Рішення
від 13.01.2025 по справі 912/2646/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. В`ячеслава Чорновола, 29/32, м. Кропивницький, 25006,

тел. (0522) 30-10-22, 30-10-23, код ЄДРПОУ 03499951,

e-mail: inbox@kr.arbitr.gov.ua, web: http://kr.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 січня 2025 рокуСправа № 912/2646/24

Господарський суд Кіровоградської області у складі судді Кабакової В.Г., за участю секретаря судового засідання Лупенко А.І., розглянув у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження справу №912/2646/24

за позовом: Кропивницької міської ради, вул. Велика Перспективна, 41, м. Кропивницький, 25022

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "Диво світ молоко", вул. Руслана Слободянюка, 231, м. Кропивницький, 25014

про стягнення 3 069 647,50 грн

Представники сторін:

від позивача - Татарко Д.А., самопредставництво, витяг з ЄДР;

від відповідача - участі не брали.

У судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

До Господарського суду Кіровоградської області надійшла позовна заява Кропивницької міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю "Диво світ молоко" (далі - ТОВ "Диво світ молоко", відповідач) з вимогами про стягнення 3 069 647,50 грн заборгованості з орендної плати, з покладенням судового збору.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає про неналежне виконання відповідачем зобов`язань за договором оренди земельної ділянки №23 від 04.07.2016 зі сплати орендної плати за користування земельною ділянкою.

Ухвалою від 21.10.2024 суд прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у справі №912/2646/24 за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначив на 18.11.2024 та встановив сторонам строки для подання заяви по суті справи.

18.11.2024 суд розпочав підготовче засідання, в якому постановив ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначив справу до судового розгляду по суті на 18.12.2024.

18.12.2024 суд розпочав розгляд справи по суті.

Протокольною ухвалою від 18.12.2024 суд оголосив перерву в судовому засіданні до 13.01.2025.

У судовому засіданні 13.01.2025 представник позивача підтримав позовні вимоги.

Відповідач своїм процесуальним правом на участь в засіданні суду не скористався, уповноважених представників не направив. Відзив на позов суду не подав.

Частиною 5 ст. 176 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) передбачено, що ухвала про відкриття провадження у справі надсилається учасникам справи, а також іншим особам, якщо від них витребовуються докази, в порядку, встановленому ст. 242 цього Кодексу, та з додержанням вимог ч.4 ст.120 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 11 ст. 242 ГПК України, якщо учасник справи має електронний кабінет, суд надсилає всі судові рішення такому учаснику в електронній формі виключно за допомогою Єдиної судової інформаційно-комунікаційної системи чи її окремої підсистеми (модуля), що забезпечує обмін документами. У разі відсутності в учасника справи електронного кабінету суд надсилає всі судові рішення такому учаснику в паперовій формі рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

Згідно сформованого запиту до підсистеми ЄСІТС "Електронний суд" встановлено відсутність електронного кабінету ТОВ "Диво світ молоко", з підстав чого суд направив відповідачу ухвали про відкриття провадження, про закриття підготовчого провадження та оголошення перерви в паперовій формі.

За приписами ч. 1 ст. 7 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, фізичних осіб - підприємців та відокремлені підрозділи юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави, з Єдиного державного реєстру.

Конверти із вкладенням (ухвали суду від 21.10.2024, 18.11.2024, 18.12.2024), направлені на адресу відповідача, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, повернуто органом поштового зв`язку із відмітками "адресат відсутній за вказаною адресою".

Згідно з п. 5 ч. 6 ст. 242 ГПК України днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.

Відтак, день проставлення у поштовому повідомленні відмітки "адресат відсутній за вказаною адресою" вважається днем вручення відповідачу ухвал суду від 21.10.2024, 18.11.2024, 18.12.2024.

Повернення відділенням поштового зв`язку до суду поштових конвертів з відміткою "адресат відсутній за вказаною адресою" свідчить, що ухвали не вручені з причин, які не залежать від суду, який в установленому законодавством порядку вчинив необхідні дії для належного повідомлення відповідача про розгляд справи судом.

Також ухвалу суду від 21.10.2024 направлено на поштову адресу керівника Васильєва Л.М. згідно Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань: вул. Космонавта попова, 22, корп. 1, кв. 28, м. Кропивницький, 25031. Зазначене поштове відправлення повернуто органом поштового зв`язку на адресу суду з відміткою "адресат відсутній за вказаною адресою".

Таким чином, судом вжито всіх належних заходів для повідомлення відповідача про розгляд справи.

Частиною 2 ст. 178 ГПК України передбачено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

На підставі викладеного та відповідно до п. 1 ч. 3 ст. 202 ГПК України суд розглядає справу за відсутності відповідача.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, господарський суд встановив наступні обставини.

04.07.2016 між Кіровоградською міською радою (далі - орендодавець) та ТОВ "Диво світ молоко" (далі - орендар) укладено договір оренди земельної ділянки №23 (далі -Договір).

Рішенням Кіровоградської міської ради від 27.11.2017 №1236 "Про перейменування" вирішено у зв`язку з перейменуванням міста Кіровограда Кіровоградської області на місто Кропивницький Кіровоградська міська рада (код ЄДРПОУ 26241020) є Міською радою міста Кропивницького.

Рішенням Кропивницької міської ради від 04.12.2020 №3 "Про перейменування" вирішено перейменувати Міську раду міста Кропивницького (код ЄДРПОУ 26241020) на Кропивницьку міську раду.

Згідно з пунктом 1.1. Договору орендодавець на підставі рішення Кіровоградської міської ради від 23.02.2016 №123 "Про передачу ТОВ "Диво Світ Молоко" в оренду земельної ділянки по вул. Валентини Терешкової, 231" надає, а орендар приймає в оренду (строкове платне користування) земельну ділянку визначену цим договором.

Відповідно до пункту 2.1. Договору об`єктом оренди відповідно до цього договору є земельна ділянка з наступними характеристиками:

місце розташування - вул. Валентини Терешкової, 231 у Фортечному районі м. Кіровограда;

розмір-3,4246 га;

цільове призначення - для розміщення заводу;

кадастровий номер - 3510100000:19:116:0015;

загальною площею 3,4246 га за рахунок земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Розпорядженням Голови Кіровоградської обласної військової адміністрації від 19.05.2016 №216-р вулицю Валентини Терешкової перейменовано на вулицю Руслана Слободянюка.

Відповідно до Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки наданого управлінням Держгеокадастру у Кіровоградському районі Кіровоградської області від 01.04.2016 №0447/04-24-16 нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 9 506 462,21 грн (п. 2.2. Договору).

Як передбачено пунктом 3.1. Договору, договір укладено строком на 25 років.

Відповідно до пункту 4.2. Договору річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у розмірі 3 відсотки від її нормативної грошової оцінки ділянки: у сумі 285 193,87 грн у рік, або 23 766,15 грн на місяць згідно розрахунку, що додається до цього договору, починаючи з моменту підписання договору оренди землі. Обчислення розміру орендної плати за земельну ділянку здійснюється з урахуванням цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством.

Як визначено пунктом 4.7. Договору, зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки та її індексація проводиться без внесення змін та доповнень до цього Договору у порядку та у випадках, передбачених законодавством України.

Згідно із пунктами 4.8., 4.9. Договору орендна плата вноситься Орендарем рівними частками за податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом тридцяти календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на рахунок.

Зміна отримувача орендної плати та його банківських реквізитів може здійснюватись Орендодавцем в односторонньому порядку і не потребує внесення змін до цього Договору. Орендар зобов`язується уточнювати банківські реквізити і назву одержувача орендної плати.

Пунктом 8.4. Договору передбачено, що Орендар зобов`язаний своєчасно вносити орендну плату.

У додатку до Договору викладено розрахунок розміру орендної плати.

Договір та додаток до нього підписано представниками сторін та скріплено печатками.

Право оренди земельної ділянки зареєстровано 10.08.2016, про що свідчить інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

12.07.2018 Міською радою міста Кропивницького прийнято рішення №1750 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кропивницького Кіровоградської області", яким вирішено, з поміж іншого, затвердити технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Кропивницького Кіровоградської області, яка була виконана Командитним товариством науково - впроваджувальною фірмою "Нові технології".

Дане рішення Міської ради міста Кропивницького оприлюднено у "Вечірній газеті" 13.07.2018.

Згідно із витягом із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок від 10.10.2024 №НВ-3500652842024 нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 3510100000:19:116:0015 становить 19 472 394,21 грн.

Позивач зазначає, що нормативна грошова оцінка земель міста Кропивницького, в тому числі і земельної ділянки з кадастровим номером: 3510100000:19:116:0015, у період з 01 січня 2019 року по 31 серпня 2024 року є сталою та не зазнала змін, нову технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Кропивницького міська рада не затверджувала.

Як вказує позивач, нормативна грошова оцінка земельної ділянки за період із 01 березня 2017 року по 31 грудня 2019 року становить 10 076 849,94 грн, з 01 січня 2019 року по 31 грудня 2021 року становить 14 646 238,82 грн, з 01 січня 2022 року по 31 грудня 2022 року становить 16 110 862,70 грн, з 01 січня 2023 року по 31 грудня 2023 року становить 18 527 492,11 грн, з 01 січня 2024 року по 31 серпня 2024 року становить 19 472 394,21 грн, а отже орендна плата за користування земельною ділянкою становить період із 01 березня 2017 року по 31 грудня 2019 року - 25 192,13 грн, з 01 січня 2019 року по 31 грудня 2021 року - 36 615,60 грн, з 01 січня 2022 року по 31 грудня 2022 року - 40 277,16 грн, з 01 січня 2023 року по 31 грудня 2023 року - 46 318,73 грн, з 01 січня 2024 року по 31 серпня 2024 року - 48 680,99 грн, що обґрунтовує наведеним у позові розрахунком.

За твердженням позивача, в порушення взятих на себе зобов`язань, відповідачем не сплачується орендна плата за користування земельною ділянкою у встановленому poзмірі та строки, у зв`язку з чим виникла заборгованість зі сплати орендних платежів, що згідно доданого до позовної заяви розрахунку за період з березня 2017 року по серпень 2024 року становить 3 069 647,50 грн.

У зв`язку з несплатою боргу за Договором позивач звернувся до суду із даним позовом.

Розглядаючи спір по суті, господарський суд враховує таке.

Відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України (далі - ЗК України), Цивільним кодексом України (далі - ЦК України), Законом України "Про оренду землі" (далі - Закон), іншими законами України та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди.

Відповідно до Закону договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства (ст. 13 Закону).

Договір оренди землі укладається у письмовій формі і за бажанням однієї із сторін може бути посвідчений нотаріально (ст. 14 Закону).

Згідно положень Закону орендодавцями земельних ділянок, що перебувають у комунальній власності, є сільські, селищні, міські ради в межах повноважень, визначених законом (ст.4); орендарями земельних ділянок є юридичні або фізичні особи, яким на підставі договору оренди належить право володіння і користування земельною ділянкою (ст.5).

За ст. 96 ЗК України землекористувачі зобов`язані своєчасно сплачувати земельний податок або орендну плату.

Частиною 1 ст. 24 Закону визначено, що орендодавець має право вимагати від орендаря, зокрема, своєчасного внесення орендної плати за земельну ділянку.

Орендар земельної ділянки зобов`язаний, серед іншого, своєчасно та в повному обсязі сплачувати орендну плату за земельну ділянку (ч. 2 ст. 25 Закону).

Згідно з ч. 1 ст. 509 ЦК України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов`язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.

Частинами 1, 2 ст. 193 ГК України визначено, що суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу. Порушення зобов`язань є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим Кодексом, іншими законами або договором.

Відповідно до ст. 525, 526 ЦК України одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Згідно з ч. 1 ст. 530 ЦК України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Договір є обов`язковим для виконання сторонами (ст. 629 ЦК України).

Згідно вимог Закону однією з істотних умов договору оренди землі є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату (ч. 1 ст. 15 Закону).

Орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України). Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди (ч. 1-3 ст. 21 Закону).

Пунктом 14.1.136 ст. 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України) передбачено, що орендна плата - обов`язковий платіж за користування земельною ділянкою державної або комунальної власності на умовах оренди.

Статтею 288 ПК України встановлено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки (п. 288.1.). Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем (п. 288.4.). Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу (п. 288.7).

Положеннями пункту 289.1 статті 289 ПК України передбачено, що для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок, у тому числі право на які фізичні особи мають як власники земельних часток (паїв), з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства.

Порядок проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок встановлено Законом України "Про оцінку земель".

Відповідно до ст. 5 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується, зокрема, для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Частиною 1 ст. 13 Закону України "Про оцінку земель" встановлено обов`язкове проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок, яка являє собою капіталізований рентний дохід (дохід, який можна отримати із землі як фактора виробництва залежно від якості та місця розташування земельної ділянки) із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами (ст. 1 Закону України "Про оцінку земель").

Згідно з ч. 1 ст. 15 Закону України "Про оцінку земель" підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

За змістом статті 18 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років; розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7-10 років. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій".

Порядок затвердження технічної документації з оцінки земель визначений статтею 23 Закону України "Про оцінку земель". Частинами першою, третьою та четвертою цієї статті передбачено, що технічна документація з бонітування ґрунтів та нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Протягом місяця з дня надходження технічної документації з бонітування ґрунтів, нормативної грошової оцінки відповідна сільська, селищна, міська рада розглядає та приймає рішення про затвердження або відмову в затвердженні такої технічної документації. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається органами, що здійснюють ведення Державного земельного кадастру. Рішення рад, зазначених у цій статті, щодо технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок набирають чинності у строки, встановлені відповідно до пункту 271.2 статті 271 ПК України.

Пунктом 271.2 статті 271 ПК України встановлено, що рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Отже, нормативна грошова оцінка земель встановлюється шляхом затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, яка здійснюється відповідною сільською, селищною, міською радою. Зазначене імперативне регулювання унеможливлює встановлення нормативної грошової оцінки земельних ділянок договором, зокрема, договором між органом місцевого самоврядування і орендарем.

Водночас, обов`язковість врахування нормативної грошової оцінки земельної ділянки державної та комунальної власності під час визначення розміру орендної плати встановлена законом (абзац другий частини першої статті 13 Закону України "Про оцінку земель"). Отже, у разі зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки державної та комунальної власності змінюється також розмір орендної плати. Зазначене відповідає положенням частини другої статті 632 ЦК України, відповідно до якої зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.

З моменту початку застосування відповідно до пункту 271.2 статті 271 ПК України нового розміру нормативної грошової оцінки земельних ділянок державної та комунальної власності автоматично змінюються і права та обов`язки сторін договору оренди в частині розміру орендної плати, якщо він визначений у відсотковому співвідношенні до нормативної грошової оцінки.

Аналогічні правові висновки висловлені Великою Палатою Верховного Суду у пунктах 69-103 постанови від 05.06.2024 у справі №914/2848/22.

Матеріалами справи підтверджено, що ТОВ "Диво світ молоко" на підставі укладеного Договору отримало у користування земельну ділянку з кадастровим номером 3510100000:19:116:0015 та зобов`язалося сплачувати орендну плату в розмірі і строки, встановлені Договором.

Згідно умов Договору, що узгоджуються з положеннями ПК України, орендна плата встановлена в розмірі 3 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки в рік та становить 23 766,15 грн на місяць.

Як вже зазначено, рішенням міської ради від 12.07.2018 №1750, яке оприлюднено у "Вечірній газеті" 13.07.2018, затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Кропивницького.

Згідно витягу із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок від 10.10.2024 №НВ-3500652842024 нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 3510100000:19:116:0015 становить 19 472 394,21 грн.

Як положення ПК України, так і законодавство про оцінку земель визнають належними доказами на обґрунтування оцінки землі довідку, витяг з Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки, яка є об`єктом плати за землю, та технічну документацію на земельну ділянку, виготовлену компетентним органом.

Вказаний висновок узгоджується з усталеною практикою Верховного Суду та викладений, зокрема, у постанові Великої Палати Верховного Суду у справі №905/1680/20 від 09.11.2021.

Відповідно до п. 289.1. ст. 289 ПК України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок, у тому числі право на які фізичні особи мають як власники земельних часток (паїв), з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства.

У п. 289.3. ст. 289 ПК України визначено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації не пізніше 15 січня поточного року забезпечують інформування центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, і власників землі та землекористувачів про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель.

Згідно наявної у справі інформації, розміщеної на офіційному веб-сайті Центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, функції якого на цей час виконує Держгеокадастр, значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель за 2023 рік становить 1,051.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель у розрізі років становить: 1996 рік -1,703; 1997 рік - 1,059; 1998 рік -1,006; 1999 рік -1,127; 2000 рік -1,182; 2001 рік - 1,02; 2005 рік - 1,035; 2007 рік - 1,028; 2008 рік - 1,152; 2009 рік - 1,059; 2010 рік - 1,0; 2011 рік - 1,0; 2012 рік - 1,0; 2013 рік - 1,0; 2014 рік - 1,249; 2015 рік - 1,433 (крім сільськогосподарських угідь) і 1,2 (для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги); 2016 рік - 1,0 (для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) та 1,06 (для земель несільськогосподарського призначення); 2017 рік - 1,0; 2018 рік - 1,0; 2019 рік - 1,0; 2020 рік - 1,0; 2021 рік - 1,0 (для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) та 1,1 (для земель несільськогосподарського призначення); 2022 рік - 1,0 (для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) та 1,15 (для земель і земельних ділянок (крім сільськогосподарських угідь).

Індексація нормативної грошової оцінки земель за 2002, 2003, 2004 та 2006 роки не здійснювалася.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель, зазначеної в технічній документації з нормативної грошової оцінки земель та земельних ділянок (п. 289.2 ст. 289 ПК України).

З урахуванням наведених положень позивачем заявлено до стягнення з відповідача 3 069 647,50 грн боргу за Договором за період з березня 2017 року по серпень 2024 року.

Доказів сплати заборгованості відповідачем матеріали справи не містять.

Перевіривши розрахунок заборгованості, господарський суд дійшов висновку, що розмір заборгованості визначено правильно у відповідності до умов Договору та чинного законодавства, що не спростовано відповідачем.

Отже, позовна вимога про стягнення з відповідача заборгованості з орендної плати в розмірі 3 069 647,50 грн є обґрунтованою та підлягає задоволенню повністю.

Відповідно до норм ст. 129 ГПК України суд покладає судовий збір за подання позову на відповідача.

Керуючись ст. 74, 76-77, 129, 233, 236-241, 326-327 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Диво світ молоко" (вул. Руслана Слободянюка, 231, м. Кропивницький, 25014, ідентифікаційний код 35720243) на користь Кропивницької міської ради (вул. Велика Перспективна, 41, м. Кропивницький, 25022, ідентифікаційний код 26241020) 3 069 647,50 грн заборгованості з орендної плати та 46044,71 грн судового збору.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення в порядку, передбаченому Господарським процесуальним кодексом України. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Копії рішення надіслати позивачу до електронного кабінету, відповідачу (вул. Руслана Слободянюка, 231, м. Кропивницький, 25014).

Повне рішення складено 15.01.2025.

Суддя В.Г. Кабакова

СудГосподарський суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення13.01.2025
Оприлюднено16.01.2025
Номер документу124423286
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них щодо припинення права користування земельною ділянкою, з них щодо визнання незаконним акта, що порушує право користування земельною ділянкою, з них що виникають з договорів оренди

Судовий реєстр по справі —912/2646/24

Рішення від 13.01.2025

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Кабакова В.Г.

Ухвала від 18.12.2024

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Кабакова В.Г.

Ухвала від 18.11.2024

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Кабакова В.Г.

Ухвала від 21.10.2024

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Кабакова В.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні