ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 січня 2025 рокуЛьвівСправа № 140/3735/24 пров. № А/857/18520/24
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючої судді Хобор Р.Б.,
суддів Бруновської Н.В. Шавеля Р.М.,
розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові, апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Волинській області на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 20 червня 2024 року, ухвалене суддею Волдінер Ф.А. у м.Луцьку, за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, у справі № 140/3735/24 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Кондитерська фабрика «Нектар-1» до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування рішень про відмову в реєстрації податкових накладних, зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся в суд з позовом до відповідача у якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення № 10532136/42483694 від 09.02.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 46 від 27.11.2023, подану товариством з обмеженою відповідальністю «Кондитерська фабрика «Нектар-1», датою її фактичного подання.
20 червня 2024 року Волинський окружний адміністративний суд прийняв рішення, яким адміністративний позов задовольнив.
Визнав протиправним та скасував рішення Комісії Головного управління ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10532136/42483694 від 09.02.2024 про відмову в реєстрації податкових накладних.
Зобов`язав Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну№ 46 від 27.11.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подання.
Стягнув на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Кондитерська фабрика «Нектар-1», за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Волинській області, судовий збір у сумі 3028 гривень 00 копійок.
Приймаючи рішення у цій справі, суд першої інстанції виходив з того, що спірне рішення є неконкретизованим, відповідач не надав належних та допустимих доказів, які б ставили під сумнів реальність здійснених позивачем господарських операцій та свідчили б про невідповідність цих операцій дійсному економічному змісту, або свідчили б про наявність інших обставин, що підтверджують недобросовісність позивача як платника податків, а також підстав для відмови у реєстрації в ЄРПН податкових накладних.
Не погодившись із цим рішенням суду, його оскаржив відповідач, подавши апеляційну скаргу, в якій просить рішення суду першої інстанції скасувати та постановити нове рішення, яким в задоволенні позовних вимог відмовити.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги, відповідач зазначає те, що суд першої інстанції, при прийнятті рішення, порушив норми матеріального та процесуального права, неповно з`ясував обставин справи. Відповідач також зазначає, щокомісія правомірно прийняла оскаржене рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, поданої позивачем, оскільки, позивач не надав витребуваних документів на підтвердження господарської операції, що вказана у податковій накладній.
Заслухавши суддю доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, апеляційний суд при розгляді цієї справи виходить з наступних міркувань.
Суд першої інстанції встановив те, що 15.09.2023 ТОВ «ВТ Девелопмент» (замовник) та ТОВ «КФ «НЕКТАР-1» (постачальник) уклали договір поставки товару № 5, відповідно до пункту 1.1 якого, постачальник зобов`язується поставити замовнику продукти харчування, перелік, кількість, ціни та технічні характеристики якого зазначаються у видаткових накладних, які є невід`ємною частиною цього договору, а замовник зобов`язується прийняти вказані товари і своєчасно сплатити за них грошову суму на умовах цього договору.
Предметом договору є поставка продуктів харчування (вафлі в асортименті), відповідно до видаткової накладної від 27.11.2023 № Н1-00042.
27.11.2023 позивач склав податкову накладну № 46, яку направив на реєстрацію в ЄРПН.
18.12.2023 позивач отримав квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної, оскільки кодиУКТЗЕД/ДКППтовару/послуг 1905 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН.
25.01.2024 позивач подав пояснення та копії документів щодо господарської операції, яка зазначена в податковій накладній.
30.01.2024 Комісія ГУ ДПС у Волинській області надіслала позивачу повідомлення № 10467496/42483694 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме:
- первинних документів щодо придбання сировини із врахуванням періоду виготовлення продукції;
- складських документів, інвентаризаційних відомостей;
- документів із перевізниками;
- розрахункових документів.
06.02.2024 року позивач подав додаткові документи на вимогу відповідача.
09.02.2024 Комісія ГУ ДПС у Волинській області прийняла рішення № 10532136/42483694 про відмову у реєстрації податкової накладної.
Мотивами для прийняття рішення є те, що платник податку не недав/частково надав документи стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, реєстрацію якої зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, платником податку.У графі «Додаткова інформація» інформація відсутня.
Не погоджуючись із цим рішенням позивач звернувся до суду з позовом.
Надаючи правову оцінку правильності вирішення судом першої інстанції даного публічно правового спору, суд апеляційної інстанції виходить із такого.
Згідно з підпунктом «а» пункту185.1. статті185 ПК України,об`єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно достатті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.
Відповідно до пункту 187.1. статті187 ПК України,датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Пунктом201.10 статті201 ПК Українивизначено, що, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку, продавець товарів/послуг, зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Згідно з пунктом74.3. статті74 ПК України, зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.
Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246(далі- Порядок № 1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимогПодаткового кодексу Українив електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимогЗаконів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг»та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Згідно з пунктом 201.16. статті 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 1165).
Згідно з пунктами 10, 11 Порядку № 1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначено, що ПН/РК відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, оскільки, обсяг постачання товару/послуги 1905 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
Критерії ризиковості здійснення операцій передбачені Порядком № 1165.
Відповідно до пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, господарська операція платника податку може бути віднесена до ризикових, а реєстрація податкової накладної може бути зупинена, у разі відсутності товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Водночас, пункт 11 Порядку № 1165 зобов`язує контролюючий орган запропонувати платнику податків надати пояснення та копії документів, необхідні для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації залежно від критерія ризиковості платника податків.
Однак, контролюючий орган не вказав, які документи має подати платник податків, і, які будуть достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких, відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 № 520, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 року за № 1245/34216 (далі - Порядок № 520).
Пунктом 4 Порядку № 520 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Відповідно до пункту 5 Порядку № 520, перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно з пунктом 6 Порядку № 520, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Тобто, можливість надання платником податків вичерпного переліку документів, на підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних, прямо залежить від визначення фіскальним органом конкретного переліку документів, який пов`язаний з видом критерію ризиковості платника податку.
Водночас, відповідно до пункту 9 Порядку № 520, зі змінами, які набрали чинності 08.03.2023 року, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу, відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:
або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленомустаттею 42глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;
або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;
або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленомустаттею 42глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання повідомлення.
Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України«Про електронні документи та електронний документообіг»,«Про електронні довірчі послуги»таПорядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за № 959/30827 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01 червня 2020 року № 261).
За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.
30.01.2024 Комісія ГУ ДПС у Волинській області надіслала позивачу повідомлення № 10467496/42483694 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме:
- первинних документів щодо придбання сировини із врахуванням періоду виготовлення продукції;
- складських документів, інвентаризаційних відомостей;
- документів із перевізниками;
- розрахункових документів.
Апеляційний суд встановив, що для підтвердження господарської операції, відображеної у податковій накладній від № 46 від 27.11.2023, позивач, разом із поясненнями від 25.01.2024 року, подав такі документи: виписку з ЄДР; витяг з реєстру платників ПДВ №1926504500383від15.03.2019 року; рішення про державну реєстрацію потужності №18.01-20/892 від 08.11.2019 року; договір управління майном № 3525 від 09.12.2020 року та акт від 09.12.2022 року, технічний паспорт на об`єкт нерухомого майна, реєстровий номер 36662037; повідомлення форми №20-ОПП від 21.05.2022 року з Квитанцією №2 від 21.05.2020 року (на приміщення та обладнання); штатний розпис з 01.07.2023 року, затверджений наказом №16 від 28.12.2021 року; калькуляцію на Вафлі «Артек Літній» та «Лимонні»; оборотно-сальдову відомість по рахунку 201 за червень 2022 - листопад 2023 року; оборотно-сальдову відомість по рахунку 231 за червень2022 листопад 2023 року; оборотно-сальдову відомість по рахунку 26 за червень 2022 - листопад 2023 року.
Крім того позивач окремо надав:
1) Документи щодо покупця ТОВ «ВТ ДЕВЕЛОПМЕНТ» та операцій з ним: договір поставки товару №5 від 15.09.2023 року, видаткову накладну № Н1-00042 від 27.11.2023р., ТТН № 42 від 27.11.2023 р. податкову накладну № 46 від 27.11.2023р. з квитанцією від 18.12.2023 р., якісне посвідчення № Н1-0000001 від 27.11.2023р., банківську виписку за 11.12.2023 року, платіжну інструкцію № 18019/1 від 11.12.2023 року.
2) Документи щодо перевізника ФОП ОСОБА_1 та операцій з ним: договір-заявку від 27.11.2023р., акт надання послуг № 28.11.2023 від 28.11.2023р., платіжну інструкцію № 3224 від 05.12.2023р.
3) Документи щодо постачальника сировини (борошна пшеничного та цукру) ТОВ «ВІЛІЯ-ПРОДУКТ»: договір купівлі-продажу № 2505/989499 від 25.05.2022 року; додаткову угоду № 1 від 25.05.2022 року (цукор); видаткову накладну № 154 від 19.07.2022 року, ТТН № ВЗПСК069234 від 19.07.2022 року; податкову накладну № 174 від 19.07.2022 року (борошно); видаткову накладну № 218 від 26.07.2022 року, ТТН № ВЗПСК069449 від 26.07.2022 року; податкову накладну № 237 від 26.07.2022 року; платіжну інструкцію № 2761 від 10.08.2022 року, платіжну інструкцію № 2790 від 15.08.2022 року, платіжну інструкцію № 2805 від 18.08.2022 року, платіжну інструкцію № 2810 від 30.08.2022 року, платіжну інструкцію № 2821 від 20.09.2022 року, платіжну інструкцію № 2850 від 26.09.2022 року.
4) Документи щодо постачальника сировини (жиру рослинного) ТОВ «ЩЕДРО»: договір поставки №8 від 04.01.2021 року, платіжну інструкцію № 2727 від 06.07.2022 року, податкову накладну № 10686 від 06.07.2022 року, видаткову накладну № 000003530 від 08.07.2022 року; ТТН № РЩ0207373/000003530 від 08.07.2022 року.
5) Документи щодо постачальника сировини (какао порошок) ТОВ «К.Н.Д.Голд»: договір поставки № 26 від 05.07.2022 року; видаткову накладну № 80 від 05.07.2022 року; ТТН № 80.1 від 05.07.2022 року; податкову накладну № 87 від 05.07.2022 року; платіжну інструкцію № 2737 від 08.07.2022 року, платіжну інструкцію № 2646 від 13.07.2022 року, платіжну інструкцію № 2791 від 15.08.2022 року.
6) Документи щодо постачальника сировини (ароматизаторах) ТОВ «УкрАрома»: договір поставки № 383 від 13.09.2019 року, видаткову накладну № 240 від 02.06.2022 року, податкову накладну № 8 від 02.06.2022 року, платіжну інструкцію № 2680 від 10.06.2022 року.
7) Документи щодо постачальника сировини (крохмаль картопляний та сода харчова) ТОВ «Прод-Вектор»: договір постачання № 32-19 від 12.06.2019 року, видаткову накладну № П0000011293 від 29.07.2022 року, ТТН № П0000011293 від 29.07.2022 року; податкову накладну № 468 від 29.07.2022 року, платіжну інструкцію № 2765 від 10.08.2022 року, платіжну інструкцію № 2824 від 20.09.2022 року, платіжну інструкцію № 2828 від 06.09.2022 року.
8) Документи щодо постачальника сировини (олії соняшникової нерафінованої) ФОП ОСОБА_2 : договір поставки № 190619/1 від 19.06.2019 року, платіжну інструкцію № 2723 від 05.07.2022 року; податкову накладну № 9 від 05.07.2022 року, видаткову накладну № РН-0000446 від 06.07.2022 року, ТТН №0000000367 від 06.07.2022 року.
Крім цього, разом із додатковими поясненнями від 06.02.2024 року, позивач надав відповідачу: договір купівлі-продажу № 1/09-23 від 01 вересня 2023 р.; видаткову накладну № 17 від 19.10.2023 р., товарно-транспортну накладну № 1-19/10 від 19.10.2023 р., податкову накладну № 17 від 19.10.2023 р.; договір поставки № 270423/2 від 27 квітня 2023 р.; видаткову накладну № 807 від 11.10.2023 р., товарно-транспортну накладну № 702 від 11.10.2023 р., податкову накладну № 28 від 10.10.2023р., договір поставки № 32-19 від 12 червня 2019 р. видаткову накладну № П0000012778 від 22.09.2023р. товарно-транспортну накладну № П0000012778 від 22.09.2023 р. податкову накладну № 437 від 22.09.2023р., договір поставки № 26 від 05 липня 2022 р., видаткова накладна №286 від 27.09.2023р., товарно-транспортну накладну № 286.1 від 27.09.2023 р., податкову накладну № 293 від 27.09.2023р., видаткову накладну № 302 від 10.10.2023р., товарно-транспортну накладну № 302.1 від 10.10.2023 р., податкову накладну № 312 від 10.10.2023р., платіжну інструкцію № 18019/1 від 11.12.2023 р., виписка банку за 11.12.2023 р.
Наведене свідчить про те, що позивач подав документи на підтвердження господарської операції, вказаної у податковій накладній № 46 від 27.11.2023, які витребував відповідач.
Разом з тим, відповідач, у рішенні про відмову у реєстрації податкової накладної, не вказав, які документи не надав позивач для підтвердження господарської операції вказаної у податковій накладній № 46 від 27.11.2023.
Це свідчить про те, що рішення Головного управління ДПС у Волинській області № 10532136/42483694 від 09.02.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 46 від 27.11.2023 є протиправним, а тому його необхідно скасувати.
Відповідно до пунктів 19, 20 Порядку № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстраціюподаткової накладноїта/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстраціюподаткової накладноїта/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).
У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначенихпунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Таким чином, оскільки рішення про відмову у реєстрації податкової накладної необхідно скасувати, то, відповідно, з урахуванням положень частини 2 статті9та частини 2 статті245 КАС України, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН подану позивачем податкову накладну № 46 від 27.11.2023.
Відповідно дост. 316 КАС Українисуд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З огляду на викладене, апеляційний суд дійшов до переконання в тому, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Таким чином, апеляційний суд вважає доводи апеляційної скарги безпідставними татакими, що не спростовують висновків суду першої інстанції, а тому апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а оскаржене рішення суду першої інстанції без змін.
Враховуючи те, що апеляційний суд залишив рішення суду першої інстанції без змін, новий розподіл судових витрат не проводиться.
Керуючись ст.ст.308,311,315,316,321,325,328,329,331 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Волинській області залишити без задоволення, а рішення Волинського окружного адміністративного суду від 20 червня 2024 року у справі № 140/3735/24 - без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття.
Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку у випадках, передбачених пунктом 2 частини п`ятої статті 328 КАС України, протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту постанови, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Головуюча суддя Р. Б. Хобор судді Н. В. Бруновська Р. М. Шавель
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.01.2025 |
Оприлюднено | 13.01.2025 |
Номер документу | 124312981 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Хобор Романа Богданівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Волдінер Фелікс Арнольдович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Волдінер Фелікс Арнольдович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Волдінер Фелікс Арнольдович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні