Рішення
від 08.01.2025 по справі 620/14767/24
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 січня 2025 року м. Чернігів Справа № 620/14767/24

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Бородавкіної С.В.,

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін справу за адміністративним позовом керівника Новгород-Сіверської окружної прокуратури в інтересах держави до Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області про визнання протиправної бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,

У С Т А Н О В И В:

Керівник Новгород-Сіверської окружної прокуратури 05.11.2024 (відповідно до відбитку штампу на конверті) звернувся до суду з адміністративним позовом до Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області (далі міська рада, відповідач), у якому просить:

- визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо вжиття до Товариства з обмеженою відповідальністю ''Міленія'' заходів адміністративного впливу за статтею 152 КУпАП та винесення припису з вимогою усунення порушення правил благоустрою території населених пунктів Новгород-Сіверської міської ради шляхом проведення демонтажу тимчасової споруди, площею 30 м.кв., розміщеної за адресою: вул. Захисників України, 1, м. Новгород-Сіверський, Чернігівська область, яка використовується для продажу м`яса;

- зобов`язати відповідача вчинити дії, спрямовані на вжиття до Товариства з обмеженою відповідальністю ''Міленія'' заходів адміністративного впливу за статтею 152 КУпАП та винесення припису з вимогою усунення порушення правил благоустрою території населених пунктів Новгород-Сіверської міської ради шляхом проведення демонтажу тимчасової споруди, площею 30 м.кв., розміщеної за адресою: вул. Захисників України, 1, м. Новгород-Сіверський, Чернігівська область, яка використовується для продажу м`яса.

Свої вимоги мотивує тим, що всупереч вимог чинного законодавства України міською радою не здійснено владних управлінських функцій у сфері благоустрою громади, у тому числі не вжито заходів із демонтажу елементів благоустрою, що свідчить про протиправну бездіяльність з боку відповідача.

Ухвалою судді від 13.11.2024 відкрито провадження у справі та призначено її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін. Також судом запропоновано відповідачу у п`ятнадцятиденний строк з дня вручення йому даної ухвали надати відзив на позовну заяву або заяву про визнання позову.

Відповідач відзив на позов у встановлений судом строк не подав, про розгляд справи повідомлений належним чином.

Відповідно до частини четвертої статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

Відповідно до частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Розглянувши подані документи і матеріали, суд встановив такі обставини.

У користуванні Товариства з обмеженою відповідальністю «Міленія» у межах міста Новгород - Сіверський, Чернігівської області за адресою: вул. Губернська (на даний час перейменована на вул. Захисників України) на підставі договору оренди землі № 167 від 19.11.2009, перебуває земельна ділянка з кадастровим номером 7423610000:00:001:0517 площею 0,6915 га для комерційного використання (а.с. 25-28).

На вказаній ділянці за адресою: вул. Губернська (Захисників України), 1, м. Новгород - Сіверський, Чернігівська область, розташована тимчасова споруда, загальною площею 30 кв.м., яка використовується для здійснення підприємницької діяльності - продажу м`яса.

Відповідно до листа Новгород-Сіверської міської ради від 18.10.2024 №04-18/3587 Товариство з обмеженою відповідальністю «Міленія» не зверталось до міської ради та її виконавчих органів з метою оформлення паспорту прив`язки на вищевказану тимчасову споруду (а.с. 19).

Рішенням виконавчого комітету Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області від 19.12.2017 №243 Товариству з обмеженою відповідальністю «Міленія» відмовлено у наданні дозволу на встановлення тимчасової споруди (загальною площею 30,0 м.кв. згідно викопіювання) для здійснення підприємницької діяльності за адресою: вул. Губернська (Захисників України), 1, м. Новгород-Сіверський; зобов`язано товариство протягом місяця демонтувати тимчасову споруду для здійснення підприємницької діяльності (площею 30,0 кв.м) (а.с. 21).

Рішенням виконавчого комітету Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області від 25.04.2019 №84 Товариству з обмеженою відповідальністю «Міленія» повторно відмовлено у наданні дозволу на встановлення тимчасової споруди (загальною площею 30,0 м.кв. згідно викопіювання) для здійснення підприємницької діяльності за адресою: вул. Губернська (Захисників України), 1, м. Новгород-Сіверський; зобов`язано товариство протягом місяця демонтувати тимчасову споруду для здійснення підприємницької діяльності (площею 30,0 кв.м) (а.с. 22).

Відповідно до листа Новгород-Сіверської РДА від 10.09.2024 №01-26/4150 у журналі обліку паспортів прив`язки тимчасових споруд не має запису про видачу паспорта прив`язки на тимчасову споруду, що розташована за адресою: вул. Губернська (Захисників України), 1, м. Новгород-Сіверський, площею 30 кв.м (а.с. 24).

Незважаючи на викладене, Товариством з обмеженою відповідальністю «Міленія» демонтаж вищевказаної тимчасової споруди не здійснено, що свідчить про її самовільне розміщення.

Листом від 18.10.2024 № 04-18/3587 відповідач повідомив, що Новгород-Сіверською міською радою приписи, адміністративні протоколи до Товариства з обмеженою відповідальністю «Міленія» не складалися. Станом на даний час тимчасова споруда використовується для здійснення господарської діяльності - продажу м`яса та її місцезнаходження з моменту останньої відмови у наданні дозволу на її встановлення, не змінювалося, демонтаж тимчасової споруди власником здійснено не було (а.с. 19).

Наведене стало підставою для звернення прокурора до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зазначає таке.

Частиною першою статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

Частиною першою статті 23 Закону України «Про прокуратуру» визначено, що представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом.

Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу (частина третя статті 23 Закону України «Про прокуратуру»).

При цьому, суд враховує правову позицію Великої Палати Верховного Суду від 26.06.2019 у справі №587/430/16-ц, згідно якої прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави в разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює компетентний орган, а також у разі його відсутності. Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній заяві самостійно визначає, у чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також зазначає компетентний орган. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі набуває статусу позивача.

В позовній заяві прокурор зазначає, що предметом позову є бездіяльність міської ради, яка полягає в тому, що відповідачем заходи, спрямовані на відновлення благоустрою м. Новгород-Сіверський, не здійснювалися. Тобто, у даному випадку, порушення допущено самою міською радою, яка є органом, уповноваженим здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, отже позивач та відповідач збігається в одній особі.

Правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів визначає Закон України від 06.09.2005 №2807-IV «Про благоустрій населених пунктів» (далі Закон №2807).

Відповідно до статті 1 Закону №2807 благоустрій населених пунктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.

Статтею 2 Закону №2807 передбачено, що благоустрій населених пунктів передбачає: 1) розроблення і здійснення ефективних і комплексних заходів з утримання територій населених пунктів у належному стані, їх санітарного очищення, збереження об`єктів загального користування, а також природних ландшафтів, інших природних комплексів і об`єктів; 2) організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель, інженерних споруд та об`єктів рекреаційного, природоохоронного, оздоровчого, історико-культурного та іншого призначення; 3) створення умов для реалізації прав та виконання обов`язків суб`єктами у сфері благоустрою населених пунктів.

Відповідно до статті 5 Закону №2807 управління у сфері благоустрою населених пунктів здійснюють Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та інші органи влади в межах їх повноважень.

Згідно із статтею 10 Закону №2807 до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить, зокрема, затвердження правил благоустрою територій населених пунктів.

До повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить, утому числі, забезпечення виконання місцевих програм та здійснення заходів з благоустрою населених пунктів; здійснення самоврядного контролю за станом благоустрою та утриманням територій населених пунктів, Інженерних споруд та об`єктів, підприємств, установ та організацій, майданчиків для паркування транспортних засобів (у тому числі щодо оплати послуг з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів), озелененням таких територій, охороною зелених насаджень, водних об`єктів тощо.

Статтею 12 Закону №2807 передбачено, що суб`єктами у сфері благоустрою населених пунктів є органи державної влади та органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, органи самоорганізації населення, громадяни.

Згідно із статтею 20 Закону №2807 організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом. Благоустрій здійснюється в обов`язковому порядку на всій території населеного пункту (села, селища, міста).

У статті 13 вищезазначеного Закону міститься перелік об`єктів благоустрою населених пунктів, відповідно до пункту 1 частини першої якої до таких об`єктів, зокрема належать парки (гідропарки, лугопарки, лісопарки, парки культури та відпочинку, парки - пам`ятки садово-паркового мистецтва, спортивні, дитячі, історичні, національні, меморіальні та інші), рекреаційні зони, сади, сквери та майданчики; майдани, площі, бульвари, проспекти, вулиці, дороги, провулки, звози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки.

Згідно із статтею 34 Закону №2807 правила благоустрою території населеного пункту - це нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту. Правила включають, зокрема, порядок здійснення благоустрою та утримання територій об`єктів благоустрою; порядок розміщення малих архітектурних форм; порядок здійснення самоврядного контролю у сфері благоустрою населених пунктів.

Частиною першою статті 40 Закону №2807 визначено, що самоврядний контроль у сфері благоустрою населених пунктів здійснюється сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами.

Таким чином, Закон №2807 наділяє повноваженнями селищні (міські) ради та їх виконавчі органи на здійснення самоврядного контролю у сфері благоустрою населених пунктів.

Вказаний висновок відповідає правовій позиції Великої Палати Верховного Суду, викладеній в постанові від 25.06.2019 у справі №620/914/1092/18.

При цьому, у розумінні Закону №2807 дії з демонтажу елементів благоустрою є заходами з відновлення благоустрою населеного пункту.

Питання щодо благоустрою, в тому числі і щодо здійснення демонтажу самовільно встановлених тимчасових споруд та порядку його проведення відноситься до компетенції виконавчих органів сільських, селищних, міських рад (постанова Верховного Суду від 20.03.2020 у справі №2а-72/12).

Статтею 28 Закону України від 17.02.2011 №3038-VI «Про регулювання містобудівної діяльності» (далі Закон №3038) визначено, що тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.

Тимчасова споруда для здійснення підприємницької діяльності може мати закрите приміщення для тимчасового перебування людей (павільйон площею не більше 30 квадратних метрів по зовнішньому контуру) або не мати такого приміщення.

Механізм розміщення тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності регулюється Порядком розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 №244 (далі Порядок), пунктами 2.1, 2.29 якого передбачено, що підставою для розміщення ТС є паспорт прив`язки ТС (додаток 1). У разі закінчення строку дії, анулювання паспорта прив`язки ТС, самовільного встановлення ТС така ТС підлягає демонтажу.

Згідно п. 2.29 - 2.30 Розділу II Порядку у разі закінчення строку дії, анулювання паспорта прив`язки ТС, самовільного встановлення ТС така ТС підлягає демонтажу. Розміщення ТС самовільно забороняється.

Вказане підтверджується правовим висновком, наведеним у постанові Верховного Суду від 06.10.2021 по справі №750/2431/17.

Так, Верховний Суд, проаналізувавши норми Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, дійшов висновку, що встановлення малої архітектурної форми - торгових рядів у вигляді тимчасових приміщень (споруд) для провадження підприємницької діяльності здійснюється лише за наявності і на підставі паспорта прив`язки, виданого конкретній особі (замовнику), який має намір встановити таку споруду із включенням до паспорту прив`язки його реквізитів (найменування, П. І. Б., адреса, контактна інформація). Встановлення ж вищевказаних тимчасових споруд іншими особами, не вказаними у паспорті прив`язки, або без такого документа забороняється законом і вважається самовільним розміщенням цих споруд, порушує благоустрій населених пунктів, організація і контроль за станом якого здійснюється органами місцевого самоврядування згідно з наявними у них повноваженнями у цій сфері, зокрема, відповідними радами і їх виконавчими органами.

Самовільно розміщені тимчасові споруди, як це передбачено пунктом 2.30 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, підлягають демонтажу і мають бути прибрані особами, які їх самовільно розмістили.

Відповідно до правового висновку, наведеного у постанові Верховного Суду від 15.06.2021 по справі №465/4841/17, демонтажу підлягають лише самочинно зведені тимчасові споруди у випадку, якщо власник такої споруди самостійно не демонтував споруду у встановлений у вимозі строк або якщо власник невідомий. При цьому самочинно зведеною тимчасова споруда вважається в тому разі, якщо відсутні дозвільні документи, визначені законом.

Аналогічний правовий висновок наведено у постанові Верховного Суду від 11.11.2020 по справі № 826/17074/18.

Поряд із цим, відповідно до п. 1.1 Правил благоустрою території населених пунктів Новгород-Сіверської міської ради (далі - Правила), затверджених рішенням шостої сесії міської ради VII скликання від 23.03.2016 № 84 (у редакції від 15.06.2018), Правила є нормативно-правовим актом, яким встановлюються вимоги щодо здійснення благоустрою та утримання території населених пунктів Новгород-Сіверської міської ради, регулюються права та обов`язки суб`єктів правовідносин у сфері благоустрою території населених пунктів міської ради, визначаються головні вимоги щодо утримання об`єктів та елементів благоустрою населених пунктів міської ради, а також необхідні норми для забезпечення чистоти і порядку у населених пунктах міської ради. Правила спрямовані на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини (а.с. 29-59).

Відповідно до пп. 1.1.1 - 1.1.4 п. 1.1 Правил організацію благоустрою населених пунктів Новгород-Сіверської міської ради забезпечує орган місцевого самоврядування відповідно до повноважень, встановлених законодавством та цими Правилами. Суб`єктами управління благоустроїм населених пунктів міської ради є Новгород-Сіверська міська рада та інші виконавчі органи, до повноважень яких віднесена діяльність з організації життєдіяльності населених пунктів. Правила містять загальнообов`язкові на території населених пунктів Новгород-Сіверської міської ради норми, за порушення яких передбачена адміністративна відповідальність встановлена Кодексом України про адміністративні правопорушення. Вказана відповідальність не звільняє особу від обов`язку відшкодування шкоди, завданої внаслідок порушення цих Правил.

Розділом XIII Правил урегульовано питання розміщення та утримання малих архітектурних форм та тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально - культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності.

Так, пп. 13.1.1 п. 13.1 Правил визначено, що порядок розміщення малих архітектурних форм та тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності (далі - малі архітектурні форми та тимчасові споруди) проводиться відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про благоустрій населених пунктів», Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.03.94 № 198, наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21 жовтня 2011 року № 244 «Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 листопада 2011 року за № 1330/20068, інших нормативно-правових актів, а також рішень міської ради та її виконавчого комітету.

Відповідно до пп. 13.2.3, 13.2.5 - 13.2.6 п. 13.2 Правил самовільно встановлені (розміщені) малі архітектурні форми та тимчасові споруди, схеми (паспорти) прив`язки яких анульовані або строк дії яких закінчився, підлягають демонтажу власником об`єкта (особою, яка здійснила встановлення (розміщення) об`єкта) за власні кошти у строки, визначені в приписі Відділом міської ради.

У разі якщо власник малої архітектурної форми або тимчасової споруди (особа, яка здійснила встановлення (розміщення) об`єкта) не провів демонтажу відповідно до абзацу першого цього пункту, демонтаж об`єкта здійснюється в порядку, встановленому пунктом 13.3 цих Правил.

Забороняється розміщення тимчасових споруд, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, торговельної мережі в місцях не визначених під проведення торгівлі. Розміщені (встановлені) самовільно, тобто без відповідних, оформлених в установленому порядку документів, засоби пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, підлягають демонтажу (переміщенню) особою, що здійснила розміщення (встановлення) такого засобу (об`єкта), в порядку і строки, встановлені пунктом 13.3 цих Правил.

Згідно з пп. 13.3.1 п. 13.3 Правил у разі виявлення самовільно розміщених (встановлених) малих архітектурних форм, тимчасових споруд, паспорти прив`язки яких анульовані або строк дії яких закінчився, самовільно розміщених (встановлених) засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі (лавки-автопричепи, візки, спеціальне технологічне обладнання (низькотемпературні лотки-прилавки) та інш.) (далі - засоби пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі на розміщення яких відсутні оформлені в установленому порядку документи) уповноважені особи Відділу міської ради, та інших структурних підрозділів з питань контролю за благоустроєм, комунального підприємства міської ради складає протокол про адміністративне правопорушення за статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення та вносять припис його власнику (користувачу або особі, яка здійснила розміщення (встановлення)) з вимогою усунення порушень шляхом проведення демонтажу малої архітектурної форми, тимчасової споруди із зазначенням вимоги негайно провести демонтаж і переміщення).

Власник (користувач або особа, яка здійснила розміщення і встановлення)) зобов`язаний за власний рахунок здійснити демонтаж самовільно розміщеної (встановленої) малої архітектурної форми, тимчасової споруди та провести відновлення порушеного благоустрою на місці їх розміщення (встановлення).

Матеріалами справи підтверджується та відповідачем не спростовано, що спірна тимчасова споруда розміщена за відсутності на те відповідних дозвільних документів. Більш того, рішеннями міської ради від 19.12.2017 №243 та від 25.04.2019 №84 товариству відмовлено в наданні дозволу на встановлення тимчасової споруди, площею 30 кв.м, та зобов`язано суб`єкт господарювання протягом місяця її демонтувати.

Вказаний обов`язок товариство не виконало.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі Закон) виконавчі органи рад - органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами.

Відповідно до статті 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України та іншими законами.

За змістом положень статей 25, 26, 31, 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, сільських рад належать делеговані повноваження у галузі будівництва - щодо здійснення в установленому порядку державного контролю за дотриманням законодавства, затвердженої містобудівної документації при плануванні та забудові відповідних територій та вирішення відповідно до законодавства спорів з питань містобудування, а у сфері регулювання земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища - щодо здійснення контролю а дотриманням земельного та природоохоронного законодавства, використанням і охороною земель, природних ресурсів загальнодержавного та місцевого значення, відтворенням лісів.

Крім того, пунктом 44 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що виключно до компетенції міських, селищних, сільських рад належить приймати рішення про встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту.

З огляду на наведені норми права, на відповідача покладається обов`язок щодо вжиття заходів з відновлення благоустрою територіальної громади.

Разом з цим, всупереч вищевказаних вимог законодавства України міською радою не здійснено владних управлінських функцій у сфері благоустрою громади, в тому числі не вжито заходів із демонтажу елементів благоустрою.

Враховуючи вищенаведене, суд погоджується із позицією прокуратури щодо необхідності зобов`язання відповідача вжити заходи, спрямовані на відновлення благоустрою м. Новгород-Сіверський шляхом проведення демонтажу тимчасової споруди, площею 30 м.кв, розміщеної за адресою: вул. Захисників України, 1, м. Новгород-Сіверський, Чернігівська область, яка використовується для продажу м`яса.

У відповідності до вимог частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З урахуванням зазначеного, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, суд приходить до висновку, що позов має бути задоволений.

Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 227, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов керівника Новгород-Сіверської окружної прокуратури в інтересах держави до Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області про визнання протиправної бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправною бездіяльність Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області щодо вжиття до Товариства з обмеженою відповідальністю «Міленія» заходів адміністративного впливу за статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення, та винесення припису з вимогою усунення порушення правил благоустрою території населених пунктів Новгород - Сіверської міської ради шляхом проведення демонтажу тимчасової споруди, площею 30 м.кв., розміщеної за адресою: вул. Захисників України, 1, м. Новгород - Сіверський, Чернігівська область, яка використовується для продажу м`яса.

Зобов`язати Новгород-Сіверську міську раду Чернігівської області вчинити дії, спрямовані на вжиття до Товариства з обмеженою відповідальністю «Міленія» заходів адміністративного впливу за статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення, та винесення припису з вимогою усунення порушення правил благоустрою території населених пунктів Новгород - Сіверської міської ради шляхом проведення демонтажу тимчасової споруди, площею 30 м.кв., розміщеної за адресою: вул. Захисників України, 1, м. Новгород - Сіверський, Чернігівська область, яка використовується для продажу м`яса.

Рішення суду може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня виготовлення повного тексту. Апеляційна скарга подається безпосередньо до адміністративного суду апеляційної інстанції.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення виготовлено 08 січня 2025 року.

Позивач: Новгород-Сіверська окружна прокуратура (код ЄДРПОУ 02910114, вул. Замкова, 9А, м. Новгород-Сіверський, Чернігівська область, 16000).

Відповідач: Новгород-Сіверська міська рада Чернігівської області (код ЄДРПОУ 04061978, вул. Захисників України, 2, м. Новгород-Сіверський, Чернігівська область, 16000).

Суддя С.В. Бородавкіна

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.01.2025
Оприлюднено13.01.2025
Номер документу124311037
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —620/14767/24

Рішення від 08.01.2025

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Ухвала від 13.11.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні