Ухвала
від 13.01.2025 по справі 420/582/25
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/582/25

УХВАЛА

13 січня 2025 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Вовченко О.А., розглянувши матеріали позовної ОСОБА_1 до 18 регіональної військово-лікарської комісії, ІНФОРМАЦІЯ_1 , Військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 про визнання протиправним та скасування рішення та наказу, -

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду 07.01.2025 надійшла позовна заява ОСОБА_1 до 18 регіональної військово-лікарської комісії, ІНФОРМАЦІЯ_1 , Військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 , в якій позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення 18 регіональної військово-лікарської комісії ( АДРЕСА_1 , код ЄДРПОУ: НОМЕР_1 ), оформлене листом за вих. № 4601, отриманим 26.11.2024 року щодо відмови у скасуванні постанови Військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 , прийнятої у формі Довідки 29/3391 від 30.08.2024 року про придатність ОСОБА_1 , 1987 року народження до військової служби та зобов`язати 18 регіональну військово-лікарську комісію ( АДРЕСА_1 , код ЄДРПОУ: 07825318) скасувати постанову Військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 , прийняту у формі Довідки 29/3391 від 30.08.2024 року;

- визнати протиправним та скасувати наказ начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_2 , код за ЄДРПОУ: НОМЕР_2 ) від 06 вересня 2024 року № 354 в частині призову та направлення для проходження військової служби до військової частини НОМЕР_3 АДРЕСА_3 : з ІНФОРМАЦІЯ_1 : солдата ОСОБА_1 , 1987 року народження.

Відповідно до п.п.3, 5, 6 ч.1 ст.171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; чи немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Ознайомившись зі змістом позову, суддя дійшов висновку, що він не відповідає вимогам КАС України.

Згідно з ч.5 ст.160 КАС України в позовній заяві зазначається, в тому числі, зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів.

Позивачем у якості відповідачів вказано 18 регіональну військово-лікарську комісію, ІНФОРМАЦІЯ_3 , Військово-лікарську комісію ІНФОРМАЦІЯ_2 .

В той же час, у позові відсутній зміст позовних вимог до Військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 .

Таким чином, позивачу необхідно подати до суду уточнений позов (з копіями для відповідачів) з урахуванням вищевикладеного судом.

Відповідно до ч.3 ст.161 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Згідно рішення Європейського суду з прав людини від 19.06.2001 справ "Креуз проти Польщі", "право на суд" не є абсолютним, воно може обмежуватися державою різноманітними засобами, в тому числі фінансовими.

Відповідно до п.3 ч.2 ст.4 Закону України "Про судовий збір" за подання до адміністративного суду фізичною особою або фізичною особою - підприємцем адміністративного позову немайнового характеру, встановлюється ставка судового збору - 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно з ч.3 ст. 6 Закону України «Про судовий збір», за подання позовної заяви, що має одночасно майновий і немайновий характер, судовий збір сплачується за ставками, встановленими для позовних заяв майнового та немайнового характеру. У разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2025 рік" з 1 січня 2025 року установлено прожитковий мінімум для працездатних осіб 3028,00 грн.

З огляду на заявлені вимоги, позивачу за подання даного адміністративного позову необхідно сплатити судовий збір у розмірі 2422,40 (3028*0,4*2) грн.

Однак, позивачем не надано до суду докази сплати судового збору.

Натомість у позові позивач просить суд звільнити його від сплати судового збору.

Правовою підставою для звільнення від сплати судового збору позивач вважає п. 12 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про судовий збір».

Відповідно до п.12 ч.1 ст.5 Закону України «Про судовий збір» від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях звільняються військовослужбовці, військовозобов`язані та резервісти, які призвані на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори, - у справах, пов`язаних з виконанням військового обов`язку, а також під час виконання службових обов`язків.

Згідно з ч.3 ст.3 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» військовий обов`язок включає:

підготовку громадян до військової служби;

взяття громадян на військовий облік;

прийняття в добровільному порядку (за контрактом) та призов (направлення) на військову службу;

проходження військової служби;

виконання військового обов`язку в запасі;

проходження служби у військовому резерві;

дотримання правил військового обліку.

В той же час дана справа не є справою щодо виконання позивача військового обов`язку чи справою, пов`язаною з виконанням ним службових обов`язків.

Таким чином, позивачу необхідно надати до суду докази сплати судового збору в розмірі 2422,40 грн.

Згідно з ч.1 ст.169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

Відповідно до ч.2 ст.169 КАС України в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити).

Відтак, приймаючи до уваги вищевикладене, суд вважає за необхідне залишити адміністративний позов без руху, встановивши позивачу строк для усунення недоліків.

Виявлені недоліки повинні бути усунені, шляхом надання до суду уточненого позову з копією для відповідача та доказів сплати судового збору.

Керуючись ст.ст.160, 161, 169 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Позов ОСОБА_1 до 18 регіональної військово-лікарської комісії, ІНФОРМАЦІЯ_1 , Військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 про визнання протиправним та скасування рішення та наказу - залишити без руху.

Встановити позивачу 5-денний строк для усунення недоліків позовної заяви з дня отримання копії ухвали.

У разі невиконання вимог цієї ухвали позовна заява буде вважатись неподаною і буде повернута заявникові.

Ухвала оскарженню не підлягає.

СуддяО.А. Вовченко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.01.2025
Оприлюднено17.01.2025
Номер документу124435236
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/582/25

Ухвала від 13.01.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні