УХВАЛА
про відкриття провадження в адміністративній справі
м. Вінниця
15 січня 2025 р. Справа № 120/336/25
Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Бошкова Юлія Миколаївна, розглянувши матеріали:
про: визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити дії
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Керівника Могилів-Подільської окружної прокуратури, в інтересах держави в особі: Державної екологічної інспекції у Вінницькій області до Яришівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити дії.
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначив, що з підстав протиправної бездіяльності Яришівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області не вжито заходів щодо виготовлення та затвердження проекту землеустрою щодо організації і встановлення меж території природно-заповідного фонду ботанічного заказника місцевого значення "Бершанівський", внесення відповідних відомостей до Державного земельного кадастру.
Крім того, за змістом адміністративного позову, заявлено клопотання про витребування доказів.
Вирішуючи питання щодо відкриття провадження у адміністративній справі, суд виходив з наступного.
Відповідно до статті 168 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), позов пред`являється шляхом подання позовної заяви в суд першої інстанції.
Згідно ч. 1, 2 ст. 12 КАС України адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного).
Частиною 1 ст. 257 КАС України встановлено, що за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.
Положенням ч. 2 ст. 257 КАС України передбачено, що за правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.
Питання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження суд вирішує в ухвалі про відкриття провадження у справі (ч. 1 ст. 260 КАС України).
З огляду на викладене та беручи до уваги те, що за характером спірних правовідносин, предметом доказування і складом учасників ця справа має ознаки адміністративної справи незначної складності, суд доходить висновку про можливість її розгляду та вирішення в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Визначаючись щодо клопотання представника позивача про витребування додаткових доказів, суд зазначає наступне.
Одним із принципів адміністративного судочинства є офіційне з`ясування всіх обставин у справі. Цей принцип визначає особливості адміністративного судочинства і полягає у більш активній ролі суду: саме на суд покладено обов`язок вживати передбачені законом заходи, необхідні для всебічного з`ясування обставин у справі. Отже, адміністративний суд має повністю встановити обставини справи, щоб на засадах верховенства права ухвалити законне та обґрунтоване рішення.
Відповідно до ст. 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами:1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.
Про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу (ч. 3 ст. 80 КАС України).
Враховуючи те, що в межах адміністративного позову позивачем оскаржується бездіяльність сільської ради, що полягає у не вжитті необхідних заходів щодо організації та встановлення меж земельної ділянки, суд прийшов до переконання про задоволення клопотання представника позивача. З метою повного та всебічного дослідження всіх обставин справи дійшов висновку про необхідність витребування у Яришівської сільської ради інформацію щодо того, чи вживались сільською радою заходи щодо розроблення документації із землеустрою щодо встановлення меж території природно-заповідного фонду - ботанічний заказник місцевого значення "Бершанівський"; - відомості чи затверджена документація із землеустрою щодо організації і встановлення меж території природно-заповідного фонду - ботанічний заказник місцевого значення "Бершанівський"; - відомості чи винесено в натурі та встановлено (на місцевості) межі, а також чи внесено відповідні відомості до Державного земельного кадастру.
Керуючись ст.ст. 12, 160, 161, 171, 248, 256, 257, 262 КАС України, -
УХВАЛИВ:
1. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі за позовом Керівника Могилів-Подільської окружної прокуратури в інтересах держави в особі: Державної екологічної інспекції у Вінницькій області до Яришівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити дії.
2. Розгляд справи здійснюватиметься суддею Бошковою Юлією Миколаївною одноособово за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
3. Встановити відповідачу 15-денний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву з дотриманням вимог, передбачених ст. 162 КАС України. Подання відзиву є правом відповідача, однак неподання без поважних причин відзиву суб`єктом владних повноважень може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
4. Встановити позивачеві 3-денний строк з дня отримання відзиву на позовну заяву для подання відповіді на відзив в порядку, визначеному ст. 163 КАС України.
5. Встановити відповідачу 3-денний строк з дня отримання відповіді на відзив для подання заперечення в порядку, визначеному ст. 164 КАС України.
6. Клопотання Керівника Могилів-Подільської окружної прокуратури про витребування доказів задовольнити. Витребувати у Яришівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області та зобов`язати надати суду, у строк визначений для подання відзиву, інформацію щодо того, чи вживались сільською радою заходи щодо розроблення документації із землеустрою щодо встановлення меж території природно-заповідного фонду - ботанічний заказник місцевого значення "Бершанівський"; - відомості чи затверджена документація із землеустрою щодо організації і встановлення меж території природно-заповідного фонду - ботанічний заказник місцевого значення "Бершанівський"; - відомості чи винесено в натурі та встановлено (на місцевості) межі, а також чи внесено відповідні відомості до Державного земельного кадастру.
7. Інформацію по справі сторони можуть отримати на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за посиланням: "http://court.gov.ua/fair/".
8. Копію ухвали суду надіслати учасникам справи.
Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.
Суддя Бошкова Юлія Миколаївна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.01.2025 |
Оприлюднено | 16.01.2025 |
Номер документу | 124432394 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Бошкова Юлія Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні