Ухвала
від 09.01.2025 по справі 522/20716/24
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа №522/20716/24

Провадження 1-кп/522/128/25

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 січня 2025 року Місто Одеса

Приморський районний суд м. Одеси у складі:

головуючого - судді ОСОБА_1

за участю секретаря - ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Одесі обвинувальний акт у кримінальному провадженні №1202416310000485 від 28.06.2024 року за обвинуваченням ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, уродженки міста Одеси, з вищою освітою, працює на посаді лікаря-дерматовенеролога оглядової комісії КНП «Консультативно-діагностичний центр №6» ОМР, яка зареєстрована за адресою: м. Одеса, вул. Люстдорфська дорога, буд. 127, раніше не судимої, м.т. НОМЕР_1 , обвинуваченої у вчиненні злочину, передбаченого ч.1 ст.362 КК України,

за участю сторін кримінального провадження:

прокурор - ОСОБА_4

захисник - ОСОБА_5

обвинувачена - ОСОБА_6

УСТАНОВИВ:

ОСОБА_3 обвинувачується у вчиненні злочину, передбаченого ч.1 ст.362 КК України, за наступних обставин.

Відповідно до наказу №01-К КНП «Консультативно-діагностичний центр №6» ОМР від 01.04.2019 ОСОБА_3 прийнято на роботу в КНП «Консультативно-діагностичний центр №6» Одеської міської ради на посаду лікаря-дерматовенеролога оглядової комісії. З вказаної дати ОСОБА_3 перебувала на посаді лікар-дерматовенеролог оглядової комісії у вказаній лікарні.

Згідно з посадовою інструкцією ОСОБА_3 , метою її діяльності як лікаря- дерматовенеролога оглядової комісії, є надання кваліфікованої дерматологічної допомоги населенню, рання діагностика та лікування дерматологічної патології.. У своїй роботі ОСОБА_3 керується законодавством України про охорону здоров`я, Кодексом законів про працю України та нормативно-правовими актами, що визначають діяльність органів управління та закладів охорони здоров`я, організацію сімейної медицини. Також на ОСОБА_3 , як лікаря-дерматовенеролога оглядової комісії, покладено наступні завдання та обов`язки відповідно до розділу 3 Посадової інструкції, а саме: своєчасно вносити до системи eHealth достовірну інформацію в повному обсязі, в тому числі медичну документацію та звіти про медичні послуги, медичні записи, записи про направлення і рецепти у порядку, встановленому законодавством, з урахуванням положень специфікації; контроль за якісними і своєчасними виконанням призначень медичними сестрами та хворими; здійснювати консультативну допомогу сімейним лікарям у веденні визначених груп пацієнтів; піклуватися про особисту безпеку та здоров`я, а також про безпеку та здоров`я оточуючих людей у процесі виконання будь-яких робіт чи під час перебування на території закладу; забезпечувати дотримання в кабінеті правил з охорони праці та протипожежного захисту користування апаратурою та обладнанням, профілактики захворювань та заражень СНІДом; створювати належні виробничі умови праці, дотримання підпорядкованого персоналом правил внутрішнього трудового розпорядку, трудової дисципліни правил охорони праці та пожежної безпеки; під час виконання службових обов`язків зобов`язаний дотримуватися вимог Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної»; згідно з вимогами законодавства про захист персональних даних несе відповідальність за порядок обробки персональних даних у межах своїх повноважень, не допускає розголошення у будь-який спосіб персональних даних, які було довірено або які стали відомі у зв`язку з виконанням посадових обов`язків, унеможливлює доступ сторонніх осіб та несанкціонований виток інформації, при цьому таке зобов`язання чинне після припинення діяльності, пов`язаної з персональними даними, крім випадків, установлених законом; здійснює заходи щодо забезпечення належних санітарно-гігієнічних умов праці та функціонування кабінету; здійснює контроль за правильним веденням медичної документації, аналізує показники роботи кабінету; здійснює контроль за виконанням плану профілактичних та лікувальних заходів; організовує і контролює своєчасність взяття на диспансерний облік виявлених хворих з групи ризику; проводити аналіз діяльності кабінету, направлений на підвищення якості діагностики та лікування; контролювати якість і правильність ведення медичної статистичних звітів; щорічно проходити медичні огляди, щеплення; виконувати правила внутрішнього трудового розпорядку закладу; керувати роботою підпорядкованого середнього медичного персонал; раз на п`ять років проходити курси підвищення кваліфікації та атестацій присвоєння /підтвердження/ кваліфікаційної категорії; працювати в спеціальному медичному одязі. Не палити під час виконай службових обов`язків.

ОСОБА_3 , перебуваючи на посаді лікаря-дерматовенеролога оглядової комісії, в силу своєї Посадової інструкції зобов`язана знати норми чинного законодавства про охорону здоров`я та нормативних документів, що регламентують діяльність закладів охорони здоров`я первинного рівня, а тому ознайомлена із нормативно-правовими актами, якими регламентується робота електронної системи охорони здоров`я, що була створена відповідно до ст. 11 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», зокрема з «Порядком функціонування електронної системи охорони здоров`я», затвердженим постановою КМУ № 411 від 25.04.2018, «Порядком ведення реєстру медичних записів, записів про направлення та рецептів в електронній системі охорони здоров`я», затвердженим наказом МОЗ України №587 від 28.02.2020, «Порядком ведення реєстру пацієнтів в електронній системі охорони здоров`я», затвердженим наказом МОЗ України №2755 від 30.11.2020 та «Порядком направлення пацієнтів до закладів охорони здоров`я та фізичних осіб-підприємців, які в установленому законом порядку одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та надають медичну допомогу відповідного виду», затвердженим наказом МОЗ України №586 від 28.02.2020. Зазначеними нормативно-правовими актами визначено порядок функціонування електронної системи охорони здоров`я та виконання обов`язків медичними працівниками.

Зокрема, відповідно до «Порядку функціонування електронної системи охорони здоров`я» електронна медична інформаційна система це інформаційно-комунікаційна система, яка дає змогу автоматизувати роботу суб`єктів господарювання у сфері охорони здоров`я, створювати, переглядати, обмінюватися інформацією в електронній формі, зокрема з центральною базою даних (у разі підключення). До її складу входять центральна база даних та електронні медичні інформаційні системи, між якими забезпечено автоматизований обмін інформацією, даними та документами через відкритий програмний інтерфейс (АРI). У свою чергу, центральна база даних включає в себе Реєстр пацієнтів, Реєстр декларацій про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу, що містить інформацію про декларації, Реєстр суб`єктів господарювання у сфері охорони здоров`я, що містить інформацію про заклади охорони здоров`я, фізичних осіб-підприємців, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, та лабораторії, які уклали або мають намір подати заяву про укладення договору за програмою медичних гарантій або залучені надавачами медичних послуг до надання медичних послуг (далі суб`єкти господарювання у сфері охорони здоров`я), Реєстр медичних спеціалістів, що містить інформацію про осіб, які здобули освіту у сфері охорони здоров`я (далі медичні спеціалісти), Реєстр медичних працівників, що містить інформацію про професійно підготовлених осіб, які відповідно до законодавства мають право здійснювати медичне обслуговування (далі медичні працівники), Реєстр договорів про медичне обслуговування населення, що містить інформацію про договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, укладені з НСЗУ, Реєстр договорів про реімбурсацію, що містить інформацію про договори про реімбурсацію за програмою медичних гарантій, укладені з НСЗУ, Реєстр медичних записів, записів про направлення та рецептів, Реєстр медичних висновків, Національний реєстр донорів крові та компонентів крові, а також осіб, яким заборонено виконувати донорську функцію, в електронній системі охорони здоров`я, інші реєстри, набір даних в яких визначається НСЗУ. Розпорядники реєстрів та володільці їх відомостей, перелік відомостей, що вноситься до них, а також порядок їх ведення затверджуються МОЗ.

Крім цього, доступ до інформації у центральній базі даних здійснюється через електронні кабінети медичних працівників, якими є персоніфіковані веб-сторінка або інтерфейс, за допомогою яких користувач відповідно до його прав доступу має можливість створювати, переглядати, обмінюватися інформацією та документами в електронній системі охорони здоров`я відповідно до цього Порядку. Медична інформація це інформація про стан здоров`я пацієнта, його діагноз, відомості, одержані під час медичного обстеження, зокрема відповідні медичні документи, що стосуються здоров`я пацієнта.

Із використанням ТОВ «ЦСК Україна», код ЄДРПОУ: 36865753, ОСОБА_3 , отримала сертифікат кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг від 08.04.2022, який був дійсним до 20.01.2024.

ОСОБА_3 , діючи як лікар-дерматовенеролог оглядової комісії КНП «Консультативно-діагностичному центрі №6» Одеської міської ради, умисно, протиправно, шляхом використання своїх повноважень, стала на шлях вчинення кримінальних правопорушень за наступних обставин.

Зокрема, 21.02.2023 лікар-дерматовенеролог оглядової комісії ОСОБА_3 знаходячись на своєму робочому місті в приміщенні службового кабінету комунальному некомерційному підприємстві «Консультативно-діагностичному центрі №6» Одеської міської ради знаходячись на своєму робочому місті в приміщенні службового кабінету за адресою: Одеська обл., м. Одеса, вул. Маршала Говорова, буд. 26а, реалізовуючи свій злочинний умисел, спрямований на скоєння злочину, розуміючи протиправність своїх дій, діючи умисно із застосуванням службового комп`ютера та персонального ключа доступу до бази даних ЕСОЗ, пройшовши відповідну автентифікацію, увійшла до свого електронного кабінету, отримавши доступ до відомостей про пацієнтів, без присутності пацієнта або його законного представника, у порушення всіх діючих норм законодавства в галузі охорони здоров`я внесла недостовірні відомості до ЕСОЗ нібито проведеного огляду 21.02.2023 з громадянкою України ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , достовірно знаючи про те, що вказана особа за отриманням медичної допомоги до неї не зверталась, тим самим вчинила несанкціоновані дії із інформацією, яка обробляється електронною системою охорони здоров`я шляхом зміни медичної інформації щодо стану здоров`я пацієнта, тобто внесла несанкціоновані зміни до інформації що зберігалась в ЕСОЗ.

Досудовим розслідуванням встановлено, що в ході допиту у якості свідка гр. ОСОБА_7 встановлено, що остання 21.02.2023 та в інші дати не перебувала на прийомі у вказаного лікаря, тому виходячи з цього, лікар-дерматовенеролог оглядової комісії ОСОБА_3 внесла відомості про проведення огляду з пацієнтом в центральну базу даних ЕСОЗ без фактичного звернення та присутності пацієнта, що суперечить вимогам визначеним у порядку вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу, затвердженого наказом МОЗ України 19.03.2018 № 503.

Дії ОСОБА_3 кваліфіковані стороною обвинувачення за ч.1 ст.362 КК України, за кваліфікуючими ознаками: несанкціонована зміна інформації, яка оброблюється в автоматизованій системі, вчинена особою, яка має право доступу до неї.

В судовому засіданні захисник ОСОБА_5 заявив клопотання про звільнення обвинуваченої від кримінальної відповідальності за вчинення вказаного злочину, у зв`язку із зміною обстановки на підставі ст.48 КК України, мотивуючи клопотання тим, що зазначене кримінальне провадження було відкрито за фактом внесення ОСОБА_3 до системи ЕСОЗ даних про пацієнта в день, коли така особа не відвідувала лікаря, але вчинена ОСОБА_3 помилка, яка кваліфікована слідством як діяння втратило суспільну небезпечність та не має жодних негативних наслідків, що дозволяє ставити питання про застосування ст. 48 КК України.

Обвинувачена ОСОБА_3 в судовому засіданні підтримала клопотання, просила його задовольнити у повному обсязі.

Прокурор в судовому засіданні вважав за можливе закрити кримінальне провадження та звільнити ОСОБА_3 від кримінальної відповідальності у зв`язку зі зміною обстановки, на підставі ст.48 КК України.

Крім того на адресу суду надійшло клопотання від представника КНП «Консультативно-діагностичний центр №6» ОМР ОСОБА_8 де остання просила звільнити ОСОБА_3 від кримінальної відповідальності на підставі ст.48 КК України та закрити зазначене кримінальне провадження, оскільки вчинена помилка, яка кваліфікована слідством як діяння, втратило суспільну небезпечність та не має жодних негативних наслідків, що дозволяє ставити питання про застосування ст. 48 КК України.

Розглянувши клопотання, вислухавши думки учасників судового розгляду та дослідивши надані сторонами кримінального провадження матеріали, суд приходить до висновку, що клопотання захисника обвинуваченої ОСОБА_3 - адвоката ОСОБА_5 підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 48 КК України, особу, яка вперше вчинила кримінальний проступок або нетяжкий злочин, крім корупційних кримінальних правопорушень, кримінальних правопорушень, пов`язаних з корупцією, порушень правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керували транспортними засобами у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебували під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, може бути звільнено від кримінальної відповідальності, якщо буде визнано, що на час кримінального провадження внаслідок зміни обстановки вчинене нею діяння втратило суспільну небезпечність або ця особа перестала бути суспільно небезпечною.

Згідно з роз`ясненнями, викладеними у п. 7 постанови Пленуму Верховного Суду України «Про практику застосування судами України законодавства про звільнення особи від кримінальної відповідальності» №12 від 23.12.2005 року, звільнення від кримінальної відповідальності за ст. 48 КК України можливе у разі, коли особа вперше вчинила злочин невеликої або середньої тяжкості.

В зазначеній статті передбачено дві самостійні підстави звільнення особи від кримінальної відповідальності - втрата суспільної небезпечності внаслідок зміни обстановки на час розслідування чи розгляду справи в суді або діянням, або особою, яка його вчинила.

При цьому треба розрізняти зміну обстановки в широкому розумінні, тобто соціальних, економічних, політичних, духовних, міжнаціональних, воєнних, міжнародних, природних, організаційних, виробничих та інших процесів у масштабах країни, регіону, області, міста, району, підприємства, установи, організації, та у вузькому, - тобто об`єктивних (зовнішніх) умов життя, в яких перебувала особа на час вчинення злочину та які значною мірою позначались на її суспільній небезпечності.

Для застосування ст. 48 КК України необхідно встановити, що після вчинення певного злочину обстановка змінилася таким чином, що вчинене діяння вже не є суспільно небезпечним.

Особу можна визнати такою, що перестала бути суспільно небезпечною, у разі, коли вона сама або обстановка навколо неї зазнала таких змін, що унеможливлюють вчинення нею нового злочину.

Верховний Суд колегією суддів Другої судової палати Касаційного кримінального суду в постанові від 04.02.2021 року під час розгляду справи № 953/21593/19 дійшов висновку, що особу може бути визнано такою, що перестала бути суспільно небезпечною, у разі, коли вона сама або обстановка навколо неї зазнали таких змін, що унеможливлюють вчинення цією особою нового злочину. Такі зміни умов життєдіяльності особи повинні носити позитивний характер, дієво впливати на її поведінку і з великою долею ймовірності свідчити про те, що ця особа не вчинятиме у майбутньому кримінальних діянь. У результаті таких змін у житті істотно змінюється морально-юридична оцінка особи, у зв`язку з чим втрачається доцільність застосування до неї заходів кримінально-правового впливу.

Судом встановлено, що зазначене кримінальне провадження було розпочато за фактом внесення ОСОБА_3 до системи ЕСОЗ даних про пацієнта в день, коли така особа не відвідувала лікаря. За встановлених слідством обставин, дії ОСОБА_3 кваліфіковані за ознаками: несанкціонована зміна інформації, яка оброблюється в автоматизованій системі, вчинена особою, яка має право доступу до неї.

В даному кримінальному провадженні КНП «Консультативно-діагностичний центр №6» ОМР, як юридична особа, де працює ОСОБА_3 визнано потерпілою особою. 15.08.2024 року було складено Довідку про результати перевірки стану роботи з організаціями надання медичного обслуговування населенню за програмою медичних гарантій, кадрової роботи, фінансової та бухгалтерської дисципліни у КНП «Консультативно-діагностичний центр №6» Одеської міської ради у період з 05.08.2024 року по 12.08.2024 року. Відповідно до висновку який зазначений у вищенаведеному документі за результатами перевірки комісією встановлено: Помилкові записи автоматично виключені Національною службою безпеки здоров`я України зі звіту, що не вплинуло на розмір глобальної ставки ПМГ та не стало підставою для перерахунку та поверненню коштів в подальшому.

Отже, діяння втратило суспільну небезпечність та не має жодних негативних наслідків.

Судом також встановлено, що ОСОБА_3 вперше притягується до кримінальної відповідальності за вчинення злочину, передбаченого ч.1 ст.362 КК України, який відповідно до ст.12 КК України, відноситься до категорії нетяжких злочинів, з вищою освітою, працює на посаді лікаря-дерматовенеролога оглядової комісії КНП «Консультативно-діагностичний центр №6» ОМР тв зареєстрована у м.Одесі.

Заслухавши думки усіх учасників, у тому числі прокурора та представника потерпілої особи, які не заперечували проти задоволення клопотання сторони захисту і звільнення обвинуваченої від кримінальної відповідальності на підставі ст.48 КК України, суд вважає можливим клопотання захисника задовольнити та звільнити ОСОБА_3 від кримінальної відповідальності та відповідно до ч.2 ст.284 КПК України кримінальне провадження закрити.

Цивільний позов та процесуальні витрати у справі відсутні, речові докази не долучались.

Керуючись ст. 48 КК України, ст.ст. 25, ч. 2 ст. 284, 376 КПК України, суд,

У Х В А Л И В :

Клопотання захисника ОСОБА_5 про звільнення обвинуваченої ОСОБА_3 від кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.362 КК України, на підставі ст.48 КК України задовольнити.

Звільнити ОСОБА_3 від кримінальної відповідальності, за вчинення злочину, передбаченого ч.1 ст. 362 ККУ, на підставі ст. 48 ККУ у зв`язку із зміною обстановки.

Кримінальне провадження стосовно ОСОБА_3 за вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.362 КК України закрити на підставі п.1 ч.2 ст.284 КПКУ.

Скасувати арешт накладений постановою слідчого судді Приморського районного суду від 07.03.2024 року.

Ухвала може бути оскаржена до апеляційного суду Одеської області протягом семи днів з дня її проголошення.

Суддя:

09.01.2025

СудПриморський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення09.01.2025
Оприлюднено16.01.2025
Номер документу124403941
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини у сфері використання електронно-обчислювальних машин (комп'ютерів), систем та комп'ютерних мереж і мереж електрозв'язку Несанкціоновані дії з інформацією, яка оброблюється в електронно-обчислювальних машинах (комп'ютерах), автоматизованих системах, комп'ютерних мережах або зберігається на носіях такої інформації, вчинені особою, яка має право доступу до неї

Судовий реєстр по справі —522/20716/24

Ухвала від 09.01.2025

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Коваленко В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні