СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про продовження строку подання звіту про виконання рішення суду
08 січня 2025 року Справа № 480/14114/21
Сумський окружний адміністративний суд у складі судді Кравченка Є.Д., розглянувши у письмовому провадженні в приміщенні суду в м. Суми звіту відповідача про виконання судового рішення у справі за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Конотопської міської ради про визнання дій протиправними та стягнення коштів,
В С Т А Н О В И В:
Рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 16.05.2022 позовні вимоги ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Конотопської міської ради про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії задоволено частково. Визнано протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Конотопської міської ради щодо невиплати ОСОБА_1 разової грошової допомоги до 5 травня 2021 у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком. Зобов`язано Управління соціального захисту населення Конотопської міської ради (41615, Сумська область, м. Конотоп, пр-т. Миру, 6, код ЄДРПОУ 03198042) нарахувати та виплатити ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) разову грошову допомогу до 5 травня 2021 року як учаснику бойових дій у розмірі 5-ти мінімальних пенсій за віком, з урахуванням раніше виплачених сум. У задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовлено.
На виконання зазначеного рішення Сумським окружним адміністративним судом видано 12.10.2022 виконавий лист по справі № 480/14114/21, зі строком пред`явлення до виконання до 17.06.2025 щодо зобов`язання Управління соціального захисту населення Конотопської міської ради (41615, Сумська область, м. Конотоп, пр-т. Миру, 6, код ЄДРПОУ 03198042) нарахувати та виплатити ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) разову грошову допомогу до 5 травня 2021 року як учаснику бойових дій у розмірі 5-ти мінімальних пенсій за віком, з урахуванням раніше виплачених сум.
У подальшому, до суду від позивача надійшла заява про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення, яка мотивована тим, що станом на 23.08.2024, незважаючи на відкрите виконавче провадження, накладений штраф, відповідачем по справі рішення Сумського окружного адміністративного суду від 16 травня 2022 року у справі №480/14114/21 умисно не виконується.
Ухвалою суду від 30.09.2024 заяву ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення - задоволено. Зобов`язано Управління соціального захисту населення Конотопської міської ради протягом 60 днів з дня набрання даною ухвалою законної сили подати до Сумського окружного адміністративного суду звіт про виконання рішення суду від 16.05.2022 у справі № 480/14114/21.
На виконанння вимог ухвали суду від 30.09.2024 від Управління соціального захисту населення Конотопської міської ради до суду надійшов звіт про виконання рішення Сумського окружного адміністративного суду від 16.05.2022 у справі № 480/14114/21, в якому зазначено, що виконання судового рішення від 16.05.2022 у справі № 480/14114/21 здійснюється відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 26.08.2021 № 902 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення виконання рішень суду» (зі змінами), а саме: виконання судового рішення від 16.05.2022 у справі №480/14114/21 поставлено в чергу №148; розпорядженням №105/21 від 12.12.2022 призначено разову грошову допомогу до 5 травня 2021 року як учаснику бойових дій у розмірі 5 -ти мінімальних пенсій за віком з урахуванням раніше виплачених сум; щомісяця направляється інформація про потребу у виділенні коштів на виконання судового рішення від 16.05.2022 у справі № 480/14114/21 в Департамент з питань соціальної політики Сумської ОДА.
Як зазначає представник, на дату подання звіту, на цільові рахунки управління кошти надійшли для виконання судоввого рішення 61 черги.
Також від позивача надійшли додаткові пояснення, в яких позивач просив визнати поданий Управлінням соціального захисту населення Конотопської міської ради звіт про виконання рішення суду таким, що не відображає повного та належного виконання рішення Сумського окружного адміністративного суду від 16.05.2022 року по справі №480/14114/21 та накласти на відповідача штраф у розмірі 30 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб за результатами розгляду поданого звіту.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши звіт щодо виконання судового рішення, суд зазначає наступне.
Згідно зіст. 370 Кодексу адміністративного судочинства України (далі -КАС України) судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.
Порядок реалізації адміністративним судом функцій судового контролю у спосіб встановлення для відповідача у справі обов`язку подати звіт про виконання судового рішення передбачений нормамист. 382 КАС України.
Частиною 1 ст. 382 КАС України встановлено, що суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб (ч. 2 ст. 382 КАС України).
Отже, завершальним етапом у передбаченійст. 382 КАС України процедурі судового контролю за виконання судового рішення є надання судом оцінки поданому відповідачем звіту про виконання рішення суду.
Кожний судовий процес повинен завершуватися реалізацією судового рішення у спірних правовідносинах між його сторонами.
Як встановлено судом, відповідач виконав рішення суду лише в частині нарахування ОСОБА_1 разової грошової допомоги до 5 травня 2021 року як учаснику бойових дій у розмірі 5-ти мінімальних пенсій за віком, з урахуванням раніше виплачених сум.
Водночас, суд зауважує, що нарахована грошова допомога позивачу не виплачена, що не заперечується відповідачем.
Суд звертає увагу відповідача на те, що здійснення нарахування разової грошової допомоги до 5 травня 2021 року, як учаснику бойових дій у розмірі 5-ти мінімальних пенсій за віком є лише передумовою її виплати, однак не свідчить про повне виконання рішення суду, оскільки рішенням суд зобов`язав не лише провести нарахування, але й виплатити позивачеві суму нарахованої грошової допомоги до 5 травня 2021 року, як учаснику бойових дій у розмірі 5-ти мінімальних пенсій за віком.
А відтак, зважаючи на відсутність в матеріалах справи доказів виплати позивачу нарахованої грошової допомоги до 5 травня 2021 року, як учаснику бойових дій, у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком, суд дійшов висновку, що рішення суду у повному обсязі не виконано, а отже поданий звіт Управління соціального захисту населення Конотопської міської ради про виконання судового рішення не підлягає прийняттю судом.
У зв`язку з цим, суд на підставі частини першої статті 382 КАС України вважає за необхідне встановити новий строк для подання відповідачем звіту про виконання судового рішення в цій справі - в частині зобов`язання Управління соціального захисту населення Конотопської міської ради виплатити позивачу суму нарахованої грошової допомоги до 5 травня 2021 року, як учаснику бойових дій у розмірі 5-ти мінімальних пенсій за віком.
Щодо накладення штрафу на суб`єкта владних повноважень відповідального за виконання рішення суду, суд зауважує, що посилення судового контролю за виконанням судових рішень та наділення суду з цією метою правом накладати штрафні санкції визнається заходом для забезпечення конституційного права громадян на судовий захист. Специфіка застосування штрафної санкції, полягає в тому, що вона накладається на керівника суб`єкта владних повноважень, яким не забезпечено виконання судового рішення та який є відповідальним за діяльність державного органу, який він очолює. Накладення на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання постанови, штрафу є мірою покарання, а тому можливість суду накласти такий штраф може бути реалізована лише за умови встановлення судом обставин, які свідчать про умисне невиконання рішення суду, недобросовісність у діях суб`єкта владних повноважень, які свідчать про ухилення останнього від виконання рішення суду. Також, можливість накладення штрафу розглядається не самостійно, а за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або у разі неподання такого звіту.
За таких обставин, враховуючи продовження відповідачу строку для подання звіту про виконання рішення Сумського окружного адміністративного суду від 16.05.2022 у справі №480/14114/21, з огляду на те, що у діях суб`єкта владних повановажень відсутні ознаки вини та умислу щодо невиконання у повному обсязі судового рішення, як умови притягнення особи до відповідальності, а метою встановлення судового контролю за виконанням судового рішення є кінцевий результат щодо факту його виконання, а не накладення штрафу на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, суд дійшов висновку, що станом на 08.01.2025 у адміністративного суду відсутні підстави для накладення штрафу на керівника суб`єкта владних повноважень.
Керуючись ст. ст. 248, 256, 295, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
У прийнятті звіту Управління соціального захисту населення Конотопської міської ради про виконання судового рішення від 16.05.2022 у справі № 480/14114/21 - відмовити.
Встановити Управлінню соціального захисту населення Конотопської міської ради новий строк для подання звіту про виконання рішення суду від 16.05.2022 у справі №480/14114/21 в частині зобов`язання виплатити ОСОБА_1 разову грошову допомогу до 5 травня 2021 року, як учаснику бойових дій у розмірі 5-ти мінімальних пенсій за віком, з урахуванням раніше виплачених сум - протягом 90 (дев`яносто) днів з дня отримання даної ухвали.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.
Суддя Є.Д. Кравченко
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.01.2025 |
Оприлюднено | 13.01.2025 |
Номер документу | 124310214 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
Є.Д. Кравченко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні