Рішення
від 17.01.2025 по справі 420/35723/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/35723/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 січня 2025 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Завальнюка І.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕДІС Україна» до Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, Державної податкової служби України про визнання протиправним рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду із вказаним позовом, в якому просить суд визнати протиправними та скасувати рішення комісії Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 18.06.2024 № 11252655/30622532, від 18.06.2024 № 11252646/30622532, від 18.06.2024 № 11252644/30622532, від 27.06.2024 № 11314708/30622532, від 27.06.2024 № 11314704/30622532, від 27.06.2024 № 11314705/30622532, від 27.06.2024 № 11314706/30622532; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати розрахунки коригування кількісних і вартісних показників від 11.07.2023 № 63707 до податкової накладної від 18.04.2022 № 627224; від 21.07.2023 № 64397 до податкової накладної від 16.04.2022 № 623735; від 11.07.2023 № 63708 до податкової накладної від 14.04.2022 № 612285; від 11.07.2023 № 63706 до податкової накладної від 01.06.2022 № 905254; від 11.07.2023 № 63697 до податкової накладної від 29.06.2022 № 1117172; від 29.05.2024 № 7402 до податкової накладної від 13.04.2022 № 606507; від 14.07.2023 № 63994 до податкової накладної від 09.06.2022 № 973669, складені і подані на реєстрацію позивачем в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подачі на реєстрацію.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що позивачем було складено та направлено для реєстрації в ЄРПН розрахунки коригування однак спірними рішеннями Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН позивачу відмовлено у їх реєстрації. На виконання вимог пп. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПК України позивачем було направлено на адресу Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків області повідомлення про подання пояснень та копії документів щодо підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим розрахункам коригування. Не зважаючи на подання платником податків усіх необхідних документів, спірні розрахунки коригування зареєстровані не були, що зумовило позивача звернутися за судовим захистом.

Ухвалою судді від 09.12.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; постановлено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

30.12.2024 до суду від Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, Державної податкової служби України надійшов спільний відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідач позовні вимоги не визнав у повному обсязі, в задоволенні позову просив відмовити, зазначивши, що положення п.44 Порядку №1165 передбачають, що комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні). В той же час, відповідно до ст.1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію. Тобто, позивачу достеменно відомо, які саме документи є первинними в розумінні чинного законодавства. Здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу. Така правова позиція вже неодноразово викладалась Верховним Судом, зокрема у постановах від 23 жовтня 2018 року по справі №822/1817/18, від 21 травня 2019 року по справі №0940/1240/18.

Ухвалою суду від 06.01.2025 в задоволенні клопотання представника Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків із запереченнями проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження відмовлено.

Розгляд справи здійснюється без проведення судового засідання та по суті розпочатий через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі відповідно до ч. 2 ст. 262 КАС України.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість адміністративного позову та наявність підстав для його задоволення, з огляду на наступне.

Судом встановлено, що ТОВ "ТЕДІС УКРАЇНА" (30622532) зареєстровано 07.12.1999.

Основним видом діяльності за КВЕД обрано: 46.35 Оптова торгівля тютюновими виробами.

Інші види: 46.17 Діяльність посередників у торгівлі продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; 46.37 Оптова торгівля кавою, чаєм, какао та прянощами; 46.39 Неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 47.26 Роздрібна торгівля тютюновими виробами в спеціалізованих магазинах; 47.29 Роздрібна торгівля іншими продуктами харчування в спеціалізованих магазинах; 73.20 Дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки.

ТОВ «Тедіс Україна» засобами електронного зв`язку направило на реєстрацію в ЄРПН розрахунки коригування, складені ТОВ «Євро Смарт Пауер», код ЄДРПОУ 42547705 від 29.05.2024 року № 7402 /45 до податкової накладної № 606507 від 13.04.2022 року, від 10.07.2023 року № 63697 до податкової накладної від 29.06.2022 року № 1117172/2, від 11.07.2023 року №63706 до податкової накладної від 01.06.2022 № 905254/4.

Відповідно до квитанцій документи доставлено до ДПС України, документи прийнято, реєстрація зупинена на підставі п. 201.16 ст. 201 ПК України в зав`язку із тим, що розрахунки коригування подані платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Також позивачу було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в РК для розгляду питання прийняття рішення щодо реєстрації/відмови в реєстрації РК.

На виконання п. 11 Порядків №1165 позивачем було подано до контролюючого органу Повідомлення про надання пояснень та копії документів щодо розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 06.06.2024 № 9181561589, від 06.06.2024 № 9181565513, від 07.06.2024 № 9150110963, до якого було додано наступні документи. - договір зберігання № 2 від 20.09.2022 з ТОВ «Тедіс Логістик» (44895101); - договір поставки від 25.11.2021 № 136-КЕ/21/КК/УН з ТОВ «ЄВРО ЄМАРТ ПАУЕР» (42547705); - податкову накладну, розрахунок коригування, накладну на повернення, ліцензію на право оптової торгівлі тютюновими виробами, видаткову накладну, довіреність.

13.06.2024 комісією прийнято рішення про направлення на адресу позивача повідомлень від 13.06.2024 № 11225112/30622532, від 13.06.2024 № 11225115/30622532, від 13.06.2024 № 11225120/30622532 у зв`язку із відсутністю підтверджуючих документів щодо підстав для повернення коштів, сплату за товар, транспортування товару, зокрема: платіжні відомості (банківські виписки, платіжні доручення тощо), акт звірки взаєморозрахунків, сальдові відомості, ТТН.

При цьому відносно ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» (код СДРПОУ 42547705) 30.05.2024 прийнято рішення про відповідність платника критеріям ризиковості відповідно до п. 8 критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, з причин: 11 - накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності.

Контролюючим органом було запропоновано розглянути питання щодо направлення повідомлень про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією рішення про реєстрацію в ЄРПН розрахунків коригування від 29.05.2024 № 7402, від 10.07.2023 №63697, від 11.07.2023 № 63706 до податкових накладних.

На виконання п. 9 Порядку № 520 позивачем надано повідомлення про подання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.06.2024 року № 9181561589, від 17.06.2024 року № 9181565513, від 17.06.2024 року № 9150110963 до яких було додано видаткові накладні, ТТН.

Відповідно до наданих ТОВ «Тедіс Україна» документів, щодо реєстрації розрахунків коригування від 29.05.2024 року №7402, від 10.07.2023 року №63697, від 11.07.2023 року №63706 встановлено надання видаткових накладних та частково ТТН, що підтверджують отримання реалізованого та в подальшому повернутого товару.

Тобто, за поясненнями контролюючого органу у відзиві, ТОВ «Тедіс Україна» не надано документи що підтверджують підставу повернення коштів, сплату за товар, транспортування товару, зокрема: платіжні відомості (банківські виписки, платіжні доручення тощо), акт звірки взаєморозрахунків, сальдові відомості, ТТН.

При цьому, відносно ТОВ «ЄВРО ЄМАРТ ПАУЕР» (код ЄДРПОУ 42547705) 30.05.2024 року прийнято рішення про відповідність платника критеріям ризиковості відповідно до п. 8 критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, з причини: 11 - накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності.

На підставі вищезазначеного було запропоновано розглянути питання щодо відмови в реєстрації в ЄРПН розрахунків коригування від 29.05.2024 року №7402, від 10.07.2023 року №63697, від 11.07.2023 року №63706.

Контролюючим органом було прийнято рішення від 18.06.2024 року 11252644/30622532, від 18.06.2024 року № 11252646/30622532, від 18.06.2024 року № 11252655/30622532 про відмову у реєстрації розрахунків коригування від 29.05.2024 року №7402, від 10.07.2023 року №63697, від 11.07.2023 року №63706.

Надалі ТОВ «Тедіс Україна» засобами електронного зв`язку направило на реєстрацію в ЄРПН розрахунки коригування, складені ТОВ «Євро Смарт Пауер», код ЄДРПОУ 42547705 від 21.07.2023 року № 64397 до податкової накладної № 623735/15 від 16.04.2022 року, від 14.07.2023 року № 63994 до податкової накладної від 09.06.2022 року № 973669, від 11.07.2023 року № 63708 до податкової накладної від 14.04.2022 № 612285/15, від 11.07.2023 року № 63707 до податкової накладної від 18.04.2022 року № 627224/15.

Відповідно до квитанцій документи доставлено до ДПС України, документи прийнято, реєстрація зупинена на підставі п. 201.16 ст. 201 ПК України в зав`язку із тим, що розрахунки коригування подані платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Позивачу було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в РК для розгляду питання прийняття рішення щодо реєстрації/відмови в реєстрації РК.

На виконання п. 11 Порядків №1165 позивачем було подано до контролюючого органу Повідомлення про надання пояснень та копії документів щодо розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено від 17.06.2024 року № 9181566403, 17.06.2024 року № 9181566429, 17.06.2024 року № 9181560976, 17.06.2024 року № 9186947805 до яких було додано наступні документи. - договір зберігання №2 від 20.09.2022 з ТОВ «Тедіс Логістик» (код ЄДРПОУ 44895101); - договір поставки від 25.11.2021 року №136-КЕ/21/КК/УН з ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» (код ЄДРПОУ 42547705); - податкова накладна, розрахунок коригування, накладна на повернення, ліцензія на право оптової торгівлі тютюновими виробами, видаткова накладна, довіреність.

Відповідно до наданих ТОВ «Тедіс Україна» документів, щодо реєстрації розрахунків коригування від 21.07.2023 року №64397, від 14.07.2023 року №63994, від 11.07.2023 року №63708, від 11.07.2023 року №63707 встановлено відсутність підтверджуючих документів щодо підстав на повернення коштів, сплату за товар, транспортування товару, зокрема: платіжні відомості (банківські виписки, платіжні доручення тощо), акт звірки взаєморозрахунків, сальдові відомості, ТТН на реалізацію та повернення товару.

При цьому відносно ТОВ «ЄВРО ЄМАРТ ПАУЕР» (код ЄДРПОУ 42547705) 30.05.2024 року прийнято рішення про відповідність платника критеріям ризиковості відповідно до п. 8 критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, з причин: 11 - накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності.

На підставі вищезазначеного запропоновано розглянути питання щодо направлення повідомлень про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією рішення про реєстрацію в ЄРПН розрахунків коригування від 21.07.2023 року №64397, від 14.07.2023 року №63994, від 11.07.2023 року №63708, від 11.07.2023 року №63707 до податкових накладних виписаних ТОВ «Тедіс Україна» (код ЄДРПОУ 30622532).

На виконання п. 9 Порядку № 520 позивачем надано повідомлення про подання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 21.06.2024 року № 9181566403, № 9181566429, № 9181560976, № 9186947805 до яких надано видаткові накладні, ТТН.

Відповідно до наданих ТОВ «Тедіс Україна» документів, щодо реєстрації розрахунків коригування від 21.07.2023 року №64397, від 14.07.2023 року №63994, від 11.07.2023 року №63708, від 11.07.2023 року №63707 встановлено відсутність підтверджуючих документів щодо підстав для повернення коштів, сплату за товар, транспортування товару, зокрема: платіжні відомості (банківські виписки, платіжні доручення тощо), акт звірки взаєморозрахунків, сальдові відомості, ТТН.

При цьому відносно ТОВ «ЄВРО ЄМАРТ ПАУЕР» (код Є ДРПОУ 42547705) 30.05.2024 року прийнято рішення про відповідність платника критеріям ризиковості відповідно до п. 8 критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, з причин: 11 - накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності.

На підставі вищезазначеного, запропоновано розглянути питання, щодо відмови в реєстрації в ЄРПН розрахунків коригування від 21.07.2023 року №64397, від 14.07.2023 року №63994, від 11.07.2023 року №63708, від 11.07.2023 року №63707 до податкових накладних виписаних ТОВ «Тедіс Україна» (код ЄДРГЮУ 30622532).

За результатами розгляду наданих Позивачем пояснень та копій первинних документів, які складалися в ході здійснення господарських операцій з поставки товару Покупцю, Комісією ПМУ ДПС по роботі з ВПП були прийняті: 1) Рішення № 11252655/30622532 від 18.06.2024, яким відмовлено у реєстрації розрахунку коригування від 11.07.2023 № 63706/2; 2) Рішення № 11252646/30622532 від 18.06.2024, яким відмовлено у реєстрації розрахунку коригування від 10.07.2023 № 63697/2; 3) Рішення № 11252644/30622532 від 18.06.2024, яким відмовлено у реєстрації розрахунку коригування від 29.05.2024 № 7402/45; 4) Рішення № 11314708/30622532 від 27.06.2024, яким відмовлено у реєстрації розрахунку коригування від 21.07.2023 № 64397/15; 5) Рішення № 11314704/30622532 від 27.06.2024, яким відмовлено у реєстрації розрахунку коригування від 14.07.2023 № 63994; 6) Рішення № 11314705/30622532 від 27.06.2024, яким відмовлено у реєстрації розрахунку коригування від 11.07.2023 № 63708/15; 7) Рішення № 11314706/30622532 від 27.06.2024, яким відмовлено у реєстрації розрахунку коригування від 11.07.2023 № 63707/15.

Позивач вважає Комісії про відмову в реєстрації розрахунків коригування в ЄРПН необґрунтованими та такими, що винесені з порушеннями діючого податкового законодавства, у зв`язку із чим звернувся до суду із даним позовом.

Оцінивши належність, допустимість, достовірність наданих сторонами доказів, а також достатність та взаємний зв`язок у їх сукупності, суд вважає позовні вимоги підлягаючими задоволенню у зв`язку з наступним.

З огляду на матеріали справи, 25.11.2021 року між ТОВ «ТЕДІС УКРАЇНА» (Постачальник) та ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» (Покупець) був укладений договір поставки № 136-КЕ/21/КК/УН (надалі Договір).

Згідно з умовами п. 1.1 Договору, в порядку і на умовах передбачених цим Договором Постачальник зобов`язується поставляти Товар у власність Покупця відповідно до його замовлення (замовлень), а Покупець зобов`язується приймати та оплачувати Товар на умовах, зазначених у цьому Договорі.

Пунктом 1.5 Договору визначено, що під товаром розуміються наступні групи продукції: тютюнові вироби, ТВЕН, портативний електронний пристрій, товари IQOS, товари GLO, товари LIL SOLID, товари НТА, харчові продукти, нікотиновмісні порції, алкогольні напої, електронні сигарети, рідини, що використовуються в електронних сигаретах.

Пунктом 3.1 Договору визначено, що поставка Товару здійснюється на умовах цього Договору окремими партіями на підставі замовлення (замовлень) Покупця та виходячи з наявності відповідного асортименту Товару на складі Постачальника.

На виконання умов Договору, Позивач здійснив покупцю поставку товару (одноразові електронні сигарети), що підтверджується такими документами: видаткова накладна № КЕ22-000150979 від 16.04.2022 року на суму 9033,48 грн; видаткова накладна № КЕ22-000149606 від 14.04.2022 року на суму 13293,36 грн; видаткова накладна № КЕ22-000151344 від 18.04.2022 року на суму 15227,04 грн; видаткова накладна № ВН22-000078870 від 01.06.2022 року на суму 1591,20 грн; видаткова накладна № ВН22-000097670 від 29.06.2022 року на суму 1591,20 грн; видаткова накладна № ДП22-000051774 від 13.04.2022 року на суму 10110,96 грн.

Керуючись положеннями ст.ст. 187 та 201 Податкового кодексу України (далі ПК України) та враховуючи, що виникнення у Позивача податкового зобов`язання є перша подія дата відвантаження товарів, за вказаними господарськими операціями Позивачем були складені та направлені на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН): 1) податкова накладна від 16.04.2022 № 623735 на суму 9 033,48 грн.; 2) податкова накладна від 14.04.2022 № 612285 на суму 13 293,36 грн.; 3) податкова накладна від 18.04.2022 № 627224 на суму 15 227,04 грн.; 4) податкова накладна від 01.06.2022 № 905254 на суму 1 591,20 грн.; 5) податкова накладна від 29.06.2022 № 1117172 на суму 1 591,20 грн.; 6) податкова накладна від 13.04.2022 № 606507 на суму 10 110,96 грн.

Податкова накладна від 09.06.2022 року № 973669 із умовною номенклатурою товару згідно УКТ ЗЕД 9613800099 на суму 197 276,53 грн. складена відповідно до ст.ст. 187 та 201 у зв`язку із настанням першої події дата зарахування коштів від покупця/замовника на рахунок платника податку в банку / небанківському надавачу платіжних послуг як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, що підтверджується платіжною інструкцією від 09.06.2022 р. № 9770.

У подальшому, на виконання умов Договору згідно замовлення Покупця, Позивач за отриманою передоплатою за якою була сформована зазначена вище податкова накладна здійснив поставку Покупцю товару електронні сигарети, що підтверджується видатковою накладною № КЕ22-000261695 від 10.06.2022 року на суму 3182,40 грн.

Товар, який постачався Покупцю Позивачем, у свою чергу, придбавався у ТОВ «Пирятинський делікатес», що підтверджується копією договору поставки від 27.09.2021 року та видатковими накладними: № 10188 від 28.10.2021 р. на суму 435 537,00 грн; № 10260 від 01.11.2021 р. на суму 338 751,00 грн; № 10261 від 01.11.2021 р. на суму 290 358,00 грн; № 13973 від 09.02.2022 р. на суму 3 156 438,00 грн; № 12821 від 13.01.2022 р. на суму 546 206,40 грн; № 10177 від 28.10.2021 р. на суму 1 596 969,00 грн; № 17574 від 24.05.2022 р. на суму 41 616,00; № 10282 від 28.10.2021 р. на суму 1 113 039,00; № 10245 від 01.11.2021 р. на суму 483 930,00

Однак, частина товару, який постачався Покупцю був ним повернутий на підставі накладних на повернення від покупця: № КЕ000002166 від 21.07.2023 р. на суму 1987,94 грн; № КЕ000002058 від 14.07.2023 р. на суму 1432,08 грн.; № ВН000000314 від 11.07.2023 р. на суму 954,72 грн.; № ВН000000308 від 10.07.2023 р. на суму 1272,96 грн.; № ДП000000111 від 19.04.2024 р. на суму 425,99 грн.; № КЕ000002048 від 11.07.2023 р. на суму 6658,80 грн.; № КЕ000002049 від 11.07.2023 р. на суму 10333,57 грн.

Відповідно до пункту 192.1 статті 192 ПК України, якщо після постачання товарів/ послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підпунктом 192.1.1. пункту 192.1 ст. 192 ПК України визначено якщо внаслідок такого перерахунку відбувається зменшення суми компенсації на користь платника податку - постачальника, то: а) постачальник відповідно зменшує суму податкових зобов`язань за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок; б) отримувач відповідно зменшує суму податкового кредиту за результатами такого податкового періоду в разі, якщо він зареєстрований як платник податку на дату проведення коригування, а також збільшив податковий кредит у зв`язку з отриманням таких товарів/послуг.

Постачальник має право зменшити суму податкових зобов`язань лише після реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування до податкової накладної.

Згідно із пунктом 21 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307 (далі Порядок № 1307) у разі здійснення коригування сум податкових зобов`язань, а також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг, відповідно до статті 192 розділу V Податкового кодексу України постачальник (продавець) товарів/послуг складає розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі розрахунок коригування) за формою згідно з додатком 2 до податкової накладної.

Керуючись вищезазначеними нормами ПК України та Порядку № 1307, у зв`язку з поверненням Покупцем частини продукції Позивачу, яка Покупцю постачалась раніше, Позивачем:

1) 11.07.2023 року був складений розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 63707 до податкової накладної від 18.04.2022 року № 627224, в якому у графі 2.1 зазначений код причини коригування 102 «Зміна кількості», відповідно до Довідника умовних кодів причин коригування;

2) 21.07.2023 року був складений розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 64397 до податкової накладної від 16.04.2022 року № 623735, в якому у графі 2.1 зазначений код причини коригування 102 «Зміна кількості», відповідно до Довідника умовних кодів причин коригування;

3) 11.07.2023 року був складений розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 63708 до податкової накладної від 14.04.2022 року № 612285, в якому у графі 2.1 зазначений код причини коригування 102 «Зміна кількості», відповідно до Довідника умовних кодів причин коригування;

4) 11.07.2023 року був складений розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 63706 до податкової накладної від 01.06.2022 року № 905254, в якому у графі 2.1 зазначений код причини коригування 102 «Зміна кількості», відповідно до Довідника умовних кодів причин коригування;

5) 11.07.2023 року був складений розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 63697 до податкової накладної від 29.06.2022 року № 1117172, в якому у графі 2.1 зазначений код причини коригування 102 «Зміна кількості», відповідно до Довідника умовних кодів причин коригування;

6) 29.05.2024 року був складений розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 7402 до податкової накладної від 13.04.2022 року № 606507, в якому у графі 2.1 зазначений код причини коригування 102 «Зміна кількості», відповідно до Довідника умовних кодів причин коригування;

7) 14.07.2023 року був складений розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 63994 до податкової накладної від 09.06.2022 року № 973669, в якому у графі 2.1 зазначений код причини коригування 102 «Зміна кількості», відповідно до Довідника умовних кодів причин коригування.

У період з 24.07.2023 р. по 27.07.2023 р. та 04.06.2024 р. через програму електронного документообігу "М.Е.Doc", Позивачем було отримано квитанції про зупинення реєстрації вищезазначених розрахунків коригування.

У квитанціях вказано, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), … реєстрація розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. РК подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку (додаток 1 Порядку). Додатково повідомляємо: показник D=.1835%, Рпоточ=0 та запропоновано Позивачу надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Отже за результатами розгляду наданих позивачем пояснень та копій первинних документів, які складалися в ході здійснення господарських операцій з поставки товару Покупцю, Комісією ПМУ ДПС по роботі з ВПП були прийняті: 1) Рішення № 11252655/30622532 від 18.06.2024, яким відмовлено у реєстрації розрахунку коригування від 11.07.2023 № 63706/2; 2) Рішення № 11252646/30622532 від 18.06.2024, яким відмовлено у реєстрації розрахунку коригування від 10.07.2023 № 63697/2; 3) Рішення № 11252644/30622532 від 18.06.2024, яким відмовлено у реєстрації розрахунку коригування від 29.05.2024 № 7402/45; 4) Рішення № 11314708/30622532 від 27.06.2024, яким відмовлено у реєстрації розрахунку коригування від 21.07.2023 № 64397/15; 5) Рішення № 11314704/30622532 від 27.06.2024, яким відмовлено у реєстрації розрахунку коригування від 14.07.2023 № 63994; 6) Рішення № 11314705/30622532 від 27.06.2024, яким відмовлено у реєстрації розрахунку коригування від 11.07.2023 № 63708/15; 7) Рішення № 11314706/30622532 від 27.06.2024, яким відмовлено у реєстрації розрахунку коригування від 11.07.2023 № 63707/15.

Згідно п. 44.1 ст. 44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Згідно з п. 2.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88 (далі Положення № 88), первинні документи це документи, створені у письмовій або електронній формі, які містять відомості про господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.

Згідно з вимогами ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, первинні документи повинні мати такі обов`язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Відповідно до пп. "а", "б" п. 185.1 ст. 185 ПК України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Відповідно до п.п. 16.1.2, 16.1.3. ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.7 статті 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку (п. 201.8 ст. 201 ПК України).

Положенням пункту 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/ послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» від 29.12.2010 № 1246 (далі Порядок № 1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Положеннями пункту 12 Порядку № 1246 визначено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/ або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронні довірчі послуги», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі квитанція).

Пунктом 14 Порядку № 1246 визначено, що квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.

Реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України (пункт 201.16 статті 201 ПК України).

Податкові накладні та розрахунки коригування складаються за формою та у порядку, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 31 грудня 2015 року №1307 (далі - Порядок №1307).

Відповідно до пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/ розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/ розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

У пункті 2 Порядку № 1165 наводяться значення таких термінів: автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації; критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик; ризик порушення норм податкового законодавства ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм пп. «а» або «б» п. 185.1 ст. 185, пп. «а» або «б» п. 187.1 ст. 187, абзацу 1 п.п. 201.1, 201.7, 201.10 ст. 201 ПК України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/надання послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі платник податку) виконання свого податкового обов`язку.

Відповідно до пункту 4 Порядку № 1165, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/ розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/ розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

У той же час, пунктом 5 Порядку № 1165 визначено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно з приписами пункту 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пункту 7 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/ розрахунку коригування зупиняється.

З огляду на матеріали справи, за результатом перевірки розрахунків коригування до раніше поданих податкових накладних в Південним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків надіслано позивачу квитанції про зупинення реєстрації розрахунків коригування зазначивши, що РК подані платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку (додаток 1 Порядку) та запропоновано Позивачу надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішень про реєстрацію розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Пунктом 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, які є Додатком 1 до Порядку № 1165 розкривається відповідний критерій ризиковості у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Довідник кодів податкової інформації, що стала підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, визначається ДПС та затверджується відповідним наказом, який оприлюднюється на офіційному веб-сайті ДПС.

У відповідному Довіднику кодів податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, який затверджений Наказом ДПС України від 11.01.2023 р. № 17 (далі Довідник), налічується 18 кодів.

Однак, відповідач, посилаючись на відповідність позивача п. 8 Критеріїв ризиковості платника ПДВ не конкретизує та не посилається на код із Довідника, під який підпадає Позивач, що унеможливлювало позивачу надати підтверджуючі документи (докази) на спростування відповідної позиції.

Неконкретизування відповідачем критерію, який став підставою віднесення позивача до ризикових платників податку, а також неконкретизування переліку документів, які необхідно надати позивачу, призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації розрахунків коригування, а не будь-яких на власний розсуд.

Здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

Недотримання податковим органом вимог законодавства на етапі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування щодо оформлення квитанції прямо вказує на те, що рішення, які прийняті на наступному етапі, тобто рішення Комісії про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, також не є законними.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 10.04.2020 у справі №819/330/18.

Можливість надання платником податків достатніх документів на підтвердження правомірності формування та подання розрахунку коригування прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного переліку необхідних документів для прийняття рішення щодо реєстрації такого розрахунку коригування. Необґрунтоване обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд, призводить до правової невизначеності, що не відповідає критерію обґрунтованості та пропорційності акта індивідуальної дії.

При цьому, в оскаржуваних рішеннях як підставу для відмови у реєстрації розрахунків коригування вказано про «ненадання / часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку» у графі «Додаткова інформація (зазначити конкретні документи)» ніякої інформації не вказано.

В свою чергу, позивачем, після отримання квитанцій про зупинку реєстрації розрахунків коригування були підготовлені та направлені пояснення разом із первинними бухгалтерськими документами, які складались за результатами господарських операцій та відповідно до чинного законодавства України.

Після направлення позивачем пояснень та копій первинних документів, які складалися в ході здійснення господарських операцій з поставки товару покупцю, Комісією ПМУ ДПС по роботі з ВПП були надіслані позивачу повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та або документів, в яких було відмічено про необхідність надання копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, зокрема, первинних документів щодо постачання товарів.

На виконання отриманих від Комісії ПМУ ДПС по роботі з ВПП повідомлень, Позивач повторно подав уточнені пояснення, щодо придбання товару Позивачем, до яких додав первинні документи на придбання, поставку товару Позивачу від ТОВ «Пирятинський делікатес».

Однак, в оскаржуваних рішеннях про відмову у реєстрації розрахунків коригування не наведені мотиви неврахування чи відхилення наданих позивачем пояснень і документів, а також не зазначено, яких конкретно первинних документів на думку контролюючого органу недостатньо для прийняття рішення про реєстрацію розрахунків корегування.

Тобто, навіть вже маючи конкретний перелік документів, які позивач додав до своїх пояснень, контролюючий орган у графі «Додаткова інформація» оскаржуваних рішень не вказав, які саме документи не були надані позивачем.

Отже оскаржувані рішення контролюючого органу не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії, та породжує їх неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень. Відповідна правова позиція викладена в Постанові Верховного Суду від 23.10.2018 у справі № 822/1817/18.

При цьому до податкової накладної від 09.06.2022 року № 973669 на суму 197 276,53 грн. позивачем подавались на реєстрацію в ЄРПН 6 розрахунків коригування, 5 з яких були зареєстровані Комісією ПМУ ДПС по роботі з ВПП, зокрема, розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 10.05.2023 року № 59581 до податкової накладної від 09.06.2022 року № 973669; розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 09.07.2024 року № 9898 до податкової накладної від 09.06.2022 року № 973669; розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 11.06.2022 року № 276810 до податкової накладної від 09.06.2022 року № 973669; розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 10.06.2022 року № 275354 до податкової накладної від 09.06.2022 року № 973669; розрахунок коригування кількісних і вартісних показників від 14.06.2022 року № 278150 до податкової накладної від 09.06.2022 року № 973669.

Таким чином, контролюючий орган застосував вибірковий підхід до зупинення реєстрації розрахунків коригування, які подавались позивачем для реєстрації в ЄРПН за наслідками господарських операцій із ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР»

Відповідно до пункту 19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року №341 зі змінами), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій, зокрема, набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення).

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням (пункт 20 Порядку №1246).

Отже, реєстрація в ЄРПН податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України.

Таким чином, оскільки суд дійшов висновку про протиправність спірних рішень, то з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, похідні позовні вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН розрахунки коригування датою їх подання на реєстрацію також належить задовольнити.

В даному випадку, зобов`язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану позивачем податкову накладну є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений із застосуванням належного способу захисту порушеного права, а тому суд вважає вказані позовні вимоги підлягаючими до задоволення.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України завданнями адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Зважаючи на встановлені у справі обставини та з огляду на приписи норм чинного законодавства, які регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог та наявність підстав для задоволення позову.

Судові витрати розподілити відповідно до ст. 139 КАС України.

На підставі викладеного суд вважає за необхідне присудити позивачу понесені ним судові витрати з урахуванням розсуду спору відповідно до положень ч.8 ст.139 КАС України, - за рахунок асигнувань суб`єкта владних повноважень Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків. Так, з порушенням права, яке потребувало судового захисту, в першу чергу пов`язано прийняття неправомірних рішень Південним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків, тоді як обраний судом спосіб захисту порушеного права позивача шляхом зобов`язання ДПС України зареєструвати розрахунки коригування обумовлений процедурою реєстрації ПН/РК в ЄРПН, тобто способом захисту порушеного права.

Керуючись ст.ст. 139, 242-246, 262 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕДІС Україна» (65044, Одеська обл., місто Одеса, проспект Шевченка, будинок 4А ЄДРПОУ 30622532) до Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (65015, м. Одеса, пр-т Шевченка, будинок 15/1; ЄДРПОУ 44104032), Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська пл., буд. 8; ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 18.06.2024 № 11252655/30622532, від 18.06.2024 № 11252646/30622532, від 18.06.2024 № 11252644/30622532, від 27.06.2024 № 11314708/30622532, від 27.06.2024 № 11314704/30622532, від 27.06.2024 № 11314705/30622532, від 27.06.2024 № 11314706/30622532.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати розрахунки коригування кількісних і вартісних показників від 11.07.2023 № 63707 до податкової накладної від 18.04.2022 № 627224; від 21.07.2023 № 64397 до податкової накладної від 16.04.2022 № 623735; від 11.07.2023 № 63708 до податкової накладної від 14.04.2022 № 612285; від 11.07.2023 № 63706 до податкової накладної від 01.06.2022 № 905254; від 11.07.2023 № 63697 до податкової накладної від 29.06.2022 № 1117172; від 29.05.2024 № 7402 до податкової накладної від 13.04.2022 № 606507; від 14.07.2023 № 63994 до податкової накладної від 09.06.2022 № 973669, складені і подані на реєстрацію позивачем в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подачі на реєстрацію.

Стягнути з бюджетних асигнувань Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Одеська морська агенція «ТЕДІС Україна» судовий збір в розмірі 21196 грн (двадцять одну тисячу сто дев`яносто шість грн).

Рішення суду набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 255 КАС України.

Рішення може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Суддя І.В. Завальнюк

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.01.2025
Оприлюднено20.01.2025
Номер документу124498291
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/35723/24

Ухвала від 12.03.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 25.02.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Рішення від 17.01.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Завальнюк І.В.

Ухвала від 06.01.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Завальнюк І.В.

Ухвала від 09.12.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Завальнюк І.В.

Ухвала від 25.11.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Завальнюк І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні