Рішення
від 14.01.2025 по справі 460/160/24
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

14 січня 2025 року м. Рівне№460/160/24

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Гудими Н.С., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, адміністративну справу за позовом

Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області в особі Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області доКомунального підприємства Костопільської міської ради "Костопількомуненергія" про стягнення коштів, -

В С Т А Н О В И В:

Західний офіс Держаудитслужби в Рівненській області в особі Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області звернулося до суду з позовом до Комунального підприємства Костопільської міської ради "Костопількомуненергія" про стягнення до державного бюджету 378645,06 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що за результатами проведеної ревізії фінансово-господарської діяльності відповідача виявлено ряд порушень (зайво отримано субвенції з державного бюджету на відшкодування різниці в тарифах), що призвели до втрат на загальну суму 378645,06 грн. Повідомлено, що з метою усунення виявлених порушень позивач пред`явив підприємству вимогу від 29.09.2023, яка є обов`язковою до виконання, однак така останнім не виконана. За таких обставин, просив позов задовольнити в повному обсязі.

Ухвалою суду від 09.01.2024 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Ухвалою суду від 12.01.2024 провадження в адміністративній справі №460/160/24 зупинено до набрання законної сили судовим рішенням у адміністративній справі №460/28722/23.

Ухвалою суду від 25.10.2024 провадження у справі поновлено.

Відповідач у встановлений судом строк відзиву на позов не подав. Відповідно до ч.6 ст.162 КАС України суд вирішує справу за наявними в ній матеріалами.

У відповідності до вимог ч.4 ст.229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Розглянувши заяви по суті та матеріали справи, повно і всебічно з`ясувавши всі обставини адміністративної справи в їх сукупності, перевіривши їх дослідженими доказами, суд встановив таке.

В період з 01.06.2023 по 21.08.2023 посадовими особами Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, у відповідності до пункту 5.2.4.1 розділу V Плану проведення заходів державного фінансового контролю Західного офісу Держаудитслужби на ІІ квартал 2023 року, проведено ревізію фінансово-господарської діяльності Комунального підприємства Костопільської міської ради «Костопількомуненергія» за період з 01.01.2020 по 31.03.2023, за результатами якої складено акт від 28.08.2023 №13-17-07-06/11.

29.09.2023 за наслідками проведеної ревізії та виявлених порушень контролюючим органом пред`явлено відповідачу вимогу «Про усунення виявлених порушень» №131707-14/2631-2023:

1. В недотримання абз.3 п.7 Методики визначення заборгованості з різниці в тарифах, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 15.09.2021 №977, КП КМР «Костопількомуненергія» при розрахунку обсягів заборгованості з різниці в тарифах не зменшено різницю в тарифах на теплову енергію, послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню за 2019 та 2020 роки на суму фактично отриманої компенсації (а саме суму відшкодування втрат, які виникають протягом періоду розгляду розрахунків тарифів, встановлення та їх оприлюднення уповноваженим органом) в розмірі 133086,80 грн, що призвело до завищення обсягу різниці в тарифах на суму 133086,80 грн, як наслідок до зайвого отримання в 2021 році коштів державного бюджету та втрати фінансових ресурсів державного бюджету на загальну суму 133086,80 грн.

Забезпечити повернення до державного бюджету зайво отриманих коштів державного бюджету на відшкодування різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню за 2019 та 2020 роки на суму 133086,80 грн внаслідок завищення обсягу різниці в тарифах, відповідно до норм ст. 116, ст. 117 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 № 2456-VІ.

2. В недотримання п.9 Методики визначення заборгованості з різниці в тарифах, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 15.09.2021 №977, КП КМР «Костопількомуненергія» при розрахунку обсягів заборгованості з різниці в тарифах завищено фактичні витрати теплової енергії, послуг з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та організаціям, що фінансуються з державного та/або місцевих бюджетів за 2020 рік та січня-травня 2021 року на суму 245558,26 грн, що призвело до завищення обсягу різниці в тарифах на суму 245558,26 грн, як наслідок до зайвого отримання в 2021 році коштів державного бюджету та втрати фінансових ресурсів державного бюджету на загальну суму 245558,26 грн.

Забезпечити повернення до державного бюджету зайво отриманих коштів державного бюджету на відшкодування різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню за 2020 рік та січень травень 2021 року на суму 245 558,26 грн внаслідок завищення обсягу різниці в тарифах, відповідно до норм ст. 116, ст. 117 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 № 2456-VІ.

3. У порушенням вимог ст. 15 Закону України «Про оплату праці», ст. 97 Кодексу законів про працю України та п. 5.14 розділу V Колективного договору на 2018-2022 роки, КП КМР «Костопількомуненергія» проведено нарахування та виплату працівникам доплат при відсутності одержаної економії за тарифними ставками і окладами, та за професією (посадою) за якими доплата за розширення не може бути встановлена, що призвело до завищення витрат на оплату праці за період 2020-2022 роки та січень-березень 2023 року на 568869,99 грн, з відповідним нарахуванням єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування в сумі 119420,72 грн.

Забезпечити відшкодування шкоди на загальну суму 688290,71 грн, з врахуванням норм визначених ст. 130-136 Кодексу Законів про працю України від 10.12.1971 № 322-VIII, скоригувати суму зайво сплаченого єдиного соціального внеску по Звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного соціального внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

4. У порушення ст. 15 Закону України «Про оплату праці», ст. 97 Кодексу законів про працю України та п. 5.15 розділу V Колективного договору на 2018-2022 роки, КП КМР «Костопількомуненергія» проведено нарахування та виплату працівникам одноразової матеріальної допомоги у сумі більшій від суми визначеної Колективним договором, що призвело до завищення витрат на оплату праці за період 2020-2022 роки на загальну суму 12924,00 грн та, відповідно, до зайвого нарахування та перерахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування на суму 2843,28 грн.

Забезпечити відшкодування шкоди на загальну суму 15767,28 грн, з врахуванням норм визначених ст.ст.130-136 Кодексу Законів про працю України, скоригувати суму зайво сплаченого єдиного соціального внеску по Звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного соціального внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

5. У порушення п.7.6. Колективного договору КП КМР «Костопількомуненергія» на 2018-2022 роки та ст.5 Закон України «Про колективні договори й угоди», у грудні 2022 року за рахунок власних коштів КП КМР «Костопількомуненергія» здійснено покриття витрат сторонніх осіб (профспілки), а саме оплати та відображення у складі витрат 2022 року вартості новорічних подарунків на загальну 33 456,00 грн.

Натомість умовами п.7.6. Колективного договору КП КМР «Костопількомуненергія» на 2018-2022 роки, зареєстрованого Управлінням праці та соціального захисту населення Костопільської райдержадміністрації, та включено до реєстру від 25.04.2018 № 11, визначено можливість організації для дітей новорічних ялинок, придбання новорічних подарунків та подарунків до святого Миколая, за умови використання коштів профкому, виділених на проведення заходів по роботі з дітьми. Вказане порушення завдало матеріальної шкоди (збитків) КП КМР «Костопількомуненергія» на суму 33456,00 грн.

Відповідно до норм ст.216-226 Господарського кодексу України, ст.22, 610-625 Цивільного кодексу України забезпечити відшкодування профспілковою організацією КП КМР «Костопількомуненергія» вартості зобов`язань, шляхом проведення претензійно-позовної роботи.

6. У порушення ч.10 ст.3 та ч.3 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі» в період з 09.01.2020 по 29.12.2021 Підприємством здійснено укладення 30 договорів, які передбачають оплату замовником товарів/послуги без проведення процедур спрощених закупівель на загальну суму 535 301,83 грн.

При здійсненні закупівель та укладанні договорів в подальшому дотримуватись вимог Закону України «Про публічні закупівлі», зі змінами.

7. Розглянути матеріали ревізії на службовій нараді та розробити план заходів щодо усунення та запобігання виникнення виявлених недоліків та порушень в майбутньому.

У вимозі зазначено про необхідність надати Управлінню вичерпну інформацію про вжиті заходи з усунення порушень разом із завіреними копіями підтверджуючих первинних, розпорядчих та інших документів до 22.11.2023.

Оскільки КП КМР «Костопількомуненергія» не надала таких відомостей, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області звернулося до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.

Відповідно до ст.1 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 №2939-XII (далі Закон №2939-XII) здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю (далі - орган державного фінансового контролю).

Відповідно до ч.1 ст.2 Закону № 2939-XII головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб`єктах господарювання державного сектору економіки, в тому числі суб`єктах господарювання, у статутному капіталі яких 50 і більше відсотків акцій (часток) належить суб`єктам господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про закупівлі, діяльністю суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.

Згідно зі ст.4 Закону №2939-ХІІ інспектування здійснюється органом державного фінансового контролю у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті.

На підконтрольних установах, щодо яких за відповідний період їх фінансово-господарської діяльності відповідно до цього Закону проведено державний фінансовий аудит, інспектування за ініціативою органу державного фінансового контролю не проводиться.

Пунктом 1 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №43 від 03.02.2016 (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Положення №43) визначено, що Державна аудиторська служба України (Держаудитслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України та який забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.

Згідно з п.4 цього Положення № 43 Держаудитслужба відповідно до покладених на неї завдань, зокрема:

здійснює контроль у: міністерствах, інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах, суб`єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи); суб`єктах господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні;

реалізує державний фінансовий контроль через здійснення: державного фінансового аудиту; перевірки державних закупівель; інспектування (ревізії); моніторингу закупівель; контролю за станом внутрішнього аудиту;

здійснює контроль за: цільовим, ефективним використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів; досягненням економії бюджетних коштів і результативності в діяльності розпорядників бюджетних коштів; цільовим використанням і своєчасним поверненням кредитів (позик), отриманих під державні (місцеві) гарантії; достовірністю визначення потреби в бюджетних коштах під час складання планових бюджетних показників та відповідністю взятих розпорядниками бюджетних коштів бюджетних зобов`язань відповідним бюджетним асигнуванням, паспорту бюджетної програми (у разі застосування програмно-цільового методу в бюджетному процесі); відповідністю взятих розпорядниками бюджетних коштів довгострокових зобов`язань за енергосервісом затвердженим в установленому порядку умовам закупівлі енергосервісу; дотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів; дотриманням законодавства про державні закупівлі; веденням бухгалтерського обліку, а також складенням фінансової і бюджетної звітності, паспортів бюджетних програм та звітів про їх виконання (у разі застосування програмно-цільового методу в бюджетному процесі), кошторисів та інших документів, що застосовуються в процесі виконання бюджету; станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності; виконанням функцій з управління об`єктами державної власності; станом внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту у розпорядників бюджетних коштів, станом внутрішнього контролю в інших підконтрольних установах; усуненням виявлених недоліків і порушень;

вживає в установленому порядку заходів до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства та притягнення до відповідальності винних осіб, а саме: вимагає від керівників та інших осіб підприємств, установ та організацій, що контролюються, усунення виявлених порушень законодавства; здійснює контроль за виконанням таких вимог; звертається до суду в інтересах держави у разі незабезпечення виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів; застосовує заходи впливу за порушення бюджетного законодавства, накладає адміністративні стягнення на осіб, винних у порушенні законодавства; передає в установленому порядку правоохоронним органам матеріали за результатами державного фінансового контролю у разі встановлення порушень законодавства, за які передбачено кримінальну відповідальність або які містять ознаки корупційних діянь.

За приписами п.6 Положення №43 Держаудитслужба для виконання покладених на неї завдань має право в установленому порядку, зокрема, пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства; у разі виявлення збитків, завданих державі чи підприємству, установі, організації, що контролюється, визначати їх розмір в установленому законодавством порядку.

Вказані положення кореспондуються з п.7 та п.10 ст.10 Закону №2939-XII, за приписами яких органу державного фінансового контролю надається право: пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства; звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Відповідно до ч.2 ст.15 Закону №2939-XII законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов`язковими для виконання службовими особами об`єктів, що контролюються.

Системний аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що вимога органу державного фінансового контролю, спрямована на коригування роботи підконтрольної організації та приведення її у відповідність із вимогами законодавства, є обов`язковою до виконання. Стосовно відшкодування виявлених збитків, завданих державі чи об`єкту контролю, то про їх наявність може бути зазначено у вимозі, але вони не можуть бути примусово стягнуті шляхом вимоги, оскільки такі збитки відшкодовуються у добровільному порядку або шляхом звернення до суду з відповідним позовом. Отже, правова природа письмової вимоги контролюючого органу породжує правові наслідки, зокрема обов`язки для свого адресата.

Як вже зазначалося судом вище, ст.10 Закону № 2939-ХІІ встановлено право органу державного фінансового контролю звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів (пункт 10), а також при виявленні збитків, завданих державі чи підприємству, установі, організації, що контролюється, визначати їх розмір у встановленому законодавством порядку (пункт 13).

Таким чином, орган державного фінансового контролю здійснює державний фінансовий контроль за використанням коштів державного та місцевих бюджетів і в разі виявлення порушень законодавства має право пред`являти обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення таких правопорушень.

При виявленні збитків, завданих державі чи об`єкту контролю, орган державного фінансового контролю має право визначити їх розмір у встановленому законодавством порядку та звернутися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Наведене свідчить, що орган державного фінансового контролю проводить державний фінансовий контроль щодо підконтрольних установ. Його право вимоги, передбачені статтею 10 Закону № 2939-XII, можуть бути адресовані виключно підконтрольним установам, а звернення до суду в інтересах держави можливе лише у випадку незабезпечення такими установами вимог щодо усунення порушень законодавства з питань збереження і використання активів, виявлених під час здійснення державного фінансового контролю.

Висновки аналогічного змісту викладені Верховним Судом у постанові від 27.03.2024 у справі №160/2307/23.

Матеріали справи свідчать, що за результатами проведеної ревізії фінансово-господарської діяльності КП КМР «Костопількомуненергія» Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області виявлено ряд порушень (зайво отримано субвенції з державного бюджету на відшкодування різниці в тарифах), що призвели до втрат на загальну суму 378645,06 грн.

У зв`язку з цим, контролюючим органом було пред`явлено підприємству обов`язкову до виконання вимогу №131707-14/2631-2023 від 29.09.2023 про усунення виявлених порушень законодавства.

Відповідач оскаржив вказану вимогу в судовому порядку.

Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 03.09.2024 у справі №460/28722/23 позов КП КМР «Костопількомуненергія» до Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області про визнання протиправною та скасування вимоги №131707-14/2631-23 від 29.09.2023 залишено без задоволення. Вказане судове рішення набрало законної сили 04.10.2024.

Таким чином, вимога №131707-14/2631-2023 від 29.09.2023 про усунення виявлених порушень законодавства є чинною, не скасованою, а отже правові підстави не виконувати її у КП КМР «Костопількомуненергія» відсутні.

Разом з тим, як встановлено судом та не заперечується сторонами, ні у строк, визначений вимогою (до 22.11.2023), ні станом на час розгляду справи КП КМР «Костопількомуненергія» вимогу не виконала. Жодних доказів зворотного відповідачем суду не надано та в матеріалах справи відсутні.

З огляду на наведене, суд дійшов висновку, що Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, як орган державного фінансового контролю, у зв`язку з не забезпеченням КП КМР «Костопількомуненергія» добровільного виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів, звертаючись до суду з даним позовом про стягнення таких коштів в судовому порядку, діє на підставі, в межах повноважень та у спосіб, які визначені чинним законодавством.

Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.78 цього Кодексу.

Зважаючи на те, що обставини, наведені позивачем у адміністративному позові, знайшли своє підтвердження в ході судового розгляду справи, позовні вимоги підлягають до задоволення.

З урахуванням положень ч.2 ст.139 КАС України, а також з огляду на відсутність витрат суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, підстави для відшкодування таких витрат відсутні.

Керуючись статтями 241-246, 255, 257-262, 295 КАС України, суд

В И Р І Ш И В :

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Комунального підприємства Костопільської міської ради "Костопількомуненергія" до державного бюджету 378645,06 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення складений 14 січня 2025 року

Учасники справи:

Позивач - Західний офіс Держаудитслужби в Рівненській області в особі Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області (вул. Міцкевича, 14,м. Рівне,Рівненська обл., Рівненський р-н,33028, ЄДРПОУ/РНОКПП 40479801)

Відповідач - Комунальне підприємство Костопільської міської ради "Костопількомуненергія" (вул. Нова, 1,м. Костопіль,Рівненська обл., Рівненський р-н,35001, ЄДРПОУ/РНОКПП 30132672)

Суддя Н.С. Гудима

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.01.2025
Оприлюднено16.01.2025
Номер документу124392011
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо процедур здійснення контролю Рахунковою палатою, Державною аудиторською службою України, державного фінансового контролю

Судовий реєстр по справі —460/160/24

Рішення від 14.01.2025

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.С. Гудима

Ухвала від 25.10.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.С. Гудима

Ухвала від 12.01.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.С. Гудима

Ухвала від 09.01.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.С. Гудима

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні