Рішення
від 20.12.2024 по справі 320/32607/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 грудня 2024 року № 320/32607/23

Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Лиска І.Г., розглянувши у м. Києві в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТАКТИК ПРО» до Головного управління ДПС у Чернівецькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В:

До Київського окружного адміністративного суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю «ТАКТИК ПРО» із позовом до Головного управління ДПС у Чернівецькій області, Державної податкової служби України, в якому просить суд:

-визнати протиправними дії Державної податкової служби України та скасувати Рішення Державної податкової служби України про результати розгляду скарги від 26.07.2023 №20376/6/99-00-06-03-01-06;

???- визнати протиправними дії Головного управління Державної податкової служби у Чернівецькій області та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної податкової служби у Чернівецькій області від 9 травня 2023 року №0000039370409.

Позов мотивовано помилковістю висновків перевірки, за результатами якої винесено спірне податкове повідомлення-рішення, про порушення позивачем вимог пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України в частині порушення граничного строку реєстрації податкових накладних і з вироблених в Україні товарів (робіт та послуг).

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду позовну заяву залишено без руху. В подальшому позивачем усунуто недоліки позовної заяви.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду відкрито спрощене провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні),

Відповідачем подано відзив на позовну заяву, згідно якого позов не визнано. Зазначено, що за результатами проведеної камеральної перевірки позивача контролюючим органом встановлено порушення позивачем граничних термінів реєстрації податкових накладних, за що статтею 120.1 Податкового кодексу України передбачено накладення штрафу на платника податків у відповідних розмірах. Відтак, за наявності встановлених порушень граничних термінів реєстрації позивачем податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, контролюючий орган діяв у межах наданих повноважень та у спосіб, передбачений діючим законодавством, відповідно спірне податкове повідомлення-рішення є законним.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ТАКТИК ПРО», ідентифікаційний код 32375465, місцезнаходження: 58002, м. Чернівці, вул. Конституційна, 44, оф. 35, зареєстроване як юридична особа 24.03.2003, відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

25 квітня 2023 року Головним державним інспектором Чернівецького відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб Головного управління ДПС у Чернівецькій області Савчук Тетяною Корнеліївною проведено камеральну перевірку з питань своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за результатами якої складено Акт про результати камеральної перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних від 25.04.2023 року №2918/Ж5/24-13-04-09/32375465.

Встановлено, що за результатами проведеної перевірки контролюючим органом виявлено порушення Скаржником пункту 201.10 статті 201 ПК в частині граничного терміну реєстрації в ЄРПН податкової накладної:

??ПН №15 від 20.10.2022, дата реєстрації 21.03.2023 (126 днів затримки);

??ПН № 16 від 26.10.2022, дата реєстрації 21.03.2023 (126 днів затримки)

??ПН № 44 від 27.10.2022, дата реєстрації 21.03.2023 (126 днів затримки)

??ПН № 43 від 27.10.2022, дата реєстрації 21.03.2023 (126 днів затримки)

??ПН № 45 від 27.10.2022, дата реєстрації 21.03.2023 (126днів затримки)

??ПН № 48 від 27.10.2022, дата реєстрації 21.03.2023 (126 днів затримки).

Так, за встановлені порушення податковим органом накладено штраф у відсоткових розмірах відповідно до положень пункту 120-1-1ст.120-1 ПК України.

У Висновку Акту за результатами перевірки встановлено порушення ТОВ «ТАКТИК ПРО» термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На підставі Акту від 25.04.2023 р. №2918/Ж5/24-13-04-09/32375465 було прийнято ППР від 09.05.2023 року №0000039370409 та застосовано штрафну санкцію в сумі 94406,63 грн.

Вважаючи оскаржуване податкове повідомлення-рішення протиправним, позивач звернувся з позовом до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає таке.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, порядок їх адміністрування, права, обов`язки платників податків та зборів, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI (далі по тексту Податковий кодекс).

Відповідно до статті 75 Податкового кодексу, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи (пункт 75.1). Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах (абзац другий підпункт 75.1.1 пункту 75.1).

Статтею 76 Податкового кодексу встановлено, що камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова (пункт 76.1). Порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог статті 86 цього Кодексу (пункт 76.2). Камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, за днем їх фактичного подання. Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу (пункт 76.3).

Судом встановлено, що Головним управлінням ДПС у Київській області проведено камеральну перевірку позивача, про що складено Акт перевірки від 25.04.2023 року №2918/Ж5/24-13-04-09/32375465.

Як вбачається із вказаного акта перевірки, перевіркою встановлено порушення позивачем встановлених пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України граничних термінів реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме:

ПН №15 від 20.10.2022, дата реєстрації 21.03.2023 (126 днів затримки);

??ПН № 16 від 26.10.2022, дата реєстрації 21.03.2023 (126 днів затримки)

??ПН № 44 від 27.10.2022, дата реєстрації 21.03.2023 (126 днів затримки)

??ПН № 43 від 27.10.2022, дата реєстрації 21.03.2023 (126 днів затримки)

??ПН № 45 від 27.10.2022, дата реєстрації 21.03.2023 (126днів затримки)

??ПН № 48 від 27.10.2022, дата реєстрації 21.03.2023 (126 днів затримки).

Зазначені обставини щодо реєстрації податкових накладних з порушенням граничного терміну реєстрації підтверджуються скаргою Позивача до ДПС України від 30.05.2023р. ТОВ «ТАКТИК ПРО» зазначено: «наявність факту порушення не заперечується».

Згідно пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до статті 201 Податкового кодексу, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін (пункт 201.1).

Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу встановлено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (абзац перший).

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (абзац четвертий).

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем) (абзаци чотирнадцятий-сімнадцятий).

Абзацом вісімнадцятим пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу встановлено, що у разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Згідно абзаців першого-шостого пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу, порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Таким чином, складені ТОВ «ТАКТИК ПРО» податкові накладні мали бути зареєстровані позивачем у ЄРПН у такі строки: ПН №15 від 20.10.2022 до 04.11.2022, № 16 від 26.10.2022 до 10.11.2022, № 44 від 27.10.2022 до 11.11.2022 № 43 від 27.10.2022 до 11.11.2022, № 45 від 27.10.2022 до 11.11.2022, № 48 від 27.10.2022 до 11.11.2022.

Водночас, наявними у матеріалах справи доказами підтверджується реєстрація позивачем зазначених податкових накладних з порушенням встановлених пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України граничних термінів реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних на 15 і менше календарних днів на загальну суму ПДВ 94 406,63 грн (штраф 40%), що встановлено відповідачем під час перевірки та відображено в акті перевірки від 25.04.2023 року №2918/Ж5/24-13-04-09/32375465.

Таким чином, суд вважає обґрунтованими висновки контролюючого органу, викладені в Акті перевірки від 25.04.2023 року №2918/Ж5/24-13-04-09/32375465 щодо порушення ТОВ «ТАКТИК ПРО» граничних термінів реєстрації податкових накладних у Єдиному державному реєстрі податкових накладних, відповідно контролюючим органом правомірно нараховано штрафні санкції за порушення позивачем граничних строків реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних у розмірах, зазначених в акті перевірки.

Водночас, суд дійшов висновку про необґрунтованість доводів позивача щодо протиправності спірного рішення, відтак, зважаючи на відсутність встановлених судом підстав для визнання протиправним податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Чернівецькій області від 9 травня 2023 року №0000039370409, адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ТАКТИК ПРО» про визнання протиправним та скасування зазначеного податкового повідомлення-рішення не підлягає задоволенню.

Позивачем не надано доказів понесення ним судових витрат, тому судові витрати присудженню не підлягають. Керуючись статтями 241-246 КАС України, суд,-

в и р і ш и в:

У задоволенні позовних вимог відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Лиска І.Г.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.12.2024
Оприлюднено15.01.2025
Номер документу124365795
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —320/32607/23

Рішення від 20.12.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 14.11.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 02.10.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні