Рішення
від 08.01.2025 по справі 924/841/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29607, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1, e-mail: inbox@km.arbitr.gov.ua, тел.(0382)71-81-84


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"08" січня 2025 р. Справа №924/841/24

Господарський суд Хмельницької області у складі судді Димбовського В.В., при секретарі судового засідання Нечаюк А.О., розглянувши матеріали справи

за позовом Хмельницького обласного центру зайнятості, м. Хмельницький

до товариства з обмеженою відповідальністю ''АРДЕН ПАЛАЦ'', смт. Сатанів, Хмельницький район, Хмельницька область

про стягнення коштів в сумі 80400,00 грн., виплачених як компенсація за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб

За участю представників:

від позивача: Манастирський В.В. - згідно довіреності №22-010/1666 від 17.06.2024р.

від відповідача: Хижавська О.Я. згідно довіреності №2/2024 выд 06.02.2024р.

У судовому засіданні, згідно ст. 240 ГПК України, проголошено вступну та резолютивну частини рішення. Рішення (вступна та резолютивна частини) проголошено 08.01.2025р., оскільки в судовому засіданні оголошувалась перерва.

Процесуальні дії по справі.

Ухвалою суду від 17.09.2024р. відкрито провадження у справі №924/841/24 за правилами загального позовного провадження зі стадії підготовчого провадження та призначено підготовче засідання.

07.11.2024р. постановлено ухвалу із занесенням до протоколу судового засідання про продовження строку підготовчого засідання на тридцять днів; закриття підготовчого провадження і призначення справи до судового розгляду по суті.

Виклад позицій учасників судового процесу.

Позивач звернувся з позовом про стягнення з відповідача коштів в сумі 80400,00 грн., виплачених як компенсація за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб, стверджуючи про подання відповідачем недостовірних даних, про що складено відповідний акт №4 від 31.07.2023р.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за заявою товариства з обмеженою відповідальністю ''АРДЕН ПАЛАЦ'' Хмельницьким обласним центром зайнятості на підставі наказів №27 від 30.01.2023р. та №99 від 01.03.2023р., було виплачено товариству з обмеженою відповідальністю ''АРДЕН ПАЛАЦ'' компенсацію витрат в загальній сумі 80400,00 грн. на оплату праці за працевлаштованих внутрішньо переміщених осіб ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 .

Відзначає, що проведеною перевіркою достовірності відомостей, наданих товариством з обмеженою відповідальністю ''АРДЕН ПАЛАЦ'' для отримання компенсації встановлено, що ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 на момент працевлаштування в товаристві з обмеженою відповідальністю ''АРДЕН ПАЛАЦ'', не мали статусу внутрішньо переміщених осіб внаслідок проведення бойових дій під час воєнного стану в Україні, що є основною умовою Порядку надання роботодавцю компенсації витрат на оплату праці за працевлаштування, а довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи були видані після працевлаштування.

При цьому, посилається на п. п. 1, 17 Порядку надання роботодавцю компенсації витрат на оплату праці за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб внаслідок проведення бойових дій під час воєнного стану в Україні затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2022р. №331 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України №33 від 10.01.2023р.).

Відповідач проти позову заперечує, стверджуючи, що на момент подачі заяв до центру зайнятості працевлаштовані ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 мали довідки про взяття на облік внутрішньо переміщених осіб. У заяви, подані до центру зайнятості, внесено всі необхідні дані по кожному працевлаштованому працівнику.

Зауважує, що в Порядку (у редакції Постанови КМУ №33 від 10.01.2023р.) не зазначено, що обов`язковою умовою для отримання компенсації витрат потрібна наявність довідки ВПО саме на момент працевлаштування працівників. У даному Порядку лише зазначається перелік документів, які необхідно подати до заяви. Хмельницький обласний центр зайнятості мав можливість перевірити усі наявні дані та у разі їх невідповідності відмовити у наданні компенсації витрат.

Відмічає, що під час прийняття вказаних вище осіб на роботу керувався інформацією про зареєстроване місце проживання в паспорті та інформацією про тимчасово окуповані території України згідно наказу Міністерства з питань реінтеграції від 22.12.2022р. №309, зокрема, м. Бердянськ Запоріжської області (окупована територія з 27.02.2022р.); смт. Чаплинка Херсонської області, м. Соледар Бахмутського району Донецької області, м. Нова Каховка Каховського району Херсонської області (окуповані території з 24.02.2022р.).

Крім того, вказує, що на момент подання заяви в Порядку, у редакції Постанови КМУ №33 від 10.01.2023р., було відсутнє визначення внутрішньо переміщеної особи. Дане визначення містилося в Законі України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб". Саме визначення внутрішньо переміщеної особи в Порядку з`явилося пізніше, після подання заяви, на підставі Постанови КМУ №415 від 06.06.2023р.

У відповідь на відзив, позивач вважає обставини, на яких ґрунтуються заперечення, відповідач не спростовує, а визнає та підтверджує, що шість осіб на момент працевлаштування в ТОВ ''АРДЕН ПАЛАЦ'' не мали статусу внутрішньо переміщених осіб (не мали довідки внутрішньо переміщеної особи), що є основною умовою Порядку надання роботодавцю компенсації витрат на оплату праці за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб внаслідок проведення бойових дій під час воєнного стану в Україні, а довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи були отримані працівниками після працевлаштування.

Представник позивача в судовому засіданні наполягав на задоволенні позовних вимог.

Представник відповідача в судовому засіданні наполягав на відмові у позові.

Розглядом матеріалів справи встановлено:

24.01.2023р. до Хмельницького обласного центру зайнятості через Єдиний державний веб-портал електронних послуг - портал ''Дія'' звернулося товариство з обмеженою відповідальністю ''АРДЕН ПАЛАЦ'' із заявою №36128 про компенсацію витрат на оплату праці за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб, зокрема, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 .

У поданій відповідачем заяві №36128 містилися наступні відомості про працевлаштованих осіб:

- ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , дата працевлаштування ІНФОРМАЦІЯ_1 згідно наказу від 06.09.2022р. №121-к. Довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи №6804-7001508610;

- ОСОБА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 , дата працевлаштування ІНФОРМАЦІЯ_1 згідно наказу від 06.09.2022р. №121-к. Довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи №6804-7001508607;

- ОСОБА_7 , РНОКПП НОМЕР_3 , дата працевлаштування ІНФОРМАЦІЯ_2 згідно наказу від 10.11.2022р. №157-к. Довідка про взяття на облік і внутрішньо переміщеної особи №6804-7801680453.

- ОСОБА_4 , РНОКПП НОМЕР_4 , дата працевлаштування ІНФОРМАЦІЯ_1 згідно наказу від 06.09.2022р. №121-к. Довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи №6804-7001508641.

- ОСОБА_5 , РНОКПП НОМЕР_5 , дата працевлаштування ІНФОРМАЦІЯ_3 згідно наказу від 24.10.2022р. №146-к. Довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи №6804-7001622829.

За результатами розгляду заяви наказом Хмельницького обласного центру зайнятості від 30.01.2023р. №27 ''Про надання компенсації витрат на оплату праці за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб внаслідок проведення бойових дій під час воєнного стану'' прийнято рішення щодо проведення оплати (надання компенсації) ТОВ ''АРДЕН ПАЛАЦ'' за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб.

28.02.2023р. ТОВ ''АРДЕН ПАЛАЦ'' звернулося із заявою до Хмельницької філії Хмельницького обласного центру зайнятості про надання роботодавцю компенсації витрат на оплату праці за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб внаслідок проведення бойових дій під час воєнного стану в Україні, ОСОБА_6 РНОКПП НОМЕР_6 .

За результатами розгляду заяви наказом Хмельницького обласного центру зайнятості від 01.03.2023р. №99 ''Про надання компенсації витрат на оплату праці за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб внаслідок проведення бойових дій під час воєнного стану'' прийнято рішення про надання ТОВ ''АРДЕН ПАЛАЦ'' компенсації витрат на оплату праці за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб.

31.07.2023р. заступником начальника Городоцького відділу Хмельницької філії Хмельницького обласного центру зайнятості ОСОБА_8 проведено перевірку достовірності відомостей, наданих роботодавцем для отримання компенсації витрат на оплату праці за кожну працевлаштовану особу з числа внутрішньо переміщених осіб внаслідок проведення бойових дій під час воєнного стану в Україні, за наслідками якої складено акт №4.

Згідно акту №4 від 31.07.2023р. перевіркою встановлено, що достовірність відомостей, поданих роботодавцем для отримання компенсації витрат на оплату праці за кожну працевлаштовану особу з числа внутрішньо переміщених осіб внаслідок проведення бойових дій під час воєнного стану в Україні, не підтверджено. Шість осіб на момент працевлаштування в ТОВ ''АРДЕН ПАЛАЦ'' не мали статусу внутрішньо переміщених осіб. Сума виявленого порушення склала 80400,00 грн. Довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи були видані після працевлаштування, а саме:

- ОСОБА_1 прийнята на роботу 07.09.2022р.; довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи від 15.09.2022р.; сума профінансованої компенсації витрат на оплату праці за період з 07.09.2022р. по 06.11.2022р. становить 13400,00 грн.;

- ОСОБА_2 прийнятий на роботу 07.09.2022р.; довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи від 15.09.2022р.; сума профінансованої компенсації витрат на оплату праці за період з 07.09.2022р. по 06.11.2022р. становить 13400,00 грн.;

- ОСОБА_7 прийнята на роботу з 11.11.2022р.; довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи від 29.12.2022р.; сума профінансованої компенсації витрат на оплату праці за період з 11.11.2022р. по 10.01.2023р. склала 13400,00 грн.;

- ОСОБА_4 , прийнята на роботу 07.09.2022р.; довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи від 15.09.2022р.; сума профінансованої компенсації витрат на оплату праці за період з 07.09.2022р. по 06.11.2022р. склала 13400,00 грн.;

- ОСОБА_5 прийнята на роботу 26.10.2022р.; довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи від 14.11.2022р.; сума профінансованої компенсації витрат на оплату праці за період з 26.10.2022р. по 25.12.2022р. склала 13400,00 грн.;

- ОСОБА_6 прийнятий на роботу 26.10.2022р.; довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи від 14.11.2022р.; сума профінансованої компенсації витрат на оплату праці за період з 26.10.2022р. по 25.12.2022р. склала 13400,00 грн.

Директор ТОВ ''АРДЕН ПАЛАЦ'' з актом ознайомився 22.08.2023р. та надав свої пояснення №228 від 22.08.2023р. до акту перевірки, згідно яких товариство не погоджується із зазначеним в акті порушенням.

Хмельницьким обласним центром зайнятості на адресу ТОВ ''АРДЕН ПАЛАЦ'' направлено претензію від 28.11.2023р. №22-010/3435 щодо повернення на рахунок Хмельницького обласного центру зайнятості 80400,00 грн. виплачених як компенсація за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб.

Однак, відповідач коштів в добровільному порядку не повернув.

Досліджуючи надані докази, оцінюючи їх в сукупності, судом береться до уваги наступне.

За приписами ст. 1 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття - система прав, обов`язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від застрахованих осіб обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Україна вживає всіх можливих заходів, передбачених Конституцією та законами України, міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, щодо запобігання виникненню передумов вимушеного внутрішнього переміщення осіб, захисту та дотримання прав і свобод внутрішньо переміщених осіб, створення умов для добровільного повернення таких осіб до покинутого місця проживання або інтеграції за новим місцем проживання в Україні (ст. 2 Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб").

Умови, механізм виплати та порядок використання коштів для надання роботодавцю компенсації витрат на оплату праці за кожну працевлаштовану особу з числа внутрішньо переміщених осіб внаслідок проведення бойових дій під час воєнного стану в Україні визначені Порядком надання роботодавцю компенсації витрат на оплату праці за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб внаслідок проведення бойових дій під час воєнного стану в Україні, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №331 від 20.03.2022р., зі змінами згідно Постанови КМУ від 10.01.2023р. №33 (далі Порядок №331).

Документи, які необхідно подати при оформленні компенсації витрат на оплату праці за кожну працевлаштовану особу з числа внутрішньо переміщених осіб визначено у пунктах 4 - 6 Порядку №331.

Так, зокрема, роботодавець подає до міського, районного, міськрайонного центру зайнятості або філії регіонального центру зайнятості заяву про компенсацію витрат (не раніше ніж через п`ять календарних днів після працевлаштування особи та не пізніше шести місяців з дня працевлаштування особи).

До заяви, поданої в паперовій формі (зокрема на адресу електронної пошти), додаються:

- копія наказу про працевлаштування особи або документ, що підтверджує працевлаштування на умовах, передбачених пунктом 2 цього Порядку;

- відомості про працівників, які є застрахованими особами (прізвище, ім`я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті);

- копія довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

Для подання заяви в електронній формі через Портал Дія роботодавець повинен (п. 6 Порядку):

1) створити особистий електронний кабінет користувача на Порталі Дія та пройти електронну ідентифікацію та автентифікацію;

2) заповнити, підписати та подати заяву, яка формується засобами Порталу Дія і містить такі відомості: найменування юридичної особи або прізвище, ім`я, по батькові (за наявності) фізичної особи-підприємця, код згідно з ЄДРПОУ; дані про кожну працевлаштовану особу: прізвище, ім`я, по батькові (за наявності); реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті); дані про документ, що підтверджує працевлаштування на умовах, передбачених пунктом 2 цього Порядку; розрахунковий рахунок роботодавця.

Як вбачається із заяви №36128 про компенсацію витрат на оплату праці за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , поданої відповідачем 24.01.2023р. через Портал Дія до Хмельницького обласного центру зайнятості, внесено всі необхідні дані по кожному працевлаштованому працівнику, як це передбачено п. 6 Порядку, зокрема, вказано наступну інформацію: найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ; дані про кожну працевлаштовану особу: прізвище, ім`я, по батькові; реєстраційний номер облікової картки платника податків найманого працівника, дата прийняття працівника на роботу, дата та номер наказу про прийняття на роботу, вказано номер довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

Як вбачається із заяви від 28.02.2023р. відповідач звернувся в паперовій формі із заявою до Хмельницької філії Хмельницького обласного центру зайнятості про компенсацію витрат на оплату праці за працевлаштовану внутрішньо переміщену особу ОСОБА_6 , надавши всі необхідні документи до заяви.

Тобто, відповідач, звернувшись до позивача із заявами про компенсацію витрат на оплату праці, як в електронній формі, так і в паперовій формі, надав всі документи та інформацію, яка передбачена у Порядку надання роботодавцю компенсації витрат на оплату праці за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб внаслідок проведення бойових дій під час воєнного стану в Україні, зокрема, надано інформацію про номер довідки про взяття на облік внутрішньо переміщених осіб ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 .

Отже, станом на момент подачі заяв до центру зайнятості (24.01.2023р., 28.02.2023р.) вказані вище працевлаштовані працівники мали довідки про взяття на облік внутрішньо переміщених осіб.

При цьому, у Порядку №331 при оформленні компенсації йдеться про наявність самої довідки про взяття на облік внутрішньо переміщених осіб, яких працевлаштовано, і не ставиться вимога про наявність довідки ВПО станом на день працевлаштування.

До того ж, визначення поняття внутрішньо переміщеної особи в Порядку №331, у редакції Постанови КМУ №33 від 10.01.2023р., чинній на момент подання відповідачем заяв про компенсацію витрат, відсутнє.

Однак, згідно ст. 1 Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.

Згідно паспортних даних про зареєстроване місце проживання та інформацією про тимчасово окуповані території України згідно наказу Міністерства з питань реінтеграції від 22.12.2022р. №309, під час прийняття на роботу до відповідача ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 підпадали під визначення поняття внутрішньо переміщена особа згідно ст. 1 Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб", оскільки зареєстрованим місцем проживання вказаних осіб були окуповані території м. Бердянськ Запоріжської області (окупована територія з 27.02.2022р.); АДРЕСА_1 (окуповані території з 24.02.2022р.).

З огляду на викладене, акт перевірки №4 від 31.07.2023р. про те, що ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 не мали статусу внутрішньо переміщених осіб судом до уваги не приймається, оскільки не відповідає дійсності, а твердження про те, що довідки мали вже бути на момент працевлаштування в товаристві з обмеженою відповідальністю ''АРДЕН ПАЛАЦ'', а не видані після працевлаштування, не приймаються судом до уваги з тих підстав, що Порядком №331, у редакції Постанови КМУ №33 від 10.01.2023р., чинній на момент подання відповідачем заяв, такі вимоги не ставилися.

Крім того, відповідач, згідно п. п. 8, 9 Порядку зобов`язаний був перевірити усі наявні дані і тільки після цього прийняти відповідне рішення, а у разі невідповідності особи критеріям, зазначеним у цьому Порядку, відмовити у наданні компенсації.

Відповідно до п. 9 Порядку рішення щодо надання або відмови у наданні компенсації витрат приймається регіональним центром зайнятості та оформлюється відповідним наказом протягом п`яти календарних днів після отримання заяви від роботодавця (крім подання заяви через Портал Дія).

Наявні в матеріалах справи накази Хмельницького обласного центру зайнятості ''Про надання компенсації витрат на оплату праці за працевлаштування осіб внаслідок проведення бойових дій під час воєнного стану'' від 30.01.2023р. №27 та від 01.03.2023р. №99, свідчать про те, що позивач перевірив всі надані відповідачем відомості, погодився з ними та надав компенсацію витрат.

Таким чином, посилання позивача на подання відповідачем неправдивих відомостей під час оформлення компенсації витрат на оплату праці за працевлаштування осіб не знайшли свого підтвердження.

Згідно зі ст. 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Відповідно до статті 73 Господарського процесуального кодексу України: доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Отже, позовні вимоги про стягнення коштів в сумі 80400,00 грн., виплачених як компенсація за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб, є необгрунтованими та задоволенню не підлягають.

Враховуючи викладене, в позові слід відмовити.

Згідно ст. 129 ГПК України, витрати по оплаті судового збору покладаються на позивача.

Керуючись ст. ст. 129, 232, 233, 236, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

У позові відмовити.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів до Північно-західного апеляційного господарського суду. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 13 січня 2025 року.

Суддя В.В. Димбовський

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення08.01.2025
Оприлюднено16.01.2025
Номер документу124384512
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, щодо недоговірних зобов’язань, з них повернення безпідставно набутого майна (коштів)

Судовий реєстр по справі —924/841/24

Ухвала від 12.02.2025

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Маціщук А.В.

Рішення від 08.01.2025

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Димбовський В.В.

Ухвала від 22.10.2024

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Димбовський В.В.

Ухвала від 17.09.2024

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Димбовський В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні