Рішення
від 13.01.2025 по справі 904/4993/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13.01.2025м. ДніпроСправа № 904/4993/24

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ОПЕРАТОР ГАЗОТРАНСПОРТНОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ", м. Київ

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "ДІОМ", м. Кам`янське, Дніпропетровська область

про стягнення штрафних санкцій в розмірі 18 454, 54 грн.

Суддя Ліпинський О.В.

Представники: справу розглянуто без повідомлення (виклику) учасників справи

СУТЬ СПОРУ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ОПЕРАТОР ГАЗОТРАНСПОРТНОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ" (далі - Позивач) звернулось до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "ДІОМ" (далі - Відповідач) про стягнення штрафних санкцій в розмірі 18 454, 54 грн., з яких: 13 295, 66 грн. - пеня, 5 158, 88 грн. - штраф.

Позовні вимоги мотивовані неналежним виконанням Відповідачем зобов`язань за договором про закупівлю товарів (матеріально-технічних ресурсів) №2105000192 від 28.05.2021 року.

Ухвалою суду від 18.11.2024 року відкрито провадження у справі № 904/4993/24, справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику (повідомлення) учасників, відповідно до ч. 5 ст. 252 ГПК України.

Відповідач відзиву на позов не подав, про розгляд справи повідомлений належним чином, що підтверджується довідкою про доставку електронного листа (а.с. 85) .

Керуючись ч. 9 ст. 165 ГПК України, справа вирішується за наявними матеріалами.

Враховуючи приписи ч. 4 ст. 240 ГПК України, у зв`язку з розглядом справи без повідомлення (виклику) учасників справи, рішення прийнято без його проголошення.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши подані докази, господарський суд,

ВСТАНОВИВ:

28.05.2021 року між Позивачем (Покупцем) та Відповідачем (Постачальником) укладено договір про закупівлю товарів (матеріально-технічних ресурсів) №2105000192 (далі Договір).

Відповідно до п. 1.1 Договору постачальник зобов`язується у визначений цим договором строк передати у власність покупця Ізоляційне приладдя (Стрічка ізоляційна) (далі товари), зазначені в специфікації, яка наведена в додатку 1 до цього договору та є його невід`ємною частиною (далі специфікація), а покупець зобов`язується прийняти і оплатити такі товари.

Найменування (номенклатура, асортимент), кількість товарів, одиниця виміру, ціна за одиницю, строк поставки, місце поставки, інші умови зазначаються у специфікації (п. 1.2 Договору).

Згідно з п. 3.1 Договору загальна ціна цього договору становить 145 680,00 грн. (в тому числі ПДВ 24 280,00 грн.

Ціна за одиницю товару наведена у специфікації (п. 3.3 Договору).

Пунктом 4.1. Договору сторони погодили, що розрахунки здійснюються у безготівковій формі шляхом перерахування покупцем на зазначений у розділі 14 цього договору поточний рахунок постачальника грошових коштів на умовах, визначених цим договором.

Відповідно до п. 4.2 Договору покупець зобов`язаний оплатити вартість переданих товарів не раніше 20 (двадцяти), не пізніше 30 (тридцяти) календарних днів з дати поставки, визначеної за правилами п. 5.8 цього договору.

Постачальник зобов`язується передати покупцю товари в кількості, строки та в місці поставки відповідно до специфікації. Покупець залишає за собою право змінити місце поставки товару, про що сторони складають додаткову угоду (п. 5.1 Договору).

Згідно з п. 5.3 Договору поставка товарів здійснюється на умовах DDP Поставка зі сплатою мита (місце поставки згідно специфікації), ІНКОТЕРМС (Офіційні правила тлумачення торговельних термінів Міжнародної Торгової Палати (редакція 2010 року) з урахуванням умов п. 5.1 цього договору.

Відповідно до п. 5.6 Договору, право власності та Товар переходить від Постачальника до Покупця в дату прийняття Товару Покупцем за видатковою накладною.

За змістом п. 5.7. Договору сторони встановили, що приймання Товарів за видатковою накладною не є підтвердженням належного виконання Постачальником його обов`язку з поставки товарів за цим Договором та відсутність у Покупця претензій до Постачальника щодо якості та комплектності Товарів. Такі претензії можуть бути заявлені Покупцем у порядку, визначеному цим Договором та чинним законодавством України.

Пунктом 5.8 Договору встановлено, що датою поставки товарів за цим договором є прийняття покупцем товарів за кількістю та якістю відповідно до п. 5.13 цього договору та передача постачальником покупцю в повному обсязі наведених нижче наступних документів:

Видаткової накладної (п. 5.8.1 договору);

Документу про підтвердження якості товарів на кожну одиницю (або партію) товару паспорт та/або сертифікат, та/або декларація про відповідність, та/або інший документ (п. 5.8.2 договору);

Товарно-транспортної накладної (п. 5.8.3 договору).

Згідно п. 5.13 Договору приймання товарів за кількістю та якістю здійснюється на підставі акту приймання товарів за кількістю та якістю.

Неналежне оформлення постачальником документів, зазначених в п. 5.8 цього договору, або відсутність хоча б одного із цих документів, або невиконання чи неналежне виконання інших вимог цього договору вважається простроченням постачальника, до усунення якого покупець має право відстрочити виконання своїх зобов`язань з оплати товарів (п. 5.14 Договору).

Згідно п. 6.3.1. Договору, Постачальник зобов`язаний забезпечити поставку Товарів у строки, встановлені цим Договором.

Пунктом 7.4 Договору сторони визначили, що за порушення строків поставки товарів або недопоставку товарів постачальник сплачує покупцю пеню в розмірі 0,1% вартості товарів, поставку яких прострочено та/або недопоставлено, за кожний день такого прострочення, а за прострочення поставки товарів понад 30 (тридцять) календарних днів додатково сплачує штраф у розмірі 7% вартості товарів, поставку яких прострочено. Сплата пені та/або штрафу не звільняє постачальника від виконання зобов`язань за цим договором.

Додатком № 1 до Договору (Специфікація) сторони погодили найменування товару одиницю виміру, кількість, ціну, строк та місце поставки (а.с.17-18). Строк поставки щодо кожної позиції погодженого товару, визначено сторонами 45 календарних днів з дати укладення Договору.

Як убачається з матеріалів справи, відповідно до видаткової накладеної № 266 від 15.06.2021 року Відповідач передав, а Позивач прийняв частину погодженого в специфікації товару на суму 71 981,76 грн.

22.06.2021 року комісією Позивача складено Акт №56 від 22.06.2021 року приймання товарів за кількістю та якісно, яким встановлено відсутність зауважень щодо якості та кількості товару, поставленого за видатковою накладною № 266 від 15.06.2021 року.

06.07.2021 року сторонами підписано видаткову накладну № 303, відповідно до якої Відповідач передав, а Позивач прийняв стрічку ізоляційну ПВХ 15х0,2 в кількості 192,9 кг. на суму 20 370,24 грн.

08.07.2021 року комісія Позивача склала Акт №100 приймання товарів за кількістю та якісно, яким встановила, що в результаті зважування стрічки ізоляційної ПВХ 15х0,2, яка поставлена за видатковою накладною № 303 від 06.07.2021 року, виявлено фактичну вагу 192,1 кг., нестача стрічки ізоляційної ПВХ15х0,2 становить 0,8 кг.

08.11.2021 року комісія Позивача склала Акт № 273 приймання товарів за кількістю та якісно, за змістом якого підтвердила, що 08.11.2021 року Відповідачем було здійснено допоставку товару, зазначеного у видатковій накладній № 303 від 06.07.2021, зокрема, допоставлено 0,8 кг. стрічки ПВХ 15х0,2.

При цьому, в якості зауважень в Акті № 273 зазначено про ненадання видаткової накладної для оприбуткування товару на склад листопадом місяцем.

15.11.2021 року Позивач звернувся до Відповідача з листом, за змістом якого, в тому числі просив надати актуалізовану видаткову накладну з фактичною датою усунення зауважень по поставці.

У відповідь на зазначену вимогу Відповідач повідомив, що підприємство Позивача може провести оприбуткування товару на підставі видаткової накладної № 303 від 06.07.2021, Акта № 100 від 08.07.2021, товарно-транспортної накладної від 08.07.2021, та даного листа, датою усунення недоліків.

Переписка стосовно оформлення документів для здійснення оприбуткування товару, тривала між сторонами до кінця грудня 2021 року.

31.12.2021 року Позивач склав Акт № 337 приймання товарі за кількістю та якістю, за змістом якого, в зв`язку з відсутністю зауважень до Товару та відсутністю оновлених документів для оприбуткування згідно листа Відповідача від 30.12.2021 року, вирішив оприбуткувати товар минулим періодом згідно видаткової накладної № 303 від 06.07.2021 року.

Звертаючись з даним позовом до суду Позивач зазначає, що Відповідач допустив прострочення виконання зобов`язання з поставки товару, зокрема, відповідно до Акту № 337 від 31.12.2021 та видаткової накладної № 303 від 06.07.2021, товар на суму 20 370,24 грн. був поставлений з простроченням на 171 день, що є підставою для нарахування пені на суму простроченої поставки за період з 13.07.2021 по 30.12.2021 в сумі 3 483,31 грн. та штрафу в сумі 1 425,92 грн.

Крім того, Позивач зазначає, що на час звернення з позовом до суду, невиконаним залишається зобов`язання Постачальника (Відповідача) з поставки товару на суму 53 328,00 грн., що є підставою для нарахування пені за період з 13.07.2021 по 12.01.2022 в сумі 9 812,35 грн. та штрафу в сумі 3 732,96 грн. Підрахунки неустойки наведені в розрахунку Позивача (а.с. 8).

Таким чином, Позивач просить суд стягнути з Відповідача 13 295, 66 грн. пені та 5 158,88 грн. штрафу.

Здійснивши оцінку обґрунтованості заявлених вимог, суд дійшов наступних висновків.

Згідно вимог статті 526 Цивільного кодексу України, зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Відповідно до положень статті 525 Цивільного кодексу України, одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Згідно зі статтею 712 Цивільного кодексу України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.

Частиною 2 статті 712 ЦК визначено, що до договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.

За змістом ст. 663 ЦК України, продавець зобов`язаний передати товар покупцеві у строк, встановлений договором купівлі-продажу, а якщо зміст договору не дає змоги визначити цей строк, - відповідно до положень статті 530 цього Кодексу.

Умовами Додатку № 1 (Специфікація) до Договору про закупівлю товарів, який за своєю правовою природою є договором поставки, сторони визначили строк поставки товару протягом 45 календарних днів з дати укладення договору (28.05.2021), тобто до 12.07.2021 включно.

В силу положень ч. 1 ст. 664 ЦК України, обов`язок продавця передати товар покупцеві вважається виконаним у момент: 1) вручення товару покупцеві, якщо договором встановлений обов`язок продавця доставити товар; 2) надання товару в розпорядження покупця, якщо товар має бути переданий покупцеві за місцезнаходженням товару. Договором купівлі-продажу може бути встановлений інший момент виконання продавцем обов`язку передати товар.

Як вище встановлено судом, умовами п. 5.8. Договору сторони встановили, що датою поставки Товару за цим договором є прийняття Покупцем Товарі за кількістю та якістю відповідно до п. 5.13 Договору, яким в свою чергу передбачено приймання Товару на підставі Акту приймання Товарів за кількістю та якістю.

Надані до справи докази свідчать про те, що 08.07.2021 року Позивачем здійснено приймання товару, що був поставлений Відповідачем по видатковій накладній № 303 від 06.07.2021 року, про що складено Акт № 100.

Вказаним Актом підтверджено поставку Відповідачем товару ізоляційної стрічки ПВХ 15х0,2 в кількості 192,1 кг., що на 0,8 кг. менше від кількості товару, зазначеної у видатковій накладній.

08.11.2021 року Відповідач допоставив невистачаючу кількість товару, яка прийнята Позивачем, про що складено Акт приймання товарів за кількістю та якістю за № 273.

Таким чином, виходячи зі змісту наданих у справу доказів, суд проходить до висновку, що постачання Відповідачем частини товару (ізоляційної стрічки ПВХ 15х0,2) в кількості 192,1 кг. на суму, відповідно 20 285,76 грн. (20 370,24 грн. / 192,9 кг. х 192,1 кг = 20 285,76 грн.) та прийняття його Позивачем, відбулось 08.07.2021 року (Акт приймання товарів за кількістю та якістю № 100 від 08.07.2021), тобто, в межах визначеного Договором граничного строку поставки (12.07.2021).

Постачання товару (ізоляційної стрічки ПВХ 15х0,2) в кількості 0,8 кг. на суму, відповідно 84,48 грн. (20 370,24 грн. / 192,9 кг. х 0,8 кг = 84,48 грн.) та прийняття його Позивачем, відбулось 08.11.2021 року (Акт приймання товарів за кількістю та якістю № 273 від 08.11.2021), тобто, з простроченням на 118 днів (з 13.07.2021 по 07.11.2021).

Доводи Позивача відносно того, що для цілей визначення періоду прострочення виконання зобов`язання з поставки товару, датою поставки ізоляційної стрічки ПВХ 15х0,2 в кількості 192,9 кг. на суму 20 370,24 грн., є дата складання Акта № 337 від 31.12.2021 року, слід визнати безпідставними, адже як вище встановлено судом, факт поставки Відповідачем товару в кількості 192,1 кг. на суму 20 285,76 грн. та в кількості 0,8 кг. на суму 84,48 грн., підтверджується Актами № 100 від 08.07.2021 та № 273 від 08.11.2021. При цьому, зауваження Позивача щодо оформлення видаткової накладної для оприбуткування товару, є самостійним порушенням умов договору (п. 5.14), яке не спростовує факт поставки та прийняття відповідної кількості товару.

Таким чином, неустойка за порушення строків поставки товару, що був переданий Позивачу за видатковою накладною № 303 від 06.07.2021 року становить:

84,48 грн. сума несвоєчасно поставленого товару;

13.07.2021 по 07.11.2021 період прострочення;

0,1 % - ставка пені;

118 кількість днів прострочення;

(84,48 х 0,1 % х 118 = 9,97)

9,97 грн. сума пені.

(84,48 х 7% = 5,91)

5,91 грн. сума штрафу.

Розрахунок неустойки за невиконання Відповідачем зобов`язання з поставки товару не суму 53 328,00 грн., проведений Позивачем арифметично правильно.

З урахування наведених обставин, неналежне виконання відповідачем зобов`язання за договором, є підставою для часткового задоволення позовних вимог шляхом стягнення на користь позивача суми 13 561,19 грн., з яких: 9 822,32 грн. - пеня, 3 738,87 грн. штраф. В решті позову слід відмовити.

На підставі ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, витрати зі сплати судового збору покладаються на сторони пропорційно розміру задоволених вимог.

Керуючись ст.ст. 2, 73, 74, 76, 77 79, 86, 91, 129, 233, 238, 240, 241, 252 Господарського процесуального кодексу України, суд,

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "ДІОМ" (51925, Дніпропетровська область, м. Кам`янське, Тупик Прохідний, 2, оф. 9, код ЄДРПОУ 41853226) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ОПЕРАТОР ГАЗОТРАНСПОРТНОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ" (03065, м. Київ, пр. Любомира Гузара, 44, код ЄДРПОУ 42795490) 9 822,32 грн. пені, 3 738,87 грн. штрафу, 2 225,10 грн. витрат зі сплати судового збору.

В решті позову відмовити.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили у відповідності до ст. 241 ГПК України та може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.В. Ліпинський

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення13.01.2025
Оприлюднено16.01.2025
Номер документу124382912
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають з правочинів щодо акцій, часток, паїв, інших корпоративних прав в юридичній особі купівлі-продажу, з них поставки товарів, робіт, послуг, з них

Судовий реєстр по справі —904/4993/24

Рішення від 13.01.2025

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ліпинський Олександр Вікторович

Ухвала від 18.11.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ліпинський Олександр Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні