Рішення
від 16.01.2025 по справі 240/14485/24
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 січня 2025 року м. Житомир справа № 240/14485/24

категорія 102020000

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

судді Семенюка М.М.,

розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління забезпечення реалізації повноважень Фонду державного майна України у Житомирській області про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити дії,

встановив:

Позивач звернувся до суду з позовом, в якому, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, просить:

- визнати бездіяльність Управління забезпечення реалізації повноважень Фонду державного майна України у Житомирській області у наданні інформації на запит ОСОБА_1 від 12.07.2024 року «12.07.24 ФДМУ запит майно ЖЛГ»;

- зобов`язати Управління забезпечення реалізації повноважень Фонду державного майна України у Житомирській області надати ОСОБА_1 інформацію на його запит від 12.07.2024 року « 12.07.24 ФДМУ запит майно ЖЛГ».

В обґрунтування позову зазначає, що відповідачем у встановлений Законом термін не надано відповіді на запит.

Ухвалою від 06.08.2024 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, яка призначена до розгляду за правилами спрощеного провадження без повідомленням учасників справи.

Відповідач подав відзив, в якому просить відмовити в задоволенні заявлених вимог, зазначаючи, що на запит на інформацію від ОСОБА_1 листом від 01.08.2024 № 18-15-931 надано відповідь.

Проаналізувавши досліджені по справі докази, суд приходить до висновку про задоволення позову.

ОСОБА_1 електронною поштою (а.с. 8-9) звернувся до Управління забезпечення реалізації повноважень Фонду державного майна України у Житомирській області із запитом на інформацію від 12.07.2024, в якому просив надати:

"1. Відомості про оприлюднення інформації щодо проведення аукціону (конкурсу), щодо передачі в оренду нерухомого майна - приміщення за адресою: АДРЕСА_1 .

2. Копію протоколу щодо проведення аукціону (конкурсу), щодо передачі в оренду нерухомого майна - приміщення за адресою: місто Житомир, вулиця Степана Бандери, 8, які передували укладанню договору оренди № 270-у та акту приймання-передачі в оренду нерухомого майна, що належить до державної власності від 26.10.2023 орендодавець у особі - Регіонального відділення Фонду державного майна України по Рівненській та Житомирській областях, балансоутримувач - Державне спеціалізоване господарське підприємство «Ліси України» в особі філії «Коростенське лісомисливське господарство» ДП «Ліси України» передають в оренду приміщення за адресою: місто Житомир, вулиця Степана Бандери, 8 орендарю - Центральне міжрегіональне управління лісового та мисливського господарства (в додатку)."

Не отримавши відповіді на свою заяву, позивач звернувся до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Спірні правовідносини регулюються Законом України "Про доступ до публічної інформації" (далі - Закон).

Публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом (ч.1 ст. 1 Закону).

Відповідно до п.2 ч. 1 ст. 5 Закону, доступ до інформації забезпечується шляхом, крім іншого, надання інформації за запитами на інформацію.

Згідно п. 1 ч. 1 ст. 13 Закону, відповідач визнається розпорядниками інформації для цілей цього Закону.

Пунктом 6 ч. 1 ст. 14 Закону передбачено, що розпорядники інформації зобов`язані надавати та оприлюднювати достовірну, точну та повну інформацію.

Відповідно до положень Закону України "Про звернення громадян", органи, до яких направлені звернення, зобов`язані об`єктивно і вчасно їх розглядати, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їхнє виконання, повідомляти осіб про наслідки розгляду заяв.

Аналізуючи норми Закону України "Про звернення громадян", зокрема положення статті 15, суд дійшов висновку, що обов`язок органів, до яких направлені звернення, повідомляти осіб про наслідки їхнього розгляду, як елемент конституційної гарантії звернення до органів публічної влади, включає і доведення змісту відповіді до заявника.

З огляду на зміст указаного зобов`язання, орган уважається таким, що виконав передбачений Конституцією України обов`язок, якщо склав відповідь на звернення особи у чіткій відповідності до поставлених у ньому питань і довів зміст відповіді до заявника в обраний ним спосіб: поштою або засобами електронного зв`язку.

Отже, суд приходить до висновку, що в спірних правовідносинах обов`язок повідомляти громадян про наслідки розгляду їхніх звернень має підтверджуватися доказами, що свідчать про надсилання (вручення) відповіді на звернення на адресу заявника (заявнику).

Суд звертає увагу, що доказів надання (надсилання та отримання) позивачу на момент звернення з позовом до суду та прийняття рішення відповіді на запит на інформацію ОСОБА_1 від 12.07.2024 відповідач не надав.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що в спірних правовідносинах мала місце протиправна бездіяльність відповідача, яка полягала в ненаданні відповіді на запит позивача від 12.07.2024, а тому позов підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись статтями 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , номер НОМЕР_1 ) до Управління забезпечення реалізації повноважень Фонду державного майна України у Житомирській області (вул. Святослава Ріхтера, 20, м. Житомир, 12504, код 42956062) задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Управління забезпечення реалізації повноважень Фонду державного майна України у Житомирській області щодо не надання відповіді на запит ОСОБА_1 від 12.07.2024.

Зобов`язати Управління забезпечення реалізації повноважень Фонду державного майна України у Житомирській області розглянути запит ОСОБА_1 від 12 липня 2024 року на інформацію у встановленому Законом порядку.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя М.М. Семенюк

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.01.2025
Оприлюднено20.01.2025
Номер документу124466695
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на доступ до публічної інформації

Судовий реєстр по справі —240/14485/24

Рішення від 16.01.2025

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Семенюк Микола Миколайович

Ухвала від 06.08.2024

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Семенюк Микола Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні