Рішення
від 07.01.2025 по справі 400/6043/24
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 січня 2025 р. № 400/6043/24 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Устинова І.А. розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовомприватного підприємства "Хуторок GV", вул. Нагірна, 11, оф.17,м. Миколаїв,54031,

до відповідачаГоловного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Героїв Рятувальників, 6,м. Миколаїв,54005,

проскасування рішення від 26.01.2024 №7753/2023; поновлення дії реєстрації платника податку,

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство «ХУТОРОК GV» (далі позивач або ПП «ХУТОРОК GV») звернувся з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Миколаївської області (далі відповідач 1 або ГУ ДПС в Миколаївській області), Державної податкової служби України (далі відповідач 2 або ДПС України):

- скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Миколаївській області від 26 січня 2024 року №7753/2023 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість приватного підприємства «ХУТОРОК GV» (33231689);

- поновити дію реєстрації платника податків на додану вартість приватного підприємства «ХУТОРОК GV» (33231689) від 04 квітня 2005 року за індивідуальним податковим номером 332316814204 зі збереженням податкових показників в системі електронного адміністрування податку на додану вартість юридичної особи приватного підприємства «ХУТОРОК GV» (33231689) в розмірі 961503,92 грн

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржуваним рішенням ГУ ДПС в Миколаївській області від 26 січня 2024 року №7753/2023 було анульовано реєстрацію платника ПДВ ПП «ХУТОРОК GV», у зв`язку із тим, що платник податків протягом 12 календарних місяців подає такі декларації, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів (послуг) здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту. Разом з тим, на думку позивача, такий висновок контролюючого органу є помилковим, оскільки у спірний період позивач був позбавлений можливості вплинути на податкові показники на своєму рахунку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість та на формування своїх подальших податкових зобов`язань/ податкового кредиту через збройну військовою агресією російської федерації та запровадженням на території України воєнного стану відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», розташуванням об`єктів здійснення діяльності Підприємства на території, де проводяться активні бойові дії. Зокрема, підприємство не мало змоги здійснювати господарську діяльність шляхом реєстрації податкових накладних в ЄРПН, через призупинення діяльності у зв`язку з введенням воєнного стану в Україні, а саме підприємство не мало можливості здійснювати діяльність щодо вирощування та збору врожаю, в результаті чого і продаж врожаю. На показники січня грудня 2023 року могла вплинути господарська діяльність щодо врожаю 2022 року, але як зазначено вище платник не мав жодної можливості вести вказану господарську діяльність.

Від відповідача 1 до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому просить відмовити у задоволенні позовних вимог та зазначив, що за результатами розгляду матеріалів справи щодо анулювання реєстрації платника ПДВ ПП «ХУТОРОК GV» встановлено, що підприємство зареєстровано платником ПДВ 04.04.2005 року відповідно до п. 2.2 ст. 2, п. 9.4 ст. 9 Закону України «Про податок на додану вартість» №168/97-ВР реєстрація за добровільним рішенням. Протягом дванадцяти послідовних податкових місяців (звітні податкові періоди січень грудень 2023 року) платником надавались декларації з ПДВ, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту, про що складено довідку від 25.01.2024 №1276/14-29-04-06-08/33231689 «Про подання/неподання ПП «ХУТОРОК GV» до контролюючого органу декларацій з ПДВ протягом 12 послідовних податкових місяців». На підставі зазначеної довідки та відповідно до п.п. «г» п. 184.1 ст. 184 Кодексу комісією, створеною відповідно до розпорядження ГУ ДПС у Миколаївській області від 03.01.2023 №1-р «Про створення комісії по прийняттю рішень про анулювання реєстрації платників податку на додану вартість», прийнято рішення від 26.01.2024 №7753/2023 за формою №6-РПДВ «Про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ПП «ХУТОРОК GV», яке у порядку, визначеному статтею 42 розд. ІІ Кодексу, та відповідно до п. 5.7 розд. V Положення №1130 надіслано платнику листом від 29.01.2024 № 1213/6/14-29-04-06-05, за місцем знаходження (місцем проживання) платника відповідно до наявних баз даних ГУ ДПС у Миколаївській області за адресою: 54007, м. Миколаїв, вул. Нагірна, буд. 11, кв. (офіс) 17 з повідомленням про вручення. Щодо посилання позивача на неможливість здійснювати у вказаний період господарську діяльність, відповідач 1 зазначив, що ПП «ХУТОРОК GV» до контролюючого органу заяву щодо неможливості виконання податкових обов`язків, визначених у п.п. 69.1 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» Кодексу, не подавало.

Від відповідача 2 до суду надійшов відзив на позовну заяву, в кому просив відмовити у задоволенні позовних вимог та зазначив, що згідно даних ЄРПН по за період з 01.01.2022 до 31.12.2023 ПП «Хуторок GV» не здійснював реєстрацію в ЄРПН податкових накладних/ розрахунків коригування щодо постачання товарів(послуг), водночас в ЄРПН відсутні зареєстровані податкові накладні/розрахунки коригування щодо придбання ПП «Хуторок GV» товарів(послуг) за вказаний період. Щодо посилання позивача на неможливість здійснення господарської діяльності у вказаний період, то на підтвердження обставин неможливості своєчасного виконання платником податків своїх податкових обов`язків здійснюється за процедурою визначеною наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 № 225 «Про затвердження Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, та перелік документів на підтвердження» (далі Наказ № 225). Згідно даних ІКС «Податковий блок» платником податків ПП «Хуторок GV» (код ЄДРПОУ 33231689) не подавалась заява, про неможливість виконання своїх податкових обов`язків за процедурою визначеною Наказом №225 до ГУ ДПС Миколаївській області. Крім того, відповідач 2 зазначив, що позовна вимога Позивача про зобов`язання Державної податкової служби України відновити показники в системі електронного адміністрування податку на додану вартість ПП «Хуторок GV», є передчасною.

Від відповідача 1 до суду надійшли додаткові пояснення, згідно яких відповідач 1 наполягає, що позивач у разі неможливості здійснення господарської діяльності мав подати до контролюючого органу заяву щодо неможливості виконання податкових обов`язків, визначених у п.п. 69.1 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» Кодексу, однак не подав. На дату складання довідки від 25.01.2024 №1276/14-29-04-06-08/33231689 «Про подання/неподання ПП «ХУТОРОК GV» до контролюючого органу декларацій з ПДВ протягом 12 послідовних податкових місяців» контролюючим органом не приймались рішення щодо неможливості своєчасного виконання ПП «ХУТОРОК GV» свого податкового обов`язку. Крім цього слід зазначити, що листом від 30.06.2023 №15544/7/99-00-04-02-01-07 Департаментом оподаткування юридичних осіб ДПС України надано роз`яснення щодо особливостей застосування норм п.п. «г» п. 184.1 ст. 184 Кодексу на період дії воєнного, надзвичайного стану в України, та зазначено, що вжиття заходів щодо анулювання реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи, згідно з вимогами п.п. «г» п. 184.1 ст. 184 Кодексу, повинно здійснюватись з урахуванням норм, визначених п.п. 69.1 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Кодексу та з урахуванням Порядку № 225. Таким чином, факторами, які враховуються під час анулювання реєстрації платників ПДВ відповідно до п.п. «г» п. 184.1 ст. 184 Кодексу до припинення або скасування воєнного стану на території України є: - прийняття рішення про відсутність можливості виконання платником податкових обов`язків відповідно до Порядку № 225; - п. 4 розд. ІІ Порядку №225 підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків та спосіб інформування контролюючих органів, зокрема стосується платників, які перебувають на тимчасово окупованих територіях/ на територіях, де ведуться бойові дії. З урахуванням вищенаведеного, рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ від 26.01.2024 №7753/2023 прийняте відповідно до вимог чинного законодавства є правомірним та не підлягає скасуванню.

Від позивача до суду надійшли додаткові пояснення, в яких повністю підтримав позовні вимоги та додатково зазначив щодо відсутності можливості вплинути на податкові показники на своєму рахунку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість та на формування своїх подальших податкових зобов`язань/податкового кредиту через збройну військовою агресією російської федерації та запровадженням на території України воєнного стану відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» додатково до раніше наданих доказів направляю копію витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань №22022150000001804 від 10.10.2022 щодо наявності кримінального провадження щодо пошкодження майна та господарської техніки позивача. Раніше позивач не мав змоги надати вказаний витяг до матеріалів справи так як неодноразово звертався до правоохоронних органів щодо наданні зазначеного витягу, але враховуючи кількість заяв щодо пошкодження майна та відповідно кількість епізодів за зазначеними фактами, яка обчислюється десятками тисяч, лише на даний час отримано зазначений витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань.

Суд розглянув справу відповідно до вимог ст. 262 КАС України без проведення судового засідання, в порядку письмового провадження, на підставі матеріалів справи.

Вирішуючи спір, суд враховує наступне.

Позивач - ПП «Хуторок GV» зареєстроване юридичною особою та здійснює такі види діяльності (за кодами КВЕД): 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний), 01.13 Вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів, 01.41 Розведення великої рогатої худоби молочних порід, 01.46 Розведення свиней, 01.47 Розведення свійської птиці, 01.61 Допоміжна діяльність у рослинництві, 01.63 Післяурожайна діяльність, 10.11 Виробництво м`яса, 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин, 46.23 Оптова торгівля живими тваринами, 46.32 Оптова торгівля м`ясом і м`ясними продуктами, 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля.

04.04.2005 позивач був зареєстрований як платник ПДВ.

Відповідачем 1 складено довідку від 25.01.2024 №1276/14-29-04-06-08/33231689 «Про подання/неподання ПП «ХУТОРОК GV» до контролюючого органу декларацій з ПДВ протягом 12 послідовних податкових місяців».

26.01.2024 ГУ ДПС в Миколаївській області було прийнято рішення за №7753/2023 за формою №6-РПДВ «Про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ПП «ХУТОРОК GV», відповідно до якого, позивач протягом 12 календарних місяців подає такі декларації, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів (послуг) здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту, що підтверджено довідкою від 25.01.2024 №1276/14-29-04-06-08/33231689.

У рішенні вказано, що платник подає податкові декларації протягом періоду з січня 2023 по грудень 2023 з показниками, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту, та має за останні 12 календарних місяців обсяги оподатковуваних операцій 0,00 грн.

З урахуванням цього, в оскаржуваному рішенні було зроблено висновок, що перелічені документи є підставою для анулювання реєстрації платника ПДВ, реквізити якого вказано вище, у зв`язку з тим, що особа протягом 12 послідовних податкових місяців подає декларації з податку на додану вартість, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту та відповідно до п.п.«г» п.184.1 ст.184 розділу V ПК України.

Не погоджуючись із вказаним вище рішенням відповідача, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Вирішуючи спір між сторонами суд виходить з наступного.

Частиною 2 ст.19 Конституції України передбачено те, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки та збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України.

У свою чергу, процедура анулювання реєстрації платника ПДВ регулюється розділом V ПК України та «Положенням про реєстрацію платників ПДВ» (затв. наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014р. №1130).

За приписами п.«г» п.184.1 ст.184 Податкового кодексу України (далі - ПК України), реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з ПДВ та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

Пунктом 184.2 ст.184 ПК України визначено, що анулювання реєстрації на підставі, визначеній у пп.«а» п.184.1 цієї статті, здійснюється за заявою платника податку, а на підставах, визначених у пп.«б»-«з» п.184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу.

Аналогічно вищевказаному, пп.«г» п.5.1 Положення №1130 також закріплює, що реєстрація діє до дати анулювання, що відбувається у випадках, визначених в п.184.1 ст.184 розділу V Кодексу, якщо особа, зареєстрована як платник ПДВ, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає до контролюючого органу декларації з ПДВ та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

У силу п.5.2 Положення №1130, при розгляді питання анулювання реєстрації згідно з пп.«г» п.184.1 ст.184 розділу V Кодексу (п.«г» п.5.1 цього розділу) 12 місяців визначаються із урахуванням того, що: не враховується місяць, в якому проведено реєстрацію особи платником ПДВ, якщо особа зареєстрована платником ПДВ з дня іншого ніж перший день календарного місяця; включаються останні 12 послідовних податкових місяців, за які були подані податкові декларації (у разі подання декларацій) або сплив строк подання податкових декларацій (у разі неподання декларацій) до отримання чи складання контролюючим органом документа, який є підставою для анулювання реєстрації.

Анулювання реєстрації здійснюється шляхом виключення платника ПДВ з Реєстру.

Пунктом 5.5 цього Положення визначено, що анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу може бути здійснене на підставах, визначених у пп.«б» - «з» п.184.1 ст.184 розділу V Кодексу (пп.«б» - «з» п.5.1 цього розділу).

Так, контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав. Рішення про анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей).

До таких документів відноситься, з-поміж іншого, довідка про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання або ж податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців (підстава - пп.«г» п.184.1 ст.184 розділу V Кодексу).

У відповідності до п.5.6 Положення №1130, за наявності зазначених підтвердних документів (відомостей) контролюючий орган за місцем перебування на обліку платника податків приймає рішення про анулювання реєстрації особи платника ПДВ незалежно від здійснення контролюючим органом документальних та камеральних перевірок такої особи і їх результатів, а також обов`язку такої особи бути зареєстрованою та/або нараховувати чи сплачувати податок на додану вартість відповідно до законодавства.

Контролюючий орган, який прийняв самостійне рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ, зобов`язаний письмово повідомити особу протягом трьох робочих днів після дня анулювання такої реєстрації.

Рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за самостійним рішенням контролюючого органу оформляється за формою №6-РПДВ. Рішення складається у двох примірниках комісією, утвореною у відповідності до розпорядження контролюючого органу, та підписується керівником (заступником керівника або уповноваженою особою) контролюючого органу. У рішенні про анулювання реєстрації платника ПДВ обов`язково вказуються підстави (одна або декілька) для такого анулювання з посиланням на відповідні норми Кодексу.

Дата підписання такого рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ вважається днем прийняття рішення.

Рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у день підписання реєструються у журналі обліку рішень про анулювання реєстрації платників ПДВ за формою № 6-РЖ.

Номер рішення відповідає порядковому номеру запису в цьому журналі.

При цьому, один примірник рішення зберігається в контролюючому органі, який прийняв рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ. Документи або ж копії документів, на підставі яких контролюючий орган прийняв рішення про анулювання реєстрації, мають бути додані до цього примірника рішення.

Аналіз наведених норм права у їх сукупності дає можливість дійти висновку, що обов`язковою умовою для прийняття контролюючим органом рішення щодо анулювання реєстрації платника податків є не здійснення платником податків господарської діяльності щодо укладання правочинів, які оподатковуються ПДВ, що тягне за собою не подання відповідних декларацій або їх подання з нульовими відомостями.

У той же час, варто врахувати, що конструкція пп.«г» п.184.1 ст.184 ПК України передбачає наявність пасивної поведінки суб`єкта господарювання стосовно ведення протягом 12 послідовних податкових місяців господарської діяльності.

Такої ж правової позиції дотримується і Верховний Суд у постанові від 30.11.2022р. у справі №380/8687/20.

Тобто, анулювання реєстрації платника податку за рішенням податкового органу відповідно до п.п.«г» п.184.1 ст.184 ПК України можливе за умов неподання платником ПДВ декларацій з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або подання такої декларації з ПДВ з показниками про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

Наявність сполучників та/або чітко свідчить про те, що вказані дві підстави для анулювання реєстрації платника ПДВ можуть би застосовані як одночасно, так і кожна окремо.

Водночас, вказані вище обставини повинні підтверджуватись як самими деклараціями з ПДВ, так і довідкою про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з ПДВ протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстром (переліком) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання або ж податкового кредиту у таких деклараціях.

Аналогічний висновок висловлений Верховним Судом у постановах від 05.11.2018р. у справі №820/2294/16 та від 16.04.2020р. у справі №826/876/17.

Як встановлено судом, підставою для прийняття оскаржуваного рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ стала довідка ГУ ДПС в Миколаївській області від від 25.01.2024 №1276/14-29-04-06-08/33231689 про те, що позивач протягом 12 послідовних податкових місяців подає органу державної податкової служби декларації з ПДВ, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

Згідно з вказаною довідкою, у деклараціях позивача за період з січня 2023 по грудень 2023 обсяг оподаткованих операцій складає - 0,00 грн.

Тобто, підтверджуючим документом для прийняття контролюючим органом спірного рішення про анулювання реєстрації, у даному випадку, є відповідна довідка щодо анулювання такої реєстрації.

У цьому контексті, суд звертає увагу, що сам позивач не заперечує зміст довідки ГУ ДПС в Миколаївській області від 25.01.2024 №1276/14-29-04-06-08/33231689 та фактично погоджується з фактом подання протягом 12 послідовних податкових місяців декларацій з ПДВ, які беззаперечно свідчать про відсутність постачання чи придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

Отже, матеріалами справи підтверджується факт подання платником податку - ПП «ХУТОРОК GV» протягом 12 послідовних податкових місяців декларацій (податкових розрахунків), які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

У підсумку, зазначені вище обставини є підставою для анулювання реєстрації такої особи як платника податку на додану вартість за самостійним рішенням контролюючого органу.

Для реалізації цього повноваження законодавець не встановлює додаткових умов, зокрема, і обов`язкової відсутності у платника права на бюджетне відшкодування або ж відображення суми від`ємного значення ПДВ, яке не було використане.

Натомість, згідно з п.184.9 ст.184 ПК України встановлено, що у разі якщо за результатами останнього податкового періоду особа має право на отримання бюджетного відшкодування, таке відшкодування надається протягом строків, визначених цим розділом, незалежно від того, чи буде така особа залишатися зареєстрованою як платник цього податку на дату отримання такого бюджетного відшкодування, чи ні.

Наведена позиція узгоджується із висновками Верховного Суду, викладеними у постанові від 04.12.2018р. у справі №809/1273/17.

Враховуючи наведене, суд доходить висновку, що з урахуванням приписів ст.184 ПК України та Положення №1130, у ГУ ДПС в Миколаївській області на той момент були усі наявні законні підстави для прийняття спірного рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ - ПП «ХУТОРОК GV».

При цьому, враховуючи позицію Верховного Суду, викладену у постанові від 04.10.2023р. у справі №160/19575/22, варто наголосити на тому, що для звільнення платника від виконання податкових обов`язків обставини неможливості своєчасного виконання податкового обов`язку повинні бути реальними та об`єктивними, а не формальними. Платник податків, у даному випадку, зобов`язаний надати вичерпний перелік документів, які підтверджуються виникнення відповідних обставин, які унеможливлюють ведення господарської діяльності та виконання податкових обов`язків.

Позивач у позовній заяві посилається на те, що він був позбавлений можливості вплинути на податкові показники на своєму рахунку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість та на формування своїх подальших податкових зобов`язань/ податкового кредиту через збройну військовою агресією російської федерації та запровадженням на території України воєнного стану відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», розташуванням об`єктів здійснення діяльності Підприємства на території, де проводяться активні бойові дії. Зокрема, підприємство не мало змоги здійснювати господарську діяльність шляхом реєстрації податкових накладних в ЄРПН, через призупинення діяльності у зв`язку з введенням воєнного стану в Україні, а саме підприємство не мало можливості здійснювати діяльність щодо вирощування та збору врожаю, в результаті чого і продаж врожаю. У додаткових поясненнях позивач посилається на копію витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань №22022150000001804 від 10.10.2022 щодо наявності кримінального провадження щодо пошкодження майна та господарської техніки позивача.

Однак, суд вважає такі обґрунтування позивача безпідставними, з огляду на наступне.

Так, тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у п.і 69 підрозд. 10 розд. ХХ Кодексу. З метою забезпечення виконання функцій, покладених на органи ДПС, анулювання реєстрації платника ПДВ згідно з вимогами п.п. «г» п. 184.1 ст. 184 розд. V Кодексу здійснюється з урахуванням норм, визначених п.п. 69.1 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» Кодексу та з урахуванням наказу Міністерства фінансів України від 29.07.2022 № 225 «Про затвердження Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у п.п. 69.1 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» Кодексу, та перелік документів на підтвердження» (далі Порядок № 225).

Відповідно до п. 3 розд. ІІ Порядку № 225, зокрема до платників податків, які на дату набрання чинності Порядком № 225 мають можливість подати до контролюючого органу заяву та документи (копії документів), інформацію про відсутність можливості виконання податкових обов`язків, застосовуються такі правила.

У разі неможливості виконання платником податків податкового обов`язку, платник податків подає не пізніше 30 вересня 2022 року заяву про відсутність такої можливості разом з вичерпним переліком документів (копій документів), інформації, які передбачені Переліком документів, що підтверджують неможливість платника податків - юридичної особи, своєчасно виконати свій податковий обов`язок.

Відповідно до п. 4 розд. ІІ Порядку № 225, зокрема до платників податків, у яких після дати набрання чинності Порядком № 225 з`явилася можливість подати до контролюючого органу заяву та документи (копії документів), інформацію про відсутність можливості виконання податкових обов`язків, застосовуються такі правила. У разі відсутності у платника податків можливості подати таку заяву та відповідні документи (копії документів), інформацію у строки, визначені п. 3 розд. ІІ, платник податків подає заяву та відповідні документи (копії документів), інформацію одночасно з набуттям можливості виконання одного із податкових обов`язків (реєстрації податкової накладної, подання звітності, сплати невиконаного податкового зобов`язання тощо) таким платником податку, передбачених Кодексом або іншим законодавством, контроль за виконанням якого покладено на контролюючий орган, але не пізніше 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платника податків.

Однак, позивач будь-якої заяви щодо неможливості виконання своїх податкових обов`язків до контролюючого органу не подавав.

Водночас, обставини внутрішньої роботи в межах Підприємства позивача є суб`єктивними, адже стосуються належної організації роботи в середині установи та залежать від волі керівника та працівників, а тому не виправдовують зволікання у виконанні податкових обов`язків.

З огляду на викладене, суд вважає заявлені доводи позивача безпідставними та такими, що не спростовують правомірність оскаржуваного рішення контролюючого органу.

У задоволенні позову відмовити.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову приватного підприємства "Хуторок GV" (вул. Нагірна, 11, оф.17,м. Миколаїв,54031 33231689) до Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Героїв Рятувальників, 6,м. Миколаїв,54005 44104027) , відмовити.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Строк на апеляційне оскарження рішення суду 30 днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження 30 днів з дня складання повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається в порядку та строки, визначені ст.ст. 295-297 КАС України.

Суддя І. А. Устинов

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.01.2025
Оприлюднено13.01.2025
Номер документу124309605
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —400/6043/24

Рішення від 07.01.2025

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

Ухвала від 02.07.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні