03/3252а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 03/3252а
"17" грудня 2007 р.
Господарський суд Черкаської області, в складі:
головуючого - судді Єфіменко В.В.,
з секретарем судового засідання Макарченко Н.П.,
за участю:
від позивача: Слуцька Н.Ю., за довіреністю,
від відповідача: не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси справу
за позовом Черкаського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Черкаси
до приватного підприємства “Дмитрушки”, Черкаська область, Уманський район, с. Дмитрушки
про стягнення 7194 грн. 61 коп.,
ВСТАНОВИВ:
Заявлено позов про стягнення з відповідача 7194 грн. 61 коп., а саме:
– 7054 грн. 69 коп. - адміністративно-господарських санкцій за незайняте робоче місце інвалідом у 2006 році згідно ст.19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” (далі - Закон);
– 139 грн. 92 коп. –пені за прострочення сплати зазначених санкцій.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив суд їх задовольнити.
Відповідач надіслав до суду клопотання з проханням відкласти розгляд справи, у зв'язку з хворобою директора. Клопотання про відкладення розгляду справи не містить в собі таких відомостей як: дата і номер листка непрацездатності, установи яка його видала, причини необхідності проведення судового засідання за участю саме цього представника відповідача, а не інших посадових осіб чи юристів і т. ін. Суд приходить до висновку, що клопотання є необґрунтованим і задоволенню не підлягає.
Справа розглядається в порядку ч. 2 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України за наявними матеріалами.
Суд, вислухавши представника позивача, дослідивши матеріали справи, приходить до наступного.
Згідно ч. 3 ст. 18 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів.
Відповідно до ст. 19 Закону для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 15 до 25 чоловік –у кількості одного робочого місця, якщо інше не передбачено законом.
Ст. 20 Закону передбачено, що підприємства (об'єднання), установи, організації, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж встановлено нормативом, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів, не пізніше 15 квітня наступного року, штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (об'єднанні), установі, організації за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.
У 2006 році у відповідача середньооблікова штатна кількість працівників становила 64 особи і повинно було працювати 3 інваліди. Вартість одного незайнятого робочого місця за звітний період становить 7054 грн. 69 коп., виходячи із розміру середньорічної зарплати одного штатного працівника. У відповідача в 2006 р. не зайнято інвалідом одне робоче місце.
16.04.2007 р. позивач нарахував відповідачу пеню в розмірі 139 грн. 92 коп. за прострочення сплати адміністративно-господарських санкцій за не зайняте 1 робоче місце інвалідом.
П. 1 Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 314 від 03.05.1995 р., далі “Положення”, визначено, що робоче місце інваліда - це окреме робоче місце або ділянка виробничої площі на підприємстві (об'єднанні), в установі, організації незалежно від форм власності та господарювання, де створено необхідні умови для праці інваліда.
Пунктами 5, 10 Положення встановлено, що підприємства інформують центри зайнятості, місцеві органи соціального захисту населення та відділення Фонду про створення робочих місць для працевлаштування інвалідів.
Суд приходить до висновку про те, що відповідач не вжив всіх передбачених чинним законодавством заходів щодо створення робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2006 році. Відповідач не довів, що ним створено необхідні умови для праці інвалідів, як того вимагає закон.
Відповідно до частини 1 статті 218 Господарського кодексу України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання.
Частиною 2 названої статті встановлено, зокрема, що учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що він ужив усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.
Відповідач повинен сплатити адміністративно-господарські санкції в розмірі 7054 грн. 69 коп. за незайняте робоче місце інвалідом в 2006 р. та пеню в розмірі 139 грн. 92 коп.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення і з відповідача на користь позивача необхідно стягнути позовні вимоги в розмірі 7194 грн. 61 коп.
Позивач, відповідно п. 34 ст. 4 Декрету КМУ “Про державне мито” звільнений від сплати мита, тому суд вважає необхідним стягнути з відповідача 71 грн. 95 коп. судового збору.
Керуючись ст. ст. 94, 161-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з приватного підприємства “Дмитрушки”, Черкаська область, Уманський район, с. Дмитрушки, вул. Леніна, 52, код 03794259:
- 7054 грн. 69 коп. адміністративно-господарських санкцій та 139 грн. 92 коп. пені, а всього 7194 грн. 61 коп. на користь Черкаського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Черкаси, проспект Хіміків, 50, код 21368023;
- 71 грн. 95 коп. судового збору із зарахуванням в доход до державного бюджету України стягувачем щодо якого є Уманська об'єднана ДПІ, отримувач - ВДК в м. Черкаси р/р 31117095700002 банк ГУДКУ в Черкаській області МФО 854018, код 22809222, код бюджетної класифікації –22090200 символ звітності банку –095 через відділ державної виконавчої служби Уманського міськрайонного управління юстиції.
Про апеляційне оскарження постанови може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через господарський суд Черкаської області заява про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня проголошення постанови і апеляційна скарга протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
СУДДЯ В.В. Єфіменко
Суд | Господарський суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2007 |
Оприлюднено | 09.01.2008 |
Номер документу | 1244002 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Черкаської області
Єфіменко В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні