Справа № 947/1587/25
Провадження № 1-кс/947/809/25
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10.01.2025 року слідчий суддя Київського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , за участю слідчого ОСОБА_3 , розглянувши у закритому судовому засіданні в м. Одесі клопотання заступника начальника відділу СУ Головного управління Національної поліції в Одеській області ОСОБА_3 , яке погоджене з прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_4 , про надання дозволу на проведення огляду в рамках кримінального провадження № 42024160000000187 від 10.10.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України,-
ВСТАНОВИВ:
В провадження слідчого судді Київського районного суду м. Одеси надійшло клопотання сторони обвинувачення про надання дозволу на проведення огляду, з якого вбачається, що слідчим управлінням Головного управління Національної поліції
в Одеській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42024160000000187від 10.10.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
Процесуальне керівництво у кримінальному провадженні здійснюється Спеціалізованою екологічною прокуратурою (на правах відділу) Одеської обласної прокуратури.
В ході досудового розслідування встановлено, що посадові особи Одеської міської ради (далі ОМР) лобіюють «Проект землеустрою щодо організації і встановлення меж територій земель водного фонду та водоохоронної зони уздовж Чорного моря на території м. Одеси».
Так, Департаментом комунального майна ОМР (на той час)замовлено, оплачено і прийнято документацію по встановленню меж водоохоронної зони уздовж Чорного моря на території міста Одеси. Розробником зазначеного проекту обрано ТОВ «ІнагроГрупп», ЄДРПОУ 338718939 (фірма підконтрольна ОСОБА_5 ).
Вказаним проектом фактично пропонується встановити протяжність морського узбережжя міста площею 70 га (фактично зменшити з 210 гектарів).
Протяжність узбережжя моря в Одесі, за Генпланом, складає 31,5 км, із них 10,5 км займає Одеський морський торгівельний порт, військові та стратегічні об`єкти. Враховуючи викладене, недоторканна прибережна захисна смуга займає 2100000 м2, або 210 гектарів. Натомість, у проекті рішення Одеської міськради така зона складала на третину менше 70 га.
Посадові особи ОМР, під час презентації зазначеного проекту, пояснювали такі підрахунки у проекті небажанням «загрузнути у судових спорах» із власниками усіх незаконних забудов, зведених на узбережжі.
Таким чином, ОМР намагалась, прийняттям та затвердженням вказаної документації із землеустрою легалізувати всі незаконні забудови узбережжя (дві третини площі) та, як наслідок, відібрати в українців законний доступ до моря.
Водний кодекс України прямо вказує, що прибережна захисна смуга може бути лише у державній чи комунальній власності. Прибережна смуга має складати не менше 100 метрів від узрізу води.
Щойно буде затверджено проект Одеської міськради, оскаржити законність забудови узбережжя буде неможливо.
За даними кваліфікованих джерел земельної сфери, «Проект землеустрою щодо організації і встановлення меж територій земель водного фонду та водоохоронної зони уздовж Чорного моря на території м. Одеси» суперечить Закону України «Про землеустрій», Земельному та Водному Кодексам України.
За наявними даними, у 2018 році тогочасне Міністерство екології та природних ресурсів вже здійснювало спробу зупинити хід проекту. Тоді екс-міністр екології ОСОБА_6 намагався відкликати погодження проекту, звернувшись з листом до Одеської міськради «Про передчасність рішення Мінприроди та необхідність додаткового опрацювання проекту». Саме це розмите формулювання надало можливість ТОВ «ІнагроГрупп» оскаржити дії Мінекології в Окружному адміністративному суді міста Києва, розблокувавши шлях для остаточного схвалення рішення Одеською міськрадою.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 26.09.2019 передбачено скасування та прийнято нове рішення, яким у задоволені позовних вимог ТОВ «ІнагроГрупп» до Міністерства екології та природних ресурсів України, за участю третьої особи - Департаменту комунальної власності Одеської міської ради про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії - відмовити повністю.
14.01.2020 колегією суддів Шостого апеляційного адміністративного суду винесено Постанову, якою апеляційну скаргу Міністерства екології та природних ресурсів України задоволено.
25.02.2020 колегією суддів Касаційного адміністративного суду Верховного суду винесено ухвалу, якою відмовлено у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою ТОВ «ІнагроГрупп» на постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 14.01.2020 по справі № 640/10313/19 за позовом ТОВ «ІнагроГрупп» до Міністерства екології та природних ресурсів України, за участю третьої особи Департаменту комунальної власності Одеської міської ради про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії.
За наявними даними, мер міста Одеса ОСОБА_7 звертався листом до Міндовкілля з проханням розглянути питання щодо повторного розгляду документації «Проект землеустрою щодо організації і встановлення меж територій водного фонду та водоохоронної зони уздовж Чорного моря на території міста Одеси» з метою подальшого його погодження.
Встановлено, що ТОВ «ІнагроГрупп» на початку вересня 2024 року зверталося до ОМР із заявою про затвердження документації із землеустрою «Проект землеустрою щодо організації і встановлення меж територій земель водного фонду та водоохоронної зони уздовж Чорного моря на території міста Одеси», однак на черговій сесії міської ради, яка відбулася 18.09.2024, рішення щодо затвердження проекту не прийнято (виключено з порядку денного).
Зазначене питання тричі виносилося на розгляд постійної комісії з питань просторового розвитку, землеустрою та регулювання земельних відносин, при цьому, дату наступної комісії визначено на 08.11.2024.
На теперішній час, на офіційному сайті Одеської міської радиз посиланням https://omr.gov.ua/ua/acts/projects/council/ наявний проект Рішення Одеської міської ради «Про затвердження проєкту землеустрою щодо організації і встановлення меж території земель водного фонду та водоохоронної зони уздовж Чорного моря на території м. Одеси» Одеська міська рада вирішила затвердити проєкт землеустрою щодо організації і встановлення меж території земель водного фонду та водоохоронної зони уздовж Чорного моря на території м. Одеси; доручити Департаменту земельних ресурсів Одеської міської ради, відповідно до чинного законодавства України, вжити заходів щодо внесення відповідних відомостей до Державного земельного кадастру; контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію Одеської міської ради з питань просторового розвитку, землеустрою та регулювання земельних правовідносин.
За даними кваліфікованих джерел земельної сфери, «Проект землеустрою щодо організації і встановлення меж територій земель водного фонду та водоохоронної зони уздовж Чорного моря на території м. Одеси» суперечить Закону України «Про землеустрій», Земельному та Водному Кодексам України, а також не відповідає містобудівній документації Генеральному плану м. Одеси (затвердженого Рішенням Одеської міської ради №6489-VI від 25.03.2015) та Плану зонування території (зонінгу) м. Одеси (затвердженого Рішенням Одеської міської ради № 1316-VII від 19.10.2016).
Вказана інформація також міститься в електронному вигляді в Системі містобудівного кадастру (http://ombk.odessa.ua, доступ до вказаної системи обмежений у зв`язку із введенням в дію в Україні військового стану Указом Президента України №64/2022).
Таким чином,з метоюз`ясування обставин,що маютьзначення длякримінального провадження,судовим експертамОдеськогонауково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України доручено проведення експертизи з питань землеустрою.
Для проведення експертизи до експертної установи разом із постановою скеровано графічну та текстову частини Генерального плану міста Одеси, затвердженого рішенням Одеської міської ради №6489-VI від 25.03.2015,а також графічну та текстову частини Плану зонування території (зонінгу) міста Одеси, затвердженого рішенням Одеської міської ради №1316-VII від 19.10.2016 у електронному вигляді, які отримано в ході здійснення заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді тимчасового доступу до речей і документів, які перебувають у володінні структурних підрозділів Одеської міської ради, у даному випадку Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради.
Також для дослідження до експертної установи скеровано «Проект землеустрою щодо організації і встановлення меж територій земель водного фонду та водоохоронної зони уздовж чорного моря та території міста Одеси» в електронному вигляді, який отримано в ході здійснення заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді тимчасового доступу до речей і документів, які перебувають у володінні структурних підрозділів Одеської міської ради, у даному випадку Департаменту земельних ресурсів Одеської міської ради.
Разом із тим, до органу досудового розслідування надійшло клопотання судових експертів про надання доступу до об`єктів дослідження №24-6465 від 26.12.2024, зокрема, щодо забезпечення безперешкодного доступу для попереднього огляду території узбережжя Чорного моря (по частинах), на яку розповсюджується дія обмежень, у вигляді ПЗС у т.ч. на земельну ділянку з кадастровим номером 5110137500:48:001:0007.
З урахуваннямвищевикладеного,з метоюфіксації обставинкримінального правопорушення,виникла необхідністьу проведенніогляду земельної ділянки територіальної громади міста Одеси в особі Одеської міської ради з кадастровим номером: 5110137500:48:001:0007, яка відповідно до витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ-5101400572024 від 31.12.2024, розташована за адресою: м. Одеса, вул. Французький бульвар, 60
В судовому засіданні слідчий клопотання про надання дозволу на проведення огляду підтримав в повному обсязі.
Дослідивши клопотаннята матеріалиякі обґрунтовуютьдоводи клопотання,а такожвислухавши думку слідчого,слідчий суддя приходить до наступного переконання.
Відповідно дост. 233 КПК України, ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді. Під житлом особи розуміється будь-яке приміщення, яке знаходиться у постійному чи тимчасовому володінні особи, незалежно від його призначення і правового статусу, та пристосоване для постійного або тимчасового проживання в ньому фізичних осіб, а також всі складові частини такого приміщення. Не є житлом приміщення, спеціально призначені для утримання осіб, права яких обмежені за законом. Під іншим володінням особи розуміються транспортний засіб, земельна ділянка, гараж, інші будівлі чи приміщення побутового, службового, господарського, виробничого та іншого призначення тощо, які знаходяться у володінні особи.
Згідно ч. ч. 1, 2ст. 237 КПК Україниогляд проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення. Огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цьогоКодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.
Відповідно до ч. 1ст. 234 КПК України,обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке здобуте у результаті його вчинення.
Так, в судовому засіданні було встановлено, що в провадженні слідчого управлінням Головного управління Національної поліції в Одеській області здійснюється досудове розслідування перебувають матеріали кримінального провадження за №42024160000000187 від 10.10.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
В рамках даного кримінального провадження, 27.11.2024 заступником начальника відділу СУ ГУНП в Одеській області винесена постанова про доручення проведення експертизи з питань землеустрою на вирішення якої поставлено питання чи відповідає розроблена документація із землеустрою «Проект землеустрою щодо організації і встановлення меж територій земель водного фонду та водоохоронної зони уздовж чорного моря та території міста Одеси» вимогам земельного законодавства.
26.12.2024 від судового експерта ОНДІСЕ надійшло клопотання про надання доступу до об`єктів дослідження №24-6465, зокрема, щодо забезпечення безперешкодного доступу для попереднього огляду території узбережжя Чорного моря (по частинах), на яку розповсюджується дія обмежень, у вигляді ПЗС у т.ч. на земельну ділянку з кадастровим номером 5110137500:48:001:0007
Відповідно до витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ-5101400572024 від 31.12.2024, земельна ділянка з кадастровим номером 5110137500:48:001:0007 розташована за адресою: м. Одеса, вул. Французький бульвар, 60.
Слідчий суддя звертає увагу, що в результаті хакерської кібератаки, яка відбулась 19 грудня 2024 року в Україні не працює ряд державних реєстрів, зокрема реєстр нерухомості, тому не має можливості отримати дані з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, щодо вищевказаного об`єкту нерухомості
З урахуванням вищевикладеного, з метою виявлення відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення та їх фіксації, для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, проведення подальших необхідних слідчих дій, з метою прийняття у подальшому законного та обґрунтованого процесуального рішення за результатами проведення досудового розслідування, беручи до уваги правове обґрунтування клопотання сторони обвинувачення, яке в повній мірі відповідає вимогам, які ставляться до такого роду клопотань, слідчий суддя приходить до переконання, що клопотання підлягає задоволенню.
Керуючись ст. ст. 233- 235, 237 КПК України, слідчий суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання заступника начальника відділу СУ Головного управління Національної поліції в Одеській області ОСОБА_3 , яке погоджене з прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_4 , про надання дозволу на проведення огляду в рамках кримінального провадження № 42024160000000187 від 10.10.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України задовольнити.
Надати слідчим, що входять до складу групи слідчих та прокурорам, що входять до складу групи прокурорів у кримінальному провадженні № 42024160000000187 від 10.10.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, дозвіл на проведення огляду земельної ділянки територіальної громади міста Одеси в особі Одеської міської ради з кадастровим номером: 5110137500:48:001:0007, яка відповідно до витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ-5101400572024 від 31.12.2024, розташована за адресою: м. Одеса, вул. Французький бульвар, 60, з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення.
Визначити строк дії ухвали тривалістю 10 календарних днів, який обраховувати з дня постановлення ухвали слідчим суддею.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Київський районний суд м. Одеси |
Дата ухвалення рішення | 10.01.2025 |
Оприлюднено | 20.01.2025 |
Номер документу | 124495375 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Київський районний суд м. Одеси
Федулеєва Ю. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні