Рішення
від 16.01.2025 по справі 280/10353/24
НЕ ВКАЗАНО

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

16 січня 2025 року Справа № 280/10353/24 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сацького Р.В. розглянувши в письмовому проваджені за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Преображенське"

до Головного сервісного центру МВС в особі Територіального сервісного центру МВС № 2342 Регіонального сервісного центру ТСЦ МВС у Дніпропетровській та Запорізькій областях

про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

07.11.2024 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Преображенське» (далі позивач) до Головного сервісного центру Головний сервісний центр МВС в особі Територіального сервісного центру МВС № 2342 Регіонального сервісного центру ТСЦ МВС у Дніпропетровській та Запорізькій областях (далі відповідач), в якій позивач просить суд:

- розгляд справи здійснювати в порядку загального позовного провадження;

- визнати протиправною бездіяльність Головного сервісного центру МВС (місцезнаходження: 04071, м. Київ, вул. Лук`янівська, буд. 62, код за ЄДРІІОУ 40109173) в особі Територіального сервісного центру МВС № 2342 Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Дніпропетровській та Запорізькій областях, яка полягає у відмові перезакріпити номерний знак НОМЕР_1 за товариством з обмеженою відповідальністю «Преображенське» (місцезнаходження: 70545, Запорізька обл., Пологівський (до адміністративного поділу - Оріхівський) р-н, с. Червона Криниця, вул. Зоряна, 1, код за СДРПОУ 30338510);

- зобов`язати Головний сервісний центр МВС (місцезнаходження: 04071. м. Київ, вул. Лук`янівська, буд. 62, код за ЄДРПОУ 40109173) в особі Територіального сервісного центру МВС № 2342 Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Дніпропетровській та Запорізькій областях безоплатно перезакріпити номерний знак НОМЕР_1 за товариством з обмеженою відповідальністю «Преображенське» (місцезнаходження: 70545, Запорізька обл., Пологівський (до адміністративного поділу - Оріхівський) р-н, с. Червона Криниця, вул. Зоряна, 1, код за ЄДРПОУ 30338510);

- стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Головного сервісного центру МВС (місцезнаходження: 04071, м. Київ, вул. Лук`янівська, буд. 62, код за СДРПОУ 40109173) в особі Територіального сервісного центру МВС № 2342 Регіонального сервісного центру ГСІД МВС у Дніпропетровській та Запорізькій областях на користь товариство з обмеженою відповідальністю «Преображенське» (місцезнаходження: 70545, Запорізька обл., Пологівський р-н, с. Червона Криниця, вул. Зоряна, 1, код за ЄДРПОУ 30338510) сплачений судовий збір у розмірі 3 028, 00 грн.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначає, що ним подано до відповідача заяву щодо відповідального зберігання номерного знаку НОМЕР_1 , а також квитанцію про сплату за послуги збереження номерних знаків до 09.09.2024. 15.08.2024 TOB «Новий Заповіт» подало до ТСЦ 2342 відповідне звернення № 15/08-1, у якому прохало перезакріпити належний йому номерний знак НОМЕР_1 за транспортним засобом іншого власника. Проте, листом відповідача, позивачу відмовлено у перезакріпленні номерного знаку. Зазначає, що згідно абзацу 5 пункту 42 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 № 1388 (далі - Порядок) можуть за зверненням власників перезакріплюватися за іншими транспортними засобами, придбаними таким власником або його дітьми, іншим із подружжя, батьками (за умови документального підтвердження таких родинних відносин відповідно до законодавства). Порядком не передбачено можливість безоплатного закріплення/перезакріплення номерних знаків з відповідною комбінацією цифр, за іншими транспортними засобами юридичних осіб, при зміні їх власників у будь який спосіб, як це передбачено для фізичних осіб, які мають відповідні родинні відносини. Відповідач вважає, що відмова відповідача у закріпленні за ним номерного знака НОМЕР_1 , який було передано на зберігання TOB «Новий Заповіт», є незаконною бездіяльністю. Просить задовольнити позов.

Ухвалою суду від 15.11.2024 відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі № 280/10353/24.

Відповідач подав відзив на позовну заяву вх. № 54891 від 29.11.2024, в якому вказує, що номерні знаки з відповідною комбінацією цифр у разі перереєстрації транспортних засобів, за якими вони закріплені, у зв`язку із зміною їх власників (крім випадків, передбачених абзацом восьмим цього пункту), за бажанням особи, яка замовила послугу з перереєстрації, можуть залишатися за такими транспортними засобами. Залишення номерних знаків з відповідною комбінацією цифр за транспортним засобом здійснюється за умови оплати особою, яка замовила послугу з перереєстрації, послуги з присвоєння буквено-цифрової комбінації номерних знаків з їх видачею або без такої, що містять відповідну комбінацію. Зазначає, що у вказаному листі йдеться не про відмову у перереєстрації транспортного засобу позивача як таку, а про відмову безоплатного перезакріплення номерного знаку НОМЕР_1 , про що свідчить останній абзац вказаного листа, яким зазначено про можливість здійснення перереєстрації транспортного засобу позивача на умовах Порядку № 1388 у будь-який час. Також вказує, що відповідно до пункту 392 Переліку вартість послуги за присвоєння автомобілям та автобусам буквено-цифрової комбінації номерних знаків, що містить відповідну комбінацію із чотирьох однакових цифр, як у випадку позивача, становить 50000 грн. З урахуванням відповідних норм порядків № 1388 та №1098 надання безоплатної послуги позивачу з закріплення/перезакріплення номерного знаку НОМЕР_1 з присвоєнням відповідної буквено-цифрової комбінації номерних знаків, що містить відповідну комбінацію із чотирьох однакових цифр, як у випадку позивача, не передбачено. На підставі викладеного, просить у задоволенні позову відмовити.

Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Згідно з п. 10 ч. 1 ст. 4 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ч. 4 ст. 243 КАС України, судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд встановив наступне.

13.03.2024 товариством з обмеженою відповідальністю «Новий Заповіт» на підставі письмової заяви останнього на відповідальне зберігання Територіального сервісного центру МВС № 2342 Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Дніпропетровській та Запорізькій областях строком по 09.09.2024 (включно) було передано номерні знаки НОМЕР_1 , а також оплачено відповідну послугу.

15.08.2024 користуючись правом, згідно Порядку, TOB «Новий Заповіт» подало до ТСЦ 2342 відповідне звернення № 15/08-1, у якому прохало перезакріпити належний йому номерний знак НОМЕР_1 за транспортним засобом іншого власника - товариства з обмеженою відповідальністю «Преображенське», яке є правонаступником TOB «Новий Заповіт» у зв`язку з припиненням останнього, шляхом приєднання до позивача.

Листом від 10.09.2024 № 31/29/2342/29-7880-2024 Територіальний сервісний центр МВС № 2342 Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Дніпропетровській та Запорізькій областях Головного сервісного центру МВС відмовило TOB «Новий Заповіт» у перезакріпленні номерного знаку НОМЕР_1 за іншим власником.

Не погоджуючись з відмовою відповідача здійснити перереєстрацію транспортного засобу з безоплатним залишенням державного номера НОМЕР_1 та з вимогою вчинити дії, позивач звернувся із вказаною позовною заявою до суду.

Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.

Частиною другою статті 19 Конституції Україні передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно положень статті 34 Закону України "Про дорожній рух" від 30 червня 1993 року № 3353-ХІІ (далі - Закон № 3353-ХІІ), державна реєстрація транспортного засобу полягає у здійсненні комплексу заходів, пов`язаних із перевіркою документів, які є підставою для здійснення реєстрації, а також відсутності будь-яких обтяжень, у тому числі за даними Державного реєстру обтяжень рухомого майна, звіркою і, за необхідності, дослідженням ідентифікаційних номерів складових частин та оглядом транспортного засобу, присвоєнням буквено-числової комбінації номерних знаків з їх видачею або без такої, оформленням і видачею реєстраційних документів та/або їх формуванням в електронному вигляді.

Державний облік зареєстрованих транспортних засобів включає в себе процес реєстрації, накопичення, узагальнення, зберігання та передачі інформації про зареєстровані транспортні засоби та їх власників.

Державній реєстрації та обліку підлягають призначені для експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування транспортні засоби усіх типів: автомобілі, автобуси, мотоцикли всіх типів, марок і моделей, самохідні машини, причепи та напівпричепи до них, мотоколяски, інші прирівняні до них транспортні засоби та мопеди, що використовуються на автомобільних дорогах державного значення.

Державна реєстрація та облік автомобілів, автобусів, мотоциклів та мопедів усіх типів, марок і моделей, самохідних машин, причепів та напівпричепів до них, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів здійснюються територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України.

У разі звернення особи, яка внесена до Єдиного реєстру боржників, для здійснення перереєстрації, зняття з обліку транспортного засобу з метою його відчуження територіальні органи Міністерства внутрішніх справ України зобов`язані відмовити у вчиненні реєстраційної дії, про що не пізніше наступного робочого дня повідомити зазначений у Єдиному реєстрі боржників орган державної виконавчої служби або приватного виконавця із зазначенням відомостей про такий транспортний засіб.

Для автоматизованого обліку транспортних засобів, що використовуються на вулично-дорожній мережі загального користування і підлягають державній або відомчій реєстрації, та відомостей про їх власників та належних користувачів ведеться Єдиний державний реєстр транспортних засобів, держателем якого є Міністерство внутрішніх справ України.

Відповідно до ч.ч. 11-12 Закону № 3353-ХІІ, власники транспортних засобів та особи, які використовують їх на законних підставах, зобов`язані зареєструвати (перереєструвати) належні їм транспортні засоби протягом десяти діб після придбання, митного оформлення, одержання транспортних засобів або виникнення обставин, що потребують внесення змін до реєстраційних документів.

На зареєстровані транспортні засоби оформляються та видаються реєстраційні документи, зразки яких затверджуються Кабінетом Міністрів України, та/або електронне свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, таким транспортним засобам присвоюються номерні знаки (їх буквено-цифрова комбінація). Закупівля за державні кошти бланків реєстраційних документів та номерних знаків на транспортні засоби здійснюється відповідно до вимог законодавства органами, на які покладено обов`язок з їх реєстрації. Номерні знаки повинні відповідати встановленим зразкам та вимогам.

Єдина на території України процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (далі - транспортні засоби), оформлення та видачі реєстраційних документів і номерних знаків, встановлюється "Порядком державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07 вересня 1998 року № 1388 (далі - Порядок № 1388).

Згідно п. 6 Порядку № 1388 транспортні засоби реєструються за юридичними та фізичними особами в сервісних центрах МВС або через центри надання адміністративних послуг. Державна реєстрація нових транспортних засобів може проводитися сервісними центрами МВС за участю суб`єктів господарювання, які стоять на обліку в Головному сервісному центрі МВС, здійснюють продаж таких транспортних засобів та уклали з Головним сервісним центром МВС відповідний договір. Транспортні засоби, що належать декільком фізичним або юридичним особам (співвласникам), за їх письмовою заявою реєструються за однією з таких осіб. У разі відсутності одного із співвласників державна реєстрація транспортних засобів проводиться на підставі його письмової заяви.

Пунктом 8 Порядку № 1388 встановлено, що державна реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, поданих особисто або уповноваженим представником, і документів, що посвідчують їх особу, підтверджують повноваження представника (для фізичних осіб - нотаріально посвідчена довіреність, для юридичних осіб - організаційно-розпорядчий документ про проведення державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортних засобів та видана юридичною особою довіреність), а також правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення (далі - правомірність придбання) транспортних засобів, відповідність конструкції транспортних засобів установленим вимогам безпеки дорожнього руху, а також вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстраційних документів. Не допускаються до державної реєстрації транспортні засоби з правим розташуванням керма (за винятком транспортних засобів, які були зареєстровані в підрозділах Державтоінспекції до набрання чинності Законом України "Про дорожній рух").

Відповідно до абз. 1, 3 п. 34 Порядку № 1388, перереєстрація транспортних засобів, які передаються у зв`язку з реорганізацією юридичних осіб, проводиться на підставі актів приймання-передачі транспортних засобів за формою згідно з додатком 2, свідоцтва про реєстрацію, а також засвідчених у встановленому порядку копій рішень власників про реорганізацію.

Відповідно до п. 42 Порядку номерні знаки із перереєстрованих або знятих з обліку транспортних засобів за умови відповідності їх інформаційного змісту щодо адміністративно-територіальної належності, порядкового номера та серії встановленим вимогам можуть за зверненням власників перезакріплюватися за іншими транспортними засобами, придбаними таким власником або його дітьми, іншим із подружжя, батьками (за умови документального підтвердження таких родинних відносин відповідно до законодавства).

Як встановлено з матеріалів справи, за ТОВ «Новий Заповіт», як власником, було зареєстровано автомобіль марки MERSEDES-BENZ моделі GLS 400, 2021 року випуску, ідентифікаційний номер НОМЕР_2 з державним номерним знаком НОМЕР_1 .

18.08.2023 загальними зборами учасників Товариства з обмеженою відповідальністю «Новий Заповіт» прийнято рішення (протокол № 18/08) про припинення (реорганізацію) Товариства, шляхом його приєднання до ТОВ «Преображенське» (код ЄДРПОУ 30338510).

Тож, в спірному випадку, перереєстрація транспортного засобу марки MERSEDES-BENZ моделі GLS 400, 2021 року випуску, ідентифікаційний номер НОМЕР_2 зумовлена реорганізацією юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю «Новий Заповіт».

Як встановлено судом, позивач просив відповідача перезакріпити за новим власником номерний знак НОМЕР_1 .

Отже, навіть якщо при вирішенні спірного питання застосовувати положення пункту 5.2 Інструкції № 379, якими передбачено можливість перезакрпілення номерного знака за новим власником, то обов`язковою умовою для перезакріплення номерного знака НОМЕР_1 є оплата послуги за видачу номерних знаків, що видаються за бажанням власників легкових автомобілів та містять визначену комбінацію із чотирьох цифр, що містить відповідну комбінацію із чотирьох однакових цифр, як у випадку позивача, становить 50 000 грн.

Разом з тим у матеріалах справи відсутні будь-які докази сплати або наміру про сплату цієї суми позивачем або новим власником транспортного засобу.

Наведене додатково свідчить про відсутність у діях відповідача ознак протиправності, адже відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не може діяти інакше, окрім як на підставах, в межах повноважень та у спосіб, що визначені чиним законодавством.

Крім того, суд зазначає, що відповідно до ч. 1 ст. 316 ЦК України правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб.

Згідно зі статтею 179 ЦК України річчю є предмет матеріального світу, щодо якого можуть виникати цивільні права та обов`язки.

Тобто номерний знак не вважається об`єктом права власності в розумінні норми цивільного права, а є ідентифікаційним знаком у процедурі державної реєстрації транспортного засобу. Вільний обіг номерного знаку у цивільному обороті не передбачено, а тому реалізація щодо нього (номерного знаку) особою права вільного володіння та розпорядження не може здійснюватись. При цьому власник транспортного засобу при його реєстрації фактично здійснює відшкодування встановленої нормативним актом вартості номерних знаків, а не придбає їх у власність, незалежно від розміру такого відшкодування.

Підтвердженням цього також є запроваджені абзацом 3 пункту 16 Порядку № 1388, обмеження щодо заборони вивезення (пересилання) за межі України номерних знаків, виданих на території України, окремо від транспортних засобів, на які вони видані.

Таким чином, суд погоджується з доводами відповідача про те, що номерні знаки не є річчю, предметом матеріального світу, щодо якого виникає право власності.

Аналогічного правового висновку дійшов Верховний Суд у постанові від 10.09.2019 у справі № 819/854/16.

Натомість, позивач просить безоплатно залишити за транспортним засобом номерний знак з відповідною комбінацією цифр (із чотирьох однакових цифр) «5555», що переліком платних послуг, які надаються підрозділами Міністерства внутрішніх справ, Національної поліції та Державної міграційної служби, і розміру плати за їх надання, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України; Перелік від 04.06.2007 № 795 включено до платних послуг.

Питання щодо безоплатного залишення за транспортним засобом номерного знаку було розглянуте у рішенні Запорізького окружного адміністративного суду від 22.05.2024 по справі № 280/1998/24.

Щодо покликання позивача на те, що він є правонаступником усього без виключення майна, а також усіх без виключення прав та обов`язків ТОВ «Новий Заповіт», суд звертає увагу на те, що порядок № 1388 не передбачає поняття «правонаступництва» та переходу прав та обов`язків у розумінні Цивільного кодексу України. До правовідносин щодо державної реєстрації (перереєстрації) транспортних засобів не можуть бути застосовані положення Цивільного кодексу України щодо правонаступництва.

З огляду на викладене, суд погоджується доводами відповідача про відсутність передбачених законодавством підстав для безоплатного перезакріплення за автомобілем марки MERSEDES-BENZ моделі GLS 400, 2021 року випуску, ідентифікаційний номер НОМЕР_2 номерного знаку з відповідною комбінацією цифр ( НОМЕР_1 ) після його перереєстрації за Товариством з обмеженою відповідальністю Преображенське у зв`язку з реорганізацією Товариства з обмеженою відповідальністю "Новий Заповіт".

Відповідно до частин 1, 2 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є такими, що не підлягають задоволенню.

У зв`язку із відмовою у задоволенні позову, розподіл судових витрат не здійснюється.

Керуючись статтями 2, 77, 139, 241, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "Преображенське" (70545, Запорізька обл., Пологівський р-н, с. Червона Криниця, вул. Зоряна, 1, код ЄДРПОУ 30338510) до Головного сервісного центру МВС (04071, м. Київ, вул. Луканівська, буд. 62, код ЄДРПОУ 40109173) в особі Територіального сервісного центру МВС № 2342 Регіонального сервісного центру ТСЦ МВС у Дніпропетровській та Запорізькій областях (69067, м.Запоріжжя, вул. Бабури козака, 9 а) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення складено у повному обсязі та підписано суддею 16 січня 2025 року.

Суддя Р.В. Сацький

СудНе вказано
Дата ухвалення рішення16.01.2025
Оприлюднено20.01.2025
Номер документу124497277
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів

Судовий реєстр по справі —280/10353/24

Постанова від 29.04.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 02.04.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 06.03.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 03.02.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Ухвала від 03.02.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шальєва В.А.

Рішення від 16.01.2025

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 15.11.2024

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні