Рішення
від 20.01.2025 по справі 160/30476/24
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 січня 2025 рокуСправа №160/30476/24

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Златіна Станіслава Вікторовича

розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Довгинцівської районної у м. Кривий Ріг ради про визнання протипавною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,-

УСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з позовом до суду, в якому просить:

Визнати протиправною бездіяльність Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Довгинцівської районної у м.Кривий Ріг ради, 50086, м.Кривий Ріг, Дніпропетровське шосе, 16, яка полягає у невиплаті компенсації на оплату житлово- комунальних послуг за безкоштовний прихисток внутрішньо переміщених осіб, починаючи з 01 червня 2022 року по 18 серпня 2022року включно.

Зобов`язати Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Довгинцівської районної у м.Кривий Ріг ради виплатити компенсацію на оплату житлово-комунальних послуг за безкоштовний прихисток внутрішньо переміщених осіб, починаючи з 01 червня 2022 року по 18 серпня 2022року на користь ОСОБА_1

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що він прихистив у себе внутрішньо переміщених осіб, які проживали в період з 09.05.2022р. по 18.08.2022р. Однак, позивачем не отримано компенсацію на оплату житлово-комунальних послуг за безкоштовний прихисток внутрішньо переміщених осіб в період з 01.06.2022р. по 18.08.2022р., що й стало підставою для звернення до суду.

Ухвалою суду від 18.11.2024р. відкрито провадження у справі, призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення та виклику сторін.

Відповідач надав суду відзив на позовну заяву, у якому просить суд відмовити у задоволенні позову з наступних підстав. Згідно інформації відповідача підтверджено, що в період з 01.06.2022 рок по 18.08.2022 року по теперішній час ОСОБА_2 , ОСОБА_3 та ОСОБА_4 на обліку в управлінні, як внутрішньо переміщені особи не перебували. До повноважень відповідача не віднесено виплата компенсації за тимчасове розміщення внутрішньо переміщених осіб, які перемістилися в період воєнного стану. Відповідач не надав позивачу відмову.

Позивач надав суду відповідь на відзив, у якому вказує на те, що не може не погодитися з тезою, що виплата компенсації не належить у межах повноважень Управління, однак документи, на підставі яких здійснювалися виплата готувало Управління (акти перевірки). Управління не надало позивачу відмови (імовірно, у виплаті грошових коштів), але, разом з тим, не вжило заходів щодо покриття грошових витрат, які перекривали б комунальні послуги, якими користувалися переміщені особи протягом 2,5 місяців. З огляду на це, позивач просить суд задовольнити позов.

Позивач не надав суду доказів направлення відповіді на відзив відповідачу, чим порушив вимоги ч.2 ст. 163 та п.2 ч. 4 ст.162 КАС України

Дослідивши письмові докази, наявні в матеріалах справи в їх сукупності, проаналізувавши норми чинного законодавства України, суд встановив наступні обставини.

ОСОБА_1 прихистив у себе внутрішньо переміщених осіб: ОСОБА_5 , ОСОБА_3 , ОСОБА_6 за адресою: АДРЕСА_1 .

В матеріалах справи містяться копії опису вхідного пакету документів для отримання послуг з надання компенсації витрат на тимчасове розміщення внутрішньо переміщених осіб, які перемістилися в період воєнного стану, дата реєстрації: 02.06.2022р. , 01.08.2022р, 19.08.2022р.

Вказані документи подавалися позивачем через центр надання адміністративних послуг "Віза" (Центр Дії) виконкому Криворізької міської ради; суб`єкт надання послуги: Департамент соціальної політики виконкому Криворізької міської ради.

Згідно акту про фактичне місце проживання (не проживання) громадян на території м. Крививого Рогу від 27.10.2022р., який складено головним інжереном КП "Послуга" та іншими присутніми особами, які вказані у акті, внутрішньо переміщені особи - ОСОБА_5 , ОСОБА_3 , ОСОБА_6 , у період з 09.05.2022 року по 18.08.2022 року дійсно проживали за адресою АДРЕСА_1 .

Позивач вказує, що за травень місяць 2022р. він отримав компенсацію комунальних витрат на оплату житлово-комунальних послуг у серпні 2022р., що підтверджується випискою з банку від 16.10.2024р., яка долучена до матеріалів справи.

Згідно виписки з банку від 16.10.2024р. виплату компенсації здійснив Департамент соціальної політики виконкому Криворізької міської ради, тобто особа, яка визначена суб`єктом надання послуги: з надання компенсації витрат на тимчасове розміщення внутрішньо переміщених осіб, які перемістилися в період воєнного стану, в описі вхідного пакету документів для отримання послуг з наданняі компенсації витрат на тимчасове розміщення внутрішньо переміщених осіб, які перемістилися в період воєнного стану, дата реєстрації: 02.06.2022р. , 01.08.2022р, 19.08.2022р., які надавалися позивачем до центру адміінстративних послуг.

Листом від 03.06.2024р. № 6/15-35 Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Довгонцівської районної у м. Кривий Ріг Ради повідомило позивача, що особи зазначені у заяві про компенсацію за розміщення внутрішньо переміщених осіб в управлінні праці та соціального захисту населення виконкому Довгинцівської районної в місті ради на обліку не перебували та на момент перевірки не підтвердили факт перебування їх за адресою: АДРЕСА_1 , а також вказано про те, що саме виконавчий орган міської ради приймає рішення про відмову у виплаті компенсації у разі коли за результатами перевірки встановлено факт надання у заяві недостовірної інформації.

Позивач з такою позицією відповідача не погоджується, що стало підставою для звернення до суду.

Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.

Відповідно до частини другоїстатті 19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

Закон України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» від 20.10.2014 №1706-VII(далі - Закон №1706-VII) встановлює гарантії дотримання прав, свобод та законних інтересів внутрішньо переміщених осіб.

Частиною першоюстатті 1 Закону №1706-VIIвизначено, що внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.

Через військову агресію Російської ФедераціїУказом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», в Україні запроваджено воєнний стан.

Станом на час прийняття рішення по справі в Україні продовжує діяти воєнний стан.

Відповідно до частин першої, другоїстатті 4 Закону №1706-VIIфакт внутрішнього переміщення підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, що діє безстроково, крім випадків, передбаченихстаттею 12 цього Закону.

Підставою для взяття на облік внутрішньо переміщеної особи є проживання на території, де виникли обставини, зазначені встатті 1 цього Закону, на момент їх виникнення.

Частиною першоюстатті 5 Закону №1706-VIIвизначено, що довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи засвідчує місце проживання внутрішньо переміщеної особи на період наявності підстав, зазначених устатті 1 цього Закону.

Постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.2022 №333затверджено Порядок компенсації витрат за тимчасове розміщення внутрішньо переміщених осіб, які перемістилися у період воєнного стану і не отримують щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, який визначає механізм надання компенсації витрат власників жилих приміщень приватного житлового фонду, що пов`язані з безоплатним тимчасовим розміщенням внутрішньо переміщених осіб, які після введенняУказом Президента України від 24 лютого 2022 р. №64 «Про введення воєнного стану в Україні»воєнного стану перемістилися з території адміністративно-територіальної одиниці, на якій проводяться бойові дії та яка визначена в переліку, затвердженомурозпорядженням Кабінету Міністрів України від 6 березня 2022 р. № 204, і не отримують щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг (далі - Порядок №333).

Постановою Кабінету Міністрів України від 29.04.2022 №490внесено зміни допостанови Кабінету Міністрів України від 19.03.2022 №333, зокрема, Порядок №333 має назву Порядок компенсації витрат за тимчасове розміщення внутрішньо переміщених осіб, які перемістилися у період воєнного стану, та визначає механізм надання компенсації витрат, що пов`язані з безоплатним тимчасовим розміщенням внутрішньо переміщених осіб, які після введенняУказом Президента України від 24 лютого 2022 р. №64 «Про введення воєнного стану в Україні»воєнного стану перемістилися з території адміністративно-територіальної одиниці, на якій проводяться воєнні (бойові) дії та яка визначена в переліку, затвердженомурозпорядженням Кабінету Міністрів України від 6 березня 2022 р. №204 «Про затвердження переліку адміністративно-територіальних одиниць, на території яких надається допомога застрахованим особам в рамках Програми "єПідтримка"».

Надаліпостановою Кабінету Міністрів України від 30.08.2022 №977знову внесені зміни допостанови Кабінету Міністрів України від 19.03.2022 №333, зокрема, Порядок №333 має назву Порядок компенсації витрат за тимчасове розміщення (перебування) внутрішньо переміщених осіб, та визначає механізм компенсації витрат, що пов`язані з безоплатним тимчасовим розміщенням (перебуванням) внутрішньо переміщених осіб, які після введенняУказом Президента України від 24 лютого 2022 р. №64 «Про введення воєнного стану в Україні»воєнного стану перемістилися з території адміністративно-територіальної одиниці, на якій проводяться воєнні (бойові) дії, або які перебувають/перебували в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), а саме Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Запорізької та Київської областей, м. Києва, Луганської, Миколаївської, Одеської, Сумської, Харківської, Херсонської та Чернігівської областей.

Згідно з пунктом 2 Порядку №333 компенсація надається фізичним особам - громадянам України, які є власниками житла, або їх представниками, наймачами (орендарями) житла державної або комунальної власності, спадкоємцями, які прийняли спадщину, і безоплатно розміщували у своїх житлових приміщеннях зазначених у пункті 1 цього Порядку внутрішньо переміщених осіб, крім членів своєї сім`ї у розумінніСімейного кодексу України, для покриття витрат, пов`язаних з безоплатним розміщенням внутрішньо переміщених осіб.

Пункт 8 Порядку №333 передбачено, що протягом строку розгляду заяви уповноважені особи виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, районної в м. Києві держадміністрації, відповідної військової адміністрації проводять перевірку наведених у заяві відомостей з відвідуванням (у разі потреби) місця розміщення внутрішньо переміщених осіб, зокрема з метою перевірки факту такого розміщення, його безоплатності, кількості розміщених осіб та умов їх проживання, паперових та електронних документів, що посвідчують особу, а також свідоцтва про народження внутрішньо переміщеної особи, довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, документів, що підтверджують приналежність до вразливих груп населення або їх соціальний статус.

У разі коли за результатами перевірки встановлено факт наведення у заяві недостовірної інформації, виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, районні в м. Києві держадміністрації, відповідні військові адміністрації приймають рішення про відмову у виплаті компенсації (п.9 Порядку № 333).

Предметом позову позивач визначив визнання противною бездіяльність саме відповідача та зобов`язати саме відповідача виплати компенсацію на оплату житлово-комунальних послуг за безкоштовний прихисток внутрішньо переміщених осіб, починаючи з 01 червня 2022 року по 18 серпня 2022року на користь ОСОБА_1

У відповідності до вимог ч.2 ст. 9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

У матеріалах справи міститься копія Положення про управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Довгинцівської районної в місті ради, яке затверджено рішенням районної в місті ради від 07.02.2023 року № 112, яке надано відповідачем, у відповідності до якого відповідач не має повноважень здійснювати компенсації витрат, що пов`язані з безоплатним тимчасовим розміщенням (перебуванням) внутрішньо переміщених осіб.

Згідно Положення про Департамент соціальної політики виконкому Криворізької міської ради, яке затверджено рішенням Криворізької мської ради від 23.05.2023 року № 1934, Департамент соціальної політики виконкому Криворізької міської ради: формує переліки осіб для отримання ними компенсації за тимчасове розміщення (перебування) внутрішньо переміщених осіб; уносить відповідну інформацію до інформаційно-аналітичної системи обліку даних, пов`язаних з компенсацією витрат за тимчасове розміщення (перебування) внутрішньо переміщених осіб; готує зведений реєстр інформації про отримання компенсації на оплату комунальних послуг, спожитих у будівлях комунальних та приватних закладів і установ, у яких розміщено внутрішньо переміщених осіб на безоплатній основі в період воєнного стану, а також здійснює фінансування різних видів компенсаційних виплат окремим мешканцям міста.

Особа, яка визначена суб`єктом надання послуги: з надання компенсації витрат на тимчасове розміщення внутрішньо переміщених осіб, які перемістилися в період воєнного стану, в описі вхідного пакету документів для отримання послуг з надання компенсації витрат на тимчасове розміщення внутрішньо переміщених осіб, які перемістилися в період воєнного стану, дата реєстрації: 02.06.2022р. , 01.08.2022р, 19.08.2022р., які надавалися позивачем до центру адміінстративних послуг, є саме: Департамент соціальної політики виконкому Криворізької міської ради.

Згідно виписки з банку від 16.10.2024р., яка надана позивачем до позовної заяви, виплату компенсації здійснив Департамент соціальної політики виконкому Криворізької міської ради.

За вказаних обставин, саме Департамент соціальної політики виконкому Криворізької міської ради є тим уповноваженим органом, як здійснює компенсації витрат, що пов`язані з безоплатним тимчасовим розміщенням (перебуванням) внутрішньо переміщених осіб на території міста Кривий Ріг.

Позивач не заявив клопотання під час розгляду справи про заміну первісного відповідача на належного відповідача - Департамент соціальної політики виконкому Криворізької міської ради, хоч у відповіді на відзив фактично визнав той факт, що виплата компенсації не належить до повноважень відповідача.

За вказаних обставин позовні вимоги позивачем заявлені до неналежного відповідача, що є підставою для відмови у задоволенні позову, оскільки суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Одночасно суд зазначає, що позивач не позбавлений можливості пред`явити позов до належного відповідача

Відповідно до частин 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Оскільки у задоволенні позову відмовлено, то судові витрати покладаються на позивача у відповідності до вимог ст. 139 КАС України.

Керуючись ст. 2, 5, 72, 77, 139, 241, 243-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , код НОМЕР_1 ) до Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Довгинцівської районної у м. Кривий Ріг ради (50086, м. Кривий Ріг, Дніпровське шосе, 16, код ЄДРПОУ 20260022) про визнання протипавною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії залишити без задоволення.

Розподіл судових витрат не здійснюється.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя С.В. Златін

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.01.2025
Оприлюднено22.01.2025
Номер документу124531541
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них

Судовий реєстр по справі —160/30476/24

Рішення від 20.01.2025

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Златін Станіслав Вікторович

Ухвала від 18.11.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Златін Станіслав Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні