РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
15 січня 2025 року м. Рівне№460/26488/23
Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Поліщук О.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАНС-Н-БУД" до Головного управління ДПС у Рівненській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинення певних дій,
В С Т А Н О В И В :
До Рівненського окружного адміністративного суду надійшли матеріали позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАНС-Н-БУД" (далі - позивач) до Головного управління ДПС у Рівненській області (далі - відповідач) про:
визнання протиправним та скасування рішення відповідача про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 15.06.2023 № 26310;
зобов`язання відповідача виключити позивача з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН.
Заявлені позовні вимоги обґрунтовані тим, що згідно з Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165, питання відповідності підприємства критеріям ризиковості платника податку на додану вартість має розглядатись відповідною комісією контролюючого органу за наслідками подання таким підприємством для реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування та моніторингу платника податку і податкової накладної/розрахунку коригування, що направлена для реєстрації. Проте, в межах спірних правовідносин позивач не здійснював направлення до Єдиного реєстру податкових накладних для реєстрації податкової накладної (розрахунку коригування до податкової накладної), у зв`язку з чим позивач стверджує, що спірне рішення було прийняте відповідачем не у спосіб, визначений чинним законодавством. Щодо інформації, за якою в оскаржуваному рішенні податковим органом встановлена відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку, то позивач дійсно проводив закупівлю товарів і робіт у відповідних контрагентів і за наслідками вчинення таких господарських операцій контрагентами позивача згідно з вимогами податкового законодавства були виписані та зареєстровані податкові накладні. З огляду на вказане, позивач просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
22.12.2023 через відділ документального забезпечення (канцелярію) суду надійшов відзив на позовну заяву, у якому відповідач заперечує щодо задоволення позовних вимог та зазначає, що в силу вимог Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165, комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку і у разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісія регіонального рівня приймає рішення про відповідність такого платника критеріям ризиковості платника податку. Відповідач вказує, що за наслідком розгляду доповідної записки відділу запобігання фінансовим операціям, пов`язаним з легалізацією доходів, одержаних злочинним шляхом, від 15.06.2023 № 63/17-00-08-10, комісія встановила придбання позивачем будівельних матеріалів на суму 29576,5 тис. грн без ПДВ грн, які станом на 01.06.2023 не реалізовані. Також за відсутності робіт по будівництву об`єктів нерухомості позивачем були придбані роботи по влаштуванню бурін`єкційних паль, монтажні роботи та роботи з влаштування мереж внутрішнього газопостачання на загальну суму 4832,1 тис. грн, в т.ч. ПДВ 805,5 тис. грн. З огляду на наведене, комісія дійшла висновку про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку за пунктом 8 Критерії ризиковості платника податку та, як наслідок, прийняла оскаржуване рішення від 15.06.2023 № 26310. Відповідач наголошує, що приймаючи спірне рішення він діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, а тому просить відмовити в задоволенні позовних вимог повністю.
29.12.2023 позивачем подано відповідь на відзив, у якій більш детально конкретизовано доводи та обґрунтування, зазначені у позовній заяві, а також наведено аргументи на спростування тверджень відзиву відповідача.
ЗАЯВИ, КЛОПОТАННЯ УЧАСНИКІВ СПРАВИ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ.
Ухвалою суду від 17.11.2023 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі відповідно до статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами.
Відповідно до вимог частини четвертої статті 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ ТА ЗМІСТ ПРАВОВІДНОСИН.
Розглянувши матеріали, повно та всебічно з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, надавши оцінку всім аргументам учасників справи, судом встановлено наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю "ТРАНС-Н-БУД" є юридичною особою з 26.05.2020 (ідентифікаційний код 43633077).
Основним видом економічної діяльності ТзОВ "ТРАНС-Н-БУД" за КВЕД є: 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель.
15.06.2023 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165, у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності прийняла рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 26310 (далі Рішення № 26310) , згідно з яким ТзОВ "ТРАНС-Н-БУД" визнано таким, що відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.
У Рішенні № 26310 вказані такі коди податкової інформації, яка є підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку:
03 - відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній / розрахунку коригування (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберігання паливно-мастильних матеріалів тощо), відповідно до поданої до контролюючих органів звітності;
04 - постачання товарів, відмінних від придбаних, за відсутності умов та/або матеріальних ресурсів для виробництва таких товарів;
07 - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній / розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції);
11 - накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності.
Також у Рішенні зазначено наступну інформацію, за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості:
тип операції придбання; період здійснення господарської операції з 01.06.2022 по 30.09.2022; код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова 6904100000; податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 03586182;
тип операції придбання; період здійснення господарської операції з 01.07.2022 по 31.05.2022; код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова 6810; податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 05505696;
тип операції придбання; період здійснення господарської операції з 01.05.2021 по 31.05.2022; код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова 6810; податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 22555939;
тип операції придбання; період здійснення господарської операції з 01.05.2021 по 31.05.2022; код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова 3824501000; податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 22555939;
тип операції придбання; період здійснення господарської операції з 01.11.2021 по 31.05.2022; код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова 7214; податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 34350636;
тип операції придбання; період здійснення господарської операції з 01.11.2021 по 31.05.2022; код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова 7211140000; податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 34350636;
тип операції придбання; період здійснення господарської операції з 01.11.2020 по 31.05.2022; код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова 381600; податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 40061069;
тип операції придбання; період здійснення господарської операції з 01.11.2021 по 31.12.2022; код згідно з ДКПП операції, визначеної як ризикова 43.13; податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 43175542;
тип операції придбання; період здійснення господарської операції з 01.1.2021 по 31.12.2022; код згідно з ДКПП операції, визначеної як ризикова 43.99; податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 43175542;
тип операції придбання; період здійснення господарської операції з 01.08.2020 по 30.04.2023; код згідно з ДКПП операції, визначеної як ризикова 43.29; податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 43633077.
Крім того, відповідно до Витягу з протоколу № 148/17-00-18-00-07 від 15.06.2023 засідання комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області, питання щодо відповідності/невідповідності критеріям ризиковості платника податку на додану вартість ТзОВ "ТРАНС-Н-БУД" (код ЄДРПОУ 43633077) було розглянуте Комісією на підставі доповідної записки відділу запобігання фінансовим операціям, пов`язаним з легалізацією доходів, одержаних злочинним шляхом, від 15.06.2023 № 63/17-00-08-10, в якій було зазначено наступне, зокрема:
"Згідно даних фінансової звітності малого підприємства, поданого TOB "ТРАНС-Н- БУД", статутний фонд - 1 710,0тис.грн.,
- 2020 - основні засоби на початок року - 2,7 тис. грн, на кінець - 3,2 тис. грн; запаси на початок року - 0; на кінець - 4 765,4 тис. грн;
- 2021 - основні засоби на початок року - 2,7 тис. грн, на кінець - 3,2 тис. грн; запаси на початок року - 4 765,4 тис. грн, на кінець - 5 845,2 тис. грн;
- 2022 - основні засоби на початок року - 0, на кінець - 209,2 тис. грн; запаси на початок року - 5 845,2 тис. грн, на кінець - 29 576,5 тис. грн.
Згідно даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно ТОВ "ТРАНС-Н- БУД" набуто право власності:
- в листопаді 2021 року - на 11 земельних ділянок площею 0,8631га за адресою с. Бармаки Рівненського р-ну;
- в березні, травні 2021 року - на 31 нежитлове приміщення за адресою м. Рівне, ВУЛ. КИЇВСЬКА, БУД. 108;
- в листопаді 2022 року - на 58 квартир за адресою АДРЕСА_1 .
Кількість працюючих: згідно даних Додатку 1- ДФ на протязі 2020-2022 та І кварталу 2023 року - 2 особи. За «104» ознакою в жовтні 2021 року нараховано та виплачено 1 173,0 тис. грн, ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , 1716).
Станом на 12.06.2023 сума ліміту в СЕА ПДВ складає 3 066 855,33 грн.
Податкова декларація за квітень 2023 року від 16.05.2023 № 9113563477, в якій задекларовано р. 21 «Сума від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду» в сумі 2 863807 грн.
За даними ЄПРН податкове зобов`язання ТОВ "ТРАНС-Н-БУД": з серпня 2020 року загальна сума - 15 956,9 тис. грн, в т.ч. ПДВ - 2 659,5 тис. грн - реалізація неплатникам ПДВ 47 шт. квартир та 17 шт. нежитлових приміщень. Ціна квартири становить від 62,0 тис. грн до 860,0 тис. грн (без ПДВ), що нижче середньо ринкової вартості квартир на ринку нерухомості.
За даними ЄРПН у ТОВ "ТРАНС-Н-БУД " відсутнє придбання квартир у вказаному періоді. Згідно даних фінансової звітності підприємства зареєстрований (пайовий) капітал станом на 31.12.2020 становить 1 710,0 тис. грн, станом на 31.12.2021 та станом на 31.12.2022 також 1 710,0 тис. грн, тобто залишився незмінним.
Відповідно ТОВ "ТРАНС-Н-БУД" здійснював продаж квартир та приміщень невстановленого походження.
За даними ЄПРН податковий кредит: з червня 2020 року загальна сума - 34 840,4 тис. грн, в т.ч. ПДВ - 5 806,7 тис. грн, в тому числі: придбання різних будівельних матеріалів (Плити перекриття, плити піно полістирольні, вікна металопластикові та ПВХ, арматура, цегла, фундаментні блоки, бетон, балки, єврорубероїд, котли, радіатори). Придбані вказані ТМЦ на суму 29 576,5 тис. грн без ПДВ, станом на 01.06.2023 не реалізовані. Роботи по будівництву об`єктів нерухомості відсутні, придбано лише - Влаштування бурін`єкційних паль на суму 2 144,8 тис. грн, в т.ч. ПДВ 357,5 тис. грн, монтажні роботи на суму 501,0 тис. грн, в т.ч. ПДВ 83,6 тис. грн. та Роботи з будівництва мереж внутрішнього газопостачання на суму 2 186,3 тис. грн., в т.ч. ПДВ 364,4 тис. грн.
За даними ЄРПН, у ТОВ «ТРАНС-Н-БУД» відсутнє придбання оренди складських приміщень, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, придбаних в значних кількостях, придбання послуг транспортування.
Крім того, при незмінному статутному капіталі в сумі 1 710,0 тис. грн, реалізації в сумі 15 956,9 тис. грн, невідоме походження коштів на придбання квартир, приміщень, земельних ділянок, товарно-матеріальних цінностей (будівельних матеріалів в сумі 29 576,5 тис. грн), відповідно до задекларованих обсягів.
Таким чином, вбачаються ознаки ризиковості ведення діяльності ТОВ «ТРАНС-Н- БУД» (код ЄДПРОУ 43633077) відповідно до Довідника кодів податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, затвердженого наказом ДПС від 11.01.2023 №17 (далі - Довідник), а саме:
1) недостатня кількість трудових ресурсів для здійснення господарської діяльності, відповідно до задекларованих обсягів (07 код Довідника);
2) відповідно до поданої звітності та даних ЄРПН у ТОВ «ТРАНС-Н-БУД» (код ЄДПРОУ 43633077) відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг оренди місць зберігання), та як наслідок, відсутні необхідні достатні умови для здійснення господарської діяльності товариства (03 код Довідника);
3) постачання товарів (об`єктів нерухомості), відмінних від придбаних, за відсутності умов та/або матеріальних ресурсів для виробництва таких товарів (04 код Довідника):
4) накопичення залишків нереалізованих товарів за недостатності місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності (11 код Довідника).".
Позивач, не погоджуючись з Рішенням № 26310 та вважаючи його протиправним, звернувся до суду з цим позовом.
ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН ТА ВИСНОВКИ СУДУ.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.
Відповідно до статті 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених законом, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.
Також, згідно з частиною другою статті 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Тобто судовий контроль за реалізацією суб`єктами владних повноважень їхніх повноважень здійснюється за визначеними частиною другою статті 2 КАС України критеріями, і якщо суд установить, що діяльність органу державної влади не відповідає хоча б одному із визначених критеріїв, це може бути підставою для задоволення позову щодо оскарження відповідних дій (бездіяльності) чи рішення, якщо така діяльність порушує права, свободи та інтереси позивача.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі - ПК України; тут і надалі в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до абзацу першого пункту 201.1 статті 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, уповноваженої платником особи відповідно до вимог Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з абзацами першим-другим пункту 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Водночас, пунктом 201.16 статті 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів визначені Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (далі - Порядок № 1165; в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до пункту 5 Порядку № 1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
В свою чергу, пунктом 8 Додатку 1 до Порядку № 1165 установлено такий критерій ризиковості платника податку на додану вартість: у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Приписами пункту 6 Порядку № 1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава та інформація, за якою встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції.
У разі отримання рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку платник податку має право подати на розгляд комісії регіонального рівня інформацію та копії відповідних документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом дев`ятим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).
Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;
інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.
За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).
У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом дев`ятим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).
У рішенні про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (додаток 4) за результатами розгляду інформації та копій документів, надісланих відповідно до абзацу восьмого цього пункту, комісія регіонального рівня у відповідних полях рішення зазначає детальну інформацію, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, зазначає/обирає з переліку документ/документи, не наданий/не надані платником податку, який може/які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку.
Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
У разі виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, на підставі рішення комісії регіонального рівня або рішення суду автоматично виключаються з переліку ризикових його контрагенти за умови, що:
виключною підставою для включення такого контрагента до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості на підставі пункту 8 додатка 1, було здійснення операції з таким платником податку;
відсутні інші підстави та інформація, за якою встановлено відповідність контрагента критеріям ризиковості платника податку.
Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.
Отже, одним із критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, що закріплені у Додатку 1 до Порядку № 1165, є наявність у контролюючих органів податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
При цьому, довідник кодів податкової інформації, що стала підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, визначається ДПС та затверджується відповідним наказом, який оприлюднюється на офіційному веб-сайті ДПС.
Так, Наказом від 11.01.2023 № 17 «Про затвердження довідника кодів податкової інформації» ДПС України затверджений довідник кодів податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.
У постанові від 05.01.2021 у справі № 640/11321/20 Верховний Суд сформував правовий висновок, згідно з яким при вирішенні спорів щодо оскарження рішення податкового органу про відповідність платника податку на додану вартість критерію (-ям) ризиковості платника податку суди попередніх інстанцій з огляду на правове регулювання характер таких відносин мають досліджувати і надавати оцінку змісту оскаржуваного рішення, змісту протоколу засідання комісій та наданих податковим органом документів, порядку прийняття рішення та повноваженням комісії контролюючого органу. Більше того, в названому судовому рішенні суд касаційної інстанції зазначив, що комісія контролюючого органу, приймаючи рішення з посиланням на те, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування, має обґрунтувати суду на підставі якої інформації комісія дійшла такого висновку та надати належні, допустимі докази в підтвердження цієї інформації.
Як встановлено судом, 15.06.2023 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області прийнято Рішення № 26310, згідно з яким позивача як платника податку на додану вартість визнано таким, що відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, у зв`язку з наявністю в розпорядженні відповідача податкової інформації, яка є підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, за кодами 03, 04, 07 та 11.
Згідно з Наказом ДПС України від 11.01.2023 № 17, вказаним відповідачем у Рішенні № 26310 кодам відповідає наступна податкова інформація:
03 - відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній / розрахунку коригування (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберігання паливно-мастильних матеріалів тощо), відповідно до поданої до контролюючих органів звітності;
04 - постачання товарів, відмінних від придбаних, за відсутності умов та/або матеріальних ресурсів для виробництва таких товарів;
07 - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній / розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції);
11 - накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності.
Також у Рішенні № 26310 у формі таблиці зазначено інформацію про господарські операції, на підставі яких контролюючим органом отримана податкова інформація, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, за наступними критеріями: тип операції; період здійснення господарської операції; код згідно з УКТЗЕД та ДКПП операції, визначеної як ризикова; податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції.
В свою чергу, у протоколі № 148/17-00-18-00-07 від 15.06.2023 засідання комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області зазначено, що підставою для розгляду Комісією питання щодо відповідності/невідповідності критеріям ризиковості платника податку на додану вартість ТзОВ "ТРАНС-Н-БУД" (код ЄДРПОУ 43633077) стала доповідна записка відділу запобігання фінансовим операціям, пов`язаним з легалізацією доходів, одержаних злочинним шляхом, від 15.06.2023 № 63/17-00-08-10, зміст якої процитований у протоколі.
Разом з тим, суд зауважує, що наявні у справі копія Рішення № 26310 та Витяг з протоколу № 148/17-00-18-00-07 від 15.06.2023 у їх сукупності не є належними та достатніми доказами для підтвердження наявності у відповідача податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.
При цьому, в ході судового розгляду відповідачем не надано, а судом не здобуто, належних та допустимих доказів, в т.ч. доповідної записки відділу запобігання фінансовим операціям, пов`язаним з легалізацією доходів, одержаних злочинним шляхом, від 15.06.2023 № 63/17-00-08-10, які б свідчили про наявність у контролюючого органу податкової інформації, що свідчила про ризик порушення позивачем норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкових накладних та розрахунків коригування для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних як позивачем як постачальником, так і його контрагентами також у статусі постачальників, з порушенням норм Податкового кодексу України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операцій з постачання товарів/послуг та/або ймовірності уникнення платником податку виконання свого податкового обов`язку.
Отже, впродовж розгляду справи відповідач не надав жодного доказу, який би досліджувався в ході засідання комісії, і який слугував підставою для прийняття оскаржуваного рішення.
Окрім того, суд звертає увагу на положеннями пункту 75.1 статті 75 ПК України, згідно з якими контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Відповідно до підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 ПК України, документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Таким чином, аналіз господарської діяльності платника податків з його контрагентами на предмет оцінки товарності (реальності) операцій та, відповідно, висновок про дотримання або порушення податкової дисципліни таким платником може бути здійснено контролюючим органом виключно шляхом проведення документальної перевірки з дотриманням відповідної процедури.
Доказів дослідження господарських операцій, на які покликається відповідач у Рішенні № 26310 як джерело отримання податкової інформації яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, в ході проведення податкової перевірки відповідачем суду також не надано.
А тому, в даному випадку, відповідач не вправі вказувати на: відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній / розрахунку коригування, відповідно до поданої до контролюючих органів звітності (код 03); постачання товарів, відмінних від придбаних, за відсутності умов та/або матеріальних ресурсів для виробництва таких товарів (код 04); недостатність кількості трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній / розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції) (код 07); накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності (код 11), у ТзОВ "ТРАНС-Н-БУД", позаяк, відповідну документальну перевірку такого платника податку контролюючим органом не проведено.
Більше того, суд зауважує, що податкова інформація наявна у контролюючого органу щодо недостатньої кількості трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції); накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності є лише статистичними даними, які самі по собі не можуть свідчити про вчинення підприємством порушень та не підтверджує ризиковість платника податків.
Аналогічні правові висновки щодо необхідності надання контролюючим органом в ході судового розгляду належних та допустимих доказів реальної наявності податкової інформації, покладеної в основу рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, висловленні Верховним Судом у постановах від 05.01.2021 у справі № 640/10988/230 та у справі № 640/11321/20, від 19.11.2021 у справі № 140/17441/20.
Стосовно порядку прийняття Рішення № 26310, то суд зазначає наступне.
Так, з аналізу положень Порядку № 1165 слідує, що ним передбачено певний алгоритм дій контролюючого органу, за результатом виконання якого може бути прийнято рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.
Зокрема, пункт 5 наведеного Порядку передбачає, що перевірці відповідності критеріям ризиковості платника податку та показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, підлягає лише той платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації.
Таким чином, законодавцем встановлена певна послідовність прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість.
Суд зауважує, що вирішенню Комісією регіонального рівня питання відповідності платника податку Критеріям ризиковості платника податку має передувати складання та направлення таким платником податкової накладної/розрахунку коригування, потім здійснення моніторингу платника податку, податкової накладної/розрахунку коригування.
Водночас, встановленню наявності у контролюючих органах податкової інформації, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, яка стала відома контролюючому органу у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, має передувати моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування, поданої для реєстрації.
Таким чином, питання відповідності платника податку Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість має розглядатись Комісією регіонального рівня за наслідками подання таким платником для реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування та моніторингу платника податку і податкової накладної/розрахунку коригування, що направлена для реєстрації. При цьому, моніторинг проводиться в автоматизованому порядку.
Разом з тим, право Комісії регіонального рівня щодо розгляду питання про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість Критеріям ризиковості платника податку самостійно ініціювати процедуру розгляду вказаного питання лише з підстав наявності податкової інформації, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, яка стала відома контролюючому органу у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, Порядком № 1165 не передбачено.
Тотожна правова позиція висловлена Верховним Судом у постанові від 23.06.2022 у справі №640/6130/20.
Зі змісту спірного Рішення № 263 та Витягу з протоколу № 148/17-00-18-00-07 від 15.06.2023 засідання комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області слідує, що комісією регіонального рівня прийнято рішення про відповідність ТзОВ "ТРАНС-Н-БУД" критеріям ризиковості платника податку на додану вартість не за наслідками подання вказаним Товариством податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації, що має передувати моніторингу платника податку, моніторингу такої накладної/розрахунку коригування, а за наслідками отримання доповідної записки відділу запобігання фінансовим операціям, пов`язаним з легалізацією доходів, одержаних злочинним шляхом, від 15.06.2023 № 63/17-00-08-10, яка згідно зі змістом протоколу складена за результатами проведеного моніторингу даних ЄРПН та аналізу інформаційних баз даних, у зв`язку з отриманням інформації у процесі поточної діяльності, яким встановлено здійснення ризикових фінансово-господарських операцій по ТзОВ "ТРАНС-Н-БУД".
Наведене вище суперечить вимогам Порядку № 1165.
Як вказував суд раніше, за правилами пункту 6 Порядку № 1165 у рішенні про відповідність платника податку вимогам пункту 8 додатка 1 комісія регіонального рівня зазначає наявну інформацію, що свідчить про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, виявлену під час моніторингу господарських операцій, відображених у податкових накладних/розрахунках коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі, у тому числі податкових накладних/розрахунках коригування, реєстрацію яких зупинено.
Однак, спірне рішення відповідача не містить жодних посилань на наявну у контролюючого органу інформацію, що свідчить про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, виявлену саме під час моніторингу господарських операцій, відображених у податкових накладних/розрахунках коригування, поданих для реєстрації в ЄРПН, а саме не містить відомостей про конкретну господарську операцію, відображену у конкретній податковій накладній/розрахунку коригування, поданій позивачем для реєстрації в ЄРПН.
Таким чином, суд приходить до висновку про те, що оскаржуване Рішення № 26310 прийняте відповідачем не у спосіб, встановлений Порядком № 1165.
Загальними вимогами, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акту правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Здійснення моніторингу відповідності платника податків критеріям ризиковості є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства.
Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.
Відтак, не виконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акту індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Крім того, у відзиві на позовну заяву, покликаючись на правові висновки Верховного Суду, викладені у постановах від 05.08.2020 у справах №№ 520/5692/19, 280/3439/19, 280/1098/19, від 03.03.2020 у справі № 240/3665/19, відповідач вказує, що дії контролюючого органу стосовно внесення до Інтегрованої системи результатів засідання Комісії (за результатами, якої не приймалось рішення про відмову у реєстрації податкової накладної) не породжують правових наслідків для платників податків та не порушують їхні права, оскільки розміщена в цій системі інформація є службовою та використовується податковими органами для обробки зібраної інформації в автоматичному режимі (використовуються для виконання покладених на контролюючі органи, функцій та завдань) з метою здійснення відповідних прав та обов`язків. Отже, внесення в Реєстр ризикових платників податкової інформації, щодо відповідності платника податків критеріям ризиковості, є одним із заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на відповідача функцій та завдань.
Такі доводи відповідача суд відхиляє як безпідставні та необґрунтовані, оскільки вказані правові позиції Верховного Суду стосуються правовідносин, пов`язаних із застосуванням положень Постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", яка втратила чинність з 01.02.2020. Водночас, спірні правовідносини у цій справі пов`язані із застосуванням положень Порядку № 1165, який набрав чинності з 01.02.2020 та регулює правовідносини щодо прийнятого Комісією оскаржуваного рішення.
Додатково необхідно зазначити, що Додатком 4 до Порядку № 1165 затверджено форму рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, яке у своїй резолютивній частині містить право адміністративного та судового оскарження для платника податку.
Крім того, за приписами пункту 6 Порядку № 1165 рішення комісії про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку може бути оскаржено в суді, що свідчить про безпідставність доводів відповідача та правильне обрання позивачем способу захисту порушеного права.
Підсумовуючи вищенаведене в його сукупності, суд приходить до висновку, що оскаржуване Рішення № 26310 про відповідність позивача пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165, не ґрунтується на вимогах законодавства, є протиправним та підлягає скасуванню.
Стосовно позовної вимоги про зобов`язання відповідача виключити ТзОВ "ТРАНС-Н-БУД" з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку на додану вартість, суд зазначає таке.
Правовідносини щодо виключення платника податку з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, врегульовано нормами Порядку № 1165.
Положеннями пункту 6 Порядку № 1165 закріплено, що у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня за основним місцем обліку платника податку виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Отже, скасування у судовому порядку рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості є підставою для виключення комісією регіонального рівня платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості.
Зважаючи на те, що спірне рішення прийнято відповідачем неправомірно, з огляду на що таке скасовано судом, суд констатує наявність підстав для зобов`язання відповідача виключити позивача з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості.
Згідно з вимогами статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд дійшов висновку, що встановлені у справі обставини підтверджують позицію позивача, покладену в основу позовних вимог, а відтак позовну заяву належить задовольнити повністю.
РОЗПОДІЛ СУДОВИХ ВИТРАТ.
Відповідно до частини першої статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Так, за подання даного адміністративного позову позивачем сплачений судовий збір в сумі 5368,00 грн, а тому судові витрати останнього в частині сплаченого судового збору підлягають стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 241-246, 255, 263, 295 КАС України, суд
В И Р І Ш И В :
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАНС-Н-БУД" до Головного управління ДПС у Рівненській області про визнання протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинення певних дій задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області, про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 15.06.2023 № 26310.
Зобов`язати Головне управління ДПС у Рівненській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю "ТРАНС-Н-БУД" (код ЄДРПОУ 43633077) з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку на додану вартість.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАНС-Н-БУД" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Рівненській області судовий збір в сумі 5368,00 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повний текст рішення складений 15.01.2025.
Учасники справи:
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "ТРАНС-Н-БУД" (вул. Київська, 108,м. Рівне,Рівненська обл., Рівненський р-н,33012, ЄДРПОУ/РНОКПП 43633077);
Відповідач - Головне управління ДПС у Рівненській області (вул. Відінська, буд. 12,м. Рівне,Рівненська обл.,33023, ЄДРПОУ/РНОКПП 44070166).
Суддя Ольга ПОЛІЩУК
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.01.2025 |
Оприлюднено | 20.01.2025 |
Номер документу | 124468044 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
О.В. Поліщук
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні