ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 січня 2025 р. м. Чернівці Справа № 600/2956/24-а
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Маренича І.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Гарнізонної військово-лікарської комісії військової частини НОМЕР_1 про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся в суд з позовом до Гарнізонної військово-лікарської комісії військової частини НОМЕР_1 (далі - відповідач), в якому просить:
- визнати протиправними дії ВЛК ВЧ НОМЕР_1 при винесенні постанови ВЛК від 19.06.2024 (оформленої довідкою №2837) щодо ОСОБА_1 , в частині непроведення необхідних досліджень (діагностик) за методиками, прямо передбаченими Розкладом хвороб, станів та фізичних вад, що визначають ступінь придатності до військової служби, служби у військовому резерві (додаток 1 до Положення про військово-лікарську екрпертизу в Збройних Силах України);
- скасувати постанову ВЛК ВЧ НОМЕР_1 від 19.06.2024 (оформлену довідкою №2837), як незаконну та необґрунтовану;
- зобов`язати ВЛК ВЧ НОМЕР_1 провести повторний огляд ОСОБА_1 з метою визначення придатності до військової служби.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що є військовослужбовцем за мобілізацією, відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 року "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" та проходить службу у Збройних Силах України. Звертав увагу суду на те, що під час виконання бойового завдання отримав поранення, за наслідками якого має вкрай негативний стан здоров`я.
Так, при огляді позивача ВЛК ВЧ НОМЕР_1 від 05.01.2024 р. його визнано обмежено придатним до військової служби, що підтверджується довідкою ВЛК від 05.01.2024 №63 .
Під час проведення медичного огляду гарнізонною ВЛК 19.06.2024 р. позивача визнано придатним до військової служби.
Позивач зазначив, що за результатами медичного обстеження та медичного огляду 19.06.2024 р., посадові особи відповідача дійшли висновку, про визнання позивача придатним до військової служби, на підставі якого прийнято оскаржувану постанову, яка на думку позивача є протиправною, а висновок сформованим без проведення належного медичного огляду та обстеження. Наголошував на тому, що при прийнятті спірного рішення відповідачем не враховано вимоги профільного Положення № 402, в частині дотримання процедури прийняття, що також підтверджує його протиправність.
Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
Відповідач подав до суду відзив на адміністративний позов, в обґрунтування якого заперечив щодо задоволення позовних вимог, з огляду на наступне. Звертав увагу суду на те, що внаслідок отриманих поранень, позивача направлено на медичний огляд, який проводиться військово-лікарською комісією, шляхом проведення об`єктивного огляду щодо стану здоров`я, виконання функціональних проб, тощо. При цьому зазначив, що медичний огляд позивача проведений у відповідності до вимог Положення 402. За результатами прийнято обґрунтований висновок, про придатність позивача до військової служби, враховуючи отриманні поранення останнього під час виконання бойового завдання.
Заперечуючи проти позову також зазначив, що виключно до компетенції військово-лікарської комісії належать повноваження надавати оцінку стану здоров`я позивача та вирішувати питання про придатність останнього до військової служби. Відповідач наголошував на тому, що суд не може самостійно на власний розсуд надавати оцінку діагнозу позивача на предмет того, чи підпадає останній під дію статей розкладу хвороб, станів та фізичних вад, що визначають ступінь придатності для проходження військової служби, оскільки це не входить до повноважень суду, а є дискреційними повноваженнями військової лікарської комісії.
Дослідивши письмові докази судом встановлено наступне.
ОСОБА_1 призваний по мобілізації ІНФОРМАЦІЯ_1 .
05.01.2024 р. гарнізонною ВЛК в/ч НОМЕР_1 проведено медичний огляд позивача. Діагноз та постанова ВЛК про причинний зв`язок захворювання (травми, поранення, контузії, каліцтва) : Зміцнілі рубці після операцій : (14.10.2023) первинної хірургічної обробки вогнепальної рани; (23.10.2023) повторної хірургічної обробки вогнепальної рани м`яких тканин лівого стегна з видаленням стороннього тіла (металевого осколка) та накладення швів з приводу вогнепального осколкового сліпого поранення (14.10.2023) м`яких тканин лівого стегна з наявністю стороннього тіла (металевого осколка) без порушення функції. За наказом МОЗ України від 04.07.2007 №370 травма легка. Поранення, Так, пов`язане із захистом Батьківщини (підтверджено довідкою про обставини поранення виданою командиром в/ч НОМЕР_2 15.10.2023 №2475)
Гіпертонічна хвороба першої стадії, другого ступеня, високий ризик ускладнень. Ішемічна хвороба серця. Дифузний кардіосклероз. СН0. Хронічний безкам`яний холецистит без порушення функції. Хронічний панкреатит в стадії ремісії без порушення функції підшлункової залози. Хронічний вірусний гепатит "В" без порушення функції печінки. Захворювання, Так, пов`язані з проходженням військової служби.
Ожиріння третього ступеня, аліментарно-конституціональне. Захворювання, ні, не пов`язане з проходженням військової служби.
На підставі статей 13б, 4г, 39г графи ІІ Розкладу хвороб, графи - 7 ТДВ - ОСОБА_2 придатний до військової служби.
Не придатний до служби у Десантно-штурмових військах, плавскладі, морській піхоті, спецспорудах (за винятком підрозділів забезпечення).
Придатний до служби у частинах (підрозділах) забезпечення, військових комісаріатах, установах, організаціях, навчальних закладах.
Позивач проходив лікування у в/ч НОМЕР_2 з 23.04.2024 по 06.05.2024. Згідно виписки із медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого №521 повний діагноз : Хронічний вірусний гепатит "В", стадія інтеграції вірусу (ан. №712 від 25.04.2024 ПЛР НВV ДНК
19.06.2024 р. гарнізонною ВЛК в/ч НОМЕР_1 проведено медичний огляд позивача. Діагноз та постанова ВЛК про причинний зв`язок захворювання (травми, поранення, контузії, каліцтва) : наслідки вогнепального осколкового сліпого поранення (14.10.2023) м`яких тканин лівого стегна з наявністю стороннього тіла (металевого осколка), операцій : (14.10.2023) первинної хірургічної обробки вогнепальної рани; (23.10.2023) повторної хірургічної обробки вогнепальної рани м`яких тканин лівого стегна з видаленням стороннього тіла (металевого осколка) та накладення швів у вигляді зміцнілих післяопераційних рубців, післятравматичної невропатії лівого малогомілкового нерва без порушення функції лівої нижньої кінцівки. За наказом МОЗ України від 04.07.2007 №370 травма легка. Поранення, Так, пов`язане із захистом Батьківщини (підтверджено довідкою про обставини поранення виданою командиром в/ч НОМЕР_2 15.10.2023 №2475)
Гіпертонічна хвороба першої стадії, другого ступеня, високий ризик ускладнень. Ішемічна хвороба серця. СН0. (І10). Дифузний кардіосклероз. Хронічний безкам`яний холецистит без порушення функції з рідкими загостреннями (К81). Хронічний панкреатит в стадії ремісії без порушення функції підшлункової залози (К86). Хронічний вірусний гепатит "В" без порушення функції печінки. Ангіопатія сітківки обох очей. Захворювання, Так, пов`язані з проходженням військової служби.
Викривлення носової перетинки з порушенням носового дихання (J34.2). Вазомоторний риніт, вегетосудинна форма (J30.0). Ожиріння ІІ ступеня аліментарне. Захворювання, ні, не пов`язане з проходженням військової служби.
На підставі статей 45б, 4в, 13в, 39в, 54в, 76г графи ІІ Розкладу хвороб придатний до військової служби.
Не погоджуючись з постановою ВЛК, позивач звернувся д суду з вказаним позовом.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.
Правове регулювання відносин між державою і громадянами України у зв`язку з виконанням ними конституційного обов`язку щодо захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, а також загальні засади проходження в Україні військової служби регламентовано Законом України "Про військову службу і військовий обов`язок" від 25.03.1992 № 2232-XII (далі Закон № 2232-XII).
Відповідно до статті 1 цього Закону захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України є конституційним обов`язком громадян України. Військовий обов`язок установлюється з метою підготовки громадян України до захисту Вітчизни, забезпечення особовим складом Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також правоохоронних органів спеціального призначення (далі - Збройні Сили України та інші військові формування), посади в яких комплектуються військовослужбовцями (частини 1-3 статті 1 Закону).
Виконання військового обов`язку громадянами України забезпечують державні органи, органи місцевого самоврядування, утворені відповідно до законів України військові формування, підприємства, установи та організації незалежно від підпорядкування і форм власності в межах їх повноважень, передбачених законом, та районні (об`єднані районні), міські (районні у містах, об`єднані міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, територіальні центри комплектування та соціальної підтримки Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя (далі - територіальні центри комплектування та соціальної підтримки) (частина 7 статті 1 Закону № 2232-XII).
Згідно з частиною 9 статті 1 № 2232-XII щодо військового обов`язку громадяни України поділяються на такі категорії: допризовники - особи, які підлягають приписці до призовних дільниць; призовники - особи, приписані до призовних дільниць; військовослужбовці - особи, які проходять військову службу; військовозобов`язані - особи, які перебувають у запасі для комплектування Збройних Сил України та інших військових формувань на особливий період, а також для виконання робіт із забезпечення оборони держави; резервісти - особи, які проходять службу у військовому резерві Збройних Сил України, інших військових формувань і призначені для їх комплектування у мирний час та в особливий період.
Відповідно до частини 10 статті 1 Закону № 2232-XII громадяни України, які приписані до призовних дільниць або перебувають у запасі Збройних Сил України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України чи проходять службу у військовому резерві, зобов`язані:
прибувати за викликом районного (об`єднаного районного), міського (районного у місті, об`єднаного міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (далі - відповідні районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки), Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, відповідного підрозділу Служби зовнішньої розвідки України для оформлення військово-облікових документів (посвідчень про приписку до призовних дільниць, військових квитків, тимчасових посвідчень військовозобов`язаних), приписки, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на збори військовозобов`язаних та резервістів;
проходити медичний огляд та лікування в лікувально-профілактичних закладах згідно з рішеннями комісії з питань приписки, призовної комісії або військово-лікарської комісії відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, закладів охорони здоров`я Служби безпеки України, а у Службі зовнішньої розвідки України - за рішенням керівників відповідних підрозділів або військово-лікарської комісії Служби зовнішньої розвідки України;
проходити підготовку до військової служби, військову службу і виконувати військовий обов`язок у запасі; виконувати правила військового обліку, встановлені законодавством.
З метою якісного проведення призову громадян на строкову військову службу за станом здоров`я, прийняття громадян на військову службу за контрактом, проведення медичного огляду військовослужбовців, військовозобов`язаних, резервістів для визначення ступеня придатності до військової служби та визначення ступеня придатності льотного складу до льотної роботи, наказом Міністра оборони України від 14 серпня 2008року №402 затверджено Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України (далі по тексту - Положення №402).
Відповідно до пункту 1.1 розділу І Положення №402 військово-лікарська експертиза визначає придатність за станом здоров`я до військової служби призовників, військовослужбовців, військовозобов`язаних та резервістів, установлює причинний зв`язок захворювань, травм (поранень, контузій, каліцтв) та визначає необхідність і умови застосування медико-соціальної реабілітації та допомоги військовослужбовцям.
Згідно з пунктом 1.2 розділу І Положення №402 військово-лікарська експертиза - медичний огляд призовників; військовослужбовців та членів їхніх сімей (крім членів сімей військовослужбовців строкової військової служби); військовозобов`язаних, офіцерів запасу, які призиваються на військову службу за призовом осіб офіцерського складу, резервістів (кандидатів у резервісти); громадян, які приймаються на військову службу за контрактом; кандидатів на навчання у вищих військових навчальних закладах, військових навчальних підрозділах закладів вищої освіти та закладах фахової передвищої військової освіти (далі - ВВНЗ), ліцеїстів військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеїв (далі - ліцеїсти); осіб, звільнених з військової служби; працівників Збройних Сил України, які працюють у шкідливих та небезпечних умовах праці та залучаються до роботи з джерелами іонізуючого випромінювання (далі - ДІВ), компонентами ракетного палива (далі - КРП), джерелами електромагнітних полів (далі - ЕМП), лазерного випромінювання (далі - ЛВ), мікроорганізмами I-II груп патогенності, особливо небезпечними інфекційними хворобами; працівників допоміжного флоту Військово-морських Сил Збройних Сил України (далі - ВМС Збройних Сил України).
Пунктом 2.1 розділу І Положення №402 передбачено, що для проведення військово-лікарської експертизи створюються військово-лікарські комісії (далі - ВЛК), штатні та позаштатні (постійно і тимчасово діючі).
Штатні та позаштатні (постійно і тимчасово діючі) ВЛК (лікарсько-льотні комісії (далі - ЛЛК)) приймають постанови. Постанови ВЛК (ЛЛК) оформлюються свідоцтвом про хворобу, довідкою військово-лікарської комісії, протоколом засідання штатної військово-лікарської комісії
Постанови штатних та позаштатних ВЛК обов`язкові до виконання.
З огляду на наведене, враховуючи те, що позивач є військовослужбовцем, суд зазначає, що його медичний огляд проводився саме за графою ІІ Розкладу хвороб.
Відповідно до п.п. 2.5.1 п. 2.5 розділу І Положення № 402 до позаштатних постійно діючих ВЛК (ЛЛК) належать: госпітальні ВЛК; гарнізонні ВЛК; ЛЛК; ВЛК Десантно-штурмових військ; ВЛК ТЦК та СП; ВЛК розвідувального органу Міністерства оборони України; ВЛК Сил спеціальних операцій Збройних Сил України; ВЛК інших закладів охорони здоров`я комунальної або державної форми власності.
Згідно вимог Положення № 402 на підставі затвердженого переліку начальник ВМКЦ регіону своїм наказом призначає позаштатні постійно діючі ВЛК, їх персональний склад і визначає порядок їх роботи.
При цьому слід зазначити, що позаштатні (постійно та тимчасово діючі) ВЛК (ЛЛК) призначаються у складі голови, заступника голови (може призначатись один з членів комісії), членів комісії (у гарнізонних, госпітальних ВЛК не менше ніж три лікарі, в інших ВЛК і ЛЛК- терапевта, хірурга, невропатолога, окуліста, стоматолога, оториноларинголога, психіатра) і секретаря з середньою медичною освітою. До складу ВПК (ЛЛК) можуть призначатись лікарі інших спеціальностей.
Судом встановлено, що наказом начальника наказом командира військової частини НОМЕР_1 № 450 від 21.12.2022 року організовано службову діяльність у військовій частині НОМЕР_1 на 2023 рік та визначено склад позаштатної постійної діючої гарнізонної військово-лікарської комісії та позаштатної постійно діючої військово-лікарської комісії.
Так, Положенням №402 визначено, що медичний огляд включає в себе вивчення та оцінку стану здоров`я і фізичного розвитку громадян на момент огляду в цілях визначення ступеня придатності до військової служби, навчання за військово-обліковими спеціальностями, вирішення інших питань, передбачених цим Положенням, з винесенням письмового висновку (постанови). Під придатністю до військової служби у цьому Положенні розуміється такий стан здоров`я і фізичного розвитку громадян, який дозволяє їм виконувати передбачені статутами, інструкціями службові обов`язки з конкретної військової спеціальності у виді Збройних Сил України та інших військових формуваннях у мирний та воєнний час.
Медичний огляд проводиться ВЛК з метою визначення придатності, зокрема: щодо військової служби допризовників, призовників, військовозобов`язаних, резервістів (кандидатів у резервісти);
Постанови ВЛК приймаються на підставі Розкладу хвороб, станів та фізичних вад, що визначають ступінь придатності до військової служби (далі - Розклад хвороб) (додаток 1), пояснень щодо застосування статей Розкладу хвороб (додаток 2) та таблиць додаткових вимог до стану здоров`я (далі - ТДВ) (додаток 3).
Розклад хвороб розроблений відповідно до вимог Міжнародної статистичної класифікації хвороб та споріднених проблем охорони здоров`я 10-го перегляду (далі - МКХ-10).
Зі змісту п.п. 6.1. та 6.2 розділу VI Положення № 402 визначено, що направлення на медичний огляд військовослужбовців проводиться: прямими начальниками від командира окремої частини, йому рівних та вище, штатних ВЛК, керівниками ТЦК та СП, начальниками (керівниками) закладів охорони здоров`я за місцем лікування, органів військового управління та підрозділів Військової служби правопорядку Збройних Сил України, органами прокуратури, судом у порядку та з метою, визначеними цим Положенням.
Прямі начальники від командира окремої частини, йому рівних та вище мають право направляти підпорядкованих військовослужбовців на медичний огляд ВЛК з метою визначення ступеня придатності до військової служби за рекомендацією лікаря, у разі виявлення у військовослужбовця під час обстеження або лікування захворювань, наслідків травми (поранення, контузії, каліцтва), що можуть обмежувати придатність або зумовлювати непридатність до військової служби.
Також, направлення військовослужбовців на медичний огляд ВЛК прямими начальниками від командира окремої частини, йому рівних та вище проводиться у випадках, визначених Положенням про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України, затвердженим Указом Президента України від 10 грудня 2008 року № 1153, та Інструкцією про організацію виконання Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України, затвердженою наказом Міністра оборони України від 10 квітня 2009 року № 170, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 травня 2009 року за № 438/16454.
Керівники органів управління та підрозділів Військової служби правопорядку Збройних Сил України, за потреби, направляють на медичний огляд ВЛК військовослужбовців, які за вироком суду засуджені до тримання в дисциплінарному батальйоні або до кримінального покарання у вигляді арешту.
Направлення із зазначенням військового звання, прізвища, ім`я та по батькові, дати народження, місяця та року призову (прийняття) на військову службу, ТЦК та СП, яким призваний у Збройні Сили України (колишнього СРСР), попереднього діагнозу та мети огляду (направлення на огляд може бути підписане начальником штабу (від начальника штабу полку та вище) або начальником кадрового органу (від начальника управління роботи з особовим складом об`єднання та вище) із посиланням на рішення відповідного командира (начальника). Зразок направлення наведено в додатку 14. Направлення на медичний огляд ВЛК, видане військовослужбовцю, обов`язкове до виконання.
Крім того: на осіб, які направляються на огляд з приводу поранень, травм, контузій, каліцтв, одержаних у період проходження ними військової служби, - оригінал або належним чином засвідчена копія довідки про обставини одержання травми (поранення, контузії, каліцтва);
Пунктом 6.4 розділу VI Положення № 402 у разі виявлення під час обстеження або лікування у закладі охорони здоров`я (установі) у військовослужбовця захворювання, наслідків травми (поранення, контузії, каліцтва), які зумовлюють непридатність до військової служби (пункти а, б статей Розкладу хвороб, без індивідуальної оцінки), ці особи направляються на медичний огляд для встановлення ступеня придатності до військової служби за рішенням начальника (керівника) закладу охорони здоров`я (установи) на підставі подання начальника (керівника) лікувального відділення, в якому обстежується (лікується) військовослужбовець, про що робиться запис у медичній карті стаціонарного (амбулаторного) хворого (медичній книжці), який завіряється підписом начальника (керівника) закладу охорони здоров`я (установи).
Військовослужбовці, які перебували в місцях несвободи внаслідок збройної агресії проти України обов`язково направляються на медичний огляд ВЛК з метою визначення ступеня придатності до військової служби та встановлення причинного зв`язку захворювань (травм, поранень, контузій, каліцтв) за рішенням начальника (керівника) закладу охорони здоров`я (установи) на підставі подання начальника (керівника) лікувального відділення, в якому обстежується (лікується) військовослужбовець після звільнення з місць несвободи або за направленням прямих начальників від командира військової частини, йому рівних та вище.
Звертаючись до суду, позивачем наводились аргументи з приводу того, що в останнього вкрай негативний стан здоров`я внаслідок проходження військової служби, окрім того під час повторного проходження ВЛК відповідач неправильно визначив ступінь придатності. Відтак, вважає, що спірна постанова про визнання позивача придатним до військової служби є протиправною та такою, що підлягає скасуванню.
Так, згідно приписів підпункту г пункту 20.3 Положення № 402 визначено, що при медичному огляді військовослужбовців та інших осіб ВЛК приймаються постанови такого змісту: (окрім іншого) - придатний.
Аналізуючи наведене вище слід дійти висновку, що за позивачем надалі зберігається обов`язок для продовження несення військової служби в частині.
Суд також критично оцінює доводи позивача, про наявність у нього захворювань, які унеможливлюють проходження ним військової служби, що підтверджується наявними у нього медичними документами та неврахування таких документів членами ВЛК.
Разом з тим, суд звертає увагу на те, що до матеріалів справи позивачем не надано доказів на підтвердження того, що під час проходження ВЛК він надав лікарям комісії наявні у нього медичні документи на підтвердження того, що його стан здоров`я незадовільний, що в свою чергу викликало б сумніви щодо придатності позивача до військової служби в особливий період та слугувало підставою для прийняття ВЛК відповідного рішення (постанови ВЛК).
Водночас, суд звертає увагу на те, що зі змісту спірної постанови та медичної довідки, за наслідками проведеного медичного обстеження позивача судом встановлено, що комісією ВЛК надано оцінку стану здоров`я позивача, враховано та досліджено медичні обстеження останнього щодо отриманих травм під час виконання бойового завдання, та зроблено висновок про придатність позивача до несення військової служби.
Так, зокрема, за результатами проведеного медичного огляду позивача складено оскаржувану постанову та довідку про придатність останнього до військової служби, на підставі вимог статей 45б, 4в, 13в, 39в, 54в, 76г графи ІІ Розкладу хвороб .
Водночас, суд звертає увагу на правові висновки Верховного Суду у даній категорії справ. Так, Верховний Суд у своїх постановах неодноразово наголошував на тому, що до повноважень суду не належить надання оцінки діагнозу на предмет того, чи підпадає він під дію статей розкладу хвороб, станів та фізичних вад, що визначають ступінь придатності до військової служби.
Отже, у разі наявності сумніву у позивача щодо правильності висновку стосовно ступеня його придатності до військової служби, він мав право звернутися до Центральної військово-лікарської комісії для перегляду відповідної постанови.
Так, відповідно, п.п. 2.3.3 п. 2.3 розділу І Положення № 402 встановлено, що на Центральну військово-лікарську комісію покладається організація військово-лікарської експертизи у Збройних Силах України, а також: розгляд заяв, пропозицій, скарг та прийом відвідувачів з питань військово-лікарської експертизи; прийняття та перегляд постанов ВЛК про ступінь придатності військовослужбовців на період їх фактичного звільнення із Збройних Сил України.
Згідно з п.п. 2.3.4 п. 2.3 розділу І Положення № 402 Центральна військово-лікарська комісія має право, зокрема, розглядати, переглядати, скасовувати, затверджувати, не затверджувати, контролювати згідно з цим Положенням постанови будь-якої ВЛК Збройних Сил України.
Разом з тим, доказів, що позивач звертався до Центральної військово-лікарської комісії для перегляду висновку відповідача, суду надано не було.
Отже, розглядаючи по суті спори у справах щодо оскарження рішень ВЛК, суд вправі перевірити законність висновку ВЛК лише в межах дотримання процедури прийняття цього висновку. Однак, суд не може здійснювати власну оцінку обґрунтованості прийняття певного висновку, оскільки, суди не є спеціалізованими установами в медичній сфері і тому оцінка обґрунтованості висновку ВЛК виходить за межі необхідного дослідження в контексті застосування норм матеріального права. Суд в межах розгляду справи не вправі надавати власну оцінку на предмет наявності підстав для визнання позивача таким, що придатний чи не придатний (обмежено придатний) до військової служби.
Відповідно до статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів) (ст. 90 КАС України).
Оцінивши кожен доказ, який є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв`язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів учасників справи, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності свого рішення та докази надані позивачем - суд дійшов висновку, що обґрунтування на які посилається позивач, не дають суду підстав для висновків, які б спростовували доводи відповідача, а тому з огляду на наведені вище норми та обставини справи, зважаючи на правову позицію Верховного Суду у даній категорії справ, суд дійшов висновку, про відмову у задоволенні позову.
Стосовно розподілу судових витрат суд зазначає наступне.
Оскільки в задоволенні позову відмовлено, суд не вирішує питання про розподіл судових витрат.
Керуючись статтями 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-
В И Р І Ш И В:
В задоволенні адміністративного позову - відмовити.
У відповідності до статей 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України рішення може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його складання.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Повне найменування учасників процесу:
Позивач - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_3 );
Відповідач - Гарнізонна військово-лікарська комісія військової частини НОМЕР_1 ( АДРЕСА_2 , Код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ).
Суддя І.В. Маренич
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.01.2025 |
Оприлюднено | 20.01.2025 |
Номер документу | 124468829 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Маренич Ігор Володимирович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Маренич Ігор Володимирович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Маренич Ігор Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні