Справа № 643/328/25
Провадження № 1-кс/643/215/25
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16.01.2025 м. Харків
Слідчий суддя Московського районного суду м. Харкова ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні зали суду клопотання слідчого СВ Харківського районного управління поліції № 2 ГУ НП в Харківській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 , погоджене прокурором Салтівської окружної прокуратури м. Харкова ОСОБА_4 , про надання тимчасового доступу до речей і документів в рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12025221170000031 від 04.01.2025, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України, -
встановив:
У провадженні СВ ХРУП № 2 ГУНП в Харківській області перебувають матеріали досудового розслідування, внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12025221170000031 від 04.01.2025, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України.
В ході досудового розслідування встановлено, що До Харківського РУП №2 ГУНП в Харківській області надійшла заява ОСОБА_5 відносно ФОП ОСОБА_6 , який у період дії на території України воєнного стану, вступив у змову з керівництвом лікувальних комунальних закладів на території Салтівського району міста Харкова з метою заволодіння грошовими коштами під час проведення публічних закупівель. (ЖЄО 223 від 03.01.2025)
У своїй заяві ОСОБА_5 зазначив, що хоче повідомити про массові випадки корупції у публічних закупівлях послуг на прання білизни для лікарень розташованих у Харкові. Працівниками лікарень тендерна документація (ТД) складається під конкретного виконавця ФОП ОСОБА_6 (ЄДРПОУ: НОМЕР_1 ), який виграє майже всі тендери на цю послугу за завищеною ціною (приблизно 50грн/кг, ринкова 35грн/кг). Збитки бюджету вимірюються десятками мільйонів гривень на рік.
Серед всіх випадків особливо виділяється випадок зміни ТД напередодні торгів в останню мить перед завершенням періоду оскарження, колі 3 окремі лікарні з різницею у 10-20 хвилин вносять однакові зміни у тендерну документацію додаючи туди однакову вимогу "Наявність договору добровільного страхування перед третіми особами". Попри те, що ця вимога є класичною дискримінаційною, ці зміни майже не було часу оскаржити, і зроблені вони були в інтересах виконавця ФОП ОСОБА_6 , який ще до публікації вимог закупівель, а саме 03.12.2024 (згідно з завантажених до тендерних документів) подбав про такий договір страхування. В жодних попередніх тендерах, жодна лікарня не вимагала наявність такого договору. Тобто ФОП ОСОБА_6 заздалегідь знав що ця вимога буде додана до ТД. ОСОБА_5 вважає що цей приклад є корупційною змовою ФОП ОСОБА_6 з представниками лікарень щоб дискредитувати інших учасників торгів та виграти тендер за завищеною ціною.
Під час проведення досудового розслідування проведено огляд електронного документу, а саме відомостей, що перебувають у відкритому доступі в мережі інтернет на веб-ресурсі https://prozorro.gov.ua за результатом якого виявлено наступні закупівлі:
- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-10-020412-a ДК 021:2015:98310000-9: Послуги з прання і сухого чищення (Послуги з прання та прасування медичної білизни), замовник Комунальне некомерційне підприємство Харківської обласної ради "Обласна клінічна психіатрична лікарня № 3";
- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-10-020374-a ДК 021:2015: 98310000-9 - Послуги з прання і сухого чищення (послуги прання та прасування білизни), замовник КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКА КЛІНІЧНА БАГАТОПРОФІЛЬНА ЛІКАРНЯ № 17" ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ;
- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-01-15-006900-a Послуги з прання. ДК 021:2015: 98310000-9- Послуги з прання і сухого чищення, замовник ДЕРЖАВНА УСТАНОВА "ІНСТИТУТ НЕВРОЛОГІЇ,ПСИХІАТРІЇ ТА НАРКОЛОГІЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ МЕДИЧНИХ НАУК УКРАЇНИ;
- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-10-008022-a Послуги з прання і сухого чищення (прання та прасування білизни), замовник КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "ОБЛАСНИЙ МЕДИЧНИЙ КЛІНІЧНИЙ ЦЕНТР УРОЛОГІЇ І НЕФРОЛОГІЇ ІМ. В.І.ШАПОВАЛА".
Переможцем у вказаних закупівлях є ФОП ОСОБА_6 (ЄДРПОУ: НОМЕР_1 ).
Під час проведення досудового розслідування проведено огляд електронного документу, а саме відомостей, що перебувають у відкритому доступі в мережі інтернет на веб-ресурсі https://prozorro.gov.ua на предмет вартості аналогічних послуг у інших регіонах за результатом якого виявлено наступні закупівлі:
- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-12-016410-a Послуги з прання і сухого чищення, замовник Комунальне некомерційне підприємство Вараської міської ради "Вараська багатопрофільна лікарня", переможцем якого є ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ОСОБА_7 ;
- https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-12-17-012251-a Послуги з прання і сухого чищення (прання та прасування білизни), замовник Військова частина НОМЕР_2 Національної гвардії України, переможцем якого є ФОП ОСОБА_8 .
В ході порівняння вищезазначених договорів встановлено, що відповідно до договору №2 від 07.01.2025 (м. Черкаси) укладеного між Військовою частиною НОМЕР_2 Національної гвардії України та ФОП ОСОБА_8 вартість послуги за 1 кг білизни складає 37 гривень.
Відповідно до договору №690 від 30.12.2024 (м. Вараш) укладеного між Комунальним некомерційним підприємством Вараської міської ради "Вараська багатопрофільна лікарня" та ФОП ОСОБА_9 вартість послуги за 1 кг білизни складає 45 гривень.
Відповідно до договору №27/12 від 27.12.2024 (м. Харків) укладеного між Комунальним некомерційним підприємством Харківської обласної ради «Обласний медичний клінічний центр урології і нефрології ім.. В.І. Шаповала" та ФОП ОСОБА_6 вартість послуги за 1 кг білизни складає 50,80 гривень. Загальна сума договору складає 1270000,00 гривень.
Відповідно до договору №1/25/1 від 31.12.2024 (м. Харків) укладеного між Комунальним некомерційним підприємством Харківської обласної ради «Обласна клінічна психіатрична лікарня №3» та ФОП ОСОБА_6 вартість послуги за 1 кг білизни складає 52,00 гривень. Загальна сума договору складає 3120000,00 гривень.
Відповідно додоговору бнвід 30.12.2024(м.Харків)укладеного міжКомунальним некомерційнимпідприємством «Міськаклінічна багатопрофільналікарня №17»Харківської міськоїради та ФОП ОСОБА_6 вартість послуги за 1 кг білизни складає 50,80 гривень. Загальна сума договору складає 2032000,00 гривень.
Відповідно додоговору 1-ВТвід 02.02.2024(м.Харків)укладеного міжДУ «Інститутневрології,психіатрії танаркології НАМНУкраїни» та ФОП ОСОБА_6 вартість послуги за 1 кг білизни складає 38,00 гривень. Загальна сума договору складає 304000,00 гривень.
Таким чином встановлено, що у 2024 році ФОП ОСОБА_6 укладав договори з вартістю послуги 38 гривень за кілограм а в договорах на 2025 рік зазначено вартість 50,80 грн. та 52 грн. за кілограм, в той час як в інших регіонах вартість аналогічної послуги на 2025 рік складає 37 грн. та 45 грн. за кілограм. В той же час, з різницею в один день з ФОП ОСОБА_6 укладено договори з зазначенням вартості 50,80 грн. та 52 грн за кілограм.
Відповідно до п. 2 розділу 4 інструкції зі збору, сортування, транспортування, зберігання, дезінфекції та прання білизни у закладах охорони здоров`я, затвердженої Наказом МОЗ України №293 від 30.04.2014 заміна білизни хворим проводиться регулярно у міру її забруднення, але не рідше 1 разу на тиждень. Білизна, забруднена виділеннями хворих, підлягає негайній заміні. Заміну постільної білизни породіллям слід проводити 1 раз на 3 дні, натільної білизни і рушників - щодня, підкладних пелюшок (серветок) для породіль - за необхідності, але не рідше 4 разів на добу в перші три дні і далі не рідше 2 разів за добу. Під час годування використані пелюшки замінюються перед кожним годуванням.
Відповідно до п. 1 розділу 2 Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України №275 від 18.02.2020 визначення потреби в товарах, роботах, послугах (номенклатура, кількісні та якісні показники тощо) здійснюється на підставі аналізу фактичного використання товарів, робіт та послуг для забезпечення діяльності замовника у минулих періодах та з урахуванням запланованих поточних завдань замовника.
Відповідно до п. 3 розділу 2 Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України №275 від 18.02.2020 під час проведення ринкових консультацій замовники можуть направляти учасникам ринку повідомлення (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо) з описом необхідних та бажаних вимог до предмета закупівлі, в яких, крім іншого, слід зазначати, що надсилання таких повідомлень (анкет, запитів, запрошень) не тягне за собою виникнення зобов`язань з боку замовника щодо надання переваг учасникам ринку, що брали участь в ринкових консультаціях. Зацікавлені учасники ринку надсилають свої пропозиції із зазначенням можливих варіантів, замовники опрацьовують та аналізують отримані пропозиції. За потреби замовники можуть організовувати зустрічі з зацікавленими постачальниками/підрядниками для консультацій та обговорення. Отримана замовниками під час ринкових консультацій інформація дозволить визначити оптимальні вимоги до предмета закупівлі з урахуванням актуальних пропозицій ринку та визначити обґрунтовану очікувану вартість.
Відповідно до п. 1 розділу 3 Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України №275 від 18.02.2020 метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку.
Способи, що рекомендуються для отримання інформації про ціну товарів та послуг:
1) здійснити пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації про ціну, до якої відноситься в тому числі: інформація проціни товарівта послуг,що міститьсяв мережіІнтернет увідкритому доступі,в томучислі насайтах виробниківта/абопостачальників відповідноїпродукції,спеціалізованих торгівельнихмайданчиках,в електроннихкаталогах,рекламі,прайс-листах,в електроннійсистемі закупівель"Prozorro"та нааналогічних торгівельнихелектронних майданчиках; довідковіціни натовари тапослуги,що публікуютьсяв спеціалізованихвиданнях,які випускаютьсяв друкованійта електроннійформі аборозміщуються вмережі Інтернет(уразі їхнаявності); біржовікотирування світових,регіональних,місцевих тапрофільних бірж(вразі біржовоготовару); даніспеціалізованих інформаційно-аналітичнихвидань; дані офіційних статистичних видань, в тому числі іноземних.
2) направити не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій (електронною поштою) виробникам, офіційним представникам та дилерам, постачальникам конкретного товару, надавачам послуг.
Враховуючи доводи ОСОБА_5 про зміну закладами охорони здоровця вимог до тендерної документації додаючи туди однакову вимогу "Наявність договору добровільного страхування перед третіми особами" в останню мить, наявні підстави вважати, що посадовими особами зазначених закладів охорони здоров`я, вчинено кримінальне правопорушення, передбачене ч. 4 ст. 191 КК України.
На теперішній час, з метою підтвердження чи спростування доводів заявника та проведення повного та об`єктивного досудового розслідування, у органу досудового розслідування наявна необхідність в отриманні належним чином завірених копій документів щодо порядку формування вищезазначеними медичними установами очікуваної вартості предмету закупівлі, тендерних пропозицій інших учасників закупівлі, плану закупівель на 2025 рік, звітів до НСЗУ в частині зайнятих ліжко-місць у 2024 році, на підставі яких формувалась очікувана завантаженість закладу на 2025 рік та кількість хворих в порівнянні з попереднім періодом, договорів укладених з ФОП ОСОБА_6 (ЄДРПОУ: НОМЕР_1 ) з усіма додатками, додатковими угодами та специфікаціями, актів виконаних робіт за вказаними договорами, товарно-транспортних накладних на транспортування білизни, платіжних документів на оплату послуг.
Враховуючи викладенедля повногоі всебічногодосудового розслідуванняу органудосудового розслідуваннявиникла необхідністьу тимчасовомудоступі довищевказаних документів,що перебуваютьу володінніКомунального некомерційногопідприємства «Міськаклінічна багатопрофільналікарня №17»Харківської міськоїради (код ЄДРПОУ 02003787), юридична адреса: Україна, 61037, Харківська обл., місто Харків, пр. Героїв Харкова, будинок 195.
Вказані документи мають суттєве значення для доведення важливих обставин у кримінальному провадженні та можуть бути використані як докази у кримінальному провадженні та необхідні для проведення судових економічних експертиз, а в інший спосіб здобути дані, які перебувають у володінні Комунального некомерційногопідприємства «Міськаклінічна багатопрофільналікарня №17»Харківської міськоїради (код ЄДРПОУ 02003787), не можливо. Отримання вказаних матеріалів сприятиме повному досудовому розслідуванню, неупередженому дослідженню всіх обставин кримінального провадження.
Вказана документація в подальшому буде використовуватися як докази у даному кримінальному провадженні, оскільки відповідає відповідним положенням ст.98-99 КПК України.
Вилучення копій означених вище документів обумовлене тим, що орган досудового розслідування не може запросити їх у порядку ст. 93 КПК України відомості, що містяться у таких документах.
У судове засідання прокурор та слідчий не з`явилися, подавши заяву про розгляд клопотання без їх участі, підстав для визнання їх явки обов`язковою слідчий суддя не вбачає.
У судове засідання представник органу, у володінні якого перебувають документи, не з`явився, причини неявки суду невідомі.
Підстав для визнання явки ініціатора клопотання та володільця документів обов`язковою слідчий суддя не вбачає.
Відповідно до ч. 4 ст. 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження не здійснюється, у зв`язку з неприбуттям в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні.
Виходячи зі змісту вимог ст. 131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження, одним із яких є тимчасовий доступ до речей і документів.
Статтею 159КПК України визначено, що тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Згідно з ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Відповідно до ч. 7 ст. 163 слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.
Дослідивши клопотаннята наданів йогообґрунтування докази,слідчий суддяприходить довисновку пронаявність підставдля йогозадоволення,оскільки стороноюобвинувачення доведенонаявність достатніхпідстав вважати,що речіі документиперебувають абоможуть перебуватиу володіннівідповідної фізичноїабо юридичноїособи; саміпо собіабо всукупності зіншими речамиі документамикримінального провадження,у зв`язкуз якимподається клопотання,мають суттєвезначення длявстановлення важливихобставин укримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Відповідно до п.п. 1, 2 ч.5 ст. 163 КПК України, доведено, що необхідна інформація перебуває у володінні Комунального некомерційного підприємства «Міська клінічна багатопрофільна лікарня № 17» Харківської міської ради, місцезнаходження якої: м. Харків, проспект Героїв Харкова, буд. 195.
Слідчим доведена можливість використання як доказів відомостей, що містять ці речі та документи, неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей, тобто потреби досудового розслідування виправдовують такий спосіб втручання у права осіб, який базується на загальних засадах кримінального провадження, покликаний досягти завдань кримінального провадження та виступатиме належною правовою процедурою.
Керуючись ст.ст. 2, 7, 131-132, 159-164, 166, 309 КПК України, слідчий суддя -
постановив:
Клопотання задоволити.
Надати дозвіл на тимчасовий доступ до речей і документів слідчому СВ Харківського РУП №2 ГУНП в Харківській області ОСОБА_3 , а також прокурорам Салтівської окружної прокуратури міста Харкова Харківської області ОСОБА_10 та ОСОБА_11 на здійснення тимчасового доступу до документів, які перебуваютьу володінніКомунального некомерційногопідприємства «Міськаклінічна багатопрофільналікарня №17»Харківської міськоїради (код ЄДРПОУ 02003787), юридична адреса: Україна, 61037, Харківська обл., місто Харків, пр. Героїв Харкова, будинок 195, а саме:
-належним чиномзавірених копійдокументів щодопорядку формуванняКомунальним некомерційнимпідприємством «Міськаклінічна багатопрофільналікарня №17»Харківської міськоїради очікуваної вартості предмету закупівлі;
-плану закупівельКНП «Міськаклінічна багатопрофільналікарня №17»ХМРна 2025 рік;
- звітів КНП «Міська клінічна багатопрофільна лікарня №17» ХМР до НСЗУ в частині зайнятих ліжко-місць у 2024 році, на підставі яких формувалась очікувана завантаженість закладу на 2025 рік та кількість хворих в порівнянні з попереднім періодом;
- документів на підставі яких внесено зміни до вимог тендерної документації;
- договору без номеру від 30.12.2024 укладеного з ФОП ОСОБА_6 (ЄДРПОУ: НОМЕР_1 ) з усіма додатками, додатковими угодами та специфікаціями;
- актів виконаних робіт за договором без номеру від 30.12.2024 укладеним з ФОП ОСОБА_6 (ЄДРПОУ: НОМЕР_1 );
- товарно-транспортних накладних на транспортування білизни, платіжних документів на оплату послуг за договором без номеру від 30.12.2024 укладеним з ФОП ОСОБА_6 (ЄДРПОУ: НОМЕР_1 );
- наказів про призначення працівників КНП «Міська клінічна багатопрофільна лікарня №17» ХМР відповідальними за організацію та проведення процедур закупівлі;
- посадових інструкцій працівників КНП «Міська клінічна багатопрофільна лікарня №17» ХМР відповідальних за організацію та проведення процедур закупівлі - з можливістю вилучення їх належним чином завірених копій.
Ухвала діє впродовж двох місяців з дня її постановлення.
Роз`яснити, що відповідно до ст. 166 КПК України, у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів, слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Московський районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 16.01.2025 |
Оприлюднено | 20.01.2025 |
Номер документу | 124474842 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Московський районний суд м.Харкова
Броницька М. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні