Рішення
від 20.01.2025 по справі 340/6203/24
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 січня 2025 року м. Кропивницький Справа № 340/6203/24

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дегтярьової С.В., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом Новостародубського ліцею Петрівської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області (28310, с. Новий Стародуб, Олександрійський р-н, Кіровоградська обл., вул. Освіти, 7, ЄДРПОУ 33249675)

до відповідача Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області (25006, м. Кропивницький, вул. Архітектора Паученка, 64/53, ЄДРПОУ 41127387)

про визнання протиправним та скасування висновку, -

УСТАНОВИВ:

Представник позивача звернувся до суду з позовом, у якому просить визнати протиправним та скасувати висновок Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-06-27-003869-а на закупівлю твердого палива (національний класифікатор України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" 09110000-3 Тверде паливо).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 27.06.2024 Позивачем було оприлюднено (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-06-27-003869-a/print/open/pdf) оголошення UA-2024-06-27-003869-a про відкриті торги на закупівлю твердого палива (національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 09110000-3 Тверде паливо).

Відповідач, на підставі наказу Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області № 58-з від 20.08.2024 здійснив моніторинг процедури закупівлі UA-2024-06-27-003869-a. Підставою для прийняття рішення про початок моніторингу зазначено: виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.

06.09.2024 Відповідачем оприлюднено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-06-27-003869-a.

Позивач не погоджується з висновком та вказує, що не допускав порушень підпункту 2 пункту 44 Особливостей та Постанови №170.

Відповідно до пункту 2 розділу 3 Тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю ID: UA-2024-06-27-003869-a визначено розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій: "Замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії чинної на дату подання оголошення про проведення відкритих торгів (безвідкличної банківської гарантії, оформленої відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 №639 та наказу Мінекономіки № 2628 від 14.12.2020 р.). Строк дії забезпечення тендерної пропозиції: не менше 90 календарних днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій". Тобто, строк дії забезпечення тендерної пропозиції до 03.10.2024 (включно).

Таким чином, позивач вказує, що умови тендерної документації не суперечать вимогам Закону щодо встановлення забезпечення тендерних пропозицій.

Також позивач вказує, що у констатуючій частині оскаржуваного висновку зазначено наступне: «За результатами аналізу питання виконання Замовником вимог Постанови № 710, на запит Держаудитслужби про надання пояснень від 21.08.2024, зокрема, щодо посилання на сторінку веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення (витрат), очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовник 26.08.2024 повідомив про не оприлюднення відповідної інформації на власному веб-сайті або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, чим порушено вимоги пункту 4-1 Постанови № 710». Однак, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі було оприлюднено разом з оголошенням про проведення закупівлі. У позивача відсутній веб-сайт, кошти на створення власного ве-бсайту позивачу не виділялись.

Ухвалою від 02.10.2024 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справу вирішено розглядати в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

11.10.2024 року відповідач подав відзив на позовну заяву. В ньому він вказав, що позивач у позові, на свою користь, не в повному обсязі виклав текст тендерної документації з вимогами до забезпечення тендерної пропозиції. А саме, в пункті 2 «Забезпечення тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації замовником вимагається надання учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії, чинної на дату подання оголошення про проведення відкритих торгів (безвідкличної банківської гарантії, оформленої відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 та наказу Мінекономіки № 2628 від 14.12.2020).

Тобто, пунктом 2 розділу 3 тендерної документації встановлена вимога щодо дати, з якої повинна бути чинна банківська гарантія, а саме - вона повинна була бути чинна на дату подання оголошення про проведення відкритих торгів - 27.06.2024, оскільки оголошення про проведення відкритих торгів подано в електронній системі закупівель 27.06.2024. Однак, позивач у позові не вказав вищевказану вимогу тендерної документації щодо дати, з якої повинна бути чинна банківська гарантія, а саме - на дату подання оголошення про проведення відкритих торгів. Натомість, він процитував та вказав лише на другу частину вимог тендерної документації до забезпечення тендерної пропозиції, а саме - щодо кінцевої дати чинності забезпечення тендерної пропозиції: «Строк дії забезпечення тендерної пропозиції: не менше 90 календарних днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій» та вказано, що банківська гарантія, надана в складі тендерної пропозиції ТОВ "ВФМ ГРУП" діє до 23.10.2024 включно та відповідає вимогам Замовника в частині строку дії (не менше 90 календарних днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій). Позивачем у позові зроблено висновок про те, що надане в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВФМ ГРУПП» забезпечення тендерної пропозиції у вигляді електронної банківської гарантії від 04.07.2024 № 114418/т-1878 строком дії до 23.10.2024 включно відповідає вимогам Замовника в частині строку її дії (не менше 90 календарних днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій).

Однак, Висновок не містить інформацію щодо невідповідності банківської гарантії вимогам тендерної документації щодо кінцевої дати, до якої діє банківська гарантія, що оскаржується позивачем у позові. У Висновку зазначено: «За результатами аналізу питання виконання Замовником вимог Постанови № 710, на запит Держаудитслужби про надання пояснень від 21.08.2024, зокрема, щодо посилання на сторінку веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення (витрат), очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовник 26.08.2024 повідомив про неоприлюднення відповідної інформації на власному веб-сайті або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, чим порушено вимоги пункту 41 Постанови № 710».

Отже, вимогами пункту 41 Постанови № 710 передбачено можливість розміщення закупівлі, розміру бюджетного призначення (витрат), очікуваної вартості предмета закупівлі не тільки на власному веб-сайті Замовника, а також, і на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, про що Позивачем у позовній заяві не зазначено.

Відповідач вважає, що позивач, у разі відсутності власного веб-сайту, мав розмістити вищевказану інформацію на веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, з метою дотримання вищевказаних вимог пункту 41 Постанови № 710.

23.10.2024 року позивач подав відповідь на відзив та вказав, що відповідно до пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.

Відповідно до пункту 15 частини 2 статті 22 Закону, тендерна документація повинна містити розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).

Оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати) згідно з пунктом 9 частини 2 статті 21 Закону.

Відповідно до частини 1 статті 25 Закону, у разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції, у тендерній документації повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику.

Тобто, законодавством встановлена умова саме щодо строку дії забезпечення тендерної пропозиції (у т.ч. банківської гарантії), а не вимога щодо початкової дати дії гарантії.

Відповідно до пункту 2 розділу 3 Тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю Ш: ІІА-2024-06-27-003869-а визначено розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій: "Замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії чинної на дату подання оголошення про проведення відкритих торгів (безвідкличної банківської гарантії, оформленої відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 №639 та наказу Мінекономіки № 2628 від 14.12.2020 р.)... Строк дії забезпечення тендерної пропозиції: не менше 90 календарних днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій". Тобто, строк дії забезпечення тендерної пропозиції до 03.10.2024 (включно).

В складі тендерної пропозиції ТОВ «ВФМ ГРУП» надано забезпечення тендерної пропозиції у вигляді електронної банківської гарантії від « 04» липня 2024 року № 114418/Т-1878 строком дії до « 23» жовтня 2024 року включно. Відтак гарантія ТОВ «ВФМ ГРУП» відповідає вимогам Замовника в частині строку її дії (не менше 90 календарних днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій).

Також зазначив, що у позовній заяві він вказав про відсутність власного веб-сайту та коштів на його створення і підтримку.

Щодо можливості розміщення інформації про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення (витрат), очікуваної вартості предмета закупівлі на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів позивач зазначає, що вона також відсутня, оскільки веб-сайт головного розпорядника бюджетних коштів - Петрівської селищної ради за посиланням https://рt-rаda.gov.ua/ не містить функціоналу для опублікування такого виду інформації.

Дослідивши матеріали справи, встановивши обставини та факти, якими обґрунтовувалися вимоги, перевіривши їх доказами, суд встановив наступні факти та відповідні їм правовідносини.

Судом встановлено, що 27.06.2024 позивачем було оприлюднено (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-06-27-003869-a/print/open/pdf) оголошення UA-2024-06-27-003869-a про відкриті торги на закупівлю твердого палива (національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 09110000-3 Тверде паливо).

Відповідач, на підставі наказу Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області № 58-з від 20.08.2024 здійснив моніторинг процедури закупівлі UA-2024-06-27-003869-a. Підставою для прийняття рішення про початок моніторингу зазначено: виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.

Згідно опису окремої частини або частин предмета закупівлі:

115 тонна

вугілля кам`яне марки ДГ (код ДК 021:2015 - 09111100-1 Вугілля)

Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 28310, Україна, Кіровоградська область, село Новий Стародуб, вулиця Степняка-Кравчинського, будинок 7. (Новостародубський ліцей)

Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 01 жовтня 2024 року

ДК 021:2015: 09111100-1 - Вугілля

5 тонна

вугілля кам`яне марки Г(Г2) (код ДК 021:2015 - 09111100-1 Вугілля)

Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 28310, Україна, Кіровоградська область, село Новий Стародуб, вулиця Степняка-Кравчинського, будинок 7. (Новостародубський ліцей).

Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 01 жовтня 2024 року

ДК 021:2015: 09111100-1 - Вугілля

95 тонна

вугілля кам`яне марки ДГ (код ДК 021:2015 - 09111100-1 Вугілля)

Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 28314, Україна, Кіровоградська область, смт. Балахівка, вул.Шкільна,4. (Балахівська філія Новостародубського ліцею).

Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 01 жовтня 2024 року

ДК 021:2015: 09111100-1 - Вугілля

5 тонна

вугілля кам`яне марки Г(Г2) (код ДК 021:2015 - 09111100-1 Вугілля)

Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 28314, Україна, Кіровоградська область, смт. Балахівка, вул..Шкільна,4. (Балахівська філія Новостародубського ліцею).

Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 01 жовтня 2024 року

ДК 021:2015: 09111100-1 - Вугілля

55 тонна

вугілля кам`яне марки ДГ (код ДК 021:2015 - 09111100-1 Вугілля)

Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 28315, Україна, Кіровоградська область, село Чечеліївка, вул.Шкільна,2. (Чечеліївська філія Новостародубського ліцею).

Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 01 жовтня 2024 року

ДК 021:2015: 09111100-1 - Вугілля

5 тонна

вугілля кам`яне марки Г(Г2) (код ДК 021:2015 - 09111100-1 Вугілля)

Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: 28315, Україна, Кіровоградська область, село Чечеліївка, вул.Шкільна,2. (Чечеліївська філія Новостародубського ліцею).

Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 01 жовтня 2024 року

ДК 021:2015: 09111100-1 - Вугілля

Участь в закупівлі приймали два учасника: ТОВ "ВФМ ГРУП" та ПП "УКРАЇНСЬКА ВУГІЛЬНА КОМПАНІЯ".

За результатами тендеру - ТОВ "ВФМ ГРУП" (пропозиція 2 572 080,00 грн), ПП "УКРАЇНСЬКА ВУГІЛЬНА КОМПАНІЯ" (пропозиція 3 089 990,40 грн).

Переможцем визначено ТОВ "ВФМ ГРУП".

Відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», наказом від 20.08.2024 року № 58-з Кропивницький "Про початок моніторингу процедур закупівель", відповідно до пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 та пункту 10 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 зі змінами, Управлінням Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області вирішено здійснити моніторинг закупівлі на предмет дотримання Новостародубським ліцеєм Петрівської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області вимог Закону №922-VIII, при проведенні процедури закупівлі: твердого палива (національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 09110000-3 Тверде паливо).

Підставою для здійснення моніторингу вказано: виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.

21.08.2024 року направлено позивачеві запит про надання пояснення:

"У межах проведення моніторингу закупівлі товару «Тверде паливо (національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 09110000-3 Тверде паливо)» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2024-06-27-003869-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п`ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення (витрат), технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.

Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту або на офіційний веб-сайт головного розпорядника бюджетних коштів на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі.

Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.

Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк, встановлена кримінальна відповідальність."

26.08.2024 року позивачем надано пояснення:

"У межах проведення моніторингу закупівлі товару «Тверде паливо (національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 09110000-3 Тверде паливо)» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2024-06-27-003869-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п`ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів):

1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення (витрат), технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.

Для розрахунку очікуваної вартості послуг використовувався BИCHOBOK 3A РЕЗУЛЬТАТАМИ ЦІНОВОГО МОНІТОРИНГУ № В-281 від 27.06.2024 року Кіровоградської регіональної торгово-промислової палати, так і цін відповідних закупівель інших замовників, інформація про які міститься в електронній системі закупівель «PROZORRO». Вибір технічних і якісних характеристик предмета закупівлі обумовлений згідно норм чинного законодавства, вимог інших нормативних документів. Якість визначена згідно норм чинного законодавства, вимог інших нормативних документів послуг та спрямована на задоволення потреб Замовника.

2. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту або на офіційний веб-сайт головного розпорядника бюджетних коштів на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі.

Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі було оприлюднено разом з оголошенням про проведення закупівлі."

21.08.2024 року направлено позивачеві запит про надання пояснення:

П.2. В пункті 2 «Забезпечення тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації замовником вимагається надання учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії чинної на дату подання оголошення про проведення відкритих торгів (безвідкличної банківської гарантії, оформленої відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 та наказу Мінекономіки № 2628 від 14.12.2020 р.).

Дата подання (оприлюднення) в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів - 27.06.2024.

Однак, в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВФМ ГРУП» надана Гарантія від 04.07.2024 № 114418/Т-1878, видана акціонерним товариством «АЛЬТБАНК» в якій зазначено: «Дата початку строку дії гарантії (набрання чинності): 04 липня 2024 року».

Отже, вищевказана Гарантія від 04.07.2024 № 114418/Т-1878 не була чинна на дату подання оголошення про проведення відкритих торгів, як це вимагається пунктом 2 розділу 3 тендерної документації.

З урахуванням вищевказаного, яким чином Вами визнано учасника ТОВ «ВФМ ГРУП» таким, що відповідає вимогам тендерної документації?

Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.

Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк, встановлена кримінальна відповідальність.

26.08.2024 року позивачем надано пояснення:

Щодо запитання № 2.

Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.

Відповідно до пункту 15 частини 2 статті 22 Закону тендерна документація повинна містити розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).

Оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати) згідно з пунктом 9 частини 2 статті 21 Закону.

Відповідно до частини 1 статті 25 Закону у разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції, у тендерній документації повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику.

Відповідно до пункту 2 розділу 3 Тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю ID: UA-2024-06-27-003869-a визначено розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій: "Замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії чинної на дату подання оголошення про проведення відкритих торгів (безвідкличної банківської гарантії, оформленої відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 №639 та наказу Мінекономіки № 2628 від 14.12.2020 р.).... Строк дії забезпечення тендерної пропозиції: не менше 90 календарних днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій". Тобто, строк дії забезпечення тендерної пропозиції до 03.10.2024 (включно).

Таким чином, умови тендерної документації не суперечать вимогам Закону щодо встановлення забезпечення тендерних пропозицій.

Відповідно до пункту 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п`ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.

Так, оцінка тендерної пропозиції проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, визначених замовником у тендерній документації, шляхом визначення тендерної пропозиції найбільш економічно вигідною. Найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією електронна система закупівель визначає тендерну пропозицію, ціна/приведена ціна якої є найнижчою.

Тендерна пропозиція ТОВ "ВФМ ГРУП" визначена електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною із ціновою пропозицією 2 572 080,00 гривень.

Замовник здійснює розгляд тендерної пропозиції, що визначена електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною, тобто ТОВ "ВФМ ГРУП".

В складі тендерної пропозиції ТОВ "ВФМ ГРУП" надано забезпечення тендерної пропозиції у вигляді електронної банківської гарантії від « 04» липня 2024 року № 114418/Т-1878 строком дії до « 23» жовтня 2024 року включно. Відтак гарантія ТОВ "ВФМ ГРУП" відповідає вимогам Замовника в частині строку її дії (не менше 90 календарних днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій).

При цьому, у Замовника відсутні обґрунтовані підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ВФМ ГРУП". В пункті 44 Особливостей визначений виключний перелік підстав для відхилення учасника/тендерної пропозиції, серед не надання забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.

Проте, ТОВ "ВФМ ГРУП" таке забезпечення тендерної пропозиції надано у вигляді електронної банківської гарантії від « 04» липня 2024 року № 114418/Т-1878.

За результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ "ВФМ ГРУП" Замовник визначив останнього переможцем закупівлі та 11.07.2024 оприлюднив повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.

За результатами проведеної процедури закупівлі за предметом закупівлі "Тверде паливо (національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 09110000-3 Тверде паливо)", ID: UA-2024-06-27-003869-a між Замовником та ТОВ "ВФМ ГРУП" укладено договір про закупівлю від 18.07.2024 № 18/07 на загальну суму 2 572 080,00 грн з ПДВ.

Замовник просить звернути увагу, що різниця між очікуваною вартістю закупівлі та ціновою пропозицією переможця ТОВ "ВФМ ГРУП" становить більше 800 000,00 гривень. Таким чином Замовником в повній мірі дотримано принципу здійснення публічних закупівель - максимальна економія, ефективність та пропорційність. А кошти, зекономлені внаслідок проведення процедури закупівлі, Замовник зможе направити на забезпечення інших важливих потреб господарської діяльності.

Відповідачем 06.09.2024 р. складено висновок за результатами моніторингу предмету закупівлі № UA-2024-06-27-003869-a.

В процесі моніторингу предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції від 09.04.2024) (далі - Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі та законодавству, виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі - Постанова № 710), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Новостародубського ліцею Петрівської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області (далі - Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи, протоколом від 27.06.2024 № 10, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - АМКУ) від 03.07.2024 № 11504-р/пк-пз, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ВФМ ГРУП» (далі - ТОВ «ВФМ ГРУП»), протокол уповноваженої особи від 11.07.2024 № 12, повідомлення про намір укласти договір від 1.07.2024, договір поставки 18.07.2024 № 18/07 на суму 2 572 080,00 грн, укладений між Замовником та ТОВ «ВФМ ГРУП» (далі - Договір), звіт про виконання договору про закупівлю, пояснення надані Замовником 26.08.2024 через електронну систему закупівель.

Моніторинг процедури закупівщодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду АМКУ, не здійснювався. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено наступне.

В пункті 2 «Забезпечення тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації замовником вимагається надання учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії, чинної на дату подання оголошення про проведення відкритих торгів (безвідкличної банківської гарантії, оформленої відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 та наказу Мінекономіки № 2628 від 14.12.2020).

Згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель при проведенні відкритих торгів з особливостями, оголошення про проведення відкритих торгів подано 27.06.2024. Однак, в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВФМ ГРУП» надана Гарантія від 04.07.2024 № 114418/Т-1878, видана акціонерним товариством «АЛЬТБАНК» в якій зазначено: «Дата початку строку дії гарантії (набрання чинності): 04 липня 2024 року». З урахуванням вищевказаного, Гарантія від 04.07.2024 № 114418/Т-1878 не була чинна на дату подання оголошення про проведення відкритих торгів (27.06.2024), що не відповідає вимогам пункту 2 розділу 3 тендерної документації. Отже, в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВМФ ГРУП» відсутнє забезпечення тендерної пропозиція відповідно до вимог пункту 2 розділу 3 тендерної документації.

Отже, Замовником, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ВФМ ГРУП» як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.

За результатами аналізу питання виконання Замовником вимог Постанови № 710, на запит Держаудитслужби про надання пояснень від 21.08.2024, зокрема, щодо посилання на сторінку веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення (витрат), очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовник 26.08.2024 повідомив про не оприлюднення відповідної інформації на власному веб-сайті або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, чим порушено вимоги пункту 4-1 Постанови № 710.

За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання виконання вимог Постанови № 710 установлено порушення пункту 4-1 Постанови № 710.

За результатами моніторингу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі та законодавству, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом - порушень не установлено.

З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області зобов`язує здійснити заходи щодо недопущення у подальшому встановлених порушень та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття зазначених заходів.

Не погоджуючись з вказаним вище висновком, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові та організаційні засади здійснення фінансового контролю в Україні, визначені Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 №2939-XII (далі - Закон №2939-ХІІ).

Відповідно до ст. 2 Закону №2939-ХІІ головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб`єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про закупівлі, діяльністю суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.

Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі.

Відповідно до ч.1 ст.5 Закону №2939-XII контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України «Про публічні закупівлі», проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування.

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлює Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі Закон №922-VIII).

Згідно з п.14 ст.1 Закону №922-VIII моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.

Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), п.23 яких визначено, що моніторинг відкритих торгів здійснюється Держаудитслужбою та її міжрегіональними територіальними органами відповідно до ст.8 Закону.

Відповідно до ч.1 ст.8 Закону №922-VIII моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю).

Моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії.

Моніторинг процедури закупівлі не проводиться на відповідність тендерної документації вимогам ч.4 ст.22 цього Закону.

Моніторинг процедур закупівель здійснюється також щодо процедур закупівель, особливості яких передбачені у законах, що визначені у ч.ч.8 та 9 ст.3 цього Закону.

Відповідно до ч.4 вказаної статті строк здійснення моніторингу процедури закупівлі не може перевищувати 15 робочих днів з наступного робочого дня від дати оприлюднення повідомлення про початок моніторингу процедури закупівлі в електронній системі закупівель.

Частиною 6 ст.8 Закону №922-VIII визначено, що за результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання.

У відповідності до ч.7 ст.8 Закону № 922-VIII у висновку обов`язково зазначаються:

1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі;

2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності) та його очікувана вартість;

3) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі;

4) опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі;

5) зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.

У висновку може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю.

Якщо за результатами моніторингу процедури закупівлі не виявлено порушень законодавства у сфері публічних закупівель, у висновку зазначається інформація про відсутність порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.

Якщо під час моніторингу, за результатами якого виявлено ознаки порушення законодавства у сфері публічних закупівель, було відмінено тендер чи визнано його таким, що не відбувся, орган державного фінансового контролю зазначає опис порушення без зобов`язання щодо усунення такого порушення.

Якщо за результатами моніторингу процедури закупівлі виявлено ознаки порушення законодавства, вжиття заходів щодо яких не належить до компетенції органу державного фінансового контролю, про це письмово повідомляються відповідні державні органи.

Згідно з п.22 ст.1 Закону №922-VIII предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.

Відповідно до ч.ч.1, 3 ст.22 Закону №922-VIII тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об`єктом авторського права та/або суміжних прав.

Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.

За приписами ч.10 ст.8 Закону №922-VIII у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Замовник зазначає в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження.

Частина 6 ст.10 Закону №922-VIII визначає, що доступ до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується в електронній системі закупівель безоплатно через авторизовані електронні майданчики.

Згідно з ч.1 ст.26 Закону №922-VIII тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.

Відповідно до ч.4 ст.41 Закону №922-VIII умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов`язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.

У справі, яка розглядається, внаслідок проведеного відповідачем моніторингу закупівлі унікальний номер № UA-2024-06-27-003869-a. складено висновок, у якому установлено порушення позивачем вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей та пункту 4-1 Постанови № 710.

Щодо порушення позивачем вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей

У висновку вказано, що в пункті 2 «Забезпечення тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації замовником вимагається надання учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії, чинної на дату подання оголошення про проведення відкритих торгів (безвідкличної банківської гарантії, оформленої відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 та наказу Мінекономіки № 2628 від 14.12.2020). Згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель при проведенні відкритих торгів з особливостями, оголошення про проведення відкритих торгів подано 27.06.2024. Однак, в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВФМ ГРУП» надана Гарантія від 04.07.2024 № 114418/Т-1878, видана акціонерним товариством «АЛЬТБАНК» в якій зазначено: «Дата початку строку дії гарантії (набрання чинності): 04 липня 2024 року». З урахуванням вищевказаного, Гарантія від 04.07.2024 № 114418/Т-1878 не була чинна на дату подання оголошення про проведення відкритих торгів (27.06.2024), що не відповідає вимогам пункту 2 розділу 3 тендерної документації.

Судом встановлено, що в пункті 2 «Забезпечення тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації вказано:

"Замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії чинної на дату подання оголошення про проведення відкритих торгів (безвідкличної банківської гарантії, оформленої відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 №639 та наказу Мінекономіки № 2628 від 14.12.2020 р.), із зобов`язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених пунктом 3 цього Розділу, відшкодувати на рахунок Замовника кошти у сумі забезпечення тендерної пропозиції.

Гарантія повинна бути видана банком на умовах грошового забезпечення (покриття), або іншого забезпечення такої гарантії згідно чинного законодавства (шляхом списання (бронювання) коштів з поточного рахунку принципала для резервування грошового забезпечення (покриття) гарантії, якщо це передбачено договором про надання гарантії, укладеним між принципалом і банком-гарантом; надання гарантії за рахунок банківського кредиту або під заставу відповідно до укладених договорів між банком-гарантом і принципалом про надання кредиту під гарантію або договору застави, або іншого забезпечення, прийнятного для банку-гаранта) з метою забезпечення виконання зобов`язання за гарантією в повному обсязі у разі настання випадків, передбачених частиною 3 цього Розділу. Грошова гарантія повинна бути підтверджена оригіналом довідки виданої банком-гарантом не пізніше дати видачі гарантії або внесення змін до гарантії (надається у складі тендерної пропозиції), завіреної печаткою банку-гаранту та підписом уповноваженої особи банку-гаранту.

Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (далі за текстом - Особливості №1178) замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.

Згідно абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.

В матеріалах справи є копія гарантії від 04.07.2024 № 114418/Т-1878. В гарантії вказано, дата початку строку дії гарантії (набрання чинності) - 04.07.2024 року. Дата закінчення строку дії гарантії, якщо жодні із подій, передбачена у п.4 форми, не настане - до 23.10.2024 року (а.с.132).

Судом встановлено, що дата подання оголошення про проведення відкритих торгів - 27.06.2024, тобто гарантія банком надана пізніше дати подання оголошення (04.07.2024), що виключає в об`єктивній дійсності можливість чинності такої гарантії з 27.06.2024 року.

Оскільки у складі тендерної пропозиції учасника подана гарантія, яка не відповідала пункту 2 «Забезпечення тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації, а тому таку пропозицію позивачеві на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 належало відхилити.

З огляду на викладене, висновок відповідача в частині порушення позивачем вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей є обґрунтованим.

Щодо порушення пункту 4-1 Постанови № 710

Відповідно до п.4-1 Постанови КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 "Про ефективне використання бюджетних коштів", головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб`єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:

- обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;

- оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб`єкта управління об`єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб`єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.

Судом встановлено, що Новостародубський ліцей Петрівської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області не має власного веб-сайту, а тому, беручи до уваги той факт, що головним розпорядником бюджетних коштів є Петрівська селищна рада, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель повинно було бути оприлюднене на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів - Петрівської селищної ради за посиланням https://рt-rаda.gov.ua/. При цьому позиція відповідача з приводу того, що такий сайт не містить функціоналу для опублікування такого виду інформації судом до уваги не береться з огляду на його необґрунтованість.

Враховуючи викладене, висновок відповідача в частині порушення позивачем вимог пункту 4-1 Постанови № 710 є правомірним.

Щодо заходів зобов`язального характеру

Оскаржуваниму висновком Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області зобов`язало позивача здійснити заходи щодо недопущення у подальшому встановлених порушень та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття зазначених заходів.

В своєму позові позивач вказав, що формулювання цієї частини висновку відповідача не узгоджується з вимогами законодавства, оскільки покладає вимогу щодо звітування про усунення порушень за умови, що цей висновок взагалі не містить зобов`язання усунення існуючих порушень та способу їх усунення. Позивач вважає, що відповідач фактично обмежився вказівкою про недопущення в подальшому встановлених порушень, не зазначивши заходів зобов`язального характеру, спрямованих на усунення виявлених порушень, отже викладені відповідачем вимоги у цій частині є неконкретизованими та такими, що не можуть вплинути на виявлені порушення, не відповідають критеріям, які пред`являються до рішень суб`єктів владних повноважень, з урахуванням частини 2 статті 2 КАС України.

Суд вважає таку позицію безпідставною в силу того, що заходом зобов`язального характеру є недопущення порушень у подальшому. Що стосується способу того, яким чином позивач забезпечить недопущення такого порушення, то це може бути роз`яснювальна робота серед відповідальних осіб, які виконували опрацювання тендерних пропозиції, налагодження комунікацій таких осіб з безпосередніми керівниками з приводу проблемних питань, що виникають в ході такого опрацювання, тощо. При цьому які саме заходи в даному випадку належить вчинити, визначає саме позивач. Обов`язком же перед відповідачем є оприлюднення через електронну систему закупівель інформації та/або документів що свідчать про вжиття таких заходів, що в оскаржуваному висновку і зазначено.

В судовому засіданні не знайшла свого підтвердження відсутність необхідності застосування саме такого способу усунення встановлених порушень, що свідчить про дотримання мети та принципів Закону №922-VII.

З огляду на викладене, у позові належить відмовити у повному обсязі.

Судові витрати розподілу не підлягають.

Керуючись ст.ст.132, 139, 242-246, 255, 293, 295-297 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовних вимог відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293, 295 - 297 КАС України.

Повний текст судового рішення складено 20.01.2025.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду С.В. ДЕГТЯРЬОВА

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.01.2025
Оприлюднено21.01.2025
Номер документу124533626
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо здійснення публічних закупівель, з них

Судовий реєстр по справі —340/6203/24

Рішення від 20.01.2025

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. ДЕГТЯРЬОВА

Ухвала від 02.10.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. ДЕГТЯРЬОВА

Ухвала від 24.09.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. ДЕГТЯРЬОВА

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні