РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 січня 2025 року справа № 580/11737/24
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Руденко А.В.,
за участю:
секретаря судового засідання Могили І.В.,
представника позивача Пікалова Д.В. (за ордером адвоката),
представника відповідача 1 Константинова С.А. (самопредставництво),
представника відповідача 2 Константинова С.А. (самопредставництво),
розглянувши у відкритому судовому засіданні у спрощеному позовному провадженні в приміщенні суду адміністративну справу №580/11737/24 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Мовсон Груп» до Головного управління ДПС у Черкаській області та Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ та зобов`язання поновити дію реєстрації платником ПДВ зі збереженням податкових показників в системі електронного декларування ПДВ,
встановив:
25.11.2024 до Черкаського окружного адміністративного суду звернулось товариство з обмеженою відповідальністю «Мовсон Груп» (далі позивач) в особі представника Свидини Івана Олеговича (керівник) з позовною заявою до Головного управління ДПС у Черкаській області (далі відповідач 1) та Державної податкової служби України (далі відповідач 2), в якій, з урахуванням поданої 04.12.2024 позовної заяви в новій редакції, просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у Черкаській області від 02 серпня 2024 року за № 157/23-00-04-03-22 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Мовсон Груп»;
- зобов`язати Державну податкову службу України поновити дію реєстрації платника податків на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю «Мовсон Груп» від 01 липня 2023 року за індивідуальним податковим номером 425395323015 зі збереженням податкових показників в системі електронного адміністрування податку на додану вартість юридичної особи товариства з обмеженою відповідальністю «Мовсон Груп» в розмірі 1 489 849,00 грн.
Обгрунтовуючи позовну заяву позивач зазначив, що рішенням від 02 серпня 2024 року за № 157/23-00-04-03-22 анульовано реєстрацію платника податку на додану вартість ТОВ «Мовсон Груп» з тієї підстави, що станом на 31.07.2024 він як платник ПДВ протягом 12 послідовних податкових місяців не подає та\або подає органу державної податкової служби декларації з ПДВ, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту та відповідно до п.п. «г» п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України (далі ПК України).
Не погоджуючись з рішенням про анулювання реєстрації платника ПДВ позивач зазначає, що відповідно до підпункту 69.9 пункту 69 підрозділу 10 Перехідних положень ПК України тимчасово, до 1 серпня 2023 року для платників податків зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладений на контролюючі органи, окрім, зокрема, строків дотримання строків реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування до них в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 та 39-2, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу. Тобто податковим органом неправомірно включено до періоду з 12 послідовних календарних місяців період з липня 2023 року по 1 серпня 2023 року. Окрім того позивач зареєстрований як платник ПДВ 01 липня 2023 року
Також у червні 2024 року позивачем була складена та направлена на реєстрацію в ЄРПН та зареєстрована податкова накладна від 27.06.2024 №1, що засвідчує факт постачання послуг позивачем як платником ПДВ щодо надання консультаційних послуг на суму 500,00 грн. в т.ч. ПДВ 83.33 грн.. і дана обставина спростовує твердження відповідача про відсутність постачання/придбання товарів. здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту як підстави для анулювання реєстрації платника ПДВ.
Також позивач внаслідок ведення господарської діяльності мав у складі податкового кредиту отримані від постачальників податкові накладні. які виписані та зареєстровані контрагентами в червні 2024 року, які в свою чергу були зареєстровані в ЄРПН та включені позивачем до складу податкового кредиту в декларації з ПДВ за липень 2024 року, а саме: податкові накладні №303 від 26.06.2024, №39 від 14.06.2024, №43 від 17.06.2024, №9 від 24.06.2024.
Відповідно до п. 198.6 ст. 198 ПК України платник ПДВ має право на включення ПДВ до податкового кредиту протягом 1095 календарних днів від дати складення податкової накладної/розрахунку коригування. Проте відповідач не врахував, що строк, протягом якого позивач мав право включити ПДВ за вказаними податковими накладними до податкового кредиту, на день прийняття рішення про анулювання реєстрації платником ПДВ не сплинув.
Відповідач проти позову заперечив. У відзиві на позовну заяву, який надійшов до суду 19.12.2024, вказав, що позивач у період з 01.07.2023 по 30.06.2024 подав декларацію з ПДВ за липень 2023 року з показниками, які дорівнюють « 0», та не подав декларації з ПДВ за податкові періоди серпень-грудень 2023 та січень-червень 2024, відповідно не задекларовані суми податкових зобов`язань та податкового кредиту.
Щодо податкової накладної від 25.06.2024 №1 про постачання товарів (послуг) на суму ПДВ 83,33 грн (надання консультаційних послуг), та 17 податкових накладних щодо постачання товарів (послуг) на адресу ТОВ «Мовсун Груп» на суму ПДВ 1 506 967,35 грн щодо придбання товарів/послуг автомобіль Porsche Panamera WP0ZZZ97ZPL132301, суборенда нежитлового приміщення, ламінування передньої частини автомобіля, шумоізоляція дверей тощо, то факти їх складання свідчать, що позивач протягом податкових періодів з 01.07.2023 по 30.06.2024 мав показники для декларування ПДВ, проте податкова декларація з ПДВ за липень 2023 року подана з показниками « 0», а податкова звітність за періоди серпень-грудень 2023 та січень-червень 2024 не подавалась.
Враховуючи викладене позивачем не дотримані вимоги пункту 49.2 статті 49, абзацу 2 пункту 198.3 статті 198 ПК України та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21.
Відповідно до абз. 1, 4 п.п. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України на період дії воєнного стану платник податків звільняється від відповідальності за несвоєчасне подання звітності у разі відсутності можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок.
При цьому підтвердження обставин неможливості своєчасного подання податкової звітності здійснюється за процедурою, визначеною наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 №225 «Про затвердження Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, та перелік документів на підтвердження». Проте позивач не звертався із заявою про неможливість виконання своїх обов`язків за процедурою, визначеною вказаним наказом.
З вказаних підстав вважає, що спірне рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ прийнято на законних підставах.
Щодо позовної вимоги про відновлення автоматичного обліку показників в СЕА ПДВ після скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ, то пунктом 200-1 ст. 200-1 ПК України визначено, що після анулювання реєстрації платника ПДВ залишок коштів на його рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ перераховується до бюджету, а такий рахунок закривається. У разі скасування рішення про анулювання реєстрації контролюючий орган вносить до реєстру платників ПДВ запис про реєстрацію платника ПДВ з урахуванням особливостей, визначених пунктом 5.10 Положення №1130, або у порядку, визначеному судовим рішенням.
Проте нормами статті 200-1 ПК України та Порядком електронного декларування ПДВ, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 №569, не визначено порядку відкриття електронного рахунку або поновлення закритого рахунку суб`єкта господарювання, реєстрацію якого як платника ПДВ було анульовано, а у подальшому таке рішення скасоване.
З врахуванням положень ст. 43 ПК України та п. 200-1.8 ст. 200-1 ПК України кошти обліковуються в інтегрованій картці платника податку, що анулювався як платник ПДВ, та враховуються в рахунок погашення заборгованості з податку, а у разі її відсутності обліковуються в інтегрованій картці платника податку як зайво зараховані кошти і можуть бути повернуті платнику на його рахунок відповідно до ст. 43 ПК України.
Ухвалою судді від 09.12.2024 позовна заява прийнята до розгляду, відкрито спрощене позовне провадження та призначено судове засідання.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у позовній заяві.
Представник відповідача проти позову заперечив з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву.
Заслухавши представників сторін, дослідивши письмові докази, наявні в матеріалах справи, суд встановив такі фактичні обставини.
Позивач у справі товариство з обмеженою відповідальністю «Мовсон Груп» (код ЄДРПОУ 42539537) перебуває на обліку у Головному управлінні ДПС у Черкаській області з 09.10.2018 та 01.07.2023 зареєстрований платником податку на додану вартість, індивідуальний податковий номер 425395323015.
Згідно Реєстру податкових накладних за 12 послідовних податкових місяців №157/23-00-04-03-21 від 31.07.2024 ТОВ «Мовсон Груп» 16.08.2023 подало податкову декларацію з ПДВ за липень 2023 року. вхідний №9208752405, з обсягом постачання 0; податкові декларації з ПДВ за звітні податкові періоди серпень- грудень 2023 року та січень-червень 2024 року не подані.
02.08.2024 Головне управління ДПС у Черкаській області прийняло рішення №157/23-00-04-03-22 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Мовсон Груп».
Рішенням встановлено, що станом на 31.07.2024 платник протягом 12 послідовних податкових місяців не подає та/або подає декларації з податку на додану вартість, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту протягом періоду з липня 2023 року до червня 2024 року, що підтверджено реєстром декларацій з ПДВ за 12 послідовних місяців та має за останні 12 календарних місяців обсяги оподатковуваних операцій 0 гривень.
Вказані обставини є підставою для анулювання реєстрації платника ПДВ відповідно до п.п. «г» п. 184.1 ст. 184 ПК України.
Не погодившись з рішенням про анулювання реєстрації платника ПДВ позивач звернувся з позовом до суду.
Надаючи правову оцінку встановленим у справі обставинам суд зазначає наступне.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).
Відповідно до пункту 180.1 статті 180 ПК України для цілей оподаткування платником податку є, зокрема, будь-яка особа, яка провадить або планує провадити господарську діяльність і реєструється за своїм добровільним рішенням як платник податку у порядку, визначеному статтею 183 цього розділу.
Процедура анулювання реєстрації платника податку на додану вартість регулюється розділом V Податкового кодексу України та Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 року №1130.
Згідно із пунктом 184.1 статті 184 ПК України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо:
а) будь-яка особа, зареєстрована як платник податку протягом попередніх 12 місяців, подала заяву про анулювання реєстрації, якщо загальна вартість оподатковуваних товарів/послуг, що надаються такою особою, за останні 12 календарних місяців була меншою від суми, визначеної статтею 181 цього Кодексу, за умови сплати суми податкових зобов`язань у випадках, визначених цим розділом;
б) будь-яка особа, зареєстрована як платник податку, прийняла рішення про припинення та затвердила ліквідаційний баланс, передавальний акт або розподільчий баланс відповідно до законодавства за умови сплати суми податкових зобов`язань із податку у випадках, визначених цим розділом;
в) будь-яка особа, зареєстрована як платник податку, реєструється як платник єдиного податку, умова сплати якого не передбачає сплати податку на додану вартість;
г) особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту;
ґ) установчі документи будь-якої особи, зареєстрованої як платник податку, визнані рішенням суду недійсними;
д) господарським судом винесено ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута;
е) платник податку ліквідується за рішенням суду (фізична особа позбувається статусу суб`єкта господарювання) або особу звільнено від сплати податку чи її податкову реєстрацію анульовано (скасовано, визнано недійсною) за рішенням суду;
є) фізична особа, зареєстрована як платник податку, померла, її оголошено померлою, визнано недієздатною або безвісно відсутньою, обмежено її цивільну дієздатність;
з) припинено дію договору про спільну діяльність, договору управління майном, угоди про розподіл продукції (для платників податку, зазначених у підпунктах 4,5 і 8 пункту 180.1 статті 180 цього Кодексу) або закінчився строк, на який утворено особу, зареєстровану як платник податку.
Пунктом 184.2 статті 184 ПК України визначено, що анулювання реєстрації на підставі, визначеній у підпункті «а» пункту 184.1 цієї статті, здійснюється за заявою платника податку, а на підставах, визначених у підпунктах «б»-«з» пункту 184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу.
Постановою КМУ від 14.11.2014 №1130 затверджено Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість (далі - Положення №1130), яким визначається порядок: реєстрації платників податку на додану вартість; анулювання реєстрації платників податку на додану вартість; ведення реєстру платників податку на додану вартість (далі - Реєстр); присвоєння індивідуального податкового номера платника податку на додану вартість; оприлюднення даних з Реєстру; перереєстрації платників податку на додану вартість; ведення документації при реєстрації / анулюванні реєстрації платників податку на додану вартість; формування і надання витягів та довідок з Реєстру.
Підпунктом «г» п. 5.1. Положення №1130 встановлено, що реєстрація діє до дати анулювання, яке відбувається у випадках, визначених пунктом 184.1 статті 184 розділу V Кодексу, якщо: особа, зареєстрована як платник ПДВ, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає до контролюючого органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.
Відповідно до пункту 5.2 Положення №1130 при розгляді питання анулювання реєстрації згідно з підпунктом «г» пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункт «г» пункту 5.1 цього розділу) 12 місяців визначаються із урахуванням того, що:
не враховується місяць, в якому проведено реєстрацію особи платником ПДВ, якщо особа зареєстрована платником ПДВ з дня іншого ніж перший день календарного місяця;
включаються останні 12 послідовних податкових місяців, за які подані податкові декларації (у разі подання декларацій) або сплив строк подання податкових декларацій (у разі неподання декларацій) до отримання чи складання контролюючим органом документа, який є підставою для анулювання реєстрації.
Анулювання реєстрації здійснюється шляхом виключення платника ПДВ з Реєстру.
Пунктом 5.5 Положення №1130 визначено, що анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу може бути здійснене на підставах, визначених у підпунктах «б» - «з» пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункти «б» - «з» пункту 5.1 цього розділу).
Контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав.
Рішення про анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Такими документами є, зокрема: довідка про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців (підстава -підпункт «г» пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу).
Відповідно до пункту 5.6 Положення №1130 за наявності зазначених підтвердних документів (відомостей) контролюючий орган за місцем перебування на обліку платника податків приймає рішення про анулювання реєстрації особи - платника ПДВ незалежно від здійснення контролюючим органом документальних та камеральних перевірок такої особи і їх результатів, а також обов`язку такої особи бути зареєстрованою та/або нараховувати чи сплачувати податок на додану вартість відповідно до законодавства.
Контролюючий орган, який прийняв самостійне рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ, зобов`язаний письмово повідомити особу протягом трьох робочих днів після дня анулювання такої реєстрації.
Рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за самостійним рішенням контролюючого органу оформляється за формою №6-РПДВ. Таке рішення складається у двох примірниках комісією, утвореною відповідно до розпорядження контролюючого органу, та підписується керівником (заступником керівника або уповноваженою особою) контролюючого органу. У рішенні про анулювання реєстрації платника ПДВ обов`язково вказуються підстави (одна або декілька) для такого анулювання з посиланням на відповідні норми Кодексу.
Дата підписання рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ вважається днем прийняття такого рішення. Рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у день підписання реєструються у журналі обліку рішень про анулювання реєстрації платників ПДВ за формою № 6-РЖ. Номер рішення відповідає порядковому номеру запису в цьому журналі.
Один примірник рішення зберігається в контролюючому органі, який прийняв рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ. Документи чи копії документів, на підставі яких контролюючий орган прийняв рішення про анулювання реєстрації, мають бути додані до цього примірника рішення.
Отже анулювання реєстрації платника податку за рішенням податкового органу на підставі підпункту «г» пункту 184.1 статті 184 ПК України можливе за таких обставин: неподання платником податку на додану вартість декларацій з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців; - та/або подання такої декларації з податку на додану вартість з показниками про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.
Такі обставини мають підтверджуватись як самими деклараціями з податку на додану вартість, так і довідкою про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстром (переліком) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців.
Вказаний висновок відповідає висновкам Верховного Суду, які зазначені у постанові від 05.11.2018 у справі №3820/2294/16, у постанові від 30.05.2019 у справі №826/11485/15, у постанові від 16.04.2020 у справі №826/876/17, у постанові від 21.07.2020 у справі №820/1053/16, у постанові від 22.07.2020 у справі №520/5627/19.
Судом встановлено, що згідно Реєстру податкових накладних за 12 послідовних податкових місяців №157/23-00-04-03-21 від 31.07.2024 ТОВ «Мовсон Груп» 16.08.2023 подало податкову декларацію з ПДВ за липень 2023 року, вхідний №9208752405, з обсягом постачання 0; податкові декларації з ПДВ за звітні податкові періоди серпень- грудень 2023 року та січень-червень 2024 року не подані.
За вказаних обставин наявні підстави для анулювання реєстрації платника ПДВ. передбачені пунктом 184.1 «г» статті 184 ПК України, а отже рішення Головного управління ДПС у Черкаській області №157/23-00-04-03-22 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Мовсон Груп» від 02.08.2024 прийнято на законних підставах і скасуванню не підлягає.
Суд не погоджується з доводами позивача про те, що відповідачем неправомірно враховано до 12 послідовних місяців липень 2023 року з посиланням на підпункт 69.9 пункту 69 підрозділу 10 Перехідних положень ПК України.
Так, відповідно до пункту 49.1 статті 49 ПК України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.
Пунктом 49.2 вказаної статті передбачено, що платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.
Згідно підпункту 49.18.1 пункту 49.18 статті 49 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;
Пунктом 203.1 статті 203 ПК України визначено, що податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Водночас згідно пункту 33.1 статті 33 ПК України податковим періодом визнається встановлений цим Кодексом період часу, з урахуванням якого відбувається обчислення та сплата окремих видів податків та зборів.
Отже за змістом вказаних приписів строк визначається датою, з якою пов`язується виконання певного обов`язку, натомість періодом є проміжок часу.
Згідно підпункту 69.9 пункту 69 підрозділу 10 Перехідних положень ПК України тимчасово, до 1 серпня 2023 року, для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім, зокрема, дотримання строків реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування до них в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 та 39-2, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, сплати податків та зборів платниками податків.
Тобто приписи вказаного пункту стосуються визначених законом строків, а не податкових періодів, а тому застосуванню до спірних відносин не підлягають.
Щодо посилання позивача на ту обставину, що він зареєстрований як платник ПДВ 01.07.2023, то як зазначено вище відповідно до пункту 5.2 Положення №1130 при розгляді питання анулювання реєстрації згідно з підпунктом «г» пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункт «г» пункту 5.1 цього розділу) 12 місяців визначаються із урахуванням того, що:
не враховується місяць, в якому проведено реєстрацію особи платником ПДВ, якщо особа зареєстрована платником ПДВ з дня іншого ніж перший день календарного місяця;
включаються останні 12 послідовних податкових місяців, за які подані податкові декларації (у разі подання декларацій) або сплив строк подання податкових декларацій (у разі неподання декларацій) до отримання чи складання контролюючим органом документа, який є підставою для анулювання реєстрації.
Оскільки позивач зареєстрований як платник ПДВ 01.07.2023, липень 2023 року враховується у 12 послідовних місяців.
Окрім того Реєстр податкових накладних за 12 послідовних податкових місяців №157/23-00-04-03-21 складений 31.07.2024, а отже 12 послідовних місяців обраховуються починаючи з липня 2023 року по червень включно 2024 року.
Щодо доводів позивача про здійснення господарських операцій у червні 2024 року, а саме: надання консультаційних послуг на суму 500,00 грн. в т.ч. ПДВ 83.33 грн та реєстрацію в ЄРПН податкової накладної від 27.06.2024 №1 за вказаною господарською операцією, а також господарських операцій з придбання товарів (послуг), за фактом здійснення яких постачальники зареєстрували в ЄРПН 17-ть податкових накладних, зокрема, №303 від 26.06.2024, №39 від 14.06.2024, №43 від 17.06.2024, №9 від 24.06.2024, що на думку позивача спростовує твердження відповідача про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту як підстави для анулювання реєстрації платника ПДВ, то згідно пункту 184.1 «г» статті 184 ПК України юридичними фактами, що є підставою для анулювання реєстрації платника ПДВ, є:
1) неподання податкових декларацій з ПДВ за звітний період,
2) подання декларації з ПДВ з показниками про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.
Отже доводи позивача про здійснення господарських операцій як підстави, що виключає анулювання реєстрації платника ПДВ, є необгрунтованими.
Окрім цього, вказані господарські операції включені позивачем до декларації з ПДВ за липень 2024, яка була подана після прийняття відповідачем рішення про анулювання реєстрації позивача як платника ПДВ, і ці обставини не є спірними.
Суд не надає правової оцінки іншим доводам сторін, оскільки вони не мають значення для вирішення спору.
Враховуючи зазначене суд дійшов висновку, що у задоволенні позовної вимоги про визнання протиправним та скасування рішення комісії ГУ ДПС у Черкаській області від 02 серпня 2024 року за № 157/23-00-04-03-22 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Мовсон Груп» слід відмовити.
Щодо позовної вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України поновити дію реєстрації платника податків на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю «Мовсон Груп» від 01 липня 2023 року за індивідуальним податковим номером 425395323015 зі збереженням податкових показників в системі електронного адміністрування податку на додану вартість юридичної особи товариства з обмеженою відповідальністю «Мовсон Груп» в розмірі 1 489 849,00 грн, то вона є похідною, а тому також задоволенню не підлягає.
Керуючись ст. 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив:
У задоволенні позову відмовити повністю.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складений 14 січня 2025 року.
Суддя Алла РУДЕНКО
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.01.2025 |
Оприлюднено | 17.01.2025 |
Номер документу | 124436267 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьмишина Олена Миколаївна
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Алла РУДЕНКО
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні