Справа № 346/2937/24
Провадження № 2/346/167/25
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 січня 2025 р.м. Коломия Івано - Франківської області
Коломийський міськрайоннийсуд Івано-Франківськоїобласті,у складіголовуючого суддіКоваленка Д.С.,секретар судовогозасідання:Івантишин Д.Р.,за участю позивача ОСОБА_1 , представниці позивача: ОСОБА_2 , представника відповідача ОСОБА_3 та відповідача ОСОБА_4 ,
розглядаючи у судовому засіданні цивільну справу за первісним позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_4 , третя особа без самостійних вимог на предмету спору: виконавчий комітет Коломийської міської ради, про розірвання шлюбу і визначення місця проживання дитини та за зустрічним позовом ОСОБА_4 до ОСОБА_1 , третя особа без самостійних вимог на предмету спору: виконавчий комітет Коломийської міської ради про визначення місця проживання дитини,
в с т а н о в и в :
ОСОБА_1 (зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 ) звернулась до суду з позовною заявою до ОСОБА_4 (зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_2 ), якою просить розірвати шлюб, зареєстрований 11 листопада 2017 року у Коломийському міському відділі державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області, актовий запис № 553, залишити їй прізвище ОСОБА_5 та залишити проживати із нею дочку ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Разом з цим суд прийняв зустрічну позовну заяву ОСОБА_4 до ОСОБА_1 , третя особа без самостійних вимог на предмету спору: виконавчий комітет Коломийської міської ради якою він просив залишити на проживання разом з ним його неповнолітню дочку ОСОБА_6 .
Щодо клопотання представника позивача.
Позиція позивачки та її представниці. Слід залучити до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Управління соціальної політики Коломийської міської ради, оскільки в силу ч.4 ст.19 СК України у цій справі щодо визначення місця проживання дитини обов`язковою є участь органу опіки та піклування, представленого належною юридичною особою. А виконавчий комітет такою особою не являється.
Позиція відповідача та його представника. Клопотання не підлягає задоволенню, оскільки не вказане управління, а служба у справах дітей готує проєкт висновку органу опіки та піклування, яким є виконавчий комітет, а відсутність статусу юридичної особи не має ніякого значення.
Щодо клопотання відповідача.
Позиція відповідача та його представника. Виконавчий комітет Коломийської міської ради який є органом опіки та піклування та одночасно органом місцевого самоврядування не може мати статусу третьої особи у цій справі, оскільки на підставі ч.6 ст.56 ЦПК України органи місцевого самоврядування можуть бути залучені до участі у справі або брати участь за своєю ініціативою для подання висновків та виконання своїх повноважень.
Позиція позивачки та її представниці. Вважали цб позицію помилковою і такою, що спростовується наданими ними доказами у вигляді положень про Управління та Службу у справах дітей.
Оцінка суду.
Частиною 4 статті 19 Сімейного кодексу України передбачено, що при розгляді судом спорів щодо місця проживання дитини обов`язковою є участь органу опіки та піклування, представленого належною юридичною особою. А ч.5 ст.19 СК України унормовано, що орган опіки та піклування подає суду письмовий висновок щодо розв`язання спору на підставі відомостей, одержаних у результаті обстеження умов проживання дитини, батьків, інших осіб, які бажають проживати з дитиною, брати участь у її вихованні, а також на підставі інших документів, які стосуються справи.
Отже, участь у даній справі органу опіки та піклування, який буде представлений належною юридичною особою, є обов`язковою. Крім того, обов`язковим є подання ним письмового висновку щодо розв`язання спору.
Відповідно до ч.1 ст.56 СК України, органами опіки та піклування є виконавчі органи міських рад. А згідно з ч.1 ст.1 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виконавчі органи рад - це органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами.
Отже, органом опіки та піклування може бути будь-який орган, який створений для здійснення функцій органу опіки та піклування міською радою, а не виключно виконавчий комітет, як на цьому наполягав представник відповідача. До того ж, закон не містить заборони на те аби функції органу оіпки та піклування виконували два чи кілька виконавчих органів міської ради на які, будуть покладені відповідні функції.
Представницею позивачки суду надано відповідь за підписом заступника міського голови міста Коломия Івано-Франківської області з якої вбачається, що Виконавчий комітет Коломийської міської ради є органом опіки та піклування, але Служба у справах дітей (відділ) Управління соціальної політики Коломийської міської ради наділена повноваженням представляти орган опіки та піклування у судових засіданнях (а.с.98).
Також представницею надано копії наступних документів, з яких вбачається, що:
- рішенням Коломийської міської ради від 11.12.2020р. утворено виконавчий комітет Коломийської міської ради без статусу юридичної особи, але він є органом цієї ради, яка є юридичною особою (а.с.99);
- в силу п.1.1.,3.19.,3.21,5.6. Положення про відділ "Служба у справах дітей" Управління соціальної політики Коломийської міської ради: цей відділ не має статусу юридичної особи; відділ збирає матеріали, готує письмові висновки орагну опіки та піклування для подання до суду або проєкти рішень органу опіки та піклування щодо розв`язання спорів між батьками стосовно місця проживання дитини; готує для подання до суду висновки органу опіки та піклування з іншить питань, що стосуються прав дитини, які вирішуються із залученням або за ініціативою виконавчого комітету міської ради, як органу опіки та піклування; відділ представляє в разі необхідності інтереси дітей у судах та бере участь у розгляді судами справ щодо дітей і захисту їхніх прав та інтересів (а.с.100-104);
- в силу п.1.1., 1.2., 2.2.7, 3.1.8. Положення про Управління соціальної політики Коломийської міської ради: управління є виконавчим органом ради, який має статус юридичної особи; управління розробляє проєкти рішень міської ради та виконавчого комітету; управління має право представляє в разі необхідності дітей у судах та брати участь у розгляді судами справ щодо дітей та захисту їхніх інтересів (а.с.105-108).
Таким чином Коломийська міська рада вирішила, що функції органу опіки та піклування виконують два різні органи: її Виконавчий комітет (який виконує функцію затвердження та надання суду письмових висновків щодо розв`язання спору, проєкти яких готує Служба у справах дітей Управління соціальної політики) та Управління соціальної політики (відділ якого у вигляді Служби у справах дітей бере участь у розгляді судами справ щодо дітей та захисту їхніх інтересів).
І тому, клопотання представниці позивача про залучення до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: Управління соціальної політики Коломийської міської ради слід задовольнити. Для того аби, у справі брав участь орган опіки та піклування, представлений належною юридичною особою, як для захисту інтересів дитини, так і тому, що рішення по справі, в майбутньому, може вплинути на права та обов`язки цього органу у складі якого діє як структурний підрозділ Служба у справах дітей.
Разолм з цим, підлягає і частковому задоволенню клопотання відповідача, оскільки участь Виконавчого комітету Коломийської міської ради у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору слід припинити. Оскільки, він не має статусу юридичної особи, а тільки надає висновки щодо розв`язання спору, а іншу функцію органу опіки та піклування, зокрема представництво інтересів дітей судах не здійснює. Тому, цей комітет слід залучити до участі у справі для надання письмового висновку щодо розв`язання спору. Проте у задоволенні клопотання про продовження розгляду справи за відсутності висновку органу опіки та піклування щодо визначення місця проживання малолітньої дитини відмовити.
Тож, керуючись статтями174-178,189-200,258-261,351-355 ЦПК, суд
п о с т а н о в и в :
Клопотання представника позивача за первісним позовом Юркевич Х.М. про залучення до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: Управління соціальної політики Коломийської міської ради - задовольнити.
Залучити Управління соціальної політики Коломийської міської ради (код: ЄДРПОУ 03193399), до участі у цій справі, у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору.
Зобов`язати позивача і відповідача за первісним і за зустрічним позовом, у строк до 20.01.2025р. надіслати на поштову адресу з рекомендованим повідомленням про вручення та описом вкладення поштового відправлення (або вручити особисто уповноваженій особі) Управління соціальної політики Коломийської міської ради копії усіх поданих ними заяв по суті спору, письмових пояснень та доказів.
Встановити Управлінню соціальної політики Коломийської міської ради строк до 20.02.2025р. для надання письмових пояснень та доказів.
Клопотання відповідача за первісним позовом ОСОБА_4 про зміну статусу учасника справи задовольнити частково.
Припинити участь Виконавчого комітету Коломийської міської ради у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору.
Залучити Виконавчий комітет Коломийської міської ради Івано-Франківської області (код ЄДРПОУ: 04054334) до участі у справі для надання письмового висновку щодо розв`язання спору про визначення місця проживання ОСОБА_6 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 ).
Зобов`язати Виконавчий комітет Коломийської міської ради Івано-Франківської області надати до Коломийського міськрайонного суду Івано-Франківської області у строк до 01 березня 2025 року письмовий висновку щодо розв`язання спору про визначення місця проживання ОСОБА_6 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 ).
У задоволенні клопотання про продовження розгляду справи за відсутності висновку органу опіки та піклування про визначення місця проживання малолітньої дитини відмовити.
Судове засідання відкласти на 11 березня 2025 року, 14 годину.
Ухвала не може бути оскаржена окремо від рішення суду.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Суддя: Коваленко Д. С.
Суд | Коломийський міськрайонний суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 10.01.2025 |
Оприлюднено | 16.01.2025 |
Номер документу | 124399672 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із сімейних відносин, з них про розірвання шлюбу |
Цивільне
Коломийський міськрайонний суд Івано-Франківської області
Коваленко Д. С.
Цивільне
Коломийський міськрайонний суд Івано-Франківської області
Коваленко Д. С.
Цивільне
Коломийський міськрайонний суд Івано-Франківської області
Коваленко Д. С.
Цивільне
Коломийський міськрайонний суд Івано-Франківської області
Коваленко Д. С.
Цивільне
Коломийський міськрайонний суд Івано-Франківської області
Коваленко Д. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні