Рішення
від 10.01.2025 по справі 320/43666/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 січня 2025 року № 320/43666/23

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Щавінського В.Р., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТАКРОМ УКРАЇНА" до Київської митниці ДФС про визнання протиправним та скасування рішення,

в с т а н о в и в:

ТОВ "ТАКРОМ УКРАЇНА" звернувся до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Київської митниці ДФС з вимогою визнати протиправним та скасувати рішення Київської митниці ДФС №ВТІ-23UA10000000030 від 18.05.2023.

Ухвалою суду від 29.11.2023 відкрито провадження у справі та визначено її розгляд здійснювати у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Позові вимоги мотивовані необґрунтованістю рішення відповідача щодо зобов`язуючої інформації з питань класифікації товарів, яким безпідставно визначено код товару згідно УКТ ЗЕД 8704239900 замість 8705908090. Пояснено, що митним органом не у повній мірі досліджені технічні характеристики вакуумної установки на шасі Renault Kerax, а тому сформовано хибні висновки щодо класифікації товарної позиції. Позивач вказує, що в товарній позиції 8704 об`єднані вантажні автомобілі різних видів, головним чином призначені для перевезення, тобто транспортування вантажів, у тому числі рідин, тому щоб установка відповідала визначенню автоцистерни у розумінні товарної позиції 8704, вона повинна відповідати технічним вимогам для перевезення рідин та вироблена саме для цієї цілі.

Відповідач подав відзив на позовну заяву, в якому зазначає, що товар позивача класифікований у товарній позиції 8704 згідно з УКТ ЗЕД, адже у Поясненнях до товарної позиції 8704, серед іншого зазначено, що до цієї товарної позиції включаються, зокрема: «…автомобілі-цистерни (незалежно від того, обладнані вони насосами чи ні)…». Враховуючи вимоги чинного законодавства, пояснення до товарних позицій 8704 та 8705, фотографії товару, технічних характеристик товару, вважає, що вищевказаний товар повинен класифікуватися згідно з УКТЗЕД за кодом 8704239900.

Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі факти, оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини.

Товариством з обмеженою відповідальністю «Такром Україна» до Київської митниці подана заява №23ТУ-47 від 20.04.2023 про надання рішення щодо зобов?язуючої інформації з питань класифікації товарів.

В графі 11 декларант зазначив код згідно з УКТ ЗЕД 8705908090 та надав наступний опис товару: «Вакуумна установка змонтована на шасі: RENAULT VI/KERAX, Oci: 6x4, Номерний знак: PH 34 TRS-Марка автомобіля: RENAULT VI; Модель автомобіля: KERAX; Призначення автомобіля: для механізованого заповнення, змішування, транспортування, та розвантаження технічних рідин різної густини при проведенні технологічних операцій на нафтових і газових свердловинах; Номер кузова: НОМЕР_1 ; Номер шасі: НОМЕР_1 ; Загальна кількість місць: 2; Номер двигуна: НОМЕР_2 ; Тип двигуна: дизель; Був у використанні; Календарний рік виготовлення: 2006; Модельний рік виготовлення: 2006; Пристрої, що дають можливість виконувати визначенні нетранспортні функції: резервуар 2008 року випуску ємністю 15000л тип 26CFF1 серійний номер 8-0403 та насос. Установка вакуумна на шасі RENAULT VI/KERAX є єдиним та нероздільним механізмом, що складається з автомобільного шасі RENAULT VI/KERAX, стальної ємності, що закріплена на рамі автомобільного шасі, вакуумного насосу, коробки відбору потужності для приводу вакуумного насосу, трубопроводу. Заповнення та зливу рідин та додаткового обладнання. Вакуумний насос установки приводиться в дію від силового агрегату автомобільного шасі».

Разом із заявою декларантом надано засвідчені копії договору купівлі-продажу №1BTU-0606/TRS-P від 06.06.2018, додатку №47 до контракту від 03.08.2022, митної декларації країни відправлення №20ROBU7100F0099311 від 06.05.2020, рішення про визначення коду товару від 15.02 2022 №KT-UA209000-0009-2022, лист Державної митної служби України «Про розгляд скарги» №08-4/15, рішення суду у справі №380/10586/22 від 02.03.2023, постанову Восьмого окружного адміністративного суду від 01 листопада 2022 року у справі №380/10586/22, технічний паспорт «Установка вакуумна на шасі RENAULT VI/KERAX».

За результатами розгляду поданої заяви Київською митницею винесене рішення щодо зобов`язуючої інформації з питань класифікації товарів від №BTI-23UA10000000030 від 18.05.2023, в якому митний орган заявлений декларантом код змінив на - 8704239900.

У рішенні митний орган вказав наступний опис товару: «Вантажний автомобіль був у використанні, марки RENAULT VI з дизельним двигуном, модель KERA установленою цистерною об?ємом 15м3 жорстко закріпленою на рамі шасі вакуумним лопатевим насосом з повітряним охолодженням, повна маса автомобіля 26000кг. Країна виробництва: Франція.»

Декларант не погодився із ухваленим рішенням щодо зобов`язуючої інформації з питань класифікації товарів №BTI-23UA10000000030 від 18.05.2023 та скористався правом на досудове оскарження, подавши скаргу до Державної митної служби.

Рішенням від 28 серпня 2023 року Державна митна служба залишила скаргу «Такром Україна» без задоволення.

Надаючи правову оцінку відносинам, які виникли між сторонами спору, суд зазначає наступне.

Засади державної митної справи, зокрема, процедури митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України, умови та порядок справляння митних платежів, визначаються Митним кодексом України (далі МК України) та іншими законами України.

Відповідно до вимог частини 1 статті 246 МК України метою митного оформлення є забезпечення дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а також забезпечення статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через її територію товарів.

Згідно з частиною 1 статті 248 МК України митне оформлення розпочинається з моменту подання митному органу декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання митним органом від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію.

Частина 1 статті 257 МК України передбачає, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Відповідно до частини 6 статті 257 МК України умови та порядок декларування, перелік відомостей, необхідних для здійснення митного контролю та митного оформлення, визначаються цим Кодексом. Положення про митні декларації та форми цих декларацій затверджуються Кабінетом Міністрів України, а порядок заповнення таких декларацій та інших документів, що застосовуються під час митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, - центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно із статтею 67 МК України Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України. В УКТЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів. Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев`ятий та десятий знаки цифрового коду. Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).

Статтею 68 МК України передбачено, що ведення УКТЗЕД здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до частин 1-5 статті 69 МК України товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТЗЕД. Митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТЗЕД. На вимогу посадової особи митного органу декларант або уповноважена ним особа зобов`язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них. У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів митний орган має право самостійно класифікувати такі товари. Під складним випадком класифікації товару розуміється випадок, коли у процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару виникають суперечності щодо тлумачення положень УКТЗЕД, вирішення яких потребує додаткової інформації, спеціальних знань, проведення досліджень тощо.

У відповідності до ст. 23 МК України за заявою підприємства митні органи приймають рішення щодо зобов`язуючої інформації з питань: 1) класифікації товарів (у тому числі комплектних об`єктів, що постачаються в розібраному стані декількома партіями протягом тривалого періоду); 2) визначення країни походження товарів.

Рішення щодо зобов`язуючої інформації є обов`язковим для виконання підприємством, за заявою якого таке рішення прийнято, та будь-яким митним органом. Рішення щодо зобов`язуючої інформації застосовується до товарів, яких стосується таке рішення та щодо яких митні формальності виконуються після набрання чинності таким рішенням.

Міністерством фінансів України наказом від 23.12.2022 №455 затверджено Порядок прийняття та оприлюднення рішень щодо зобов`язуючої інформації, розгляду звернення підприємства про продовження строку використання рішення щодо зобов`язуючої інформації, відшкодування коштів за проведення досліджень (аналізів, експертиз) проб (зразків) товарів для прийняття митним органом рішень щодо зобов`язуючої інформації (далі Порядок № 455).

Для прийняття Рішення підприємство подає митному органу відповідно до п.1 розділу ІІ Порядку №455 заяву: за формою згідно з додатком 1 до Порядку № 455 - для прийняття Рішення з питань класифікації товарів, у тому числі класифікації комплектного об?єкта. До заяви додаються документи, зазначені у п.3 розділу II Порядку №455; за формою згідно з додатком 2 до Порядку № 455 - для прийняття Рішення з питань визначення країни походження товарів. До заяви додаються документи, зазначені у п.2 розділу ІІ Порядку №455.

Попередній розгляд заяви з метою перевірки дотримання підприємством умов, необхідних для прийняття такої заяви до розгляду, здійснюється у строк не більше 15 календарних днів з дня, наступного за днем реєстрації заяви митним органом (п.6 розділу ІІ Порядку №455).

Основними правилами інтерпретації УКТЗЕД передбачено, що класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється за такими правилами: Назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів вУКТЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого, відповідно до таких правил: (a) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який виріб стосується також некомплектного чи незавершеного виробу за умови, що він має основну властивість комплектного чи завершеного виробу. Це правило стосується також комплектного чи завершеного виробу (або такого, що класифікується як комплектний чи завершений згідно з цим правилом), незібраного чи розібраного; (b) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який матеріал чи речовину стосується також сумішей або сполук цього матеріалу чи речовини з іншими матеріалами чи речовинами. Будь-яке посилання на товар з певного матеріалу чи речовини розглядається як посилання на товар, що повністю або частково складається з цього матеріалу чи речовини. Класифікація товару, що складається більше ніж з одного матеріалу чи речовини, здійснюється відповідно до вимог правила 3.

Пунктом 6 Основних правил інтерпретації УКТЗЕД передбачено, що для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, товарних категоріях і товарних підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень (mutatis mutandis), положень вищезазначених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації. Для цілей цього правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів і груп, якщо в контексті не зазначено інше.

Водночас згідно з пунктом 3 Основних правил інтерпретації УКТЗЕД у разі якщо згідно з правилом 2 (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (prima facie) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином: (a) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. Проте в разі коли кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару; (b) суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може здійснюватися згідно з правилом 3 (a), повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови, що цей критерій можна застосувати; (c) товар, класифікацію якого не можна здійснити відповідно до правила 3 (a) або 3 (b), повинен класифікуватися в товарній позиції з найбільшим порядковим номером серед номерів товарних позицій, що розглядаються.

Товар, який не може бути класифікований згідно з вищезазначеними правилами, класифікується в товарній позиції, яка відповідає товарам, що найбільше подібні до тих, що розглядаються (пункт 4 Основних правил інтерпретації УКТЗЕД).

Отже, при віднесенні товару до тієї чи іншої позиції слід виходити з більш конкретного опису товару, його характеристик та призначення.

На виконання положень статті 68 Митного кодексу України, Порядку ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затвердже-ного постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 №428 «Про затвердження Порядку ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України», наказом Державної митної служби України від 14.07.2020 №256 затверджено Пояснення до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності.

Так, відповідно щодо пояснень до товарної позиції 8704, остання має назву моторні транспортні засоби для перевезення вантажів, що використовувалися. До цієї товарної позиції включаються, зокрема: звичайні вантажні автомобілі та автофургони (відкриті, з брезентовим верхом, закриті і т.п.); автомобілі для доставляння товарів та автофургони усіх видів, автофургони для перевезення домашніх речей; вантажні автомобілі з автоматичними розвантажувальними пристроями (з перекидним кузовом і т.п.); автомобілі-цистерни (незалежно від того, обладнані вони насосами чи ні); авторефрижератори або автомобілі з ізотермічними кузовами; багатоярусні вантажні автомобілі для перевезення кислоти в суліях, балонів з бутаном і т.п.; важкі вантажні автомобілі з низькорозташованими рамами і навантажувальними похилими трапами для перевезення танків, підіймачів або екскаваторів, електричних трансформаторів і т.п.; вантажні автомобілі, спеціально призначені для перевезення свіжого бетону, крім бетономішалок товарної позиції 8705; машини для вивезення сміття, незалежно від того, обладнані вони навантажувальними, трамбувальними, демпфірувальними та іншими пристроями чи ні.

Натомість, щодо товарної позиції 8705 (моторні транспортні засоби спеціального призначення, крім призначених головним чином для перевезення людей або вантажів (наприклад, автомобілі вантажні для аварійного ремонту, автокрани, автомобілі пожежні, автобетономішалки, автомобілі прибиральні для доріг, автомобілі поливомийні, автомобілі-майстерні, радіологічні автомобілі), то до цієї товарної позиції включається ряд видів транспортних засобів, спеціально сконструйованих або пристосованих для розміщення різних пристроїв, які надають їм можливості виконувати визначені нетранспортні функції; тобто основною метою транспортного засобу цієї товарної позиції не є перевезення людей або вантажів.

До цієї товарної позиції включаються: (1) Автомобілі вантажні аварійні, що являють собою автомобільні шасі з підлогою або без неї та обладнані підіймальними пристроями, такими як неповоротні крани, козли, блоки чи лебідки, і призначені для підіймання і буксирування транспортних засобів в аварійному стані. (2) Автомобілі-насоси, обладнані насосом, як правило, з приводом від двигуна автомобіля (наприклад, пожежні автомобілі). (3) Вантажні автомобілі, обладнані драбинами або підіймальними платформами для ремонту контактних підвісних мереж, вуличного освітлення і т.п.; вантажні автомобілі з регульованою стрілою і платформою для кінознімального чи телевізійного устаткування. (4) Вантажні автомобілі, застосовувані для очищення вулиць, стічних канав, аеродромних злітно-посадочних смуг і т.п. (наприклад, автомобілі для прибирання доріг (підмітальні машини), автомобілі-розкидувачі, комбіновані підмітально-мийні машини та асенізаційні машини). (5) Снігоочисні та снігоприбиральні машини з умонтованим устаткуванням; тобто автомобілі, створювані винятково для снігоприбирання і, як правило, з турбінами, обертальними лопатками і т.п., з приводом або від двигуна автомобіля, або від окремого двигуна. В усіх випадках змінне снігоочисне або снігоприбиральне обладнання всіх типів не включається до цієї товарної позиції (товарна позиція 8430), незалежно від того, подане воно змонтованим на автомобілі чи ні. (6) Вантажні автомобілі-розкидувачі всіх видів з нагрівальним устаткуванням або без нього, з устаткуванням для розподілу гудрону або гравію, для сільськогосподарських цілей і т.п. (7) Автокрани, не призначені для перевезення вантажів, які складаються з автомобільного шасі, на якому постійно встановлена кабіна і поворотний кран. Проте вантажні автомобілі з самонавантажувальними пристроями не включаються до цієї товарної позиції (товарна позиція 8704). (8) Автобурові (тобто вантажні автомобілі, обладнані вишкою в комплекті з краном, лебідками та іншими пристроями для буріння і т.п.). (9) Вантажні автомобілі, обладнані штабелеукладачами (тобто рухомою платформою, виконаною рухомою на вертикальній основі, і яка, як правило, має привід від двигуна автомобіля). Проте до цієї товарної позиції не включаються самозавантажні автомобілі, обладнані лебідками, підіймальними пристроями і т.п., але призначені переважно для перевезення вантажів (товарна позиція 8704). (10) Автобетономішалки, що складаються з кабіни та автомобільного шасі, на якому постійно змонтована бетономішалка, пристосована як для виготовлення, так і для перевезення бетону. (11) Пересувні електрогенераторні агрегати, що складаються з вантажного автомобіля, на якому змонтований електрогенераторний агрегат, з приводом або від двигуна автомобіля, або від окремого двигуна. (12) Автомобілі радіологічні (з рентгенівськими установками) (наприклад, обладнані медичним кабінетом, затемненим приміщенням і повним набором рентгенівського устаткування). (13) Пересувні клініки (медичні або стоматологічні) з операційною, устаткуванням для анестезування та іншою хірургічною апаратурою. (14) Автомобілі-прожектори, що мають прожектор, змонтований на автомобілі, причому живлення звичайне здійснюється від генератора, який має привід від двигуна автомобіля. (15) Автофургони для позастудійного радіомовлення та телемовлення. (16) Автофургони телеграфні, радіотелеграфні чи радіотелефонні, приймальні та передавальні; радіолокаційні автоустановки. (17) Іподромні автофургони, обладнані лічильними машинами для автоматичного підрахунку виграшів на перегонах. (18) Пересувні лабораторії (наприклад, для контролю експлуатаційних характеристик сільськогосподарських машин). (19) Випробувальні вантажні автомобілі з реєструвальними приладами для визначення тягових зусиль автомобілів, які буксирують їх. (20) Пересувні хлібопекарні з повним устаткуванням (тістозамішувач, піч і т.п.); польові кухні. (21) Автомобілі-майстерні, обладнані різними верстатами та інструментом, зварювальними пристроями тощо. (22) Пересувні банки, пересувні бібліотеки і пересувні автовиставки для демонстрації товарів.

При цьому, відповідно до частини 1статті 19 Закону України «Про автомобільний транспорт» від 05.04.2001 №2344-III транспортні засоби за своїм призначенням поділяються на: транспортні засоби загального призначення; транспортні засоби спеціалізованого призначення; транспортні засоби спеціального призначення.

Статтею 1 Закону України «Про автомобільний транспорт» визначено, що транспортний засіб спеціального призначення - транспортний засіб, призначений для виконання спеціальних робочих функцій (для аварійного ремонту, автокран, пожежний, автобетономішалка, вишка розвідувальна чи бурова на автомобілі, для транспортування сміття та інших відходів, технічна допомога, автомобіль прибиральний, автомобіль-майстерня, радіологічна майстерня, автомобіль для пересувних телевізійних і звукових станцій тощо).

Транспортний засіб загального призначення - транспортний засіб, не обладнаний спеціальним устаткуванням і призначений для перевезення пасажирів або вантажів (автобус, легковий автомобіль, вантажний автомобіль, причіп, напівпричіп з бортовою платформою відкритого або закритого типу).

Судом встановлено, що при поданні заяви про надання рішення щодо зобов`язуючої інформації з питань класифікації товарів, позивачем в графі 11 код товару зазначено 8705908090.

Водночас Київська митниця прийняла оскаржуване рішення, відповідно до якого імпортований автомобіль класифіковано за кодом 8704239900.

Однак, суд не погоджується із такою класифікацією спірного товару митницею з таких підстав.

Як вбачається з висновка судового експерта від 28.06.2023 наявного у матеріалах справи, за результатами проведення судової товарознавчої експертизи, яка проведена за зверненням ТОВ «Такром Україна»:

1. Найменування товару Установка вакуумна на шасі RENAULT VI/KERAX", VIN: НОМЕР_1 , яка є спеціального призначення для подачі пропанту для гідророзриву пластів тощо.

2. Характеристики товару установка вакуумна на шасі RENAULT VI/KERAX", VIN: НОМЕР_1 відповідають характеристикам товарної позиції 8705 - - - інші.

Крім того, відповідно до технічного паспорта установки, установка вакуумна на шасі Renault KERAX призначена для механізованого заповнення, змішування, транспортування розвантаження технічних рідин різної густини при проведенні технологічних операцій на нафтових і газових свердловинах.

Тобто, визначальні ознаки товару з точки зору функціонального призначення, зосереджені біля нафтових і газових свердловин. Отже, "перевезення" як одна з складових призначення вакуумної установки, передбачає перевезення в межах виробничої площадки при виконанні покладених на вакуумну установку технологічних операцій та не є головною.

Однак, митний орган у рішенні зазначає такий опис: «Вантажний автомобіль, що був у використанні, марки RENAULT VI з дизельним двигуном, модель KERAX з установленою цистерною...».

Так, митний орган використовуючи слово «цистерна» в описі, хибно приходить до висновку, що установка відповідає опису товарної позиції 8704, тобто установка є автоцистерною.

На переконання суду, митним органом не у повній мірі досліджені технологічні процеси газового розриву пласта, використання для цього процесу обладнання (місце вакуумної установки в цьому процесі) та не взяті до уваги відповідні Пояснення до УКТЗЕД при формуванні висновку щодо товарної позиції.

До того ж, згідно з технічним паспортом на установку вакуумну, який виданий ТОВ "Експертний технічний центр "СФЕРА", м. Полтава, установка вакуумна на шасі Renault KERAX є єдиним та нероздільним механізмом, що складається з автомобільного шасі RENAULT KERAX, стальної ємності, що закріплена на рамі автомобільного шасі, вакуумного насосу з повітряним охолодженням, коробки відбору потужності для приводу вакуумного насосу, трубопроводів, системи заповнення та зливу рідин та додаткового обладнання.

Доводи відповідача, що згідно з Поясненнями до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності вищевказаний транспортні засоби слід класифікувати за кодом 8704 (моторний транспортний засіб для перевезення вантажів), суд вважає безпідставними, оскільки наявними в матеріалах справи доказами підтверджується правильність віднесення позивачем вказаних транспортних засобів згідно призначення і особливостей конструкції до колісного транспортного засобу спеціального призначення.

Беручи до уваги вищенаведене, враховуючи досліджені письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що Київська митниця оскаржуваним рішенням безпідставно класифікувала товар позивача у товарній позиції 8704 згідно з УКТЗЕД «моторні транспортні засоби для перевезення вантажів».

Відповідно до частини 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

В адміністративних процедурах із митного контролю та митного оформлення орган доходів і зборів повинен обґрунтувати (довести) законність свого рішення; відповідно рішення органу доходів і зборів не може ґрунтуватися на припущеннях, на сумнівах про повноту і достовірність відомостей про заявлену митну вартість товару; висновки цього органу повинні ґрунтуватися на достовірних і вичерпних доказах.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що відповідач не довів належними та допустимими доказами правомірність рішення щодо зобов`язуючої інформації з питань класифікації товарів від №BTI-23UA10000000030 від 18.05.2023, відтак його необхідно визнати протиправним та скасувати, а позовні вимоги задовольнити.

Згідно із частиною 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255 КАС України, суд

в и р і ш и в:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення щодо зобов`язуючої інформації з питань класифікації товарів від №BTI-23UA10000000030 від 18.05.2023.

3. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ТАКРОМ УКРАЇНА" за рахунок бюджетних асигнувань Київської митниці судовий збір у розмірі 2084 (дві тисячі вісімдесят чотири) грн 00 грн.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Щавінський В.Р.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.01.2025
Оприлюднено16.01.2025
Номер документу124390714
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо визначення коду товару за УКТЗЕД

Судовий реєстр по справі —320/43666/23

Ухвала від 10.02.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Рішення від 10.01.2025

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

Ухвала від 29.11.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Щавінський В.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні