Справа № 560/14064/24
РІШЕННЯ
іменем України
10 січня 2025 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Козачок І.С. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Дорожні Машини" до Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправними та скасування постанов, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Дорожні Машини" звернулось до суду з позовом до Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправними та скасування постанов про застосування адміністративно-господарського штрафу №ПШ070691, №ПШ070692 від 11.09.2024. Зазначає, що оскаржувані постанови, складені за наслідками перевірок транспортних засобів позивача, є протиправними, оскільки для проведення габаритно-вагового контролю для визначення маси вантажу інспектор використовував виключно відомості, які були зазначені у товарно-транспортній накладній. Водночас, посадовими особами органу контролю не проводилось зважування транспортного засобу та вантажу, тому висновки, наведені у акті відносно перевищення нормативно допустимої маси транспортного засобу разом з вантажем, є необґрунтованими. Також посилається на те, що надавав послуги з перевезення вантажів на автомобільному транспорті на автомобільній дорозі загального користування державного значення Т-23-11 "Хмельницький-Волочиськ", а не на автодорозі О-230302, як зазначено у актах перевірки, яка є автомобільною дорогою місцевого значення. Зазначене, на думку позивача, вплинуло на правильність визначення відсоткового показника перевищення фактичної маси транспортного засобу з вантажем понад нормативний.
У відзиві відповідач просить відмовити у задоволенні позову. Зазначає, що у спірних правовідносинах діяв в межах наданих повноважень, здійснюючи перевірки на автодорозі місцевого значення. Під час перевірок було встановлене перевищення габаритно - вагових значень транспортними засобами, які належать позивачу, понад нормативно встановлені. Вказує на те, що інспектори не були зобов`язані проводити фактичне зважування транспортних засобів, оскільки їх вагу/масу можна було визначити на підставі інформації, що зазначалась у товарно-транспортних накладних. З огляду на вказане вважає, що підстави для задоволення позову відсутні.
У відповіді на відзив позивач заперечує щодо доводів відповідача.
Справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження.
Дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд виходить з такого.
Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначає Закон України "Про автомобільний транспорт" від 05 квітня 2001 №2344-III у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин (далі - Закон № 2344-III). У частині 12 статті 6 Закону № 2344-III визначено, що державному контролю підлягають усі транспортні засоби українських та іноземних перевізників, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів і вантажів на території України.
Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, здійснює, серед інших: державний нагляд і контроль за дотриманням автомобільними перевізниками вимог законодавства, норм на автомобільному транспорті; контроль за здійсненням міжнародних перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом у пунктах видачі дозволів автомобільним перевізникам України. Приписами частини чотирнадцятої статті 6 Закону № 2344-III визначено, що державний контроль автомобільних перевізників на території України здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок (перевірок на дорозі).
Відповідно до ст.18 Закону України №2344-III з метою організації безпечної праці та ефективного контролю за роботою водіїв транспортних засобів автомобільні перевізники зобов`язані: організовувати роботу водіїв транспортних засобів, режими їх праці та відпочинку відповідно до вимог законодавства України; здійснювати заходи, спрямовані на забезпечення безпеки дорожнього руху; забезпечувати виконання вимог законодавства з питань охорони праці; здійснювати організацію та контроль за своєчасним проходженням водіями медичного огляду, забезпечувати їх санітарно-побутовими приміщеннями й обладнанням. Контроль за роботою водіїв транспортних засобів має забезпечувати належне виконання покладених на них обов`язків і включає організацію перевірок режимів їх праці та відпочинку, а також виконання водіями транспортних засобів вимог цього Закону та законодавства про працю. Згідно з ч. 1 статті 34 Закону № 2344-ІІІавтомобільний перевізник повинен: виконувати вимоги цьогоЗаконута інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів; утримувати транспортні засоби в належному технічному і санітарному стані та забезпечувати їх зберігання відповідно до вимогстатті 21 цього Закону; забезпечувати контроль технічного і санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут; забезпечувати проведення медичного контролю стану здоров`я водіїв; організувати проведення періодичного навчання водіїв методам надання домедичної допомоги потерпілим від дорожньо-транспортних пригод; забезпечувати умови праці та відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства; забезпечувати проведення стажування та інструктажу водіїв у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту; забезпечувати безпеку дорожнього руху; забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів.
Статтею 48 Закону № 2344-IIIвстановлено, що автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення. Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.
Відповідно до абзацу 27 глави 1 Правил перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 за №363 (далі - Правила №363), товарно-транспортна накладна - це єдиний для всіх учасників транспортного процесу документ, призначений для обліку товарно-матеріальних цінностей на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи, та є одним із документів, що може використовуватися для списання товарно-матеріальних цінностей, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, що може бути складений у паперовій та/або електронній формі та має містити обов`язкові реквізити, передбачені цими Правилами. Форму ТТН наведено в додатку 7 до цих Правил (пункт 11.1 глави 11 Правил №363). Товарно - транспортна накладна та зазначені у ній відомості щодо маси вантажу є доказом, з урахуванням якого під час здійснення документального габаритно-вагового контролю може визначатись маса вантажу та загальна маса транспортного засобу.
Порядок здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 №879 (далі - Порядок №879). Відповідно до п. 2 Порядку №879: вимірювання (зважування) - процес визначення за допомогою вимірювального (зважувального) обладнання габаритно-вагових параметрів фактичної маси та навантаження на вісь (осі) транспортного засобу; документальний габаритно-ваговий контроль - це визначення загальної маси транспортного засобу шляхом додавання власної маси транспортного засобу та маси вантажу; точний габаритно-ваговий контроль - це визначення габаритно-вагових параметрів транспортного засобу на стаціонарному, автоматичному або пересувному пункті (з урахуванням похибки вимірювального обладнання) Габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування здійснюється Укртрансбезпекою, її територіальними органами та уповноваженими підрозділами Національної поліції.
Габаритно-ваговий контроль, крім документального, здійснюється виключно у зонах габаритно-вагового контролю посадовими особами та/або працівниками відповідних органів. Відповідно до п. 16 Порядку габаритно-ваговий контроль включає документальний та/або точний контроль.
Отже, логічне тлумачення змісту п. 16 Порядку дозволяє прийти до висновку, що габаритно-ваговий контроль може проводитись шляхом:
1) визначення лише загальної маси транспортного засобу шляхом додавання власної маси транспортного засобу та маси вантажу (документальний контроль);
2) визначення габаритно-вагових параметрів транспортного засобу на стаціонарному, автоматичному або пересувному пункті ( точний контроль);
3) поєднання засобів документального та точного габаритно-вагового контролю.
Габаритно-ваговий контроль транспортного засобу проводиться протягом не більше однієї години (з моменту заїзду транспортного засобу на ваги до кінцевого оформлення матеріалів у разі виявлення порушення). За результатами габаритно-вагового контролю на стаціонарному або пересувному пункті водієві транспортного засобу видається довідка про здійснення габаритно-вагового контролю із зазначенням часу і місця його здійснення. За результатами габаритно-вагового контролю посадові особи та/або працівники Укртрансбезпеки або її територіальних органів визначають належність транспортного засобу до великовагових та/або великогабаритних.
Пункт 20-1 Порядку передбачає, що під час здійснення габаритно-вагового контролю у зонах габаритно-вагового контролю, на яких розміщені стаціонарні та пересувні пункти, здійснюється: 1) вимірювання габаритів транспортного засобу (довжина, ширина і висота); 2) вимірювання відстаней між осями; 3) визначення одиночної вісі, здвоєних, строєних осей; 4) визначення типу підвіски (пневматична або еквівалентна їй); 5) визначення статності коліс на кожній осі транспортного засобу; 6) вимірювання навантаження на одиночну вісь, здвоєні осі, строєні осі; 7) вимірювання загальної маси. Під час вимірювання габаритних параметрів, загальної маси, навантаження на одиночну вісь, здвоєні осі, строєні осі враховуються вимоги опису до свідоцтва про затвердження типу засобу вимірювання, інструкції з експлуатації відповідного вагового обладнання та обов`язкові метрологічні вимоги, визначені законодавством параметрами, правилами, нормами та нормативами ( п. 20-3 Порядку)
Відповідно до п. 21 Порядку у разі виявлення факту перевищення вагових та/або габаритних параметрів транспортного засобу під час руху без дозволу на рух або у разі здійснення руху з порушенням умов, визначених у дозволі на рух, подальший рух такого транспортного засобу забороняється до усунення порушення шляхом отримання дозволу на рух за пройдену частину маршруту або повного (часткового) перевантаження вантажу, що перевозиться в інший транспортний засіб, з подальшим підтвердженням дотримання вагових та/або габаритних параметрів, установлених законодавством, або отримання дозволу на рух на весь маршрут.
Згідно зі ст. 8 Закону №2862 автомобільні дороги загального користування поділяються на автомобільні дороги державного та місцевого значення. Автомобільні дороги державного значення підрозділяються на міжнародні, національні, регіональні та територіальні. До міжнародних автомобільних доріг належать дороги, що суміщаються з міжнародними транспортними коридорами та/або входять до Європейської мережі основних, проміжних, з`єднувальних автомобільних доріг та відгалужень, мають відповідну міжнародну індексацію і забезпечують міжнародні автомобільні перевезення. До національних автомобільних доріг належать автомобільні дороги, що суміщені з національними транспортними коридорами і не належать до міжнародних автомобільних доріг, та автомобільні дороги, що з`єднують столицю України - місто Київ, адміністративний центр Автономної Республіки Крим, адміністративні центри областей, місто Севастополь між собою, великі промислові і культурні центри з міжнародними автомобільними дорогами. До регіональних автомобільних доріг належать автомобільні дороги, що з`єднують дві або більше областей між собою, автомобільні дороги, що з`єднують основні міжнародні автомобільні пункти пропуску через державний кордон, морські та авіаційні порти міжнародного значення, найважливіші об`єкти національної культурної спадщини, курортні зони з міжнародними та національними автомобільними дорогами. До територіальних автомобільних доріг належать автомобільні дороги, що з`єднують адміністративні центри Автономної Республіки Крим і областей з адміністративними центрами районів, містами обласного значення, міста обласного значення між собою, адміністративні центри районів між собою, а також автомобільні дороги, що з`єднують з дорогами державного значення основні аеропорти, морські та річкові порти, залізничні вузли, об`єкти національно-культурного надбання та курортного і природно-заповідного фонду, автомобільні пункти пропуску міжнародного та міждержавного значення через державний кордон. Перелік доріг державного значення, у тому числі їх ділянок, що суміщаються з вулицями міст та інших населених пунктів і фінансуються з державного бюджету, затверджує Кабінет Міністрів України один раз на три роки за пропозицією центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства.
Автомобільні дороги місцевого значення поділяються на обласні та районні. До обласних автомобільних доріг належать автомобільні дороги, що з`єднують адміністративні центри Автономної Республіки Крим і областей з іншими населеними пунктами в межах Автономної Республіки Крим чи області та із залізничними станціями, аеропортами, річковими портами, пунктами пропуску через державний кордон, місцями відпочинку і не належать до доріг державного значення. До районних автомобільних доріг належать автомобільні дороги, що з`єднують адміністративні районні центри з іншими населеними пунктами, інші населені пункти між собою, з підприємствами, об`єктами культурного значення, іншими дорогами загального користування у межах району. Перелік доріг місцевого значення, у тому числі їх ділянок, що суміщаються з вулицями міст та інших населених пунктів, затверджують Рада міністрів Автономної Республіки Крим та обласні державні адміністрації один раз на три роки.
Абзацом 17 частини 1 статті 60 Закону №2344-ІІІ встановлено, що за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи, зокрема, за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 30 відсотків при перевезенні неподільного вантажу без відповідного дозволу або подільного вантажу - штраф у розмірі трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд встановив таке.
Зі змісту акту №052960 від 21.08.2024 встановлено, що 21.08.2024 інспекторами Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області Державної служби України з безпеки на транспорті було проведено рейдову перевірку на автодорозі А\Д О-230302, 1 км. в районі села Користова, Хмельницького району, транспортного засобу марки Volvo реєстраційний номер НОМЕР_1 , який належить Товариству з обмеженою відповідальністю "Дорожні Машини".
Актом зафіксовані наступні обставини: водій здійснював вантажні перевезення згідно з товарно-транспортною накладною №744803 від 21.08.2024. Під час перевірки виявлено, що перевезення вантажу здійснюється автодорогою місцевого значення, на якій допустима маса транспортного засобу, допущеного до проїзду, становить 24000 кг.; на момент перевірки транспортного засобу загальна маса становить згідно з товарно-транспортною накладною 37,600 кг., що на 56,66 % перевищує встановлені норми. Порушені вимоги п. п. 22.5 ПДР.
Відтак, актом перевірки встановлене порушення, відповідальність за яке передбачена ч. 1 абз. 17 статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт": перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 30% при перевезенні неподільного вантажу без відповідного дозволу або подільного вантажу. Водій відмітив, що копію акту отримав.
На підставі акту та інших матеріалів перевірки начальником відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області Державної служби України з безпеки на транспорті розглянуто справу про порушення законодавства про автомобільний транспорт та прийнято 11.09.2024 постанову №ПШ070691 про застосування адміністративно-господарського штрафу щодо ТОВ "Дорожні Машини" в сумі 51000 грн. ( згідно з абз. 17 ч. 1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт").
Зі змісту товарно - транспортної накладної №744803 від 21.08.2024 вбачається, що пунктом навантаження вантажу до перевезення вказане с. Городниця Тернопільської області (вантажовідправник - ТОВ Кар`єр Городниця, адреса Тернопільська обл., Тернопільський р-н, село Городниця), а пунктом розвантаження - с. Клинини Хмельницької області.
Відповідно до Переліку обласних автомобільних доріг загального користування місцевого значення Хмельницької області, у тому числі їх ділянок, що суміщаються з вулицями міст та інших населених пунктів (додаток 1 до розпорядження голови Хмельницької обласної державної адміністрації від 25.01.2022 №27/2022-р у редакції розпорядження голови Хмельницької обласної державної адміністрації від 07.02.2022 №98/2022-р) автомобільна дорога Волочиськ - Соломна О - 230302 є обласною автомобільною дорогою загального користування місцевого значення ( № 222 у переліку, протяжність 21,3 км.)
Водночас, населений пункт с. Користова, де була проведена рейдова перевірка, знаходиться за межами розташування цієї автодороги, тобто не знаходиться в межах її протяжності.
Як вбачається зі змісту відповіді ТОВ «АВТОДОЗОР» №20/09/2 від 20.09.2024, наданої на звернення позивача, транспортний засіб марки VOLVO державний номерний знак НОМЕР_1 21.08.2024 о 10 год. 27 хв. відповідно до даних пристрою спостереження за рухомим об`єктами Teltonika FMB-003 (imei 357544371842598) та програмного забезпечення COM DOZOR, перебував за наступними графічними координатами: широта - 49.550121, довгота - 26.260518 у статусі «Зупинка».
Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Хмельницькій області листом вих. №1102 від 24.09.2024 у відповідь на звернення позивача повідомила про те, що за вказаними географічними координатами розташована автомобільна дорога загального користування державного значення Т-23-11 «Хмельницький - Волочиськ» км 60+033. Крім того, Державною установою «Служба місцевих доріг Хмельниччини» листом вих. №799 від 23.09.2024 надано інформацію про те, що автомобільна дорога Т-23-11 «Хмельницький - Волочиськ» не відноситься до мережі доріг загального користування місцевого значення у Хмельницькій області.
Натомість судом встановлено, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 15 грудня 2023 №1318 "Про затвердження переліку автомобільних доріг загального користування державного значення", а також з урахуванням загальнодоступних відомостей про розташування та протяжність автошляхів, автомобільна дорога Хмельницький - Волочиськ Т-23-11 є автомобільною дорогою загального користування державного значення, що включає на маршруті населений пункт с. Користова Хмельницького району.
Отже, якщо транспортний засіб був зупинений в населеному пункті с. Користова Хмельницької області, це означає, що рейдова перевірка фактично була проведена не на автомобільній дорозі Волочиськ - Соломна О - 230302, а на автомобільній дорозі Хмельницький - Волочиськ Т-23-11, яка є автомобільною дорогою загального користування державного значення, та включає на маршруті населений пункт с. Користова Хмельницького району.
Водночас, для перевезення вантажів на автомобільній дорозі загального користування державного значення для транспортного засобу того типу, який підлягав перевірці, встановлена максимальна нормативно - допустима повна маса 40 тонн.
З огляду на це, матеріалами перевірки не підтверджено, а відповідачем не доведено належними доказами те, що перевезення вантажу здійснювалось позивачем дорогою місцевого значення, на якій встановлена максимальна нормативно - допустима повна маса транспортного засобу на рівні 24 тонни.
Зазначене свідчить про те, що висновки перевірки щодо відповідного перевищення показників габаритно-вагового контролю транспортним засобом позивача, відображені у акті № 052960, є непідтвердженими належними доказами. Крім того, відповідачем не надані будь-які належні докази, які б додатково підтверджували проведення перевірки саме на автомобільній дорозі О - 230302.
Виходячи з наведеного суд приходить до висновку про необґрунтованість спірної постанови.
Що стосується підстав прийняття іншої постанови, вона ґрунтується на висновках акту проведення перевірки від 21.08.2024 №052974.
Зі змісту цього акту встановлено, що 21.08.2024 інспекторами Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області Державної служби України з безпеки на транспорті було проведено рейдову перевірку на автодорозі А\Д О-230302, 1 км. Хмельницька область, транспортного засобу марки Volvo реєстраційний номер НОМЕР_2 , який належить Товариству з обмеженою відповідальністю "Дорожні Машини".
Актом зафіксовані наступні обставини: водій здійснював перевезення вантажу згідно з товарно-транспортною накладною №744698 від 21.08.2024. Перевезення вантажу здійснювалось автодорогою місцевого значення, на якій допустима маса транспортного засобу, допущеного до проїзду, становить 24000 кг.; на момент перевірки транспортного засобу загальна маса становить згідно з товарно-транспортною накладною 40,20 тонн, що на 67,5 % перевищує встановлені норми. Порушено вимоги п. п. 22.5 ПДР.
Відтак, актом перевірки встановлене порушення, відповідальність за яке передбачена ч. 1 абз. 17 статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт": перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 30% при перевезенні неподільного вантажу без відповідного дозволу або подільного вантажу.
У той же час, у цьому акті перевірки взагалі не вказаний конкретний населений пункт або прив`язка до будь-якого географічного об`єкта, що б давало можливість ідентифікувати дійсне місце проведення перевірки, зокрема по маршруту протяжності автодороги О-230302.
Водночас, відповідно до листа ПП «КОМП`ЮТЕРІНФО ТА СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ», наданого у відповідь на звернення позивача, станом на 21.08.2024 о 09 год. 55 хв. на транспортному засобі марки VOLVO державний номерний знак НОМЕР_2 був закріплений пристрій спостереження за рухомими об`єктами. Останнім зафіксовані географічні координати (місце знаходження) транспортного засобу 21.08.2024 о 09 год. 55 хв.: широта - 49.55004, довгота - 26.2600817.
Як вбачається з загальнодоступних відомостей карт автодоріг та карт місцевості, за вказаними координатами розташований населений пункт с. Користова Хмельницького району.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 15 грудня 2023 №1318 "Про затвердження переліку автомобільних доріг загального користування державного значення", а також з урахуванням загальнодоступних відомостей про розташування та протяжність автошляхів, автомобільна дорога Хмельницький - Волочиськ Т-23-11 є автомобільною дорогою загального користування державного значення, що включає на маршруті населений пункт с. Користова Хмельницького району.
Статус автомобільної дороги Т-23-11 «Хмельницький - Волочиськ» як дороги загального користування саме державного значення, а не місцевого, також підтверджується наявними у справі листами ДУ «Служба місцевих доріг Хмельниччини», Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Хмельницькій області.
З огляду на це, належними доказами не підтверджено те, що перевезення вантажу здійснювалось позивачем автодорогою місцевого значення, на якій встановлена максимальна нормативно - допустима повна маса транспортного засобу на рівні 24 тонни.
У той же час, для перевезення вантажів на автомобільній дорозі загального користування державного значення для транспортного засобу того типу, який підлягав перевірці, встановлена максимальна нормативно - допустима повна маса 40 тонн.
Відповідно до акту встановлена перевіркою повна маса транспортного засобу позивача складала 40,2 тонн.
Суд у цьому випадку критично оцінює доводи позивача щодо того, що відповідачем не було вжито заходів з метою встановлення точної ваги транспортного засобу з вантажем, оскільки фактичного зважування не відбувалось, тоді як інформація була взята з товарно-транспортної накладної.
Як зазначено вище, закон допускає проведення габаритно - вагового контролю шляхом визначення загальної маси транспортного засобу ( внаслідок додавання власної маси транспортного засобу та маси вантажу)
Інформація про ці числові характеристики може бути взята з офіційних документів, які складені та погоджені учасниками господарських правовідносин, основним з яких є товарно - транспортна накладна.
Будь-які належні докази, що спростовують фактичну вагу транспортного засобу з вантажем, що зазначена у ТТН, у справі відсутні.
Водночас, враховуючи те, що відповідачем неправильно встановлене перевищення ваги транспортного засобу над максимально допустимою нормою у відсотках (оскільки були враховані норми для перевезення автодорогою місцевого значення, хоча перевірка здійснювалась на автодорозі державного значення і доказів того, що транспортний засіб рухався саме по А\Д О-230302 суду не надано) суд вважає хибними висновки відповідача про величину перевищення ( понад 30%), яка передбачає відповідний обсяг відповідальності перевізника, а отже і суму штрафної санкції.
Отже, оскільки у цьому випадку перевізником не було допущено перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 30 відсотків при перевезенні неподільного вантажу без відповідного дозволу або подільного вантажу, зазначене виключає відповідальність, передбачену абзацом 17 частини 1 статті 60 Закону №2344-ІІІ у вигляді адміністративно-господарського штрафу у розмірі 3000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідач зазначене належними доказами не спростував і не довів суду протилежне, зважаючи на що суд вважає необхідним визнати постанови №ПШ070691, №ПШ070692 від 11.09.2024 протиправними та скасувати їх. З огляду на це, позов підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
адміністративний позов - задоволити.
Визнати протиправними та скасувати постанови Державної служби України з безпеки на транспорті (Відділу державного нагляду (контролю) у Хмельницькій області) №ПШ070691, №ПШ070692 від 11.09.2024 про застосування стосовно Товариства з обмеженою відповідальністю "Дорожні Машини" адміністративно-господарського штрафу.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 10 січня 2025 року
Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Дорожні Машини" (вул. Тернопільська, 13, кімн. 6,Хмельницький,Хмельницька область,29009 , код ЄДРПОУ - 41134310) Відповідач:Державна служба України з безпеки на транспорті (вул. Фізкультури, 9,м. Київ,03150 , код ЄДРПОУ - 39816845)
Головуючий суддя І.С. Козачок
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.01.2025 |
Оприлюднено | 13.01.2025 |
Номер документу | 124334627 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Козачок І.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні