Рішення
від 15.01.2025 по справі 380/2100/24
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 січня 2025 рокусправа № 380/2100/24

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді: Кисильової О.Й.,

розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Алюмет-Буд" до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Алюмет-Буд" (далі позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (далі відповідач-1), Державної податкової служби України (далі відповідач-2), у якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування Єдиному реєстрі податкових накладних від 21.12.2023 № 10219652/41607369 про відмову в реєстрації податкової накладної від 18.10.2023 № 15;

- зобов`язати відповідача-2 зареєструвати Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 18.10.2023 № 15, що складена позивачем, за датою її фактичного подання на реєстрацію;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування Єдиному реєстрі податкових накладних від 27.12.2023 № 10267376/41607369 про відмову в реєстрації податкової накладної від 18.10.2023 № 17;

- зобов`язати відповідача-2 зареєструвати Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 18.10.2023 № 17, що складена позивачем, за датою її фактичного подання на реєстрацію;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування Єдиному реєстрі податкових накладних від 21.12.2023 № 10219654/41607369 про відмову в реєстрації податкової накладної від 18.10.2023 № 18;

- зобов`язати відповідача-2 зареєструвати Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 18.10.2023 № 18, що складена позивачем, за датою її фактичного подання на реєстрацію;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування Єдиному реєстрі податкових накладних від 27.12.2023 № 10267375/41607369 про відмову в реєстрації податкової накладної від 18.10.2023 № 20;

- зобов`язати відповідача-2 зареєструвати Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 18.10.2023 № 20, що складена позивачем, за датою її фактичного подання на реєстрацію;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування Єдиному реєстрі податкових накладних від 27.12.2023 № 10267374/41607369 про відмову в реєстрації податкової накладної від 18.10.2023 № 23;

- зобов`язати відповідача-2 зареєструвати Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 18.10.2023 № 23, що складена позивачем, за датою її фактичного подання на реєстрацію;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування Єдиному реєстрі податкових накладних від 27.12.2023 № 10268516/41607369 про відмову в реєстрації податкової накладної від 18.10.2023 № 25;

- зобов`язати відповідача-2 зареєструвати Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 18.10.2023 № 25, що складена позивачем, за датою її фактичного подання на реєстрацію;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування Єдиному реєстрі податкових накладних від 21.12.2023 № 10219655/41607369 про відмову в реєстрації податкової накладної від 18.10.2023 № 26;

- зобов`язати відповідача-2 зареєструвати Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 18.10.2023 № 26, що складена позивачем, за датою її фактичного подання на реєстрацію;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування Єдиному реєстрі податкових накладних від 21.12.2023 № 10219653/41607369 про відмову в реєстрації податкової накладної від 02.11.2023 № 8;

- зобов`язати відповідача-2 зареєструвати Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 02.11.2023 № 8, що складена позивачем, за датою її фактичного подання на реєстрацію.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ТОВ "Алюмет-Буд" є юридичною особою приватного права, основним видом діяльності якого за КВЕД є 4120 - Будівництво житлових і нежитлових будівель..

01.08.2023 між ТОВ "Алюмет-Буд" (Виконавець) та ПП "Новосад-Буд" (Замовник) укладений Договір № 01/08/2023-2, за умовами якого Виконавець за завданням Замовника в порядку та на умовах, передбачених цим договором виконує роботи з виготовлення та встановлення алюмінієвих конструкцій, а Замовник приймає та оплачує роботи на умовах, передбачених даним Договором.

18.10.2023 ПП "Новосад-Буд" здійснило на користь ТОВ "Алюмет-Буд" оплату за виконані роботи на загальну суму 1 960 000,00 грн, зокрема: 80 000,00 грн, 120 000,00 грн, 130000,00 грн, 150 000,00 грн, 180 000,00 грн, 220 000,00 грн та 250 000,00 грн, що підтверджуються банківською випискою від 18.10.2023.

Також, 18.10.2023 у зв`язку з закінченням виконання робіт по Договору від 01.08.2023 № 01/08/2023-2 ТОВ "Алюмет-Буд" та ПП "Новосад-Буд" підписаний Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) № 79 в сумі 1 960 000,00 грн та Акт звірки взаємних розрахунків станом за період серпень 2023 року жовтень 2023 року.

За фактом першої події ТОВ "Алюмет-Буд" 18.10.2023 склало та подало на реєстрацію сім податкових накладних: № 15, № 17, № 18, № 20, № 23, № 25, № 26 на загальні суми 80 000,00 грн, 120 000,00 грн, 130000,00 грн, 150 000,00 грн, 180 000,00 грн, 220 000,00 грн та 250 000,00 грн із ПДВ, відповідно.

Відповідач-1 сформував квитанції: від 26.10.2023 № 9285089267, від 16.11.2023 № 9311921926, від 17.11.2023 № 9312297468, від 17.11.2023 № 9312530210, від 17.11.2023 №9312287806, від 17.11.2023 № 9312287317, від 17.11.2023 № 9312285623, в яких зазначив про зупинення реєстрації вказаних податкових накладних і запропонував надати пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної в ПН від 18.10.2023 № 15, № 17, № 18, № 20, № 23, № 25, № 26.

18.12.2023 та 21.12.2023 позивач скерував відповідачу-1 Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо ПН від 18.10.2023 № 15, № 17, № 18, № 20, № 23, № 25, № 26, в яких надані пояснення щодо господарських операцій, а разом із повідомленнями скеровані сканкопії первинних документів, які підтверджують господарські операції за вказаними ПН.

Рішеннями комісії Головного управління ДПС у Львівській області відповідач-1 відмовив у реєстрації ПН, а саме:

від 21.12.2023 № 10219652/41607369 щодо ПН від 18.10.2023 № 15;

від 27.12.2023 № 10267376/41607369 щодо ПН від 18.10.2023 № 17;

від 21.12.2023 № 10219654/41607369 щодо ПН від 18.10.2023 № 18;

від 27.12.2023 № 10267375/41607369 щодо ПН від 18.10.2023 № 20;

від 27.12.2023 № 10267374/41607369 щодо ПН від 18.10.2023 № 23;

від 27.12.2023 № 10268516/41607369 щодо ПН від 18.10.2023 № 25;

від 21.12.2023 № 10219655/41607369 щодо ПН від 18.10.2023 № 26;

Позивач подав до ДПС України скарги на рішення відповідача-1 про відмову в реєстрації податкових накладних від 18.10.2023 № 15, № 17, № 18, № 20, № 23, № 25, № 26.

Проте, відповідач-2 своїми рішенням відмовив у задоволенні скарг.

Окрім цього, позивач взазначає, що 17.10.2023 між ТОВ "Західні будівельні інвестиції" (Замовник) та ТОВ "Алюмет-Буд" (Підрядник) укладений Договір підряду № 17/10/2023-1, за умовами якого Замовник доручає, а Підрядник зобов`язується на власний ризик, у відповідності до умов даного договору виконати роботи по виготовленню і монтажу парапетної накривки в кількості 345,16 метрів погонних, на об`єкті будівництва: "Будівництво багатоквартирного житлового комплексу з вбудованими нежитловими приміщеннями та підземною автостоянкою на вул. Перфецького, 6 у м. Львові (зі знесенням існуючих будівель)", а Замовник зобов`язується прийняти ці роботи та оплатити їх.

Зауважує, що роботи для ТОВ "Західні будівельні інвестиції" позивач виконував без застосування підрядних організацій. Так, доставка парапетної накривки здійснювалась власним вантажним автомобілем - ГАЗ 33023. Навантажувально-розвантажувальні операції здійснюються силами працівників ТОВ "Алюмет-Буд" без застосування технічних засобів.

Для виконання вказаних вище робіт по виготовленню та монтажу парапетної накривки замовник ТОВ "Західні будівельні інвестиції", здійснив на користь виконавця ТОВ "Алюмет-Буд" черговий платіж (попередню оплату) в суді 140 000,00 грн, у т.ч. ПДВ 23 333,33 грн, що підтверджується банківською випискою від 02.11.2023.

За фактом першої події ТОВ "Алюмет-Буд" 02.11.2023 склало податкову накладну від 02.11.2023 № 8 на загальну суму 140 000,00 грн, у т.ч. ПДВ 23 333,33 грн.

Відповідач-1 сформував квитанцію від 24.11.2023 № 9319332966, в якій зазначив про зупинення реєстрації податкових вказаних накладних і запропонував надати пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної в ПН від 02.11.2023 № 8.

18.12.2023 позивач скерував відповідачу-1 Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо ПН від 02.11.2023 № 8, в якому надані пояснення щодо господарських операцій, а разом із повідомленнями скеровані сканкопії первинних документів, які підтверджують господарську операцію за вказаною ПН.

Рішеннями комісії Головного управління ДПС у Львівській області відповідач-1 відмовив у реєстрації ПН, а саме рішенням від 21.12.2023 № 10219653/41607369 щодо ПН від 02.11.2023 № 8.

Позивач подав до ДПС України скарги на рішення відповідача-1 про відмову в реєстрації податкової накладної 02.11.2023 № 8. Проте, відповідач-2 своїм рішенням відмовив у задоволенні скарги.

Позивач вважає протиправними оспорювані рішення податкового органу, оскільки контролюючий орган не зазначив конкретні підстави для зупинення реєстрації податкових накладних від 18.10.2023 № 15, № 17, № 18, № 20, № 23, № 25, № 26 та від 02.11.2023 № 8, тоді як позивач надав усі необхідні документи, що підтверджують факт здійснення господарських операцій згідно із вказаними податковими накладними. У Квитанції про зупинення запропоновано надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у ПН для розгляду питання прийняття рішення без жодної конкретизації, які саме документи не надані для реєстрації ПН.

Отже, спірні рішення позивач вважає такими, що суперечать вимогам законодавства, порушують права та інтереси позивача у сфері господарської діяльності, а тому такі необхідно скасувати, а податкові накладні зареєструвати.

Із наведених підстав, просить позов задовольнити повністю.

Ухвалою від 01.02.2024 відкрито спрощене провадження у справі, визначено проводити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

18.03.2023 відповідач-1 надіслав відзив на позовну заяву, в якому заперечує проти задоволення позову, з огляду на таке.

Комісія Головного управління ДПС у Львівській області прийняла рішення від 21.12.2023 № 10219652/41607369, від 27.12.2023 № 10267376/41607369, від 21.12.2023 №10219654/41607369, від 27.12.2023 № 10267375/41607369, від 27.12.2023 №10267374/41607369, від 27.12.2023 № 10268516/41607369, від 21.12.2023 №10219655/41607369, від 21.12.2023 № 10219653/41607369 щодо відмови у реєстрації податкових накладних від 18.10.2023 № 15, № 17, № 18, № 20, № 23, № 25, № 26 та від 02.11.2023 № 8, які виписані ТОВ "Алюмет-Буд", оскільки надані платником податку копії документів не є достатніми для прийняття відповідних рішень про реєстрацію зазначених податкових накладних.

Зауважує, що зміст господарської операції, у зв`язку з виконанням якої відбувається реєстрація ПН, податковому органу невідомий. Тобто сам платник податку має визначити які первинні документи необхідно надати податковому органу на підтвердження реальності господарської операції. У квитанціях чітко визначено критерій, передбачений п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій., за яким здійснено моніторинг податкових накладних та зупинено їх реєстрацію.

Вважає, що позивач як активний учасник господарської діяльності на певному сегменті ринку, обізнаний з тонкощами роботи на цьому ринку, а відтак має розуміння сутності та тонкощів певних операцій, має усвідомлення не тільки щодо базових документів, які супроводжують певні операції, а й щодо інших документів, які зазвичай супроводжують такого роду операції. Відтак, саме позивач має можливість визначити конкретний перелік документів, який наявний у нього та супроводжує певні операції з тим, щоб подати ці документи для реєстрації ПН.

Відповідач-1 також зазначає, що на підтвердження фактичного здійснення господарських операцій, платник повинен мати відповідні первинні документи, які мають бути належно оформленими, містити всі необхідні реквізити, бути підписані уповноваженими особами та, які в сукупності з встановленими обставинами справи, зокрема, і щодо можливостей здійснення господарюючими суб`єктами відповідних операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна, обсягу матеріальних та трудових ресурсів, економічно необхідних для виконання умов, обумовлених договорами, мають свідчити про беззаперечний факт реального вчинення господарських операцій, що і є підставою для формування платником податкового обліку.

Ураховуючи вищенаведене, відповідач-1 вважає, що у Головного управління ДПС у Львівській області були законні підстави для прийняття рішень щодо відмови у реєстрації податкових накладних ід 18.10.2023 № 15, № 17, № 18, № 20, № 23, № 25, № 26 та від 02.11.2023 № 8, а тому ці рішення є правомірними.

Із наведених підстав, просить відмовити у задоволенні позову.

01.04.2023 позивач надіслав відповідь на відзив, де зазначив, що із викладеними відповідачем-1 запереченнями щодо наведених позивачем обставин та правових підстав позову не погоджується, оскільки такі позивача не стосуються.

Відмічає, що представник відповідача-1 не навів заперечення щодо зазначених позивачем обставин та підстав позову, з якими відповідач-1 не погоджуються, а також до відзиву не додані докази які б могли підтверджувати позицію контролюючого органу.

У відзиві наводиться лише норми законодавства України, якими регулюється порядок реєстрації податкових, їх перевірки, зупинення та прийняття рішення комісією регіонального рівня про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач також просить суд звернути увагу на те, що відповідач-1 у відзиві не ставить під сумнів господарські операції позивача, не стверджує про фіктивність таких операції чи про проведення безтоварних операції, а посилається лише на не надання частини документів, що, в свою чергу, не відповідає дійсності, так як вже вище зазначалось, такої підстави для прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, не було зазначено в жодному з оскаржуваних рішень, як і не було зазначено, конкретних документів, які на думку контролюючого органу складені/оформлені із порушенням законодавства.

Натомість, позивач після безпідставного блокування податкових накладних надав податковому органу письмові пояснення та усі необхідні документи, у тому числі, первинні, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій по кожній з податкових накладних.

Таким чином, ТОВ "Алюмет-Буд" стверджує, що оскаржувані рішення прийняті необґрунтовано, відтак є протиправними та такими, що підлягають скасуванню.

Ухвалою від 21.03.2024 відмовлено Головному управлінню ДПС у Львівській області у задоволенні клопотання про розгляд справи з викликом сторін.

Розглянувши надані сторонами документи, проаналізувавши норми законодавства які регулюють спірні відносини та їх застосування сторонами, суд встановив таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Алюмет-Буд" зареєстроване з 21.09.2017 як юридична особа, за адресою: 79015, Львівська обл., м. Львів, вул. Городоцька, буд. 207, номер запису: 14151020000042598, код ЄДРПОУ 41607369.

Видами діяльності ТОВ "Алюмет-Буд" за КВЕД є: 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель (основний); 22.23 Виробництво будівельних виробів із пластмас; 46.13 Діяльність посередників у торгівлі деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами; 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 47.59 Роздрібна торгівля меблями, освітлювальним приладдям та іншими товарами для дому в спеціалізованих магазинах; 47.52 Роздрібна торгівля залізними виробами, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами в спеціалізованих магазинах; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 46.74 Оптова торгівля залізними виробами, водопровідним і опалювальним устаткованням і приладдям до нього; 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у.; 43.39 Інші роботи із завершення будівництва; 43.29 Інші будівельно-монтажні роботи; 43.31 Штукатурні роботи; 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування; 43.21 Електромонтажні роботи; 25.12 Виробництво металевих дверей і вікон 25.11 Виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій.

01.08.2023 між ПП "Новосад-Буд" (Замовник) та ТОВ "Алюмет-Буд" (Виконавець) укладений Договір № 01/08/2023-2 (далі Договір № 01/08/2023-2), за п. 1.1. якого Виконавець за завданням Замовника в порядку та на умовах, передбачених цим Договором виконує роботи з виготовлення та встановлення алюмінієвих конструкцій, а Замовник приймає та оплачує роботи на умовах, передбачених даним договором.

Відповідно до п. 1.2. Договору № 01/08/2023-2 приймання-передача виконаних робіт здійснюється шляхом підписання сторонами акту здачі-приймання робіт (надання послуг), який складається Виконавцем по закінченні робіт та надсилається на підпис Замовнику.

Пунктом 1.3. Договору № 01/08/2023-2 передбачено, що місцем виконання робіт є місто Львів, вулиця Героїв Майдану, 32.

Загальна кількість алюмінієвих конструкцій 175 м.кв. (п. 1.4. Договору № 01/08/2023-2).

Як встановлено п. 2.2. Договору № 01/08/2023-2, вартість робіт за договором становить 1 960 000,00 грн, у т.ч. ПДВ 20% - 326 666,67 грн.

Згідно із п. 2.3. Договору № 01/08/2023-2 оплата робіт за даним договором здійснюється на умовах попередньої оплати або післяплати шляхом переказу грошових коштів на розрахунковий рахунок виконавця протягом 5 банківських днів з моменту отримання від виконавця рахунку.

На виконання умов Договору № 01/08/2023-2 ТОВ "Новосад-Буд" здійснило на користь ТОВ "Алюмет-Буд" оплати за виконані роботи на загальну суму 1 960 000,00 грн, зокрема: 80 000,00 грн, 120 000,00 грн, 130000,00 грн, 150 000,00 грн, 180 000,00 грн, 220 000,00 грн та 250 000,00 грн, що підтверджуються банківською випискою АТ "КредоБанк" від 18.10.2023.

Також, 18.10.2023 у зв`язку з закінченням виконання робіт по Договору від 01.08.2023 № 01/08/2023-2 ТОВ "Алюмет-Буд" та ПП "Новосад-Буд" підписали Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) № 79 у сумі 1 960 000,00 грн та Акт звірки взаємних розрахунків станом за період серпень 2023 року жовтень 2023 року.

У зв`язку з настанням першої події, згідно із ст. 187 Податкового кодексу України та на виконання приписів п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, ТОВ "Алюмет-Буд" сформувало та направило для реєстрації в Єдиному реєстрі податкові накладні:

- від 18.10.2023 № 15 (виготовлення та встановлення алюмінієвих конструкцій) на загальну суму 80 000,00 грн, у тому числі ПДВ 13 333,33 грн;

- від 18.10.2023 № 17 (виготовлення та встановлення алюмінієвих конструкцій) на загальну суму 120 000,00 грн, у тому числі ПДВ 20 000,00 грн;

- від 18.10.2023 № 18 (виготовлення та встановлення алюмінієвих конструкцій) на загальну суму 130 000,00 грн, у тому числі ПДВ 21 666,67 грн;

- від 18.10.2023 № 20 (виготовлення та встановлення алюмінієвих конструкцій) на загальну суму 150 000,00 грн, у тому числі ПДВ 25 000,00 грн;

- від 18.10.2023 № 23 (виготовлення та встановлення алюмінієвих конструкцій) на загальну суму 180 000,00 грн, у тому числі ПДВ 30 000,00 грн;

- від 18.10.2023 № 25 (виготовлення та встановлення алюмінієвих конструкцій) на загальну суму 220 000,00 грн, у тому числі ПДВ 36 666,67 грн;

- від 18.10.2023 № 26 (виготовлення та встановлення алюмінієвих конструкцій) на загальну суму 250 000,00 грн, у тому числі ПДВ 41 666,67 грн.

Згідно з отриманими ТОВ "Алюмет-Буд" квитанціями від 26.10.2023 № 9285089267 щодо ПН від 18.10.2023 № 15, від 16.11.2023 № 9311921926 щодо ПН від 18.10.2023 № 17, від 17.11.2023 № 9312297468 щодо ПН від 18.10.2023 № 18, від 17.11.2023 № 9312530210 щодо ПН від 18.10.2023 № 20, від 17.11.2023 № 9312287806 щодо ПН від 18.10.2023 № 23, від 17.11.2023 № 9312287317 щодо ПН від 18.10.2023 № 25, від 17.11.2023 № 9312285623 щодо ПН від 18.10.2023 № 26, реєстрація цих податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідачем-1 зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, вказано, обсяг постачання товару/послуг 25.11 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач скерував відповідачу-1 Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо ПН, реєстрація яких зупинена, а саме: від 18.12.2023 № 49 щодо ПН від 18.10.2023 №15, від 21.12.2023 № 53 щодо ПН від 18.10.2023 № 17, від 18.12.2023 № 50 щодо ПН від 18.10.2023 № 18, від 21.12.2023 № 54 щодо ПН від 18.10.2023 № 20, від 21.12.2023 №55 щодо ПН від 18.10.2023 № 23, від 21.12.2023 № 56 щодо ПН від 18.10.2023 № 25, від 18.12.2023 № 51 щодо ПН від 18.10.2023 № 26, зокрема:

- податкові накладні від 18.10.2023 та квитанції про зупинення їх реєстрації;

- виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 22.09.2017 ТОВ "Алюмет-Буд";

- Договір від 01.08.2023 № 01/08/2023-2 з ПП "Новосад-Буд";

- рахунки ТОВ "Алюмет-Буд" від 17.10.2023;

- виписку банку від 18.10.2023 про оплату ПП "Новосад-Буд" на користь ТОВ "Алюмет-Буд";

- Акт звірки взаємних розрахунків станом за період серпень 2023 року - жовтень 2023 року між ПП "Новосад-Буд" та ТОВ "Алюмет-Буд";

- Акт здачі-приймання виконаних робіт від 18.10.2023;

- інші первинні документи.

Комісія Головного управління ДПС у Львівській області прийняла рішення про відмову у реєстрації податкових накладних:

- від 21.12.2023 № 10219652/41607369 щодо ПН від 18.10.2023 № 15;

- від 27.12.2023 № 10267376/41607369 щодо ПН від 18.10.2023 № 17;

- від 21.12.2023 № 10219654/41607369 щодо ПН від 18.10.2023 № 18;

- від 27.12.2023 № 10267375/41607369 щодо ПН від 18.10.2023 № 20;

- від 27.12.2023 № 10267374/41607369 щодо ПН від 18.10.2023 № 23;

- від 27.12.2023 № 10268516/41607369 щодо ПН від 18.10.2023 № 25;

- від 21.12.2023 № 10219655/41607369 щодо ПН від 18.10.2023 № 26;

з підстав надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства.

ТОВ "Алюмет-Буд" подало до ДПС України скарги на рішення відповідача-1, однак за результатами розгляду скарг позивача, рішеннями Голови комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Осаволюк О.О. від 05.01.2024 № 677/41607369/2, від 08.01.2024 № 1090/41607369/2, від 05.01.2024 № 665/41607369/2, від 09.01.2024 № 1584/41607369/2, від 08.01.2024 № 1121/41607369/2, від 09.01.2024 № 1617/41607369/2, від 05.01.2024 № 886/41607369/2 скарги ТОВ "Алюмет-Буд" залишені без задоволення, а рішення від 21.12.2023 № 10219652/41607369, від 27.12.2023 № 10267376/41607369, від 21.12.2023 №10219654/41607369, від 27.12.2023 № 10267375/41607369, від 27.12.2023 № 10267374/41607369, від 27.12.2023 № 10268516/41607369, від 21.12.2023 № 10219655/41607369 про відмову у реєстрації податкової накладної - без змін.

17.10.2023 між ТОВ "Західні будівельні інвестиції" (Замовник) та ТОВ "Алюмет-Буд" (Підрядник) укладений Договір підряду № 17/10/2023-1 (далі Договір № 17/10/2023-1) за умовами п. 1.1. якого Замовник доручає, а Підрядник зобов`язується на власний ризик, у відповідності до умов даного договору виконати роботи по виготовленню і монтажу парапетної накривки в кількості 345,16 метрів погонних, на об`єкті будівництва: "Будівництво багатоквартирного житлового комплексу з вбудованими нежитловими приміщеннями та підземною автостоянкою на вул. Перфецького, 6 у м. Львові (зі знесенням існуючих будівель)", а Замовник зобов`язується прийняти ці роботи та оплатити їх.

Згідно із п. 2.7.2 Договору № 17/10/2023-1 прийманні-передача робіт за цим Договором здійснюється на підставі Актів приймання-передачі виконаних робіт (форма КБ-2в), які підрядник надає замовнику по факту виконаних робіт.

Як встановлено п. 4.1. Договору № 17/10/2023-1 загальна вартість робіт за цим Договором становить 377 384,00 грн, у т.ч. ПДВ 20%. Вартість робіт за 1 метр становить 1093,36 грн. У вартість робіт включена вартість робіт по встановленню, монтажу та налагодженню порядку.

Відповідно до пп. 4.2.1. Договору № 17/10/2023-1, оплата вартості робіт проводиться протягом 5 робочих днів, з моменту підписання відповідних актів приймання-передачі виконаних робіт.

За умовами пп. 5.1.1. Договору № 17/10/2023-1 Підрядник зобов`язаний своїми силами і засобами (при необхідності, залучивши субпідрядників) виконати роботи у відповідності з умовами даного Договору, вимогами чинного законодавства, державних будівельних норм та правил, проектної документації, в обсязі та у термін, передбачений цим договором.

Для виконання вказаних вище робіт та дотримання умов Договору № 17/10/2023-1 по виготовленню і монтажу парапетної накривки, замовник ТОВ "Західні будівельні інвестиції", здійснив на користь виконавця ТОВ "Алюмет-Буд" черговий платіж (попередню оплату) в сумі 140 000,00 грн в т.ч. ПДВ 23 333,33 грн, що підтверджується банківською випискою від 02.11.2023.

У зв`язку з настанням першої події, згідно із ст. 187 Податкового кодексу України та на виконання приписів п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, ТОВ "Алюмет-Буд" сформувало та направило для реєстрації в Єдиному реєстрі податкову накладну від 02.11.2023 № 8 (виготовлення та монтаж парапетної накривки) на загальну суму 140 000,00 грн, у тому числі ПДВ 23 333,33 грн.

Згідно з отриманою ТОВ "Алюмет-Буд" квитанцією від 24.11.2023 № 9319332966 щодо ПН від 02.11.2023 № 8, реєстрація цих податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідачем-1 зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, вказано, обсяг постачання товару/послуг 25.11 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач скерував відповідачу-1 Повідомлення № 52 про надання пояснень та копій документів щодо ПН, реєстрація якої зупинена, 02.11.2023 № 8, зокрема:

- податкову накладну від 02.11.2023 № 8 та квитанція про зупинення її реєстрації;

- виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 22.09.2017 ТОВ "Алюмет-Буд";

- Договір підряду від 17.10.2023 № 17/10/2023-1 з ТОВ "Західні будівельні інвестиції";

- рахунки ТОВ "Алюмет-Буд" від 25.10.2023;

- виписка банку від 02.11.2023 про оплату ТОВ "Західні будівельні інвестиції" на користь ТОВ "Алюмет-Буд;

- інші первинні документи.

Комісія Головного управління ДПС у Львівській області прийняла рішення від 21.12.2023 № 10219653/41607369 про відмову у реєстрації податкової накладної від 02.11.2023 № 8, з підстав надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства.

ТОВ "Алюмет-Буд" подало до ДПС України скаргу на рішення відповідача-1, однак за результатами розгляду скарги позивача, рішеннями Голови комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Осаволюк О.О. від 05.01.2024 № 947/41607369/2 скарга ТОВ "Алюмет-Буд" залишена без задоволення, а рішення від 21.12.2023 № 10219653/41607369 про відмову у реєстрації податкової накладної - без змін.

Не погоджуючись із рішеннями відповідача-1 про відмову у реєстрації податкових накладних, позивач звернувся до суду із цим позовом.

Надаючи оцінку позиціям сторін у справі, суд застосовує наступні правові норми.

Згідно із статтею 19 Конституції України, органи державної влади, їх посадові особи повинні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Податковий кодекс України (далі - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно із п.п. "а", "б" п. 185.1 ст. 185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів та послуг місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з приписами пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів) (п. 188.1 ст.188 ПК України).

Пунктом 201.7 ст. 201 ПК України визначено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Згідно із п. 201.10 ст. 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних в електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми 11.12.2019 Кабінетом Міністрів України прийняв постанову №1165, якою затвердив Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165).

Правові норми застосовуються у редакції станом на час виникнення спірних правовідносин.

За змістом п. 4 Порядку № 1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку № 1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Відповідно до п. 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (п. 7 Порядку № 1165).

Відповідно до п. 10 Порядку № 1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (п. 11 Порядку №1165).

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (п. 25 Порядку № 1165).

Суд встановив, що згідно з отриманими ТОВ "Алюмет-Буд" квитанціями від 26.10.2023 № 9285089267 щодо ПН від 18.10.2023 № 15, від 16.11.2023 № 9311921926 щодо ПН від 18.10.2023 № 17, від 17.11.2023 № 9312297468 щодо ПН від 18.10.2023 № 18, від 17.11.2023 № 9312530210 щодо ПН від 18.10.2023 № 20, від 17.11.2023 № 9312287806 щодо ПН від 18.10.2023 № 23, від 17.11.2023 № 9312287317 щодо ПН від 18.10.2023 № 25, від 17.11.2023 № 9312285623 щодо ПН від 18.10.2023 № 26 та від 24.11.2023 № 9319332966 щодо ПН від 02.11.2023 № 8 реєстрація цих податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідачем-1 зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, вказано, обсяг постачання товару/послуг 25.11 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Варто зауважити, що у квитанціях від 26.10.2023 № 9285089267, від 16.11.2023 №9311921926, від 17.11.2023 № 9312297468, від 17.11.2023 № 9312530210, від 17.11.2023 №9312287806, від 17.11.2023 № 9312287317, від 17.11.2023 № 9312285623 та від 24.11.2023 № 9319332966 не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкових накладних стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованих квитанцій вимогам до таких, що визначені пунктом 11 Порядку № 1165.

Водночас, механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, встановлено наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12.12.2019, яким затверджений Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520).

Пунктом 2 Порядку № 520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку № 520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Разом із тим, пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких: - договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; - договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; - первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; - документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування (п. 6 Порядку № 520).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.08.2017 за № 959/30827 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01.06.2020 № 261) (п. 7 Порядку № 520).

Відповідно до п. 9 Порядку № 520, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;

або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Згідно із п. 10 Порядку № 520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання/часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Суд зауважує, що контролюючий орган не направив платнику податку повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень, а одразу прийняв рішення про відмову в реєстрації податкових накладних. Разом з тим зазначена у рішеннях про відмову в реєстрації ПН інформація не відповідає дійсності, оскільки всі долучені позивачем документи до повідомлень складені із дотриманням вимог чинного законодавства України та податкових норм.

Також, у рішеннях про відмову реєстрації ПН контролюючий орган визначив загальні підстави прийняття рішень про відмову у реєстрації податкових накладних без вказівки, які саме із наданих позивачем до пояснень документи складені з порушенням законодавства.

Суд звертає увагу, що контролюючий орган не сформував конкретних вимог щодо необхідності подання вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних, не зазначив яких саме документів не надано та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію ПН від 18.10.2023 № 15, від 18.10.2023 № 17, від 18.10.2023 № 18, від 18.10.2023 № 20, від 18.10.2023 № 23, від 18.10.2023 № 25, від 18.10.2023 № 26 та від 02.11.2023 № 8.

При цьому, суд наголошує, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, а також зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної чіткого переліку документів, чого зроблено не було.

Із досліджених матеріалів справи суд встановив, що позивач надав відповідачу-1 всі документи на підтвердження здійснення господарських операцій для реєстрації ПН від 18.10.2023 № 15, від 18.10.2023 № 17, від 18.10.2023 № 18, від 18.10.2023 № 20, від 18.10.2023 № 23, від 18.10.2023 № 25, від 18.10.2023 № 26 та від 02.11.2023 № 8, перелік яких наведений вище.

Суд також зазначає, що факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних не спростовує факту здійснення платником податків господарської операції, що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

Одночасно, в межах спірних правовідносин, суд звертає особливу увагу на те, що, приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. У свою чергу, при реєстрації податкової накладної фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарської операції за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкових накладних.

Отже, відповідність обсягу реалізованих позивачем товарів/послуг підтверджується належними та допустимими письмовими доказами, які за допомогою сервісу "Електронний кабінет платника" були надіслані позивачем податковому органу для врахування під час вирішення питання про реєстрацію податкових накладних.

При цьому, відповідач-1 в оскаржуваних рішеннях не навів доводів щодо порушень законодавства при складенні поданих документів.

Також суд встановив, що позивач повідомленнями № 49, № 53, № 50, № 54, № 55, №56, № 51, № 52 надіслав відповідачу-1 пояснення та копії первинних документів для підтвердження здійсненої господарських операцій, перелік яких наведений вище.

Суд зауважує, що факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних не спростовує факту здійснення платником податків господарської операції, що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

Зважаючи на те, що позивач надав достатньо первинних документів для спростування тверджень відповідача-1 щодо ризиковості здійснення операцій, та враховуючи, що наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатньо для прийняття рішень про реєстрацію ПН від 18.10.2023 № 15, від 18.10.2023 № 17, від 18.10.2023 № 18, від 18.10.2023 № 20, від 18.10.2023 № 23, від 18.10.2023 № 25, від 18.10.2023 № 26 та від 02.11.2023 № 8, суд вважає протиправними рішення відповідача-1, а саме:

- від 21.12.2023 № 10219652/41607369 про відмову у реєстрації ПН від 18.10.2023 № 15;

- від 27.12.2023 № 10267376/41607369 про відмову у реєстрації ПН від 18.10.2023 № 17;

- від 21.12.2023 № 10219654/41607369 про відмову у реєстрації ПН від 18.10.2023 № 18;

- від 27.12.2023 № 10267375/41607369 про відмову у реєстрації ПН від 18.10.2023 № 20;

- від 27.12.2023 № 10267374/41607369 про відмову у реєстрації ПН від 18.10.2023 № 23;

- від 27.12.2023 № 10268516/41607369 про відмову у реєстрації ПН від 18.10.2023 № 25;

- від 21.12.2023 № 10219655/41607369 про відмову у реєстрації ПН від 18.10.2023 № 26;

- від 21.12.2023 № 10219653/41607369 про відмову у реєстрації ПН від 02.11.2023 № 8.

За таких обставин, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог про визнання протиправними та скасування рішень від 21.12.2023 № 10219652/41607369, від 27.12.2023 № 10267376/41607369, від 21.12.2023 № 10219654/41607369, від 27.12.2023 № 10267375/41607369, від 27.12.2023 № 10267374/41607369, від 27.12.2023 № 10268516/41607369, від 21.12.2023 № 10219655/41607369, від 21.12.2023 № 10219653/41607369.

Щодо вимоги про зобов`язання відповідача-2 зареєструвати в ЄРПН податкові накладні від 18.10.2023 № 15, від 18.10.2023 № 17, від 18.10.2023 № 18, від 18.10.2023 № 20, від 18.10.2023 № 23, від 18.10.2023 № 25, від 18.10.2023 № 26 та від 02.11.2023 № 8 датою їх подання на реєстрацію, суд зазначає таке.

Відповідно до вимог пп. 201.1, 201.10 ст. 201 ПК України, реєстрацію податкової накладної в ЄРПН віднесено до обов`язків платника податків.

У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, оскільки у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних є іншим.

Згідно із нормами п.п. 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок № 1246), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, реєстрація в ЄРПН податкових накладних/розрахунку коригування, реєстрацію яких попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України.

Як встановив суд, та підтверджується матеріалами справи, надані позивачем документи складені з дотриманням вимог законодавства та були достатніми для реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.

Відтак, беручи до уваги вимоги КАС України щодо ефективності способу захисту порушеного права, суд вважає, що порушене право позивача необхідно захистити шляхом зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, подані позивачем ПН від 18.10.2023 № 15, від 18.10.2023 № 17, від 18.10.2023 № 18, від 18.10.2023 № 20, від 18.10.2023 № 23, від 18.10.2023 № 25, від 18.10.2023 № 26 та від 02.11.2023 № 8, датою їх первинного подання на реєстрацію.

Висновки суду у цій справі узгоджуються із висновками Верховного Суду, викладеними у постановах від 02.04.2019 у справі № 822/1878/18 та від 18.07.2019 у справі №1740/2004/18.

З огляду на викладене, суд задовольняє позовні вимоги ТОВ "Алюмет-Буд".

Розподіл судових витрат суд здійснює за правилами ч. 1 ст. 139 КАС України.

Керуючись ст. ст. 2, 6, 8-10, 13, 14, 72-77, 139, 241-246, 250, КАС України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування Головного управління ДПС у Львівській області від 21.12.2023 № 10219652/41607369 про відмову у реєстрації податкової накладної від 18.10.2023 № 15 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8; ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Алюмет-Буд" (79015, м. Львів, вул. Городоцька, буд. 207; код ЄДРПОУ 41607369) податкову накладну від 18.10.2023 № 15, датою її первинного подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування Головного управління ДПС у Львівській області від 27.12.2023 № 10267376/41607369 про відмову у реєстрації податкової накладної від 18.10.2023 № 17 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8; ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Алюмет-Буд" (79015, м. Львів, вул. Городоцька, буд. 207; код ЄДРПОУ 41607369) податкову накладну від 18.10.2023 № 17, датою її первинного подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування Головного управління ДПС у Львівській області від 21.12.2023 № 10219654/41607369 про відмову у реєстрації податкової накладної від 18.10.2023 № 18 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8; ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Алюмет-Буд" (79015, м. Львів, вул. Городоцька, буд. 207; код ЄДРПОУ 41607369) податкову накладну від 18.10.2023 № 18, датою її первинного подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування Головного управління ДПС у Львівській області від 27.12.2023 № 10267375/41607369 про відмову у реєстрації податкової накладної від 18.10.2023 № 20 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8; ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Алюмет-Буд" (79015, м. Львів, вул. Городоцька, буд. 207; код ЄДРПОУ 41607369) податкову накладну від 18.10.2023 № 20, датою її первинного подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування Головного управління ДПС у Львівській області від 27.12.2023 № 10267374/41607369 про відмову у реєстрації податкової накладної від 18.10.2023 № 23 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8; ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Алюмет-Буд" (79015, м. Львів, вул. Городоцька, буд. 207; код ЄДРПОУ 41607369) податкову накладну від 18.10.2023 № 23, датою її первинного подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування Головного управління ДПС у Львівській області від 27.12.2023 № 10268516/41607369 про відмову у реєстрації податкової накладної від 18.10.2023 № 25 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8; ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Алюмет-Буд" (79015, м. Львів, вул. Городоцька, буд. 207; код ЄДРПОУ 41607369) податкову накладну від 18.10.2023 № 25, датою її первинного подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування Головного управління ДПС у Львівській області від 21.12.2023 № 10219655/41607369 про відмову у реєстрації податкової накладної від 18.10.2023 № 26 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8; ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Алюмет-Буд" (79015, м. Львів, вул. Городоцька, буд. 207; код ЄДРПОУ 41607369) податкову накладну від 18.10.2023 № 26, датою її первинного подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування Головного управління ДПС у Львівській області від 21.12.2023 № 10219653/41607369 про відмову у реєстрації податкової накладної від 02.11.2023 № 8 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8; ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Алюмет-Буд" (79015, м. Львів, вул. Городоцька, буд. 207; код ЄДРПОУ 41607369) податкову накладну від 02.11.2023 № 8, датою її первинного подання на реєстрацію.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС України у Львівській області (79026, м. Львів, вул. Стрийська, буд. 35; ЄДРПОУ ВП 43968090) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Алюмет-Буд" (79015, м. Львів, вул. Городоцька, буд. 207; код ЄДРПОУ 41607369) судові витрати зі сплати судового збору у сумі 12 112 (дванадцять тисяч сто дванадцять) грн.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд. 8; ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Алюмет-Буд" (79015, м. Львів, вул. Городоцька, буд. 207; код ЄДРПОУ 41607369) судові витрати зі сплати судового збору у сумі 12 112 (дванадцять тисяч сто дванадцять) грн.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

СуддяКисильова Ольга Йосипівна

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.01.2025
Оприлюднено20.01.2025
Номер документу124467434
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —380/2100/24

Рішення від 15.01.2025

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кисильова Ольга Йосипівна

Ухвала від 21.03.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кисильова Ольга Йосипівна

Ухвала від 01.02.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кисильова Ольга Йосипівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні