Рішення
від 13.01.2025 по справі 910/11133/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 334-68-95, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

13.01.2025справа №910/11133/24

Господарський суд міста Києва у складі судді Марченко О.В., за участю секретаря судового засідання Роздобудько В.В., розглянув у відкритому судовому засіданні

справу № 910/11133/24

за позовом Департаменту економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (вул. Хрещатик, буд. 36, м. Київ, 01001; ідентифікаційний код 04633423)

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма Швидко» (вул. Кирилівська, буд. 82, оф. 256, м. Київ, 04080; ідентифікаційний код 16306379) та

Товариства з обмеженою відповідальністю «Бренд Стар» (вул. Велика Житомирська, буд. 20, м. Київ, 01601; ідентифікаційний код 39729077)

про стягнення 4 934 652,58 грн,

за участю представників:

позивача - Шевченко І.Є. (довіреність від 10.01.2024 №050/14-117);

Бондар-Дякуновської О.Г. (довіреність);

відповідачів - не з`явилися.

ІСТОРІЯ СПРАВИ

1. Стислий виклад позовних вимог

Департамент економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації; далі - Департамент) звернувся до Господарського суду міста Києва з позовом про солідарне стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма Швидко» (далі - Фірма) та Товариства з обмеженою відповідальністю «Бренд Стар» (далі - Товариство) 4 934 652,58 грн (без ПДВ) безпідставно збереженого пайового внеску на створення соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Києва на бюджетний рахунок бюджету розвитку спеціального фонду міського бюджету.

Позовні вимоги мотивовано тим, що:

- Державною архітектурно-будівельною інспекцією України 10.09.2021 видано сертифікат №ІУ123210908243 про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, що розташовані на земельній ділянці з кадастровим номером 8000000000:85:311:0005 за адресою: вул. Фрунзе, 37, 37 (літ. «А»), м. Київ;

- у вказаному сертифікаті об`єктом визначено будівництво громадсько-житлового комплексу на вул. Фрунзе, 37, 37 (літера «А») у Подільському районі м. Києва (2 та 3 пускові комплекси), клас наслідків - СС3;

- у зв`язку з тим, що будівельні роботи розпочались у 2017 році, станом на 01.01.2020 2 та 3 пускові комплекси не були введені в експлуатацію та договір про сплату пайової участі щодо вказаних об`єктів не було укладено, Фірма була зобов`язана звернутися до Департаменту із заявою про визначення розміру пайової участі протягом 10 днів після 01.01.2020 та в подальшому сплатити кошти пайової участі до прийняття об`єктів в експлуатацію, проте Фірма вказані обов`язки не виконала, що свідчить про порушення підпунктів 3, 4 абзацу другого пункту 2 «Прикінцевих та перехідних положень» Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання інвестиційної діяльності в Україні»;

- 14.09.2017 Фірмою і Товариством було укладено договір №14/09/17 про комплексну забудову (далі - Договір), за умовами якого сторони мають намір реалізовувати проект комплексної забудови земельної ділянки з кадастровим 8000000000:85:311:0005 за адресою: вул. Фрунзе, 37, 37 (літ. «А»), м. Києва; згідно з пунктом 4.15 Договору Товариство за рахунок власних і залучених коштів несе витрати, зокрема, у частині сплати пайової участі будівництва у розвиток інфраструктури населеного пункту та прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом всіх об`єктів будівництва на земельній ділянці;

- наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 31.07.2024 №764 «Про затвердження показників опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України (розрахованих станом на 01 липня 2024 року)» встановлено, що показник опосередкованої вартості спорудження житла у місті Києві дорівнює 25 944 грн;

- розмір пайової участі (внеску) у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Києва, яку Фірма та Товариство повинні сплатити, становить 4 934 652,58 грн.

2. Процесуальні дії у справі

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 24.09.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку загального позовного провадження; підготовче засідання призначено на 04.11.2024.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 04.11.2024 продовжено строк підготовчого провадження; підготовче засідання відкладено на 02.12.2024.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 02.12.2024 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 13.01.2025.

Представники відповідачів у судове засідання 13.01.2025 не з`явилися, про причини неявки суд не повідомили.

У зв`язку з відсутністю зареєстрованих у Фірми та Товариства електронних кабінетів, ухвали від 24.09.2024, від 04.11.2024 і від 02.12.2024 було надіслано відповідачам на адреси, зазначені у позовній заяві та в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що також підтверджується відмітками канцелярії суду на звороті таких ухвал.

До матеріалів справи долучено конверти-повернення з адрес Фірми та Товариства з відмітками відділень поштового зв`язку «адресат відсутній за вказаною адресою».

Пунктом 5 частини шостої статті 242 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) передбачено, що днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.

Крім того, судом враховано, що у відповідності до частини другої статті 2 Закону України «Про доступ до судових рішень» усі судові рішення є відкритими та підлягають оприлюдненню в електронній формі не пізніше наступного дня після їх виготовлення і підписання. Судові рішення також можуть публікуватися в друкованих виданнях із додержанням вимог цього Закону.

- це автоматизована система збирання, зберігання, захисту, обліку, пошуку та надання електронних копій судових рішень (частина друга статті 3 Закону України «Про доступ до судових рішень»).

Згідно з частиною першою статті 4 Закону України «Про доступ до судових рішень» судові рішення, внесені до Реєстру, є відкритими для безоплатного цілодобового доступу на офіційному веб-порталі судової влади України.

З огляду на викладене відповідачі не були позбавлені прав та можливості ознайомитися з ухвалами суду у Єдиному державному реєстрі судових рішень та подати у встановлені ГПК України строки відзиви на позовну заяву.

Представники позивача у судовому засіданні 13.01.2025 оголосили вступне слово та підтримали позовні вимоги у повному обсязі.

Суд, заслухавши вступне слово представників позивача, з`ясувавши обставини, на які посилається позивач, дослідив в порядку статей 209 і 210 ГПК України докази у справі.

Після закінчення з`ясування обставин справи та перевірки їх доказами суд перейшов до судових дебатів.

Представники позивача виступили з промовами (заключним словом), в яких посилалися на обставини і докази, досліджені у судовому засіданні.

У судовому засіданні 13.01.2025 було оголошено вступну та резолютивну частини рішення відповідно до статті 233 ГПК України.

Судом згідно з вимогами статей 222 і 223 ГПК України здійснювалося повне фіксування судового засідання технічними засобами та секретарем судового засідання велися протоколи судових засідань, які долучені до матеріалів справи.

ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДОМ

24.11.2017 Державна архітектурно-будівельна інспекція видала Фірмі дозвіл на будівельні роботи №ІУ113173281815 на земельній ділянці з кадастровим номером 8000000000:85:311:0005 за адресою: вул. Фрунзе, 37, 37 (літ. «А») у Подільському районі міста Києва.

У зазначеному дозволі об`єктом визначено будівництво громадсько-житлового комплексу на вул. Фрунзе, 37, 37 (літера «А») у Подільському районі м. Києва, клас наслідків - СС3.

10.09.2021 Державна архітектурно-будівельна інспекція України видала Фірмі сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів №ІУ123210908243, що розташовані на земельній ділянці з кадастровим номером 8000000000:85:311:0005 за адресою: вул. Фрунзе, 37, 37 (літ. «А») у Подільському районі міста Києва.

У вказаному сертифікаті об`єктом визначено будівництво громадсько-житлового комплексу на вул. Фрунзе, 37, 37 (літера «А») у Подільському районі м. Києва (2 та 3 пускові комплекси), клас наслідків - СС3.

У зв`язку з тим, що будівельні роботи розпочались у 2017 році, станом на 01.01.2020 2 та 3 пускові комплекси не були введені в експлуатацію та договір про сплату пайової участі щодо вказаних об`єктів не було укладено, Фірма була зобов`язана звернутись до Департаменту економіки та інвестицій із заявою про визначення розміру пайової участі протягом 10 днів після 01.01.2020 та в подальшому сплатити кошти пайової участі до прийняття об`єктів в експлуатацію.

Проте Фірма зазначені обов`язки не виконала.

Слід зазначити, що 14.09.2017 Фірмою і Товариством було укладено Договір, за умовами якого сторони мають намір реалізовувати проект комплексної забудови земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:85:311:0005 за адресою: вул. Фрунзе, 37, 37 (літ. «А») у Подільському районі міста Києва.

Пунктом 4.15 Договору передбачено, що Товариство за рахунок власних і залучених коштів несе витрати, зокрема, у частині сплати пайової участі будівництва у розвиток інфраструктури населеного пункту та прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом всіх об`єктів будівництва на земельній ділянці.

Згідно з підпунктом 9.1.4 пункту 9.1 Договору кожна із сторін зобов`язана сприяти одна одній у виконанні умов Договору.

ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ. ПОЗИЦІЯ СУДУ

Відповідно до пункту 11 постанови Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 №461 «Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів» датою прийняття в експлуатацію об`єкта є дата реєстрації декларації або видачі сертифіката.

Разом із тим, рішенням Київської міської ради від 15.11.2016 №411/1415 затверджено Порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі замовників у розвитку інфраструктури міста Києва (далі - Порядок), за змістом пункту 3.1 розділу ІІІ якого пайова участь є обов`язковим внеском, який замовник має сплатити до бюджету міста Києва, крім випадків, передбачених законами України та цим Порядком. Відповідно до пункту 3.3 розділу ІІІ Порядку в усіх питаннях щодо залучення коштів пайової участі Київська міська рада виступає в особі Департаменту.

Однак, Фірма не зверталася із заявою про визначення розміру пайової участі щодо наведеного об`єкта будівництва і не сплатила пайовий внесок за збудований об`єкт, чим порушила встановлений пунктом 2 Розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядком обов`язок, а також права та інтереси територіальної громади міста Києва та Департаменту.

Листами від 22.09.2023 №050/08-3651 і від 20.06.2024 №050/08-2388 Департамент звернувся до відповідачів з вимогою підписати розрахунки і повернути позивачу для реєстрації із відповідним зверненням у термін не більше 5 робочих днів з дня ознайомлення, але не пізніше 13.10.2023 і 11.07.2024 відповідно.

Враховуючи наведені обставини, а також зважаючи на залишення Фірмою і Товариством вказаних вимог Департамента без задоволення, останній звернувся до Господарського суду міста Києва з даним позовом.

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності в Україні визначені Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 №3038-VI (далі - Закон №3038-VI).

За статтею 1 Закону №3038-VI замовником будівництва є фізична або юридична особа, яка має намір забудови території (однієї чи декількох земельних ділянок) і подала в установленому законодавством порядку відповідну заяву.

Згідно з частиною першою статті 2 Закону №3038-VI плануванням і забудовою територій є діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб, яка передбачає, зокрема, розроблення містобудівної та проектної документації, будівництво об`єктів; реконструкцію існуючої забудови та територій; створення та розвиток інженерно-транспортної інфраструктури.

Відповідно до частини третьої статті 40 Закону №3038-VI (у редакції, чинній до 01.01.2020) пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту полягає у перерахуванні замовником до прийняття об`єкта будівництва в експлуатацію до відповідного місцевого бюджету коштів для створення і розвитку зазначеної інфраструктури.

Зі змісту статті 40 Закону №3038-VI (чинної до 01.01.2020) вбачається, що перерахування замовником об`єкта будівництва до відповідного місцевого бюджету коштів для створення і розвитку інфраструктури населеного пункту є обов`язком, а не правом забудовника, який виникає на підставі положень закону, а положення договору лише визначають суму, що належить до перерахування. Тому укладення в таких випадках договору про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту, який опосередковує відповідний платіж, було обов`язковим на підставі закону.

Аналогічні за змістом висновки викладені у постановах Великої Палати Верховного Суду від 08.10.2019 зі справи №911/594/18, від 22.08.2018 зі справи №339/388/16-ц і від 22.09.2021 зі справи №904/2258/20.

Статтю 40 Закону №3038-VI було виключено на підставі Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання інвестиційної діяльності в Україні» (далі - Закон №132-IX), який набрав чинності 01.01.2020.

Таким чином, починаючи з 01.01.2020 передбачений до цього статтею 40 Закону №3038-VI обов`язок замовників забудови земельної ділянки у населеному пункті щодо необхідності укладення договору про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту перестав існувати.

Разом з тим, абзацом другим пункту 2 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону №132-IX встановлено, що протягом 2020 року замовники будівництва на земельній ділянці у населеному пункті перераховують до відповідного місцевого бюджету кошти для створення і розвитку інфраструктури населеного пункту (далі - пайова участь) у такому розмірі та порядку:

- розмір пайової участі становить (якщо менший розмір не встановлено рішенням органу місцевого самоврядування, чинним на день набрання чинності цим Законом): для нежитлових будівель та споруд - 4 відсотки загальної кошторисної вартості будівництва об`єкта; для житлових будинків - 2 відсотки вартості будівництва об`єкта, що розраховується відповідно до основних показників опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну житлову політику і політику у сфері будівництва, архітектури, містобудування;

- замовник будівництва зобов`язаний протягом 10 робочих днів після початку будівництва об`єкта звернутися до відповідного органу місцевого самоврядування із заявою про визначення розміру пайової участі щодо об`єкта будівництва, до якої додаються документи, які підтверджують вартість будівництва об`єкта. Орган місцевого самоврядування протягом 15 робочих днів з дня отримання зазначених документів надає замовнику будівництва розрахунок пайової участі щодо об`єкта будівництва;

- пайова участь сплачується виключно грошовими коштами до прийняття відповідного об`єкта будівництва в експлуатацію;

- кошти, отримані як пайова участь, можуть використовуватися виключно для створення і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури відповідного населеного пункту;

- інформація щодо сплати пайової участі зазначається у декларації про готовність об`єкта до експлуатації або в акті готовності об`єкта до експлуатації.

Пайова участь не сплачується у разі будівництва:

об`єктів будь-якого призначення на замовлення державних органів або органів місцевого самоврядування за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів;

будівель навчальних закладів, закладів культури, фізичної культури і спорту, медичного і оздоровчого призначення;

будинків житлового фонду соціального призначення та доступного житла;

індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків загальною площею до 300 квадратних метрів, господарських споруд, розташованих на відповідних земельних ділянках;

об`єктів комплексної забудови територій, що здійснюється за результатами інвестиційних конкурсів або аукціонів;

об`єктів будівництва за умови спорудження на цій земельній ділянці об`єктів соціальної інфраструктури;

об`єктів, що споруджуються замість тих, що пошкоджені або зруйновані внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного або природного характеру;

об`єктів, передбачених Державною цільовою програмою підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, за рахунок коштів інвесторів;

об`єктів інженерної, транспортної інфраструктури, об`єктів енергетики, зв`язку та дорожнього господарства (крім об`єктів дорожнього сервісу);

об`єктів у межах індустріальних парків на замовлення ініціаторів створення індустріальних парків, керуючих компаній індустріальних парків, учасників індустріальних парків;

об`єктів, які згідно з державним класифікатором будівель та споруд належать до будівель сільськогосподарського призначення, лісництва та рибного господарства;

об`єктів, які згідно з державним класифікатором будівель та споруд належать до будівель промислових;

об`єктів, які згідно з державним класифікатором будівель та споруд належать до силосів для зерна та складських майданчиків (для зберігання сільськогосподарської продукції).

Зі змісту наведених норм вбачається, що передбачений Прикінцевими та перехідними положеннями Закону №132-IX порядок пайової участі замовника будівництва було впроваджено законодавцем для:

(1) об`єктів будівництва, зведення яких розпочато у попередні роки, однак які станом на 01.01.2020 не були введені в експлуатацію, а договори про сплату пайової участі між замовниками та органами місцевого самоврядування до 01.01.2020 не були укладені;

(2) об`єктів, будівництво яких розпочате у 2020 році.

Отже, у вказаних двох випадках, враховуючи вимоги підпунктів 3 і 4 абзацу другого пункту 2 Розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону №132-IX, замовник будівництва зобов`язаний протягом 10 робочих днів після початку будівництва об`єкта звернутися до відповідного органу місцевого самоврядування із заявою про визначення розміру пайової участі щодо об`єкта будівництва, а також сплатити пайову участь грошовими коштами до прийняття цього об`єкта в експлуатацію.

Тобто відсутність укладеного договору про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту не звільняє забудовника від зобов`язання сплатити визначені суми, таке зобов`язання повинно бути виконане до прийняття новозбудованого об`єкта в експлуатацію і спір у правовідносинах щодо сплати таких сум може виникнути лише щодо їх розміру.

Аналогічна правова позиції викладена у постанові Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 20.07.2022 зі справи №910/9548/21.

У зв`язку з неукладенням/відмовою забудовника від укладання договору про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту, права органу місцевого самоврядування на отримання коштів на розвиток інфраструктури населеного пункту є порушеними і в органу місцевого самоврядування виникає право вимагати стягнення коштів, обов`язок сплати яких був встановлений законом.

Згідно з частиною першою статті 1212 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно.

Положення глави 83 ЦК України застосовуються незалежно від того, чи безпідставне набуття або збереження майна було результатом поведінки набувача майна, потерпілого, інших осіб чи наслідком події (частина друга статті 1212 ЦК України).

У такому разі слід виходити з того, що замовник будівництва без достатньої правової підстави за рахунок органу місцевого самоврядування зберіг у себе кошти, які мав заплатити як пайовий внесок у розвиток інфраструктури населеного пункту, а отже, зобов`язаний повернути ці кошти на підставі частини першої статті 1212 ЦК України.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Великої Палати Верховного Суду від 14.12.2021 зі справи №643/21744/19 та постановах Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 20.07.2022 зі справи №910/9548/21 і від 13.12.2022 зі справи №910/21307/21.

Відповідно до пунктів 3.3 і 3.4 розділу ІІІ Порядку в усіх питаннях щодо залучення коштів пайової участі Київська міська рада виступає в особі Департаменту, який є єдиним органом, уповноваженим здійснювати розрахунок пайової участі та укладання, зміну та розірвання договорів про пайову участь (з урахуванням особливостей інших положень цього Порядку).

З наданого Департаментом розрахунку обсягу пайової участі (внеску) у створенні і розвитку соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Києва вбачається, що останній здійснено, зокрема, на підставі сертифіката про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, виданого Державною архітектурно-будівельною інспекцією України 10.09.2021 №ІУ123210908243, дозволу на виконання будівельних робіт, виданого Державною архітектурно-будівельною інспекцією України 24.11.2017 №ІУ113173281815, а також згідно з підпунктом 6.4.2 пункту 6.4 Порядку (в редакції рішення Київської міської ради від 19.12.2019 №460/8033).

За змістом пункту 6.3 розділу VI Порядку розмір пайової участі замовника при новому будівництві або реконструкції житлових будинків (багатоквартирних житлових будинків з вбудованими, вбудовано-прибудованими та прибудованими приміщеннями) та реконструкції квартир визначається Департаментом відповідно до опосередкованої вартості спорудження житла для міста Києва, яка затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України і діє на дату розрахунку.

Позивачем здійснено розрахунок пайової участі першого об`єкта відповідно до підпункту 6.4.2 пункту 6.4 розділу VI Порядку залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури міста Києва, затвердженого рішенням Київської міської ради від 15.11.2016 №411/1415 (у редакції рішення Київської міської ради від 19.12.2019 №460/8033).

Згідно з підпунктом 6.4.2 пункту 6.4 Порядку розрахунок розміру пайової участі при новому будівництві/ реконструкції для житлових будинків (крім індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків з господарськими будівлями) та квартир визначається за формулою:

РПУ = Sоб`єкта х Nжитл х 2 %, де

РПУ - розмір пайової участі об`єкта (грн);

Sоб`єкта - загальна площа (крім загальної площі приміщень, визначених в п. 4.2 цього Порядку) обєкта будівництва або додатково створені площі в результаті реконструкції (кв.м);

Nжитл - норматив одиниці створеної потужності для житлових будинків, який дорівнює опосередкованій вартості спорудження 1 кв.м житлових будинків для міста Києва, яка затверджена наказом Міністерства розвитку громад та територій України і діє на дату здійснення розрахунку (грн/ кв.м).

За інформацією, що міститься в сертифікаті про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів та дозволі на виконання будівельних робіт, об`єктом будівництва є житловий будинок, загальна площа якого 9 510,20 кв.м.

Відповідно до абзацу другого підпункту 1 абзацу другого пункту 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону №132-IX розмір пайової участі становить для житлових будинків - 2 відсотки вартості будівництва об`єкта, що розраховується відповідно до основних показників опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну житлову політику і політику у сфері будівництва, архітектури, містобудування.

Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 31.07.2024 №764 «Про затвердження показників опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України (розрахованих станом на 01 липня 2024 року)» показник опосередкованої вартості спорудження житла у місті Києві дорівнює 25 944 грн.

Отже, розрахунок розміру пайової участі здійснюється таким чином:

РПУ = 9 510,20 * 25 944 грн * 2% = 4 934 652,58 грн.

ВИСНОВКИ

Таким чином, розмір пайової участі (внеску) у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Києва, який Фірма і Товариство повинні сплатити, становить 4 934 652,58 грн.

Контррозрахунку розміру пайової участі у розвитку інфраструктури міста Києва та документів на спростування розміру пайової участі відповідачами суду не надано.

Враховуючи, що зобов`язання стосовно оплати пайового внеску відповідачами не виконано, натомість збережено у себе кошти у сумі 4 934 652,58 грн., які підлягають сплаті на користь Департаменту, то вимога про солідарне стягнення з відповідачів безпідставно збережених грошових коштів пайової участі у сумі 4 934 652,58 грн на підставі частини першої статті 1212 ЦК України підлягає задоволенню у повному обсязі.

За приписами статті 129 ГПК України витрати зі сплати судового збору слід покласти на відповідачів.

Керуючись статтями 129, 233, 236 - 238, 240 та 241 ГПК України, Господарський суд міста Києва

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги Департаменту економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (вул. Хрещатик, буд. 36, м. Київ, 01001; ідентифікаційний код 04633423) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма Швидко» (вул. Кирилівська, буд. 82, оф. 256, м. Київ, 04080; ідентифікаційний код 16306379) та Товариства з обмеженою відповідальністю «Бренд Стар» (вул. Велика Житомирська, буд. 20, м. Київ, 01601; ідентифікаційний код 39729077) про стягнення 4 934 652,58 грн задовольнити повністю.

2. Стягнути солідарно з Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма Швидко» (вул. Кирилівська, буд. 82, оф. 256, м. Київ, 04080; ідентифікаційний код 16306379) та Товариства з обмеженою відповідальністю «Бренд Стар» (вул. Велика Житомирська, буд. 20, м. Київ, 01601; ідентифікаційний код 39729077) на користь Департаменту економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (вул. Хрещатик, буд. 36, м. Київ, 01001; ідентифікаційний код 04633423) пайовий внесок у сумі 4 934 652 (чотири мільйони дев`ятсот тридцять чотири тисячі шістсот п`ятдесят дві) грн 58 коп. (без ПДВ) на бюджетний рахунок бюджету розвитку спеціального фонду міського бюджету за такими реквізитами: одержувач: ГУК у м. Києві; код ЄДРПОУ: 37993783; банк одержувача: Казначейство України (ЕАП); код доходів: 24170000; рахунок IBAN: UA538999980314131921000026001.

3. Стягнути солідарно з Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма Швидко» (вул. Кирилівська, буд. 82, оф. 256, м. Київ, 04080; ідентифікаційний код 16306379) та Товариства з обмеженою відповідальністю «Бренд Стар» (вул. Велика Житомирська, буд. 20, м. Київ, 01601; ідентифікаційний код 39729077) на користь Департаменту економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (вул. Хрещатик, буд. 36, м. Київ, 01001; ідентифікаційний код 04633423) судовий збір у сумі 59 215 (п`ятдесят дев`ять тисяч двісті п`ятнадцять) 83 коп. за такими реквізитами: код ЄДРПОУ: 04633423; банк одержувача: Держказначейська служба України, м. Київ; рахунок IBAN: UA188201720344240001000029201.

Після набрання рішенням законної сили видати відповідні накази.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Північного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 20.01.2025.

Суддя Оксана Марченко

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення13.01.2025
Оприлюднено21.01.2025
Номер документу124516645
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають з правочинів щодо акцій, часток, паїв, інших корпоративних прав в юридичній особі

Судовий реєстр по справі —910/11133/24

Рішення від 13.01.2025

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Ухвала від 02.12.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Ухвала від 04.11.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Ухвала від 24.09.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні