Сьомий апеляційний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяУХВАЛА
16 січня 2025 року
м. Київ
справа №320/9556/24
адміністративне провадження №К/990/42161/24
Суддя Верховного Суду у складі Касаційного адміністративного суду Шарапа В.М., розглянув клопотання Громадської організації «Інституційні зміни» про залучення її до участі у розгляді справи в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору -у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю науково-виробнича фірма "Нью-Трейдінг Львів" до Міністерства культури та стратегічних комунікацій України, за участі третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Львівської міської ради, про визнання протиправним та скасування наказу,
УСТАНОВИВ:
Верховний Суд ухвалами від 25 листопада 2024 року відкрив касаційне провадження за касаційними скаргами Міністерства культури та стратегічних комунікацій України та Львівської міської ради на рішення Київського окружного адміністративного суду від 15 липня 2024 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 23 жовтня 2024 року.
До Верховного Суду від Громадської організації «Інституційні зміни» надійшло клопотання про залучення її до участі у розгляді справи 320/9556/24 в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору.
Вирішуючи заяву про залучення до участі у розгляді справи, Суд виходить із такого.
З огляду на пункти 1 та 5 частини першої статті 340 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суддя-доповідач у порядку підготовки справи до касаційного розгляду з`ясовує склад учасників справи та вирішує інші питання, необхідні для касаційного розгляду справи.
Правовий статус та порядок вступу у справу третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, врегульований КАС України.
Відповідно до частини другої статті 49 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.
Про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі (частина п`ята статті 49 КАС України).
Аналіз наведених правових норм свідчить, що треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на підставі відповідної ухвали, постановленої за клопотанням такої особи (не виключно) до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання за умови якщо ухвалене рішення по суті спору може вплинути на їхні права та обов`язки.
За правилами частини другої статті 51 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, мають права та обов`язки, визначені у статті 44 цього Кодексу, серед яких зокрема: подавати докази, брати участь у дослідженні доказів, подавати заяви та клопотання, надавати пояснення суду, наводити свої доводи, міркування щодо питань, які виникають під час судового розгляду, і заперечення проти заяв, клопотань, доводів і міркувань інших осіб та інше.
Зміст викладених положень дає підстави для висновку, що з метою недопущення ухвалення несприятливого судового рішення для третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, таких осіб наділено загальними правами сторін у справі для активної ролі у сприянні встановлення всіх обставин справи в судовому процесі.
Згідно з частиною другою статті 341 КАС України суд касаційної інстанції не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати чи приймати до розгляду нові докази або додатково перевіряти докази.
Таким чином із системного аналізу викладених положень висновується, що залучення на стадії касаційного перегляду судових рішень третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, до участі у справі не відповідає правовій природі такого інституту, оскільки обмежує зазначених осіб у праві користуватися усім комплексом процесуальної дієздатності та захистити свої власні інтереси.
Аналогічна правова позиція викладена в ухвалах Верховного Суду , зокрема, від 9, 11 листопада 2022 року (справи №№260/3380/21, 560/4554/21, відповідно).
На підставі викладеного, Суд дійшов висновку про відсутність підстав для залучення Громадської організації «Інституційні зміни» як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору у справі 320/42161/24..
Керуючись статтями 49, 340, 355, 359 Кодексу адміністративного судочинства України, Суд,
УХВАЛИВ:
Відмовити Громадській організації «Інституційні зміни» у задоволенні клопотання про залучення її до участі у розгляді справи №320/9556/24 в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею й оскарженню не підлягає.
...........................
В.М. Шарапа,
Суддя Верховного Суду
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.01.2025 |
Оприлюднено | 20.01.2025 |
Номер документу | 124502450 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації державної політики у сфері освіти, науки, культури та спорту |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Шарапа В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні