Справа № 367/5089/24
Провадження №3/367/3079/2024
ПОСТАНОВА
Іменем України
16 грудня 2024 року суддя Ірпінського міського суду Київської області КравчукЮ.В., за участю особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , захисника Семка В.Ю., представника потерпілого ОСОБА_2 Лазоренко Т.В., розглянувши матеріали, які надійшли із Управління патрульної поліції у Київській області Департаменту патрульної поліції Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , проживає за адресою: АДРЕСА_1 , працює майстром лісу Ірпінського лісництва Філії «Київське лісове господарство» ДП «Ліси України, -
за ч. 4 ст. 140 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -
встановив :
Згідно із протоколом про адміністративне правопорушення серії ЕПР1 № 100699 від 21 травня 2024 року, складеним відносно ОСОБА_1 , 28 березня 2024 року, о 10 годині 35 хвилин, в м. Ірпінь, по вул. Соборній, 2, ОСОБА_1 , будучи посадовою особою майстер лісу, відповідальною за безпосередню охорону лісу, огляду місць рубок та слідкування за своєчасним зняттям небезпечних вітровально-буреломних дерев на дільниці, не вжив своєчасних заходів щодо вирізання аварійно-небезпечного дерева, яке самовільно упало на проїзну частину та призвело до пошкодження транспортного засобу VOLVO, реєстраційний номер НОМЕР_2 , під керуванням водія ОСОБА_2 , та завдано матеріальних збитків, чим порушив пункт 1.5 ПДР України невжиття необхідних заходів щодо їх усунення та попередження інших учасників руху про небезпеку, що виникла, за що адміністративна відповідальність передбачена ч.4 ст.140 КУпАП.
У судове засідання з`явився ОСОБА_1 , який винуватість у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.4 ст.140 КУпАП, не визнав, та пояснив, що дійсно працює майстром лісу, однак земельна ділянка кадастровий номер 3210900000:01:175:0033, яка входить до кварталу 52 обходу №9 Ірпінського лісництва останнім не обслуговується до вирішення питання щодо права користування, права власності на земельну ділянку та її цільового призначення. Також зазначив, що до його обов`язків не входить вирізання сухостійних аварійних дерев. Враховуючи викладене, просив закрити провадження у справі у зв`язку із відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.4 ст.140 КУпАП.
Захисник ОСОБА_1 адвокатСемко В.Ю.просив закритипровадження усправі стосовно ОСОБА_1 у зв`язкуіз відсутністюподії таскладу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.4 ст.140 КУпАП, про що подав письмове клопотання від 12.06.2024, посилаючись на наступні обставини.
Зокрема, зазначає, що в порушення вимог ст. 259 КУпАП, протокол про адміністративне правопорушення складено не на місці події, а за іншою адресою.
Також, зазначає, що ст.140 КУпАП, застосовується у разі порушення правил, норм і стандартів при утриманні автомобільних доріг і вулиць, невжиття заходів щодо своєчасної заборони або обмеження руху чи позначення на автомобільних дорогах і вулицях місць провадження робіт.
Однак, ОСОБА_1 ніякого відношення до утримання автомобільних доріг не має, ніяких робіт на дорозі не проводив.
Вказує, що в акті обстеження ділянки вулично-шляхової мережі від 28 березня 2024 року чітко зазначено, що забезпечення безпечного експлуатаційного стану ділянки дороги (вулиці) покладено на Комунальне підприємство «Управління благоустрою міста» Ірпінської міської ради Київської області.
Відповідно до Статуту цього підприємства, до предмету господарської діяльності підприємства належить експлуатаційне утримання зелених насаджень загального користування, спилювання аварійних, сухостійних дерев, обрізка дерев.
Із протоколу про адміністративне правопорушення неможливо зрозуміти, що ж порушив ОСОБА_1 і на підставі чого повинен був вживати своєчасних заходів щодо вирізання аварійно-небезпечного дерева, яке самовільно впало на проїзну частину.
Також вказує, що земельна ділянка кадастровий номер 3210900000:01:175:0033 (площею 15 га), має цільове призначення для будівництва і обслуговування багатоквартирного будинку та належить до земель житлової та громадської забудови, а тому не належить до земель лісогосподарського призначення.
У додаткових поясненнях від 10.09.2024 та від 13.12.2024 захисник ОСОБА_3 зазначив, що у зв`язку з арештом земельної ділянки ухвалою слідчого судді Печерського районного суду міста Києва від 11.08.2016, у справі №757/38760/16-к, Філія «Київське лісове господарство» не користується і не має права користуватися зазначеною земельною ділянкою, яка призначена для будівництва багатоповерхових житлових будинків та громадської забудови, а майстри лісу не здійснюють її обхід.
Крім того, у посадовій інструкції майстра лісу відсутні обов`язки щодо вирізання, видалення чи рубки майстром лісу сухостійних дерев. Обов`язок майстра лісу слідкувати за своєчасним зняттям вітровально-буреломних дерев на майстерській дільниці стосується обов`язків охорони праці під час проведення лісосічних робіт лісозаготівельними бригадами з метою недопущення травматизму працівників лісу від ушкоджених стихійними природними явищами (сильними вітрами) дерев (вітровально-буреломні дерева), тобто майстер лісу повинен слідкувати за зняттям дерев, які вже впали від сильного вітру на інші дерева. Дерева, які стоять, в т.ч. сухостійні дерева, майстер лісу зобов`язаний охороняти від незаконних рубок. Отже, посадова інструкція майстра лісу не містить обов`язків майстра лісу щодо видалення в лісі сухостійних дерев.
Також зазначає, що внаслідок присвоєння у 2016 році Ірпінською міською радою цільового призначення зазначеній земельній ділянці для будівництва багатоповерхових житлових будинків та громадської забудови, ділянка залишилась без догляду і на ній падають сухостійні дерева, в тому числі на прилеглу дорогу, а тому вважає, що відповідальність за шкоду, нанесену потерпілому ОСОБА_2 , повинні нести посадові особи Ірпінської міської ради.
Вказує, що 02 грудня 2014 року було зареєстровано право постійного користування зазначеною земельною ділянкою за ДП «Київське лісове господарство» на підставі державного акта на право постійного користування земельною ділянкою ЯЯ №152637 від 17.04.2006.
В той же день право постійного користування зазначеною земельною ділянкою за ДП «Київське лісове господарство» було скасовано на підставі рішення Господарського суду Київської області від 18.10.2012 у справі №26/111-12.
Далі, 24 грудня 2015 року право власності на зазначену земельну ділянку було зареєстровано державним реєстратором за територіальною громадою в особі Ірпінської міської ради Київської області, тобто зазначена ділянка перейшла в комунальну власність.
При цьому, в реєстрі зазначено цільове призначення земельної ділянки: для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку.
Таким чином, право комунальної власності на зазначену земельну ділянку підтверджено інформацією з ДРРР. Право постійного користування земельною ділянкою на даний час не зареєстроване, тобто відсутнє.
Захисник, посилаючись на ст. 16 Лісового кодексу України, зазначає, що державне підприємство «Ліси України» не може бути постійним користувачем на землях комунальної власності, оскільки у постійне користування ліси на землях комунальної власності передаються лише комунальним підприємствам. Крім того, зазначена земельна ділянка вже не призначена для лісогосподарського використання.
У судовому засіданні представник потерпілого ОСОБА_2 Лазоренко Т.В. надала наступні пояснення. Зокрема, зазначила, що 28 березня 2024 року в м. Ірпінь, вул. Соборна, 2, потерпілий ОСОБА_2 рухався на своєму транспортному засобі VOLVO, реєстраційний номер НОМЕР_2 , об11 годині на його автомобіль, що перебував у русі, впало дерево з міського лісу, який розташований на земельній ділянці 3210900000:01:175:0033 (площею 15 га), яка прилягає до узбіччя дороги. Внаслідок падіння дерева на транспортний засіб, останньому було заподіяно численних механічних ушкоджень, а власнику транспортного засобу майнової шкоди.
Згідно листа виконавчого комітету Ірпінської міської ради Київської області, земельна ділянка 3210900000:01:175:0033, з якої впало дерево, перебуває у постійному користуванні Філії «Київське лісове господарство» ДП «Ліси України». Тому, відповідальним за заподіяння шкоди на ділянці 3210900000:01:175:0033 є постійний користувач - Філія «Київське лісове господарство» ДП «Ліси України». Вина ДП «Ліси України» полягає у бездіяльності недогляді за деревами, шкідливим наслідком є майновий збиток власнику транспортного засобу.
Крім того, у додаткових поясненнях від 14.11.2024, представник потерпілого посилається на п.5 Прикінцевих положень Лісового кодексу України, та вказує, що до одержання в установленому порядку державними лісогосподарськими підприємствами державних актів на право постійного користування земельними лісовими ділянками, документами, що підтверджують це право на раніше надані землі, є планово-картографічні матеріали лісовпорядкування. Таким чином зазначає, що право користування земельною ділянкою площею 15 га лісогосподарського призначення ДП «Київське лісове господарство», у відповідності до п.5 Прикінцевих положень, підтверджується планово-картографічними матеріалами лісовпорядкування, згідно яких дана земельна ділянка розміщена в кварталі № НОМЕР_3 виділах 1,3,4,6,15,17 Ірпінського лісництва. Отже, на переконання представника потерпілого, вищевказана земельна ділянка у встановленому законом порядку набула статусу земель лісогосподарського призначення.
Також зазначає, що відповідно до наказу №15 від 18.01.2024 про закріплення лісових обходів за майстрами лісу, згідно якого обхід №9, квартал №52 (до складу якого відноситься земельна ділянка з якої впало дерево) закріплений за майстром лісу ОСОБА_1 . Згідно п.2.1 Посадової інструкції майстра лісу, майстер лісу несе безпосередню відповідальність за охорону лісів і закріпленого за ним майна.
Враховуючи викладене, представник потерпілого стверджує, що наявні всі підстави для притягнення посадових осіб ДП «Ліси України» до адміністративної відповідальності.
Постановою Ірпінського міського суду Київської області від 17.07.2024, матеріали справи про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч. 4 ст. 140 КУпАП - повернуто до Управління патрульної поліції у Київській області для належного оформлення. Підставою для повернення матеріалів справи для належного оформлення судом було вказано те, що в Ірпінському лісництві філії ДП «Ліси України» працює п`ять майстрів лісу та за кожним майстром закріплені земельні ділянки у Плані обходу за які вони відповідальні. Однак, до протоколу про адміністративне правопорушення не долучено докази на підтвердження того, що ОСОБА_1 є відповідальним за своєчасне зняття вітровально-буреломних дерев на земельній ділянці з кадастровим номером 3210900000:10:175:0033. Також, відповідно до копії листа Ірпінської міської ради, земельна ділянка з кадастровим номером 3210900000:10:175:0033 (площею 15га) перебуває у постійному користуванні філії «Київське лісове господарство» ДП «Ліси України», а згідно інформації з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку, земельна ділянка з кадастровим номером 3210900000:10:175:0033 відноситься до категорії земель для житлової та громадської забудови, таким чином, містяться суперечності щодо цільового призначення земельної ділянки, що неможливо усунути під час розгляду справи, оскільки суд позбавлений права самостійно збирати докази.
Заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.
У відповідності до положень ст. 1 КУпАП, завданням Кодексу України про адміністративні правопорушення є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції і законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством.
За змістом статті 245 КУпАП, провадження по справам про адміністративні правопорушення повинно бути засновано на своєчасному, всебічному, повному та об`єктивному з`ясуванню обставин справи та вирішення її в точній відповідності з законом.
За приписами ст.280 КУпАП, при розгляді справи про адміністративне правопорушення суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, а також з`ясувати інші обставини, що мають істотне значення для правильного вирішення справи.
Доведення вини правопорушника покладається на орган, що складає протокол про адміністративне правопорушення. Під доказуванням у провадженні у справах про адміністративні правопорушення слід розуміти процесуальну діяльність суб`єктів щодо збору, перевірки та оцінки доказів з метою встановлення об`єктивної істини у праві й притягнення на цій основі законного рішення.
Згідно із ч.ч. 1, 2 ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом, а провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Статтею 251 КУпАП встановлено що доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
Адміністративна відповідальність в Україні та процедура притягнення до неї ґрунтуються на конституційному принципі: презумпції невинуватості, передбаченого ст. 62Конституції України, згідно з якою всі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачиться на її користь.
У відповідності до ст. 23 КУпАП, адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі доодержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Суд повинен обґрунтувати свої висновки лише доказами, які є достатньо переконливими, чітко сформульованими, тобто такими, які не залишають місце сумнівам, оскільки наявність останніх не узгоджується зі стандартом доведення «поза розумним сумнівом». Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачиться на її користь.
При цьому тягар доведення складу адміністративного правопорушення покладається на адміністративний орган, разом з тим, особа, яка притягається до відповідальності, звільняється від обов`язку доводити свою причетність до скоєння правопорушення.
На переконання суду, докази, які містяться у справі про адміністративне правопорушення, не доводять винуватість ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 140 КУпАП.
Зокрема, згідно із протоколом про адміністративне правопорушення серії ЕПР1 № 100699 від 21 травня 2024 року, складеним відносно ОСОБА_1 , 28 березня 2024 року, о 10 годині 35 хвилин, в м. Ірпінь, по вул. Соборній, 2, ОСОБА_1 , будучи посадовою особою майстер лісу, відповідальною за безпосередню охорону лісу, огляду місць рубок та слідкування за своєчасним зняттям небезпечних вітровально-буреломних дерев на дільниці, не вжив своєчасних заходів щодо вирізання аварійно-небезпечного дерева, яке самовільно упало на проїзну частину та призвело до пошкодження транспортного засобу VOLVO, реєстраційний номер НОМЕР_2 , під керуванням водія ОСОБА_2 , та завдано матеріальних збитків, чим порушив пункт 1.5 ПДР України невжиття необхідних заходів щодо їх усунення та попередження інших учасників руху про небезпеку, що виникла, за що адміністративна відповідальність передбачена ч.4 ст.140 КУпАП.
Судом встановлено, що земельна ділянка, із якої впало дерево на проїзну частину та пошкодило транспортний засіб VOLVO, реєстраційний номер НОМЕР_2 , розташована за адресою: Київська область, м. Ірпінь, вул. ІІІ-Інтернаціоналу (Соборна), кадастровий номер 3210900000:01:175:0033, площею 15 га.
Відповідно до схеми місця ДТП (а.с. 4), зафіксовано місце падіння дерева на проїзну частину, а також пошкодження транспортного засобу VOLVO, реєстраційний номер НОМЕР_2 , а саме: праве дзеркало, переднє лобове скло, капот, передня права фара, ліве дзеркало, решітка радіатора, задні праві двері, двірники.
Згідно із рапортом інспектора сектору реагування патрульної поліції ВП №2 Бучанського РУП ГУНП в Київській області Бондара В., під час обстеження ділянки вулично-шляхової мережі після ДТП, було виявлено недоліки в утриманні ВШМ, а саме невідповідність до ДСТУ 3587-2022 (а.с.5).
У письмових поясненнях від 28.03.2024 потерпілий ОСОБА_2 зазначив, що 28.03.2024 о 11 годині, він, рухаючись на автомобілі VOLVO, реєстраційний номер НОМЕР_2 , зі швидкістю 50 км/год, по вул. Соборна, не доїжджаючи до кільця водоканалу, внаслідок падіння сухого дерева, яке знаходилось на узбіччі, отримав пошкодження власного автомобіля (розбита решітка бампера, фара, капот, лобове скло, дзеркало (праве) заднього виду, тримачі двірників, пошкоджена задня права дверка), медичної допомоги не потребує (а.с.7).
Відповідно до Акту обстеження ділянки вулично-шляхової мережі від 28 березня 2024 року, складеного інспектором СРПП ВП №2 Бучанського РУП ГУНП в Київській області Кобою О.С., під час обстеження ділянки дороги за адресою: м. Ірпінь, вул. Соборна, буд. 2/2А, встановлено, що забезпечення безпечного експлуатаційного стану ділянки дороги (вулиці) покладено на КП «Управління благоустрою міста» Ірпінської міської ради, за результатами обстеження ділянку дороги визнано такою, що не відповідає п. 5.6 ДСТУ 3587-22 та вимогам правил, норм і стандартів у сфері безпеки дорожнього руху (а.с.11).
Згідно із п.3.8 Посадової інструкції майстра лісу, затвердженої директором Філії «Київське лісове господарство» ДП «Ліси України» 10.01.2023 (далі Посадова інструкція), майстер лісу зобов`язаний: повідомляти негайно старшому майстру лісу або лісничому про виявлення на майстерській дільниці лісових шкідників, хвороб лісу, вітровалу, бурелому, всихання дерев та інших явищ, які можуть нанести збитки лісовому господарству. Кожному майстру лісу видається паспорт майстерської дільниці, в якому перераховується довірене майстру лісу під охорону державне майно, за збереження якого він несе повну матеріальну відповідальність.
Відповідно до п.4.3 Посадової інструкції, до обов`язку майстра лісу з охорони праці відноситься слідкувати за своєчасним зняттям небезпечних вітровально-буреломних дерев на майстерській дільниці.
Згідно із копією листа Першого заступника Ірпінського міського голови Кравчука А. від 17.07.2024 №08-15790, адресованого ОСОБА_4 , у межах території між вул. Університетською та вул. Соборною знаходиться земельна ділянка лісогосподарського призначення з кадастровим номером 3210900000:01:175:0033 (площею 15 га), яка перебуває у постійному користуванні філії «Київське лісове господарство» ДП «Ліси України» (код ЄДРПОУ 45113540).
Відповідно до інформації з Державного земельного кадастру станом на 10.05.2024, стосовно земельної ділянки з кадастровим номером 3210900000:01:175:0033, площею 15 га, цільове призначення земельної ділянки: 02.03 Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку; категорія земель: землі житлової та громадської забудови; вид використання: для будівництва багатоповерхових житлових будинків та громадської забудови; форма власності: державна власність.
Згідно із листом Філії «Київське лісове господарство» ДП «Ліси України» від 03.09.2024 №09-345, повідомлено, що у зв`язку із арештом, накладеним на земельну ділянку площею 15 га, розташовану в м. Ірпінь по вул. Соборна, кадастровий номер 3210900000:01:175:0033 ухвалою слідчого судді Печерського районного суду м. Києва від 11 серпня 2016 року у кримінальному провадженні №42016110000000052 від 27.01.2016, Філія «Київське лісове господарство» не користується і не має права користуватися зазначеною земельною ділянкою та проводити на ній господарську діяльність, а майстри лісу не здійснюють її обхід. Також зазначено, що Філія «Київське лісове господарство» ДП «Ліси України» не має права користуватися зазначеною земельною ділянкою до вирішення питань власності на цю земельну ділянку та її цільового призначення. Крім того, у листі повідомлено про те, що в посадовій інструкції майстра лісу відсутні обов`язки щодо вирізання, видалення чи рубки майстром лісу сухостійних дерев.
Відповідно до наказу Філії «Київське лісове господарство» ДП «Ліси України» №15 від 18.01.2024, для поліпшення охорони лісових насаджень та у зв`язку з реорганізацією Ірпінського лісництва, закріплено за майстром лісу ОСОБА_1 обхід №9 з наступними кварталами 42,45,46,50-52, 57,58 площею 396, 9 га.
Рішенням Господарського суду Київської області від 18 жовтня 2012 року у справі №26/111-12, позов Прокурора міста Ірпіня Київської області в інтересах держави в особі Державної інспекції сільського господарства в Київській області задоволено, визнано незаконним та скасовано рішення Ірпінської міської ради від 22.12.2005 року № 1501-42-ІУ «Про надання дозволу на збір матеріалів погодження місця розташування земельної ділянки для проектування та будівництва багатоповерхових житлових будинків в м. Ірпінь», визнано незаконним та скасовано рішення Ірпінської міської ради від 01.02.2006 року № 1626-45-ІУ «Про надання дозволу ДП «Київське лісове господарство» на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в м. Ірпінь, вул. ІІІ-Інтернаціоналу для будівництва багатоповерхових житлових будинків та громадської забудови», визнано незаконним та скасовано рішення Ірпінської міської ради від 02.03.2006 року № 1718-46-ІУ «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки цільове призначення якої змінюється Державному підприємству «Київське лісове господарство» для будівництва багатоповерхових житлових будинків та громадської забудови в м. Ірпінь, вул. ІІІ-Інтернаціоналу», визнано недійсним державний акт серії ЯЯ № 152637 від 17.04.2006 року на право постійного користування ДП «Київське лісове господарство» земельною ділянкою площею 15,0 га в м. Ірпінь по вул. ІІІ-Інтернаціоналу з цільовим призначенням для будівництва багатоповерхових житлових будинків та громадської забудови та скасовано його реєстрацію.
Ухвалою слідчого судді Печерського районного суду м. Києва від 11 серпня 2016 року у справі №757/38760/16-к, постановленою у кримінальному провадженні №42016110000000052 від 27.01.2016 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.364 КК України, накладено арешт на земельну ділянку площею 15 га, що знаходиться в м. Ірпінь, по вул. ІІІ-Інтернаціоналу (Соборна) з кадастровим номером 3210900000:01:175:0033, з цільовим призначенням для будівництва багатоповерхових житлових будинків та громадської забудови, право власності на яку визнано за Ірпінською міською радою з метою заборони розпоряджатися будь-яким чином вказаним майном та використовувати його.
Із інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна від 26.11.2024 №405319528, встановлено, що право власності на земельну ділянку кадастровий номер 3210900000:01:175:0033, площею 15 га, цільове призначення: землі житлової та громадської забудови для будівництва багатоповерхових житлових будинків та громадської забудови, розташовану за адресою: АДРЕСА_2 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 818776832109, зареєстровано за територіальною громадою Ірпінської міської ради Київської області на підставі рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Київській області Тютюна Дмитра Сергійовича від 25 грудня 2015 року № 27527236 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень.
У подальшому, рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 23.01.2018 у справі №826/6011/16, позов першого заступника прокурора Київської області задоволено, визнано протиправним та скасовано рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Київській області Тютюна Дмитра Сергійовича від 25 грудня 2015 року № 27527236 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень.
Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 19.04.2018 у справі №826/6011/16 апеляційні скарги Головного територіального управління юстиції, Ірпінської міської ради Київської області на рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 23 січня 2018 року залишені без задоволення, рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 23 січня 2018 року залишено без змін.
Однак, постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 05 травня 2023 року у справі №826/6011/16, касаційну скаргу Ірпінської міської ради Київської області - задоволено частково, рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 23.01.2018 та постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 19.04.2018 у справі № 826/6011/16 скасовано, провадження у справі № 826/6011/16 за позовом Першого заступника прокурора Київської області до Головного територіального управління юстиції у Київській області, державного реєстратора прав на нерухоме майно управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Київській області, треті особи: Державне підприємство «Київське лісове господарство», Ірпінська міська рада Київської області про визнання протиправним та скасування рішення - закрито.
Таким чином, проаналізувавши інформацію з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та вказані вище судові рішення у справі №826/6011/16, суд приходить до висновку про те, що земельна ділянка кадастровий номер 3210900000:01:175:0033, станом на 28 березня 2024 року перебувала у власності територіальної громади Ірпінської міської ради.
Статтями 125,126Земельного кодексуУкраїни передбачено,що правовласності наземельну ділянку,а такожправо постійногокористування таправо орендиземельної ділянкивиникають змоменту державноїреєстрації цихправ. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".
Відповідно до ч.ч.1,2 ст.17 Лісового кодексу України, у постійне користування ліси на землях державної власності для ведення лісового господарства без встановлення строку надаються спеціалізованим державним лісогосподарським підприємствам, іншим державним підприємствам, установам та організаціям, у яких створено спеціалізовані лісогосподарські підрозділи. У постійне користування ліси на землях комунальної власності для ведення лісового господарства без встановлення строку надаються спеціалізованим комунальним лісогосподарським підприємствам, іншим комунальним підприємствам, установам та організаціям, у яких створені спеціалізовані лісогосподарські підрозділи.
При цьому, матеріали справи не містять доказів на підтвердження того, що станом на 28 березня 2024 року земельна ділянка кадастровий номер 3210900000:01:175:0033 перебувала у постійному користуванні Філії «Київське лісове господарство» ДП «Ліси України», оскільки Філія «Київське лісове господарство» спростовує дану обставину, а будь-які докази на її підтвердження (планово-картографічні матеріали лісовпорядкування, державні акти тощо) в матеріалах справи відсутні, учасниками справи не подавалися та клопотання про витребування таких доказів не заявлялися.
На переконаннясуду,наказ Філії«Київське лісовегосподарство» ДП«Ліси України»№15від 18.01.2024,про закріпленняза майстромлісу ОСОБА_1 обходу №9з кварталом52,де розташованаспірна земельнаділянка,сам пособі,за відсутностіінших доказів,не підтверджуєправо постійногокористування такоюземельною ділянкою Філією «Київське лісове господарство» ДП «Ліси України».
Диспозиція ч.4 ст.140 КУпАП передбачає адміністративну відповідальність за порушення, передбачені частинами першою, другою або третьою цієї статті (а саме: порушення правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху при утриманні автомобільних доріг і вулиць, залізничних переїздів, інших дорожніх споруд, невжиття заходів щодо своєчасної заборони або обмеження руху при виникненні умов, які загрожують безпеці руху, або неприйняття своєчасних заходів до відновлення безпечних умов для руху; порушення визначеного законодавством порядку погодження з уповноваженим підрозділом Національної поліції: встановлення рекламоносіїв, технічних засобів організації дорожнього руху, проведення будь-яких робіт на автомобільних дорогах, вулицях, залізничних переїздах; розроблення проектної документації на будівництво, реконструкцію і ремонт автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів та об`єктів дорожнього сервісу; здійснення пасажирських перевезень за встановленими маршрутами руху транспортних засобів загального користування; порушення нормативів щодо обладнання на автомобільних дорогах, вулицях, залізничних переїздах місць: провадження робіт, залишення дорожніх машин, будівельних матеріалів, конструкцій тощо, а так само неусунення після закінчення робіт перешкод і неприведення автомобільної дороги, вулиці, залізничного переїзду в стан, що гарантує безперешкодний і безпечний рух транспортних засобів та пішоходів), що спричинили створення аварійної обстановки або пошкодження транспортних засобів, вантажів, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд чи іншого майна.
Пунктом 1.5 Правил дорожнього руху України, дії або бездіяльність учасників дорожнього руху та інших осіб не повинні створювати небезпеку чи перешкоду для руху, загрожувати життю або здоров`ю громадян, завдавати матеріальних збитків. Особа, яка створила такі умови, зобов`язана негайно вжити заходів до забезпечення безпеки дорожнього руху на цій ділянці дороги та вжити всіх можливих заходів до усунення перешкод, а якщо це неможливо, попередити про них інших учасників дорожнього руху, повідомити уповноважений підрозділ Національної поліції, власника дороги або уповноважений ним орган.
Враховуючи, що докази, які містяться у матеріалах справи, не підтверджують право постійного користування Філією «Київське лісове господарство» ДП «Ліси України» земельною ділянкою кадастровий номер 3210900000:01:175:0033, інших доказів учасниками справи не надано, клопотання про витребування доказів не заявлялись, суд приходить до висновку про те, що матеріалами справи не доведено обов`язку майстра лісу Філії «Київське лісове господарство» ДП «Ліси України» ОСОБА_1 на своєчасне вжиття заходів, спрямованих на вирізання аварійно небезпечного дерева, яке в подальшому 28.03.2024 самовільно упало на проїзну частину, на земельній ділянці кадастровий номер 3210900000:01:175:0033, та, відповідно, не доведено порушення ОСОБА_1 вимог п.1.5 ПДР України.
Відповідно до ст. 62 Конституції України обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях, а усі сумніви щодо доведеності вини особи повинні тлумачитися на її користь.
Відповідно до принципу «поза розумним сумнівом» (п. 43 рішення Європейського суду з прав людини у справі «Кобець проти України» від 14.02.2008 року) доказування, зокрема, має випливати із сукупності ознак чи неспростовних презумпцій, достатньо вагомих, чітких та узгоджених між собою, а за відсутності таких ознак не можна констатувати, що винуватість обвинуваченого доведено поза розумним сумнівом.
Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях.
Адміністративні справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення штрафних санкцій має саме суб`єкт владних повноважень (п. 110 рішення ЄСПЛ у справі «Компанія «Вестберга таксі Актіеболаг» та Вуліч поти Швеції (Vastberga taxi Aktiebolag and Vulic v. Sweden №36985/97).
ЄСПЛ, серед іншого, зазначив, що «… суд не може відшукувати докази на користь обвинувачення, оскільки це становить порушення права на захист (особа не може належним чином підготуватися до захисту) та принципу рівності сторін процесу (оскільки особа має захищатися від обвинувачення, яке підтримується не стороною обвинувачення, а фактично судом)» (справи «Малофєєв проти Росії», рішення від 30.05.2013 року та «Карелін проти Росії», заява №926/08, рішення від 20.09.2016 року).
Разом з цим, перевіркою матеріалів справи в ході розгляду встановлено, що протокол по адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 та додані до нього матеріали не містять необхідних відомостей, які б підтверджували «поза розумним сумнівом» вчинення ним дій, передбачених ч. 4 ст. 140 КУпАП.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у випадку встановлення відсутності складу адміністративного правопорушення.
Аналізуючи вищевикладені обставини в їх сукупності, суд вважає за необхідне провадження у справі закрити на підставі на підставі п.1 ч.1 ст.247 КУпАП, у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Керуючись, ст.ст. 283-285 КУпАП, суддя
постановив:
Провадження в справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 140 КУпАП, закрити на підставі п.1 ч.1 ст.247 КУпАП у зв`язку з відсутністю в його діях складу даного адміністративного правопорушення.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Учасники справи можуть отримати інформацію щодо даної справи в мережі Інтернет за веб-адресою сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України - https://court.gov.ua/sud1013/ та в Єдиному державному реєстрі судових рішень за посиланням -http://reyestr.court.gov.ua.
Повний текст постанови складено 13 січня 2025 року.
Суддя Ю.В. Кравчук
Суд | Ірпінський міський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 16.12.2024 |
Оприлюднено | 14.01.2025 |
Номер документу | 124345721 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення на транспорті, в галузі шляхового господарства і зв’язку Порушення правил, норм і стандартів при утриманні автомобільних доріг і вулиць, невжиття заходів щодо своєчасної заборони або обмеження руху чи позначення на автомобільних дорогах і вулицях місць провадження робіт |
Адмінправопорушення
Ірпінський міський суд Київської області
Кравчук Ю. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні