ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 січня 2025 року м. Чернівці Справа № 600/1655/24-а
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Левицького В.К., розглянув у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Державної установи "Територіальне медичне об`єднання МВС України по Чернівецькій області", другий відповідач Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Чернівецькій області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Головне управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області, про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії.
У С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до суду з позовом до Державної установи "Територіальне медичне об`єднання МВС України по Чернівецькій області" (далі - відповідач), в якому просить:
визнати протиправними дії Державної установи "Територіальне медичне об`єднання МВС України по Чернівецькій області" щодо видачі Головному управлінню Пенсійного фонду України в Чернівецькій області довідки від 08.01.2024 № 33/46-2574/4787 про розмір грошового забезпечення позивача станом на 01.01.2023, у якій зазначені найменування посади, розмір окладу за нею, не відповідні фактичному найменуванню, яку займав позивач, зазначені занижені розміри інших складових, залежних від розміру окладу за посадою, не зазначені грошові розміри за особливості проходження служби, премії, належні по закону за займаною посадою позивача. Відповідно, скасувати дану довідку;
зобов`язати Державну установу "Територіальне медичне об`єднання МВС України по Чернівецькій області" підготувати оновлену довідку про грошове забезпечення для перерахунку пенсії, у якій відобразити: конкретне найменування посади, яку займав позивач згідно закону, відповідне посаді начальника територіального органу згідно додатку 6 до постанови КМ № 704, розмір окладу за цією посадою, розміри інших складових, залежних від розміру окладу за посадою, розміри надбавок за особливості проходження служби, за службу в умовах режимних обмежень; премії, належні по закону за даною посадою, які повинні міститися у довідці про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2023, із врахуванням вимог рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 07.08.2023 по справі № 600/3644/23-а, та надіслати цю довідку до Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області для проведення відповідного перерахунку пенсії з 01.02.2023.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що на підставі наказу Міністерства внутрішніх справ України від 16.11.2002 № 453 о/с його звільнено з посади начальника відділу пожежної безпеки Управління МВС України в Чернівецькій області.
На виконання судового рішення від 07.08.2023 у справі № 600/3644/23-а відповідачем підготовлена довідка від 08.01.2024 № 33/46-2574/4787 про розмір його грошового забезпечення станом на 01.01.2023, у якій відображені недостовірні дані по прирівняній посаді, яку він займав на час звільнення, а саме: вказано начальник відділу Державної пожежної охорони УМВС України в Чернівецькій області, замість начальник відділу Державної пожежної безпеки УМВС України в Чернівецькій області.
Позивач також вказував, що неправильне зазначення в довідці про розмір його грошового забезпечення посади прирівняної на день звільнення, потягнуло за собою зменшення розміру основних та додаткових видів грошового забезпечення, премії, та як наслідок, порушує його конституційне право на отримання пенсійного забезпечення в належному розмірі.
За вказаною позовною заявою відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні). Цією ж ухвалою суду витребувано з Державної установи "Територіальне медичне об`єднання МВС України по Чернівецькій області" письмові докази по справі.
Державна установа "Територіальне медичне об`єднання МВС України по Чернівецькій області" подала до суду відзив, в якому заперечувала проти задоволення позову. В обґрунтування заперечень відповідач зазначав, що на виконання рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 07.08.2023 у справі № 600/3644/23-а видано довідку про розмір грошового забезпечення від 08.01.2024 № 33/46-2574/4787 про розмір грошового забезпечення позивача станом на 01.01.2023 для перерахунку його пенсії з 01.02.2023.
Відповідач вважає, що вказана довідка видана ним у відповідності до Порядку № 45, тому підстав для її скасування та оформлення оновленої довідки немає.
Ухвалою суду від 18.04.2024 залучено до участі в справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Головне управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області.
Головне управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області (далі третя особа) подало до суду письмові пояснення, в яких зазначало, що станом на 01.01.2023 не відбулось змін щодо розміру грошового забезпечення як обов`язкової передумови для виникнення у Державної установи Територіальне медичне об`єднання МВС України по Чернівецькій області обов`язку зі складення довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії. Відповідно підстав для видачі оновленої довідки позивачу немає.
Ухвалою суду від 05.07.2024 відмовлено в задоволенні заяви Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Чернівецькій області" про заміну сторони її правонаступником. Залучено до участі у справі як другого відповідача Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Чернівецькій області.
Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Чернівецькій області (далі другий відповідач) подав до суду відзив, в якому просив відмовити в задоволенні позову за безпідставність та необґрунтованість. В обґрунтування другий відповідач зазначав, що відповідно до розрахунку вислуги років на пенсію полковника внутрішньої служби ОСОБА_1 від 18.12.2002 на момент звільнення зі служби позивач займав посаду начальника відділу Державної пожежної охорони УМВС України в Чернівецькій області. Із даними зазначеного розрахунку позивач був ознайомлений, що підтверджено його власним підписом.
Другий відповідач також зазначав, що позивач працював на посаді начальника відділу Державної пожежної охорони (пожежної безпеки) УМВС України в Чернівецькій області, тобто був начальником одного з окремих структурних підрозділів, що входив до складу самого управління області. Водночас, позивач просить прирівняти його посаду до посади начальника територіального органу, тобто начальника Головного управління ДСНС у Чернівецькій області, яка за своїми характеристиками та функціональними обов`язками хоча і схожа з посадою, яку він обіймав, однак має значно більший обсяг функціональних та організаційних обов`язків, та тим більше, входить до складу зовсім іншого державного органу. На переконання другого відповідача посада начальника територіального органу жодним чином не може прирівнюватися до посади, з якої позивач виходив на пенсію.
Позивач скористався правом, передбаченим ст. 163 КАС України, та подав до суду відповіді на відзив.
З`ясувавши обставини, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши письмові докази по справі, судом встановлено наступне.
З 17.12.2002 позивач перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійному фонді України у Чернівецькій області та отримує пенсію за вислугу років згідно із Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».
Постановою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 13.07.2017 у справі № 824/128/17-а, яка залишена без змін постановою Верховного Суду від 21.12.2019, за позовом ОСОБА_1 до Управління Міністерства внутрішніх справ України у Чернівецькій області, третя особа Управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області, про визнання незаконним рішення та зобов`язання вчинити певні дії встановлено, що 31.03.2008 Управлінням Міністерства внутрішніх справ України у Чернівецькій області видано довідку № 13/4787 про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_1 про те, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 № 1294 розмір грошового забезпечення за нормами, чинними на 01.01.2008, за посадою начальник відділу пожежної безпеки УМВС становить: посадовий оклад - 1250 грн, оклад за військовим званням полковник міліції 135 грн, надбавка за вислугу років 40% 554 грн, надбавка за виконання особливо важливих завдань 50% - 969,50 грн, надбавка за службу в умовах режимних обмежень 15% - 187,50 грн, премія 43% - 1331,28 грн.
05.06.2012 Управління Міністерства внутрішніх справ України в Чернівецькій області було видано довідку № 13/4787 про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_1 про те, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 № 1294 розмір грошового забезпечення за нормами, чинними на 01.04.2012, за посадою начальник відділу пожежної безпеки УМВС становить: посадовий оклад - 1250 грн, оклад за військовим званням полковник міліції 135 грн, надбавка за вислугу років 40% - 554 грн, надбавка за виконання особливо важливих завдань 50% - 969,50 грн, надбавка за службу в умовах режимних обмежень 15% - 187,50 грн, премія 113,8% - 3523,25 грн.
У постанові Верховного Суду від 21.12.2019 у справі № 824/128/17-а зазначено, що виконуючи вимоги пункт 6 Порядку №45, Управління Міністерства внутрішніх справ України в Чернівецькій області прирівняло відсутню на момент звернення позивача посаду начальника відділу пожежної безпеки УМВС до наявних на даний момент аналогічних посад начальників інших самостійних відділів при цьому ж УМВС у Чернівецькій області, які якраз в даному випадку і мають однаковий обсяг функціонального та організаційного рівня підрозділу у структурі органу, мають однакові класифікаційні характеристики та розмір посадового окладу із займаною на момент звільнення позивачем посадою.
Крім того, Верховний Суд у постанові від 21.12.2019 у справі № 824/128/17-а констатував, що судами попередніх інстанцій встановлено, що позивач працював на посаді начальника відділу пожежної безпеки УМВС України в Чернівецькій області, тобто був начальником одного з окремих структурних підрозділів, що входили до складу самого управління області, однак просить прирівняти його посаду до посади начальника Головного управління МНС України у Чернівецькій області, яка за своїми характеристиками та функціональними обов`язками хоча і схожа з посадою, яку обіймав позивач, однак має значно більший обсяг функціональних та організаційних обов`язків та тим більше входить до складу зовсім іншого державного органу, а тому, колегія суддів Верховного Суду погодилася із судом апеляційної інстанції про те, що посада начальника Головного управління МНС України у Чернівецькій області жодним чином не може прирівнюватися до посади, з якої позивач виходив на пенсію.
Враховуючи викладене правове регулювання та встановлені судами обставини справи, колегія суддів Верховного Суду погодилася із висновком суду апеляційної інстанції про те, що відповідач надаючи, позивачу оспорювані ним довідки дотримався вимог чинного законодавства та діяв відповідно до вказаного порядку, а саме за відсутності на момент звернення посади, яку займав позивач, видав йому довідки із зазначенням посадового окладу до прирівняної посади на якій працював позивач.
Відповідно до довідки управління МВС України в Чернівецькій області від 22.03.2018 № 13/4787 про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 , що враховується для перерахунку пенсії відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 103 та від 30.08.2017 № 704 розмір посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, відсоткової надбавки за вислугу років визначено за посадою "начальник відділу пожежної безпеки УМВС" в розмірі 11730 грн, а надбавку за вислугу років вказано у розмірі 50% (а.с. 46).
Вважаючи, що управлінням МВС України в Чернівецькій області при складанні довідки про грошове забезпечення для перерахунку йому пенсії відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 103 порушено його права, позивач звернувся до суду з позовом.
Постановою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 05.12.2018 у справі № 824/400/18-а за позовом ОСОБА_1 до управління Міністерства внутрішніх справ України у Чернівецькій області про визнання протиправними дії та зобов`язання вчинити певні дії, апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишено без задоволення, а рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 06.09.2018 - без змін.
У даній справі колегія суддів погоджується з позицією суду першої інстанції щодо відсутності підстав прирівняти посаду - "начальник Відділу пожежної безпеки Державного департаменту пожежної безпеки МВС України в Чернівецькій області" до посади "начальник територіального органу", а відтак дії управління Міністерства внутрішніх справ України у Чернівецькій області стосовно складання довідки про грошове забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_1 відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 103, відповідають вимогам чинного законодавства.
Судом також встановлено, що рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 15.07.2020 у справі № 824/498/20-а, залишеним без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 18.11.2020, зобов`язано Міністерство внутрішніх справ України підготувати та надати до Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області нову довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 05.03.2019 у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб від 09.04.1992 №2262-ХІІ, статті 9 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» від 20.12.1991 №2011-ХІІ та з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу та деяких інших осіб» із обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, для проведення з 01.04.2019 перерахунку основного розміру його пенсії.
На виконання рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 15.07.2020 у справі № 824/498/20-а МВС України, Міністерство внутрішніх справ України листом від 14.01.2021 № 1132/22-2021 направило до Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області оновлену довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 від 05.01.2021 № 22/6-993, за посадою «начальник відділу Державної пожежної охорони УМВС України в Чернівецькій області», а премію вказано в розмірі 40%.
Вважаючи протиправною відмову Міністерства внутрішніх справ України від підготовки нової довідки про розмір грошового забезпечення за основною типовою посадою осіб начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту - начальник територіального органу, що викладена в листі від 30.04.2021 №18978/22-2021, позивач звернувся до суду.
Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 23.12.2021 у справі № 600/3425/21-а, залишеним без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 14.04.2022, відмовлено у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Міністерства внутрішніх справ України, Державної установи "Територіальне медичне об`єднання МВС України по Чернівецькій області" про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії.
У даному рішенні, з посиланням на рішення Вінницького апеляційного адміністративного суду від 13.07.2017 в адміністративній справі № 824/128/17-а, вказано про відсутність підстав прирівнювати посаду - "начальник Відділу пожежної безпеки Державного департаменту пожежної безпеки МВС України в Чернівецькій області" до посади "начальник територіального органу".
Розглядом справи по суті також встановлено, що 15.05.2023 позивач звернувся до Державної установи «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Чернівецькій області» із заявою щодо підготовки та надання оновленої довідки про розмір його грошового забезпечення станом на 01.01.2023 у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб, рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» щодо визначення посадового окладу і окладу за військовими званням, шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01 січня календарного року, на відповідний тарифний коефіцієнт, з обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії, для здійснення обчислення та перерахунку з 01.02.2023 його пенсії.
Листом від 29.05.2023 № 33/46-751-К відповідач повідомив позивача про відсутність підстав для складання довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсій, оскільки пунктом 4 Постанови №704 установлено, що розміри посадових окладів, окладів за військовими (спеціальними) званнями військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб розраховуються виходячи з розміру 1762 гривні та визначаються шляхом множення на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 12, 13 і 14.
Вважаючи відмову протиправною, позивач звернувся до суду з позовом.
Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 07.08.2023 у справі № 600/3644/23-а, залишеним без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 2012.2023, адміністративний позов задоволено. Визнано протиправними дії Державної установи «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Чернівецькій області» щодо відмови ОСОБА_2 у підготовці і наданні до Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області оновленої довідки про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2023 для перерахунку пенсії. Зобов`язано Державну установу «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Чернівецькій області» підготувати та надати до Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 01.01.2023 у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону України від 09.04.1992 № 2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» з врахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» щодо визначення посадового окладу і окладу за військовим званням шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, на відповідний тарифний коефіцієнт, та з обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії, для здійснення обчислення та перерахунку з 01.02.2023 його пенсії.
На виконання рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 07.08.2023 у справі № 600/3644/23-а, Державна установа «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Чернівецькій області» видала довідку про розмір грошового забезпечення від 08.01.2024 № 33/46-2574/4787 про розмір грошового забезпечення позивача станом на 01.01.2023 для перерахунку його пенсії з 01.02.2023 (а.с. 16, ).
Відповідно до вказаної довідки розмір грошового забезпечення позивача визначено за посадою "начальник відділу Державної пожежної охорони УМВС України в Чернівецькій області" усього на суму 20023,50 грн, в т. ч.: посадовий оклад 10090,00 грн; оклад за спеціальним званням полковник внутрішньої служби 2250,00 грн; надбавка за вислугу років 50% - 6170,00 грн; надбавка за службу в умовах режимних обмежень 15% - 1513,00 грн.
Вважаючи дії відповідача щодо видачі довідки про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2023, у якій відображені недостовірні дані по прирівняній посаді, яку він займав на час звільнення, позивач звернувся до суду з вказаним позовом.
Розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд зазначає наступне.
Умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, Національній поліції, Службі судової охорони, державній пожежній охороні, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції чи Державній кримінально-виконавчій службі України, та деяких інших осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, визначає Закон України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб від 09.04.1992 №2262-XII (далі - Закон № 2262-XII).
Згідно Закону № 2262-XII держава гарантує гідне пенсійне забезпечення осіб, які мають право на пенсію, шляхом встановлення їм пенсій не нижче прожиткового мінімуму, визначеного законом, перерахунок призначених пенсій у зв`язку із збільшенням рівня грошового забезпечення, надання передбачених законодавством державних соціальних гарантій, вжиття на державному рівні заходів, спрямованих на їх соціальний захист.
За приписами ч. 4 ст. 63 Закону № 2262-XII усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.
Згідно ч. 2 - 3 ст. 51 Закону № 2262-ХІІ передбачено, що перерахунок пенсій, призначених особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей, провадиться з першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії. Якщо при цьому пенсіонер набув права на підвищення пенсії, різницю в пенсії за минулий час може бути виплачено йому не більш як за 12 місяців. Перерахунок пенсій у зв`язку із зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на такий перерахунок згідно з цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, не проведений з вини органів Пенсійного фонду України та/або державних органів, які видають довідки для перерахунку пенсії, провадиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком.
Отже, у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, пенсії підлягають перерахунку на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 № 45 затверджено Порядок проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби (далі - Порядок № 45).
Відповідно до пункту 2 Порядку № 45 Пенсійний фонд України після прийняття Кабінетом Міністрів України рішення щодо перерахунку пенсій та отримання відповідного повідомлення від Мінсоцполітики повідомляє своїм головним управлінням в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі (далі - головні управління Пенсійного фонду України) про підстави для проведення перерахунку пенсій та про необхідність підготовки списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку (далі - списки), та надсилає відповідну інформацію Міноборони, МВС, Національній поліції, Мін`юсту, Мінінфраструктури, СБУ, Службі зовнішньої розвідки, ДФС, Управлінню державної охорони, Адміністрації Держспецзв`язку, Адміністрації Держприкордонслужби, ДСНС, Службі судової охорони (далі - державні органи). Головні управління Пенсійного фонду України у десятиденний строк з моменту надходження зазначеного повідомлення складають списки за формою згідно з додатком 1 та подають їх органам, які уповноважені рішеннями керівників державних органів (далі - уповноважені органи) видавати довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії.
Пунктом 3 Порядку №45 передбачено, що на підставі списків уповноважені органи готують довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, для кожної особи, зазначеної в списку, за формою згідно з додатками 2 і 3 та у місячний строк подають їх головним управлінням Пенсійного фонду України.
Згідно з абзацом 1 пункту 5 Порядку № 45 під час перерахунку пенсій використовуються такі види грошового забезпечення, як посадовий оклад, оклад за військовим (спеціальним) званням та відсоткова надбавка за вислугу років на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною або аналогічною посадою та військовим (спеціальним) званням.
Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб (далі Постанова №704), яка набрала чинності з 01.03.2018, грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.
Відповідно до пункту 5 Постанови № 704 керівникам державних органів у межах асигнувань, що виділяються на їх утримання, надано право установлювати надбавку за особливості проходження служби військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби) та особам рядового і начальницького складу в розмірі до 100 відсотків посадового окладу з урахуванням окладу за військовим (спеціальним) званням та надбавки за вислугу років; здійснювати преміювання військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової військової служби), осіб рядового і начальницького складу відповідно до їх особистого внеску в загальний результат служби у межах фонду преміювання, утвореного в розмірі не менш як 10 відсотків посадових окладів та економії фонду грошового забезпечення.
Пунктом 6 Постанови № 704 передбачено право керівників державних органів у межах асигнувань, що виділяються на їх утримання, виплачувати надбавку за службу в умовах режимних обмежень військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби), особам рядового і начальницького складу.
Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб від 21.02.2018 №103 було встановлено перерахувати пенсії, призначені згідно із Законом України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб (далі - Закон) до 1 березня 2018 р. (крім пенсій, призначених згідно із Законом особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) та поліцейським), з урахуванням розміру окладу за посадою, військовим (спеціальним) званням, відсоткової надбавки за вислугу років за відповідною або аналогічною посадою, яку особа займала на дату звільнення із служби (на дату відрядження для роботи до органів державної влади, органів місцевого самоврядування або до сформованих ними органів, на підприємства, в установи, організації, вищі навчальні заклади), що визначені станом на 01.03.2018 відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб.
Відповідно до пункту 2 Постанови №103 виплату перерахованих відповідно до пункту 1 цієї постанови підвищених пенсій (з урахуванням доплат до попереднього розміру пенсій, підвищень, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством (крім підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, що визначені законом) проводити з 01.01.2018 у таких розмірах: з 01.01.2018 - 50 відсотків; з 01.01.2019 по 31.12.2019 - 75 відсотків; з 01.01.2020 - 100 відсотків суми підвищення пенсії, визначеного станом на 01.03.2018.
Суд зауважує, що рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.12.2018 у справі № 826/3858/18, яке залишене без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 05.03.2019, визнано протиправними та нечинними пункти 1, 2 постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №103 "Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб" та зміни до пункту 5 і додатку 2 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військ служби, та деяких інших осіб", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 № 45 "Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".
У свою чергу, пунктом 4 Постанови № 704 було встановлено, що розміри посадових окладів, окладів за військовими (спеціальними) званнями військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу визначалися шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року (але не менше 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 1 січня календарного року), на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 12, 13, 14.
Однак, пунктом 6 Постанови № 103 внесено зміни також до пункт 4 Постанови №704, яким встановлено що розміри посадових окладів, окладів за військовими (спеціальними) званнями військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу визначаються шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01.01.2018, на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 12, 13 і 14.
Суд наголошує, що постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 29.01.2020 у справі № 826/6453/18 визнано протиправним та скасовано пункт 6 постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 103 Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб.
З огляду на викладене, з 29.01.2020, тобто з дня набрання законної сили рішенням у справі № 826/6453/18, пункт 6 постанови Кабінету Міністрів України № 103 втратив чинність та була відновлена дія пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України № 704 у первісній редакції, тобто в редакції, що передбачає визначення посадового окладу та окладу за військовим (спеціальним) званням шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року (але не менше 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 1 січня календарного року), на відповідний тарифний коефіцієнт.
Тобто, з 29.01.2020 відновлена дія пункту 4 Постанови № 704 у редакції, яка запроваджувала у якості однієї із величин алгоритму розрахунку показника окладу за посадою і військовим званням - мінімальний розмір заробітної плати.
Матеріалами справи підтверджується, що рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 07.08.2023 у справі № 600/3644/23-а, залишеним без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 2012.2023, адміністративний позов задоволено.
Визнано протиправними дії Державної установи «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Чернівецькій області» щодо відмови ОСОБА_2 у підготовці і наданні до Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області оновленої довідки про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2023 для перерахунку пенсії.
Зобов`язано Державну установу «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Чернівецькій області» підготувати та надати до Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 01.01.2023 у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону України від 09.04.1992 № 2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» з врахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» щодо визначення посадового окладу і окладу за військовим званням шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, на відповідний тарифний коефіцієнт, та з обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії, для здійснення обчислення та перерахунку з 01.02.2023 його пенсії.
В мотивувальній частині рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 07.08.2023 у справі № 600/3644/23-а судом зроблено висновок, що право позивача на обрахунок пенсії з грошового забезпечення, виходячи з розміру посадового окладу та окладу за спеціальним (військовим) званням, як складових грошового забезпечення, розрахованих із застосуванням показника прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня відповідного календарного року є беззаперечним, оскільки обумовлене підвищенням прожиткового мінімуму та, відповідно, зміною грошового забезпечення на підставі п. 4 Постанови № 704.
На виконання вказаного судового рішення, відповідачем видано довідку про розмір грошового забезпечення від 08.01.2024 № 33/46-2574/4787 про розмір грошового забезпечення позивача станом на 01.01.2023 для перерахунку його пенсії з 01.02.2023 (а.с. 16, 47).
Дослідженням довідки про розмір грошового забезпечення від 08.01.2024 № 33/46-2574/4787 встановлено, що станом на 01.01.2023 розмір грошового забезпечення позивача визначено за посадою "начальник відділу Державної пожежної охорони УМВС України в Чернівецькій області" складає всього на суму 20023,50 грн, в т. ч.: посадовий оклад 10090,00 грн; оклад за спеціальним званням полковник внутрішньої служби 2250,00 грн; надбавка за вислугу років 50% - 6170,00 грн; надбавка за службу в умовах режимних обмежень 15% - 1513,00 грн.
Судом встановлено, що позивач вважає дії відповідача щодо видачі довідки про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2023 протиправними, оскільки у довідці відображено недостовірні дані по прирівняній посаді, яку він займав на час звільнення.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Згідно п. 1.1 положення про Відділ пожежної безпеки УМВС України в Чернівецькій області, погодженим начальником УМВС України в Чернівецькій області 30.09.2002 та затверджений начальником Державного департаменту пожежної безпеки МВС України 10.10.2002, Відділ пожежної безпеки є територіальним органом управління Державного департаменту пожежної безпеки в Чернівецькій області, який діє в складі УМВС і йому підпорядковується. Відділ здійснює організацію, безпосереднє керівництво, координацію і методичне забезпечення функціонування системи пожежної безпеки області. У межах своїх повноважень самостійно і через підпорядковані підрозділи організовує виконання вимог законодавства України з цих питань, контролює виконання правил та норм пожежної безпеки юридичними та фізичними особами (а.с. 95 - 99).
Відділ пожежної безпеки є юридичною особою, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства, банківські рахунки та печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням. Відділ пожежної безпеки та його підрозділи на місцях є неприбутковими державними установами і утримуються за рахунок коштів Державного бюджету та інших незаборонених законодавством джерел фінансування (п. 1.7, 1.8 Положення).
Згідно п. 1.11 даного Положення Відділ очолює начальник, який підпорядковується начальнику Державного департаменту пожежної безпеки та начальнику УМВС України в Чернівецькій області та одночасно є: головним державним інспектором з пожежного нагляду області, начальником гарнізону пожежної охорони, керівником гасіння пожеж та протипожежної служби цивільної оборони, головою федерації пожежно-прикладного спорту області.
Начальник Відділу призначається і звільняється з посади наказом МВС України за поданням начальника Держпожбезпеки та за погодженням начальника УМВС (п. 1.7, 1.8 Положення).
Відповідно до п. 4.1 Положення начальник Відділу в установленому порядку розробляє, погоджує та забезпечує затвердження фінансових документів і кошторисів доходів і витрат на утримання Відділу пожежної безпеки, підпорядкованих підрозділів, здійснює їх фінансування та матеріально-технічне забезпечення, організовує належне ведення бухгалтерського обліку, в також забезпечує здійснення належного внутрішнього фінансового контролю тощо. Є розпорядником кредитів Відділу. Розглядає і затверджує фінансову та статисти звітність підпорядкованих підрозділів. Відповідає за стан дисципліни і законності, організує роботу щодо попередження надзвичайних подій і правопорушень серед особового складу підпорядкованих підрозділів. Вживає відповідних заходів реагування. Розглядає та приймає відповідні рішення за висновками атестаційної комісії Відділу. Забезпечує комплектування апарату Відділ пожежної безпеки і підпорядкованих підрозділів кваліфікованими кадрами, їх спеціалізацію, виховання і організацію професійної підготовки тощо.
Згідно п. 4.2 згаданого Положення начальник Відділу у межах наданих повноважень має право; призначати на посади, переміщувати, звільняти осіб рядового і начальницького складу Державної пожежної охорони, робітників і службовців, фахівців, а також вирішувати питання дисциплінарну відповідальність зазначеної категорії осіб; присвоювати спеціальні звання рядового, молодшого та середнього начальницького складу Державної пожежної охорони, до капітана внутрішньої служби включно, за винятком перших спеціальних звань середнього начальницького складу; встановлювати посадові оклади й надбавки до них у межах мінімального і максимального розміру та атестовувати осіб рядового і начальницького складу Державної пожежної охорони працівників вільнонайманого складу, преміювати і надавати матеріальну допомогу, виходячи з передбачених кошторисом асигнувань; заохочувати і накладати дисциплінарні стягнення на осіб рядового і начальницького складу, а також вільнонайманих працівників тощо.
Отже, згідно приписів наведеного Положення, начальник Відділу пожежної безпеки є керівником територіального органу управління Державного департаменту пожежної безпеки в Чернівецькій області, який діє в складі УМВС і йому підпорядковується. Начальник Відділу здійснює організацію, безпосереднє керівництво, координацію і методичне забезпечення функціонування системи пожежної безпеки області та підпорядкованих органів, в т.ч. відділ Державної пожежної охорони УМВС України в Чернівецькій області.
З матеріалів справи видно, що наказом Міністерства внутрішніх справ України від 16.11.2002 № 453 о/с полковника внутрішньої служби ОСОБА_1 начальника відділу пожежної безпеки Управління МВС України в Чернівецькій області звільнено зі служби за віком (а.с. 9 на звороті).
На підставі вказаного наказу, 17.12.2002 Управлінням МВС України в Чернівецькій області видано наказ № 123 о/с «По особовому складу», яким звільнено із органів внутрішніх справ у відставку за віком полковника внутрішньої служби ОСОБА_1 з посади начальника відділу пожежної безпеки Управління МВС України в Чернівецькій області, з 17.12.2002 (а.с. 57 на звороті).
Суд констатує, що судовими рішеннями у справах № 824/128/17-а, № 824/400/18-а, № 600/3425/21-а, які набрали законної сили, встановлено, що позивач працював на посаді начальника відділу пожежної безпеки Управління МВС України в Чернівецькій області та звільнений з вказаної посади у відставку за віком на підставі наказу Міністерства внутрішніх справ України від 16.11.2002 № 453 о/с.
Отже, згаданими судовими рішеннями встановлено, що позивач працював на посаді начальника відділу пожежної безпеки УМВС України в Чернівецькій області, тобто був начальником одного з окремих структурних підрозділів, що входили до складу самого управління області.
Відповідно до ч. 4 ст. 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Оскільки на час звільнення з органів внутрішніх справ у відставку за віком позивач займав посаду начальника відділу пожежної безпеки Управління МВС України в Чернівецькій області, суд приходить до переконання, що саме вказана посада мала бути вказана відповідачем у довідці про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2023, яка видавалася на виконання рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 07.08.2023 у справі № 600/3644/23-а.
Суд звертає увагу, що уповноваженими органами в системі МВС неодноразово видавалися позивачу довідки про розмір грошового забезпечення із зазначенням у них посади позивача на час звільнення з органів внутрішніх справ у відставку за віком, а саме: «начальник відділу пожежної безпеки Управління МВС України в Чернівецькій області».
Зокрема, довідки про розмір грошового забезпечення із зазначенням у них посади позивача на час звільнення з органів внутрішніх справ у відставку за віком начальник відділу пожежної безпеки Управління МВС України в Чернівецькій області, видавалися УМВС України в Чернівецькій області 31.03.2008 № 13/4787, 05.06.2012 № 13/4787 та 22.03.2018 № 13/4787 (а.с. 45, 46).
Видання вказаних довідок підтверджується також судовими рішеннями у справах № 824/128/17-а, № 824/400/18-а, № 600/3425/21-а, які набрали законної сили, за позовами ОСОБА_1 .
Під час розгляду справи по суті відповідач не довів належними та допустимими доказами дотримання ним вимог Порядку № 45 та Порядку № 704 при оформленні спірної довідки станом на 01.01.2023 про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії та правильність визначення у цій довідці посади позивача на час звільнення з органів внутрішніх справ у відставку за віком, а саме: «начальник відділу Державної пожежної охорони Управління МВС України в Чернівецькій області», а не «начальник відділу пожежної безпеки УМВС України в Чернівецькій області». Як наслідок, відповідачем невірно зазначено в оновленій довідці основні та додаткові види грошового забезпечення позивача за посадою, а також премію.
Суд звертає увагу, що в супереч вимог ч. 2 ст. 77 КАС України, відповідач не обґрунтував зазначення в спірній довідці посаду позивача на час звільнення з органів внутрішніх справ «начальник відділу Державної пожежної охорони Управління МВС України в Чернівецькій області» та докази на підтвердження зайняття позивачем вказаної посади на час звільнення з органів внутрішніх справ.
Враховуючи встановлені по справі обставини, суд погоджується з доводами позивача, що в довідці про розмір грошового забезпечення від 08.01.2024 № 33/46-2574/4787 відповідачем неправильно зазначена посада, яку він займав на час звільнення, а саме: вказано «начальник відділу Державної пожежної охорони УМВС України в Чернівецькій області», замість «начальник відділу пожежної безпеки УМВС України в Чернівецькій області».
Оцінивши належність, допустимість, достовірність вказаних вище доказів окремо, а також достатність і взаємний зв`язок цих доказів у їх сукупності, суд вважає, що позивачем доведено наявність підстав для задоволення заявлених вимог. Водночас відповідач, як суб`єкт владних повноважень, у поданому до суду відзиві на позовну заяву не довів законність оскаржуваних дій.
Обираючи спосіб захисту порушеного права позивача, суд зазначає, що спосіб захисту має враховувати суть порушення, допущеного суб`єктом владних повноважень - відповідачем, а тому суд має обрати спосіб захисту права, який би гарантував дотримання і захист прав, свобод, інтересів від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Враховуючи встановлені у справі фактичні обставини, обираючи належний спосіб захисту порушеного права позивача, суд вважає за необхідне визнати протиправними дій відповідача щодо зазначення в спірній довідці про розмір грошового забезпечення найменування посади позивача на день звільнення зі служби начальник відділу Державної пожежної охорони УМВС України в Чернівецькій області, а також основних та додаткових видів грошового забезпечення та премії, які відповідають даній посаді.
Стосовно вимоги позивача про зобов`язання відповідача підготувати оновлену довідку про грошове забезпечення для перерахунку пенсії, у якій відобразити: конкретне найменування посади, яку займав позивач згідно закону, відповідне посаді начальника територіального органу згідно додатку 6 до постанови КМ № 704, розмір окладу за цією посадою, розміри інших складових, залежних від розміру окладу за посадою, розміри надбавок за особливості проходження служби, за службу в умовах режимних обмежень; премії, належні по закону за даною посадою, які повинні міститися у довідці про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2023, із врахуванням вимог рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 07.08.2023 по справі № 600/3644/23-а, та надіслати цю довідку до Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області для проведення відповідного перерахунку пенсії з 01.02.2023, суд зазначає наступне.
Наказом МВС України від 25.02.2019 № 129 «Про визначення в Міністерстві внутрішніх справ України уповноваженого структурного підрозділу з підготовки та подання до органів Пенсійного фонду України документів для призначення (перерахунку) пенсій» було визначено в МВС України уповноваженим структурним підрозділом з підготовки та подання до органів Пенсійного фонду України документів для призначення (перерахунку) пенсій Департамент персоналу, організації освітньої та наукової діяльності МВС України з покладанням таких функцій на управління координації пенсійних та соціально-гуманітарних питань цього Департаменту.
Наказом МВС України від 16.04.2021 № 291 «Про внесення змін до наказу Міністерства внутрішніх справ України від 25 лютого 2019 року № 129», внесено зміни до пункту 1 наказу МВС України від 25.02.2019 № 129 та викладеного його у такій редакції: « 1. Визначити в Міністерстві внутрішніх справ України: 1) Департамент персоналу уповноваженим структурним підрозділом з підготовки та подання до органів Пенсійного фонду України документів для призначення (перерахунку) пенсій з покладанням таких функцій на управління координації пенсійних питань та соціальної роботи цього Департаменту; 2) територіальні медичні об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по областях, місту Києву уповноваженими установами за видачу довідок про розмір грошового забезпечення з покладанням таких функцій на відповідні сектори (відділ) із соціально-гуманітарних питань цих державних установ.»
Відповідно до пункту 1 наказу МВС України від 22.04.2024 № 259 «Про визначення в Міністерстві внутрішніх справ України уповноваженого структурного підрозділу з підготовки та подання до органів Пенсійного фонду України документів для призначення (перерахунку) пенсій», визначено в МВС України уповноваженим структурним підрозділом з підготовки та подання до органів Пенсійного фонду України документів для призначення (перерахунку) пенсій Відділ координації пенсійних питань МВС України, а відповідно до пункту 2 даного наказу, який згідно пункту 3 цього ж наказу застосовується з 01.05.2024, уповноважено Головний сервісний центр МВС на видачу звільненим зі служби військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ довідок про розмір грошового забезпечення відповідно за березень 2019 року та листопад 2019 року для перерахунку пенсій з урахуванням правових висновків Великою Палати Верховного Суду у справі №160/8324/19 та судових рішень у справах №826/3858/18 та №826/12704/18 з покладанням таких функцій на регіональні сервісні центри Головного сервісного центру МВС (філії ГСЦ МВС).
Згідно пункту 4 наказу МВС України від 22.04.2024 № 259, визнано таким, що втратив чинність, наказ МВС України від 25.02.2019 № 129 «Про визначення в Міністерстві внутрішніх справ України уповноваженого структурного підрозділу з підготовки та подання до органів Пенсійного фонду України документів для призначення (перерахунку) пенсій» (із змінами). Наказами МВС України від 19.02.2024 № 103 та № 104 внесено зміни до Структури апарату Міністерства внутрішніх справ України та проведено організаційно-штатні зміни, згідно з якими реорганізовано Департамент пенсійних питань та соціального захисту й утворено Департамент соціального захисту та Відділ координації пенсійних питань з відповідним розмежуванням функцій.
З метою забезпечення своєчасного та якісного обслуговування пенсіонерів системи органів внутрішніх справ безпосередньо за місцем їх проживання, відповідно до наказу МВС України від 27.03.2024 №199 «Про організаційно-штатні зміни у МВС» в регіональних сервісних центрах ГСЦ МВС по областях, місту Києву (далі РСЦ) утворено сектори з пенсійних питань з обслуговування областей та м.Києва (далі Сектор).
До функцій Сектору належать, зокрема, оформлення довідок про розмір грошового забезпечення для проведення перерахунку пенсій в установленому порядку, у межах повноважень.
З огляду на зазначене, суд вважає, що наразі повноваження на оформлення довідок про розмір грошового забезпечення для проведення перерахунку пенсій в системі Міністерства внутрішніх справ України передані до Регіональних сервісних центрів ГСЦ МВС по областях, місту Києву.
Суд наголошує, що у цій справі позивач не звертався до другого відповідача із заявою про видачу оновленої довідки, відповідно жодних порушень прав позивача з боку регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Чернівецькій області наразі не допущено. Однак, враховуючи те, що з 01.05.2024 повноваження щодо видачі таких довідок покладені на регіональні сервісні центри Головного сервісного центру МВС (філії ГСЦ МВС), то суд вважає, що закінчити процедуру видачі довідок позивачу належить саме другому відповідачу.
Як визначено ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
На переконання суду, процедура правонаступництва повноважень органів, які уповноважені видавати довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії, в системі Міністерства внутрішніх справ України, не може перешкоджати видачі таких довідок. А тому, визначення органу, якому належить видати оновлені довідки позивачу має на меті як захист порушеного права позивача, так і слугує процесуальній економії та попередженню нових публічно-правових спорів між учасниками даних правовідносин.
Враховуючи встановлені у справі фактичні обставини, обираючи належний спосіб захисту порушеного права позивача, суд вважає за необхідне зобов`язати другого відповідача підготувати та надати до Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області довідку про розмір грошового забезпечення позивача станом 01.01.2023 (з урахуванням рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 07.08.2023 у справі № 600/3644/23-а), інформацію до якої внести з урахуванням висновків, викладених у даній справі, а також із зазначенням у такій довідці найменування посади позивача на день звільнення зі служби «начальник відділу пожежної безпеки УМВС України в Чернівецькій області», основних та додаткових видів грошового забезпечення та премії, які відповідають даній посаді.
За таких обставин суд прийшов до висновку, що зазначений позов підлягає задоволенню частково з підстав, викладених у його мотивувальній частині.
Стосовно розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог (ч. 3 ст. 139 КАС України).
З матеріалів справи видно, що за подання вказаного позову позивачем сплачено судовий збір у 1211,20 грн, що підтверджується матеріалами справи.
Враховуючи на часткове задоволення позову, суд стягує на користь позивача сплачений судовий збір пропорційно до розміру задоволених позовних вимог у сумі 605,60 грн за рахунок його бюджетних асигнувань відповідача, який порушив права позивача.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 9, 72 77, 90, 134, 241 - 246, 250 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Адміністративний позов задовольнити частково.
2. Визнати протиправними дії Державної установи Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Чернівецькій області щодо зазначення в довідці про розмір грошового забезпечення від 08.01.2024 № 33/46-2574/4787 найменування посади ОСОБА_1 на день звільнення зі служби «начальник відділу Державної пожежної охорони УМВС України в Чернівецькій області», а також основних та додаткових видів грошового забезпечення та премії, які відповідають даній посаді.
3. Зобов`язати Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Чернівецькій області (Філія ГСЦ МВС) підготувати та надати до Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом 01.01.2023 (з урахуванням рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 07.08.2023 у справі № 600/3644/23-а), інформацію до якої внести з урахуванням висновків, викладених у даній справі, а також із зазначенням у такій довідці найменування посади ОСОБА_1 на день звільнення зі служби «начальник відділу пожежної безпеки УМВС України в Чернівецькій області», а також основних та додаткових видів грошового забезпечення та премії, які відповідають даній посаді.
4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної установи Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Чернівецькій області на користь ОСОБА_1 судовий збір у сумі 605,60 грн.
5. В іншій частині позову відмовити.
Згідно ст. 255 КАС України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У відповідності до ст. ст. 293, 295 КАС України рішення суду першої інстанції може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його складання.
Повне найменування учасників процесу:
позивач - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 );
відповідач - Державна установа Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Чернівецькій області (вул. Героїв Майдану, 228, м. Чернівці, код ЄДРПОУ 08734606);
другий відповідач - Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Чернівецькій області (Філія ГСЦ МВС) (вул. Руська, буд. 248-М, м. Чернівці, код ЄДРПОУ ВП 43611949);
третя особа Головне управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області (м. Чернівці, площа Центральна, 3, код ЄДРПОУ 40329345).
Суддя В.К. Левицький
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.01.2025 |
Оприлюднено | 13.01.2025 |
Номер документу | 124310844 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні