Рішення
від 15.01.2025 по справі 160/16677/24
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 січня 2025 рокуСправа №160/16677/24

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бондар М.В., розглянувши у спрощеному (письмовому) провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «РЕНЕС-КАПІТАЛ» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «РЕНЕС-КАПІТАЛ» (далі ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ», позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі - ГУ ДПС у Дніпропетровській області, відповідач-1), Державної податкової служби України (далі - ДПС України, відповідач-2), в якому позивач просить:

- визнати протиправними та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10695431/45304676 та № 10695432/45304676 від 11.03.2024 та №10698983/45304676 від 12.03.2024;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: №1647 від 31.12.2023 на загальну суму з податком на додану вартість 83093,27 грн., №1654 від 31.12.2023 на загальну суму з податком на додану вартість 18500,00 грн. та №3011 від 31.01.2024 на загальну суму з податком на додану вартість 28178,44 грн., подані ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ», датою їх фактичного отримання.

Ухвалою суду від 27.06.2024 роз`єднано позовні вимоги у справі №160/16615/24 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «РЕНЕС-КАПІТАЛ» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, в самостійні провадження.

В самостійне провадження №160/16677/24 виділено позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «РЕНЕС-КАПІТАЛ» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про:

- визнання протиправним та скасування рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 12.03.2024 №10698983/45304676;

- зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1647 від 31.12.2023 на загальну суму з податком на додану вартість 83093,27 грн., подану ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ», датою її фактичного отримання.

В обґрунтування позову зазначено, що ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ» зареєстровано як юридична особа, є платником податку на додану вартість. Між ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ» та ТОВ «НВП «ГЕТЬМАН» (ЄДРПОУ 31804036) укладений договір про надання послуг з передпродажної підготовки товару №24-10/23П від 24.11.2023 (надалі Договір). Згідно з умовами вказаного Договору ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ», як виконавець зобов`язується надати ТОВ «НВП «ГЕТЬМАН», як замовнику маркетингові послуги та послуги по передпродажній підготовці товару, що надається замовником на території за напрямками, погодженими Сторонами в пункті 1.2. цього Договору, а замовник доручає та зобов`язується своєчасно прийняти та оплатити їх на умовах визначених Договором. Виконуючи дані умови Договору ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ» виконало взяті на себе зобов`язання в повному обсязі, що підтверджується підписаними з обох сторін актом надання послуг №958 від 31.12.2023, а також звітом до нього. На підставі вищевказаного акту ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ» виписано рахунок на оплату. Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі ПК України) ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ» на підставі бухгалтерських та фінансово-господарських документів за правилом першої події було складено та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) податкову накладну №1647 від 31.12.2023 на загальну суму з податком на додану вартість 83 093,27 грн. Проте, реєстрацію вищезазначеної податкової накладних було зупинено, що підтверджується отриманою квитанцією №1 від 10.01.2024 в ЄРПН за №9366864880. Підставою зупинення реєстрації стало те, що відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України: «Обсяг постачання товару/послуги 73.20 перевищує величину залишку, встановленого як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій». ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ» засобами електронного зв`язку у встановленому порядку направило повідомлення про надання пояснень та копії документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено, письмові пояснення та копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію вищевказаної податкової накладної. Проте, не зважаючи на подані пояснення та документи, Комісією регіонального рівня, 12.03.2024 прийнято рішення про відмову в реєстрацію ПН/РК в ЄРПН №10698983/45304676. Не погоджуючись з вищевказаним рішенням про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ» 21.03.2024 подано скаргу до Комісії з питань розгляду скарг ДПС України на вищевказане рішення разом з додатками, які підтверджують реальність господарських операцій. За результатами розгляду скарги, 28.03.2024, Комісією з питань розгляду скарг ДПС України винесено рішення №19082/45304676/2, яким подану скаргу ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ» залишено без задоволення, а вищевказане рішення комісії регіонального рівня - без змін. ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ» не погоджується з прийнятим рішеннями Комісії регіонального рівня №10698983/45304676 від 12.03.2024 та вважає його помилковим, прийнятим безпідставно і необґрунтовано, за відсутності об`єктивного розгляду наданих документів та пояснень, таким, що порушує права ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ», як платника податку на додану вартість, а відтак є незаконним та таким, що підлягає скасуванню. За викладених обставин, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Ухвалою суду від 01.07.2024 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи в порядку статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України.

18.07.2024 ГУ ДПС у Дніпропетровській області надано до суду відзив на позовну заяву, в якому відповідач-1 просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог та зазначив, що згідно з даними ЄРПН ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ» подано на реєстрацію податкову накладну №1647 від 31.12.2023 на загальну суму 83 093,27 грн, у т.ч. ПДВ 13 848,88 грн, номенклатура товарів/послуг: послуги з просування та стимулювання збуту продукції за період з 01.12.2023 по 31.12.2023, в адресу наступного контрагента покупця ТОВ «Науково-виробниче підприємство «ГЕТЬМАН». За результатами розгляду комісією ГУ ДПС у Дніпропетровській області документів, наданих платником з повідомленням, ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ» направлено повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 31.12.2023 №1647: не надано копії звітів шодо надання маркетингових послуг, додатки до договору щодо узгодження ціни за надані послуги, розрахункові документи. ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ» не надано додаткові документи, у зв`язку з чим Комісією ГУ ДПС у Дніпропетровській області винесено рішення від 12.03.2024 №10698983/45304676 щодо відмови у реєстрації податкової накладної від 31.12.2023 №1647, з причини: ненадання/часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування. реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку. ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ» подано скаргу на рішення комісії від 12.03.2024 №10698983/45304676. За результатами розгляду скарги №9065817134 від 21.03.2024 комісією центрального рівня прийнято рішення №19082/45304676/2 від 28.03.2024 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної №1647 від 31.12.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Підстава: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження. розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Відповідач-1 наголошує, що ненадання суб`єктом господарювання конкретно визначених документів та не зазначення жодних об`єктивних мотивів такої відмови, формує передумови для наявності у контролюючого органу обґрунтованих підстав вважати задекларовані операції безтоварними та, як наслідок, відмовити у реєстрації податкових накладних.

18.07.2024 ДПС України надано до суду відзив на позовну заяву, в якому відповідач-2 просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог, зазначивши аналогічні підстави, що й ГУ ДПС у Дніпропетровській області. Крім того, відповідачем-2 зазначено, що реєстрація податкових накладних є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією ДПС України. Суд у разі ухвалення рішення про зобов`язання податковий орган зареєструвати податкову накладну, фактично візьме на себе повноваження суб`єкта владних повноважень (відповідача у справі), до компетенції якого, у даному випадку, віднесено розгляд пояснень та документів, здійснення автоматичної перевірки податкових накладних та/або розрахунку коригування в ЄРПН.

Ухвалою суду від 03.09.2024 зобов`язано Товариство з обмеженою відповідальністю «РЕНЕС-КАПІТАЛ» надати до суду протягом десяти календарних днів з дня отримання копії цієї ухвали належним чином засвідчені копії документів, які були надані у відповідь на повідомлення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 01.03.2024 №10651614/45304676 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким Товариству з обмеженою відповідальністю «РЕНЕС-КАПІТАЛ» запропоновано надати копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; первинних документів щодо постачання послуг, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків, інших документів, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Станом на день винесення рішення у цій справі витребуваних доказів до суду не надано.

Виходячи з положень статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд адміністративної справи здійснено у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у ній матеріалами.

Дослідивши матеріали, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ» зареєстровано 19.09.2023 як юридична особа та перебуває на обліку як платник податків у ГУ ДПС у Дніпропетровській області відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; є платником ПДВ.

Видами діяльності підприємства за КВЕД є основний: 46.17 Діяльність посередників у торгівлі продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; інші: 46.34 Оптова торгівля напоями; 46.36 Оптова торгівля цукром, шоколадом і кондитерськими виробами; 46.39 Неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах; 47.24 Роздрібна торгівля хлібобулочними виробами, борошняними та цукровими кондитерськими виробами в спеціалізованих магазинах; 47.25 Роздрібна торгівля напоями в спеціалізованих магазинах; 47.62 Роздрібна торгівля газетами та канцелярськими товарами в спеціалізованих магазинах; 47.99 Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами; 52.10 Складське господарство; 56.10 Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування; 56.30 Обслуговування напоями; 73.11 Рекламні агентства; 73.20 Дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки; 82.99 Надання інших допоміжних комерційних послуг, н.в.і.у.

24.11.2023 між ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ» (виконавець) та ТОВ «НВП «ГЕТЬМАН» (замовник) укладено договір про надання послуг з передпродажної підготовки товару №24-10/23П (далі Договір).

На підставі пункту 1.1. Договору замовник доручає, а виконавець бере на себе зобов`язання надати замовнику маркетингові послуги та послуги по передпродажній підготовці товару, що надається замовником на території - за напрямками, погодженими сторонами в пункті 1.2. цього Договору, в замовник зобов`язується своєчасно прийняти такі послуги та оплатити їх відповідно до умов Договору.

Строк надання послуг та строк дії Договору: з дати укладання договору по 31.12.2023 (пункт 1.3. Договору).

Згідно з пунктами 3.1., 3.2. Договору, надання послуг проводиться виконавцем у відповідності до умов даного Договору, додаткових угод та актів здачі-прийняття робіт (надання послуг), підписаних сторонами.

При здачі результатів виконання послуг виконавець та замовник підписують акт здачі-прийняття робіт (надання послуг), який є невід`ємною частиною нього Договору. Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) надається виконавцем щомісячно до 05 числа місяця, що слідує за місяцем в якому надавалися послуги. Замовник зобов`язаний підписати акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) протягом 3-х робочих днів з моменту отримання від виконавця.

Відповідно до пункту 4.1. Договору, за надання послуг, передбачених даним Договором, замовник сплачує виконавцю щомісячну винагороду, розмір якої не може бути більшим загального щомісячного обсягу поставленого товару замовника, відповідно до цього Договору, за умови належного та своєчасного виконаних фокусних завдань працівниками виконавця, погоджених з представником замовника. Щомісячна розрахункова загальна сума вказується в акті здачі-прийняття робіт (надання послуг), що підписується сторонами відповідно до пункту 3.2. цього Договору. Щомісячна винагорода сплачується у національній валюті, шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок виконавця протягом чотирнадцяти календарних днів від дати підписання акту здачі-прийняття робіт (надання послуг).

24.11.2023 сторонами Договору підписано додаткову угоду.

29.12.2023 сторонами Договору підписано додаткову угоду та викладено пункт 1.3. цього Договору в іншій редакції: «Строк надання послуг та строк дії Договору: з дати укладання та по 31.12.2024. Якщо за 30 календарних днів до дати закінчення терміну дії цього Договору жодна зі сторін не направить іншій стороні письмове повідомлення про припинення дії Договору, термін дії цього Договору кожного разу вважається продовженим на наступний календарний рік. Кількість таких продовжень необмежена.».

31.12.2023 сторонами Договору підписано акт надання послуг №958 про те, що виконавцем виконані наступні роботи (надані такі послуги):

- послуги з просування та стимулювання збуту продукції з 01.12.2023 по 31.12.2023; кількість 1; одиниця послуга; ціна з ПДВ 83 093,27 грн; сума з ПДВ 83 093,27 грн.

Разом: 83 093,27 грн, у т.ч. ПДВ 13 848,88 грн.

Також, матеріали справи містять звіт про надання послуг за грудень 2023, підписаний ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ» та ТОВ «НВП «ГЕТЬМАН».

Також, до позову долучено платіжну інструкцію від 15.02.2024 №518, платник: ТОВ «НВП «ГЕТЬМАН», отримувач: ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ» на суму 83 093,27 грн, призначення платежу: оплата за послуги з просування зг.рах. №16 від 31.12.23 ПДВ 20% - 13 848,88 грн.

На виконання приписів пункту 201.10 статті 201 ПК України, позивачем складено податкову накладну №1647 від 31.12.2023 на суму 83 093,27 грн. в т. ч. ПДВ 20% - 13 848,88 грн, та направлено її на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних.

10.01.2024 від автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України надійшла квитанція №9366864880, з якої вбачається, що документ прийнято, реєстрація зупинена.

Підставою зупинення реєстрації податкової накладної №1647 від 31.12.2023 вказано наступне: «Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної №1647 від 31.01.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 73.20, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=35.4084%, "Рпотч"=0. Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.».

27.02.2024 ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ» надало до контролюючого органу повідомлення №7 з копіями пояснення та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, перелік яких міститься в скріншоті, долученому відповідачем-1 до відзиву: квитанція 1647; акт; ліцензія на алкогольні напої Визвол.; ліцензія на алкогольні напої ВМ.; податкова накл. 1647; ліцензія на алкогольні напої Вол. Вел.; опт. ліцензія сидр та перрі; ліцензія на алкогольні напої Крив.; пояснення; опт. ліцензія крім сидра та перрі; ліцензія на алкогольні напої 200 років; ліцензія на алкогольні напої Водоп.; ліцензія на алкогольні напої Івана Аврам.; штатний розклад на 01.12.2023; ліцензія на алкогольні напої Вокзал; ліцензія на алкогольні напої Олексія Солом.; ліцензія на алкогольні напої Соборна; ліцензія на алкогольні напої Молод; ліцензія на алкогольні напої Соборна.

01.03.2024 ГУ ДПС у Дніпропетровській області направлено позивачу повідомлення від №10651614/45304676 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ» запропоновано надати копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; первинних документів щодо постачання послуг, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків, інших документів, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Доказів надання до контролюючого органу запитуваних документів до суду не надано.

Комісією ГУ ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №10698983/45304676 від 12.03.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №1647 від 31.12.2023 з причини: ненадання/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної податковій накладній і розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної і розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ» подано скаргу на рішення Комісії ГУ ДПС у Дніпропетровській області №10698983/45304676 від 12.03.2024.

За результатами розгляду скарги №9065817134 від 21.03.2024 комісією центрального рівня прийнято рішення №19082/45304676/2 від 28.03.2024 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної №1647 від 31.12.2023 в ЄРПН без змін. Підстава: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Вважаючи рішення відповідача-1 про відмову у реєстрації податкової накладної №1647 від 31.12.2023 протиправним, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246) (в редакції, чинній на момент подання на реєстрацію спірної податкової накладної), після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;

наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;

наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;

дотримання вимог Законів України Про електронні довірчі послуги, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно з пунктом 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Аналогічні приписи наведені у пункті 201.16 статті 201 ПК України, згідно з якими реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України.

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі - Порядок №1165) (в редакції, чинній на момент зупинення реєстрації податкової накладної) у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно з абзацом 1 пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної / розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).

Так, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації (пункт 10 Порядку №1165).

Відповідно до пункту 11 Порядку №1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 № 520.

Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено наказом Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019 «Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №520) (в редакції, чинній на момент винесення оскаржуваного рішення).

У пункті 4 Порядку №520 зазначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до пункту 5 Порядку №520, платник податку, який склав податкову накладну / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації таких податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може подати такі документи:

договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.

Пунктами 6, 7 Порядку №520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».

Пунктами 9-10 Порядку №520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

або надсилає повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування;

або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.

Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».

За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Пунктом 12 Порядку №520 визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Як встановлено під час розгляду справи, реєстрацію податкової накладної позивача зупинено з підстав відповідності вимогам пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. У квитанції запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Відповідно до пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в ЄРПН, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01.01.2017 в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01.01.2017 у ЄРПН.

При розгляді цієї справи суд враховує висновки Верховного Суду, підтримані у постанові колегії суддів Касаційного адміністративного суду Верховного Суду від 02.07.2024 у справі №440/5004/23, відповідно до яких предметом доказування при вирішенні вимог про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну мають бути встановленими обставини достатності документів для її реєстрації.

З матеріалів справи випливає, що ГУ ДПС у Дніпропетровській області направлено позивачу повідомлення від 01.03.2024 №10651614/45304676 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ» запропоновано надати копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; первинних документів щодо постачання послуг, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків, інших документів, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Доказів надання до контролюючого органу запитуваних документів до суду не надано.

Підставою для відмови в реєстрації податкової накладної №1647 від 31.12.2023 в оскаржуваному рішенні комісією відповідача-1 є ненадання/часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної податковій накладній і розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної і розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

Як вбачається із матеріалів справи та про що зазначає представник податкового органу, що ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ» не надано додаткових пояснень та копій документів у 5 денний термін щодо підтвердження інформації, зазначеної у спірній податковій накладній №1647 від 31.12.2023.

На підставі вищевикладеного, Комісією ГУ ДПС у Дніпропетровській області прийнято оскаржуване рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №10698983/45304676 від 12.03.2024.

Дослідивши долучені до матеріалів справи документи, а також враховуючи відсутність доказів надання позивачем до контролюючого органу додатково запитуваних ГУ ДПС у Дніпропетровській області документів, суд вважає, що надані після зупинення реєстрації податкової накладної документи не спростували сумніви відповідача-1 у реальності проведеної господарської операції з надання замовнику маркетингових послуг та послуг по передпродажній підготовці товару на загальну суму 83 093,27 грн, в т.ч. ПДВ 13 848,88 грн.

Суд зазначає, що з документів, наданих з повідомленням від 27.02.2024 №7 не вбачається сутність проведеної господарської операції, перелік наданих послуг, в чому саме вони полягали, ким саме надавались та інше.

Матеріали справи містять звіт про надання послуг за грудень 2023, підписаний ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ» та ТОВ «НВП «ГЕТЬМАН».

Втім, матеріали справи підтверджують ненадання ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ» вказаного звіту до ГУ ДПС у Дніпропетровській області разом з повідомленням №7 від 27.02.2024.

Приписами пункту 44.1 статті 44 ПК України визначено, що для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Тобто, показники, визначені пунктом 44.1 статті 44 ПК України повинні підтверджуватись первинними документами.

Відповідно до частини 2 статті 3 Закону України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні» бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Отже, податковий облік ґрунтується на даних бухгалтерського обліку та підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є належним чином оформленні первинні документи, які фіксують факт здійснення господарських операцій.

За наведених обставин, подані позивачем документи не можуть вважатися достатніми для підтвердження господарської операції з надання замовнику маркетингових послуг та послуг по передпродажній підготовці товару та для реєстрації податкової накладної №1647 на суму на загальну суму 83 093,27 грн, в т.ч. ПДВ 13 848,88 грн, виписаної 31.12.2023 позивачем на ТОВ «НВП «ГЕТЬМАН».

За встановлених обставин, враховуючи ненадання позивачем протягом 5 днів документів, ГУ ДПС у Дніпропетровській області, приймаючи оскаржуване рішення, діяло відповідно до приписів податкового законодавства, забезпечуючи виконання покладених на контролюючий орган функцій та повною мірою використовуючи надані законодавством права.

На підставі встановлених обставин, суд вважає, що ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ» до податкового органу не було надано усіх необхідних та належних документів, які б дійсно підтверджували факт виконання господарських операцій між позивачем та його контрагентом, та спростували б сумнів, який виник у податкового органу з приводу підтвердження реальності господарських операцій із наведеними контрагентом.

З урахуванням встановлених під час судового розгляду обставин та фактів, суд дійшов висновку, що Комісія ГУ ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення щодо реєстрації або відмову в такій реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, прийняла оскаржуване рішення про відмову в реєстрації податкової накладної виходячи із наданих документів, а тому діяла в межах та на підставі діючих норм податкового законодавства, оскільки позивачем не спростовано фактів щодо сумніву податкового органу у реальності господарських операцій.

На підставі частин 1 та 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до частини 1 статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Таким чином, оскаржуване рішення ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 12.03.2024 №10698983/45304676 про відмову в реєстрації податкової накладної №1647 від 31.12.2023 є правомірним, винесено на підставі, у межах повноважень та у спосіб, визначені чинним законодавством України.

Враховуючи відсутність підстав для задоволення позовних вимог про визнання протиправним та скасування оскаржуваного рішення, суд не вбачає підстав і для задоволення похідної вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Таким чином, позовні вимоги ТОВ «РЕНЕС-КАПІТАЛ» не підлягають задоволенню.

Враховуючи відмову у задоволенні позовних вимог, розподіл судових витрат не здійснюється.

На підставі викладеного, керуючись статтями 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «РЕНЕС-КАПІТАЛ» (адреса: вул. Соборна, 5, с. Вільне, Дніпропетровська обл., 53032; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 45304676) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (адреса: вул. Сімферопольська, 17А, м. Дніпро, 49005; ідентифікаційний код ВП в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 44118658), Державної податкової служби України (адреса: Львівська пл., 8, м. Київ, 04053; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії відмовити.

Розподіл судових витрат не здійснювати.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та у строки, передбачені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя М.В. Бондар

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.01.2025
Оприлюднено17.01.2025
Номер документу124433686
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —160/16677/24

Рішення від 15.01.2025

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 15.01.2025

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 03.09.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 03.09.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 22.07.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 01.07.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні