печерський районний суд міста києва
Справа № 757/48059/24-п
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 січня 2025 року суддя Печерського районного суду м. Києва Гридасова А.М., розглянувши матеріали, що надійшли з Департаменту формування доброчесності політичних фінансів Національного агентства з питань запобігання корупції про притягнення до адміністративної відповідальності:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянку України, яка проживає за адресою: АДРЕСА_1 ,
за ст. 212-21 КУпАП,-
В С Т А Н О В И В:
31 липня 2024 року під час перевірки Звіту політичної партії «РОЗВИТКУ І УКРАЇНСЬКОЇ МРІЇ» про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, було виявлено, що ОСОБА_1 , будучи уповноваженою особою політичної партії Розвитку І Української мрії» (ідентифікаційний код юридичної особи 40508224, юридична адреса: м. Київ, вул. Івана Мазепи, буд. 11-Б), всупереч вимогам ст.17 Закону України «Про політичні партії в України», не подала Звіт політичної партії «РОЗВИТКУ І УКРАЇНСЬКОЇ МРІЇ» про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за І квартал 2024 року, чим порушила строки подання фінансового звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, граничний термін подачі якого сплив 10.05.2024 року, згідно з Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного фінансування та контролю за діяльністю політичних партій» від 23 серпня 2023 року № 3337-ІХ. Звіт Партії підписано ОСОБА_1 , як уповноваженою особою Партії, шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису 27.06.2024 року о 14 год. 40 хв.
Таким чином, ОСОБА_1 вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ст.212-21 КУпАП.
ОСОБА_1 зазначила, що вину у вчиненому адміністративному правопорушенні не визнає, вважає, що строки притягнення її до адміністративної відповідальності закінчилися.
Дослідивши матеріали справи, приходжу до наступного висновку.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Відповідно до ст. 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови.
Згідно з ст. 212-21 КУпАП адміністративним правопорушення визнається порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог.
Стаття 212-21 КУпАП є бланкетною, тобто такою, що не називаючи конкретних ознак правопорушення або називаючи лише їх частину, відсилає для встановлення змісту ознак правопорушення до інших нормативних актів.
26 грудня 2023 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного фінансування та контролю за діяльністю політичних партій» від 23 серпня 2023 року № 3337-ІХ І далі - Закон № 3337-ХІ), який відновив звітування політичних партій та обов`язок Національного агентства перевіряти відповідні Звіти.
Згідно з ч.9 ст. 17 Закону політична партія щоквартально, не пізніше ніж на сороковий день після закінчення звітного кварталу, зобов`язана подати до Національного агентства з питань запобігання корупції звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (у тому числі її місцевих організацій, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи) шляхом його заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції.
Відповідно до частини третьої розділу III Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 19.02.2021 № 102/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.04.2021 № 507/36129 - політична партія подає до Національного агентства Звіт за І квартал 2024 року до 10 травня наступного за звітним періодом року.
Таким чином, ОСОБА_1 , як уповноважена особа політичної партії «РОЗВИТКУ І УКРАЇНСЬКОЇ МРІЇ» зобов`язана була подати до Національного агентства Звіт за І квартал 2024 рік (квартальний) до 10.05.2024 року, однак такий було подано лише 27.06.2024 року.
Відповідно до ч. 20 ст. 17 Закону передбачено, що протягом 10 календарних днів з дня завершення строку на подання політичними партіями звітів про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру Національне агентство з питань запобігання корупції на своєму офіційному веб-сайті оприлюднює список політичних партій, які не подали свої звіти у визначений цим Законом строк, та забезпечує притягнення винних осіб до відповідальності, передбаченої законом.
Список політичних партій, які не подали свої Звіти у визначений Законом строк, розміщений на офіційному веб-сайті Національного агентства, серед яких значиться партія «РОЗВИТКУ І УКРАЇНСЬКОЇ МРІЇ».
Врахувавши пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, дослідивши матеріали справи, а саме: протокол про адміністративне правопорушення № 50-33/197 від 09.09.2024 року; копію Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру; висновок про результати перевірки Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру № 1256 від 31.07.2024 року; лист-звернення політичної партії від 20.01.2022 року №3372/0/07-22 та інші матеріли справи, з яких вбачається, що саме ОСОБА_1 , як уповноважена особа політичної партії «РОЗВИТКУ І УКРАЇНСЬКОЇ МРІЇ» зобов`язана в тому числі подавати до Національного агентства Звіти політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, приходжу до висновку, що в діях ОСОБА_1 наявний склад адміністративного правопорушення, передбаченого ст.212-21 КУпАП.
Враховуючи особу винної, вважаю, що відповідно до мети адміністративного стягнення, яке застосовується до особи з метою її виховання в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самою правопорушницею, так і іншими особами (ст. 23 КУпАП), необхідним та достатнім для її виправлення буде застосування до ОСОБА_1 адміністративного стягнення у виді штрафу.
Разом з тим, відповідно до ст. 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.
Згідно з п.5 ч.2 ст.4 Закону України «Про судовий збір» у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення ставка судового збору становить 0,2 прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 605,60 гривень.
Керуючись ст.40-1, ст.212-21, ст.ст.266, 279, 280, 283, 284 КУпАП, суддя, -
П О С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 визнати винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП та застосувати адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 300 (трьохсот) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5100 гривень (п`ять тисяч сто гривень 00 копійки).
Штраф має бути сплачений не пізніше, як через п`ятнадцять днів з дня вручення постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніше як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.
У разі несплати штрафу у встановлений строк з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу у порядку примусового виконання постанови відповідно до ст. 308 КУпАП.
Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 на користь держави судовий збір у розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 605 (шістсот п`ять) грн. 60 коп.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через Печерський районний суд міста Києва особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом 10 днів з дня її винесення.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку на подачу апеляційної скарги.
Строк пред`явлення постанови до виконання - три місяці.
Суддя А.М. Гридасова
Суд | Печерський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 13.01.2025 |
Оприлюднено | 17.01.2025 |
Номер документу | 124432971 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру |
Адмінправопорушення
Печерський районний суд міста Києва
Гридасова А. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні