Рішення
від 10.01.2025 по справі 380/22213/24
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 січня 2025 рокусправа № 380/22213/24Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Лунь З.І. розглянув у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Львів-Агротех» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Львів-Агротех» (місцезнаходження: 81120, автодорога Київ-Чоп 0 км + 550 м (зліва), під`їзд до м.Львова, сільрада Сороко-Львівська, Пустомитівський район, Львівська область, код ЄДРПОУ 36738948) звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: 79026, м.Львів, вул.Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 43968090), в якому просить суд:

-визнати протиправними та скасувати рішення про відповідність/ невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №26823 від 17.09.2024, прийняте Комісією Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

-зобов`язати Головне управління ДПС у Львівській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «Львів-Агротех» (код ЄДРПОУ 36738948) з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості платника податку на додану вартість.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за період здійснення господарської діяльності позивач не мав будь-яких відносин господарського характеру із суб`єктами підприємництва з ознаками фіктивності. Наголошує на тому, що здійснює господарську діяльність, що підтверджується наявністю найманих працівників, основних засобів, укладенням господарських договорів, рухом коштів. Також представник позивача вказує на те, що в оскаржуваному рішенні відповідача не зазначено конкретні підстави його прийняття, а саме: не зазначено суть та характер наявної податкової інформації, що стала підставою для прийняття таких рішень, не ідентифіковано конкретні ризикові операції та/або податкові накладні платника, в яких були зафіксовані такі операції. Тобто позивач вважає, що відповідач не деталізував податкову інформацію, на підставі якої прийнято оскаржуване рішення. Натомість контролюючим органом лише процитовано зміст пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податків. Просить позов задовольнити повністю.

Ухвалою суду від 01.11.2024 відкрито провадження по справі за правилами спрощеного позовного провадження, без повідомлення учасників справи та запропоновано відповідачу у п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали подати відзив на позовну заяву.

На адресу суду від представника відповідача надійшло клопотання, у якому відповідач просив розгляд справи проводити в судовому засіданні з повідомленням сторін.

Ухвалою суду від 18.11.2024 у задоволенні клопотання представника Головного управління ДПС у Львівській області про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження в судовому засіданні з повідомленням сторін - відмовлено.

Відповідач заяви про визнання позову чи відзив на позовну заяву в строки, передбачені ст.261 Кодексу адміністративного судочинства України до суду не надав.

Згідно з ч.2 ст.175 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

Суд встановив таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Львів-Агротех» зареєстроване у встановленому законодавством порядку 12.10.2009 як юридична особа, за адресою: 81120, автодорога Київ-Чоп 0 км + 550 м (зліва), під`їзд до м. Львова, сільрада Сороко-Львівська, Пустомитівський район, Львівська область, код ЄДРПОУ 36738948, що підтверджується Інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що розміщена на офіційному сайті Міністерства юстиції України (https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch), набуло правового статусу суб`єкта господарювання юридичної особи, як платник податків, зборів (обов`язкових платежів), знаходиться на обліку в Головному управлінні ДПС у Львівській області.

Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань основні види діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю «Львів-Агротех»: 46.61 Оптова торгівля сільськогосподарськими машинами й устаткуванням.

Інші види діяльності: Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів, Надання в оренду сільськогосподарських машин і устаткування, Неспеціалізована оптова торгівля, Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна, Ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення.

Згідно з штатним розписом підприємства, затвердженим наказом № 14-к/тр від 28.08.2024 у позивача працюють 10 найманих працівників, місячний фонд заробітної плати складає 150 500,00 (сто п`ятдесят тисяч п`ятсот) грн.

Для ведення своєї господарської діяльності позивач орендує у фізичних осіб наступні об`єкти нерухомості:

- нежитлові будівлі загальною площею 2706,3 м2, розташовані за адресою: Львівська обл., Пустомитівський р-н, Сільрада Сороко-Львівська, Автодорога Київ-Чоп, під`їздом до м. Львова, 0 км +550, (Автодорога Київ-Чоп 00+550 км (зліва), у фізичної особи ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) згідно з договору оренди нежитлових будівель №10/01-22-2 від 10.01.2022, додаткової угоди №1 від 01.01.2024 до договору оренди нежитлових будівель №10/01-22-2 від 10.01.2022, акту прийому-передач від 10.01.2022. Реальність угоди підтверджується актами виконаних робіт (наданих послуг) згідно із Договором №10/01-22-2 оренди нежитлових будівель від 10.01.2022 з період вересень 2023року по вересень 2024року;

- нежитлові приміщення загальною площею 930 м2, розташовані за адресою: Київська обл., Бучанський район, с. Бузова, вул. Садовського, буд. 2, у фізичної особи ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) згідно договору оренди нежитлових (офісних та складських) приміщень б/н від 01.01.2024 та акту прийому-передач від 01.01.2024. Реальність угоди підтверджується актами виконаних робіт (наданих послуг) згідно із Договором оренди нежитлових (офісних та складських) приміщень б/н від 01.01.2024 з період січень 2024 року по вересень 2024 року;

- земельну ділянку загальною площею 700 м2, розташовану за адресою: АДРЕСА_1 , у фізичної особи ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_2 ) згідно з договору оренди земельної ділянки №02-01/24 від 02.01.2024 та акту прийому-передачі від 02.01.2024. Реальність угоди підтверджується актами виконаних робіт (наданих послуг) згідно із Договором оренди земельної ділянки №02-01/24 від 02.01.2024 з періоду січень 2024 року по вересень 2024 року.

Основною діяльністю позивача є торгівля, надання в оренду, ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування, а отже смартфон, що забезпечує зв`язок з потенційними покупцями, продавцями та споживачами, є необхідним засобом для здійснення господарської діяльності ТзОВ «Львів-Агротех».

Відповідно до штатного розпису станом на 15 березня 2024 року кількість штатних одиниць працівників становила 9 осіб.

18 березня 2024року відповідно до усної домовленості ТзОВ «КОМФІ ТРЕЙД» (ідентифікаційний код 36962487) було виставлено рахунок № СФKYF-0004954023 від 18.03.2024 на суму 51184,00грн на оплату смартфонів.

20 березня 2024року позивачем перераховано на користь ТзОВ «КОМФІ ТРЕЙД» т51184,00грн, що підтверджується платіжною інструкцією № 2119 від 20.03.2024.

25 березня 2024року ТзОВ «КОМФІ ТРЕЙД» передало, а позивачем отримано оплачені смартфони, що підтверджується видатковою накладною № PHKYF-000000140 від 25.03.2024.

Потребу у придбанні цих смартфонів позивач обґрунтовує забезпеченням безперебійної роботи підприємства, оскільки є тривалі перерви у постачанні електроенергії, що необхідна для підтримки смартфонів в активному (зарядженому) стані.

Позивач здійснює свою господарську діяльність в орендованих у фізичних осіб нежитлових приміщеннях та земельних ділянках.

Сплата орендних платежів за договором № 10/01-22-2 від 10.01.2022 з ОСОБА_1 була частково проведена позивачем в лютому 2024 року за листопад-грудень 2023року (платіжні інструкції № № 2004, 2005, 2006 від 02.02.2024 р.), в березні 2024 року за січень-лютий 2024 року (платіжні інструкції № 2092 від 06.03.2024 р., № 2113 та № 2114 від 19.03.2024 р.), в листопаді 2023 року за вересень-жовтень 2023 року (платіжна інструкція № 1883 від 16.11.2023 р.).

Проведені виплати були відображені позивачем у відповідних Податкових розрахунках сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за лютий 2024 року, березень 2024 року та за листопад 2024 року.

Сплата орендних платежів за договором оренди нежитлових (офісних та складських) приміщень № б/н від 01.01.2024 р. з ОСОБА_1 була частково проведена позивачем в жовтні 2024 за березень-травень 2024 року (платіжна інструкція № 2697 від 11.10.2024). Проведені виплати відображені позивачем у Податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за жовтень 2024року.

Сплата орендних платежів за договором оренди земельної ділянки №02-01/24 від 02.01.2024 з ОСОБА_2 була частково проведена позивачем в жовтні 2024 за січень-березень 2024 року (платіжна інструкція № 2718 від 18.10.2024 р.). Проведені виплати відображені Позивачем у Податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за жовтень 2024року.

Згідно з договорами оренди орендована Позивачем площа приміщень в період з 01.09.2023 по 23.01.2024 складала 2706,3 м2 (за договором оренди нежитлових будівель №10/01-22-2 від 10.01.2022р.), а з 01.01.2024 року площа приміщень та земельних ділянок разом становить 4 336,3 м2.

УКТЗЕД 8701911010 на початок вказаного періоду - 01.01.2024 року залишок тракторів по даному УКТЗЕД становив 388 тракторів, за період з 01.01.2024 по 13.02.2024 ТзОВ «Львів-Агротех» придбано 36 тракторів, а реалізувало 148тракторів, залишок на 13.02.2024 становив - 276 тракторів, що підтверджується довідкою позивача № 107 від 16.10.2024.

За результатами господарський операцій за період з 01.09.2023 по 23.01.2024 за кодом Державного класифікатора продукції та послуг 46.61: залишок тракторів на початок вказаного періоду - 01.09.2023 становив 384 тракторів, за період з 01.09.2023 по 23.01.2024 Позивачем придбано 819 тракторів, а реалізовано -754 трактори, залишок на 23.01.2024 року становив 449 тракторів, що підтверджується довідкою позивача № 108 від 16.10.2024 року.

Позивач надав перелік кодів УКТЗЕД товарів, які ним постачаються.

Трактори та інша сільськогосподарська техніка отримуються позивачем в розібраному стані в упаковці й штабелюється на складах, збирається перед реалізацією.

Основними постачальниками сільськогосподарської техніки і навісного обладнання є:

1. CHANGZHOU DONGFENG AGRICULTURAL MACHINERY GROUP CO., LTD (Китай);

2. INTERNATIONAL TRACTORS LTD (Індія);

3. Jiangsu Yueda Intelligent Agricultural Equipment Co., Ltd (Китай);

4. SHANDONG SHIFENG GROUP CO., LTD (Китай);

5. SHANDONG WEICHAL LOVOL INTERNATIONAL TRADING CO., LTD (Китай);

6. WEIFANG GREENMASTER MACHINERY CO., LTD (Китай);

7. WEIFANG JIUHONG MACHINERY CO., LTD (Китай);

8. XingTai LangTai Agricultural Technology CO., Ltd (Китай);

9. XINGTAI TRACTOR TRADING CO., LTD (Китай), що підтверджується відповідними зовнішньоекономічними контрактами та митними деклараціями, копії яких додаються за період вказаний в Рішенні (з 01.09.2023 по 13.02.2024).

Оплата за придбаний та реалізований товар відповідно до вимог чинного законодавства здійснюється через банківські рахунки позивача в залежності від валюти платежу, що підтверджується випискою з розрахункового рахунку ТзОВ «Львів-Агротех» за період з 01 вересня 2023 року до 23 січня 2024 року додається.

Перевезення та експедиційне обслуговування імпортного товару здійснюється транспортним та логістичними компаніями:

за межами України морським транспортом компанія CMA CGM S.A. (Франція) відповідно до договору № 04/07/22 від 04.07.2022 р.;

за межами та по території України ТОВ «СМА СІ ДЖИ ЕМ ШИППІНГ ЕДЖЕНСІЗ УКРАЇНА» (ідентифікаційний код 34598446) відповідно до договору № 2685 від 19.01.2022 р., договору про транспортно-експедиторське обслуговування № 2879 від 15.06.2023 р.;

по території України ТзОВ «ТРАНС ХОУП ГРУП» (ідентифікаційний код 37550681) відповідно до договору-доручення № 0411/21від 04.11.2021 про транспортно-експедиторське обслуговування № 2879 від 15.06.2023 .

Покупцями позивача в основному є фізичні особи, а також фермерські господарства та юридичні особи

На підтвердження господарських операцій по кожній із перелічених вище видаткових накладних є первинні бухгалтерські документи - рахунок, товарно - транспортна накладна, Акт наданих послуг, банківські виписки про зарахування коштів, митні декларації, інвойси, міжнародні товарно - транспортні накладні.

Вищевказані письмові докази (договори, зовнішньо - економічні контракти, видаткові накладні, акти надання послуг, рахунки, товарно - транспортні накладні, банківські виписки про зарахування коштів, митні декларації, інвойси, СМК (міжнародні товарно - транспортні накладні) були надані контролюючому органу.

Головним управлінням ДПС у Львівській області в особі Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі податкових накладних (далі Комісія або Відповідач) 04 січня 2024 року прийнято рішення № 181 від 04.01.2024 р. про відповідність ТзОВ «Львів-Агротех» критеріям ризиковості платника податку у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності, підстава: п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку (далі Рішення №181 від 04.01.2024).

У Рішенні № 181 від 04.01.2024. підставою для розгляду питання про відповідність ТзОВ «Львів-Агротех» критеріям ризиковості платника податку зазначено код податкової інформації 11 накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності та вказано, що відповідність платника податку критеріям ризиковості платника встановлена за інформацією про операції постачання за період з 01.09.2023 по 04.01.2024 за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг 46.61, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції- 36962487, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку 04.01.2024.

16.01.2024 відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165 (далі Порядок № 1165) ТзОВ «Львів-Агротех» підготувало та надало Комісії лист №1 від 16.01.2024 р. з поясненнями та документами, що підтверджують невідповідність Позивача критеріям ризиковості та наявність місць зберігання достатніх для залишків нереалізованих товарів, а саме: контракти з іноземними постачальниками, митні декларації, договір оренди, договори на транспортно-експедиційне обслуговування, перевезення, договори, специфікації, видаткові накладні та акти прийому-передачі з покупцями тощо за вказаний у Рішенні № 181 від 04.01.2024 період, що підтверджується повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податків критеріям ризиковості № 1 від 16.01.2024.

За результатами перегляду Рішення № 181 від 04.01.2024 Комісією прийнято Рішення № 1154 від 23.01.2024 про відповідність Позивача критеріям ризиковості платника податку у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності, підстава: п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку (далі Рішення № 1154 від 23.01.2024).

У Рішенні № 1154 від 23.01.2024 підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку зазначено такі коди податкової інформації:

11 накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності,

10 у податковій звітності платника податку не відображені доходи, нараховані та виплачені самозайнятим та/або фізичним особам за виконані роботи чи надані послуги, вказано, що відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку:

- встановлена за інформацією про операції постачання за період з 01.09.2023 по 23.01.2024 за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг 46.61, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції- 36962487, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку 04.01.2024;

- ненаданням платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку: розрахунковий документ, банківська виписка з особових рахунків, відсутні документи, що підтверджують оплату за оренду нежитлових приміщень згідно з договором, укладеним з ОСОБА_1 , рахунки-фактури/інвойси.

Після розгляду пояснень та документів, наданих позивачем 16.01.2024, відповідач додав новий код податкової інформації.

05.02.2024 відповідно до пункту 6 Порядку № 1165 позивач надав Комісії лист № 6 від 05.02.2024 та документи, що підтверджують невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості.

Крім наданих 16.01.2024 інформації та документів позивачем надано платіжні інструкції та виписка з особового рахунку, що підтверджують проведення розрахунків орендодавцем ОСОБА_1 .

За результатами перегляду Рішення № 1154 від 23.01.2024 Комісією прийнято Рішення № 3270 від 13.02.2024 про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності, підстава: п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку (далі Рішення № 3270 від 13.02.2024).

У Рішенні № 3270 від 13.02.2024 підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку зазначено такі коди податкової інформації:

11 накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності,

10 у податковій звітності платника податку не відображені доходи, нараховані та виплачені самозайнятим та/або фізичним особам за виконані роботи чи надані послуги, вказано, що відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку:

- встановлена за інформацією про операції:

-постачання за період з 01.09.2023 по 23.01.2024 за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг 46.61, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції- 36962487, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку 04.01.2024;

- постачання за період з 01.01.2024 по 13.02.2024 за кодом УКТЗЕД -8701911010, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції- 36738948, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку 04.01.2024,

- ненаданням платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку: складські документи (інвентаризаційні описи).

19.02.2024 відповідно до пункту 6 Порядку № 1165 Позивач надав Комісії лист № 13 від 19.02.2024 з документами, що підтверджують невідповідність його критеріям ризиковості, в тому числі договір оренди, платіжні інструкції, виписку з особового рахунку, що підтверджують проведення розрахунків з орендодавцем ОСОБА_1 , додаток 4ДФ за 4-й квартал 2023 року.

За результатами перегляду Рішення № 3270 від 13.02.2024 Комісією прийнято Рішення про відповідність платника податку на додану вартість пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість № 5116 від 28.02.2024 (далі Рішення № 5116 від 28.02.2024).

У Рішенні № 5116 від 28.02.2024 підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку зазначено такі коди податкової інформації:

11 накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності,

10 у податковій звітності платника податку не відображені доходи, нараховані та виплачені самозайнятим та/або фізичним особам за виконані роботи чи надані послуги, вказано, що відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку:

- встановлена за інформацією про операції:

-постачання за період з 01.09.2023 по 23.01.2024 за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг 46.61, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції- 36962487, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку 04.01.2024;

-постачання за період з 01.01.2024 по 13.02.2024 за кодом УКТЗЕД -8701911010, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції- 36738948, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку 04.01.2024,

- ненаданням платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку: подані документи не відображають у повному обсязі провадження фінансово-господарської діяльності підприємства, що унеможливлює прийняття рішення про невідповідність критеріям ризиковості; договір з додатками до нього.

14.08.2024 відповідно до пункту 6 Порядку № 1165 позивач надав Комісії пояснення №93 від 14.08.2024 з документами, у т. ч. договорами з додатками, що підтверджують невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості.

За результатами перегляду Рішення № 5116 від 28.02.2024 Комісією прийнято Рішення про відповідність платника податку на додану вартість пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість № 24931 від 22.08.2024 р. (далі Рішення № 24931 від 22.08.2024 р.).

У Рішенні № 24931 від 22.08.2024 підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку зазначено такі коди податкової інформації:

11 накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності,

10 у податковій звітності платника податку не відображені доходи, нараховані та виплачені самозайнятим та/або фізичним особам за виконані роботи чи надані

послуги,

12 постачання товарів (послуг) у платника(ів) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку,

13 придбання товарів (послуг) у платника(ів) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку, вказано, що відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку:

- встановлена за інформацією про операції:

-постачання за період з 01.09.2023 по 23.01.2024 за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг 46.61, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції- 36962487, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку 04.01.2024;

-постачання за період з 01.01.2024 по 13.02.2024 за кодом УКТЗЕД -8701911010, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції- 36738948, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку 04.01.2024;

- придбання за період з 01.03.2024 по 31.03.2024 за кодом УКТЗЕД -8517130000, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції- 36962487, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку 22.01.2024;

-постачання за період з 01.08.2024 по 22.08.2024 за кодом УКТЗЕД -8433205000, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції- 44121655, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку 13.08.2024;

- постачання за період з 01.08.2024 по 22.08.2024 за кодом УКТЗЕД -8432295000, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції- 44121655, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку 13.08.2024,

- ненаданням платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку:

-платником податку не надано інформацію та копії документів, що спростовують здійснення фінансово-господарських операцій з ризиковим контрагентом, шляхом визначення податкового зобов`язання з ПДВ за основною ставкою, згідно п. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу України, а також платником не зменшено податковий кредит по податку на додану вартість по операціях, здійснених з ризиковими контрагентами. Рішення про відповідність /невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку відповідно до норм Постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2019 № 1165 та Податкового кодексу України від 02.12.2010 із змінами і доповненнями. Податкове навантаження у підприємства по ПДВ та податку наприбуток становить 0%.

· банківська виписка з особових рахунків

· розрахунковий документ

· накладна

· акт приймання-передачі товарів (робіт, послуг)

· рахунки-фактури/інвойси

· первинні документи щодо транспортування

· первинні документи щодо постачання/придбання.

Відповідно до пункту 6 Порядку № 1165 ТзОВ «Львів-Агротех» надало Комісії пояснення № 95 від 09.09.2024 та документи, в т. ч. ті, що відповідають наведеному в Рішенні від 22.08.2024 № 24931 узагальненому переліку та підтверджують невідповідність Позивача критеріям ризиковості.

За результатами перегляду Рішення № 24931 від 22.08.2024 Комісією з урахуванням отриманих від ТзОВ «Львів-Агротех» інформації та копій відповідних документів прийнято Рішення про відповідність платника податку на додану вартість пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість № 2683 від 17.09.2024 (далі Рішення).

У Рішенні підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку зазначено такі коди податкової інформації:

11 накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності,

10 у податковій звітності платника податку не відображені доходи, нараховані та виплачені самозайнятим та/або фізичним особам за виконані роботи чи надані послуги,

13 придбання товарів (послуг) у платника(ів) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку, вказано, що відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку:

- встановлена за інформацією про операції:

- постачання за період з 01.09.2023 по 23.01.2024 за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг 46.61, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції- 36962487, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку 04.01.2024;

- постачання за період з 01.01.2024 по 13.02.2024 за кодом УКТЗЕД -8701911010, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції- 36738948, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку 04.01.2024;

-придбання за період з 01.03.2024 по 31.03.2024 за кодом УКТЗЕД -8517130000, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції- 36962487, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку 22.01.2024,

- ненаданням платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку:

- платником не зменшено податковий кредит по податку на додану вартість по операціях, здійснених з ризиковими контрагентами. Відсутня позитивна податкова історія платника податку на додану вартість. Платником не зменшено податковий кредит по податку на додану вартість по операціях, здійснених з ризиковими контрагентами. Рішення про відповідність /невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку відповідно до норм Постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2019 № 1165 та Податкового кодексу України від 02.12.2010 із змінами і доповненнями.

Не погоджуючись із вказаним рішенням, позивач звернувся до суду з даною позовною заявою.

Предметом розгляду у цій справі є оцінка правомірності рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області №26823 від 17.09.2024 про відповідність ТзОВ «Львів -Агротех» критеріям ризиковості платника податку; наявності підстав для зобов`язання Головного управління ДПС у Львівській області виключити ТзОВ «Львів -Агротех з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.

Суд, при вирішенні спору по суті, зазначає таке.

Згідно з ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України; у чинній на момент виникнення спірних правовідносин редакції).

Відповідно до п.п.20.1.45 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право здійснювати щоденну обробку даних та інформації електронного кабінету, необхідних для виконання покладених на них функцій з адміністрування податкового законодавства та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, що включає, зокрема, прийняття, обробку та аналіз документів та даних платників податків, здійснення повноважень, передбачених законом, які можуть бути реалізовані в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку.

Пунктом 61.1 статті 61 Податкового кодексу України визначено, що податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно з п.п.62.1.2 п.62.1 ст.62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом, серед іншого, інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.

Відповідно до п.71.1 ст.71 Податкового кодексу України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

Згідно з п.74.1, п.74.3 ст.74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

Інформаційні системи і засоби їх забезпечення, розроблені, виготовлені або придбані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є державною власністю.

Система захисту податкової інформації, що зберігається в базах даних Інформаційних систем, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

Внесення інформації до баз даних Інформаційних систем та її опрацювання здійснюються контролюючим органом, визначеним підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, а також контролюючим органом, визначеним підпунктом 41.1.2 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, в порядку інформаційної взаємодії відповідно до пункту 41.2 статті 41 цього Кодексу.

Перелік Інформаційних систем визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової політики.

Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України, щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" від 21 грудня 2016 року №1797-VIII, внесені зміни та доповнення до Податкового кодексу України та запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю.

Положеннями п.201.10 ст. 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Згідно з п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень" у 2018 році від 07.12.2017 №2245-VIII, яким змінено редакцію пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу, Кабінету Міністрів України доручено до 1 березня 2018 року визначити порядок зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону, привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом та забезпечити перегляд та приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

Кабінетом Міністрів України прийнято постанову "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" від 11.12.2019 №1165 (набрала чинності 01.02.2020), якою, зокрема, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165).

Цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Відповідно до п.2 Порядку №1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

Критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик.

Ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту а або б пункту 185.1 статті 185, підпункту а або б пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.

Згідно з приписами п. 4 Порядку №1165, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до вимог п.6 Порядку №1165, У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава та інформація, за якою встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 у відповідних полях рішення зазначаються детальна інформація, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/Державним класифікатором/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У рішенні про відповідність платника податку вимогам пункту 8 додатка 1 комісія регіонального рівня зазначає наявну інформацію, що свідчить про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, виявлену під час моніторингу господарських операцій, відображених у податкових накладних/розрахунках коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі, у тому числі податкових накладних/розрахунках коригування, реєстрацію яких зупинено.

При цьому не може бути підставою для розгляду питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 операція, відображена у податковій накладній/розрахунку коригування, дата реєстрації якої/якого у Реєстрі припадає на період, що перевищує 180 днів до дати прийняття рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку.

У разі отримання рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку платник податку має право подати на розгляд комісії регіонального рівня інформацію та копії відповідних документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

Якщо за результатами розгляду інформації та копій документів, що свідчать про невідповідність платника податку вимогам пункту 8 додатка 1, комісією регіонального рівня прийнято рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, в такому рішенні зазначається:

актуальна інформація щодо податкової інформації, що стала підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та ризикових операцій, відображених у попередньому рішенні про відповідність критеріям ризиковості платника податку. До такої інформації не застосовуються вимоги абзацу дев`ятого цього пункту;

інформація щодо операцій, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, дата подання для реєстрації в Реєстрі яких не раніше 180 днів до дати прийняття попереднього рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку. До такої інформації не застосовуються вимоги абзацу дев`ятого цього пункту.

У разі прийняття комісією регіонального рівня рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку за результатами розгляду інформації та копій документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, попереднє рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку втрачає чинність.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом одинадцятим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

У рішенні про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (додаток 4) за результатами розгляду інформації та копій документів, надісланих відповідно до абзацу восьмого цього пункту, комісія регіонального рівня у відповідних полях рішення зазначає детальну інформацію, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, зазначає/обирає з переліку документ/документи, не наданий/не надані платником податку, який може/які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку.

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня за основним місцем обліку платника податку виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, на підставі рішення комісії регіонального рівня або рішення суду автоматично виключаються з переліку ризикових його контрагенти за умови, що:

виключною підставою для включення такого контрагента до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості на підставі пункту 8 додатка 1, було здійснення операції з таким платником податку;

відсутні інші підстави та інформація, за якою встановлено відповідність контрагента критеріям ризиковості платника податку.

Рішення про відповідність/невідповідність критеріям ризиковості платника податку набирає чинності у день засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку. Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. (п.7 Порядку №1165).

Таким чином, законодавцем встановлена певна послідовність прийняття рішення про відповідність платника ПДВ Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість. Так, вирішенню Комісією питання відповідності платника податку Критеріям ризиковості платника ПДВ має передувати складання та направлення таким платником податкової накладної/розрахунку коригування, потім моніторинг платника податку, податкової накладної/ розрахунку коригування.

Крім того, встановленню наявності у контролюючих органах податкової інформації, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, яка стала відома контролюючому органу у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, має передувати моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування, поданої для реєстрації.

Отже, питання відповідності позивача Критеріям ризиковості платника ПДВ має розглядатись Комісією регіонального рівня за наслідками подання платником податку для реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування та моніторингу платника податку і податкової накладної/ розрахунку коригування, що направлена для реєстрації.

Разом з цим, Комісія, приймаючи рішення з посиланням на те, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, має обґрунтувати, на підставі якої інформації комісія дійшла такого висновку та надати належні, допустимі докази в підтвердження цієї інформації, а суд при вирішенні спорів такої категорії, з огляду на правове регулювання і характер цих відносин, має дослідити і надати оцінку змісту оскаржуваного рішення, змісту протоколу засідання Комісії та наданих податковим органом документів, порядку прийняття рішення та повноваженням комісії контролюючого органу.

Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом у постановах від 30.11.2021 року у справі №340/1098/20 та від 19.11.2021 року у справі №140/17441/20.

Суд зазначає, що в оскаржуваному рішенні відповідачем не вказано конкретних податкових накладних/розрахунків коригування, складених позивачем та поданих ним на реєстрацію в ЄРПН, в яких були зафіксовані ризикові операції, і реєстрація яких була зупинена, що стало підставою для вирішення питання відповідності платника податку - позивача Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість.

З такого формулювання підстав для віднесення позивача до ризикових платників податків не можливо зрозуміти, які конкретно господарські операції з вказаними суб`єктами господарювання (контрагентами позивача) та за який період стосуються прийнятого рішення.

Проте, відповідачем в оскаржуваному рішенні вказані періоди здійснення господарської операції, однак, як зазначив суд вище, відсутня інформація щодо ПН/РК, в яких зафіксовано ризикові операції.

Отже, передбачений Порядком №1165 обов`язок щодо розшифрування, яка саме податкова інформація стала фактичною підставою для прийняття відповідного рішення, відповідачем у даному випадку виконано не було.

Водночас, такий обов`язок контролюючого органу щодо розшифрування податкової інформації, кореспондується з правом платника податку подати перелік документів задля виключення його з переліку ризикових платників податків, яке передбачено п.6 Порядку №1165.

При цьому, можливість надання платником податків вичерпного переліку документів задля виключення його з переліку ризикових платників податків, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом як конкретного критерію ризиковості так і обов`язкового розшифрування податкової інформації, яка стала підставою для віднесення такого платника до переліку ризикових, у разі застосування п.8 Критеріїв ризиковості.

В іншому випадку, у разі відсутності конкретизації підстав для прийняття рішення, вказане призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання визначено переліку документів задля виключення його з переліку ризикових платників податків.

Отже, за відсутності конкретизованої (розшифрованої) податкової інформації, що стала підставою для віднесення позивача до ризикових платників податку, оскаржуване рішення відповідача не можливо визнати обґрунтованим, а отже таке рішення не відповідає критеріям правомірності, які пред`являються до суб`єктів владних повноважень та які визначені ч.2 ст.2 КАС України.

Відтак, спірне рішення прийнято у зв`язку із наявною податковою інформацією, що отримана з баз даних ДПС під час виконання функцій контролю, а не за наслідками подання позивачем податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації.

Таким чином, враховуючи наведене вище, суд доходить висновку, що розгляд Комісією питання відповідності/невідповідності платника податку на додану вартість Критеріям ризиковості платника податку здійснено всупереч передбаченому Порядком №1165 алгоритму дій контролюючого органу.

При цьому, оскаржуване рішення також не містить будь-яких посилань на те, які саме документи мають бути надані позивачем для спростування висновку про відповідність позивача критеріям ризиковості.

Водночас, загальними вимогами, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Натомість, спірне рішення не містить обґрунтувань підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку.

З огляду на викладене, спірне рішення відповідача про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку є необґрунтованими, тобто прийнятими без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, а відтак підлягає скасуванню.

Щодо позовної вимоги в частині зобов`язання відповідача виключити позивача з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, суд зазначає таке.

Відповідно до ч. 3 ст. 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Окрім того, приписами ст. 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, дає найбільший ефект.

Відтак, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права та відповідати наявним обставинам.

Таким чином, належним і ефективним способом захисту порушеного права позивача є саме зобов`язання відповідача виключити позивача, ТзОВ «Львів-Агротех» з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податків, з урахуванням того, що судом встановлено протиправність оскаржених у даній справі рішень про віднесення позивача до цього переліку.

Так, зобов`язання виключити позивача з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, є дотриманням судом гарантій того, що спір між сторонами буде остаточно вирішений і вказане рішення неможливо визнати втручанням у дискреційні повноваження відповідача, оскільки ним такі повноваження були самостійно реалізовані шляхом прийняття оскарженого рішення, яке було предметом у межах цієї справи.

Положеннями пункту 6 Порядку №1165 визначено, що у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Крім того, суд вважає необґрунтованими посилання відповідача на те, що спірні рішення про визначення товариства таким, що відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, не створюють для позивача жодних правових наслідків у вигляді зміни або припинення його прав та не породжують для нього юридичних наслідків.

Наслідком прийняття відповідачем спірного рішення та внесення платника податку до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, може бути зупинення в автоматичному порядку реєстрації всіх без виключення поданих позивачем податкових накладних/розрахунків коригування, а також прийняття у подальшому рішень про відмову у такій реєстрації, що фактично позбавляє можливості платника податків належним чином здійснювати свою господарську діяльність.

За таких обставин, зобов`язання відповідача виключити позивача з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості, є належним і ефективним способом захисту порушеного права. Крім цього, застосування такого способу захисту є гарантією того, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.

Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню повністю.

Ураховуючи вищевикладене, проаналізувавши обставини справи та надані сторонами докази, суд дійшов висновку, що відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, не спростовано встановлені судом обставини та не доведено правомірності своїх дій, тому суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню повністю.

Судовий збір, сплачений позивачем, відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДПС у Львівській області на користь позивача.

Керуючись ст.ст. 242-246, 250, 257-262 КАС України, суд

в и р і ш и в :

адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Львів-Агротех» (місцезнаходження: 81120, автодорога Київ-Чоп 0 км + 550 м (зліва), під`їзд до м.Львова, сільрада Сороко-Львівська, Пустомитівський район, Львівська область, код ЄДРПОУ 36738948) до Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: 79026, м.Львів, вул.Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 43968090) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС України в Львівській області №26823 від 17.09.2024,ияким Товариство з обмеженою відповідальністю «Львів-Агротех» віднесено до переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Львівській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «Львів-Агротех» з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: 79026, м.Львів, вул.Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 43968090) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Львів-Агротех» (місцезнаходження: 81120, автодорога Київ-Чоп 0 км + 550 м (зліва), під`їзд до м.Львова, сільрада Сороко-Львівська, Пустомитівський район, Львівська область, код ЄДРПОУ 36738948) судовий збір у розмірі 6056 (шість тисяч п`ятдесят шість)грн.00коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

СуддяЛунь З.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.01.2025
Оприлюднено15.01.2025
Номер документу124369001
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —380/22213/24

Рішення від 10.01.2025

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 18.11.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 01.11.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні