Ухвала
від 15.01.2025 по справі 260/8033/24
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про відкладення розгляду справи

15 січня 2025 рокум. Ужгород№ 260/8033/24 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Скраль Т.В.

при секретарі Симканич Ю.В.,

за участю сторін:

позивач: ОСОБА_1 - не з"явився,

представника позивача: адвокат Кузьма - Чепурнова Катерина Іванівна,

відповідач: ІНФОРМАЦІЯ_1 - представник ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_2 про визнання рішення протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

У відповідності до статті 243 частини 3 КАС України 15 січня 2025 року проголошено вступну та резолютивну частини ухвали. Ухвалу у повному обсязі складено 20 січня 2025 року.

04 грудня 2024 року ОСОБА_1 звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до ІНФОРМАЦІЯ_2 , якою просить: 1) визнати незаконним та скасувати рішення засідання житлової комісії ІНФОРМАЦІЯ_3 , викладене в протоколі №12 від 18 лютого 2016 року в частині щодо зняття з квартирного обліку старшого прапорщика ОСОБА_1 який перебував на обліку з 18.07.1996 року як такий, що не пройшов щорічну перереєстрацію; 2) зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_1 поновити ОСОБА_1 зі складом сім`ї 4 (чотири) особи ( ОСОБА_1 , 1974 р.н.; дружина - ОСОБА_3 , 1978 р.н.; син - ОСОБА_4 , 1997 р.н.; донька - ОСОБА_5 , 2006 р.н.) на квартирному обліку у ІНФОРМАЦІЯ_4 , зі збереженням часу перебування на обліку з моменту первинної реєстрації (18.07.1996 року).

06 грудня 2024 року ухвалою суду відкрито провадження у даній адміністративній справі.

Представник позивача у судовому засіданні клопотання про поновлення пропущеного строку підтримала.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечував щодо поновлення строку звернення до суду.

Розглянувши клопотання позивача про поновлення пропущеного строку, судом встановлено наступне.

Відповідно до частини першої статті 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Згідно з частиною другою статті 122 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Судом встановлено, що 28 квітня 2020 року ІНФОРМАЦІЯ_5 на запит адвоката листом № 2726 повідомив, що громадянин ОСОБА_1 в списках осіб, що потребують поліпшення житлових умов при об`єднаній житловій комісії ІНФОРМАЦІЯ_3 не значиться, (а.с. 10).

У червні 2020 року ОСОБА_1 звернувся із позовною заявою до ІНФОРМАЦІЯ_3 , у якій просив визнати незаконним та скасувати рішення засідання житлової комісії ІНФОРМАЦІЯ_3 , викладене у протоколі №12 від 18.02.2016, в частині зняття з квартирного обліку старшого прапорщика ОСОБА_1 , який перебував на обліку з 18.07.1996 як такий, що не пройшов щорічну переатестацію.

15 травня 2024 року ухвалою Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області провадження по справі № 308/5150/20 за позовом ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_3 про визнання незаконним та скасування рішення, а також зобов`язання вчинити певні дії закрито. Роз`яснити ОСОБА_1 його право на судовий захист у порядку адміністративного судочинства.

15 жовтня 2024 року постановою Закарпатського апеляційного суду апеляційну скаргу ОСОБА_1 , в інтересах якого діє адвокат Марина Віктор Георгійович - залишено без задоволення. Ухвалу Ужгородського міськрайонного суду від 15 травня 2024 року - залишено без змін.

Таким чином, позивач з поважних причин пропустив встановлений частиною 2 статті 122 КАС України строк звернення до суду, а відтак такий строк підлягає поновленню.

Разом з тим, згідно з пунктом 1.3 Наказу Міністерства оборони України «Положення про організацію квартирно-експлуатаційного забезпечення Збройних Сил України» № 448 від 03 липня 2013 року, основними завданнями квартирно- експлуатаційного забезпечення є участь в організації забезпечення військовослужбовців та членів їх сімей житловими приміщеннями.

Також, згідно з пунктом 7.7 цього ж Наказу, орган квартирно-експлуатаційного забезпечення Збройних Сил України займається обліком, розподілом, заселенням, обміном і бронюванням жилої площі та обліком осіб, які не мають житла і потребують поліпшення житлових умов.

Згідно з пунктом 2.1. Наказу № 737 від 30.11.2011 року, облік військовослужбовців, осіб, звільнених з військової служби, та членів їх сімей, які потребують поліпшення житлових умов, ведеться у квартирно-експлуатаційних органах, військових частинах та гарнізонах. Узагальнені списки осіб, що перебувають на обліку, всіх військових частин знаходяться у ГКЕУ ЗС України. (Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства оборони № 380 від 31.07.2018 року).

Відповідно до вимог наказу Міністерства оборони України від 31.07.2018 року № 380 «Про затвердження інструкції з організації забезпечення військовослужбовців Збройних сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями», де розділом ІІ пункту 1 визначено, що для ведення обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов шляхом надання жилих приміщень для постійного проживання, виплати грошової компенсації за належне для отримання жиле приміщення, надання та використання службової жилої площі, обліку військовослужбовців, які потребують поліпшення житлових умов шляхом забезпечення службовими жилими приміщеннями (службовою житловою площею), ведення оперативного обліку службових житлових приміщень в апараті Міноборони, в Генеральному штабі Збройних Сил України, у інших органах військового управління та військових частинах, вищих військових навчальних закладах і військових навчальних підрозділах закладів вищої освіти, установах та організаціях Збройних Сил України, а також у військових прокуратурах (далі - військова частина) утворюються житлові комісії (далі - житлова комісія військової частини).

До житлових комісій військових частин також належать житлові комісії квартирно-експлуатаційних органів та військових комісаріатів, які утворюються для ведення у встановленому порядку обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов шляхом надання жилих приміщень для постійного проживання, або виплати грошової компенсації за належне для отримання жиле приміщення особами з числа звільнених із військової служби в запас або відставку.

Рішення про утворення житлової комісії військової частини приймається на загальних зборах військовослужбовців та осіб, звільнених з військової служби у запас або відставку, які перебувають на обліку осіб, що потребують покращення житлових умов у цій військовій частині, відкритим голосуванням, яке проводиться під головуванням командира військової частини.

Згідно з вимогами цього ж Наказу Міністра оборони України № 380, розділу ІІ пункту 5 визначено, що основними завданнями житлових комісій військових частин (об`єднаних житлових комісій) є: перевірка житлових умов військовослужбовців та членів їх сімей; прийняття рішення з житлових питань, у тому числі із розгляду відповідних рапортів (заяв) військовослужбовців та членів їх сімей з житлових питань; ведення обліку військовослужбовців, які потребують поліпшення житлових умов шляхом забезпечення службовими житловими приміщеннями (службовою житловою площею); ведення обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов шляхом надання жилих приміщень для постійного проживання; розгляд заяв, скарг та пропозицій, що виникли під час роботи житлових комісій військових частин, та прийом громадян з житлових питань; видача документів, які створюються житловими комісіями військових частин під час виконання вимог цієї Інструкції; ведення оперативного обліку службових житлових приміщень.

Об`єднана житлова комісія підзвітна загальним зборам військовослужбовців військових частин (підрозділів).

Згідно з частиною 3 статті 46 КАС України відповідачем в адміністративній справі є суб`єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом.

Відповідно до частини 3 статті 48 КАС України якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача.

Предметом оскарження у даній справі є в тому числі рішення житлової комісії ІНФОРМАЦІЯ_6 .

Отже, суд дійшов висновку щодо необхідності залучення житлової комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 як другого відповідача.

Крім цього, враховуючи вимоги частини 6 статті 48 КАС України, згідно якої після заміни сторони, залучення другого відповідача розгляд адміністративної справи починається спочатку, суд вважає за доцільне зазначити, що залучення відповідача у справі зумовлює необхідність встановлення судом порядку та строків для подання учасниками справи заяв по суті справи, передбачених чинним КАС України.

Відповідно до частини 1 статті 175 КАС України у строк, встановлений судом в ухвалі про відкриття провадження у справі, відповідач має право надіслати суду - відзив на позовну заяву і всі письмові та електронні докази (які можливо доставити до суду), висновки експертів і заяви свідків, що підтверджують заперечення проти позову.

Разом з тим, з метою недопущення обмеження прав сторін, визначених положеннями КАС України, суд вважає за необхідне на даній стадії судового засідання запропонувати житловій комісії подати відзив на позовну заяву.

Крім того, на підставі вищезазначених обставин, судом встановлена необхідність залучення третьої особи.

Зокрема, у відповідності до вимог частини 2 статті 49 КАС України якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.

Відповідно до частини п`ятої статті 49 КАС України про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі. Ухвала за наслідками розгляду питання про вступ у справу третіх осіб окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.

Згідно з частиною другою статті 51 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, мають права та обов`язки, визначені у статті 44 цього Кодексу.

При цьому, участь у справі третіх осіб з одного боку обумовлена завданням адміністративного судочинства, яким згідно з частиною першою статті 2 КАС України є справедливий, неупереджений та своєчасний захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин, а з іншого - вимогами процесуального законодавства про законність і обґрунтованість судового рішення.

Натомість правовим наслідком незалучення до участі у справі третіх осіб є порушення конституційного права на судовий захист, оскільки особи не беруть участі у справі, вирішення якої може безпосередньо вплинути на їх права, свободи, інтереси або обов`язки та не реалізують комплексу своїх процесуальних прав.

Як вбачається із змісту позовних вимог, результат розгляду даної адміністративної справи може вплинути на права та обов`язки квартирно-експлуатаційного відділу міста Мукачево, так як такий здійснює погодження рішень про забезпечення осіб житловими приміщеннями та здійснює облік таких приміщень.

На підставі наведеного, суд вважає, що з метою правильного вирішення даної справи та недопущення порушень прав, інтересів та обов`язків вважає за необхідне залучити таку особу до участі у справі в якості третьої особи без самостійних вимог, оскільки судове рішення за даним адміністративним позовом може вплинути на права та обов`язки вищезазначеної третьої особи.

У відповідності до статті 176 КАС України у строк, встановлений судом в ухвалі про відкриття провадження у справі або ухвалі, постановленій у підготовчому засіданні (якщо третіх осіб було залучено у підготовчому засіданні), треті особи, які не заявляють самостійні вимоги щодо предмета спору, мають право подати письмові пояснення щодо позову або відзиву. Учасники справи мають право подати відповідь на такі пояснення до закінчення підготовчого провадження.

Разом з тим, з метою недопущення обмеження прав сторін, визначених положеннями КАС України, суд вважає за необхідне на даній стадії судового засідання запропонувати КЕВ квартирно-експлуатаційний відділ міста Мукачево подати пояснення щодо позову або відзиву та відповідні докази.

Крім того, у відповідності до статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами:1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Згідно з статтею 73 частини 2 КАС України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Відповідно до статті 77 частини 3 КАС України докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.

Суд також роз`яснює, що згідно вимог статті 94 КАС України письмовими доказами є документи (крім електронних документів), які містять дані про обставини, що мають значення для правильного вирішення спору.

Письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії, якщо інше не визначено цим Кодексом. Якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього ( частина 2 статті 94 КАС України).

Відповідно до статті 80 частини 8 КАС України у випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені цим Кодексом.

Відповідно до статті 80 частини 9 КАС України у разі неподання суб`єктом владних повноважень витребуваних судом доказів без поважних причин або без повідомлення причин суд, залежно від того, яке ці докази мають значення, може визнати обставину, для з`ясування якої витребовувався доказ, або відмовити у її визнанні, або розглянути справу за наявними в ній доказами, а у разі неподання доказів позивачем - також залишити позовну заяву без розгляду.

З огляду на вищевикладене, з метою повного, всебічного та об`єктивного розгляду справи по суті заявлених позовних вимог, суд вважає за необхідне зобов`язати третю особу - КЕВ м. Мукачево надати суду в строк п`ять днів з дня отримання даної ухвали житлову (облікову) справу ОСОБА_1 .

Керуючись ст.ст. 44, 48, 49-51, 80, 248, 256, 268 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Клопотання позивача про поновлення пропущеного строку - задоволити.

2. Поновити позивачу пропущений строк для звернення до суду.

3. Залучити до участі в справі житлову комісію ІНФОРМАЦІЯ_2 як другого відповідача.

4. Роз`яснити другому відповідачу про право подати відзив на позов та відповідні докази - протягом 15 днів з дня вручення даної ухвали. Відповідно до вимог ч. 3, 4 ст. 162 КАС України, одночасно з надісланням (наданням) відзиву до суду, копія відзиву та доданих до нього документів повинна бути надіслана іншим учасникам справи. До відзиву додаються документи, що підтверджують надіслання (надання) відзиву і доданих до нього доказів іншим учасникам справи. У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами (ч. 6 ст. 162 КАС України).

5. Згідно ст. 261 КАС України позивач має право подати відповідь на відзив, а відповідачі - заперечення протягом п`яти днів з дня отримання.

6. Залучити КЕВ квартирно-експлуатаційний відділ міста Мукачево (код ЄДРПОУ 08439994), до участі в справі, в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору.

7. Зобов`язати третю особу - КЕВ м. Мукачево надати суду в строк п`ять днів з дня отримання даної ухвали житлову (облікову) справу ОСОБА_1 .

8. Копію ухвали направити (надати) учасникам справи.

9. Запропонувати третій особі підготувати та надати суду пояснення щодо даного адміністративного позову у строк до 31 січня 2025 року, а щодо відзиву - протягом десяти днів з дня його отримання.

10. Відкласти судове засідання по даній справі на 13:30 год 04 лютого 2025 року.

11. Судове засідання відбудеться в приміщенні Закарпатського окружного адміністративного суду за адресою: 88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Загорська, 30.

Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України. Заперечення на ухвалу може бути включене до апеляційної скарги на рішення суду.

Суддя Т.В.Скраль

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.01.2025
Оприлюднено22.01.2025
Номер документу124532423
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо публічної житлової політики

Судовий реєстр по справі —260/8033/24

Ухвала від 04.02.2025

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 04.02.2025

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 15.01.2025

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 15.01.2025

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

Ухвала від 06.12.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Скраль Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні