Подільський районний суд міста Києва
Справа № 758/15755/24
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 січня 2025 року м. Київ
Подільський районний суд міста Києва
у складі слідчого судді ОСОБА_1 ,
за участю:
секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,
прокурора ОСОБА_3 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду клопотання прокурора Подільської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 про арешт майна у кримінальному провадженні №12024100120000173, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 08.08.2024 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 209, ч. 3 ст. 358 КК України, -
В С Т А Н О В И В :
Прокурор Подільської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді з клопотанням про арешт майна у кримінальному провадженні №12024100120000173, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 08.08.2024 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 209, ч. 3 ст. 358 КК України, в якому просить накласти арешт на майно, яке було вилучене 05.12.2024 під час проведення обшуку в будинку за місцем проживання ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за адресою АДРЕСА_1 , а саме на:
- Mac Book сірого кольору, модель А2941, серійний номер JYG4DXH44X, із зарядним пристроєм до нього;
- ноутбук марки НР сірого кольору, модель 13be0241nw, серійний номер 8CG1472H4T, із наявному на ньому наклейкою «Твій звіт»;
- мольний телефон марки Iphone сірого кольору з технічно несправним екраном, в якому знаходиться сім-картка мобільного оператора «Київстар» з маркуванням НОМЕР_1 ,
із встановленням заборони відчуження, розпорядження та користування усім перерахованим вище майном.
Доцільність клопотання обґрунтовується тим, що усе вказане майно визнане речовими доказами у кримінальному провадженні, а тому з метою його збереження та запобігання можливості його відчуження та знищення наявні підстави для накладення на нього арешту.
У судовому засіданні прокурор підтримав клопотання із наведених у ньому підстав.
Власник майна у судове засідання повторно не з`явилася, про дату, час та місце судового засідання повідомлялася належним чином. Жодних заяв чи клопотань від неї до суду не надходило.
При цьому слідчий суддя звертає увагу на те, що розгляд клопотання неодноразово відкладався саме у зв`язку з неявкою у судове засідання власника майна, яка викликалася до суду в порядку, встановленому КПК України.
Із урахуванням наведених вище обставин, слідчий суддя визнав за можливе проводити розгляд клопотання без участі власника майна.
Заслухавши прокурора та дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов наступних висновків.
При розгляді клопотання про накладення арешту на майно в порядку ст.ст. 170 - 173 КПК України слідчий суддя для прийняття законного та обґрунтованого рішення повинен з`ясувати всі обставини, які передбачають підстави для арешту майна або відмови у задоволенні клопотання про арешт майна.
Відповідно до ч. 1 ст. ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом кримінального правопорушення, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.
Відповідно до п.1 ч.2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою збереження речових доказів.
Згідно зі ст. 98 КПК України речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.
Згідно з ч. 3 ст. 170 КПК України у випадках, передбачених пунктами 1-2 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу.
Водночас, при розгляді даного клопотання слідчим суддею враховуються положення ч. 2 ст. 173 КПК України, згідно з якими при вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя, суд повинен враховувати:
1) правову підставу для арешту майна;
2) можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої статті 170 цього Кодексу);
3) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність (якщо арешт майна накладається у випадках, передбачених пунктами 3, 4 частини другої статті 170 цього Кодексу);
3-1) можливість спеціальної конфіскації майна (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 2 частини другої статті 170 цього Кодексу);
4) розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої статті 170 цього Кодексу);
5) розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження;
6) наслідки арешту майна для підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб.
Згідно з ч. 1 ст. 173 КПК України слідчий суддя, суд відмовляють у задоволенні клопотання про арешт майна, якщо особа, що його подала, не доведе необхідність такого арешту, а також наявність ризиків, передбачених абзацом другим частини першої статті 170 цього Кодексу.
Як встановлено слідчим суддею, слідчим відділом УП в метрополітені ГУНП у м. Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №12024100120000173, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 08.08.2024 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 209, ч. 3 ст. 358 КК України.
Процесуальне керівництво досудовим розслідуванням у кримінальному провадженні здійснює Подільська окружна прокуратура міста Києва.
Досудове розслідування у кримінальному провадженні розпочато за матеріалами Головного управління Служби безпеки України у м. Києві та Київській області, яким встановлено групу осіб, які організували протиправний механізм, спрямований на заволодіння, привласнення грошових коштів державних та комунальних підприємств, установ та організацій під час виконання договорів за результатами проведених публічних закупівель, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам в умовах воєнного стану.
Під час досудового розслідування встановлено, що послуги такого злочинного механізму використовуються службовими особами державних та комунальних установ, підприємств та організацій, а також суб`єктами господарювання реального сектору економіки, для виведення грошових коштів у тіньовий сектор економіки для подальшої легалізації (відмивання) майна, одержаного злочинним шляхом від виконання договорів укладених протягом 2023-2024 років за результатами перемоги у публічних закупівлях, які проводилися розпорядниками державних та комунальних коштів.
Здійсненим оглядом платформи публічних закупівель «PROZORRO» встановлено низку закупівель на загальну суму 63 948 033 млн. грн, які проводилися наступними розпорядниками бюджетних коштів: КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Шевченківського району м. Києва» (код ЄДРПОУ 34966254), Управління житлово-комунального господарства Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації (код ЄДРПОУ 37470160), Управління містобудування, архітектури та землекористування Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації (код ЄДРПОУ 37470154)
Так, за результатами проведення публічної закупівлі з ідентифікатором UA-2023-05-25-007051-a (код за ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація) між Управлінням містобудування, архітектури та землекористування Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації та ТОВ «Київська домобудівна компанія» 23.06.2023 укладено договір про виконання робіт «Капітальний ремонт будівлі по вул. Зоологічній, 3 з метою розміщення Центру комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю Шевченківського району м. Києва (ремонт фасадів та покрівлі)» на загальну суму 43 392 079,20 млн. грн, в тому числі ПДВ 8 678 415,84 грн.
Крім того, за результатами проведення публічної закупівлі з ідентифікатором UA-2023-06-14-009539-a (код за ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація) між Управлінням містобудування, архітектури та землекористування Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації та ТОВ «Київська домобудівна компанія» 05.07.2023 укладено договір про виконання робіт «Капітальний ремонт найпростіших укриттів та захисних споруд цивільного захисту у дошкільному навчальному закладі (ясла-садочок) компенсуючого типу (санаторний) № 28 Шевченківського району м. Києва на вулиці Лук`янівській, 13» на загальну суму 2 394 834,60 млн. грн, в тому числі ПДВ 478 966,92 грн.
Аналізом інформації, що міститься на Єдиному вебпорталі використання публічних коштів, встановлено, що впродовж 2023-2024 років ТОВ «Київська домобудівна компанія» отримало від розпорядника бюджетних коштів, а саме від Управління містобудування, архітектури та землекористування Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації, кошти за виконання робіт на загальну суму 36 166 716 млн. грн.
За результатами проведення публічної закупівлі з ідентифікатором UA-2023-06-23-005473-a (код за ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація) між Управлінням житлово-комунального господарства Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації та ТОВ «Київська домобудівна компанія» 21.07.2023 укладено договір про виконання робіт «Капітальний ремонт підвальних приміщень житлового будинку для використання під найпростіші укриття за адресою: вул. Турчина Ігоря, 12 у Шевченківському районі м. Києва (Капітальний ремонт і реставрація)» на загальну суму 3 098 157,73 млн. грн, в тому числі ПДВ 619 631,546 грн.
Окрім цього, за результатами проведення публічної закупівлі з ідентифікатором UA-2023-06-30-002060-a (код за ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація) між Управлінням житлово-комунального господарства Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації та ТОВ «Київська домобудівна компанія» 21.07.2023 укладено договір про виконання робіт «Капітальний ремонт підвальних приміщень житлового будинку для використання під найпростіші укриття за адресою: вул. Коперника, 23 у Шевченківському районі м. Києва (Капітальний ремонт і реставрація)» на загальну суму 4 486 721,95 млн. грн, в тому числі ПДВ 897 344,39 грн.).
З аналізу інформації, що міститься на Єдиному вебпорталі використання публічних коштів, встановлено, що впродовж 2023-2024 років ТОВ «Київська домобудівна компанія» отримало від розпорядника бюджетних коштів, а саме від Управління житлово-комунального господарства Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації, кошти за виконання робіт на загальну суму 7 584 880 млн. грн.
За результатами проведення публічної закупівлі з ідентифікатором UA-2023-07-13-007422-a (код за ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи) між Комунальним підприємством «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Шевченківського району м. Києва» та ТОВ «Київська домобудівна компанія» 22.12.2023 укладено договір про виконання робіт «Капітальний ремонт приміщень сховищ цивільного захисту Шевченківського району м. Києва» на загальну суму 1 174 662,11 млн. грн., в тому числі ПДВ 195 777,02 грн.
За результатами проведення публічної закупівлі з ідентифікатором UA-2023-06-29-001799-a (код за ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація) між Комунальним підприємством «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Шевченківського району м. Києва» та ТОВ «Київська домобудівна компанія» 22.12.2023 укладено договір про виконання робіт «Капітальний ремонт приміщень сховищ цивільного захисту Шевченківського району м. Києва» на загальну суму 1 082 043,73 млн. грн., в тому числі ПДВ 180 340,62 грн.
З аналізу інформації Єдиного вебпорталу використання публічних коштів встановлено, що впродовж 2023-2024 років ТОВ «Київська домобудівна компанія» отримало від розпорядника бюджетних коштів, а саме від Комунального підприємства «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Шевченківського району м. Києва», кошти за виконання робіт на загальну суму 2 256 706 млн. грн.
За результатами проведення публічної закупівлі з ідентифікатором UA-2023-10-11-010063-a (код за ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи) між Комунальним підприємством «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Шевченківського району м. Києва» та ТОВ «АМК інжиніринг» 17.11.2023 укладено договір про виконання робіт «Капітальний ремонт приміщень сховищ цивільного захисту на в Шевченківському районі м. Києва» на загальну суму 2 752 279,95 млн. грн, в тому числі ПДВ 458 713,33 грн.
За результатами проведення публічної закупівлі з ідентифікатором UA-2023-10-17-004456-a (код за ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи) між Комунальним підприємством «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Шевченківського району м. Києва» та ТОВ «АМК інжиніринг» 17.11.2023 укладено договір про виконання робіт «Капітальний ремонт приміщень сховищ цивільного захисту в Шевченківському районі м. Києва» на загальну суму 2 773 858,95 млн. грн, в тому числі ПДВ 462 309,83 грн.
З аналізу інформації Єдиного вебпорталу використання публічних коштів встановлено, що впродовж 2023-2024 років ТОВ «Амк інжиніринг» отримало від розпорядника бюджетних коштів, а саме Комунального підприємства «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Шевченківського району м. Києва», кошти за виконання робіт на загальну суму 5 526 137 млн. грн.
Окрім цього, за результатами проведення публічної закупівлі з ідентифікатором UA-2023-09-18-011249-a (код за ДК 021:2015: 45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт) між Департаментом будівництва, містобудування і архітектури, житлово-комунального господарства та енергетики Полтавської обласної державної адміністрації та ТОВ «Країна Парк» 12.10.2023 укладено договір про виконання робіт «Капітальний ремонт даху будівлі гуртожитку по вул. Погрібняка, 54 в м. Зіньків Полтавської області регіонального центру професійно-технічної освіти м. Зіньків» на загальну суму 8 879 918,91 млн. грн, в тому числі ПДВ 1 479 986,49 грн.
За результатами проведення публічної закупівлі з ідентифікатором UA-2024-08-09-001671-a (код за ДК 021:2015: 45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт) між Департаментом будівництва, містобудування і архітектури, житлово-комунального господарства та енергетики Полтавської обласної державної адміністрації та ТОВ «Країна Парк» 07.08.2024 укладено договір про виконання робіт «Виконання додаткових робіт по об`єкту: «Капітальний ремонт даху будівлі гуртожитку по вул. Погрібняка, 54 в м. Зіньків Полтавської області Регіонального центру професійно-технічної освіти м. Зіньків»» на загальну суму 644 070,94 тис. грн, в тому числі ПДВ 107 345,16 грн.
Аналізом інформації, що міститься на Єдиному вебпорталі використання публічних коштів, встановлено, що впродовж 2023-2024 років ТОВ «Країна-парк» отримало від розпорядника бюджетних коштів, а саме від Департаменту будівництва, містобудування і архітектури, житлово-комунального господарства та енергетики Полтавської обласної державної адміністрації, кошти за виконання робіт на загальну суму 9 128 208 млн. грн.
За результатами проведення публічної закупівлі з ідентифікатором UA-2023-09-08-011046-a (код за ДК 021:2015: 45454000-4 - Реконструкція) між Департаментом капітального будівництва Кіровоградської обласної державної адміністрації та ТОВ «РАВ-плюс» 06.09.2023 укладено договір про виконання робіт «Реконструкція будівлі Павлиського ліцею ім. В.О. Сухомлинського Онуфріївської селищної ради Кіровоградської області з улаштуванням захисної споруди цивільного захисту за адресою: вул. Сухомлинського, 4 в смт Павлиш, Олександрійського району, Кіровоградської області» на загальну суму 5 167 872,00 млн. грн, в тому числі ПДВ 458 713,33 грн.
З аналізу інформації Єдиного вебпорталу використання публічних коштів встановлено, що впродовж 2023-2024 років ТОВ «РАВ-плюс» не отримувало бюджетних коштів за виконання робіт від Департаменту капітального будівництва Кіровоградської обласної державної адміністрації.
За результатами проведення публічної закупівлі з ідентифікатором UA-2023-11-24-017549-a (код за ДК 021:2015:03410000-7 Деревина) між Державним підприємством «Добропіллявугілля-видобуток» та ТОВ «Левайс-трейд»» 13.12.2023 укладено договір про постачання товарів «деревина, стійка руднична O 14-19см L4м» загальною вартістю 5 440 000 млн. грн, в тому числі ПДВ 1 088 000,00 грн.
Окрім цього, за результатами проведення публічної закупівлі з ідентифікатором UA-2024-03-05-004067-a (код за ДК 021:2015:03410000-7 Деревина) між Державним підприємством «Добропіллявугілля-видобуток» та ТОВ «Левайс-трейд» 26.03.2024 укладено договір про постачання товарів «деревина, стійка руднична O 14-19см L4м» на загальну суму 3 160 000,00 млн. грн, в тому числі ПДВ 632 000,00 грн.
За результатами проведення публічної закупівлі з ідентифікатором UA-2024-01-31-007802-a (код за ДК 021:2015:03410000-7 Деревина) між Державним підприємством «Добропіллявугілля-видобуток» та ТОВ «Левайс-трейд» 22.02.2024 укладено договір про постачання товарів «деревина, стійка руднична O 14-19см L4м» на загальну суму 2 370 000,00 млн. грн, в тому числі ПДВ 474 000,00 грн.
За результатами проведення публічної закупівлі з ідентифікатором UA-2024-01-31-007802-a (код за ДК 021:2015:03410000-7 Деревина) між Державним підприємством «Добропіллявугілля-видобуток» та ТОВ «Левайс-трейд» 30.10.2023 укладено договір про постачання товарів «деревина, стійка руднична O 14-19см L4м» на загальну суму 2 400 000,00 млн. грн, в тому числі ПДВ 480 000,00 грн.
За результатами проведення публічної закупівлі з ідентифікатором UA-2023-12-28-003745-a (код за ДК 021:2015: 45260000-7 Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи) між Трипільською тепловою електричною станцією ПуАТ «Центренерго» (код ЄДРПОУ 00131334) та ТОВ «Левайс-трейд» 30.10.2023 укладено договір про виконання робіт «Капітальний ремонт корпусу №3. Улаштування шатрової покрівлі, за адресою: вул. Рудиківська, 49, смт. Козин, Обухівський район, Київська область» на загальну суму 2 010 878,43 млн. грн, в тому числі ПДВ 402 175,69 грн.
З аналізу інформації Єдиного вебпорталу використання публічних коштів встановлено, що впродовж 2023-2024 років ТОВ «Левайс-трейд» не отримувало бюджетних коштів за виконання робіт та поставку товарів від наступних замовників, а саме: Державного підприємства «Добропіллявугілля-видобуток» та Трипільської теплової електричної станції ПуАТ «Центренерго».
Встановлено також, що приймаючи платежі від підприємств реального сектору економіки, організаторами злочинної схеми використовуються банківські рахунки та реквізити підконтрольних ним юридичних осіб, з ознаками «фіктивності», для здійснення штучної оптимізації податків із подальшою легалізацією (відмиванням) майна, одержаного злочинним шляхом.
В своїй протиправній діяльності такі особи використовують банківські рахунки та реквізити наступних суб`єктів господарської діяльності з ознаками «фіктивності»: ТОВ «БК «Будвент Девелоп» (код ЄДРПОУ 45002778); ТОВ «Твій Звіт Інвест» (код ЄДРПОУ 45005166); ТОВ «Ірбіс Систем Україна» (код ЄДРПОУ 40023175); ТОВ «Твій Звіт» (код ЄДРПОУ 42641375); ТОВ «Альберо Транс Груп» (код ЄДРПОУ 39990793); ТОВ «Макситоргбуд» (код ЄДРПОУ 40325995); ТОВ «Молет» (код ЄДРПОУ 41652611); ТОВ «Денкерт» (код ЄДРПОУ 41645929); ТОВ «Ферфорд» (код ЄДРПОУ 41644930); ТОВ «Твій Імпорт» (код ЄДРПОУ 44991266); ТОВ «Альфа Фут Трейд» (код ЄДРПОУ 44948514); ТОВ «Агро Фуд Альянс» (код ЄДРПОУ 44904299); ТОВ «Денкерт Плюс» (код ЄДРПОУ 43449701); ТОВ «ДЗ-Інтертрейд» (код ЄДРПОУ 42737617); ТОВ «Будексперт Україна» (код ЄДРПОУ 44809557); ТОВ «Хотеллайф» (код ЄДРПОУ 45503592); ТОВ «Гералайф» (код ЄДРПОУ 45493642); ТОВ «Заряд Техніки» (код ЄДРПОУ 44528904); ТОВ «Продторгмакс» (код ЄДРПОУ 45611584); ТОВ «ТД «Естель» (код ЄДРПОУ 45262720); ТОВ «Продторгмаш» (код ЄДРПОУ 41125510); ТОВ «Ніоторг» (код ЄДРПОУ 45477133); ТОВ «Осто Дистрибуція» (код ЄДРПОУ 43619010); ТОВ «ФК «Стимул» (код ЄДРПОУ 40529794); ТОВ «Фінплюс» (код ЄДРПОУ 40473092); ТОВ «Фінсервісцентр» (код ЄДРПОУ 40460277); ТОВ «ЮК «Правовий Захист Населення» (код ЄДРПОУ 39424356); ТОВ «Укрспортпостачання» (код ЄДРПОУ 44024036); ТОВ «Вайт Ленд Союз» (код ЄДРПОУ 44987396); ТОВ «Макситоргбуд» (код ЄДРПОУ 40325995); ТОВ «ТД «Про-Макс» (код ЄДРПОУ 45291369); ТОВ «Фікс Голд» (код ЄДРПОУ 45443738); ТОВ «ФК «Фінако» (код ЄДРПОУ 43255973); ТОВ «Ріна-Сервіс» (код ЄДРПОУ 45575599); ТОВ «Целено» (код ЄДРПОУ 45634182); ТОВ «Мелеф» (код ЄДРПОУ 45431476); ТОВ «Гаррано» (код ЄДРПОУ 45480743); ФОП ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_2 ); ФОП ОСОБА_6 (РНОКПП НОМЕР_3 ); ФОП ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_4 ); ФОП ОСОБА_7 (РНОКПП НОМЕР_5 ); ФОП ОСОБА_8 (РНОКПП НОМЕР_6 ); ФОП ОСОБА_9 (РНОКПП НОМЕР_7 ); ФОП ОСОБА_10 (РНОКПП НОМЕР_8 ); ФОП ОСОБА_11 (РНОКПП НОМЕР_9 ); ФОП ОСОБА_12 (РНОКПП НОМЕР_10 ); ФОП ОСОБА_13 (РНОКПП НОМЕР_11 ); ФОП ОСОБА_14 (РНОКПП НОМЕР_12 ); ФОП ОСОБА_15 (РНОКПП НОМЕР_13 ); ФОП ОСОБА_16 (РНОКПП НОМЕР_14 ); ФОП ОСОБА_17 (РНОКПП НОМЕР_15 ); ФОП ОСОБА_18 (РНОКПП НОМЕР_16 ); ФОП ОСОБА_19 (РНОКПП НОМЕР_17 ).
Діяльність вищевказаних суб`єктів господарської діяльності мала ознаки «фіктивності», оскільки учасниками злочинного механізму лише документально створювалася видимість перебування на посадах службових осіб та здійснення ними господарської діяльності. Службові особи, що в державних реєстрах зазначені як офіційні керівники підприємств, не маючи реального відношення до їх діяльності, не проводили жодних дій з документами, коштами та майном згаданих СГД, які фактично були їм непідконтрольні. Таким чином, їх діяльність використовувалась невстановленими особами для переказів грошових коштів від «вигодонабувачів» з відкритих банківських рахунків на рахунки інших суб`єктів підприємницької діяльності, з метою їх легалізації, шляхом обготівкування з використанням підроблених офіційних банківських та податкових документів для подальшого розподілення між учасниками злочинного механізму.
З метою підтвердження чи спростування факту діяльності протиправного механізму прокурором Подільської окружної прокуратури м. Києва винесено постанову про залучення спеціаліста Департаменту запобігання фінансовим операціям, пов`язаних з легалізацією доходів, одержаних злочинним шляхом, Державної податкової служби України для проведення відповідного аналітичного дослідження фінансових операцій вищевказаних суб`єктів господарської діяльності.
Відповідно до висновку аналітичного дослідження Державної податкової служби України №285/99-00-08-01-04-20/45002778 від 06.11.2024 встановлено, що у Єдиному реєстрі податкових накладних та ІКС «Податковий блок» ТОВ «БК «Будвент Девелоп» під час здійснення господарської діяльності у період з 01.01.2022 по 28.06.2023 зареєстровано накладні з реалізації товарів та послуг з наступними суб`єктами господарської діяльності, а саме: ТОВ «Левайс-Трейдінг» (код ЄДРПОУ 45150336) на загальну суму 8 650 457, 65 грн (у т.ч. ПДВ 1 441 742, 94 грн), ТОВ «Київська домобудівна компанія» на загальну суму 7 905 512, 65 грн (у т.ч. ПДВ 1 317 585, 44 грн), ТОВ «Рав-Плюс» (код ЄДРПОУ 44624739) на загальну суму 6 855 000, 00 грн (у т.ч. ПДВ 114 2500, 00 грн), ТОВ «Країна-Парк» (код ЄДРПОУ 42835920) на загальну суму 6 027 370, 94 грн (у т.ч. ПДВ 1 004 561, 82 грн), ТОВ «Амк інжиніринг» на загальну суму 4 207 179, 70 грн (у т.ч. ПДВ 701 196, 62 грн).
Окрім цього, вказаний висновок містить інформацію з Єдиного реєстру податкових накладних та ІКС «Податковий блок» щодо придбання товарів та послуг ТОВ «БК «Будвент Девелоп» під час здійснення господарської діяльності за період з 01.01.2022 по 28.06.2023 у наступних суб`єктів господарювання: ТОВ «Моллбуд» (код ЄДРПОУ 44726115) на загальну суму 10 538 339, 56 грн (у т.ч. ПДВ 1 756 389, 93 грн), ТОВ «Оптленд Компані» (код ЄДРПОУ 45028183) на загальну суму 5 009 680, 76 грн (у т.ч. ПДВ 834 946, 79 грн), ТОВ «Будівельно-проектна компанія «Газінвестпроект» (код ЄДРПОУ 36470766) на загальну суму 7 058 009, 52 грн (у т.ч. ПДВ 1 176 334, 92 грн).
Відповідно до висновку вказаного аналітичного дослідження встановлено, що під час фінансово-господарської діяльності ТОВ «БК «Будвент Девелоп» по взаємовідносинам із ТОВ «Клавс ТРН» (код ЄДРПОУ 44965828) та ТОВ «Ловерп Груп» (код ЄДРПОУ 45334462) за період з 18.03.2024 по 21.03.2024, ТОВ «БК «Будвент Девелоп» можливо здійснило фінансово-господарські операції з ознаками «фіктивності» щодо придбання товарів та послуг у контрагентів-продавців, що вказує на відображення придбання товарів та послуг у ТОВ «Клавс ТРН» та ТОВ «Ловерп Груп» лише документально на загальну суму 37 098 681, 25 грн з метою подальшої легалізації вказаних коштів.
Згідно вказаного аналітичного дослідження, яке проведене з урахуванням руху коштів по банківських рахунках ТОВ «БК «Будвент Девелоп» по взаємовідносинам із ТОВ «Клавс ТРН» та ТОВ «Ловерп Груп» за період з 18.03.2024 по 21.03.2024, шляхом штучного формування витрат на загальну суму 37 098 681, 25 грн на підставі документів фінансово-господарських операцій з ТОВ «Клавс ТРН» та ТОВ «Ловерп Груп», що вплине на формування фінансового результату до оподаткування та призведе до заниження податку на прибуток на загальну суму 6 677 762, 63 грн.
Беручи до уваги висновок вказаного аналітичного дослідження, орган досудового розслідування дійшов висновку, що банківські рахунки та реквізити ТОВ «БК «Будвент Девелоп» використовувалися невстановленою групою осіб для виведення грошових коштів, отриманих на рахунки ТОВ «Київська домобудівна компанія» та ТОВ «Амк інжиніринг» від укладених договорів з вищевказаними розпорядниками державних та комунальних коштів, з огляду на здійснені безтоварні фінансового-господарські операції між ТОВ «БК «Будвент Девелоп» та вказаними у відповідному висновку СГД.
З огляду на вищевикладене, знайшла своє підтвердження діяльність злочинного механізму, створеного невстановленою групою осіб, за вказівкою яких проведено державну реєстрацію низки суб`єктів господарської діяльності та які, будучи підконтрольними вказаним особам, використовуються у виведенні бюджетних коштів від виконання договорів про постачання товарів, робіт та послуг, укладених між розпорядниками державних та комунальних коштів з суб`єктами господарювання, які визнані переможцями у проведених публічних закупівлях, шляхом їх подальшого перерахування на суб`єкти господарської діяльності з ознаками «фіктивності», шляхом укладення безтоварних фінансово-господарських операцій, із використанням підроблених офіційних банківських та податкових документів у тіньовий сектор економіки для здійснення подальшої легалізації (відмивання) майна, одержаного злочинним шляхом.
В межах кримінального провадження проведено ряд слідчих та процесуальних дій, у тому числі негласних слідчих (розшукових) дій, за результатами яких встановлено коло осіб, причетних до діяльності вищезгаданого злочинного механізму, та здобуто докази їх протиправної діяльності.
Зокрема, встановлено, що до вказаної діяльності причетна ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_4 , паспорт громадянина України № НОМЕР_18 , виданий 12.12.2016 Березнівським відділом УДМС у Рівненській обл., яка зареєстрована за адресою: АДРЕСА_2 та фактично проживає за адресою: АДРЕСА_1 . Так, встановлено, що ОСОБА_4 є головним організатором протиправного механізму з мінімізації податкового навантаження та виведення грошових коштів отриманих на свої банківські рахунки суб`єктами господарської діяльності з реального сектору економіки від укладених договорів з розпорядниками державних та комунальних коштів у тіньовий сектор економіки, для подальшої легалізації (відмивання) майна, одержаного злочинним шляхом.
Під час досудового розслідування ухвалою слідчого судді Подільського районного суду м. Києва від 22.11.2024 було надано дозвіл на проведення обшуку в будинку за місцем проживання ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за адресою АДРЕСА_1 .
При цьому, як вбачається зі змісту ухвали слідчого судді, дозвіл на проведення обшуку у вказаному будинку було надано з метою відшукання та вилучення речей та документів, які мають значення для досудового розслідування, зокрема, первинних фінансово-господарських документів щодо діяльності причетних до вчинення кримінального правопорушення СГД, банківських карток, що використовувалися ними у злочинній діяльності, копій статутних, реєстраційних та кадрових документів таких СГД, печаток, штампів та кліше суб`єктів господарювання з ознаками «фіктивності» тощо.
Водночас, у задоволенні вимог клопотання слідчого в частині надання дозволу на виявлення та вилучення мобільних телефонів та комп`ютерної техніки слідчим суддею було відмовлено.
Відповідно до протоколу обшуку від 05.12.2024, складеного старшим слідчим СВ УП в метрополітені ГУНП у м. Києві ОСОБА_20 , в ході проведення обшуку у вказаному будинку було виявлено та вилучено:
- Mac Book сірого кольору, модель А2941, серійний номер JYG4DXH44X, із зарядним пристроєм до нього;
- ноутбук марки НР сірого кольору, модель 13be0241nw, серійний номер 8CG1472H4T, із наявному на ньому наклейкою «Твій звіт»;
- мольний телефон марки Iphone сірого кольору з технічно несправним екраном, в якому знаходиться сім-картка мобільного оператора «Київстар» з маркуванням НОМЕР_1 .
Згідно з постановою слідчого СВ УП в метрополітені ГУНП у м. Києві ОСОБА_21 від 06.12.2024 усі вказані вище вилучені речі та предмети визнані речовими доказами у кримінальному провадженні №12024100120000173 від 08.08.2024.
Дослідивши матеріали клопотання, а також додаткові копії матеріалів кримінального провадження, надані прокурором до суду, заслухавши пояснення прокурора та представника власника майна у судовому засіданні, слідчий суддя вважає, що хоча й ухвалою слідчого судді від 22.11.2024 не було надано дозвіл на вилучення мобільних телефонів та комп`ютерної техніки, однак, виходячи із механізму та способу вчинення кримінального правопорушення, виявлені та вилучені в ході обшуку у ОСОБА_4 , ноутбук та мобільний телефон є предметами, на яких могли зберегтись сліди вчинення кримінального правопорушення, та містять відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, у зв`язку з чим слідчий суддя має достатні підстави вважати, що такі речі відповідають критеріям, зазначеним у ст. 98 КПК України.
Крім того, є достатні підстави вважати, що таке майно відповідає критеріям, зазначеним у ч. 2 ст. 167 КПК України, що є належною правовою підставою для арешту вказаного майна.
Відповідно до ч. 2 ст. 168 КПК України тимчасове вилучення майна може здійснюватися також під час обшуку, огляду.
Згідно вимог ч. 7 ст. 236 КПК України при обшуку слідчий, прокурор має право проводити вимірювання, фотографування, звуко- чи відеозапис, складати плани і схеми, виготовляти графічні зображення обшуканого житла чи іншого володіння особи чи окремих речей, виготовляти відбитки та зліпки, оглядати і вилучати документи, тимчасово вилучати речі, які мають значення для кримінального провадження. Предмети, які вилучені законом з обігу, підлягають вилученню незалежно від їх відношення до кримінального провадження. Вилучені речі та документи, які не входять до переліку, щодо якого прямо надано дозвіл на відшукання в ухвалі про дозвіл на проведення обшуку, та не відносяться до предметів, які вилучені законом з обігу, вважаються тимчасово вилученим майном.
Дослідивши матеріали, які обґрунтовують вимоги клопотання про арешт майна, суд дійшов висновку, що прокурором доведено та матеріалами клопотання достатньою мірою підтверджується наявність факту вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 209, ч. 3 ст. 358 КК України, а також, що постановою слідчого від 06.12.2024 вищевказане вилучене майно визнано речовим доказом.
Слідчий суддя вважає, що в органу досудового розслідування було достатньо підстав вважати, що виявлені та в подальшому вилучені під час обшуку за вказаною адресою Mac Book, ноутбук та мобільний телефон є предметами кримінально-протиправних дій ОСОБА_4 .
З огляду на положення ч.ч. 1, 2, 3 ст. 170 КПК України майно, яке відповідає критеріям, визначеним у ст. 98 КПК України, повинно вилучатися та арештовуватися незалежно від того, хто являється його власником, у кого і де воно знаходиться, незалежно від того чи належить воно підозрюваному чи іншій зацікавленій особі, оскільки в протилежному випадку не будуть досягнуті цілі застосування цього заходу - запобігання можливості протиправного впливу (відчуження, знищення, приховання) на певне майно, що, як наслідок, перешкодить встановленню істини у кримінальному провадженні.
Враховуючи вищенаведене, слідчий суддя вважає, що в органу досудового розслідування є всі підстави вважати, що незастосування заходів забезпечення кримінального провадження шляхом накладення арешту на майно може призвести до зникнення, втрати, пошкодження чи передачі вказаного майна чи настання інших наслідків, які можуть перешкодити кримінальному провадженню.
У відповідності до ч.2 ст. 173 КПК України при вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя, зокрема, враховує правову підставу для арешту майна, можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні, розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження, наслідки арешту майна для підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб.
Із урахуванням наведеного, слідчий суддя дійшов висновку, що прокурором, у відповідності до ч.2 ст. 171 КПК України, доведено необхідність накладення арешту на вказане майно, а також наявність ризиків, передбачених абзацом другим частини першої статті 170 цього Кодексу, а тому незастосування такого заходу забезпечення кримінального провадження, як арешт майна може призвести до наслідків, які можуть перешкоджати досудовому розслідуванню, у зв`язку з чим накладення арешту на вказане майно є необхідною умовою досягнення дієвості кримінального провадження.
Слідчий суддя також враховує, що в даному випадку обмеження права власності є розумним і співрозмірним завданням кримінального провадження та обставини кримінального провадження станом на час прийняття рішення вимагають вжиття такого методу державного регулювання як накладення арешту. При цьому, доказів негативних наслідків від застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження слідчим суддею не встановлено.
На підставі наведеного, з метою забезпечення збереження речових доказів, слідчий суддя приходить до висновку про наявність підстав для накладення арешту на зазначене у клопотанні майно.
З метою забезпечення можливості органу досудового розслідування провести необхідний комплекс розшукових, слідчих та процесуальних дій для виконання завдань кримінального провадження, передбачених ч. 1 ст. 2 КПК України, оцінивши в сукупності надані стороною кримінального провадження докази, беручи до уваги наслідки арешту майна для власника та третіх осіб, розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження, слідчий суддя визнає за можливе задовольнити подане прокурором клопотання про арешт майна в повному обсязі.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 170, 173, 175, 370 КПК України, слідчий суддя, -
П О С Т А Н О В И В :
Клопотання прокурора Подільської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 про арешт майна у кримінальному провадженні №12024100120000173, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 08.08.2024 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 209, ч. 3 ст. 358 КК України, задовольнити.
Накласти арешт на майно, яке було вилучене 05.12.2024 під час проведення обшуку в будинку за місцем проживання ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за адресою АДРЕСА_1 , а саме на:
- Mac Book сірого кольору, модель А2941, серійний номер JYG4DXH44X, із зарядним пристроєм до нього;
- ноутбук марки НР сірого кольору, модель 13be0241nw, серійний номер 8CG1472H4T, із наявному на ньому наклейкою «Твій звіт»;
- мольний телефон марки Iphone сірого кольору з технічно несправним екраном, в якому знаходиться сім-картка мобільного оператора «Київстар» з маркуванням НОМЕР_1 ,
із встановленням заборони відчуження, розпорядження та користування усім перерахованим вище майном.
Відповідно до ст. 175 КПК України ухвала про арешт майна виконується негайно слідчим, прокурором.
Згідно з ч.1, ч.2 ст. 174 КПК України підозрюваний, обвинувачений, їх захисник, законний представник, інший власник або володілець майна, представник юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково. Таке клопотання під час досудового розслідування розглядається слідчим суддею, а під час судового провадження - судом.
Арешт майна також може бути скасовано повністю чи частково ухвалою слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження за клопотанням підозрюваного, обвинуваченого, їх захисника чи законного представника, іншого власника або володільця майна, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо вони доведуть, що в подальшому застосуванні цього заходу відпала потреба або арешт накладено необґрунтовано.
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.
Cлідчий суддя Подільського районного суду м. Києва ОСОБА_1
Суд | Подільський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 15.01.2025 |
Оприлюднено | 22.01.2025 |
Номер документу | 124528397 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Подільський районний суд міста Києва
Ковбасюк О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні