Постанова
від 14.01.2025 по справі 761/48335/24
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 761/48335/24

Провадження № 3/761/544/2025

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 січня 2025 року суддя Шевченківського районного суду м. Києва Притула Н.Г., розглянувши справу про адміністративне правопорушення про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 ,

за ознаками адміністративного правопорушення, передбаченого ст.212-21 КУпАП,

В С Т А Н О В И В:

25.12.2024 року до суду надійшли протоколи про адміністративне правопорушення № 50-33/541 від 11.12.2024 року та №50-33/540 від 11.12.2024 року в яких зазначено, що ОСОБА_1 як Перший заступник Голови політичної партії «Соціально-екологічна партія «Союз.Чорнобиль.Україна» всупереч вимогам статті 17 Закону України «Про політичні партії» порушив порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за І та ІІ квартал 2024 року, чим вчинив адміністративні правопорушення, передбачені ст. 212-21 КУпАП за таких обставин.

Як зазначено в протоколі №50-33/540 від 11.12.2024 року, Національне агентство здійснило перевірку Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за І квартал 2024 року (далі - Звіт), поданого політичною партією «Соціально-екологічна партія «Союз. Чорнобиль. Україна» (ідентифікаційний код 26296630, далі - Партія) до Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (далі - Реєстр).

За результатами перевірки відповідності відомостей, зазначених у Звіті Партії за І квартал 2024 року, відомостям, що містяться у реєстрах, інших інформаційно-телекомунікаційних та довідкових системах, Національним агентством встановлено неповноту інформації, що полягає у невідображенні у Звіті Партії відомостей про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру 3 місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи.

Згідно з інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) станом на кінець звітного періоду Партія має 231 місцеву організацію, яка у встановленому порядку набула статусу юридичної особи.

Водночас у пункті 6 розділу «Загальні відомості» Звіту Партії за І квартал 2024 року зазначено інформацію про 229 місцевих організацій Партії, у т.ч. щодо місцевої організації - Гощанська районна організація Соціально-екологічної партії «Союз.Чорнобиль.Україна», яка утворена 14.10.1987. При цьому, дата державної реєстрації Партії - 11.12.2002.

До Звіту Партії додано відомості про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру 229 місцевих організацій.

До Звіту Партії за І квартал 2024 року не додано інформацію щодо таких 3 місцевих організацій:

Переяслав-Хмельницька міська організація Соціально-Екологічної партії «Союз. Чорнобиль. Україна» (ідентифікаційний код 26425694);

Марганецька міська організація Соціально-екологічної партії «Союз. Чорнобиль. України.» (ідентифікаційний код 26460791);

Донецька обласна організація Соціально-екологічної партії «Союз.Чернобиль. Україна» (ідентифікаційний код 26416212), яка знаходиться на тимчасово окупованих територіях відповідно до переліку, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.12.2022 за № 1668/39004.

Листами від 20.03.2024 № 2 та від 10.07.2024 № 1 Партія повідомила про відсутність можливості встановлення всіх місцевих організацій зі статусом юридичної особи у зв`язку з воєнним станом та закритими державними реєстрами.

Керівнику (уповноваженій особі) Партії при формуванні Звітів надається можливість перевірки переліку місцевих організацій політичної партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, та, за потреби, вчинити дії, пов`язані із організацією внесення інформації до Реєстру про відсутні місцеві організації.

Отже, невідображення у Звіті Партії за І квартал 2024 року відомостей про 3 місцеві організації, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи; а також подання Звіту Партії за І квартал 2024 року без відомостей про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру 2 місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи та на дату подання Звіту Партії за І квартал 2024 року не знаходилися на тимчасово окупованих територіях або територіях активних бойових дій, є порушенням частин дев`ятої, одинадцятої та тринадцятої статті 17 Закону України «Про політичні партії».

Відповідно до абзаців другого та четвертого пункту 6 розділу III Порядку проведення перевірки звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 14.01.2021 № 6/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.01.2021 за № 117/35739, зазначене є грубим порушенням встановлених вимог щодо оформлення Звітів.

Виявлене порушення зафіксовано у Висновку про результати перевірки Звіту Партії за І квартал 2024 року від 28.06.2024 № 879, затвердженого наказом Національного агентства від 28.06.2024 № 174/24, який опубліковано на офіційному вебсайті Національного агентства.

Партія листами від 26.02.2024 № 1 та від 05.03.2024 № 2 надала відомості про ОСОБА_1 - Першого заступника Голови Партії, який відповідно до наказу від 01.09.2020 № 1 виконує обов`язки Голови Партії та відповідальний за подання звітів до Національного агентства.

Враховуючи норми статті 19 Закону, а також приписи статей 7, 9, 23, 24 КУпАП, суб`єктом вчинення правопорушення, передбаченого статтею 21221 КУпАП є керівник Партії або уповноважена особа, якою підписано та подано Звіт до Національного агентства.

Звіт Партії за І квартал 2024 року подано до Національного агентства через Реєстр 04.05.2024 о 15:13 годині та підписано шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису Першим заступником Голови Партії ОСОБА_1 . Отже, останній підтвердив достовірність інформації, що викладена у Звіті Партії за І квартал 2024 року.

Таким чином, ОСОБА_1 як посадова особа Партії порушив порядок подання Звіту, чим вчинив адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена статтею 21221 КУпАП.

Як зазначено в протоколі №50-33/541 від 11.12.2024 року, Національне агентство здійснило перевірку Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за ІІ квартал 2024 року (далі - Звіт), поданого політичною партією «Соціально-екологічна партія «Союз. Чорнобиль. Україна» (ідентифікаційний код 26296630, далі - Партія) до Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (далі - Реєстр).

За результатами перевірки відповідності відомостей, зазначених у Звіті Партії за ІІ квартал 2024 року, відомостям, що містяться у реєстрах, інших інформаційно-телекомунікаційних та довідкових системах, Національним агентством встановлено неповноту інформації, що полягає у невідображенні у Звіті Партії відомостей про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру 3 місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи.

Згідно з інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) станом на кінець звітного періоду Партія має 231 місцеву організацію, яка у встановленому порядку набула статусу юридичної особи.

Водночас у пункті 6 розділу «Загальні відомості» Звіту Партії за ІІ квартал 2024 року зазначено інформацію про 229 місцевих організацій Партії, у т.ч. щодо місцевої організації - Гощанська районна організація Соціально-екологічної партії «Союз.Чорнобиль.Україна», яка утворена 14.10.1987. При цьому, дата державної реєстрації Партії - 11.12.2002.

До Звіту Партії додано відомості про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру 229 місцевих організацій.

До Звіту Партії за ІІ квартал 2024 року не додано інформацію щодо таких 3 місцевих організацій:

Переяслав-Хмельницька міська організація Соціально-Екологічної партії «Союз. Чорнобиль. Україна» (ідентифікаційний код 26425694);

Марганецька міська організація Соціально-екологічної партії «Союз. Чорнобиль. України.» (ідентифікаційний код 26460791);

Донецька обласна організація Соціально-екологічної партії «Союз.Чернобиль. Україна» (ідентифікаційний код 26416212), яка знаходиться на тимчасово окупованих територіях відповідно до переліку, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.12.2022 за № 1668/39004.

Листами від 20.03.2024 № 2 та від 10.07.2024 № 1 Партія повідомила про відсутність можливості встановлення всіх місцевих організацій зі статусом юридичної особи у зв`язку з воєнним станом та закритими державними реєстрами.

Керівнику (уповноваженій особі) Партії при формуванні Звітів надається можливість перевірки переліку місцевих організацій політичної партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, та, за потреби, вчинити дії, пов`язані із організацією внесення інформації до Реєстру про відсутні місцеві організації.

Отже, невідображення у Звіті Партії за ІІ квартал 2024 року відомостей про 3 місцеві організації, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи; а також подання Звіту Партії за ІІ квартал 2024 року без відомостей про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру 2 місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи та на дату подання Звіту Партії за ІІ квартал 2024 року не знаходилися на тимчасово окупованих територіях або територіях активних бойових дій, є порушенням частин дев`ятої, одинадцятої та тринадцятої статті 17 Закону України «Про політичні партії».

Відповідно до абзаців другого та четвертого пункту 6 розділу III Порядку проведення перевірки звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 14.01.2021 № 6/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.01.2021 за № 117/35739, зазначене є грубим порушенням встановлених вимог щодо оформлення Звітів.

Виявлене порушення зафіксовано у Висновку про результати перевірки Звіту Партії за ІІ квартал 2024 року від 15.08.2024 № 1289, затвердженого наказом Національного агентства від 16.08.2024 № 246/24, який опубліковано на офіційному вебсайті Національного агентства.

Партія листами від 26.02.2024 № 1 та від 05.03.2024 № 2 надала відомості про ОСОБА_1 - Першого заступника Голови Партії, який відповідно до наказу від 01.09.2020 № 1 виконує обов`язки Голови Партії та відповідальний за подання звітів до Національного агентства.

Враховуючи норми статті 19 Закону, а також приписи статей 7, 9, 23, 24 КУпАП, суб`єктом вчинення правопорушення, передбаченого статтею 21221 КУпАП є керівник Партії або уповноважена особа, якою підписано та подано Звіт до Національного агентства.

Звіт Партії за ІІ квартал 2024 року подано до Національного агентства через Реєстр 02.07.2024 о 09:38 годині та підписано шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису Першим заступником Голови Партії ОСОБА_1 . Отже, останній підтвердив достовірність інформації, що викладена у Звіті Партії за ІІ квартал 2024 року.

Таким чином, ОСОБА_1 як посадова особа Партії порушив порядок подання Звіту, чим вчинив адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена статтею 21221 КУпАП.

ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, звернувся із заявою в якій просив провести розгляд справи за його відсутності.

У поясненнях, які надійшли на адресу суду ОСОБА_1 зазначив, що в порушення положень статті 256 КУпАП в протоколі відсутній його підпис; не роз`яснені права та обов`язки, передбачені ст.268 КУпАП. Також ОСОБА_1 вказав, що в законодавстві не визначено, що саме керівник партії має нести відповідальність за звіти партії. Щодо зауважень до звіту ОСОБА_1 зазначив, що через воєнні події немає зв`язку з керівництвом місцевих організацій, тому не можливо було подати звіт та отримати від банку виписку по рахунках. Саме воєнні події безпосередньо вплинули на подання звітів, зокрема, відключення електроенергії, втрата зв`язку з членами Партії, вступ членів Партії до лав ЗСУ. На підставі положень статей 23, ч.2 ст.33, ст.22, ч.2 ст.284 КУпАП, оскільки в діяльності партії не має корупційних правопорушень, Партія та її організації не вели фінансової діяльності, не завдано збитків державним або суспільним інтересам, правам і свободам громадян, відсутні шкідливі наслідки, раніше до адміністративної відповідальності не притягувався, з урахуванням стану війни - визнати правопорушення малозначним зі звільненням від адміністративної відповідальності, обмежившись усним зауваженням та закривши провадження у справі.

Також ОСОБА_1 вказує, що закінчились строки притягнення його до адміністративної відповідальності, а правопорушення не є триваючим, а тому провадження має бути закрите.

Статтею 212-21 КУпАП передбачена відповідальність за порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог.

Частина 9 статті 17 Закону України «Про політичні партії» визначає, що політична партія щоквартально, не пізніше ніж на сороковий день після закінчення звітного кварталу, зобов`язана подати до Національного агентства з питань запобігання корупції звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (у тому числі її місцевих організацій, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи) шляхом його заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції.

Згідно з положеннями частини 11 статті 17 Закону України «Про політичні партії», звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру обов`язково включає такі розділи:

1) "Майно та нематеріальні активи станом на кінець звітного періоду", в якому має бути наведено повну та достовірну інформацію щодо майна (грошові кошти на всіх рахунках, цінні папери, нерухоме майно, транспортні засоби, інше рухоме майно, вартість якого перевищує п`ятдесят розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня звітного року) та нематеріальних активів, які належать партії, її місцевій організації, що в установленому порядку набула статусу юридичної особи, на праві власності або праві користування;

2) "Внески та інші надходження за звітний період", в якому має бути наведено повну та достовірну інформацію про внески (грошові внески; майнові внески; внески роботами або послугами; внески нематеріальними активами; внески, надані шляхом фінансування заходів або діяльності на користь політичної партії чи її місцевої організації, яка у встановленому порядку набула статусу юридичної особи; кошти державного фінансування (у разі його отримання відповідно до закону); доходи, майно та нематеріальні активи, які не є внесками відповідно до цього Закону; кошти, які не є ні доходами, ні внесками, отримані політичною партією, місцевою організацією політичної партії, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи, протягом звітного кварталу);

3) "Платежі та інші витрати за звітний період", в якому має бути наведено повну та достовірну інформацію про платежі з окремого рахунку, відкритого для зарахування коштів з державного бюджету, інших рахунків політичної партії та її місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи (з узагальненням інформації за кожним видом рахунків окремо); повернення грошових внесків (чи їх частин) та помилкових грошових надходжень, повернення майнових внесків та нематеріальних активів, внесків, здійснених шляхом фінансування заходів або діяльності на користь політичної партії за згодою партії, повернення до державного бюджету невикористаної частини коштів державного фінансування, перерахування до державного бюджету сум внесків, які неможливо повернути особам, які їх здійснили;

4) "Зобов`язання фінансового характеру станом на кінець звітного періоду", в якому має бути наведено повну та достовірну інформацію про всі фінансові зобов`язання політичної партії (її місцевої організації, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи). Якщо фінансове зобов`язання політичної партії (її місцевої організації, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи) виникло у звітному періоді та було виконано політичною партією (її місцевою організацією, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи) у цьому самому звітному періоді, таке фінансове зобов`язання не відображається у звіті політичної партії про її майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.

Крім того, згідно з положеннями частини 13 статті 17 Закону України «Про політичні партії», уся інформація у звіті політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру повинна бути диференційована залежно від того, стосується вона політичної партії (як окремої юридичної особи) чи всіх інших її місцевих організацій, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи. При цьому інформація, що стосується місцевих організацій партії, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи, вноситься щодо кожної такої організації окремим додатком.

При цьому, пунктом 1 розділу ІІ Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом НАЗК від 19.02.2021 р. № 102/21 передбачено подання звіту керівником політичної партії та/або особами, яких уповноважено в установленому порядку на подання Звіту.

З копії наказу №1 від 01.09.2020 року вбачається, що з 01.09.2020 року Перший заступник голови політичної партії «Соціально-екологічна партія «Союз.Чорнобиль.Україна» приступив до виконання обов`язків голови партії з усіма передбаченими повноваженнями.

Як вбачається з матеріалів справи, та не заперечувалось ОСОБА_1 , 04.05.2024 року він подав Звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за І квартал 2024 року та 02.07.2024 року аналогічний звіт за ІІ квартал 2024 року. Обидва Звіти підписані за допомогою кваліфікованого електронного підпису ОСОБА_1 .

У кожному із Звітів вказано про 229 місцевих організацій політичної партії, які в установленому порядку набули статус юридичної особи.

Однак, Переяслав-Хмельницька міська організація Соціально-Екологічної партії «Союз. Чорнобиль. Україна» (ідентифікаційний код 26425694); Марганецька міська організація Соціально-екологічної партії «Союз. Чорнобиль. України.» (ідентифікаційний код 26460791); Донецька обласна організація Соціально-екологічної партії «Союз.Чернобиль. Україна» (ідентифікаційний код 26416212), яка знаходиться на тимчасово окупованих територіях мають статус юридичної особи, однак не вказані у Звітах.

Судом не встановлено, що Політична партія «Соціально-екологічна партія «Союз.Чорнобиль.Україна» повідомляла НАЗК про поважність причин неможливості надання інформації про місцеві організацій політичної партії, які в установленому порядку набули статус юридичної особи, однак не відображені в Звіті.

Зазначене в листі №2 від 20.03.2024 року суд не може прийняти до уваги як належний доказ, оскільки цей лист виготовлений до подачі звітів за І та ІІ квартал 2024 року та не надано належних доказів на підтвердження вказаних обставин.

Уповноважений представник партії мав можливість звернутися до Міністерства юстиції України та отримати інформацію щодо місцевих організацій політичної партії, які в установленому порядку набули статус юридичної особи.

Крім того, суд не може прийняти до уваги як належний доказ відповідь на висновки стосовно поданих звітів №1 від 10.07.2024 року, оскільки вона не містить інформації та доказів, що політичною партією подано Звіт в якому вказано про існування 229 місцевих організацій політичної партії, які в установленому порядку набули статус юридичної особи замість 231 саме в зв`язку з некоректною роботою кабінету НАЗК чи будь-якою іншою технічною проблемою.

Згідно зі ст. 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови.

Положеннями ст. 251 КУпАП передбачено, що доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються, зокрема, протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, речовими доказами, іншими документами тощо.

Статтею 252 КУпАП визначено, що орган (посадова особа) при розгляді справи оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом та правосвідомістю.

Відповідно до положень ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно з положеннями ст. 256 КУпАП протокол про адміністративне правопорушення - це документ, що засвідчує факт неправомірних дій та є одним з основних джерел доказів, складається за встановленою формою і має містити дані необхідні для вирішення справи. Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання. При складенні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз`яснюються його права і обов`язки, передбачені статтею 268 цього Кодексу, про що робиться відмітка у протоколі.

У власних поясненнях ОСОБА_1 зазначав, що він не підписував протокол про адміністративне правопорушення в порушення положень статті 256 КУпАП та йому не роз`яснені права та обов`язки, визначені статтею 268 КУпАП. Однак вказане не впливає на вирішення справи судом, оскільки з матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_1 викликали для складання протоколу та надання пояснень. Крім того, зазначене не впливає на вирішення питання наявності складу правопорушення в діях особи, оскільки під час розгляду справи судом, ОСОБА_1 має можливість скористатись всіма правами, наданими йому діючим законодавством при розгляді справи про адміністративне правопорушення.

Також суд не приймає до уваги пояснення ОСОБА_1 , що він не є суб`єктом адміністративного правопорушення, так як у випадку накладення штрафу він має накладатись на політичну партію, як на юридичну особу, а не на окремого члена Партії, її голову; голова партії не може відповідати за бездіяльність представників регіональних партійних організацій; в законодавстві також не визначено що саме керівник партії має нести відповідальність за звіти Партії. Така позиція ОСОБА_1 спростовується наказом №1 від 01.09.2020 року за яким ОСОБА_1 приступив до виконання обов`язків голови партії з усіма передбаченими повноваженнями.

Відповідно до п. 1.8 роз`яснення НАЗК щодо застосування та дотримання окремих положень Закону України «Про політичні партії в Україні» стосовно фінансування та подання звітності політичних партій - звіт подається до Національного агентства за підписом керівника політичної партії (уповноваженої особи політичної партії).

Отже, саме керівник політичної партії забезпечує виконання вимог щодо дотримання порядку та строків подання щоквартальних звітів партії та своїм підписом підтверджує достовірність та повноту інформації, яка повинна бути відображена у цих звітах, відтак адміністративна відповідальність за ст. 212-21 КУпАП покладається на керівника партії як посадову особу.

Відповідно до пункту 8 розділу IV «Заключні положення» Закону та постанови Кабінету Міністрів України від 19.01.2024 № 65 «Про затвердження переліку документів, які підтверджують існування обставин, що свідчать про неможливість отримання політичною партією інформації в повному обсязі для відображення у звіті про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру протягом строку дії воєнного стану» документів, що підтверджують існування обставин, які свідчать про неможливість отримання інформації у повному обсязі щодо вказаних місцевих організацій Партією не надано.

Відповідно до пункту 6 розділу IV Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 19.02.2021 № 102/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.04.2021 № 507/36129 після підписання керівниками (уповноваженими особами) Звіти місцевих організацій політичної партії, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи, автоматично формуються як додатки до Звіту, що подається до Національного агентства, та є його невід`ємними частинами.

Під час формування Звіту політичною партією в Реєстрі автоматично завантажується інформація про місцеві організації політичної партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи (назва та ідентифікаційний код) та про звіти місцевих організацій політичної партії (назва, дата поданого звіту, файл звіту).

Таким чином, уповноваженій особі Партії при формуванні Звіту надається можливість перевірки переліку місцевих організацій політичної партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, та, за потреби, вчинити дії, пов`язані із організацією внесення інформації до Реєстру про відсутні місцеві організації.

Отже, неподання Партією відомостей про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру всі місцеві організації Партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи за І та ІІ квартал 2024 року є порушенням частин 9, 11 та 13 статті 17 Закону України «Про політичні партії».

Таким чином, вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.212-21 КУпАП підтверджена дослідженими матеріалами справи.

Частина 4 статті 38 КУпАП визначає, що адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, а також правопорушень, передбачених статтею 51 та частинами третьою - шостою статті 164-14, статтями 212-15, 212-21 цього Кодексу, може бути накладено протягом шести місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.

ОСОБА_1 у поясненнях зазначив, що закінчився шестимісячний строк притягнення його до адміністративної відповідальності.

Як вбачається з матеріалів справи, звіт за І квартал 2024 року ОСОБА_1 подав 04.05.2024 року, виявлено правопорушення 28.06.2024 року, протокол про адміністративне правопорушення надійшов до суду 25.12.2024 року та переданий головуючому судді 26.12.2024 року. Враховуючи строки розгляду справи, визначені ч.1 ст.277 КУпАП суд позбавлений можливості вирішити питання про притягнення особи до адміністративної відповідальності до 28.12.2024 року, враховуючи що цей день є вихідним. Таким чином на момент вирішення справи судом сплив шестимісячний строк притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за протоколом №50-33/540. А тому в цій частині провадження у справі підлягає закриттю на підставі положень п.7 ч.1 статті 247 КУпАП.

В той же час, звіт за ІІ квартал 2024 року ОСОБА_1 подав 02.07.2024 року, виявлено правопорушення 15.08.2024 року, протокол про адміністративне правопорушення надійшов до суду 25.12.2024 року та переданий головуючому судді 26.12.2024 року. Таким чином на момент вирішення справи судом не сплив шестимісячний строк притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за протоколом №50-33/541.

Враховуючи наведені докази в їх сукупності, характер вчиненого правопорушення, особу правопорушника, ступінь його вини, суд накладає стягнення в межах санкції статті, за якою кваліфіковані його дії, у виді штрафу.

Відповідно до ст. 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.

Згідно Закону України "Про судовий збір" до стягнення із ОСОБА_1 підлягає судовий збір в сумі 605 грн. 60 коп.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 212-21, 221, 247, 283-284 КУпАП, суддя,

П О С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КпАП України та застосувати до нього адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі триста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5100 (п`ять тисяч сто) гривень 00 копійок.

Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 605 грн. 60 коп. (шістсот п`ять грн. 60 коп.) на користь держави.

Згідно з ч. 1 ст. 307 КУпАП штраф має бути сплачений порушником не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, крім випадків, передбачених статтями 300-1, 300-2 цього Кодексу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.

Відповідно до ст. 308 КУпАП у разі несплати правопорушником штрафу у строк, установлений частиною першою статті 307 цього Кодексу, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.

У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується: подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті цього Кодексу та зазначеного у постанові про стягнення штрафу; витрати на облік зазначених правопорушень. Розмір витрат на облік правопорушень визначається Кабінетом Міністрів України.

Постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з дня її винесення і набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Шевченківський районний суд міста Києва.

Строк пред`явлення постанови до виконання 3 (три) місяці.

Суддя: Н.Г.Притула

СудШевченківський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення14.01.2025
Оприлюднено20.01.2025
Номер документу124493306
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру

Судовий реєстр по справі —761/48335/24

Постанова від 14.01.2025

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд міста Києва

Притула Н. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні