Рішення
від 12.11.2024 по справі 480/3494/24
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 листопада 2024 року Справа № 480/3494/24

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Кунець О.М.,

за участю секретаря судового засідання - Бистрова Н.Б.,

представника відповідача - Мельник І.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №480/3494/24 за позовом ОСББ "ЦЕНТР-С2020" до Виконавчого комітету Сумської міської ради, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю "Котельня північного промислового вузла" про скасування рішення та зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

ОСББ "ЦЕНТР-С2020" (вул. Набережна р. Стрілка, 10,м. Суми, 40009) звернулося до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Виконавчого комітету Сумської міської ради (пл. Незалежності, 2,м. Суми, 40030), в якій просить:

- скасувати рішення постійно діючої комісії для розгляду питань щодо відключення споживачів від систем (мереж) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води виконавчого комітету Сумської міської ради щодо відмови ОСББ "ЦЕНТР-С2020" у наданні дозволу на відключення багатоквартирного будинку за адресою: 40009, Україна, Сумська область, місто Суми, вул. Набережна річка Стрілка 1-ша, будинок 10, від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання), оформлене протоколом від 20.11.2023 № 2;

- зобов`язати постійно діючу комісію для розгляду питань щодо відключення споживачів від систем (мереж) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води виконавчого комітету Сумської міської ради прийняти рішення щодо відключення багатоквартирного будинку за адресою: 40009, Україна, Сумська область, місто Суми, вул. Набережна річка Стрілка 1 -ша, будинок 10, від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання) та надати пропозиції щодо типу системи індивідуального чи автономного теплопостачання (опалення), яку можна встановити в багатоквартирному будинку після відключення.

Ухвалою суду від 01.05.2024 позовну заяву залишено без руху.

Відповідно до ухвали суду від 04.06.2024р. відкрито провадження у справі. Розгляд справи здійснюється в порядку загального провадження.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що 25.09.2023 власники житла, що знаходиться за адресою: місто Суми, вул. Набережна річка Стрілка І-ша, будинок 10, реалізуючи права надані статтею 14 Закону України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку» прийняли рішення про відключення належних їм квартир на праві приватної власності від мереж (систем) централізованого постачання комунальних послуг (централізованого опалення). Дане рішення відобразилося у протоколі зборів співвласників багатоквартирного будинку № 5 від 25.09.2023 (копія додається).

25.09.2023р. на виконання вищевказаного рішення зборів співвласників багатоквартирного будинку ОСББ "ЦЕНТР-С2020", відповідно до Порядку відключення споживачів від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 26.07.2019 року №169, голова правління ОСББ "ЦЕНТР-С2020" ОСОБА_1 звернувся до Сумського міського голови з питанням відключення квартир/нежитлових приміщень багатоквартирного будинку за адресою: 40009, Україна, Сумська область, місто Суми, вул. Набережна річка Стрілка 1-ша, будинок 10, від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання) та системи (мережі) постачання гарячої води в міжопалювальний період у 2024 році, у зв`язку із бажанням співвласників влаштувати для своїх квартир/нежитлових приміщень системи індивідуального теплопостачання (опалення та гарячого водопостачання) (копія звернення додається).

Відповідно протоколу № 6 від 16.10.2023 зборів співвласників багатоквартирного будинку ОСББ "ЦЕНТР-С2020", співвласники вирішили проводити відключення багатоквартирного будинку за адресою: 40009, Україна, Сумська область, місто Суми, вул.Набережна річка Стрілка 1-ша, будинок 10, від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання) та системи (мережі) постачання гарячої води в цілому у міжопалювальний період 2024 року, а питання 1-3 протоколу № 5 (щодо відключення від мереж поквартирно) не виконувати.

Копія протоколу № 6 від 16.10.2023 зборів співвласників багатоквартирного будинку ОСББ "ЦЕНТР-С2020" була надана секретарю постійно діючої комісії для розгляду питань щодо відключення споживачів від систем (мереж) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води (далі - комісія) перед її засіданням.

Також, як вказує позивач, вже безпосередньо на засіданні комісії голова правління ОСББ "ЦЕНТР - С2020" Струтинський Анатолій Костянтинович повідомив, що у будинку за адресою: 40009, Україна, Сумська область, місто Суми, вул. Набережна річка Стрілка 1-ша, будинок 10, гаряче водопостачання відсутнє, вказану житлово-комунальну послугу проживаючи там особи не отримують, тож питання подане на розгляд комісії стосується виключно відключення будинку від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання).

20.11.2023 постійно діюча комісія для розгляду питань щодо відключення споживачів від систем (мереж) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води розглянувши звернення ОСББ "ЦЕНТР-С2020" про відключення багатоквартирного будинку за адресою: АДРЕСА_1 , від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання) та своїм рішенням відмовила в його задоволенні, оскільки менше як половина квартир та нежитлових приміщень у будинку відокремлена (відключена) від централізованого опалення (теплопостачання).

Позивач просить суд взяти до уваги, що своє рішення комісія не вмотивувала. Однак на думку позивача підставою для відмови у відключенні багатоквартирного будинку від мереж (систем) централізованого опалення слугувало обмеження щодо можливості вищевказаного відключення викладені у пункті 1 розділу III Порядку №169, за яким власники квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, приєднаного до ЦО та ГВП, мають право відокремити (відключити) свою квартиру чи нежитлове приміщення від ЦО та ГВП у разі, якщо на день набрання чинності Законом України «Про житлово-комунальні послуги» не менше як половина квартир та нежитлових приміщень цього будинку відокремлена (відключена) від ЦО та ГВП, та влаштувати систему індивідуального теплопостачання (опалення та/або гарячого водопостачання) у такій квартирі чи нежитловому приміщенні. Про наявність вказаного обмеження було повідомлено заступником голови комісії Родінкою О.М., що знайшло своє відображення у витягу з протоколу № 2 засідання постійно діючої комісії для розгляду питань щодо відключення споживачів від систем (мереж) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води від 20.11.2023.

На думку позивача, комісія дійшла передчасного висновку про відсутність підстав для відключення багатоквартирного будинку за адресою: 40009, Україна, Сумська область, місто Суми, вул. Набережна річка Стрілка 1-ша, будинок 10, від мереж (систем) централізованого опалення, оскільки на момент прийняття рішень загальними зборами ОСББ "Центр - С2020", оформлених протоколом № 6 від 16.10.2023, стаття 10 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" для прийняття такого виду рішень вимагала голоси не менш як дві третини загальної кількості усіх співвласників. Позивач просить суд врахувати, що дана вимога була дотримана.

Позивач просить суд врахувати, що у разі звернення до органу місцевого самоврядування з заявою власника (співвласників) житлового будинку про відключення від ЦО та/або ГВП комісія приймає рішення у відповідності до розділу II Порядку відключення споживачів від систем централізованого опалення та постачання гарячої води, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 26.07.2019 №169, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 серпня 2019 року за №982/33953 (надалі - Порядок №169).

Положеннями пунктів 1-2 даного розділу передбачено, що рішення щодо відключення власників (співвласників) будівель, у тому числі житлових будинків, від ЦО та/або ГВП приймається органом місцевого самоврядування відповідно до законодавства за письмовою заявою власника (співвласників) такої будівлі, в тому числі житлового будинку, з урахуванням рішення Комісії.

Рішення власника (співвласників) будівлі, в тому числі житлового будинку, про відключення від ЦО та/або ГВП приймається відповідно до вимог Цивільного кодексу України, законів України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" та "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку".

У зв`язку з вищевикладеним, на переконання позивача, прийняте рішення комісії від 20.11.2023 щодо відключення багатоквартирного будинку за адресою: АДРЕСА_1 , від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання) за зверненням ОСББ "ТТЕНТР-С2020 засноване на помилковому тлумаченні Порядку №169, оскільки на комісії здійснювався розгляд не окремих заяв мешканців будинку про відключення їхніх квартир, а звернення ОСББ "ЦЕНТР-С2020" щодо відключення будинку в цілому.

Отже, згідно позиції позивача, за умови надання всіх необхідних документів заявником (заяви в довільній формі та додатково протоколу ОСББ, див. п. З р. II Порядку №169) комісія зобов`язана була прийняти рішення щодо відключення багатоквартирного будинку за адресою: АДРЕСА_1 , від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання), оформлене протоколом від 20.11.2023 № 2 та надати пропозиції щодо типу системи індивідуального чи автономного теплопостачання (опалення та/або гарячого водопостачання), яку можна встановити в будівлі після відключення.

З урахуванням викладеного позивач звернувся до суду з даним позовом для відновлення свого порушеного права та просив суд задовольнити позовні вимоги.

24.06.2024 відповідачем до суду надано відзив на позовну заяву, в якому в задоволенні позову просить відмовити, а також заявлено клопотання про залучення ТОВ "Котельня північного промислового вузла", в якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог.

Ухвалою суду від 23.07.2024, яку занесено до протоколу, до участі у справі залучено ТОВ "Котельня північного промислового вузла", в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача.

14.08.2024 через систему "Електронний суд" до суду надійшли пояснення третьої особи щодо позову, в яких у задоволенні позову просить відмовити.

Дослідивши обставини у справі та докази, якими сторони обґрунтовують свою позицію у справі, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог, виходячи з наступного :

Як свідчить з матеріалів справи, 25.09.2023 власники житла, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 , реалізуючи права надані статтею 14 Закону України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку» прийняли рішення про відключення належних їм квартир на праві приватної власності від мереж (систем) централізованого постачання комунальних послуг (централізованого опалення). Дане рішення відобразилося у протоколі зборів співвласників багатоквартирного будинку № 5 від 25.09.2023.

25.09.2023, на виконання вищевказаного рішення зборів співвласників багатоквартирного будинку ОСББ "ЦЕНТР-С2020", відповідно до Порядку відключення споживачів від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 26.07.2019 року № 169, голова правління ОСББ "ЦЕНТР-С2020" ОСОБА_1 звернувся до Сумського міського голови з питанням відключення квартир/нежитлових приміщень багатоквартирного будинку за адресою: АДРЕСА_1 , від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання) та системи (мережі) постачання гарячої води в міжопалювальний період у 2024 році, у зв`язку із бажанням співвласників влаштувати для своїх квартир/нежитлових приміщень системи індивідуального теплопостачання (опалення та гарячого водопостачання) (копія звернення додається).

Відповідно протоколу № 6 від 16.10.2023 зборів співвласників багатоквартирного будинку ОСББ "ЦЕНТР-С2020", співвласники вирішили проводити відключення багатоквартирного будинку за адресою: 40009, Україна, Сумська область, місто Суми, вул. Набережна річка Стрілка 1-ша, будинок 10, від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання) та системи (мережі) постачання гарячої води в цілому у міжопалювальний період 2024 року, а питання 1-3 протоколу № 5 (щодо відключення від мереж поквартирно) не виконувати.

Копія протоколу № 6 від 16.10.2023 зборів співвласників багатоквартирного будинку ОСББ "ЦЕНТР-С2020" була надана секретарю постійно діючої комісії для розгляду питань щодо відключення споживачів від систем (мереж) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води (далі - комісія) перед її засіданням.

20.11.2023 постійно діюча комісія для розгляду питань щодо відключення споживачів від систем (мереж) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води розглянувши звернення ОСББ "ЦЕНТР-С2020" про відключення багатоквартирного будинку за адресою: АДРЕСА_1 , від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання) та своїм рішенням відмовила в його задоволенні, оскільки менше як половина квартир та нежитлових приміщень у будинку відокремлена (відключена) від централізованого опалення (теплопостачання).

Не погодившись із таким рішенням, позивачка звернулась до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Суд зазначає, що згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», споживач має право, в тому числі: 1) одержувати своєчасно та належної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством і умовами укладених договорів; 4) на усунення протягом строку, встановленого договорами про надання житлово-комунальних послуг або законодавством, виявлених недоліків у наданні житлово-комунальних послуг; 5) на зменшення у встановленому законодавством порядку розміру плати за житлово-комунальні послуги у разі їх ненадання, надання не в повному обсязі або зниження їхньої якості; 8) на перевірку кількості та якості житлово-комунальних послуг у встановленому законодавством порядку; 9) складати та підписувати акти-претензії у зв`язку з порушенням порядку надання житлово-комунальних послуг, зміною їхніх споживчих властивостей та перевищенням строків проведення аварійно-відновних робіт; 12) у встановленому законодавством порядку відключитися від систем централізованого теплопостачання та постачання гарячої води.

Щодо порядку відключення будинків та окремих приміщень у них від мереж централізованого опалення

Підпункт 12 статті 7 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» передбачає, що споживач має право у встановленому законодавством порядку відключитися від систем централізованого теплопостачання та постачання гарячої води.

Пункт 7 прикінцевих та перехідних положень ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» встановлює, що у багатоквартирних будинках, у яких на день набрання чинності цим Законом не менш як половина квартир та нежитлових приміщень відокремлена (відключена) від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води, власники квартир та нежитлових приміщень, приєднаних до таких мереж (систем), не зобов`язані, але мають право виключно за власним рішенням у встановленому порядку відокремити (відключити) від них свою квартиру чи нежитлове приміщення та влаштувати систему індивідуального теплопостачання (опалення та/або гарячого водопостачання) у такій квартирі чи нежитловому приміщенні.

Підпункт 12 пункту 42 Правил надання послуги з постачання теплової енергії, затверджених постановою КМУ від 21.08.2019 року № 830 (далі також - Правила), також передбачає, що споживач має право відключитися від систем (мереж) централізованого опалення (теплопостачання) відповідно до Порядку відключення споживачів від систем централізованого опалення та постачання гарячої води, затвердженого наказом Мінрегіону від 26 липня 2019 р. № 169.

Згідно пункту 14 Правил, відключення споживачів від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання) здійснюється за рішенням співвласників багатоквартирного будинку у порядку, встановленому Мінрегіоном. Рішенням зборів співвласників багатоквартирного будинку визначається система подальшого забезпечення такого будинку теплопостачанням з дотриманням вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища.

Рішення співвласників багатоквартирного будинку приймається відповідно до вимог Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку.

У багатоквартирних будинках, у яких на день набрання чинності Законом України "Про житлово-комунальні послуги" не менш як половина квартир та нежитлових приміщень була відокремлена (відключена) від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води, власники квартир та нежитлових приміщень, приєднаних до таких мереж, не зобов`язані, але мають право в установленому Мінрегіоном порядку відокремити (відключити) від них свою квартиру чи нежитлове приміщення та влаштувати систему індивідуального теплопостачання (опалення та/або гарячого водопостачання) у такій квартирі чи нежитловому приміщенні.

Механізм відключення житлових будинків та окремих квартир від мереж централізованого опалення визначається «Порядком відключення споживачів від систем централізованого опалення та постачання гарячої води», затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 26 липня 2019 року № 169 (далі - Порядок №169).

Вказаний Порядок передбачає окремі процедури відключення від мереж централізованого опалення окремих приміщень у багатоквартирних будинках та будинків в цілому, які врегульовані розділами ІІ та ІІІ Порядку відповідно.

Згідно пункту 1 розділу ІІІ Порядку №169, власники квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, приєднаного до ЦО та ГВП, мають право відокремити (відключити) свою квартиру чи нежитлове приміщення від ЦО та ГВП у разі, якщо на день набрання чинності Законом України «Про житлово-комунальні послуги» не менше як половина квартир та нежитлових приміщень цього будинку відокремлена (відключена) від ЦО та ГВП, та влаштувати систему індивідуального теплопостачання (опалення та/або гарячого водопостачання) у такій квартирі чи нежитловому приміщенні.

Закон України «Про житлового-комунальні послуги» набрав чинності 01.05.2019 року.

У будинку за адресою АДРЕСА_3 розташовано 5 житлових квартир та 4 нежитлові приміщення, разом 9 з нумерацією №№ 26, 27, 29, 30, 31, 32, 34, 36, 37. Усі вказані приміщення підключені до мереж централізованого опалення, окрім квартири АДРЕСА_4 , зазначена квартира відокремлена від загального теплопостачання з листопада 2021.

Враховуючи викладене, суд погоджується з позицією відповідача стосовно того, що будинок за адресою АДРЕСА_3 не відповідає вимогам пункту 7 прикінцевих та перехідних положень ЗУ «Про житлово-комунальні послуги», пункту 14 Правил та пункту 1 розділу ІІІ Порядку №169, а отже, відключення окремих квартир у такому будинку не може бути здійснено.

Крім цього, слід зазначити, що як випливає з доданих до позовної заяви документів, співвласниками багатоквартирного будинку, розташованого за адресою АДРЕСА_3 , було прийнято рішення про відключення квартир/нежитлових приміщень № 27, № 29, № 30, № 31 та № 32 у відповідному будинку від мереж централізованого опалення, що оформлено протоколом № 5 зборів співвласників багатоквартирного будинку ОСББ «ЦЕНТР-С2020» від 25.09.2023 року.

На підставі вказаного протоколу Позивачем було подано на розгляд постійно діючої комісії для розгляду питань щодо відключення споживачів від систем (мереж) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води виконавчої комітету Сумської міської ради (далі також - Комісія) заяву від 25.09.2023 року, у якій Позивач просив відключити від систем (мереж) централізованого опалення квартири/нежитлові приміщення № 27, АДРЕСА_5 , № 30, № 31 та № 32.

Вищезазначені обставини свідчать про те, що Позивач звертався до Комісії з заявою про відключення від централізованого опалення окремих квартир у багатоквартирному будинку, а не будинку в цілому.

У позовній заяві Позивач стверджує, що в подальшому співвласниками багатоквартирного будинку, розташованого за адресою АДРЕСА_3 , було прийнято рішення про відключення відповідного будинку від мереж централізованого опалення в цілому, що оформлено протоколом № 6 зборів співвласників багатоквартирного будинку ОСББ «ЦЕНТР-С2020» від 16.10.2023 року.

Згідно з пунктом 4 вказаного протоколу співвласниками було прийнято рішення не виконувати попереднє рішення зборів співвласників багатоквартирного будинку ОСББ «ЦЕНТР-С2020», оформлене протоколом № 5 від 25.09.2023 року.

Враховуючи викладене, Позивач мав би звернутися до Комісії з заявою про відкликання або ж залишення без розгляду раніше поданої заяви про відключення окремих квартир у будинку та подати Комісії нову заяву про відключення будинку в цілому з новим протоколом зборів співвласників № 6 від 16.10.2023 року, проте відповідних дій Позивач не вчинив.

Проте, як випливає з позовної заяви, Позивач не звертався до Комісії з заявою про надання дозволу на відключення багатоквартирного будинку, розташованого за адресою АДРЕСА_3 в цілому на підставі протоколу № 6 від 16.10.2023 року

З наданих Позивачем документів не вбачається, що протокол зборів співвласників багатоквартирного будинку ОСББ «ЦЕНТР-С2020» № 6 від 16.10.2023 року взагалі надавався на розгляд Комісії. У позовній заяві Позивач стверджує, що протокол № 6 від 16.10.2023 року був наданий секретарю Комісії в день проведення засідання 20.11.2023 року, проте інформація про відповідні обставини у протоколі не відображена, копію протоколу № 6 від 16.10.2023 року з відміткою про отримання Комісією чи супровідний лист до нього, отриманий Комісією, Позивач суду не надав.

Враховуючи викладене, як свідчить з матеріалів справи, 20.11.2023 року Комісія розглядала єдину заяву, що була подана Позивачем 25.09.2023 року, в порядку і в межах, визначених самим заявником, тобто щодо питання відключення квартир АДРЕСА_6 , АДРЕСА_5 , АДРЕСА_7 , АДРЕСА_8 та АДРЕСА_9 у будинку за адресою АДРЕСА_3 від мереж централізованого опалення.

Рішенням Комісії, що оформлене протоколом № 2 від 20.11.2023 року, було правомірно відмовлено у наданні дозволу на проведення відключення квартир АДРЕСА_6 , АДРЕСА_5 , АДРЕСА_7 , АДРЕСА_8 та АДРЕСА_9 у будинку за адресою АДРЕСА_3 від мереж централізованого опалення з посиланням на пункт 7 прикінцевих та перехідних положень ЗУ «Про житлово-комунальні послуги».

З тексту протоколу засідання Комісії № 2 від 20.11.2023 року випливає, що член комісії ОСОБА_2 звертала увагу заявника на те, що ним подано заяву про відключення окремих квартир у будинку, а не будівлі в цілому, проте вказані роз`яснення Позивачем враховані не були.

З урахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку, що подана Позивачем заява не відповідала вимогам пункту 7 прикінцевих та перехідних положень ЗУ «Про житлово-комунальні послуги», пункту 14 Правил та пункту 1 розділу ІІІ Порядку, а отже, не підлягала задоволенню, тож Комісією було прийнято законне та правомірне рішення щодо відмови у наданні дозволу на проведення відключення квартир АДРЕСА_6 , АДРЕСА_5 , АДРЕСА_7 , АДРЕСА_8 та АДРЕСА_10 від мереж централізованого опалення.

Щодо порядку прийняття співвласниками рішення про відключення від мереж централізованого опалення на який посилається позивач, як на правове обгрунтування позовних вимог, слід зазначити начтупне:

У відповідності до пункту 2 розділу ІІ Порядку, рішення власника (співвласників) будівлі, в тому числі житлового будинку, про відключення від ЦО та/або ГВП приймається відповідно до вимог Цивільного кодексу України, законів України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» та «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку».

Порядок управління багатоквартирним будинком визначається Законом України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку» (далі - Закон).

Згідно з частинами 1 та 2 статті 10 Закону, органами управління об`єднання є загальні збори об`єднання, правління, ревізійна комісія об`єднання. Вищим органом управління об`єднання є загальні збори.

У відповідності до частини 14 статті 10 Закону, в редакції, що діяла станом на дату прийняття оскаржуваного рішення, рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосували співвласники, які разом мають більше половини загальної кількості голосів усіх співвласників (крім випадків, якщо законом та/або статутом об`єднання встановлена більша кількість голосів, необхідна для прийняття рішення). Статутом об`єднання може бути встановлена інша кількість голосів, необхідна для прийняття рішення з окремих питань.

У відповідності до частини 15 статті 10 Закону, в редакції, що діє з 10.11.2023 року, рішення загальних зборів об`єднання про відключення будинку від мереж (систем) централізованого постачання комунальних послуг у порядку, встановленому законом, і визначення системи подальшого забезпечення будинку комунальними послугами вважаються прийнятими, якщо за них проголосували співвласники, які разом мають більше ніж 75 відсотків загальної кількості голосів усіх співвласників.

Оскаржуване рішення було прийнято постійно діючою комісією для розгляду питань щодо відключення споживачів від систем (мереж) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води виконавчої комітету Сумської міської ради 20.11.2023 року, тобто вже після набрання чинності відповідними змінами до Закону.

Враховуючи викладене, при вирішенні питання щодо надання дозволу на відключення будівлі від мереж централізованого опалення Комісія має керуватися редакцією Закону, що була чинною станом на дату розгляду відповідної заяви.

У відповідності до протоколу № 6 зборів співвласників багатоквартирного будинку ОСББ «ЦЕНТР-С2020» від 16.10.2023 року, що доданий до позовної заяви по справі, у зборах співвласників взяли участь 6 осіб, яким належать квартири та/або нежитлові приміщення загальною площею 295,26 м. кв., що становить 73,56 % загальної кількості голосів усіх співвласників.

Враховуючи викладене, рішення Позивача про відключення будинку від мереж централізованого постачання не відповідало вимогам частини 15 статті 10 Закону, що була чинною станом на день прийняття Комісією рішення 20.11.2023 року, тож Комісія у будь-якому випадку не могла надати дозвіл на відключення багатоквартирного будинку в цілому, навіть якщо б відповідна заява була б подана Позивачем.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що у постійно діючої комісії для розгляду питань щодо відключення споживачів від систем (мереж) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води виконавчого комітету Сумської міської ради не було підстав для задоволення заяви співвласників багатоквартирного будинку ОСББ "ЦЕНТР-С2020" щодо відключення будинку від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання).

Дана позиція суду відповідає висновкам, які зазначено Верховним Судом у постанові від 03.07.2020 справа №234/15728/17.

Частиною 5 статті 242 КАС України визначено, що при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Таким чином, суд, враховуючи висновки Верховного Суду в постанові від 03.07.2020 року у справі №234/15728/17, приходить до висновку, що суб`єкт владних повноважень - відповідач, відмовляючи у задоволення заяви співвласників багатоквартирного будинку ОСББ "ЦЕНТР-С2020" щодо відключення будинку від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання), комісія для розгляду питань щодо відключення споживачів від систем (мереж) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води виконавчого комітету Сумської міської ради діяла на підставі, у спосіб та в межах повноважень, а тому суд, не вбачає підстав для задоволення позову.

Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту.

Оцінюючи правомірність дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими уст.2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури.

Відповідно до ч. 1.ст. 72 КАС Українидоказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною 1ст.77 Кодексу адміністративного судочинства Українипередбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Частиною 2ст.77 Кодексу адміністративного судочинства Українипередбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно ізст. 90 КАС Українисуд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Відповідно до ч.1, ч.5ст. 242 КАС Українирішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

Враховуючи викладене, на підставі системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову ОСББ "ЦЕНТР-С2020" до Виконавчого комітету Сумської міської ради, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю "Котельня північного промислового вузла" про скасування рішення та зобов`язання вчинити дії відмовити у повному обсязі.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

У зв"язку з тимчасовою непрацездатністю головуючого судді, повний текст рішення складено 08.01.2025.

Суддя О.М. Кунець

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.11.2024
Оприлюднено13.01.2025
Номер документу124310020
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо реалізації спеціальних владних управлінських функцій в окремих галузях економіки, у тому числі у сфері житлово-комунального господарства; теплопостачання; питного водопостачання

Судовий реєстр по справі —480/3494/24

Рішення від 12.11.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.М. Кунець

Рішення від 12.11.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.М. Кунець

Ухвала від 10.10.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.М. Кунець

Ухвала від 23.07.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.М. Кунець

Ухвала від 09.07.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.М. Кунець

Ухвала від 04.06.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.М. Кунець

Ухвала від 01.05.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.М. Кунець

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні