КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД
03110, м. Київ, вул. Солом`янська, 2-а, e-mail: inbox@kia.court.gov.ua
Єдиний унікальний номер справи № 758/7668/24 Головуючий у суді першої інстанції - Петров Д.В.
Номер провадження № 33/824/189/2025 Доповідач в суді апеляційної інстанції - Яворський М.А.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 січня 2025 року м. Київ
Київський апеляційний суд в складі судді Яворського М.А., за участю секретаря судового засідання Русан А.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду справу про адміністративне правопорушення за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на постанову Подільського районного суду міста Києва від 06 серпня 2024 року щодо притягнення:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , працюючою директором ТОВ «Арніко Трейд», проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ,
до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 485 Митного кодексу України, -
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення серії №0118/90300/24 від 20 червня 2024 року, встановлено, що 28 листопада 2022 року до Відділу митного оформлення «Львів» митного поста «Західний» Енергетичної митниці директором ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» ОСОБА_1 було подано електронну митну декларацію типу ІМ 40 ЕА № 22UA903050045528U0 (далі - ЕМД) за якою задекларовано до оформлення в митному режимі «імпорт» товар «Газ вуглеводневий скраплений паливний, пропан-бутан» за кодом 2711129700 згідно з УКТЗЕД загальною вагою - нетто 20160 кг, обсягом 38342 л та фактурною вартістю 16934,40 Євро.
Декларування вказаного товару здійснював ФОП ОСОБА_2 на підставі договору про митно-брокерське обслуговування від 01 липня 2021 року № № 01/07-АТ, укладеного з ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» в особі директора - ОСОБА_1 .
Зазначений вантаж надійшов на адресу ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 40599704, 61012, м. Харків, вул. Червоні Ряди буд. 14, кімн. 209) автомобільним транспортом д.р.н. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 на підставі зовнішньоекономічного контракту від 07 липня 2022 року № 01/07 укладеного між компанією GMG Group LLC (16192, Coastal Highway, Lewes, Delaware 19958, County of Sussex, Сполучені Штати Америки) та ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» на умовах поставки згідно з ІНКОТЕРМС - DAP- Dorohusk/Yagodzin.
Відправником зазначеного товару була польська компанія BARTER S.A. (15-281, ul. Legionowa 28, Bialystok Polska).
Перевізником зазначеного вантажу було підприємство ТОВ «МАГНОЛІЯ - 2012» (код ЄДРПОУ 37958225, Україна, 26300, Кіровоградська обл., Голованівський р-н, м. Гайворон, вул. Стуса Василя, буд. 2Г) згідно з договором про перевезення вантажів від 30 вересня 2022 року № 121, укладеного вказаним підприємством з ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» в особі директора - ОСОБА_1 .
Для здійснення митного оформлення товару директором ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» ОСОБА_1 разом з ЕМД були подані, крім інших, наступні документи: додаткова угода від 15 листопада 2022 року №13, до зовнішньоекономічного договору (контракту) від 07 липня 2022 року № 01/07; інвойс від 27 листопада 2022 року № 2005/EX/G/2022 (виставлений компанією BARTER S.A. покупцю - GMG Group LLC ), фінальний інвойс від 27 листопада 2022 року № 091 (виставлений компанією GMG Group LLC покупцю - ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД»); CMR від 27 листопада 2022 року № 2005/EX/G/2022.
Згідно з додатковою угодою від 15 листопада 2022 року № 13 до зовнішньоекономічного договору від 07 липня 2022 року № 01/07 поставка товару здійснена на умовах DAP UA Дорогуск - Ягодин згідно з ІНКОТЕРМС.
Відповідно до умов поставки DAP ІНКОТЕРМС на продавця покладаються обов`язки нести всі витрати та ризики, пов`язані з транспортуванням товару в місце призначення.
Відповідно до відомостей ЕМД та ДМВ декларантом ОСОБА_2 визначено митну вартість в розмірі 642 829, 82 грн. (за курсом НБУ станом на дату подання ЕМД) із нарахуванням в графах 47 та В необхідних до сплати митних платежів в розмірі 125 980, 01 грн. (в т. ч.: акцизний податок за ставкою 52 EUR/1 тис. л. в розмірі 75 684, 04 грн. та податок на додану вартість за ставкою 7% в розмірі 50 295,97 грн). Витрати на транспортування товару за кордоном під час митного оформлення не заявлялись.
За результатами аналізу господарської діяльності з використанням інформаційно-комунікаційних систем Державної податкової служби України (далі ІКС ДПС України), посадовими особами Енергетичної митниці було виявлено ризик не включення всіх складових до митної вартості товару, а саме витрат на транспортування товару по іноземній території до місця ввезення на митну територію України, що були понесені покупцем товару ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД».
Відповідно до інформації наявної в ІКС ДПС України (податкова накладна від 27 листопада 2022 року № 1469) ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» здійснювало розрахунки за надані міжнародні транспортні послуги з перевезення вантажу за маршрутом м. Сокулка (Польща) - п/п «Ягодин» (Україна) транспортним засобом реєстраційний номер НОМЕР_2 / НОМЕР_3 СМР від 27 листопада 2022 року №2005/ЕХ/G/2022 на користь перевізника ТОВ «МАГНОЛІЯ - 2012».
03 квітня 2024 року на підставі ст. 334, 336 Митного кодексу України (далі - МКУ) митним постом «Західний» Енергетичної митниці направлено запит (вих. № 7.6-28-02/28-02-05//30) на адресу перевізника ТОВ «МАГНОЛІЯ - 2012» з метою перевірки обставин міжнародного перевезення, зазначеної вище партії товарів, вартості витрат на транспортування та отримання завірених копій документів.
19 квітня 2024 року митним постом «Західний» Енергетичної митниці було отримано відповідь від підприємства-перевізника ТОВ «МАГНОЛІЯ - 2012» від 18 квітня 2024 року № 126 (№502/7.6-28-02 від 19 квітня 2024 року) та копії документів.
В наданих підприємством-перевізником копіях документів, серед інших, митним органом було отримано: Договір перевезення вантажів від 30 вересня 2022 року № 121 укладений між ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» (Замовник) та ТОВ «МАГНОЛІЯ - 2012» (Перевізник); рахунок-фактура від 27 листопада 2022 року № СФ-0000791 на сплату за надані транспортні послуги з доставки вантажу за межами митної території України автомобілем реєстраційний номер НОМЕР_2 / НОМЕР_3 СМР від 27 листопада 2022 року № 2005/EX/G/2022 на загальну суму 20 160,00 грн.; акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 27 листопада 2022 року № ОУ-0000671 згідно з яким Виконавцем (ТОВ «МАГНОЛІЯ - 2012») були виконані роботи (транспортні послуги з доставки вантажу за межами митної території України автомобілем реєстраційний номер НОМЕР_2 / НОМЕР_3 СМР від 27 листопада 2022 року № 2005/EX/G/2022 на загальну суму 20 160,00 грн.
Зазначені вище документи, які були надані на запит Енергетичної митниці, містять інформацію про узгоджений обсяг виконаних робіт компанією-перевізником ТОВ «МАГНОЛІЯ - 2012» з міжнародного автоперевезення автомобілем реєстраційний № НОМЕР_2 / НОМЕР_3 партії товару в сумі 20 160,00 грн., що не відповідає наданим до митного оформлення відомостям щодо сплати транспортних послуг продавцем товару та поставки товару на умовах DAP Ягодин (UA).
Згідно з даними картки обліку особи, яка здійснює операції з товарами, керівником ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» є громадянка України ОСОБА_1 .
Таким чином в діях директора ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ст. 485 Митного кодексу України, а саме дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а саме ПДВ в розмірі 1411,20 грн..
Враховуючи викладене, Державна митна служби України Енергетична митниця просила суд визнати ОСОБА_1 винною у порушенні митних правил, передбачених ч. 1 ст. 485 МК України, та накласти на неї адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 150 відсотків несплаченої суми митних платежів - 2 116,80 грн.
Постановою Подільського районного суду міста Києва від 06 серпня 2024 року ОСОБА_1 визнано винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 485 Митного кодексу України та накладено на неї адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 2 116,80 грн, що становить 150 відсотків несплаченої суми митних платежів. Стягнуто із ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 605,60 грн.
Не погоджуючись із вказаним судовим рішенням, ОСОБА_1 подала апеляційну скаргу, в якій посилається на те, що судом не надано жодного правового обґрунтування того, чому мають застосовуватись ті чи інші норми права. Постанова суду містить лише перелік документів, наданих сторонами і позиції сторін без жодного правового аналізу, що дало б змогу зрозуміти мотиви прийняття оскаржуваної постанови.
Щодо обставин декларування зазначає, що представники митних органів мають доступ до широкої бази даних щодо аналогічних товарів, які ввозяться на базисах поставки DAP, FCA і мають можливість порівняння цін, що вже само собою свідчить, що в ціну постачальника було включено суму транспортних витрат. Крім того, існує питання ділової мети і економічної доцільності господарської операції, яка втрачається у разі повторного включення вартості транспортних послуг до договірної ціни.
Вказує, що ТОВ «Анріко Трейд» було запропоновано ціну у розмірі 840 Євро за тону та в подальшому для декларування товару була заявлена ціна за одиницю товару з урахуванням суми транспортних послуг.
Обрахунок митних платежів сплачених при декларуванні товарів за ВМД типу ЕА № 220A903050045528UO (дата подання 28 листопада 2022 року, дата оформлення 30 листопада 2022 року) з ціни 840 Євро/мт. Зокрема, фактурна вартість складала 16 966,20 Євро в еквіваленті до гривні за курсом НБУ станом на 28 листопада 2022 року (37,96 грн/ Євро) - 642 829,82 з яких було сплачено акцизний податок - 75 684,04 грн та податок на додану вартість 7% - 50 295,97 грн.
Правила Incoterms-2010 визначають DAP як «Delivered at Place». Відповідно продавець вважається таким, що поставив товар, коли товар передається у розпорядження Покупця на прибуваючому транспортному засобі, готовому до розвантаження, у вказаному місці призначення. В умовах DAP право власності, ризики втрати, знищення або пошкодження майна переходять від продавця до покупця в пункті призначення, зазначеному у відповідній додатковий угоді. За умовами DAP всі витрати на перевезення з будь-якими термінальними витратами оплачуються продавцем до узгодженого пункту призначення.
Зазначає, що взагалі відсутня технічна можливість додавання транспортних послуг при базисі поставки DAP в програмі «Єдине вікно для міжнародної торгівлі» Єдиний державний інформаційний портал Державної митної служби України.
Подані декларантом відповідно до ч. 2 ст. 53 МК України документи підтверджують складові митної вартості за першим методом, дозволяють ідентифікувати оцінюваний товар та містять об`єктивні дані, що піддаються обчисленню. Договір, додаткова угода, інвойс складені на базис поставки DAP UA Ягодин, і не визнані в установленому законом порядку недійсними, а тому є чинними і відповідають домовленостям сторін.
Оскільки поставка товару здійснюється на умовах DAP Україна (згідно з Правилами ІНКОТЕРМС в редакції 2010), то витрати на перевезення уже включені у вартість товару, адже відповідно до умов постачання DAP. За умовами поставки DAP витрати на перевезення (фрахт) сплачує продавець, однак в дійсності вони сплачуються покупцем, оскільки вартість перевезення (фрахт) включається продавцем в загальну ціну товару.
Вказана господарська операція (компенсація транспортних послуг) підтверджується первинними документами: акт-рахунок FR/30/11/2022 від 27 листопада 2022 року у розмірі 531,42 Євро, фактично за перевезення товару за міжнародною автомобільною накладною 2005/EX/G/2022 від 27 листопада 2022 року за маршрутом Сокулка (Польща) - Ягодин (Україна) загальна довжина якого складає 245 км.
Компенсація суми транспортних послуг за актом-рахунком про компенсацію транспортних послуг від 30 листопада 2022 року, здійснена Продавцем GMG Group LLC в повному обсязі, що знайшло своє відображення в бухгалтерському обліку ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД», про що було письмово повідомлено митний орган на стадії досудового провадження.
Натомість, в обґрунтування наявності в діях ОСОБА_1 складу правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 485 МКУ, представники митного органу в своїх доводах зазначають, що факт компенсації навпаки підтверджує вину ОСОБА_1 , та стверджують, що можливість такого відшкодування не врегульовано законодавством.
Враховуючи викладене, просить скасувати оскаржувану постанову та закрити провадження у справі відносно ОСОБА_1 за відсутністю складу адміністративного правопорушення.
При апеляційному розгляді справи представник апелянта адвокат Дегтярьова О.П. підтримала подану апеляційну скаргу та просила її задовольнити, оскаржувану постанову суду першої інстанції скасувати, а провадження у справі закрити.
При апеляційному розгляді справи представники Київської митниці Герега К.М. та Холодкова О.С. заперечили щодо доводів, викладених в апеляційній скарзі та просили залишити її без задоволення, а оскаржувану постанову суду першої інстанції - без змін.
Заслухавши доповідь судді, пояснення учасників справи, які з`явились на судовий розгляд до суду апеляційної інстанції, дослідивши матеріали провадження та перевіривши доводи апеляційної скарги, суд приходить до висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до положень статті 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Вивченням матеріалів справи встановлено, що суд першої інстанції згідно з ст.ст.486, 489, 495 МК України не достатньо всебічно, повно та об`єктивно з`ясував обставини справи, не дав належну оцінку доказам у їх сукупності і виніс постанову, зміст якої не відповідає вимогам ст.527 МК України, ст.283 КУпАП. Висновки суду першої інстанції про наявність правових підстав для притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.485 МК України є необґрунтованими з огляду на наступне.
Так, у відповідності до ч.1 ст.458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил, як це передбачено ч. 2 ст. 459 МК України, можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням (ч.1 ст.486 МК України).
Відповідно до ст. 489 МК України посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Вказаних вимог закону судом першої інстанції дотримано не було.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, 28 листопада 2022 року до Відділу митного оформлення «Львів» митного поста «Західний» Енергетичної митниці директором ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» ОСОБА_1 було подано електронну митну декларацію типу ІМ 40 ЕА № 22UA903050045528U0 (далі - ЕМД) за якою задекларовано до оформлення в митному режимі «імпорт» товар «Газ вуглеводневий скраплений паливний, пропан-бутан» за кодом 2711129700 згідно з УКТЗЕД загальною вагою - нетто 20160 кг, обсягом 38342 л та фактурною вартістю 16934,40 Євро.
Декларування вказаного товару здійснював ФОП ОСОБА_2 на підставі договору про митно-брокерське обслуговування від 01 липня 2021 року № № 01/07-АТ, укладеного з ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» в особі директора - ОСОБА_1 .
Зазначений вантаж надійшов на адресу ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 40599704, 61012, м. Харків, вул. Червоні Ряди буд. 14, кімн. 209) автомобільним транспортом д.р.н. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 на підставі зовнішньоекономічного контракту від 07 липня 2022 року № 01/07 укладеного між компанією GMG Group LLC (16192, Coastal Highway, Lewes, Delaware 19958, County of Sussex, Сполучені Штати Америки) та ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» на умовах поставки згідно з ІНКОТЕРМС - DAP- Dorohusk/Yagodzin.
Відправником зазначеного товару була польська компанія BARTER S.A. (15-281, ul. Legionowa 28, Bialystok Polska).
Перевізником зазначеного вантажу було підприємство ТОВ «МАГНОЛІЯ - 2012» (код ЄДРПОУ 37958225, Україна, 26300, Кіровоградська обл., Голованівський р-н, м. Гайворон, вул. Стуса Василя, буд. 2Г) згідно з договором про перевезення вантажів від 30 вересня 2022 року № 121, укладеного вказаним підприємством з ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» в особі директора - ОСОБА_1 .
Для здійснення митного оформлення товару директором ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» ОСОБА_1 разом з ЕМД були подані, крім інших, наступні документи: додаткова угода від 15 листопада 2022 року №13, до зовнішньоекономічного договору (контракту) від 07 липня 2022 року № 01/07; інвойс від 27 листопада 2022 року № 2005/EX/G/2022 (виставлений компанією BARTER S.A. покупцю - GMG Group LLC ), фінальний інвойс від 27 листопада 2022 року № 091 (виставлений компанією GMG Group LLC покупцю - ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД»); CMR від 27 листопада 2022 року № 2005/EX/G/2022.
Згідно з додатковою угодою від 15 листопада 2022 року № 13 до зовнішньоекономічного договору від 07 липня 2022 року № 01/07 поставка товару здійснена на умовах DAP UA Дорогуск - Ягодин згідно з ІНКОТЕРМС.
Відповідно до умов поставки DAP ІНКОТЕРМС на продавця покладаються обов`язки нести всі витрати та ризики, пов`язані з транспортуванням товару в місце призначення.
Відповідно до відомостей ЕМД та ДМВ декларантом ОСОБА_2 визначено митну вартість в розмірі 642 829, 82 грн. (за курсом НБУ станом на дату подання ЕМД) із нарахуванням в графах 47 та В необхідних до сплати митних платежів в розмірі 125 980, 01 грн. (в т. ч.: акцизний податок за ставкою 52 EUR/1 тис. л. в розмірі 75 684, 04 грн. та податок на додану вартість за ставкою 7% в розмірі 50 295,97 грн). Витрати на транспортування товару за кордоном під час митного оформлення не заявлялись.
За результатами аналізу господарської діяльності з використанням інформаційно-комунікаційних систем Державної податкової служби України (далі ІКС ДПС України), посадовими особами Енергетичної митниці було виявлено ризик не включення всіх складових до митної вартості товару, а саме витрат на транспортування товару по іноземній території до місця ввезення на митну територію України, що були понесені покупцем товару ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД».
Відповідно до інформації наявної в ІКС ДПС України (податкова накладна від 27 листопада 2022 року № 1469) ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» здійснювало розрахунки за надані міжнародні транспортні послуги з перевезення вантажу за маршрутом м. Сокулка (Польща) - п/п «Ягодин» (Україна) транспортним засобом реєстраційний номер НОМЕР_2 / НОМЕР_3 СМР від 27 листопада 2022 року №2005/ЕХ/G/2022 на користь перевізника ТОВ «МАГНОЛІЯ - 2012».
03 квітня 2024 року на підставі ст. 334, 336 Митного кодексу України (далі - МКУ) митним постом «Західний» Енергетичної митниці направлено запит (вих. № 7.6-28-02/28-02-05//30) на адресу перевізника ТОВ «МАГНОЛІЯ - 2012» з метою перевірки обставин міжнародного перевезення, зазначеної вище партії товарів, вартості витрат на транспортування та отримання завірених копій документів.
19 квітня 2024 року митним постом «Західний» Енергетичної митниці було отримано відповідь від підприємства-перевізника ТОВ «МАГНОЛІЯ - 2012» від 18 квітня 2024 року № 126 (№502/7.6-28-02 від 19 квітня 2024 року) та копії документів.
В наданих підприємством-перевізником копіях документів, серед інших, митним органом було отримано: Договір перевезення вантажів від 30 вересня 2022 року № 121 укладений між ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» (Замовник) та ТОВ «МАГНОЛІЯ - 2012» (Перевізник); рахунок-фактура від 27 листопада 2022 року № СФ-0000791 на сплату за надані транспортні послуги з доставки вантажу за межами митної території України автомобілем реєстраційний номер НОМЕР_2 / НОМЕР_3 СМР від 27 листопада 2022 року № 2005/EX/G/2022 на загальну суму 20 160,00 грн.; акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 27 листопада 2022 року № ОУ-0000671 згідно з яким Виконавцем (ТОВ «МАГНОЛІЯ - 2012») були виконані роботи (транспортні послуги з доставки вантажу за межами митної території України автомобілем реєстраційний номер НОМЕР_2 / НОМЕР_3 СМР від 27 листопада 2022 року № 2005/EX/G/2022 на загальну суму 20 160,00 грн.
Зазначені вище документи, які були надані на запит Енергетичної митниці, містять інформацію про узгоджений обсяг виконаних робіт компанією-перевізником ТОВ «МАГНОЛІЯ - 2012» з міжнародного автоперевезення автомобілем реєстраційний № НОМЕР_2 / НОМЕР_3 партії товару в сумі 20 160,00 грн., що не відповідає наданим до митного оформлення відомостям щодо сплати транспортних послуг продавцем товару та поставки товару на умовах DAP Ягодин (UA).
Згідно з даними картки обліку особи, яка здійснює операції з товарами, керівником ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» є громадянка України ОСОБА_1 .
Суд першої інстанції, приймаючи постанову про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.485 МК України, мотивував своє рішення тим, що директором ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» ОСОБА_1 було здійснено заявлення в митній декларації з метою неправомірного зменшення розміру митних платежів неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості, а саме транспортні витрати до кордону, що призвело до зменшення розміру митних платежів.
Апеляційний суд не може погодитись із вказаним висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.
Згідно з вимогами ст. 245 КУпАП серед ряду завдань провадження в справах про адміністративні правопорушення є: всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи та вирішення її в точній відповідності з законом.
Відповідно до вимог ст. 252 КУпАП орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
У відповідності до вимог частини першої ст. 254 КУпАП про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженими на те посадовою особою або представником громадської організації чи органу громадської самодіяльності.
Згідно ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачена адміністративна відповідальність.
Згідно з ч. 1 ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Статтею 487 МК України передбачено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Статтею 280 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП) передбачено, що орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинене правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність, чи заподіяно матеріальну шкоду, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Аналогічні вимоги також закріплені в ст. 489 МК України.
Відповідно до ч. 1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення. Склад правопорушення - це сукупність названих у законі ознак, за наявності яких небезпечне і шкідливе діяння визнається конкретним правопорушенням. Такі ознаки мають об`єктивний і суб`єктивний характер. Тобто при складанні протоколу про порушення митних правил, інспектором митниці повинні бути враховані ознаки складу правопорушення та викладені винні дії особи повинні відповідати диспозиції статті за якою особа притягується, до відповідальності за порушення митних правил. У іншому випадку відсутність однієї із ознак складу правопорушення виключає можливість притягнення особи до відповідальності.
Відповідно до ст. 485 МК України заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі від 50 до 150 відсотків несплаченої суми митних платежів.
У відповідності до ст. 494, 495 МК України - про кожний випадок виявлення порушення митних правил уповноважена посадова особа митного органу, яка виявила таке порушення, невідкладно складає протокол за формою, установленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Зі змісту зазначених норм закону вбачається, що особа уповноважена на складання протоколу про порушення митних правил, встановивши наявність усіх складових складу адміністративного правопорушення, зобов`язана скласти протокол, в якому в обов`язковому порядку має бути зазначені суть адміністративного правопорушення, тобто, дії особи, які відповідають диспозиції статті 485 МК та утворюють об`єктивну сторону складу зазначеного правопорушення.
Оскільки у відповідності до приписів ст. 494 МК України складання протоколу про порушення митних правил передбачено виключно у випадку їх порушення, уповноважена посадова особа на момент складання протоколу повинна мати в своєму розпорядженні належні та допустимі докази, визначені ст. 495 МК України, які беззаперечно доводять вину особи у вчиненні даного правопорушення.
Як вбачається з протоколу про порушення митних правил, ОСОБА_1 обвинувачується в тому, що вона вчинила дії, спрямовані на неправомірне зменшення розміру митних платежів (а саме ПДВ в розмірі 7% від суми 20 160,00 грн) в розмірі 1 411,20 грн, шляхом подання митному органу документів, а саме сертифікатів з перевезення (походження) товару EUR.1, що видані на підставі документів, що містять неправдиві відомості щодо країни походження товарів, в результаті чого застосовано тарифну пільгу вивізного мита не у відповідності вимогам правил визначення преференційного походження товарів.
Отже, враховуючи формулювання обвинувачення, яке застосовано в протоколі про порушення митних правил, об`єктивна сторона правопорушення полягала в наданні ОСОБА_1 митному органу документів, що містять неправдиві відомості щодо не включення всіх складових до митної вартості товарів, а саме витрат на транспортування товару по іноземній території до місця вивезення на митну територію України, що були понесені покупцем товару ТОВ «Арніко Трейд».
Зміст поняття документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
Відповідно до ст. 62 Конституції України обвинувачення не може ґрунтуватися на припущеннях, а всі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
У частині 2 статті 6 Конвенції про захист прав та основоположних свобод зазначено, що кожен, кого обвинувачено у вчиненні кримінального правопорушення, вважається невинуватим доти, доки його вину не буде доведено в законному порядку.
У силу принципу презумпції невинуватості, що підлягає застосуванню у справах про адміністративні правопорушення, всі сумніви щодо події порушення та винності особи, що притягується до відповідальності, тлумачаться на її користь. Недоведені подія та вина особи мають бути прирівняні до доведеної невинуватості цієї особи.
Такі висновки містяться у постанові Верховного Суду від 08 липня 2020 року у справі № 463/1352/16-а.
Відповідно до рішення Конституційного Суду України від 22 грудня 2010 року №23-рп/2010, адміністративна відповідальність в Україні та процедура притягнення до неї ґрунтується на конституційних принципах і правовій презумпції, в тому числі, і закріпленої в статті 62 Конституції України презумпції невинуватості.
Така позиція Конституційного Суду України відповідає і правовим позиціям ЄСПЛ.
У своєму рішенні по справі «Аллене де Рібемон проти Франції» від 10 лютого 1995 року ЄСПЛ зазначив, що сфера застосування принципу презумпції невинуватості значно ширше, ніж це передбачають: презумпція невинності обов`язкова не тільки для кримінального суду, який вирішує питання про обґрунтованість обвинувачення, а й для всіх інших суспільних відносин.
ЄСПЛ підкреслює, що обов`язок адміністративного органу нести тягар доведення є складовою презумпції невинуватості і звільняє особу від обов`язку доводити свою непричетність до скоєння порушення.
Так, в рішенні від 21 липня 2011 року у справі «Коробов проти України» ЄСПЛ висловив позицію, що суд має право обґрунтувати свої висновки лише доказами, що випливають зі співіснування достатньо переконливих, чітких і узгоджених між собою висновків чи схожих неспростовних презумпції факту. Тобто таких, які не залишать місце сумнівам, оскільки наявність останніх не узгоджується зі стандартом доведення «поза розумним сумнівом».
З урахуванням наведеного, апеляційний суд приходить до висновку, що саме на митні органи покладено обов`язок доказування як події порушення митних правил, так і вини особи, що притягується до адміністративної відповідальності у вчиненні зазначених порушень.
В даному випадку, митний орган, вказуючи, що ними було виявлено ризик не включення всіх складових до митної вартості товару, а саме витрат на транспортування товару по іноземній території до місця ввезення на митну територію України, що були понесені покупцем товару ТОВ «Арніко Трейд».
Так, відповідальною особою за митне оформлення та фінансове врегулювання, виступало ТОВ «Арніко Трейд» директором якого є ОСОБА_1 .
Відповідно до відомостей ЕМД та ДМВ декларантом ОСОБА_2 визначено митну вартість в розмірі 642 829, 82 грн. (за курсом НБУ станом на дату подання ЕМД) із нарахуванням в графах 47 та В необхідних до сплати митних платежів в розмірі 125 980, 01 грн. (в т. ч.: акцизний податок за ставкою 52 EUR/1 тис. л. в розмірі 75 684, 04 грн. та податок на додану вартість за ставкою 7% в розмірі 50 295,97 грн). Витрати на транспортування товару за кордоном під час митного оформлення не заявлялись. (а.с. 7)
Відповідно до статті 248 МКУ («Початок митного оформлення»), митне оформлення розпочинається з моменту подання митному органу декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання митним органом від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію.
3 матеріалів справи вбачається, що в графі 14 «Декларант/Представник» ВМД типу IM40 22UA903050045528UO (дата подання 28.11.2022, дата оформлення 30.11.2022), значиться: «ФОП « ОСОБА_2 ».
З даних графи 54 «Місце і дата» ВМД типу IM40 22UA903050045528U0 (дата подання 28.11.2022, дата оформлення 30.11.2022), значиться: «АДРЕСА_2, ОСОБА_2 НОМЕР_4 НОМЕР_5 ІНФОРМАЦІЯ_2».
«Порядком заповнення митних декларацій за формою єдиного адміністративного документа», затвердженого наказом Мінфіну № 651 від 30 травня 2012 року», визначено правила заповнення граф митних декларацій за формою єдиного адміністративного документа, додаткових аркушів до нього (далі - додаткові аркуші), порядок унесення відомостей до доповнення, а також порядок оформлення, розподілу та використання аркушів МД.
Відповідно до зазначеного Порядку, у графі 14 «Декларант/представник» згідно з відомості про: декларанта, додатком Порядку декларуються декларантом; уповноважену особу, якщо товари декларуються особою, уповноваженою на це декларантом. Якщо товари, що переміщуються через митний особою, декларуються митним брокером, додатково кордон України зазначаються серія й номер дозволу на провадження митної брокерської діяльності та дата його видачі.
Згідно із Порядком, в графі 54 «Місце і дата» зазначаються згідно з пунктом 3 додатка до цього Порядку дані про місцезнаходження особи, відомості про яку зазначені в графі 14 МД, та фізичну особу, яка безпосередньо склала МД: прізвище, ініціали, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відповідну відмітку в паспорті) та особистий підпис. У графі також зазначаються міжнародному форматі (з урахуванням коду країни та населеного пункту або мережі оператора мобільного зв`язку) номер телефону особи, яка склала МД, та електронна адреса, що використовується для передавання електронних МД електронних документів митним органам і отримання від митних органів зворотної інформації.
Як вбачається з графи 20 умовами поставки зазначено «DAP UA Dorohusk/Yagodzin». (а.с. 12)
Відповідно до статті 6 Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність» - суб`єкти, які є сторонами зовнішньоекономічного договору (контракту), мають бути здатними до укладання договору (контракту) відповідно до цього та інших законів України та/або закону місця укладання договору (контракту). Зовнішньоекономічний договір (контракт) складається відповідно до цього та інших законів України з урахуванням міжнародних договорів України. Суб`єкти зовнішньоекономічної діяльності при складанні тексту зовнішньоекономічного договору (контракту) мають право використовувати відомі міжнародні звичаї, рекомендації, правила міжнародних органів та організацій, якщо це не заборонено прямо та у виключній формі цим та іншими законами України.
У разі застосування до міжнародного комерційного контракту права України сторони набувають права відійти від імперативних норм права України щодо купівлі продажу, пославшись на застосування диспозитивних засад Конвенції ООН про договори міжнародної купівлі-продажу товарів від 11 квітня 1980 року. Дана Конвенція була ратифікована державою Україною (дата набуття чинності для України 01.02.1991) Віденська конвенція 1980 року.
Згідно із статтею 9 Віденської конвенції 1980 року сторони зв`язані будь-яким звичаєм, щодо якого вони домовилися, та практикою, яку вони встановили у своїх відносинах. За відсутності інших домовленостей вважається, що сторони мали на увазі застосування до їх договору чи до його укладення звичаю, про який вони знали чи мали знати і який в міжнародній торгівлі широко відомий і постійно додержується сторонами в договорах такого роду й відповідній галузі торгівлі.
Відповідно до положень ч. 1, 4 статті 265 Господарського кодексу України, за договором поставки одна сторона - постачальник зобов`язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов`язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму.
Сторони для визначення умов договорів поставки мають право використовувати відомі міжнародні звичаї, рекомендації, правила міжнародних органів та організацій, якщо це не заборонено прямо або у виключній формі цим Кодексом чи законами України.
З вищенаведених підстав, суб`єкти господарювання вправі використовувати Міжнародні правила тлумачення комерційних термінів, розроблені Міжнародною торговою палатою, загальновідомі як правила ІНКОТЕРМС (International comercialterms), в тому числі, в редакції 2010 року.
Саме на цій підставі суб`єкти господарювання України використовують правила Інкотермс, зокрема в ред. 2010 року.
Інкотермс присвячені регулюванню саме тих положень, які є важливими для договору купівлі-продажу товарів, такі як: розподіл обов`язків продавця і покупця по доставці товару, встановлення моменту переходу на покупця ризиків випадків випадкової гибелі чи пошкодження товару, розподіл витрат та інше. Зазначені умови об`єднується спільним поняттям «базисні умови» або «базисні умови поставки».
Правила Інкотермс визначають обов`язки сторін щодо перевезення товару від продавця до покупця, виконання митних формальностей при експорті, імпорті, перевірки безпеки товару та розподілу затрат і ризиків між сторонами контракту.
Згідно з правилами Інкотермс 2010 передбачено 11 торгівельних термінів (у вигляді абревіатур), так умови DAP, DAT, DDP передбачають максимальні обов`язки продавця щодо доставки товару в місце призначення.
Базис поставки DAP Інкотермс - 2010 передбачає обов`язок продавця укласти договір перевезення товару до місця поставки та понести витрати замовника за таким договором.
Жодним чином не визначено вимоги до механізму реалізації цього обов`язку Продавцем, тобто для останнього не встановлені обмеження щодо, зокрема, вибору контрагента чи механізму здійснення переказу коштів на виконання обов`язку з оплати послуг перевезення.
Імперативна вимога щодо віднесення умов поставки до базису поставки DAP полягає саме в обов`язку Продавця укласти договір з перевізником щодо поставки товару до місця визначеного в зовнішньоекономічному контракті та оплаті ним таких транспортних витрат. Однак, Правила Інкотермс 2010 не містять вимог щодо способу та моменту здійснення обов`язку продавцем щодо оплати транспортних послуг.
Відповідно до контракту від 07 липня 2022 року № 01/07 укладеного між компанією GMG Group LLC (16192, Coastal Highway, Lewes, Delaware 19958, County of Sussex, Сполучені Штати Америки) та ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» на умовах поставки згідно з ІНКОТЕРМС - DAP- Dorohusk/Yagodzin
Відповідно до контракту від 07 липня 2022 року № 02/07 на транспортно - експедиційне обслуговування, в якому GMG Group LLC є Клієнтом, а ТОВ «Арніко Трейд » є Експедитором.
Базис поставки DAP, в редакції Інкотермс 2010, допускає сплату транспортно-експедиторських послуг Покупцем із заздалегідь обумовленою подальшою компенсацією таких витрат Продавцем-нерезидентом, тобто за рахунок Продавця-нерезидента.
Умови базису поставки DAP, в редакції Інкотермс 2010, не містить імперативної вимоги щодо необхідності самостійного укладення договорів із перевізними організаціями Продавцем-нерезидентом, на противагу цьому базис поставки DAP допускає можливість залучення посередника у вигляді Експедитора, що також забезпечує дотримання умов вказаного базису поставки.
Наведені висновки зумовлені перш за все тим, що умови базису DAP правил Інкотермс 2010 визначають лише зобов`язання сторін, а механізм реалізації взятих на себе зобов`язань, спосіб їх виконання, Сторони обирають на власний розсуд. Тобто, умовами базису DAP правил Інкотермс 2010. дійсно передбачено розподіл витрат Продавця та Покупця, проте в жодному вигляді не визначається конкретний механізм здійснення таких витрат, що шляхом допускає залучення зобов`язаною стороною посередників, зокрема Експедитора для здійснення перевезення, з подальшою компенсацією понесених витрат.
Поняття митної вартості є базовою категорією не лише в системі митного оподаткування, а й у системі митного контролю та митного оформлення, оскільки саме на основі митної вартості розраховуються такі платежі, як мито, митні збори, акцизний збір та податок на додану вартість.
Статтею 49 Митного кодексу України визначено, що митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.
Відповідно до частини 1 статті 52 Митного кодексу України заявлення митної вартості товарів здійснюється декларантом або уповноваженою ним особою під час декларування товарів у порядку, встановленому розділом VIII цього Кодексу та відповідною главою. Частиною 2 цієї ж статті визначено, що декларант або уповноважена ним особа, які заявляють митну вартість товару, зобов`язані:
1) заявляти митну вартість, визначену ними самостійно, у тому числі за результатами консультацій з митним органом;
2) подавати митному органу достовірні відомості про визначення митної вартості, які повинні базуватися на об`єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню;
3) нести всі додаткові витрати, пов`язані з коригуванням митної, вартості або наданням митному органу додаткової інформації.
Відповідно до п. 6 ч. 2 ст. 53 Митного кодексу України, документами, які підтверджують митну вартість товарів, є: транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів.
Саме такі тлумачення правилам Інкотермс 2010 визначають DAP, які викладені у висновку науково - правової експертизи № 10431 з питань щодо умов базису поставки DAP Інкотермс, в редакції 2010, зокрема можливості сплати транспортно - експедиторських послуг Покупцем, як Експедитором, із заздалегідь обумовленою подальшою компенсацією таких витрат Продавцем - нерезидентом в межах вказаного базису, а також складових митної вартості товару, які апеляційним судом прийняті як належний доказ. (а.с. 28 - 38 т. 2).
Апеляційний суд погоджується з доводами апеляційної скарги про те, що оскільки поставка товару здійснюється на умовах DAP Україна (згідно з Правилами ІНКОТЕРМС в редакції 2010), то такі витрати на перевезення уже включені у вартість товару, адже відповідно до умов постачання DAP. За умовами поставки DAP витрати на перевезення (фрахт) сплачує продавець, однак в дійсності вони сплачуються покупцем, оскільки вартість перевезення (фрахт) включається продавцем в загальну ціну товару.
Декларантом під час митного оформлення було подано контракт « 01/07 від 07 липня 2022 року (а.с. 20-24) та додаткову угоду № 13 від 15 листопада 2022 року ( а.с. 25), інвойс від 27 листопада 2022 року № 091 (а.с. 16), які підтверджують ціну товару та умови поставки DAP, визначені експортером (GVG GROUP LLC) та імпортером (ТОВ «Арніко Трейд»). Платіжні доручення та фінальний інвойс підтверджують сплачену ціну за контрактом та додатковою угодою на підставі яких ведеться податковий та бухгалтерський обліку (а.с. 18).
Згідно до висновку науково-правової експертизи №10431, проведеної 30 вересня 2024 року доцентом кафедри приватного права Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана, членом Науково-консультативної Ради Верхового Суду Олександром Єфімовим - «1. Базис поставки DAP, в редакції Інкотермс 2010, допускає сплату транспортно-експедиторських послуг Покупцем за рахунок Продавця та із заздалегідь обумовленою подальшою компенсацією таких витрат Продавцем-нерезидентом. 2. Умови базису поставки DAP, в редакції Інкотермс 2010, не містить імперативну вимогу щодо необхідності самостійного укладення договорів із перевізними організаціями Продавцем-нерезидентом, на противагу цьому базис поставки DAP допускає можливість залучення посередника у вигляді Експедитора, що також забезпечує дотримання умов вказаного базису поставки. Наведені висновки зумовлені перш за все тим, що умови базису DAP правил Інкотермс 2010 визначають лише зобов`язання сторін, а механізм реалізації взятих на себе зобов`язань Сторони обирають на власний розсуд. Тобто, умовами базису DAF правил Інкотермс 2010, передбачено саме розподіл витрат між Продавцем та Покупцем, проте в жодному вигляді не визначається конкретний механізм здійснення таких витрат, що цілком допускає залучення посередників з подальшою компенсацією понесених витрат. 3. Враховуючи предмет дослідження, транспортні витрати Продавця які сплачувались Експедитором, однак з подальшою компенсацією булі закладені в ціну товару, яка вказувалась при митному оформленні, а тому у Покупця при митному декларування був відсутній обов`язок щодо додаткового включення транспортних витрат, здійснених ним як Експедитором за окремим договором. Як і відсутній обов`язок Покупця за договором поставки, включати до митної вартості витрати на транспортні послуги, що ним понесені по доставці товару на митній території України. 4. Факт оплати Покупцем, як Експедитором за окремим договором транспортних послуг на базисі поставки DAP, тобто здійснення витрат за рахунок Продавця у разі імпорту товару не впливає на митну вартість товару шляхом її заниження. 5. Єдиною формою митного контролю на підставі якої може бути факт завищення чи заниження митної вартості товару є на перевірка, в результат якої встановлюється відповідний акт» (а.с. 28-39 т.2) .
Подібний висновок щодо укладення зовнішньоекономічного контракту №01/07 від 07 липня 2022 року між компанією GMG Group LLC (16192, Coastal Highway, Lewes, Delaware 19958, County of Sussex, Сполучені Штати Америки) та ТОВ «АРНІКО ТРЕЙД» та контракту від 07 липня 2022 року № 02/07 на транспортно - експедиційне обслуговування, між компанією GMG Group LLC та ТОВ «Арніко Трейд » ів астині правильності застосування вибору базису поставки DAP, згідно правилд Ікотермс 2010 наданий Торгово-промисловою палатою України від 30 вересня 2024 року №2290/1.5-7.1 (а.с. 41-50 т.2).
Таким чином, апеляційний суд доходить висновку, що транспортні витрати Продавця, які сплачувались Експедитором, з подальшою компенсацією (відповідно до договірних відносин на підставі Контракту № 02/07 від 07.07.2022) були закладені в ціну товару, яка вказувалась при митному оформленні, а тому в ТОВ «Арніко Трейд» при митному декларування був відсутній обов`язок щодо включення транспортних витрат, здійснених ним як Експедитором. Як і відсутній обов`язок в ТОВ «Арніко Трейд», уже в якості Покупця за Контрактом № 01/07 від 07.07.2022, включати до митної вартості витрати на транспортні послуги, що ним понесені по доставці товару по митній території України.
Отже матеріалами справи встановлено, що ні протокол про адміністративне правопорушення, ні долучені до матеріалів справи докази не містять даних про конкретні відомості, що були невірно зазначені ОСОБА_1 з метою неправомірного зменшення розміру сплати митних платежів. Також, митними органами не надано будь-яких доказів, які б підтверджували, що при заповненні електронної митної декларації у ОСОБА_1 був наявний умисел на вчинення дій, спрямованих на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру.
Таким чином, матеріали справи не містять будь-яких доказів, які б беззаперечно вказували на те, що ОСОБА_1 вчинила дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів шляхом заявлення в митній декларації неправдивих відомостей необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, у зв`язку із чим апеляційний суд визнає погоджується з доводами апеляційної скарги в частині відсутності в діях ОСОБА_1 складу правопорушення передбаченого ст. 485 МК України, диспозиція якого була викладена в протоколі про порушення митних правил.
Отже, висновки суду першої інстанції не відповідають фактичним обставинам справи, не ґрунтуються на наявних у справі доказах а тому постанова суду підлягає скасуванню з винесенням нової постанови про визнання ОСОБА_1 не винною у вчиненні правопорушення передбаченого ст. 485 КУпАП.
Керуючись положеннями статті 284, 293, 294 КУпАП, Київський апеляційний суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 задовольнити.
Постанову Подільського районного суду міста Києва від 06 серпня 2024 року скасувати та ухвалити по справі нову постанову, якою провадження у справі про ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.485 Митного кодексу України закрити за відсутністю у її діях складу адміністративного правопорушення, тобто із підстав, передбачених п.1 ч.1 ст. 247 КУпАП.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною і оскарженню не підлягає.
Суддя Київського
апеляційного суду М.А. Яворський
Суд | Київський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.01.2025 |
Оприлюднено | 20.01.2025 |
Номер документу | 124496026 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Київський апеляційний суд
Яворський Микола Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні