ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 січня 2025 рокуСправа №160/18653/24
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бондар М.В. розглянувши у спрощеному (письмовому) провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Дніпропетровській області до Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області про визнання протиправним та скасування висновку,-
ВСТАНОВИВ:
Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Дніпропетровській області (далі Служба, позивач) звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області (далі - Офіс, відповідач), в якому позивач просить визнати протиправним та скасувати висновок про результати моніторингу Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області (UA-2024-04-26-006372-a) від 27.06.2024 по закупівлі «Послуги з експлуатаційного утримання. Відновлення роботи та обслуговування систем сигналізації та інформування учасників дорожнього руху (світлофорних об`єктів) на автомобільних дорогах загального користування державного значення., 7151466 UAH, 50230000-6, ДК021, 1, послуга».
В обґрунтування позову зазначено, що Службою проведена закупівля «Послуги з експлуатаційного утримання. Відновлення роботи та обслуговування систем сигналізації та інформування учасників дорожнього руху (світлофорних об`єктів) на автомобільних дорогах загального користування державного значення., 7151466 UAH, 50230000-6, ДК021, 1, послуга» (UA-2024-04-26-006372-a). За результатами електронного аукціону переможцем визначено ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «СПЕКТОР-ЮГ», з яким 22.04.2024 укладено відповідний Договір № СВ-2024. 27.06.2024 Офісом ЦБД «Prozorro» оприлюднено висновок про результати моніторингу Закупівлі, яким встановлено порушення пункту 3 розділу І Порядку №708 та абзацу третього пункту 14 Порядку №1082 в частині не зазначення коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. 02.07.2024 Службою, в порядку частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі Закон №922-VIII) подано відповідні заперечення. Разом з тим, відповідач не підтвердив усунення замовником визначених порушень, та не прийняв аргументовані заперечення, як передбачено пунктом 9 статті 8 Закону №922-VIII. Щодо зазначення в висновку пункту 1 розділу 3 тендерної документації, де замовник визначив приклади та опис формальних несуттєвих помилок відповідно до Переліку формальних помилок, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за № 715/34998 (далі Перелік №710), позивач зауважує, що цей Перелік описує формальні помилки учасників при подачі тендерних пропозицій. Позивач наголошує на тому, що після виявлення помилки в плані закупівель уповноважена особа мала право, оформити рішення про необхідності виправлення технічних (механічних, формальних) помилок, допущених при внесенні інформації про закупівлю, скориставшись цим правом, вирішено зазначення коду ДК 021:2015 50230000-6 - Послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов`язаного обладнання та супутні послуги який зазначено в плані закупівель віднести до категорії технічних (формальних, механічних) та вважати вірним код ДК 021:2015 63710000-9 Послуги з обслуговування наземних видів транспорту (протокольне рішення №5 від 03.06.2024). Зокрема, визначення коду ДК 021:2015 63710000-9 Послуги з обслуговування наземних видів транспорту по предмету закупівлі «Послуги з експлуатаційного утримання. Відновлення роботи та обслуговування систем сигналізації та інформування учасників дорожнього руху (світлофорних об`єктів) на автомобільних дорогах загального користування державного значення» є наступні причини: у складі заявлених послуг велику частину, а саме 70% складають послуги з встановлення комп`ютерного комплексу АСКДР з використанням систем GPRS зв`язку, який дозволяє одночасно регулювати дорожній рух, моніторити працездатність світлофорних об`єктів та контролювати вуличне освітлення, встановлення дорожніх контролерів, що дозволяють забезпечити координоване управління транспортними потоками в складі регіональної системи управління дорожнім рухом; послуги з оформлення інформаційного паспорту об`єкту є такими, послугами, що відносяться до «Послуги з керуванням дорожнім рухом» (код ДК 63712700-0 Послуги з керування дорожнім рухом), а частка послуг безпосередньо з технічного обслуговування світлофорів (код ДК 50232200-2 Послуги з технічного обслуговування світлофорів) складає всього 30 % технічного завдання, у зв`язку з чим, Службою прийнято рішення, яке не порушує норми чинного законодавства, використати найбільш оптимальний для цієї закупівлі код закупівлі, а саме 63710000-9 Послуги з обслуговування наземних видів транспорту. Крім того, у спірному висновку відповідач зазначає про те, що «за результатами моніторингу встановлено, що під час розміщення та оприлюднення інформації щодо предмета закупівлі (оголошення про проведення відкритих торгів) замовником не зазначено в інформації щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим порушено вимоги пункту 14 Порядку №1082». Проте, позивач наголошує на тому, що до вказаної позиції входять: послуги з експлуатаційного утримання (63712200-5 Послуги з експлуатації автомобільних доріг); відновлення роботи та обслуговування систем сигналізації та інформування учасників дорожнього руху (63712700-0 Послуги з керування дорожнім рухом), тому вищевказане зауваження у висновку є безпідставним, необґрунтованим та не може бути визначене як порушенням. Також позивач звертає увагу суду на тому, що при визначенні коду державного класифікатора до предмета закупівлі замовником не призвело до поділу предмета закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів /спрощених закупівель, та жодним чином не вплинуло та не порушило права та інтереси третіх осіб. Таким чином, у спірному висновку, на думку позивача, Офісом не зазначено жодних фактичних обставин, на підставі яких відповідач дійшов таких висновків, що є підставою для скасування такого висновку судом.
Ухвалою суду від 29.07.2024 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи в порядку статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України.
30.07.2024 відповідачем надано до суду відзив на позовну заяву, в якому відповідач просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог у повному обсязі та зазначив, що за наслідками проведеного моніторингу установлено, що згідно з відомостями веб-порталу уповноваженого органу з питань закупівель замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів №UA-2024-04-26-006372-а у стовпці «Назва номенклатурної позиції предмета закупівлі» зазначено такі номенклатурні позиції: Послуги з експлуатаційного утримання. Відновлення роботи та обслуговування систем сигналізації та інформування учасників дорожнього руху (світлофорних об`єктів) на автомобільних дорогах загального користування державного значення. У стовпці оголошення «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» визначено «ДК 021:2015: 50230000-6 - Послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов`язаного обладнання та супутні послуги». Також, моніторингом установлено, що у пункті 6 «Коди відповідних класифікаторів предмета закупівлі» річного плану закупівель №UA-P-2024-04-25-015222-а вказаний код ДК 021:2015: 50230000-6 - Послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов`язаного обладнання та супутні послуги. Разом з цим, моніторингом установлено, що у підпункті 4.1 розділу 1 «Загальні положення» тендерної 006372-а на веб-портал уповноваженого органу з питань закупівель вказано код ДК 021:2015 63710000-9 - Послуги з обслуговування наземних видів транспорту (Послуги з експлуатаційного утримання. Відновлення роботи та обслуговування систем сигналізації та формування учасників дорожнього руху (світлофорних об?єктів) на автомобільних дорогах загального користування державного значення). З приводу вищезазначеного через електронну систему закупівель Офісом направлено запит замовнику та отримано пояснення, в якому зазначено, що після проведеної процедури відкритих торгів з особливостями і підписання договору №CB-2024 від 22.05.2024, уповноваженою особою виявлено помилку в плані закупівель, а саме в коді ДК. Після виявлення помилки, 03.06.2024 складено протокольне рішення №5, де уповноваженою особою вирішено зазначення коду ДК 021:2015 5023000-6 - Послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов`язаного обладнання та супутні послуги віднести до категорії технічних (формальних, механічних) та вважати вірним код ДК 021:2015 63710000-9 Послуги з обслуговування наземних видів транспорту. Проте, відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації, замовник визначив приклади та опис формальних несуттєвих помилок відповідно до Переліку формальних помилок, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за №715/34998 (далі - Перелік №710), та не вірне визначення коду ДК предмету закупівлі не вважається формальною та несуттєвою помилкою у розумінні тендерної документації. Таким чином, відповідно до Національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 №1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), код товару, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі «Послуги з експлуатаційного утримання. Відновлення роботи та обслуговування систем сигналізації та інформування учасників дорожнього руху (світлофорних об`єктів) на автомобільних дорогах загального користування державного значення», становить код «ДК 021:2015: 63710000-9: Послуги з обслуговування наземних видів транспорту». Замовником при визначенні предмету закупівлі у річному плані закупівель та в оголошенні про проведення відкритих торгів за кодом ДК 021:2015: 50230000-6 - Послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов?язаного обладнання та супутні послуги не дотримано вимог пункту 3 розділу І Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №708, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.06.2020 за №500/34783 та абзацу третього пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 11.06.2020 №1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за №610/34893 в частині не зазначення коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. За наслідками проведеного моніторингу установлено, що згідно з відомостями веб-порталу уповноваженого органу з питань закупівель замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів №UA-2024-04-26- 006372-а у стовпці «Назва номенклатурної позиції предмета закупівлі» зазначено такі номенклатурні позиції: Послуги з експлуатаційного утримання. Відновлення роботи та обслуговування систем сигналізації та інформування учасників дорожнього руху (світлофорних об?єктів) на автомобільних дорогах загального користування державного значення. У стовпці оголошення «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» визначено «ДК 021:2015: 50230000-6 - Послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов`язаного обладнання та супутні послуги». Позивачем як під час здійснення моніторингу цієї процедури закупівлі, так і у позовній заяві не заперечується факт того, що в річному плані закупівель №UA-P-2024-04- 25-015222-а не вірно вказаний код ДК. Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі Особливості) замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Тобто, якщо позивачем виявлено помилку стосовно коду ДК, про що йдеться у протокольному рішенні від 03.06.2024 №5, то відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей він повинен був відмінити дану процедуру закупівель. На думку відповідача, Офісом належним чином конкретизовано, яких саме заходів має вжити позивач, визначено спосіб усунення порушень, що свідчить про відповідність оскаржуваного висновку відповідача як акту індивідуальної дії критеріям обґрунтованості та вмотивованості.
08.08.2024 до суду від представника позивача надійшла відповідь на відзив, в якій зазначено, що стосовно зазначення в висновку пункту 1 розділу 3 тендерної документації, де замовник визначив приклади та опис формальних несуттєвих помилок відповідно до Переліку №710, позивач зауважує, що цей перелік описує формальні помилки учасників при подачі тендерних пропозицій. Наказом Мінекономіки від 08.06.2021 №40 затверджено Примірне положення про уповноважену особу (далі Примірне положення), яким рекомендовано замовникам під час розроблення положення про уповноважену особу керуватися Примірним положенням про уповноважену особу, затвердженим цим наказом. Тобто примірний це орієнтовний, приблизний, а тому не обов`язковий до використання згідно з законодавством. Отже, замовник може або відступати від Примірного положення, затвердженого Мінекономіки, або його доповнювати, або змінювати, або ж узагалі розробити власне, якщо зміст не буде суперечити чинному законодавству. В положенні про уповноважену особу, яке затверджено Наказом №159 від 09.07.2020 пунктом 3.3 передбачено право приймати рішення з оформленням відповідного протоколу щодо необхідності виправлення технічних (механічних, формальних) помилок, допущених при внесенні інформації про закупівлю, яка оприлюднюється на вебпорталі уповноваженого органу. Після виявлення помилки, в плані закупівель уповноважена особа мала право оформити рішення про необхідності виправлення технічних (механічних, формальних) помилок, допущених при внесенні інформації про закупівлю, а саме, вирішено зазначення коду ДК 021:2015 50230000-6 - Послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов`язаного обладнання та супутні послуги який зазначено в плані закупівель віднести до категорії технічних (формальних, механічних) та вважати вірним код ДК 021:2015 63710000-9 Послуги з обслуговування наземних видів транспорту. У зв`язку з цим, прийнято рішення, яке не порушує норми чинного законодавства, використати найбільш оптимальний для цієї закупівлі код закупівлі, а саме 63710000-9 Послуги з обслуговування наземних видів транспорту.
09.08.2024 до суду від представника відповідача надійшли заперечення на відповідь на відзив, в яких відповідачем підтримано доводи, викладені у відзиві.
Дослідивши письмові докази, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.
Судом встановлено, що наказом Офісу від 17.06.2024 №20-3 «Про початок моніторингу закупівель» розпочато моніторинг закупівлі ID: UA-2024-04-26-006372-а.
За результатами моніторингу закупівлі, відповідачем складено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі від 27.06.2024 (далі Висновок), в якому встановлено таке:
І. Вступна частина
інформація про замовника: Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Дніпропетровській області, 25843931, Україна, Дніпро, Вулиця Воскресенська будинок 24;
інформація про предмет закупівлі: Послуги з експлуатаційного утримання. Відновлення роботи та обслуговування систем сигналізації та інформування учасників дорожнього руху (світлофорних об`єктів) на автомобільних дорогах загального користування державного значення., 7151466 UAH, 50230000-6, ДК021, 1, послуга;
інформація про оприлюднення: 749a91f96a24424a8b3df3924d9b4dd1, 2024-04-26;
підстава здійснення моніторингу: виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель;
дата початку моніторингу: 17 червня 2024 17:48.
ІІ. Констатуюча частина
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27.06.2024.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону №922-VIII та Особливостям; розгляду тендерних пропозицій; укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору чинному законодавству України та умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до договору; своєчасність надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Дніпропетровській області (далі замовник) на 2024 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 26.04.2024 №2; тендерну пропозицію ТОВ «Науково-виробниче підприємство «Спектр-Юг»»; повідомлення про усунення невідповідностей; протокол про визначення переможця процедури закупівлі уповноваженою особою від 08.05.2024 №4; повідомлення про намір укласти договір від 05.05.2024; договір від 22.05.2024 №СВ-2024 за ціною 7 116 466,00 гривень; додаткову угоду до договору від 22.05.2024 №1; пояснення та документи замовника, надані 20.06.2024 та 26.06.2024 через електронну систему закупівель на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до пункту 3 розділу І Порядку №708, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно із пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону №922-VIII та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Відповідно до пункту 3 Порядку № 1082, розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ЦЗО/ учасником/постачальником/органом оскарження/органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ЦЗО/ учасника/постачальника/органу оскарження/органів державного фінансового контролю. У разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.
Відповідно до пункту 14 Порядку №1082, під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо: назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі; коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
За наслідками проведеного моніторингу установлено, що згідно з відомостями веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів № UA-2024-04-26-006372-a у стовпці «Назва номенклатурної позиції предмета закупівлі» зазначено такі номенклатурні позиції: Послуги з експлуатаційного утримання. Відновлення роботи та обслуговування систем сигналізації та інформування учасників дорожнього руху (світлофорних об`єктів) на автомобільних дорогах загального користування державного значення. У стовпці оголошення «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» визначено «ДК 021:2015: 50230000-6 Послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов`язаного обладнання та супутні послуги». Також, моніторингом установлено, що у пункті 6 «Коди відповідних класифікаторів предмета закупівлі» річного плану закупівель № UA-P-2024-04-25-015222-a вказаний код ДК 021:2015: 50230000-6 Послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов`язаного обладнання та супутні послуги.
Разом з цим, моніторингом установлено, що у підпункті 4.1 розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації, пункті 1.1 договору від 22.05.2024 №СВ-2024 та у назві предмета закупівлі за №UA-2024-04-26-006372-a на веб-портал Уповноваженого органу з питань закупівель вказано код ДК 021:2015 63710000-9 Послуги з обслуговування наземних видів транспорту (Послуги з експлуатаційного утримання. Відновлення роботи та обслуговування систем сигналізації та формування учасників дорожнього руху (світлофорних об`єктів) на автомобільних дорогах загального користування державного значення).
З приводу вищезазначеного через електронну систему закупівель Управлінням Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області надано запит замовнику та отримано наступне пояснення: «Після проведеної процедури відкритих торгів з особливостями і підписання договору №СВ-2024 від 22.05.2024, Уповноваженою особою виявлено помилку в плані закупівель, а саме в коді ДК. Після виявлення помилки, 03.06.2024 складено протокольне рішення №5, де уповноваженою особою вирішено зазначення коду ДК 021:2015 5023000-6 Послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов`язаного обладнання та супутні послуги віднести до категорії технічних (формальних, механічних) та вважати вірним код ДК 021:2015 63710000-9 Послуги з обслуговування наземних видів транспорту.»
Проте, відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації, замовник визначив приклади та опис формальних несуттєвих помилок відповідно до Переліку №710, та не вірне визначення коду ДК предмету закупівлі не вважається формальною та несуттєвою помилкою у розумінні тендерної документації.
Таким чином, відповідно до Національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 № 1749 (далі Єдиний закупівельний словник), код товару, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі «Послуги з експлуатаційного утримання. Відновлення роботи та обслуговування систем сигналізації та інформування учасників дорожнього руху (світлофорних об`єктів) на автомобільних дорогах загального користування державного значення», становить код «ДК 021:2015: 63710000-9: Послуги з обслуговування наземних видів транспорту».
Виходячи з вищевикладеного, замовником при визначенні предмету закупівлі у річному плані закупівель та в оголошенні про проведення відкритих торгів за кодом ДК 021:2015: 50230000-6 Послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов`язаного обладнання та супутні послуги не дотримано вимоги пункту 3 розділу І Порядку № 708 та абзацу третього пункту 14 Порядку №1082 в частині не зазначення коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Висновок про наявність або відсутність порушення (порушень) законодавства: за результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі встановлено порушення пункту 3 розділу І Порядку № 708 та абзацу третього пункту 14 Порядку №1082. За результатами аналізу питання щодо відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону №922-VIII та Особливостей (в редакції від 09.04.2024); розгляду тендерної пропозиції; своєчасності укладання договору про закупівлю, змін до нього та їх оприлюднення; відповідності умов договору чинному законодавству України та умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом порушень не встановлено.
Зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: з огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону №922-VIII, Офіс зобов`язув здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Вважаючи протиправним висновок Офісу, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Вирішуючи спір по суті позовних вимог, суд виходить з наступного.
Правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні визначаються Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 №2939-XII (далі - Закон №2939-ХІІ).
Відповідно до частини 2 статті 2 Закону №2939-ХІІ державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі.
Частиною 1 статті 5 Закону №2939-ХІІ передбачено, що контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення, зокрема, моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом №922-VIII.
Згідно з пунктом 14 частини 1 статті 1 Закону №922-VIII моніторинг процедури закупівлі - це аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Порядок проведення моніторингу процедури закупівлі визначено статтею 8 Закону №922-VIII.
Відповідно до частини 1 статті 8 Закону №922-VIII моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю).
Відповідно до пункту 1 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 №43 (далі - Положення про Держаудитслужбу) Державна аудиторська служба України (Держаудитслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів та який реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
Пунктом 7 вищезазначеного Положення про Держаудитслужбу визначено, що Держаудитслужба здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку міжрегіональні територіальні органи.
Відповідно до даних веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель (веб-порталу «Прозорро») закупівля №UA-2024-04-26-006372-a проведена за процедурою відкритих торгів з особливостями.
Пунктом 3-7 розділу Х Закону №922-VIII установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
На виконання вказаних положень Кабінетом Міністрів України постановою від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (Особливості).
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов`язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону №922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей.
Згідно з пунктом 24 Особливостей замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку №1082, та цих Особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до частини 8 статті 12 Закону №922-VIII подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель.
Порядком №1082 визначено процедуру розміщення інформації про публічні закупівлі, яка оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель, подання інформації, документів, звернень та скарг, одержання повідомлень через електронну систему закупівель (пункт 1 вказаного Порядку).
Зокрема, пунктом 14 Порядку №1082 передбачено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом №922-VIII, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим - четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо: назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі; коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Отже, на виконання абзацу 3 пункту 14 Порядку №1082 в електронній системі закупівель зазначається код товару, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Вказана норма є імперативною та не передбачає виключень.
Відповідно до пункту 3 розділу І Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України №708 від 15.04.2020 (далі Порядок №708) предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Також слід зазначити, що Міністерство економіки України (Мінекономіки) є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує, зокрема, формування та реалізацію державної політики у сфері публічних закупівель.
Відповідно до підпункту 93 пункту 4 Положення про Міністерство економіки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 №459 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 17.02.2021 №124) Мінекономіки надає узагальнені відповіді рекомендаційного характеру щодо застосування законодавства у сфері публічних закупівель.
Так, листом від 03.09.2020 №3304-04-53972-06 «Щодо визначення предмета закупівлі та розміщення інформації в електронній системі закупівель» Мінекономіки надано роз`яснення щодо, зокрема, поняття номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Зокрема, у листі зазначено наступне:
«Виходячи зі змісту пункту 14 Порядку №1082 замовник під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначає інформацію, що визначена пунктом 12 та абзацами другим- четвертим пункту 13 Порядку №1082, та інформацію щодо назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі; коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Отже, у разі оприлюднення оголошень, передбачених Законом, а саме, оголошення про проведення спрощеної закупівлі, оголошення про проведення відкритих торгів, оголошення про проведення конкурентного діалогу, оголошення про проведення торгів з обмеженою участю, оголошення про проведення закупівлі для укладення рамкової угоди та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі, замовник крім загальної інформації про предмет закупівлі зазначає інформацію щодо кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі. Так, замовником вказуються перелік конкретних найменувань товарів або послуг, які замовник закуповує в межах визначеного предмета закупівлі, із зазначенням цифрового коду Єдиного закупівельного словника, що найбільш відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі починаючи з четвертої цифри. Наприклад: Є необхідність здійснити закупівлю фарби (фарба емаль та олійна). Предмет закупівлі: Фарба (ДК 021:2015: 44810000-1 Фарби) Предмет закупівлі обирається за показником четвертої цифри та зазначається наступна номенклатурна позиція: Емаль ПФ-115 чорна (2,8 кг) (ДК 021:2015: 44812100-6 Емалі та глазурі) Олійна МА-15 зелена (2,5 кг) (ДК 021:2015: 44812210-0 Олійні фарби). В даному випадку номенклатурна позиція зазначається за показниками шостої та сьомої цифри. Або є необхідність закупівлі запасних частин для автомобіля (лобове скло та бампер) Предмет закупівлі: Запасні частини для автомобіля Daewoo Lanos (ДК 021:2015: 34330000-9 Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів). Предмет закупівлі обирається за показником четвертої цифри. Разом з тим, оскільки в Єдиному закупівельному словнику відсутня подальша деталізація, замовник зазначає номенклатурну позицію відповідно за показником четвертої цифри: Лобове скло (ДК 021:2015: 34330000-9 Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів) Бампер СДК 021:2015: 34330000-9 Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів). З огляду на викладене, предмет закупівлі визначається замовником самостійно з дотриманням вимог Закону та Порядку».
З аналізу положень Порядку №1082 слідує, що номенклатурна позиція предмета закупівлі - це конкретне найменування одиниці товару/послуги, що закуповується в межах предмета закупівлі. Замовник зобов`язаний зазначити інформацію щодо кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, а саме: перелік конкретних найменувань товарів або послуг, які замовник закуповує в межах визначеного предмета закупівлі, із зазначенням цифрового коду Єдиного закупівельного словника, що найбільш відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі починаючи з четвертої цифри.
За наслідками проведеного моніторингу установлено, що згідно з відомостями веб-порталу уповноваженого органу з питань закупівель замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів №UA-2024-04-26-006372-a у стовпці «Назва номенклатурної позиції предмета закупівлі» зазначено такі номенклатурні позиції: Послуги з експлуатаційного утримання. Відновлення роботи та обслуговування систем сигналізації та інформування учасників дорожнього руху (світлофорних об`єктів) на автомобільних дорогах загального користування державного значення. У стовпці оголошення «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» визначено «ДК 021:2015: 50230000-6 Послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов`язаного обладнання та супутні послуги». Також, моніторингом установлено, що у пункті 6 «Коди відповідних класифікаторів предмета закупівлі» річного плану закупівель № UA-P-2024-04-25-015222-a вказаний код ДК 021:2015: 50230000-6 Послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов`язаного обладнання та супутні послуги.
З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу через електронну систему закупівель замовнику надано відповідний запит.
Замовником 20.06.2024 за вих. №1-13/1700 надано відповідь, що після проведеної процедури відкритих торгів з особливостями і підписання договору №СВ-2024 від 22.05.2024, Уповноваженою особою виявлено помилку в плані закупівель, а саме в коді ДК. Після виявлення помилки, 03.06.2024 складено протокольне рішення №5, де уповноваженою особою вирішено зазначення коду ДК 021:2015 5023000-6 Послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов`язаного обладнання та супутні послуги віднести до категорії технічних (формальних, механічних) та вважати вірним код ДК 021:2015 63710000-9 Послуги з обслуговування наземних видів транспорту.
Матеріали справи містять протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 03.06.2024 №5, в якому зазначено, що рішення про віднесення уповноваженою особою виправлення помилки, а саме, зазначення коду ДК 021:2015 5023000-6 Послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов`язаного обладнання та супутні послуги віднести до категорії технічних (формальних, механічних) та вважати вірним код ДК 021:2015 63710000-9 Послуги з обслуговування наземних видів транспорту.
Згідно з Переліком № 710, формальними помилками є:
1.Інформація/документ, подана учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, містить помилку (помилки) у частині:
уживання великої літери;
уживання розділових знаків та відмінювання слів у реченні;
використання слова або мовного звороту, запозичених з іншої мови;
зазначення унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - помилка в цифрах;
застосування правил переносу частини слова з рядка в рядок;
написання слів разом та/або окремо, та/або через дефіс;
нумерації сторінок/аркушів (у тому числі кілька сторінок/аркушів мають однаковий номер, пропущені номери окремих сторінок/аркушів, немає нумерації сторінок/аркушів, нумерація сторінок/аркушів не відповідає переліку, зазначеному в документі).
2. Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп`ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі.
3. Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації.
4. Окрема сторінка (сторінки) копії документа (документів) не завірена підписом та/або печаткою учасника процедури закупівлі (у разі її використання).
5. У складі тендерної пропозиції немає документа (документів), на який посилається учасник процедури закупівлі у своїй тендерній пропозиції, при цьому замовником не вимагається подання такого документа в тендерній документації.
6. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що не містить власноручного підпису уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, якщо на цей документ (документи) накладено її кваліфікований електронний підпис.
7. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що складений у довільній формі та не містить вихідного номера.
8. Подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що є сканованою копією оригіналу документа/електронного документа.
9. Подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, який засвідчений підписом уповноваженої особи учасника процедури закупівлі та додатково містить підпис (візу) особи, повноваження якої учасником процедури закупівлі не підтверджені (наприклад, переклад документа завізований перекладачем тощо).
10. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що містить (містять) застарілу інформацію про назву вулиці, міста, найменування юридичної особи тощо, у зв`язку з тим, що такі назва, найменування були змінені відповідно до законодавства після того, як відповідний документ (документи) був (були) поданий (подані).
11. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, в якому позиція цифри (цифр) у сумі є некоректною, при цьому сума, що зазначена прописом, є правильною.
12. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції в форматі, що відрізняється від формату, який вимагається замовником у тендерній документації, при цьому такий формат документа забезпечує можливість його перегляду.
З системного аналізу Переліку №710 випливає, що помилки, передбачені підпунктом 2.1 пункту 2 розділу V Тендерної документації, та помилки, передбачені Наказом №710, за своєю суттю та змістом є тотожними, носять формальний (несуттєвий) характер. Обидва переліки таких помилок не є вичерпними, а тому можуть мати місце і додаткові випадки, які такими переліками не передбачені. Однак визначальним фактом в обох випадках залишається їх аналіз за суттю та змістом на предмет формального (несуттєвого) характеру.
Несуттєвою помилкою вважається помилка у деяких буквах у слові, переставлянні таких літер у слові тощо, але неправильне (помилкове) зазначення цілого речення у назві предмета закупівлі не є формальною помилкою.
При цьому, ні Переліком №710, ні умовами тендерної документації замовника не передбачена така несуттєва (формальна) помилка як «зазначення іншого предмета закупівлі».
Оскільки Службою при оформленні тексту документа допущено помилку у назві предмета закупівлі загалом, яка не входить до кола «формальних несуттєвих» помилок, то така невідповідність тендерної пропозиції учасника вимогам тендерної документації замовника є підставою для відхилення тендерної пропозиції.
Таким чином, відповідь замовника не спростовує факту порушення ним норм чинного законодавства, а саме: замовником не дотримано вимог пункту 3 розділу І Порядку №708 та абзацу 3 пункту 14 Порядку №1082, в частині не зазначення коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, замовником під час заповнення оголошення про проведення відкритих торгів за процедурою закупівлі №UA-2024-04-26-006372-a допущено порушення пункту 3 розділу І Порядку №708 та абзацу 3 пункту 14 Порядку №1082, що встановлено в ході проведення моніторингу вказаної процедури закупівлі та викладено Управлінням у висновку.
Щодо встановленого у висновку зобов`язання про усунення порушення суд зазначає наступне.
Статтями 2 та 5 Закону №2939-ХІІ передбачено головні завдання органу державного фінансового контролю та порядок здійснення контролю за дотримання законодавства про закупівлі.
На виконання поставлених завдань орган державного фінансового контролю має право, зокрема, пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства (пункт 7 статті 10 Закону №2939-ХІІ).
Також, з метою реалізації наданих Законом №2939-ХІІ повноважень орган державного фінансового контролю вживає в установленому порядку заходів до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства (пункт 3 частини 1 статті 8 Закону №922-VIII).
Відповідно до пункту 15 статті 10 Закону №2939-ХІІ орган державного фінансового контролю має право порушувати перед керівниками відповідних органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій питання про притягнення до відповідальності осіб, винних у допущених порушеннях.
Таким чином, орган державного фінансового контролю відповідно до Закону №2939-ХІІ наділений повноваженнями щодо вжиття в установленому порядку заходів до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства шляхом зобов`язання підконтрольної установи до їх усунення.
Суд зауважує, що можливість усунення замовником виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень.
Зобов`язання щодо усунення порушення визначається органом державного фінансового контролю з урахуванням всіх обставин, що мають значення для його прийняття, а також з урахуванням суті та змісту порушення, реальної можливості його усунення.
За наслідками проведення моніторингу процедури закупівлі №UA-2024-04-26-006372-a встановлено порушення пункту 3 розділу І Порядку №708, абзацу 3 пункту 14 Порядку №1082, у зв`язку з чим Офісом зобов`язано замовника здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Визначений спосіб усунення виявлених порушень у даній ситуації, є пропорційним із виявленими порушеннями, відповідає завданню здійснення моніторингу процедури закупівлі, а саме запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, та направлений на усунення причин, які призвели до виявлених порушень та недопущення їх вчинення у подальшому.
Як було встановлено під час розгляду справи, виявлене порушення допущено на стадії оголошення закупівлі. Враховуючи перебування закупівлі під час проведення моніторингу на стадії виконання укладеного договору та неможливість повернення до попередньої стадії, а також неможливість внесення змін до оголошення, Офісом встановлено зобов`язання щодо недопущення вказаного порушення в подальшому, що є пропорційним, співмірним виявленому порушенню та можливості його усунення.
Крім того, оскаржуваний висновок не містить зобов`язання для позивача щодо припинення договірних відносин із учасником закупівлі, а містить зобов`язання щодо вжиття заходів на недопущення вказаних порушень у подальшому шляхом притягнення до відповідальності винних осіб, тобто жодним чином не створює для позивача нових обов`язків в частині предмету закупівлі, не скасовує та не звужує його прав, що потребують захисту, а лише вказує на необхідність дотримання у подальшому законодавства, що регулює проведення публічних закупівель із зазначенням конкретного способу усунення порушень.
Таким чином, Офісом конкретизовано, яких саме заходів має вжити позивач, визначено спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень, що свідчить про його чіткість та визначеність.
Верховний Суд у постанові від 30.11.2023 по справі №160/20811/22 щодо зобов`язання недопущення в порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, викладеного органом державного фінансового контролю у висновку, зазначив таке:
Зобов`язальна частина висновку може включати як заходи, направлені на виправлення виявлених порушень та приведення процедури закупівлі у відповідність до встановлених правил та стандартів, так і рекомендації, спрямовані на запобігання вчинення таких порушень у подальшому.
При цьому спосіб, у який замовник повинен усунути виявлені порушення не визначений ні Законом №922-VIII, ні Порядком заповнення форми висновку про результати моніторингу закупівлі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 08.09.2022 №552. З цього слідує, що орган державного фінансового контролю має певну свободу розсуду щодо визначення способу усунення виявлених порушень.
Водночас реалізація таких повноважень повинна здійснюватися органом державного фінансового контролю з урахуванням контексту допущених порушень та вагомості їх впливу на процедуру закупівлі з метою обрання пропорційного та ефективного заходу для їх усунення та/або недопущення у подальшому.
Крім того, визначаючи спосіб усунення порушень, з метою попередження вчинення замовником нового порушення вимог законодавства, контролюючий орган повинен чітко зазначити конкретний захід (варіант поведінки), який слід вжити замовнику для їх усунення.
В оскаржуваному висновку, з урахуванням конкретних обставин, зобов`язано позивача здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Отже, контролюючий орган чітко визначив, які саме дії повинен здійснити позивач, зокрема «здійснити заходи, направлені на притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів».
Також, згідно з правовою позицією Верховного Суду, викладеною у постанові від 30.03.2023 у справі №420/11945/21, застосований органом державного фінансового контролю спосіб усунення виявлених порушень «здійснити заходи щодо недопущення виявлених порушень у подальшому», є превентивним заходом, що не вимагає розірвання договірних відносин. Така вимога відповідача скерована на дотримання в подальшому вказаних правових норм під час проведення закупівель.
Крім того, суд зауважує, що зобов`язання органом державного фінансового контролю позивача щодо розгляду питання про притягнення винних працівників до відповідальності саме по собі не створює жодних негативних наслідків для позивача, оскільки не зобов`язує його прийняти конкретне рішення. В силу вимог пункту 15 частини першої статті 10 Закону №2939-XII орган державного фінансового контролю наділений лише правом ініціювання питання щодо притягнення до відповідальності винних у допущених порушеннях осіб. Водночас питання виявлення осіб, винних у порушеннях, зазначених в спірному висновку, та встановлення достатності підстав для притягнення їх відповідальності є прерогативою позивача.
Аналогічна позиція викладена Верховним Судом у постанові від 30.11.2023 по справі №160/20791/23, постанові від 21.12.2023 по справі №160/18147/22.
Відтак, доводи позивача, які покладені в основу позовної заяви, не знайшли свого підтвердження під час розгляду справи, у зв`язку із чим підстави для визнання протиправним оскаржуваного висновку відсутні.
За викладених обставин, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позовних вимог.
Згідно зі статтею 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Враховуючи відмову у задоволенні позовних вимог, розподіл судових витрат не здійснюється.
На підставі викладеного, керуючись статтями 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Дніпропетровській області (адреса: вул. Воскресенська, 24, м. Дніпро, 49600; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 25843931) до Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області (адреса: вул. Преображенська, 28, м. Херсон, 73000; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 41168685) про визнання протиправним та скасування висновку відмовити.
Розподіл судових витрат не здійснювати.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в порядку та строки, передбачені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя М.В. Бондар
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.01.2025 |
Оприлюднено | 17.01.2025 |
Номер документу | 124433794 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо здійснення публічних закупівель, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні