Рішення
від 20.01.2025 по справі 160/30023/24
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 січня 2025 рокуСправа №160/30023/24

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Златіна Станіслава Вікторовича

розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «ВСЕСВІТ-ОЙЛ-ГРУП» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення,-

УСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з позовом до суду, у якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 23.07.2024 року № 0468960407.

Позовні вимоги обгрунтовані тим, що відповідач не врахував норму п. 52-1 під. 10 розділу ХХ ПК України, а також під. 69.1 п. 69 під. 10 розділу ХХ ПК України під час винесення оскаржуваного рішення.

Ухвалою суду від 12.11.2024 року відкрито провадження у справі та вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Відповідач надав суду відзив на позовну заяву, у якому просить суд відмовити у задоволенні позову, оскільки позивач порушив граничні строки сплати грошового зобов`язання, яке визначено контролюючим органом. Під час дії воєнного стану норми п. 52-1 під. 10 розділу ХХ ПК України не застосовуються. Під. 69.1 п. 69 під. 10 розділу ХХ ПК України також не підлягає застосуванню, оскільки позивач не звертався з заявою до контролюючого органу про відсутність можливості виконання свого податкового обов`язку.

Суд, дослідивши письмові докази, наявні у матеріалах справи, встановив наступне.

Відповідач провів камеральну перевірку щодо порушення термінів сплату узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на прибуток позивача, за наслідками якої складено Акт від 26.06.2024 року № 45373/04-36-04-07/41051402.

Висновки акту перевірки: порушення позивачем вимог п.16.1.4 ст. 16, п.57.1 ПК України щодо сплати (перерахування) податків, зборів, платежів з податку на прибуток згідно податкового повідомлення - рішення (форми «Р») від 11.02.2022 року № 0029610702.

У акті перевірки вказано, що позивач несвоєчасно сплатив грошове зобов`язання, що визначено контролюючим органом, у податковому повідомленні - рішенні форми «Р») від 11.02.2022 року № 0029610702, граничний термін сплати 31.05.2022 року, дата фактичної сплати 13.06.2022 року, сума податкового боргу 712 999 грн, кількість днів прострочення 13; розмір штрафу 5%; сума штрафу 35 649,05 грн.

На підставі акту перевірки прийнято податкове повідомлення - рішення ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 23.07.2024 року № 0468960407, яким визначено суму штрафу у розмірі 35 649,05 грн.

Щодо доводів позивача- відповідач не врахував норму п. 52-1 під. 10 розділу ХХ ПК України, то суд зазначає наступне.

18 березня 2020 року набрав чинності Закон України від 17 березня 2020 року № 533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» (далі - Закон № 533-IX)

У зв`язку з набранням чинності Закону № 533-ІХ (з урахуванням змін, внесених Законом України від 30 березня 2020 року № 540-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» та Закону України від 13 травня 2020 року № 591-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо додаткової підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)») підрозділ 10 розділу XX Податкового кодексу України був доповнений пунктом 52-1 такого змісту:

«За порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за:

(1) порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії;

(2) відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу;

(3) порушення вимог законодавства в частині:

- обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів

- цільового використання пального, спирту етилового платниками податків;

- обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками;

- здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального;

- здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку;

- порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.

Протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню».

Пункт 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України містив чітку вказівку на темпоральний критерій незастосування штрафних санкцій за вчинені порушення: з 1 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину. Законодавець шляхом внесення змін до Податкового кодексу України запровадив мораторій на застосування штрафних санкцій, зокрема, за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування в «Єдиному реєстрі податкових накладних» у відповідний період.

Кабінет Міністрів України установив карантин на підставі постанови від 11 березня 2020 року № 211 з 12 березня 2020 року. Постановою від 27 червня 2023 року № 651 «Про відміну на всій території України карантину, встановленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» Кабінет Міністрів України скасував 30 червня 2023 року з 24 години 00 хвилин на всій території України карантин, встановлений з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2. До завершення карантину Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» в Україні був введений воєнний стан, який на підставі Указів Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» продовжувався та досі триває.

З метою реалізації необхідних заходів щодо підтримки військових і правоохоронних підрозділів у відбитті збройного нападу російської федерації та забезпечення прав і обов`язків платників податків Верховна Рада України прийняла Закон України від 3 березня 2022 року № 2118-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану», який набрав чинності 7 березня 2022 року (далі - Закон № 2118-IX). Законом № 2118-IX підрозділ 10 розділу XX Податкового кодексу України був доповнений пунктом 69, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.

Згідно абз. 18 під. 69.2 п. 69 під. 10 розділу ХХ ПК України визначено, що у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок, до платників податків застосовується відповідальність згідно з ПК України, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених пп. 112.8.9 п. 112.8 ст. 112 ПКУ (вчинення діяння (дії або бездіяльність) внаслідок обставин непереборної сили (форс-мажору)), що звільняють від фінансової відповідальності; вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.

Отже, під час дії воєнного стану починаючи з 27.05.2022 року норма п. 52-1 під. 10 розділу ХХ ПК України не застосовується.

За вказаних обставин, суд відхиляє даний довод позивача.

Щодо доводу позивача - відповідач порушив вимоги під. 69.1 п. 69 під. 10 розділу ХХ ПК України, то суд зазначає наступне.

Згідно під 69.1. п. 69 під 10 розділу ХХ ПК України платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо, зокрема, строків сплати грошових зобов`язань, визначених контролюючими органами, граничний строк сплати яких припадає на період починаючи з 24 лютого до 1 червня 2022 року, за умови їх сплати не пізніше 1 серпня 2022 року.

У разі звільнення платника податків від відповідальності з підстав, визначених абзацами четвертим - восьмим цього підпункту, податкові повідомлення - рішення, якими були визначені йому штрафні (фінансові) санкції та/або пеня за несвоєчасне виконання податкових обов`язків, крім сплати податку на доходи фізичних осіб та/або військового збору, визначених абзацами четвертим - восьмим цього підпункту, вважаються скасованими (відкликаними) з дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України".

Таким чином, підставою для звільнення від відповідальності платники податків за порушення строків сплати грошових зобов`язань є наступне: визначення грошового зобов`язання контролюючим органом, граничний строк сплати період починаючи з 24 лютого до 1 червня 2022 року та сплата не пізніше 1 серпня 2022 року.

У даній справі грошове зобов`язання виникло на підставі податкового повідомлення - рішення форми «Р» від 11.02.2022 року № 0029610702, тобто визначено контролюючим органом, граничний термін сплати настав 31.05.2022 року, дата фактичної сплати 13.06.2022 року.

Вказані вище обставини вказані у акті камеральної перевірки.

Оскільки позивачем дотримано вимоги під 69.1 п. 69 під 10 розділу ХХ ПК України, то останній звільняється від відповідальності за порушення.

Суд відхиляє посилання відповідача на ту обставину, що позивач не звертався з заявою до контролюючого органу про відсутність можливості виконання свого податкового обов`язку, оскільки це є обов`язковим у випадку, коли платник податків не може виконати свого податкового обов`язку, а у спірних правовідносинах позивача виконав свій податковий обов`язок.

За вказаних обставин позовні вимоги є обгрунтованими, а тому підлягають задоволенню.

Судові витрати покладаються на відповідача згідно вимог ст. 139 КАС України.

Керуючись ст. 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Всесвіт-Ойл-Груп» (49107, м. Дніпро, вул. Генерала Пушкіна, 1 код ЄДРПОУ 41051402) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17а, код ЄДРПОУ 44118658) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 23.07.2024 року № 0468960407.

Стягнути з Головного управління ДПС у Дніпропетровській області за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Всесвіт-Ойл-Груп» сплачену суму судового збору у розмірі 2422,40 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя С.В. Златін

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.01.2025
Оприлюднено21.01.2025
Номер документу124531555
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —160/30023/24

Рішення від 20.01.2025

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Златін Станіслав Вікторович

Ухвала від 13.11.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Златін Станіслав Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні