КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 січня 2025 року м. Київ № 826/14829/18
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Головенка О.Д., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами (в порядку письмового провадження) адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Житлопартнер" до Головного управління ДПС у Київській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
в с т а н о в и в:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Житлопартнер" з позовом до Головного управління ДПС у Київській області про визнаня протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень № 0031995101 від 25.07.2018 та № 0032015101 від 25.07.2018.
В обґрунтування позовних вимог зазначено про те, що оскаржувані податкові повідмолення-рішення є протиправними та підлягають скасуванню, оскільки податкові повідомлення-рішення про застосування штрафних санкцій в розмірі 10% та 20% на загальну суму 21454,51 грн, прийняті безпідставно за наявності доказів своєчасної оплати.
Позивач наголошує на тому, що не допустив зазначених порушень, оскільки суми орендної плати за землю в 2017 і за 7 місяців 2018 року сплачені на відповідний рахунок своєчасно та у повному обсязі, що підтверджується платіжними дорученнями про оплату за орендовану земельну ділянку. Крім того, 14.08.2017 Головним управлінням ДФС у Київській області за порушення строку сплати орендної плати в 2016 році було винесено податкове повідомлення-рішення № 0020661213 про застосуванню штрафу у сумі 7904,06 грн. Вказана сума штрафу була сплачена, що підтверджується платіжними дорученням. Також, позивач звертає увагу на те, що в березні 2018 року відповідач звертався до суду з позовом про стягнення податкового боргу з плати за землю за 2017 рік в розмірі 25342,93 грн, проте рішенням Київського окружного адміністративного суду від 04.06.2018 (справа № 810/1535/18) в задоволенні адміністративного позову було відмовлено.
Ухвалою Окружного адміністративного суду у місті Києві від 21.09.2018 справу прийнято до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.
До суду від ГУ ДФС у Київській області надійшов відзив на позовну заяву, в якому, заперечуючи проти задоволення позовних вимог, представник відповідача зазначив про те, що станом на 01.01.2017 за позивачем по коду платежу « 18010600-орендна плата з юридичних осіб» обліковувалась загальна заборгованість в сумі 6792,11 грн. Як вбачається з акту камеральної перевірки та підтверджується відомостями ІКП позивача, ТОВ «БК «Житлопартнер» сплачувало орендну плату з юридичних осіб з порушенням п. 287.3 ст. 287 ПК України, що призвело до виникнення штрафної санкції у 2017 році, відповідно, сформовано та застосовано штрафні санкції за несвоєчасну сплату податкового зобов`язання (податкові повідомлення-рішення від 14.08.2017 № 0020661213 на суму 7904,06 грн та № 0020631213 на суму 18066,21 грн). Окрім того, відповідач зауважує, що платником порушено термін сплати грошового зобов`язання відповідно до п. 57.3 ст. 57 ПК України по ППР від 14.08.2017 № 0020661213 та № 0020631213, що призвело до збільшення податкового боргу.
Станом на 01.01.2018, за ТОВ «БК «Житлопартнер» по платежу орендна плата з юридичних осіб обліковувалась загальна заборгованість в сумі 25342,93 грн за рахунок несплати грошового зобов`язання у 2017 році, що призвело до виниенення недоїмки у 2018 році, відповідно, сформовано та застосовано штрафні санкції за несвоєчасну сплату податкового зобов`язання згідно акту перевірки від 03.07.2018 № 1718/10-36-51- 01/33551082 та винесено оскаржувані податкові повідомлення-рішення.
15.12.2022 набрав чинності Закон України від 13.12.2022 № 2825-IX "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду".
Відповідно до абзаців 1-3 п. 2 Прикінцевих та перехідних положень зазначеного закону, Окружний адміністративний суд міста Києва припиняє здійснення правосуддя, а до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду справи, підсудні окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ.
Відтак, розгляд зазначеної справи підпадає під територіальну юрисдикцію Київського окружного адміністративного суду.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями, головуючим суддею у даній справі визначено суддю Головенка О.Д.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 21.12.2023 прийнято справу до провадження, ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами (в порядку письмового провадження).
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд виходить з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи, 03.07.2018 Бориспільським відділенням ГУ ДФС у Київській області було проведено камеральну перевірку своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з плати за землю.
За результатами вказаної перевірки, складений акт від 03.07.2018 № 1718/10-36-51-01/33551082 камеральної перевірки своєчасності подання податкової звітності, повноти нарахування, своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з плати за землю, яким встановлено порушення податкового законодавства, а саме п. 287.3 ст. 287 ПК України, в результаті чого, встановлено порушення термінів сплати плати за землю у 2017 і 2018 роках.
На підставі акта камеральної перевірки, контролюючим органом були винесені податкові повідомлення-piшeння про донарахування податкових зобов`язань та застосування
штрафних санкцій: податкове повідомлення-рішення від 25.07.2018 № 0031995101, яким зобов`язано сплатити штраф за платежем орендна плата з юридичних осіб у сумі 2742,82 грн;
податкове повідомлення-рішення від 25.07.2018 № 0032015101, яким зобов`язано сплатити штраф за платежем орендна плата з юридичних осіб у сумі 18711,69 грн.
ТОВ БК «Житлопартнер» вважає вказані податкові повідомлення-рішення протиправними та такими, що підлягають скасуванню, що і зумовило на звернення до суду з даним позовом.
При вирішенні спору, суд виходить з наступного.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Подактовий кодекс України (далі - ПК України).
Абзацом 1 п. 75.1 ст. 75 ПК України встановлено право контролюючих органів на проведення камеральних, документальних (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичних перевірок.
Згідно з п. 38.1 ст. 38 ПК України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.
Відповідно до п. п. 16.1.3 та 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
За п. 31.1 ст. 31 ПК України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.
Згідно з п. 57.1 ст. 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
За змістом п. п. 9.1.10 п. 9.1 ст. 9 ПК України плата за землю належить до загальнодержавних податків і зборів, яка в силу вимог пп. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 цього ж Кодексу є податком і справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Відповідно до п. 269.1 ст. 269 ПК України платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі. Останні ж, як визначено в підпункті 14.1.73 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу, це особи, яким, зокрема, на умовах оренди надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності.
Отже, ПК України визначено обов`язок орендаря сплачувати земельний податок у формі орендної плати.
Орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - це обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (пп. 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 ПК України).
Відповідно до п. 288.1 ст. 288 ПК України розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем, а підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Позивач орендував земельну ділянку площею 0,2264 га у Бориспільської міської ради з 28.10.2014 по 27.10.2017. На даний час договір оренди закінчився, новий не укладений.
Позивач наголошує на тому, що не допустив порушень, про які зазначено у акті перевірки, оскільки суми орендної плати за землю в 2017 і за 7 місяців 2018 року були сплачені на відповідний рахунок своєчасно та у повному обсязі, що підтверджується відповідними платіжними дорученнями, зокрема, № 45 від 13.02.2017 на суму 9733,97; № 46 від 23.02.2017 на суму 10318.01 грн; № 50 від 28.03.2017 на суму 10318.01 грн; № 52 від 25.04.2017 на суму 10318.01грн; № 53 від 12.06.2017 на суму 10318.01грн; № 54 від 14.07.2017 на суму 10318.01грн; № 56 від 15.08.2017 на суму 10318.01грн; № 57 від 29.08.2017 на суму 10318.01грн; № 59 від 29.09.2017 на суму 10318.01грн; № 60 від 25.10.2017 на суму 10318.01грн; № 61 від 13.11.2017 на суму 10318.01грн; № 62 від 19.12.2017 на суму 10318.01грн; № 63 від 26.01.2018 на суму 10318.01грн.
Водночас, суд зауважує, що за спірними податковими повідомленнями-рішеннями, контролюючим органом було встановлено не несплату позивачем грошового зобов`язання з орендної плати, а саме порушення строку сплати суми грошового зобов`язання з орендної плати з юридичних осіб.
Згідно з п. 87.9 ст. 87 ПК України у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов`язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до ст. 95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.
Спрямування коштів платником податків на погашення грошового зобов`язання перед погашенням податкового боргу забороняється, крім випадків спрямування цих коштів на виплату заробітної плати та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
За змістом п. 287.3 ст. 287 ПК України податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Слід звернути увагу на те, що контролюючий орган в обґрунтування законності прийняття оскаржуваних рішень, наголошує на тому, що станом на 01.01.2017, за ТОВ «БК «Житлопартнер» по коду платежу 18010600-орендна плата з юридичних осіб обліковувалась загальна заборгованість сумі 6792,11 грн.
Судом досліджено, що за змістом акта камеральної перевірки та підтверджується відомостями ІКП позивача, ТОВ «БК «Житлопартнер» сплачувало орендну плату з юридичних осіб з порушенням п. 287.3 ст. 287 ПК України, що призвело до виникнення штрафної санкції у 2017 році, відповідно, було сформовано та застосовано штрафні санкції за несвоєчасну сплату податкового зобов`язання (податкові повідомлення-рішення від 14.08.2017 № 0020661213 на суму 7904,06 грн та № 0020631213 на суму 18066,21 грн).
Окрім того, позивачем було порушено термін сплати грошового зобов`язання відповідно до п. 57.3 ст. 57 ПК України по податковим повідомленням-рішенням від 14.08.2017 № 0020661213 та № 0020631213, що призвело до збільшення податкового боргу.
Станом на 01.01.2018, за ТОВ «БК «Житлопартнер» по коду платежу 18010600- орендна плата з юридичних осіб» обліковувалась загальна заборгованість в сумі 25342,93 грн за рахунок несплати грошового зобов`язання у 2017 році, що призвело до виниенення недоїмки у 2018 році, відповідно, було сформовано та застосовано до позивача штрафні санкції за несвоєчасну сплату податкового зобов`язання згідно акта перевірки від 03.07.2018 № 1718/10-36-51-01/33551082 та винесено оскаржувані податкові повідомлення-рішення від 25.07.2018 № 0031995101 на суму 2742,82 грн та № 0032015101 на суму 18711,69 грн.
Висновки контролюючого органу підтверджуються відомостями з ІКП позивача, що не спростовано товариством позивача відповідними доказами.
При цьому, суд констатує, що матеріали справи не містять доказів оскарження позивачем дій/рішень відповідача щодо нарахування та відображення відповідних сум заборгованості/несвоєчасної сплати зобов`язань та зарахування сплати в рахунок заборгованості в ІКП позивача. Долучення позивачем до позовної заяви платіжних доручень про сплату орендної плати за земельну ділянку за відповідний період, не спростовує висновків контролюючого органу щодо несвоєчасної сплати зобов`язань та подальше зарахування плати у рахунок погашення попередньої заборгованості. (а.с. 83)
Частиною 2 ст. 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія).
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 ст. 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Таким чином, з урахуванням викладеного, суд погоджується з висновками податкового органу про те, що вимоги ТОВ «БК «Житлопартнер» про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень від 25.07.2018 № 0031995101 та № 0032015101є недоведеними та не знайшли свого підтвердження під час розгляду спору.
Підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Керуючись статтями 77, 90, 139, 241-247, 255, 293, 295-297 КАС України, суд,
в и р і ш и в:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельна компанія "Житлопартнер" до Головного управління ДПС у Київській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - відмовити.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Головенко О.Д.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.01.2025 |
Оприлюднено | 17.01.2025 |
Номер документу | 124434606 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Головенко О.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні