Ухвала
від 09.01.2025 по справі 138/2270/24
МОГИЛІВ-ПОДІЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 138/2270/24

Провадження №:2-о/138/6/25

ОКРЕМА УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09.01.2025 м. Могилів-Подільський

Могилів-Подільський міськрайонний суд Вінницької області, в складі:

головуючого судді Київської Т.Б.,

за участю: секретаря Бугери І.С.,

представник заявника ОСОБА_1 ,

заінтересованої особи ОСОБА_2

представник заінтересованої особи ОСОБА_3

розглядаючи у відкритому судовому засіданні в приміщенні Могилів-Подільського міськрайонного суду Вінницької області цивільну справу за заявою виконавчого комітету Могилів-Подільської міської ради, заінтересовані особи ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 про встановлення опіки та призначення опікуна,

ВСТАНОВИВ:

Заявник звернувся до суду з вказаною вище заявою, яка мотивована тим, що до Могилів-Подільської міської ради звернувся ОСОБА_2 з проханням звернутись до суду, як орган опіки та піклування, із вказаною вище заявою про призначення його опікуном над ОСОБА_4 , яка є його тіткою та з якою він постійно проживає. Разом з ними також проживає ОСОБА_5 , яка є матір`ю ОСОБА_4 . За станом здоров`я здійснювати догляд та опіку за рідною тіткою може лише ОСОБА_2 , оскільки ОСОБА_5 є пенсіонером та постійно хворіє. Рішенням Коростенського міського суду Житомирської області від 12.02.1998 ОСОБА_4 визнано недієздатною. Рішенням виконавчого комітету Могилів-Подільської міської ради від 26.06.2012 № 221 «Про встановлення опіки над ОСОБА_4 » ОСОБА_6 було призначено опікуном над ОСОБА_4 . Рішенням виконавчого комітету Могилів-Подільської міської ради від 29.12.2022 № 455 «Про затвердження подання до суду щодо призначення опікуна для недієздатної особи та звільнення від виконання обов?язків опікуна» ОСОБА_6 звільнено від виконання обов?язків опікуна. Заявник звертався до Могилів-Подільського міськрайонного суду щодо призначення його опікуном над вказаною особою, проте в ухвалі Могилів-Подільського міськрайонного суду Вінницької області від 27.03.2024 по справі № 138/887/24, суд зазначив, що призначення опікуна можливе лише за поданням органу опіки та піклування та заяву повернуто. Виконавчий комітет Могилів-Подільської міської ради рішенням від 01.06.2023 № 161 «Про затвердження подання до суду щодо призначення опікуна/піклувальника для недієздатної особи/обмежено дієздатної особи» затвердив подання опікунської ради з питань прав повнолітніх осіб, які потребують опіки (піклування), при виконавчому комітеті Могилів-Подільської міської ради Вінницької області щодо можливості призначення опікуном заявника над ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 . Враховуючи те, що остання визнана судом недієздатною та потребує постійного нагляду та опіки, а тому просив суд встановити над недієздатною особою ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , опіку та призначити опікуном ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 .

Ухвалою Могилів-Подільського міськрайонного суду Вінницької області від 09.01.2025 вимоги заяви було задоволено та постановлено подання виконавчого комітету Могилів-Подільської міської ради задовольнити, призначено ОСОБА_2 опікуном ОСОБА_4 .

За правилами частини першої ст. 262 ЦПК України суд, виявивши при вирішенні спору порушення законодавства або недоліки в діяльності юридичної особи, державних чи інших органів, інших осіб, постановляє окрему ухвалу, незалежно від того, чи є вони учасниками судового процесу.

Окрема ухвала надсилається відповідним юридичним та фізичним особам, державним та іншим органам, посадовим особам, які за своїми повноваженнями повинні усунути виявлені судом недоліки чи порушення чи запобігти їх повторенню,

Рішенням Коростенського міського суду Житомирської області від 12.02.1998 ОСОБА_4 визнано недієздатною (а.с.18).

Відповідно до виписки з акту огляду МСЕК до довідки серії 10 ААВ №559576 від 28.03.2014 ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , є особою з інвалідністю з дитинства І «Б» групи, строк встановлення інвалідності безтерміново, потребує постійного регульованого стороннього догляду та допомоги (а.с.11).

Як стверджує заявник, 24.06.2024 до органу опіки та піклування Могилів-Подільської міської ради звернувся ОСОБА_2 із заявою в якій просив, зокрема, звернутись до Могилів-Подільського міськрайонного суду Вінницької області із заявою про призначення його опікуном ОСОБА_4 , оскільки він єдиний хто може виконувати опікунські обов`язки, так як її мати є пенсіонером та особою, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи, а тому постійно хворіє. ОСОБА_6 яка до 2022 року виконувала обов`язки опікуна також не може їх більше виконувати, зважаючи на це, у 2022 році подала до виконавчого комітету міської ради заяви про звільнення її від обов`язків опікуна (а.с.5).

Згідно з частинами першою-третьоюстатті 41 ЦК Українинад недієздатною фізичною особою встановлюється опіка; недієздатна фізична особа не має права вчиняти будь-якого правочину; правочини від імені недієздатної фізичної особи та в її інтересах вчиняє її опікун.

Статтею 55 ЦК України визначено, що опіка встановлюється з метою забезпечення особистих немайнових і майнових прав та інтересів повнолітніх осіб, які за станом здоров`я не можуть самостійно здійснювати свої права та виконувати обов`язки.

Відповідно до ч.1 ст. 60 ЦК Українисуд встановлює опіку над фізичною особою у разі визнання її недієздатною і призначає їй опікуна за поданням органу опіки та піклування.

Відповідно ст. 65 ЦК України до встановлення опіки або піклування і призначення опікуна чи піклувальника опіку або піклування над фізичною особою здійснює відповідний орган опіки та піклування.

Під час судового розгляду встановлено, що ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 рішенням Коростенського міського суду Житомирської області від 12.02.1998 було визнано недієздатною. До 2022 року обов`язки опікуна виконувала ОСОБА_6 та після поданої нею заявою виконавчим комітетом було прийнято рішення №455 від 29.12.2022 про звільнення її від обов`язків опікуна над недієздатною ОСОБА_4 (а.с.21).

Тобто, починаючи з січня 2023 недієздатна ОСОБА_4 залишилась без опікуна, що в свою чергу позбавило її можливості отримувати відповідну державну компенсацію та фактично вказана особа була позбавлена належного державного забезпечення та, як слідує з пояснень ОСОБА_2 фактична була поставлена на «межу виживання», оскільки він, баба та ОСОБА_4 живуть лише на пенсію баби. Орган опіки та піклування Могилів-Подільської ради після ухвалення рішення про звільнення ОСОБА_6 від обов`язків опікуна не вчинив жодних дій спрямованих на здійснення опіки над зазначеною особою. При цьому, і представник виконавчого комітету у судовому засіданні 09.01.2025 стверджував ту обставину, що ОСОБА_4 без призначення опікуна не отримує жодну соціальну допомогу від держави. Разом з тим, виконавчий комітет звернувся до суду лише після того, як ОСОБА_2 24.06.2024 самостійно звернувся із заявою з проханням подати до суду подання з метою призначення його опікуном.

Тобто, володіючи інформацією, що на території громади проживає недієздатна особа без належного встановленя опіки, що мало б бути проведено в судовому порядку, орган опіки та піклування спочатку без законних підстав самостійно в 2012 році призначає опікуна і так само в 2022 році його звільняє при чому взагалі жодним чином не вирішує питання щодо опіки над цією недієздатною особою і сам в порушення вимог закону допускає бездіяльність з приводу виконання обов`язків по опіці над даною особою. Лише фактично через пів року на підставі заяви ОСОБА_2 орган опіки та піклування склав відповідне подання, однак до суду з ним не звернувся і, лише через рік, знову ж таки, лише після звернення ОСОБА_2 звернувся до суду з відповідним поданням, як того вимагає Закон.

На підставі викладеного вище, органу опіки та піклування слід вжити заходів відповідно до вимог чинного законодавства з метою недопущення в подальшому повторення вказаних вище порушень та виконання своїх прямих обов`язків відносно недієздатних осіб.

Враховуючи наведене, суд вважає за необхідне постановити окрему ухвалу, яку направити до Могилів-Подільської міської ради як органу опіки та піклування для вжиття, передбачених чинним законодавством заходів з метою захисту прав осіб позбавлених дієздатності, що не мають опікунів чи піклувальників.

Враховуючи наведене, положення ст.55, 60, 63, 65 ЦК України, керуючись ст.12, 13, 81, 89, 259,262-268, 294, 300 ЦПК України, суд

УХВАЛИВ:

Окрему ухвалу суду направити до Могилів-Подільської міської ради як органу опіки та піклування для вжиття, передбачених чинним законодавством, заходів з метою захисту прав осіб позбавлених дієздатності, що не мають опікунів чи піклувальників.

Про вжитті заходи повідомити Могилів-Подільський міськрайонний суд Вінницької області протягом місяця з дня отримання окремої ухвали.

Окрема ухвала набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена у апеляційному порядку безпосередньо до Вінницького апеляційного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя: Т.Б.Київська

СудМогилів-Подільський міськрайонний суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення09.01.2025
Оприлюднено13.01.2025
Номер документу124325396
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи окремого провадження Інші справи окремого провадження

Судовий реєстр по справі —138/2270/24

Ухвала від 14.01.2025

Цивільне

Могилів-Подільський міськрайонний суд Вінницької області

Київська Т. Б.

Ухвала від 09.01.2025

Цивільне

Могилів-Подільський міськрайонний суд Вінницької області

Київська Т. Б.

Ухвала від 09.01.2025

Цивільне

Могилів-Подільський міськрайонний суд Вінницької області

Київська Т. Б.

Ухвала від 19.08.2024

Цивільне

Могилів-Подільський міськрайонний суд Вінницької області

Київська Т. Б.

Ухвала від 05.08.2024

Цивільне

Могилів-Подільський міськрайонний суд Вінницької області

Київська Т. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні