Справа № 758/908/25
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 січня 2025 року слідчий суддя Подільського районного суду міста Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання прокурора Подільської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 про накладення арешту на майно у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12024100120000173 від 08.08.2024 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 209 та ч. 3 ст. 358 КК України,-
В С Т А Н О В И В :
До Подільського районного суду м. Києва надійшло клопотання прокурора Подільської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 про накладення арешту на майно у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12024100120000173 від 08.08.2024 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 209 та ч. 3 ст. 358 КК України.
В обгрунтування клопотання вказує, що Подільською окружною прокуратурою міста Києва здійснюється процесуальне керівництво у вказаному кримінальному провадженні.
Досудове розслідування у вищевказаному кримінальному провадженні здійснюється слідчими слідчого відділу УП в метрополітені ГУНП у м. Києві.
Також, Подільською окружною прокуратурою м. Києва надано доручення до Головного управління Служби безпеки України у м. Києві та Київській області щодо проведення слідчих (розшукових) дій у даному кримінальному провадженні.
Відповідно до матеріалів кримінального провадження, оперативними працівниками Головного управління Служби безпеки України у м. Києві та Київській області встановлено групу осіб, які організували протиправний механізм, спрямований на заволодіння, привласнення грошових коштів державних та комунальних підприємств, установ та організацій під час виконання договорів за результатами проведених публічних закупівель, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам в умовах воєнного стану.
Під час досудового розслідування встановлено, що послуги вищенаведеного злочинного механізму використовуються службовими особами державних та комунальних установ, підприємств та організацій, а також суб`єктами господарювання реального сектора економіки, для виведення грошових коштів у тіньовий сектор економіки для подальшої легалізації (відмивання) майна, одержаного злочинним шляхом від виконання договорів укладених протягом 2023-2024 року за результатами перемоги у публічних закупівлях, які проводилися розпорядниками державних та комунальних коштів.
Здійсненим оглядом платформи публічних закупівель «PROZORRO» встановлено низку закупівель, які проводилися наступними розпорядниками бюджетних коштів, а саме: КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Шевченківського району м. Києва» (код ЄДРПОУ 34966254), Управління житлово-комунального господарства Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації (код ЄДРПОУ 37470160), Управління містобудування, архітектури та землекористування Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації (код ЄДРПОУ 37470154) на загальну суму 63 948 033 млн.грн.
Так, за результатами проведення публічної закупівлі з ідентифікатором UA-2023-05-25-007051-a (код за ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація) між Управлінням містобудування, архітектури та землекористування Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації та ТОВ «Київська домобудівна компанія» 23.06.2023 укладено договір про виконання робіт «Капітальний ремонт будівлі по вул. Зоологічній, 3 з метою розміщення Центру комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю Шевченківського району м. Києва (ремонт фасадів та покрівлі)» загальною вартістю 43 392 079,20 млн. грн. (в тому числі ПДВ 8 678 415,84 грн.).
В подальшому, за результатами проведення публічної закупівлі з ідентифікатором UA-2023-06-14-009539-a (код за ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація) між Управлінням містобудування, архітектури та землекористування Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації та ТОВ «Київська домобудівна компанія», 05.07.2023 укладено договір про виконання робіт «Капітальний ремонт найпростіших укриттів та захисних споруд цивільного захисту у дошкільному навчальному закладі (ясла-садочок) компенсуючого типу (санаторний) № 28 Шевченківського району м. Києва на вулиці Лук`янівській, 13» загальною вартістю 2 394 834,60 млн. грн. (в тому числі ПДВ 478 966,92 грн.).
Згідно аналізу інформації на Єдиному веб-порталі використання публічних коштів встановлено, що впродовж 2023-2024 років ТОВ «Київська домобудівна компанія» отримало від розпорядника бюджетних коштів, а саме від Управління містобудування, архітектури та землекористування Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації кошти за виконання робіт на загальну суму 36 166 716 млн. грн.
За результатами проведення публічної закупівлі з ідентифікатором UA-2023-06-23-005473-a (код за ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація) між Управлінням житлово-комунального господарства Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації та ТОВ «Київська домобудівна компанія», 21.07.2023 укладено договір про виконання робіт «Капітальний ремонт підвальних приміщень житлового будинку для використання під найпростіші укриття за адресою: вул. Турчина Ігоря, 12 у Шевченківському районі м. Києва (Капітальний ремонт і реставрація)» загальною вартістю 3 098 157,73 млн. грн. (в тому числі ПДВ 619 631,546 грн.).
Окрім цього, за результатами проведення публічної закупівлі з ідентифікатором UA-2023-06-30-002060-a (код за ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація) між Управлінням житлово-комунального господарства Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації та ТОВ «Київська домобудівна компанія», 21.07.2023 укладено договір про виконання робіт «Капітальний ремонт підвальних приміщень житлового будинку для використання під найпростіші укриття за адресою: вул. Коперника, 23 у Шевченківському районі м. Києва (Капітальний ремонт і реставрація)» загальною вартістю 4 486 721,95 млн. грн (в тому числі ПДВ 897 344,39 грн.).
Згідно аналізу інформації на Єдиному веб-порталі використання публічних коштів встановлено, що впродовж 2023-2024 років ТОВ «Київська домобудівна компанія» отримало від розпорядника бюджетних коштів, а саме від Управління житлово-комунального господарства Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації кошти за виконання робіт на загальну суму 7 584 880 млн. грн.
Так, за результатами проведення публічної закупівлі з ідентифікатором UA-2023-07-13-007422-a (код за ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи) між Комунальним підприємством «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Шевченківського району м. Києва» та ТОВ «Київська домобудівна компанія», 22.12.2023 укладено договір про виконання робіт «Капітальний ремонт приміщень сховищ цивільного захисту Шевченківського району м. Києва» загальною вартістю 1 174 662,11 млн. грн. (в тому числі ПДВ 195 777,02 грн.).
Разом з тим, за результатами проведення публічної закупівлі з ідентифікатором UA-2023-06-29-001799-a (код за ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація) між Комунальним підприємством «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Шевченківського району м. Києва» та ТОВ «Київська домобудівна компанія», 22.12.2023 укладено договір про виконання робіт «Капітальний ремонт приміщень сховищ цивільного захисту Шевченківського району м. Києва» загальною вартістю 1 082 043,73 млн. грн. (в тому числі ПДВ 180 340,62 грн).
Згідно аналізу інформації на Єдиному веб-порталі використання публічних коштів встановлено, що впродовж 2023-2024 років ТОВ «Київська домобудівна компанія» отримало від розпорядника бюджетних коштів, а саме від Комунального підприємства «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Шевченківського району м. Києва» кошти за виконання робіт на загальну суму 2 256 706 млн гривень.
За результатами проведення публічної закупівлі з ідентифікатором UA-2023-10-11-010063-a (код за ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи) між Комунальним підприємством «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Шевченківського району м. Києва» та ТОВ «АМК інжиніринг», 17.11.2023 укладено договір про виконання робіт «Капітальний ремонт приміщень сховищ цивільного захисту на в Шевченківському районі м. Києва» загальною вартістю 2 752 279,95 млн. грн. (в тому числі ПДВ 458 713,33 грн.).
Також, за результатами проведення публічної закупівлі з ідентифікатором UA-2023-10-17-004456-a (код за ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи) між Комунальним підприємством «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Шевченківського району м. Києва» та ТОВ «АМК інжиніринг», 17.11.2023 укладено договір про виконання робіт «Капітальний ремонт приміщень сховищ цивільного захисту в Шевченківському районі м. Києва» загальною вартістю 2 773 858,95 млн. грн. (в тому числі ПДВ 462 309,83 грн.).
Згідно аналізу інформації на Єдиному веб-порталі використання публічних коштів встановлено, що впродовж 2023-2024 років ТОВ «Амк інжиніринг» отримало від розпорядника бюджетних коштів, а саме Комунального підприємства «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Шевченківського району м. Києва» кошти за виконання робіт на загальну суму 5 526 137 млн. грн.
Окрім цього, за результатами проведення публічної закупівлі з ідентифікатором UA-2023-09-18-011249-a (код за ДК 021:2015: 45000000-7 -Будівельні роботи та поточний ремонт) між Департаментом будівництва, містобудування і архітектури, житлово-комунального господарства та енергетики Полтавської обласної державної адміністрації та ТОВ «Країна Парк», 12.10.2023 укладено договір про виконання робіт «Капітальний ремонт даху будівлі гуртожитку по вул. Погрібняка, 54 в м. Зіньків Полтавської області регіонального центру професійно-технічної освіти м. Зіньків» загальною вартістю 8 879 918,91 млн. грн. (в тому числі ПДВ 1 479 986,49 грн.).
Так, а результатами проведення публічної закупівлі з ідентифікатором UA-2024-08-09-001671-a (код за ДК 021:2015: 45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт) між Департаментом будівництва, містобудування і архітектури, житлово-комунального господарства та енергетики Полтавської обласної державної адміністрації та ТОВ «Країна Парк», 07.08.2024 укладено договір про виконання робіт «Виконання додаткових робіт по об`єкту: «Капітальний ремонт даху будівлі гуртожитку по вул. Погрібняка, 54 в м. Зіньків Полтавської області Регіонального центру професійно-технічної освіти м. Зіньків»» загальною вартістю 644 070,94 тис. грн. (в тому числі ПДВ 107 345,16 грн.).
Згідно аналізу інформації на Єдиному веб-порталі використання публічних коштів встановлено, що впродовж 2023-2024 років ТОВ «Країна-парк» отримало від розпорядника бюджетних коштів, а саме від Департаменту будівництва, містобудування і архітектури, житлово-комунального господарства та енергетики Полтавської обласної державної адміністрації кошти за виконання робіт на загальну суму 9 128 208 млн. грн.
За результатами проведення публічної закупівлі з ідентифікатором UA-2023-09-08-011046-a (код за ДК 021:2015: 45454000-4 - Реконструкція) між Департаментом капітального будівництва Кіровоградської обласної державної адміністрації та ТОВ «РАВ-плюс» 06.09.2023 укладено договір про виконання робіт «Реконструкція будівлі Павлиського ліцею ім. В.О. Сухомлинського Онуфріївської селищної ради Кіровоградської області з улаштуванням захисної споруди цивільного захисту за адресою: вул. Сухомлинського, 4 в смт Павлиш, Олександрійського району, Кіровоградської області» загальною вартістю 5 167 872,00 млн гривень (в тому числі ПДВ 458 713,33 грн).
Так, згідно аналізу інформації на Єдиному веб-порталі використання публічних коштів встановлено, що впродовж 2023-2024 років ТОВ «РАВ-плюс» не отримувало бюджетних коштів за виконання робіт від Департаменту капітального будівництва Кіровоградської обласної державної адміністрації.
За результатами проведення публічної закупівлі з ідентифікатором UA-2023-11-24-017549-a (код за ДК 021:2015:03410000-7 Деревина) між Державним підприємством «Добропіллявугілля-видобуток» та ТОВ «Левайс-трейд»» 13.12.2023 укладено договір про постачання товарів «деревина, стійка руднична O 14-19см L4м» загальною вартістю 5 440 000 млн гривень (в тому числі ПДВ 1 088 000,00 грн.).
Окрім цього, за результатами проведення публічної закупівлі з ідентифікатором UA-2024-03-05-004067-a (код за ДК 021:2015:03410000-7 Деревина) між Державним підприємством «Добропіллявугілля-видобуток» та ТОВ «Левайс-трейд», 26.03.2024 укладено договір про постачання товарів «деревина, стійка руднична O 14-19см L4м» загальною вартістю 3 160 000,00 млн. грн. (в тому числі ПДВ 632 000,00 грн.).
Також, за результатами проведення публічної закупівлі з ідентифікатором UA-2024-01-31-007802-a (код за ДК 021:2015:03410000-7 Деревина) між Державним підприємством «Добропіллявугілля-видобуток» та ТОВ «Левайс-трейд», 22.02.2024 укладено договір про постачання товарів «деревина, стійка руднична O 14-19см L4м» загальною вартістю 2 370 000,00 млн грн (в тому числі ПДВ 474 000,00 грн.).
Разом з тим, за результатами проведення публічної закупівлі з ідентифікатором UA-2024-01-31-007802-a (код за ДК 021:2015:03410000-7 Деревина) між Державним підприємством «Добропіллявугілля-видобуток» та ТОВ «Левайс-трейд», 30.10.2023 укладено договір про постачання товарів «деревина, стійка руднична O 14-19см L4м» загальною вартістю 2 400 000,00 млн. грн. (в тому числі ПДВ 480 000,00 грн.).
За результатами проведення публічної закупівлі з ідентифікатором UA-2023-12-28-003745-a (код за ДК 021:2015: 45260000-7 Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи) між Трипільською тепловою електричною станцією ПуАТ «Центренерго» (код ЄДРПОУ 00131334) та ТОВ «Левайс-трейд», 30.10.2023 укладено договір про виконання робіт «Капітальний ремонт корпусу №3. Улаштування шатрової покрівлі, за адресою: вул. Рудиківська, 49, смт. Козин, Обухівський район, Київська область» загальною вартістю 2 010 878,43 млн. грн. (в тому числі ПДВ 402 175,69 грн.).
Так, згідно аналізу інформації на Єдиному веб-порталі використання публічних коштів встановлено, що впродовж 2023-2024 років ТОВ «Левайс-трейд» не отримувало бюджетних коштів за виконання робіт та поставку товарів від наступних замовників, а саме: Державного підприємства «Добропіллявугілля-видобуток» та Трипільської теплової електричної станції ПуАТ «Центренерго».
Встановлено, що приймаючи платежі від підприємств реального сектору економіки, організаторами злочинної схеми використовуються банківські рахунки та реквізити підконтрольних ним юридичних осіб, з ознаками «фіктивності», для здійснення штучної оптимізації податків із подальшою легалізацією (відмиванням) майна, одержаного злочинним шляхом.
В своїй протиправній діяльності дані особи використовують банківські рахунки та реквізити наступних суб`єктів господарської діяльності з ознаками «фіктивності», а саме: ТОВ «БК «Будвент Девелоп» (код ЄДРПОУ 45002778); ТОВ «Твій Звіт Інвест» (код ЄДРПОУ 45005166); ТОВ «Ірбіс Систем Україна» (код ЄДРПОУ 40023175); ТОВ «Твій Звіт» (код ЄДРПОУ 42641375); ТОВ «Альберо Транс Груп» (код ЄДРПОУ 39990793); ТОВ «Макситоргбуд» (код ЄДРПОУ 40325995); ТОВ «Молет» (код ЄДРПОУ 41652611); ТОВ «ДЗ-Інтертрейд» (код ЄДРПОУ 42737617); ТОВ «Будексперт Україна» (код ЄДРПОУ 44809557); ТОВ «Хотеллайф» (код ЄДРПОУ 45503592); ТОВ «Гералайф» (код ЄДРПОУ 45493642); ТОВ «Заряд Техніки» (код ЄДРПОУ 44528904); ТОВ «Продторгмакс» (код ЄДРПОУ 45611584); ТОВ «ТД «Естель» (код ЄДРПОУ 45262720); ТОВ «Ніоторг» (код ЄДРПОУ 45477133); ТОВ «Осто Дистрибуція» (код ЄДРПОУ 43619010); ТОВ «ФК «Стимул» (код ЄДРПОУ 40529794); ТОВ «Фінплюс» (код ЄДРПОУ 40473092); ТОВ «Фінсервісцентр» (код ЄДРПОУ 40460277); ТОВ «ЮК «Правовий Захист Населення» (код ЄДРПОУ 39424356); ТОВ «Укрспортпостачання» (код ЄДРПОУ 44024036); ТОВ «ТД «Про-Макс» (код ЄДРПОУ 45291369); ТОВ «Фікс Голд» (код ЄДРПОУ 45443738); ТОВ «Ріна-Сервіс» (код ЄДРПОУ 45575599); ТОВ «Целено» (код ЄДРПОУ 45634182); ТОВ «Мелеф» (код ЄДРПОУ 45431476); ТОВ «Гаррано» (код ЄДРПОУ 45480743); ТОВ «Мехдет-про» (код ЄДРПОУ 45425991); ТОВ «Торг сейл актив» (код ЄДРПОУ 45508669); ТОВ «Інфотех консалтинг» (код ЄДРПОУ 45628488); ТОВ «Архіторгбуд» (код ЄДРПОУ 45460638); ТОВ «Мідарі промо» (код ЄДРПОУ 45528292); ТОВ «Агростейт Україна» (код ЄДРПОУ 45434519); ТОВ «Моушн Ікс» (код ЄДРПОУ 45731272); ТОВ «Компі флекс» (код ЄДРПОУ 45745861); ТОВ «Гелексі Стар» (код ЄДРПОУ 45259372); ТОВ «Мейд Агро Люкс» (код ЄДРПОУ 45657461); ТОВ «Прайм ф`южн» (код ЄДРПОУ 45518132); ТОВ «ЮК «Легаліст» (код ЄДРПОУ 40973751); ТОВ «Айті реклама» (код ЄДРПОУ 44887881); ТОВ «Компейз ектів» (код ЄДРПОУ 45495173); ТОВ «Метод Мікст» (код ЄДРПОУ 43437078); ПП «Стар Прінт» (код ЄДРПОУ 38578198); ТОВ «Продторгмакс» (код ЄДРПОУ 45611584); ТОВ «А.В.А.Н.Г.А.Р.Д.» (код ЄДРПОУ 42424157); ТОВ «Лавекс медіа» (код ЄДРПОУ 45463712); ТОВ «Консалтінфо» (код ЄДРПОУ 36566809); ТОВ «Ферфорд» (код ЄДРПОУ 41644930); ТОВ «Альфа Фуд Трейд» (код ЄДРПОУ 44948514); ТОВ «Агро Фуд Альянс» (код ЄДРПОУ 44904299); ФОП ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_1 ); ФОП ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_2 ); ФОП ОСОБА_6 (РНОКПП НОМЕР_3 ); ФОП ОСОБА_7 (РНОКПП НОМЕР_4 ); ФОП ОСОБА_8 (РНОКПП НОМЕР_5 ); ФОП ОСОБА_9 (РНОКПП НОМЕР_6 ) та ФОП ОСОБА_10 (РНОКПП НОМЕР_7 ).
Діяльність вищевказаних суб`єктів господарської діяльності мала ознаки «фіктивності», оскільки учасниками злочинного механізму лише документально створювалася видимість перебування на посадах службових осіб та здійснення ними господарської діяльності. Службові особи, що в державних реєстрах зазначені як офіційні керівники підприємств, не маючи реального відношення до їх діяльності, не проводили жодних дій з документами, коштами та майном згаданих СГД, які фактично були їм непідконтрольні, таким чином, їх діяльність використовувалась невстановленими особами для переказів грошових коштів від «вигодонабувачів» з відкритих банківських рахунків на рахунки інших суб`єктів підприємницької діяльності, з метою їх легалізації, шляхом обготівкування з використанням підроблених офіційних банківських та податкових документів для подальшого розподілення між учасниками злочинного механізму.
Відповідно до висновку аналітичного дослідження №285/99-00-08-01-04-20/45002778 від 06.11.2024 Державної податкової служби України встановлено, що у Єдиному реєстрі податкових накладних та ІКС «Податковий блок», ТОВ «БК «Будвент Девелоп» під час здійснення господарської діяльності у період з 01.01.2022 по 28.06.2023 зареєстровано накладні з реалізації товарів та послуг з наступними суб`єктами господарської діяльності, а саме: ТОВ «Левайс-Трейдінг» (код ЄДРПОУ 45150336) на загальну суму 8 650 457, 65 грн. (у т.ч. ПДВ 1 441 742, 94 грн.), ТОВ «Київська домобудівна компанія» на загальну суму 7 905 512, 65 грн. (у т.ч. ПДВ 1 317 585, 44 грн.), ТОВ «Рав-Плюс» (код ЄДРПОУ 44624739) на загальну суму 6 855 000, 00 грн. (у т.ч. ПДВ 114 2500, 00 грн.), ТОВ «Країна-Парк» (код ЄДРПОУ 42835920) на загальну суму 6 027 370, 94 грн. (у т.ч. ПДВ 1 004 561, 82 грн.) та з ТОВ «Амк інжиніринг» на загальну суму 4 207 179, 70 грн. (у т.ч. ПДВ 701 196, 62 грн.).
Окрім цього, вказаний висновок містить інформацію з Єдиного реєстру податкових накладних та ІКС «Податковий блок» щодо придбання товарів та послуг ТОВ «БК «Будвент Девелоп» під час здійснення господарської діяльності за період з 01.01.2022 по 28.06.2023 у наступних суб`єктів господарювання, а саме: ТОВ «Моллбуд» (код ЄДРПОУ 44726115) на загальну суму 10 538 339, 56 грн. (у т.ч. ПДВ 1 756 389, 93 грн.), ТОВ «Оптленд Компані» (код ЄДРПОУ 45028183) на загальну суму 5 009 680, 76 грн. (у т.ч. ПДВ 834 946, 79 грн.) та у ТОВ «Будівельно-проектна компанія «Газінвестпроект» (код ЄДРПОУ 36470766) на загальну суму 7 058 009, 52 грн. (у т.ч. ПДВ 1 176 334, 92 грн.).
Так, згідно висновку згаданого вище аналітичного дослідження встановлено, що під час фінансово-господарської діяльності ТОВ «БК «Будвент Девелоп» по взаємовідносинам із ТОВ «Клавс ТРН» (код ЄДРПОУ 44965828) та ТОВ «Ловерп Груп» (код ЄДРПОУ 45334462) за період з 18.03.2024 по 21.03.2024, ТОВ «БК «Будвент Девелоп» можливо здійснило фінансово-господарські операції з ознаками «фіктивності» щодо придбання товарів та послуг у контрагентів-продавців, що вказує на відображення придбання товарів та послуг у ТОВ «Клавс ТРН» та ТОВ «Ловерп Груп» лише документально на загальну суму 37 098 681, 25 грн. з метою подальшої легалізації вказаних коштів.
Згідно до вказаного аналітичного дослідження, яке проведене з урахуванням руху коштів по банківським рахункам ТОВ «БК «Будвент Девелоп» по взаємовідносинам із ТОВ «Клавс ТРН» та ТОВ «Ловерп Груп» за період з 18.03.2024 по 21.03.2024, шляхом штучного формування витрат на загальну суму 37 098 681, 25 грн. на підставі документів фінансово-господарських операцій з ТОВ «Клавс ТРН» та ТОВ «Ловерп Груп», що вплине на формування фінансового результату до оподаткування, та призведе до заниження податку на прибуток на загальну суму 6 677 762, 63 грн.
Беручи до уваги висновок вказаного аналітичного дослідження можна прийти до висновку, що банківські рахунки та реквізити ТОВ «БК «Будвент Девелоп» використовувалися невстановленою групою осіб для виведення грошових коштів отриманих на рахунки ТОВ «Київська домобудівна компанія» та ТОВ «Амк інжиніринг» від укладених договорів з вищевказаними розпорядниками державних та комунальних коштів, з огляду на здійсненні безтоварні фінансового-господарські операції між ТОВ «БК «Будвент Девелоп» та вказаними у відповідному висновку СГД.
На виконання доручення Подільської окружної прокуратури м. Києва щодо встановлення обставин вчинення кримінального правопорушення, які слідчим шляхом перевіряються в межах даного кримінального провадження, Головним управлінням Служби безпеки України у м. Києві та Київській області надано інформацію про банківські рахунки наступних суб`єктів господарської діяльності, які використовуються у діяльності протиправного механізму та відкриті у АТ «ОТП БАНК» (МФО 300528, код ЄДРПОУ 21685166), а саме:
1) ТОВ «Торговий дім «Ріна-сервіс» (код ЄДРПОУ 45575599):
- « НОМЕР_8 », (980 - українська гривня).
2) ТОВ «Мехдет-про» (код ЄДРПОУ 45425991):
- « НОМЕР_9 », (980 - українська гривня).
Грошові кошти у будь-якій валюті у безготівковій формі, що знаходяться на вказаних банківських рахунках у відповідності до вимог ст. 98 КПК України визнано речовими доказами у даному кримінальному провадженні.
Таким чином, необхідним вбачається накладення арешту на майно, з метою збереження речових доказів у кримінальному провадженні, недопущення продовження здійснення злочинних дій, у тому числі направлених на використання та розпорядження майном, одержаним злочинним шляхом, а також з метою забезпечення можливої конфіскації майна, передбаченої ст. 209 КК України.
У судовому засіданні прокурор клопотання підтримав із підстав, наведених в ньому, та просив його задовольнити.
З метою забезпечення арешту майна, згідно ч. 2 ст. 172 КПК України, клопотання розглядається без повідомлення власника майна.
Дослідивши клопотання про арешт майна та матеріали кримінального провадження на його обґрунтування, заслухавши думку прокурора, суд дійшов наступного висновку.
Відповідно до ч. 2 ст. 131 КПК України арешт майна є одним із заходів забезпечення кримінального провадження.
Згідно з ч. 1 ст. 131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Розглядаючи клопотання про накладення арешту на майно, в порядку статей 170-173 КПК України, для прийняття законного та обґрунтованого рішення, слідчий суддя повинен з`ясувати всі обставини, які передбачають підстави для арешту майна або відмови у задоволенні клопотання про арешт майна.
Вказана норма узгоджується зі ст. 1 Першого протоколу Конвенції про захист прав та основоположних свобод, відповідно до якої будь-яке обмеження права власності повинно здійснюватися відповідно до закону, а отже суб`єкт, який ініціює таке обмеження повинен обґрунтувати свою ініціативу в контексті норм закону.
Відповідно до ст.1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожна фізична та юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.
У рішенні Європейського суду з прав людини по справі «East/West Alliance Limited» проти України», в п. 167 рішення Суд наголошує на тому, що перша та найбільш важлива вимога статті 1 Першого протоколу до Конвенції полягає у тому, що будь-яке втручання державного органу у право на мирне володіння майном повинно бути законним. Вимога щодо законності у розумінні Конвенції вимагає дотримання відповідних положень національного законодавства та відповідності принципові верховенства права, що включає свободу від свавілля.
У п.168 суд також нагадує, що будь-яке втручання державного органу у право на мирне володіння майном повинно забезпечити «справедливий баланс» між загальним інтересом суспільства та вимогами захисту основоположних прав конкретної особи.
Необхідність досягнення такого балансу відображена в цілому в структурі статті 1 Першого протоколу. Необхідного балансу не вдається досягти, якщо на відповідну особу буде покладено індивідуальний та надмірний тягар. Іншими словами, має існувати обґрунтоване пропорційне співвідношення між засобами, які застосовуються, та метою, яку прагнуть досягти.
Втручання держави в право власності особи є виправданим, якщо воно здійснюється з метою задоволення «суспільного», «публічного» інтересу, при визначенні якого Європейський суд з прав людини надає державам право користуватися «значною свободою (полем) розсуду». Втручання держави в право на мирне володіння майном може бути виправданим за наявності об`єктивної необхідності у формі суспільного, публічного, загального інтересу, який може включати інтерес держави, окремих регіонів, громад чи сфер людської діяльності.
Згідно з ч.1 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існують достатні підстави вважати, що воно є предметом, засобом чи знаряддям вчинення злочину, доказом злочину, набуте злочинним шляхом, доходом від вчиненого злочину, отримане за рахунок доходів від вчиненого злочину або може бути конфісковане у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого чи юридичної особи, до якої може бути застосовано заходи кримінально-правового характеру, або може підлягати спеціальній конфіскації щодо третіх осіб, юридичної особи або для забезпечення цивільного позову. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
За вимогами ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Згідно з ч. 3 ст. 170 КПК України у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу.
Речовими доказами відповідно до ст. 98 КПК України, є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.
Згідно з ч. 10, ч. 11 ст. 170 КПК України, арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.
Заборона або обмеження користування, розпорядження майном можуть бути застосовані лише у разі, коли існують обставини, які підтверджують, що їх незастосування призведе до приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі майна.
Слідчим суддею встановлено, що Подільською окружною прокуратурою міста Києва здійснюється процесуальне керівництво досудовим розслідуванням у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12024100120000173 від 08.08.2024 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 209 та ч. 3 ст. 358 КК України.
Постановою прокурора Подільської окружної прокуратури міста Києва від 17.01.2025 грошові кошти, які знаходяться на банківських рахунках, відкритих в АТ «ОТП БАНК», та які належать ТОВ «Торговий дім «Ріна-сервіс» (код ЄДРПОУ 45575599) рахунок « НОМЕР_8 », (980 - українська гривня) та ТОВ «Мехдет-про» (код ЄДРПОУ 45425991) рахунок « НОМЕР_9 », (980 - українська гривня)
визнано речовими доказами у вказаному кримінальному провадженні.
Таким чином, наведене вище свідчить про те, що вказане майно може містити відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, у зв`язку з чим слідчий суддя має достатні підстави вважати, що таке майно відповідає критеріям, зазначеним у ст. 98 КПК України.
Крім того, також є достатні підстави вважати, що це майно відповідає критеріям, зазначеним у ч. 2 ст. 167 КПК України, що є належною правовою підставою для арешту вказаного майна.
З огляду на положення ч. 1, 2, 3 ст. 170 КПК України майно, яке відповідає критеріям, визначеним у ст. 98 КПК України, повинно вилучатися та арештовуватися незалежно від того, хто являється його власником, у кого і де воно знаходиться, незалежно від того чи належить воно підозрюваному чи іншій зацікавленій особі, оскільки в протилежному випадку не будуть досягнуті цілі застосування цього заходу - запобігання можливості протиправного впливу (відчуження, знищення, приховання) на певне майно, що, як наслідок, перешкодить встановленню істини у кримінальному провадженні.
Враховуючи вищенаведене, слідчий суддя вважає, що в органу досудового розслідування є всі підстави вважати, що незастосування заходів забезпечення кримінального провадження шляхом накладення арешту на майно може призвести до зникнення, втрати, пошкодження чи передачі вказаного майна чи настання інших наслідків, які можуть перешкодити кримінальному провадженню.
У відповідності до ч.2 ст. 173 КПК України при вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя, зокрема, враховує правову підставу для арешту майна, можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні, розумність та співмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження, наслідки арешту майна для підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб.
Із урахуванням наведеного, слідчий суддя дійшов висновку, що прокурором, у відповідності до ч.2 ст. 171 КПК України, доведено необхідність накладення арешту на вказане майно, а також наявність ризиків, передбачених абзацом другим частини першої статті 170 цього Кодексу, а тому незастосування такого заходу забезпечення кримінального провадження, як арешт майна може призвести до наслідків, які можуть перешкоджати досудовому розслідуванню, у зв`язку з чим накладення арешту на вказане майно є необхідною умовою досягнення дієвості кримінального провадження.
Слідчий суддя також враховує, що в даному випадку обмеження права власності є розумним і співмірним завданням кримінального провадження та обставини кримінального провадження станом на час прийняття рішення вимагають вжиття такого методу державного регулювання як накладення арешту. При цьому, доказів негативних наслідків від застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження слідчим суддею не встановлено.
На підставі наведеного, з метою забезпечення збереження речових доказів, а також забезпечення застосування конфіскації майна, як виду покарання, слідчий суддя дійшов висновку про наявність підстав для накладення арешту на грошові кошти у будь-якій валюті, які знаходяться на банківських рахунках, відкритих в АТ «ОТП БАНК», та які належать ТОВ «Торговий дім «Ріна-сервіс» (код ЄДРПОУ 45575599) рахунок « НОМЕР_8 », (980 - українська гривня) та ТОВ «Мехдет-про» (код ЄДРПОУ 45425991) рахунок « НОМЕР_9 », (980 - українська гривня).
Керуючись ст. 170, 172-174, 309, 372, 392 КПК України, слідчий суддя, -
П О С Т А Н О В И В:
Клопотання прокурора Подільської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 про накладення арешту на майно у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12024100120000173 від 08.08.2024 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 209 та ч. 3 ст. 358 КК України, задовольнити.
Накласти арешт на майно у кримінальному провадженні №12024100120000173 від 08.08.2024 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 209, ч. 3 ст. 358 КК України шляхом заборони розпорядження та користування грошовими коштами у будь-якій валюті в безготівковій формі, які знаходяться на банківських рахунках відкритих в АТ «ОТП БАНК» (МФО 300528, код ЄДРПОУ 21685166), а саме:
1) ТОВ «Торговий дім «Ріна-сервіс» (код ЄДРПОУ 45575599):
« НОМЕР_8 », (980 - українська гривня).
2) ТОВ «Мехдет-про» (код ЄДРПОУ 45425991):
« НОМЕР_9 », (980 - українська гривня)
в сумі коштів, що вже надійшли на користь ТОВ «Торговий дім «Ріна-сервіс» » (код ЄДРПОУ 45575599) та ТОВ «Мехдет-про» (код ЄДРПОУ 45425991), та/або надійдуть в майбутньому, за винятком сплати податків, зборів та заробітної плати.
Зобов`язати АТ «ОТП БАНК» (МФО 300528, код ЄДРПОУ 21685166), письмово повідомити Подільську окружну прокуратуру міста Києва про накладення арешту та залишок коштів на відповідних банківських рахунках вищевказаних суб`єктів господарської діяльності.
Ухвала про арешт майна, у відповідності до вимог ст. 175 КПК України, виконується негайно слідчим, прокурором.
Копію ухвали не пізніше наступного робочого дня після її постановлення надіслати слідчому, прокурору, третій особі, щодо майна якої вирішується питання про арешт.
Роз`яснити, що згідно із частинами 1-2 статті 174 КПК України підозрюваний, обвинувачений, їх захисник, законний представник, інший власник або володілець майна, представник юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково. Таке клопотання під час досудового розслідування розглядається слідчим суддею, а під час судового провадження - судом.
Арешт майна також може бути скасовано повністю чи частково ухвалою слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження за клопотанням підозрюваного, обвинуваченого, їх захисника чи законного представника, іншого власника або володільця майна, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо вони доведуть, що в подальшому застосуванні цього заходу відпала потреба або арешт накладено необґрунтовано.
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_11
Суд | Подільський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 20.01.2025 |
Оприлюднено | 22.01.2025 |
Номер документу | 124528405 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Подільський районний суд міста Києва
Будзан Л. Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні