Постанова
від 17.01.2025 по справі 758/8926/24
ПОДІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 758/8926/24

3/758/819/25

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 січня 2025 року м. Київ

Суддя Подільського районного суду м. Києва Казмиренко Л.В., розглянувши матеріали, що надійшли із Енергетичної митниці Державної митної служби України про притягнення до відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, місце проживання: АДРЕСА_1 ,

за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України,

за участю представника Енергетичної митниці - Носко Ю.Ю.,

захисника - адвоката Кононенко О.С.,

встановив:

Згідно протоколу про порушення митних правил № 0130/90300/23 від 14.05.2024 року, у період з 09.02.2023 року по 11.03.2023 року через пункти пропуску "Рава-Руська - Хребенне" митного поста "Рава-Руська" Львівської митниці та "Ягодин - Дорогуск", відділи митного оформлення № 3 - 6 митного поста "Ягодин" Волинської митниці з Латвійської Республіки на митну територію України на адресу підприємства ТОВ «Скейп інвест» (адреса підприємства на момент вчинення порушення митних правил: 02132, м. Київ, вул. Зарічна,буд. 2 корп. 3, прим. 110 код, ЄДРПОУ 44672630) було переміщені товари «Газ вуглеводневий скраплений» загальною вагою 209 880 кг, 390,112 тис. л при 15 град. С та загальною вартістю 93 023,40 євро.

Переміщення через державний кордон України відбувалось на підставі:

- митних декларацій типу ІМ40ЕА та IM ЕЕ:

від 08.02.2023 № 23UA903050006330U5;

від 10.02.2023 № 23UA903000903628U9,

від 13.02.2023 № 23UA903000903756U1,

від 14.02.2023 №23UА903000903854U0,

від 18.02.2023 №23UА903000904140U2,

від 23.02.2023 № 23UА903000904405U1,

від 22.02.2023 №23UА903000904298U5,

від 25.02.2023 №23UА903000904575U0,

від 27.02.2023№23UА903000904687U0,

від 08.03.2023 №23UА903000905201U4,

від 08.03.2023 №23UА903000905341U0;

сертифіката (паспорта) якості від 01.02.2023 № 162615_4912929;

рахунків фактур (інвойсів): від 07.02.2023 №750007, від 07.02.2023 №23МN-000000279, від 09.02.2023 №750009, від 09.02.2023 №23МN-000000275, від 11.02.2023 №750010, від 11.02.2023 №23МN-000000314, від 13.02.2023 №750011, від 13.02.2023 №23МN-000000329, від 18.02.2023 №750012, від 18.02.2023 №23MN-000000385, від 22.02.2023 №750014, від 22.02.2023 №23MN-000000421, від 21.02.2023 №750013, від 21.02.2023 №23MN-000000420, від 24.02.2023 №750015, від 24.02.2023 №23MN-000000432, від 26.02.2023 №750016, від 26.02.2023 №23MN- 000000462, від 07.03.2023 №750017, від 07.03.2023 №23100659, від 09.03.2023 №750018, від 07.03.2023 №23100657;

міжнародних автомобільно-транспортних документів CMR: від 07.02.2023 № LV-23MN- 000000279, від 09.02.2023 № LV-23MN-000000275, від 11.02.2023 № LV-23MN-000000314, від 13.02.2023 № LV-23MN-000000329, від 18.02.2023 № LV-23MN-000000385, від 22.02.2023 №23MN-000000421, від 21.02.2023 № LV-23MN-000000420, від 24.02.2023 № LV-23MN-000000432, від 26.02.2023 № LV-23MN-000000462, від 07.03.2023 № LV-23100659, від 07.03.2023 № LV- 23100657;

Зазначені товари були оформлені в Енергетичній митниці за митними деклараціями типу ІМ40ДЕ: від 09.02.2023 № 23UA903050006673U2, від 14.02.2023 № 23UA903050007211U1, від 14.02.2023 № 23UA903050007158U6, від 14.02.2023 № 23UA903050007316U4, від 20.02.2023 №23UA903050008048U8, від 24.02.2023 № 23UA903220004469U5,від 26.02.2023 №23UA903050008905U8, від 27.02.2023 № 23UA903050008946U5,від 03.03.2023 №23UA903050009667U5, від 09.03.2023 № 23UA903050010364U5,від 12.03.2023 №23UA903050010651U5.

Поставка товару відбувалася в рамках зовнішньоекономічного контракту від 19.10.2022 № 19/10-2022, укладеного між чеським підприємством PPS Group s.r.o. (Sazovicka 457/20, 15521 Praha 5 Chech Republic), в особі директора ОСОБА_2 та ТОВ «Скейп інвес» в особі директора ОСОБА_1 .

Відповідно до умов контракту продавець продає покупцеві товари - «газ вуглеводневий

скраплений» і нафтопродукти, якість яких має відповідати діючим на момент відвантаження

технічним умовам які вказані в паспорті якості.

Згідно з відомостями, зазначеними в наданих до митних органів документах, на митну

територію України ввезено товар «Газ вуглеводневий скраплений» походженням з Литовської

Республіки. Відповідно до відомостей, зазначених в сертифікаті (паспорті) якості від 01.02.2023

№ 162615 4912929, товар виготовлений підприємством Public Company «Orlen Lietuva» та

відповідає вимогам (стандарту) LST EN 589:2018+AL2022.

Першого березня 2023 року листом № 20/20-01-01/7.6/211 Держмитслужба

проінформувала Енергетичну митницю щодо використання суб`єктами ЗЕД, з метою

приховування походження нафтопродуктів зокрема вироблених в російській федерації,

підроблених сертифікатів якості публічної компанії «Orlen Lietuva».

З метою перевірки законності ввезення товарів «Газ вуглеводневий скраплений», які

надійшли на адресу ТОВ «Скейп інвест», зокрема справжності/дійсності сертифіката (паспорта)

якості від 01.02.2023 № 162615_4912929, Енергетичною митницею був направлений запит до

Представництва AT «Orlen Lietuva» в Україні (вих. №7.6/7.6-20.3/13/240 від 15.01.2024).

За результатами опрацювання відповіді наданої Public Company «Orlen Lietuva» від

09.02.2024 № D2(12.11-9)-339, було встановлено, що зазначений сертифікат (паспорт) якості

видавався відправнику (Latvijas propana gaze SIA) на товар «Газ вуглеводневий скраплений LPG»

у кількості 19 420 кг.

Однак, фактично ТОВ «Скейп інвест» з наданням сертифікату якості від 01.02.2023 №162615_4912929 було ввезено на митну територію України 209 880 кг, що на 190 460 кг перевищує кількість відвантаженого Latvijas propana gaze SIA товару.

Відповідно до частини 2 статті 459 МК України суб`єктами адміністративної

відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення

такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил

підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Згідно з даними карти обліку особи, яка здійснює операції з товарами, керівником ТОВ

«Скейп інвест» у період з 01.07.2022 по 10.10.2023 є ОСОБА_1 .

Статтею 65 Господарського кодексу України передбачено, що керівник підприємства без

доручень діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і

вирішує питання діяльності підприємства.

Згідно з інформацією розміщеною в АСМО «Інспектор» ПІК «Провадження у справах про

ПМП» встановлено, що ОСОБА_1 до адміністративної

відповідальності за вчинення правопорушення, відповідальність за які передбачена статтями 482,

483 МК України не притягувався.

Таким чином, дії директора «Скейп інвест» ОСОБА_1 кваліфіковані за вчинення дій, спрямовані на переміщення через митний кордон України товару «Газ вуглеводневий скраплений» з приховуванням від митного контролю у кількості 190 460 кг,

354,349 тис. л при 15 град. С, вартістю 84 575,70 евро, що в перерахунку згідно з офіційних курсів валют, чинних на дату перетину кордону, дорівнює 3 292 319,16 грн, шляхом надання до митного органу як підстави для переміщення документів, що містять неправдиві відомості щодо ваги (кількості) товару.

В судовому засіданні представник митного органу Носко Ю.Ю. підтримала протокол про адміністративне правопорушення, просила ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, та застосувати основне і додаткове стягнення, передбачені частиною 1 статтею 483 Митного кодексу України, у вигляді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил із конфіскацією товару. Відповідно до ч. 2 ст. 541 МКУ у разі застосування конфіскації просила зазначити про стягнення вартості цих товарів.

Зазначила, що саме ОСОБА_1 як директор ТОВ "Скейп інвест" укладав зовнішньоекономічний контракт від 19.10.2022 року №19/10-2022 з продавцем та відправником товару, чеським підприємством PPS Group s.r.o., в частині 2 якого зазначено, що якість товару, проданого за умовами цього Контракту, повинна відповідати чинному на моменту відвантаження ТУ, зазначеним у паспортах якості (сертифікатах), що видаються лабораторією виробника або продавця або акредитованою лабораторією, що має міжнародний сертифікат відповідності; для визначення якості та кількості поставленого товару покупець має право власним коштом провести аналіз якості та/або замір кількості, виконаний незалежним інспектором до зливу/переливу Товару з не розвантажених цистерн/ємностей Продавця в цистерни/ємності Покупця; відповідно до п.8.1 право власності на всі ризики випадкової втрати чи шкоди за кількістю чи якістю товару переходять із Продавця на Покупця відповідно до умов постачання. Таким чином, саме директор ОСОБА_1 як імпортер цього товару вчиняв активні дії щодо ввезення, митного оформлення та введення в обіг на території України газу, тому саме ОСОБА_1 є суб`єктом даного правопорушення. Усі питання організації перевезення, оформлення та подачі документів, виконання зобов`язань за контрактом тощо лежить виключно у площині господарських правовідносин між ТОВ «Скейп інвест» та його контрагентами. Саме він як імпортер повинен додержуватись вимог законодавства, виконувати митні правила України, а тому несе відповідальність за ч. 1 ст. 183 МК України. Окрім того, жодних претензій ТОВ «Скейп інвест» до PPS GROUP s.r.o. не пред`являло. 01.03.2022 року Енергетична митниця отримала лист від 17.02.2023 року №62 від представництва АТ «Orlen Lietuva» в Україні щодо фактів використання постачальника палива підроблених сертифікатів якості компанії. З метою перевірки законності ввезення товару «газ», який надійшов на адресу ТОВ «Скейп інвест», зокрема справжності/дійсності сертифіката (паспорта) якості від 01.02.2024 №162615_4912929, енергетичною митницею був направлений запит до представництва АТ «Orlen Lietuva» в Україні. За результатами опрацювання відповіді, наданої Public Company «Orlen Lietuva» від 09.02.2024 року №D2 (12.11-9)-339, було встановлено, що сертифікат (паспорт) якості від 01.02.2023 року №162615_4912929 був виданий на партію товару «газ вуглеводний скраплений LPG» у кількості 19 420 кг, яка була реалізована латвійському підприємству Latvijas propane gaze SIA. Об`єктивною стороною даного правопорушення є вчинення директором ОСОБА_1 дій, спрямованих на переміщення через митний кордон України товару «газ» у кількості 190 460 кг вартістю 3 292 319,16 грн. з приховуванням від митного контролю шляхом надання до митного органу як підстави для переміщення документів, що містять неправдиві відомості стосовно ваги (кількості) товару.

Від захисника ОСОБА_1 - адвоката Кононенко О.С. надійшли письмові пояснення, за змістом яким просила провадження у справі закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення на підставі п.1 ч. 1 ст. 247 Митного кодексу України. Зазначила, що у діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України. Так, поставка товару "Газ вуглеводний скраплений" була здійснена на виконання умов Контракту від 19.10.2022 №19/10-2022. Звертає увагу на п.2.1, 5.1, 6.1 Контракту, з яких можна зробити висновок про те, що обов`язок надати сертифікат якості на партію товару покладений на компанію PPS Group s.r.o., як продавця товару. ОСОБА_1 ані як керівник компанії-покупця, ані як фізична особа сертифікат якості від 01.02.2023 року №162615_4912929 не отримував та не мав права/обов`язку його отримувати. Відповідно до умов Конвенції про договір міжнародного автомобільного перевезення вантажів від 19.05.1956 року, обов`язок надати в розпорядження перевізника необхідні документи покладений на продавця, яким в цьому випадку виступила компанія PPS Group s.r.o., що доводить те, що ОСОБА_1 не мав права/обов`язку виготовляти, отримувати та надавати необхідні для експорту товари з території ЄС, в тому числі сертифікат якості. Отже, рахунки-фактури були виставлені та надані для перевезення товару саме продавцем товару - компанією PPS Group s.r.o., сертифікат якості на партію товару мав бути отриманий в компетентних органах безпосередньо продавцем товару компанією PPS Group s.r.o., обов`язок отримати в компетентних органах сертифікат якості на партію товару та надати перевізнику покладений на продавця, обов`язок оформити, виставити, скласти рахунок-фактуру на партію товару покладений на продавця, ОСОБА_1 жодних дій щодо складання товаросупровідних, комерційних документів, пов`язаних з експортом товарів, не вчиняв та не мав права вчиняти, ТОВ "Скейп інвест" є покупцем товару та жодних дій щодо отримання, складання товаросупровідних документів, пов`язаних з експортом з території ЄС, в тому числі сертифікату якості, не вчиняло та не мало вчиняти. Окрім того, Енергетичною митницею перевірку сертифікації якості від 01.02.2023 у встановленому чинним законодавством не здійснила, а склала протокол про порушення митних правил. Ані в протоколі про порушення митних правил, ані в матеріалах справи, не розкрито, які саме було вчинено незаконні дії. Вага, заявлена в товаросупровідних документах, відповідає фактичній вазі переміщеного товару. Окрім того звертає увагу суду на те, що правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України, може бути вчинено лише умисно. Енергетичною митницею не надано жодних доказів що ОСОБА_1 є суб`єктом відповідальності та вчинив дане правопорушення умисно.

Заслухавши пояснення представника Енергетичної митниці, захисників особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, вивчивши матеріали справи, суд дійшов наступного висновку.

В силу вимог ст. 486 МК України, завданням провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи встановлюється наявними у справі доказами.

Стаття 9 КУпАП передбачає, що адміністративним правопорушенням визнається протиправна, винна дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за який законом передбачено адміністративну відповідальність.

При цьому, адміністративне правопорушення складається з об`єкту, об`єктивної сторони, суб`єкта та суб`єктивної сторони.

Відповідно до ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Тобто при складанні протоколу про порушення митних правил враховуються ознаки складу правопорушення, які мають узгоджуватись з диспозицією статті, до відповідальності за якою притягується особа. У іншому випадку відсутність однієї із ознак складу правопорушення виключає можливість притягнення особи до відповідальності.

Крім цього, згідно з вимогами ст.ст.245,252 КУпАП, під час провадження у справах про адміністративні правопорушення забезпечується всебічне, повне та об`єктивне дослідження всіх обставин справи.

За змістом ст. 489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Як вбачається з ч. 1 ст. 483 МК України, переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані.

Таким чином, основним безпосереднім об`єктом є встановлений порядок переміщення товарів та транспортних засобів через митний кордон України.

Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.

Необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.

Документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності: - недійсні документи, тобто документи, що втратили юридичну силу.

Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

Будь-яких належних доказів на підтвердження того, що громадянину ОСОБА_1 могло бути відомо про неправдивість зазначених у документах відомостей та які саме дії ним у зв`язку з цим не було вчинено, що могло б свідчити про наявність у нього прямого умислу на вчинення дій, відповідальність за які передбачена ст.483 МК України, матеріали справи не містять.

В матеріалах справи відсутні також будь-які дані чи належні докази на підтвердження того, що ОСОБА_1 вчинив протиправні дії та має нести відповідальність за правопорушення, передбачене ч.1 ст.483 МК України.

Так, як встановлено судом, відповідно до контракту №19/10-2022, укладеного 19.10.2022 року між чеським підприємством «PPS Group» s.r.o. «Продавець» в особі директора ОСОБА_2 та ТОВ «Скейп інвес» (Україна) «Покупець» в особі директора ОСОБА_1 , відбувся продаж товару «Газ вуглеводний скраплений» палива, якість якого підтверджується паспортами (сертифікатами) якості, які зобов`язані надати продавці товару.

Тобто, за умовами зазначеного контракту, всі документи надавались підприємством PPS GROUP s.r.o. як продавцем, в тому числі і сертифікат якості, що викликали в працівників Державної митної служби сумніви його дійсності, тоді як директор ТОВ «Скейп інвест» ОСОБА_1 був кінцевим отримувачем товару, що виключає те, що його дії були спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу як підстави для переміщення документів, що містять неправдиві відомості щодо ваги (кількості) товару.

Як вказано у міжнародних автомобільно-транспортних документах CMR: від 07.02.2023 № LV-23MN- 000000279, від 09.02.2023 № LV-23MN-000000275, від 11.02.2023 № LV-23MN-000000314, від 13.02.2023 № LV-23MN-000000329, від 18.02.2023 № LV-23MN-000000385, від 22.02.2023 №23MN-000000421, від 21.02.2023 № LV-23MN-000000420, від 24.02.2023 № LV-23MN-000000432, від 26.02.2023 № LV-23MN-000000462, від 07.03.2023 № LV-23100659, від 07.03.2023 № LV- 23100657, відправником товару виступала компанія Latvijas propane gaze SIA, перевізнику товарів для здійснення перевезення було передано сертифікат (паспорт) якості від 01.02.2023 року №162615_4912929.

Отже, відповідно до умов Контракту обов`язок надати сертифікат якості на партію товару покладений саме на компанію PPS GROUP s.r.o. як продавця товару. Громадянин України ОСОБА_1 ані як керівник компанії-покупця, ані як фізична особа сертифікат якості від 01.02.2023 №162615_4912929 в компетентних органах/організаціях не отримував та не мав права/обов`язку його отримувати.

Дослідивши у сукупності вказані докази, суд приходить до висновку, що товаросупровідні документи разом з сертифікатом якості від 01.02.2023 №162615_4912929 надавалися отримувачу відправником - компанією PPS GROUP s.r.o. при поставці товару, а отже були отримані ТОВ «Скейп інвест» законним шляхом, а доказів ввезення більшої кількості товарів, ніж та, що зазначена у сертифікаті митними органами надано не було, що в свою чергу підтверджує відсутність події митного правопорушення та його об`єктивної сторони.

Окрім того, товаросупровідні документи разом з сертифікатом якості № 162615_4912929 надавалися перевізнику та отримувачу продавцем та відправником - компанією PPS GROUP s.r.o. у відповідності до умов Контракту №19/10-2022 від 19.10.2022 доказів, які підтверджують, що у ТОВ «Скейп інвест» був інший сертифікат, ніж той, що виданий компанією-виробником, матеріали справи не містять.

Також в матеріалах справи відсутні документи, які вказують на те, що ТОВ «Скейп інвест» було ввезено на територію України товар у кількості більшій, ніж та, на яку видано відповідний сертифікат якості.

Отже, процедура декларування даного товару була здійснена виключно на підставі наданих продавцем товаросупровідних документів у відповідності до вимог чинного законодавства.

При цьому, не можна розглядати як порушення митних правил дії особи, яка, переміщуючи товари через митний кордон України, надала митним органам супровідні документи з відомостями, що не відповідають дійсності, без умислу порушити митні правила, передбачені чинним законодавством України (пункт 6 Постанови Пленуму Верховного суду від 03 червня 2005 року №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил»).

Зміст положень частини другої статті 495 МК України у взаємозв`язку із положеннями статті 489 МК України свідчить про те, що докази у справі про порушення митних правил повинні відповідати критерію належності, тобто повинні бути такими, на підставі яких можна встановити обставини, які входять до предмету доказування.

Так, митний орган, як на підставу для притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених частиною першою статті 483 МК України, посилається на інформацію та копії документів, наданих митними органами Латвійської Республіки.

Разом із тим сертифікати якості не містять відомостей про вагу/об`єм товару, а стосуються його фізико-хімічних властивостей.

Тому відсутні підстави вважати, що ОСОБА_1 вчиняв активні дії, передбачені диспозицією ч. 1 ст. 483 МК України, адже при переміщенні товарів через митний кордон ТОВ "Скейп інвест" надало усі документи, необхідні для ввезення на митну територію України газу скрапленого вуглеводневого, які отримало від PPS Group s.r.o., та які стали підставою для розмитнення товару.

Наданий сертифікат якості №162615_4912929 не містив відомостей про вагу товару, щодо різниці у якій складено протокол про порушення митних правил.

Енергетичною митницею жодних доказів на підтвердження того, що подані до митного органу документи містять неправдиві відомості щодо ваги товару, суду надано не було.

Згідно ч. 3 ст. 62 Конституції України усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Згідно зі ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

З урахуванням положень, що наявною сукупністю доказів у справі не доведена наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, а тому провадження у справі підлягає закриттю на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

На підставі викладеного, керуючись ст. 247, 283, 284, 294 КУпАП, ст. 458 Митного кодексу України, суд

постановив :

Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 483 Митного кодексу України закрити у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови до Київського апеляційного суду через Подільський районний суд міста Києва.

Суддя Л. В. Казмиренко

СудПодільський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення17.01.2025
Оприлюднено22.01.2025
Номер документу124528481
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —758/8926/24

Постанова від 17.01.2025

Адмінправопорушення

Подільський районний суд міста Києва

Казмиренко Л. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні