ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 січня 2025 року м. ПолтаваСправа № 440/14639/24
Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Алєксєєвої Н.Ю., розглянувши у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 в інтересах яких діє законний представник ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Горішньоплавнівської міської ради Кременчуцького району Полтавської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
Позивач ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 в інтересах яких діє законний представник ОСОБА_1 звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Управління соціального захисту населення Горішньоплавнівської міської ради Кременчуцького району Полтавської області про:
- визнання протиправним та скасування рішення Управління соціального захисту населення Горішньоплавнівської міської ради Кременчуцького району Полтавської області № 6 від 04.06.2024 про скасування довідок про взяття на облік внутрішньо переміщених осіб: ОСОБА_1 № 1633-5002239104 від 21.04.2022, ОСОБА_3 № 1633-5002239202 від 21.04.2022, ОСОБА_2 № 1633-5002239912 від 21.04.2022;
- зобов`язання Управління соціального захисту населення Горішньоплавнівської міської ради Кременчуцького району Полтавської області поновити дію довідок про взяття на облік внутрішньо переміщених осіб для ОСОБА_1 , ОСОБА_3 та ОСОБА_2 .
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що ОСОБА_1 разом з дітьми згенерував у додатку Дія довідки про взяття на облік внутрішньо переміщених осіб (далі - довідка ВПО). Згодом вказані довідки ВПО скасовані через подачу завідомо недостовірних відомостей. Позивач вважає, що скасування довідок ВПО є незаконним, оскільки жодні завідомо недостовірні відомості ним та щодо його дітей не подавались, що стало підставою для звернення до суду з даним позовом.
Відповідач позов не визнав. У наданому до суду відзиві на позов представник відповідача просив у задоволенні позовних вимог відмовити посилаючись на їх необґрунтованість та безпідставність.
Справа розглядається у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, суд дійшов наступних висновків.
ОСОБА_1 21.04.2022 року згернерував у додатку ДІЯ довідки ВПО № 1633-5002239104 про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , № 1633-5002239202 про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , № 1633-5002239912 про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 .
В якості місця з якого вони перемістилися зазначено АДРЕСА_1 , фактичне місце проживання/перебування зазанчено: АДРЕСА_2 .
В подальшому здійснено перевірку внесеної інформації позивачем, яку автоматично приєднує з Порталу Дія в Інтегровану Інформаційну систему «Соціальна громада».
Відповідно до внесеної інформації позивачем, на момент звернення він зареєстрований у АДРЕСА_1 . Разом з позивачем в Інтегровану Інформаційну систему «Соціальна громада» було додано його малолітніх дітей ОСОБА_3 , 2018 р.н. та ОСОБА_2 , 2020 р.н.
Після перевірки інформації в Інтегрованій Інформаційній системі «Соціальна громада» ОСОБА_1 та його двох неповнолітніх дітей було взято на облік як внутрішньо переміщених осіб в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб за адресою тимчасового перебування в АДРЕСА_2 , яку позивач вказав під час подачі заяви на Порталі Дія, і в подальшому ним була подана письмова заява в якій він вказав дану адресу.
В подальшому позивач особисто звернувся з заявою до Управління про взяття на облік як внутрішньо переміщених осіб з 01.04.2022 року ОСОБА_1 та двох його неповнолітніх дітей ОСОБА_3 та ОСОБА_2 , та заявою про надання їм допомоги як внутрішньо переміщеним особам. В заявах позивачем було вказано адресу АДРЕСА_2 як адресу куди перемістилася внутрішньо переміщена особа.
Рішенням Управління від 18.10.2022 року Позивачу було призначено виплату допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам на період з 01.03.2022 року по 30.04.2022 року. Загальна сума виплати за вказаний період склала 16000 грн.
16.02.2023 року на адресу Управління надійшов запит з відділу освіти Горішньоплавнівської міської ради з проханням підтвердити інформацію про достовірність отриманого статусу внутрішньо переміщених осіб дітьми ОСОБА_4 та ОСОБА_5 .
Відповідно до запиту ОСОБА_6 був вихованцем ЗДО «Дюймовочка» у період з 07.10.2020 р. по 09.01.2023 року. Зарахована дитина була за заявою матері ОСОБА_7 . Адреса реєстрації сім`ї в заяві була вказана АДРЕСА_3 . Дитина була відрахована з ЗДО «Дюймовочка» 09.01.2023 року за заявою матері у зв`язку з переходом до ЗДО «Сонечко».
У зв`язку з тим, що мати звернулася до ЗДО «Сонечко» із заявою про надання дитині пільгового безкоштовного харчування як внутрішньо переміщеній особі а фактично діти зареєстровані в місті Горішні Плавні, виникло питання щодо достовірності отримання статусу ВПО дітьми.
У ході проведеної перевірки було встановлено, що ОСОБА_7 відповідно до довідки №1 про склад сім`ї або зареєстрованих/проживаючих без реєстрації у житловому приміщенні/будинку осіб сформованої ТОВ «Нова-Ком» зареєстрована за адресою АДРЕСА_3 . Разом з нею зареєстровані діти. ОСОБА_6 зареєстрований у житловому приміщенні 26.02.2018 року, ОСОБА_2 зареєстрована 02.06.2020 року.
В подальшому при перевірці в автоматизованій системі обробки документації отримувачів пенсій та допомоги на базі комп`ютерних технологій (АСОПД/КОМТЕХ) було виявлено, що ОСОБА_7 відповідно до рішення УСЗН від 20.02.2018 р. та 01.04.2020 р. отримувала в УСЗН Горішньоплавнівської міськради допомогу на дітей при народженні за фактичним місцем проживання у АДРЕСА_3 , в період з лютого 2018 року до березня 2023 року.
Також при подальшій перевірці даних, було встановлено, ОСОБА_7 у період з 01.01.2016 року до 01.12.2023 року була отримувачем субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг в УСЗН Горішньоплавнівської міськради. Субсидію ОСОБА_7 отримувала для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг за адресою АДРЕСА_3 .
Також Управлінням було отримано відомості про те, що ОСОБА_1 починаючи з 2018 року працював на підприємствах міста Горішні Плавні та перебував на обліку в центрі зайнятості. Зокрема в період з 12.07.2021 року до 01.09.2022 року працював на дільниці з виробництва ЕМ «Полтавська» міста Горішні Плавні ІНФОРМАЦІЯ_4.
Також на підтвердження або спростування факту проживання чи не проживання родини у місті Горішні Плавні, Управлінням був направлений запит до центру ПМСД м. Горішні Плавні щодо надання інформації чи перебували діти позивача на обліку у лікаря педіатра, та з якої дати.
Відповідно до довідки від 15.07.2024 року №KL00-000001 виданої ТОВ «Клевер» ОСОБА_7 у період з 18.05.2020 року по 17.03.2023 року перебувала у відпустці без збереження заробітної плати по догляду за дитиною до досягнення нею 3-х річного віку. ОСОБА_7 отримувала дохід з червня 2017 року по листопад 2017 року, з грудня 2017 року до лютого 2023 року дохід відсутній, і крайній період отримання доходу в ТОВ «Клевер» березень 2023 року.
Окрім того, Управлінням було зроблено запит НВП «Фероліт» яке знаходиться за адресою АДРЕСА_2, яку позивач вказав у своїй заяві як адресу куди він перемістився з дітьми.
Відповідно до відповіді НВП «Фероліт» від 15.08.2024 року зазначено, що за даною адресою розташовані виключно офісні кабінети та господарські приміщення. Та НВП «Фероліт» у період з квітня і по дату відповіді не надавало жодних приміщень для проживання ОСОБА_1
20.11.2024 УСЗН було зроблено запит до ЗАТ «ІНФОРМАЦІЯ_4» щодо робочого графіку позивача, і чи міг він виконувати посадові обов`язки віддалено.
Згідно відповіді від 06.12.2024р. позивач працював у період з 12.07.2021р. по 01.09.2022р., в його функціональні обов`язки входило обслуговування автотранспортних засобів підприємства на території самого підприємства. Графік роботи позивача складав з 07.45год до 16.45год., обідня перерва з 11.15год. до 11.45год.
Відповідно до відповіді Горішньоплавнівського управління Кременчуцької філії Полтавського обласного центру зайнятості від 20.12.2024 року №02-4821, ОСОБА_8 перебував на обліку у період з 18.04.2019р. до 16.09.2019р., з 17.07.2020р. до 02.12.2020р., та з 02.09.2022р. до 01.09.2023р.
Рішення Управління соціального захисту населення Горішньоплавнівської міської ради Кременчуцького району Полтавської області № 6 від 04.06.2024 "Про скасування дії довідки" скасовано дію довідок про взяття на облік внутрішньо переміщених осіб: ОСОБА_1 № 1633-5002239104 від 21.04.2022, ОСОБА_3 № 1633-5002239202 від 21.04.2022, ОСОБА_2 № 1633-5002239912 від 21.04.2022, у зв`язку із наданням завідомо недостовірних відомостей, оскільки на момент виникнення бойових дій 24.02.2022 не проживали у м. Дніпро, а вели свою трудову та господарську діяльність у м. Горішні Плавні.
Вважаючи протиправним рішення Управління соціального захисту населення Горішньоплавнівської міської ради Кременчуцького району Полтавської області № 6 від 04.06.2024 "Про скасування дії довідки", позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам та доводам учасників справи, суд виходить з наступного.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Гарантії дотримання прав, свобод та законних інтересів внутрішньо переміщених осіб встановлені Законом України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" від 20.10.2014 року №1706-VII (надалі - Закон №1706-VII).
Відповідно до положень статті 1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» (далі - Закон № 1706, в редакції станом на момент виникнення спірних правовідносин) внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.
Статтею 2 Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" (Закон № 1706-VII) передбачено, що Україна вживає всіх можливих заходів, передбачених Конституцією та законами України, міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, щодо запобігання виникненню передумов вимушеного внутрішнього переміщення осіб, захисту та дотримання прав і свобод внутрішньо переміщених осіб, створення умов для добровільного повернення таких осіб до покинутого місця проживання або інтеграції за новим місцем проживання в Україні.
Відповідно до статті 4 Закону №1706-VII факт внутрішнього переміщення підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, що діє безстроково, крім випадків, передбачених статтею 12 цього Закону.
Кожна дитина, у тому числі яка прибула без супроводження батьків, інших законних представників, отримує довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.
Підставою для взяття на облік внутрішньо переміщеної особи є проживання на території, де виникли обставини, зазначені в статті 1 цього Закону, на момент їх виникнення.
Для отримання довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи така особа звертається із заявою до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районних, районних у місті Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад за місцем проживання у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Згідно з ч. 2 ст. 5 Закону №1706-VII, адресою фактичного місця проживання внутрішньо переміщеної особи може бути адреса відповідного місця компактного поселення внутрішньо переміщених осіб (адреса містечка із збірних модулів, гуртожитку, оздоровчого табору, будинку відпочинку, санаторію, пансіонату, готелю тощо).
Відповідно до ч. 1 ст. 7 Закону №1706-VII, для взятої на облік внутрішньо переміщеної особи реалізація прав на зайнятість, пенсійне забезпечення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, на отримання соціальних послуг здійснюється відповідно до законодавства України.
Відповідно до частини першої статті 12 Закону №1706-VII, підставою для скасування дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи та внесення відомостей про це в Єдину інформаційну базу даних про внутрішньо переміщених осіб є обставини, за яких внутрішньо переміщена особа:
1) подала заяву про відмову від довідки;
2) скоїла кримінальне правопорушення: дії, спрямовані на насильницьку зміну чи повалення конституційного ладу або на захоплення державної влади; посягання на територіальну цілісність і недоторканність України; терористичний акт; втягнення у вчинення терористичного акту; публічні заклики до вчинення терористичного акту; створення терористичної групи чи терористичної організації; сприяння вчиненню терористичного акту; фінансування тероризму; вчинення кримінального правопорушення проти миру, безпеки людства та міжнародного правопорядку або військового кримінального правопорушення;
3) повернулася до покинутого місця постійного проживання;
4) виїхала на постійне місце проживання за кордон;
5) подала завідомо недостовірні відомості.
Рішення про скасування дії довідки приймається керівником структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районних, районних у місті Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад за місцем проживання особи та надається внутрішньо переміщеній особі протягом трьох днів з дня прийняття такого рішення (абз.7 частини першої статті 12 Закону №1706-VII).
Постановою Кабінету Міністрів України "Про облік внутрішньо переміщених осіб" від 01.10.2014 № 509 затверджено Порядок оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (далі - Порядок № 509, у редакції, чинній на момент спірних правовідносин).
Відповідно до пункту 1 Порядку № 509 цей Порядок регулює механізм видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (далі - довідка).
Довідка є документом, який підтверджує факт внутрішнього переміщення і взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.
На отримання довідки не мають права особи, які перемістилися в межах тимчасово окупованих Російською Федерацією територій, щодо яких не визначено дати завершення тимчасової окупації Російською Федерацією, перелік яких затверджений Мінреінтеграції.
Відповідно до пункту 2 Порядку № 509 для отримання довідки повнолітня або неповнолітня внутрішньо переміщена особа звертається особисто, а малолітня дитина, недієздатна особа або особа, дієздатність якої обмежена, - через законного представника із заявою про взяття на облік за формою згідно додатком 1 до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад (далі - уповноважені органи).
Заява про взяття на облік та включення до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб інформації про внутрішньо переміщену особу за наявності технічної можливості може подаватися також через Єдиний державний вебпортал електронних послуг (далі - Портал Дія).
У період дії воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 "Про введення воєнного стану в Україні", внутрішньо переміщена особа для отримання довідки може звернутися до уповноваженої особи виконавчого органу сільської, селищної, міської ради або центру надання адміністративних послуг (далі - уповноважена особа територіальної громади / центру надання адміністративних послуг).
Відповідно до пункту 2-1 Порядку № 509 заява про взяття на облік може бути подана в електронній формі з використанням мобільного додатка Єдиного державного веб-порталу електронних послуг (далі - Портал Дія) повнолітньою або неповнолітньою внутрішньо переміщеною особою, якій присвоєно реєстраційний номер облікової картки платника податків. У разі наявності в такої особи дітей подання заяви про взяття їх на облік можливе лише за наявності відображення в електронному вигляді інформації, що міститься у свідоцтві про народження таких дітей, виготовленому на паперовому бланку (далі - е-свідоцтво про народження).
Для подання заяви особі необхідно встановити мобільний додаток Порталу Дія на електронний пристрій, критерії якого підтримують використання такого додатка, підключений до Інтернету, із увімкненою функцією геолокації, та пройти електронну ідентифікацію та автентифікацію з використанням інтегрованої системи електронної ідентифікації, електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, або інших засобів електронної ідентифікації, які дають змогу однозначного встановлення особи.
Заява про взяття на облік в електронній формі формується засобами мобільного додатка Порталу Дія у формі, придатній для сприйняття її змісту відповідно до відомостей, зазначених у пункті 3 цього Порядку, заповнення форм (полів) заяви здійснюється автоматично, зокрема з урахуванням відомостей, отриманих у порядку електронної інформаційної взаємодії.
Формування заяви про взяття на облік в електронній формі припиняється за допомогою засобів мобільного додатка Порталу Дія, якщо зазначені в заяві відомості: надані не в повному обсязі; не відповідають відомостям інформаційно-комунікаційних систем, зазначених у цьому пункті; не відповідають вимогам арифметичного та формато-логічного контролю.
Відповідальність за достовірність відомостей, що містяться в заяві про взяття на облік, несе заявник.
У разі подання заяви в електронній формі через Портал Дія, у тому числі мобільний додаток Порталу Дія, складення та/або подання будь-яких інших заяв, документів чи відомостей для отримання довідки не вимагається.
Обробка персональних даних осіб здійснюється відповідно до законодавства про захист персональних даних.
Заява про взяття на облік в електронній формі, сформована засобами мобільного додатка Порталу Дія та накладеним віддаленим кваліфікованим електронним підписом Дія.Підпис (Дія ID) особи, передається засобами Порталу Дія до інформаційної системи Мінсоцполітики для включення до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб.
Після включення відомостей про особу до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб така особа може сформувати засобами Порталу Дія електронну довідку, яка підтверджує факт внутрішнього переміщення та взяття на облік такої особи відповідно до пункту 6-1 цього Порядку.
Внутрішньо переміщена особа, яка подала заяву в електронній формі через Портал Дія, зокрема мобільний додаток Порталу Дія (Дія) (за наявності технічної можливості), після включення відомостей про неї до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб може звернутися до уповноваженого органу або уповноваженої особи територіальної громади/центру надання адміністративних послуг за місцем перебування на обліку для отримання довідки у паперовій формі.
Відповідно до пункту 3 Порядку № 509 заява про взяття на облік повинна містити, зокрема, таку інформацію про заявника відомості про малолітніх, неповнолітніх внутрішньо переміщених осіб, які прибули разом з ним (у разі необхідності).
Згідно з пунктом 5 Порядку № 509 з метою обліку внутрішньо переміщених осіб уповноважений орган веде Єдину інформаційну базу даних про внутрішньо переміщених осіб, держателем якої є Мінсоцполітики.
Відповідно до пункту 6-1 Порядку № 509 інформаційна взаємодія Порталу Дія та Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб здійснюється відповідно до Положення про електронну взаємодію державних електронних інформаційних ресурсів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2016 року № 606 "Деякі питання електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів".
Заява про взяття на облік та включення до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб інформації про ВПО за наявності технічної можливості може подаватися також через мобільний додаток Порталу Дія повнолітньою або неповнолітньою ВПО, якій присвоєно реєстраційний номер облікової картки платника податків. У разі наявності в такої особи дітей подання заяви про взяття їх на облік можливе лише за наявності відображення в електронному вигляді інформації, що міститься у свідоцтві про народження таких дітей, виготовленому на паперовому бланку.
Відповідальність за достовірність відомостей, що містяться в заяві про взяття на облік, несе заявник.
Відповідно до п.п. 2 п. 8 Порядку № 509 заявнику може бути відмовлено у видачі довідки у разі, коли у державних органів наявні відомості про подання завідомо неправдивих відомостей для отримання довідки.
Рішення про відмову у видачі довідки з обов`язковим зазначенням підстав для відмови, підписане керівником уповноваженого органу, видається заявнику в день подання заяви про взяття на облік, а у випадку, передбаченому абзацом другим пункту 4 цього Порядку, - не пізніше ніж через 15 робочих днів після її подання.
Судовим розглядом встановлено, підставами для скасування довідок від 21.04.2022 № 1633-5002239104 про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , № 1633-5002239202 про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , № 1633-5002239912 про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , оформлених через додаток Дія, на думку відповідача було надання завідомо недостовірних даних.
Так, після перевірки інформації в Інтегрованій Інформаційній системі «Соціальна громада» ОСОБА_1 та його двох неповнолітніх дітей було взято на облік як внутрішньо переміщених осіб в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб за адресою тимчасового перебування в АДРЕСА_2 , яку позивач вказав під час подачі заяви на Порталі Дія, і в подальшому ним була подана письмова заява в якій він вказав дану адресу.
Управлінням було зроблено запит НВП «Фероліт» яке знаходиться за адресою АДРЕСА_2, яку позивач вказав у своїй заяві як адресу куди він перемістився з дітьми.
Відповідно до листа НВП «Фероліт» від 15.08.2024 року, за даною адресою розташовані виключно офісні кабінети та господарські приміщення. НВП «Фероліт» у період з квітня і по дату відповіді не надавало жодних приміщень для проживання ОСОБА_1 .
Також Управлінням було отримано відомості про те, що ОСОБА_1 починаючи з 2018 року працював на підприємствах міста Горішні Плавні та перебував на обліку в центрі зайнятості. Зокрема в період з 12.07.2021 року до 01.09.2022 року працював на дільниці з виробництва ЕМ «Полтавська» міста Горішні Плавні ІНФОРМАЦІЯ_4.
Відповідно до листа Горішньоплавнівського управління Кременчуцької філії Полтавського обласного центру зайнятості від 20.12.2024 №02-4821, ОСОБА_8 перебував на обліку у період з 18.04.2019 до 16.09.2019, з 17.07.2020 до 02.12.2020, та з 02.09.2022 до 01.09.2023.
Відповідно до довідки №1 про склад сім`ї або зареєстрованих/проживаючих без реєстрації у житловому приміщенні/будинку осіб, сформованої ТОВ «Нова-Ком», ОСОБА_7 зареєстрована за адресою АДРЕСА_3 . Разом з нею зареєстровані діти: ОСОБА_6 зареєстрований у житловому приміщенні 26.02.2018 року, ОСОБА_2 зареєстрована 02.06.2020 року.
Відповідно до рішення УСЗН від 20.02.2018 та 01.04.2020 ОСОБА_7 отримувала в УСЗН Горішньоплавнівської міськради допомогу на дітей при народженні за фактичним місцем проживання у АДРЕСА_3 , в період з лютого 2018 року до березня 2023 року.
Також ОСОБА_7 у період з 01.01.2016 до 01.12.2023 була отримувачем субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг в УСЗН Горішньоплавнівської міськради. Субсидію ОСОБА_7 отримувала для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг за адресою АДРЕСА_3 .
А отже, враховуючи, що на час формування довідок ВПО у 2022 році позивачем не зазначена фактична адреса проживання, тобто місце, де позивач дійсно жив з дітьми, а зазначено адресу будинку, в якому немає житлових приміщень, а також роботи позивача з 24.02.2022 до 01.09.2022 на дільниці з виробництва ЕМ «Полтавська» міста Горішні Плавні, то суд приходить до висновку про правомірність скасування довідок через те, що фактично позивач та його діти не переміщувалися з місця свого фактичного проживання.
Посилання позивача на перебування його у м. Дніпро з 01.04.2022 по 02.04.2022, та в період з 08.04.2022 по 10.04.2022, про що надано банківські виписки, згідно яких позивач у цей період здійснював покупки та користувався громадським транспортом у м. Дніпро, є необгрунтованими, оскільки згідно вказаних банківських виписок позивач перебував у м. Дніпро лише декілька днів у квітні 2022 року у вихідні дні тижня, що не може бути підтвердженням як постійного проживання. В усі інші дні з 01.04.2022 позивач здійснював покупки та оплачував послуги в м. Горіші Плавні, що не підтверджує факт постійного проживання в м. Дніпро на момент початку повномасштабного вторгнення Росії до України 24.02.2022.
Надання позивачем як доказу проживання у м. Дніпро графіку споживання електичної
енергії за адресою: АДРЕСА_1 , також є недостатнім, оскільки не можливо перевірити хто ще зареєстрований і фактично проживає за вказаною адресою та хто є кінцевим споживачем електроенергії за цією адресою.
Доводи позивача про працевлаштування його дружини в м. Дінпро суд вважає необгрунтованими, оскільки згідно довідки ТОВ ""Клєвєр" від 15.07.2024 №KL00-000001 ОСОБА_7 в період з 13.01.2020 по 17.05.2020 перебувала у відпустці по вагітності та пологам, з 18.05.2020 по 17.03.2023 перебувала у відпустці без збереження заробітної плати по догляду за дитиною до досягнення нею 3-х річного віку
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що рішення Управління соціального захисту населення Горішньоплавнівської міської ради Кременчуцького району Полтавської області № 6 від 04.06.2024 "Про скасування дії довідки" прийнято у відповідності до п. 5 ч. 1 ст. 12 Закону № 1706, п.п. 2 п. 8 Порядку №509.
Проаналізувавши наведене, суд вважає, що у спірних правовідносинах відповідачем не порушено прав позивача та його дітей, протилежного судовим розглядом не встановлено, а позивачами не доведено.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
За таких обставин суд приходить до висновку про відмову у задоволенні адміністративного позову.
Розподіл судових витрат відповідно до положень статті 139 КАС України не здійснюється.
Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,
В И Р І Ш И В:
В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 (адреса місця реєстрації: АДРЕСА_1 , адреса для листування: АДРЕСА_3 ), ОСОБА_2 в інтересах якої діє законний представник ОСОБА_1 , ОСОБА_3 в інтересах якого діє законний представник ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 ) до Управління соціального захисту населення Горішньоплавнівської міської ради Кременчуцького району Полтавської області (вул. Миру, 29,Горішні Плавні,Полтавська область,39800) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії відмовити.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною 8 статті 18, частинами 7-8 статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя Н.Ю. Алєксєєва
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.01.2025 |
Оприлюднено | 17.01.2025 |
Номер документу | 124435597 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них внутрішньо переміщених осіб |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Н.Ю. Алєксєєва
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні