КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 грудня 2024 року № 620/14588/21
Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Лиска І.Г., розглянувши у м. Києві в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області до Українського державного підприємства по обслуговуванню іноземних та вітчизняних автотранспортних засобів «Укрінтеравтосервіс» про стягнення податкового боргу,
в с т а н о в и в:
Головне управління Державної податкової служби у Чернігівській області звернулось до Українського державного підприємства по обслуговуванню іноземних та вітчизняних автотранспортних засобів «Укрінтеравтосервіс», в якому просить суд стягнути в дохід бюджету з рахунків Українського державного підприємства по обслуговуванню іноземних та вітчизняних автотранспортних засобів «Укрінтеравтосервіс» (код ЄДРПОУ 21536845) в банках, що обслуговують такого платника податків, кошти у сумі 51412,59 грн для погашення податкового боргу з:
-земельного податку з юридичних осіб в розмірі 875,79 грн. на р/р UА498999980334199811000025707; отримувач - ГУК у Черніг.обл/тг. м.Ніжин/18010500, код ЄДРПОУ - 37972475, банк отримувача - Казначейство України(ел. адм. подат.);
-земельного податку з юридичних осіб в розмірі 15953,55 грн. на p/p UA178999980334109811000025739; отримувач - ГУК у Черніг.обл/тг. М.Чернігів/18010500, код ЄДРПОУ - 37972475, банк отримувача - Казначейство України (ел. адм. подат.);
-земельного податку з юридичних осіб в розмірі 558,00 грн. на р/р UA028999980334119811000025703; отримувач - ГУК у Черніг.обл/тг с.Н.Білоус/18010500, код ЄДРПОУ - 37972475, банк отримувача - Казначейство України(ел. адм. подат.);
-земельного податку з юридичних осіб в розмірі 728,10 грн. на p/p UA788999980334119811000025693; отримувач - ГУК у Черніг.обл/тг м.Городня/18010500, код ЄДРПОУ - 37972475, банк отримувача - Казначейство України(ел. адм. подат.);
- земельного податку з юридичних осіб в розмірі 33297,15 грн. на р/р UA768999980334119811000025729; отримувач - ГУК у Черніг.обл/тг с-Добрян/18010500, код ЄДРПОУ - 37972475, банк отримувача - Казначейство України(ел. адм. подат.).
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив про наявність у відповідача податкового боргу по земельному податку з юридичних осіб у розмірі 51412,59 грн., який добровільно не було сплачено, у зв`язку з чим контролюючий орган просить стягнути заборгованість у примусовому порядку.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Відповідач правом на надання відзиву на позовну заяву не скористався, жодних заяв чи клопотань до суду не надав.
Відповідно до частини шостої статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Згідно з частиною другою статті 175 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.
Українське державне підприємство по обслуговуванню іноземних та вітчизняних автотранспортних засобів «Укрінтеравтосервіс» (код ЄДРПОУ 21536845, адреса місцезнаходження: 07362, Київська обл., Вишгородський р-н, с. Новосілки, вул. Київська, 50) перебуває на обліку в ГУ ДПС у Чернівецькій області як платник місцевих податків.
З тексту позовної заяви, довідки-розрахунку суми податкового боргу, а також зі змісту витягів з інтегрованої картки платника земельного податку з юридичних осіб вбачається, що розмір заявленої до стягнення суми податкового боргу відповідача перед бюджетом станом на 28.09.2021 становить 51412,59 грн.
Податковий борг з земельного податку з юридичних осіб підтверджується наступними
документами:
1) податковою декларацією з плати за землю за 2021 рік №9011943877 від 01.02.2021 року поданої до Ніжинської ДІ ГУ ДПС у Чернігівській області (код ДПІ 2524), згідно якої платником самостійно було визначено річну суму зобов`язань, що підлягає сплаті в розмірі 3503,16 грн. із зазначенням щомісячних авансових внесків в розмірі 291,93 грн.
Разом з тим, у зв?язку із не сплатою платником податків щомісячних авансових внесків з податку, а саме за травень-липень 2020 року, відповідно до інформаційної бази «Податковий блок» виник податковий борг у сумі 875,79 грн.
2) податковою декларацією з плати за землю за 2021 рік №9011943340 від 01.02.2021 року поданої до Чернігівської ДІ (м. Чернігів) ГУ ДІС у Чернігівській області (код ДПІ 2526), згідно якої платником самостійно було визначено річну суму зобов`язань, що підлягає сплаті в розмірі 63814,14 грн. із зазначенням щомісячних авансових внесків в розмірі 5317,85 грн.
Разом з тим, у зв?язку із не сплатою платником податків щомісячних авансових внесків з податку, а саме за травень-липень 2020 року, відповідно до інформаційної бази «Податковий блок» виник податковий борг у сумі 15953,55 грн.
3) податковою декларацією з плати за землю за 2021 рік №9011945824 від 01.02.2021 року поданої до Чернігівської ДПІ (Чернігівський район) ГУ ДПС у Чернігівській області (код ДПІ 2522), згідно якої платником самостійно було визначено річну суму зобов`язань, що підлягає сплаті в розмірі 2232,00 грн. із зазначенням щомісячних авансових внесків в розмірі 186,00 грн.
Разом з тим, у зв?язку із не сплатою платником податків щомісячних авансових внесків з податку, а саме за травень-липень 2020 року, відповідно до інформаційної бази «Податковий блок» виник податковий борг у сумі 558,00 грн.
4) податковою декларацією з плати за землю за 2021 рік №9019251459 від 10.02.2021 року поданої до Городнянської ДПІ ГУ ДПС у Чернігівській області (код ДПІ 2506), згідно якої платником самостійно було визначено річну суму зобов`язань, що підлягає сплаті в розмірі 2912,37 грн. із зазначенням щомісячних авансових внесків в розмірі 242,70 грн.
Разом з тим, у зв?язку із не сплатою платником податків щомісячних авансових внесків з податку, а саме за травень-липень 2020 року, відповідно до інформаційної бази «Податковий блок» виник податковий борг у сумі 728,10 грн.
5) податковою декларацією з плати за землю за 2021 рік №9015528741 від 05.02.2021 року поданої до Ріпкинської ДПІ ГУ ДПС у Чернігівській області (код ДПІ 2517), згідно якої платником самостійно було визначено річну суму зобов`язань, що підлягає сплаті в розмірі 133188,60 грн. із зазначенням щомісячних авансових внесків в розмірі 11099,05 грн.
Разом з тим, у зв?язку із не сплатою платником податків щомісячних авансових внесків з податку, а саме за травень-липень 2020 року, відповідно до інформаційної бази «Податковий блок» виник податковий борг у сумі 33297,15 грн.
У зв?язку з наявною заборгованістю та відповідно до норм ст.59 Податкового кодексу
України, Головним управлінням ДПС у Чернігівській області вживались заходи щодо погашення податкового боргу шляхом направлення на адресу УДП «Укрінтеравтосервіс» податкової вимоги від 25.03.2021 року №1705-13.
Документальні докази оскарження та скасування в досудовому/судовому порядку або відкликання цієї податкової вимоги сторони до суду не подали, та про існування таких суд не повідомили.
Надаючи правову оцінку заявленої позивачем вимоги та змісту поданим на обґрунтування документів суд зазначає наступне.
Відповідно до пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України (далі за текстом - ПК України), платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Так, за змістом норм п. 286.2 ст. 286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій.
Строки сплати земельного податку визначені у ст. 287. ПК України, а саме відповідно до п.п. 287.3, 287.4 названої статті Кодексу, податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Податкове зобов`язання з плати за землю, визначене у податковій декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Поряд з цим, п. 54.1 ст. 54 ПК України передбачено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Згідно з абз. 1 п. 57.1 ст. 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
В розумінні пп. 14.1.39 і пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України (тут і надалі в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) «грошове зобов`язання платника податків» - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності; «податковий борг» - це сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
Згідно з абз. 1 - 3 п. 59.1, п. 59.4 ст. 59 ПК України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов`язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.
Податкова вимога не надсилається (не вручається), а заходи, спрямовані на погашення (стягнення) податкового боргу, не застосовуються, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує ста вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує сто вісімдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків. Строк давності, визначений пунктом 102.4 статті 102 цього Кодексу для стягнення податкового боргу, у такому випадку розпочинається не раніше дня виникнення податкового боргу у сумі, що перевищує сто вісімдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Підпунктом 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 ПК України визначено, що «податкова вимога» - це письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.
В силу норм п. 59.3 ст. 59 ПК України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.
Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення податкового боргу та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов`язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Згідно з п. 59.5 ст. 59 ПК України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Нормами п. 95.1 і 95.2 ст. 95 ПК України визначено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Пунктом 95.3 ст. 95 ПК України визначено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Крім того, п. 95.4 ст. 95 ПК України передбачено, що контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Беручи до уваги наведені норми Кодексу та виходячи з обсягу встановлених у справі обставин, суд дійшов висновку, що суми самостійно визначених (шляхом декларування) відповідачем податкових зобов`язань по земельному податку, які не були ним сплачені у встановлений законом строк, - є узгодженими та відповідно набули статусу податкового боргу.
Станом на день розгляду справи в суді доказів сплати такої суми податкового боргу повністю або частково сторонами до суду не подано.
Згідно з п. 41.2 ст. 41 ПК України органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.
Відповідно до п. 20.1.34 ч. 20.1 ст. 20 ПК України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Отже, підтверджену документально податкову заборгованість у загальній сумі 51412,59 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив, та наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується матеріалами справи, а доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог контролюючого органу.
Відповідно до положень ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.
Керуючись статтями 2, 5 - 11, 12, 72 - 77, 90, 241-246, 250, 255, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
в и р і ш и в:
Адміністративний позов-задовольнити.
Стягнути в дохід бюджету з рахунків Українського державного підприємства по обслуговуванню іноземних та вітчизняних автотранспортних засобів «Укрінтеравтосервіс» (код ЄДРПОУ 21536845) в банках, що обслуговують такого платника податків, кошти у сумі 51412,59 (п`ятдесят одну тисячу чотириста дванадцять) грн 59 коп для погашення податкового боргу з:
-земельного податку з юридичних осіб в розмірі 875,79 грн. на р/р UА498999980334199811000025707; отримувач - ГУК у Черніг.обл/тг. м.Ніжин/18010500, код ЄДРПОУ - 37972475, банк отримувача - Казначейство України(ел. адм. подат.);
-земельного податку з юридичних осіб в розмірі 15953,55 грн. на p/p UA178999980334109811000025739; отримувач - ГУК у Черніг.обл/тг. М.Чернігів/18010500, код ЄДРПОУ - 37972475, банк отримувача - Казначейство України (ел. адм. подат.);
-земельного податку з юридичних осіб в розмірі 558,00 грн. на р/р UA028999980334119811000025703; отримувач - ГУК у Черніг.обл/тг с.Н.Білоус/18010500, код ЄДРПОУ - 37972475, банк отримувача - Казначейство України(ел. адм. подат.);
-земельного податку з юридичних осіб в розмірі 728,10 грн. на p/p UA788999980334119811000025693; отримувач - ГУК у Черніг.обл/тг м.Городня/18010500, код ЄДРПОУ - 37972475, банк отримувача - Казначейство України(ел. адм. подат.);
- земельного податку з юридичних осіб в розмірі 33297,15 грн. на р/р UA768999980334119811000025729; отримувач - ГУК у Черніг.обл/тг с-Добрян/18010500, код ЄДРПОУ - 37972475, банк отримувача - Казначейство України(ел. адм. подат.).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Лиска І.Г.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2024 |
Оприлюднено | 15.01.2025 |
Номер документу | 124365812 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Лиска І.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні