Справа № 420/37008/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 січня 2025 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Єфіменка К.С., розглянувши в письмовому провадженні у порядку спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Товариства з обмеженою відповідальністю «КОМУНСЕРВІС» (ж/м Совіньон, буд.3, с.Лиманка, Одеська область, 65037) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов позов ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю «КОМУНСЕРВІС» за результатом якого позивач просить:
визнати дії Товариства з обмеженою відповідальністю «КОМУНСЕРВІС» незаконними;
примусити Товариство з обмеженою відповідальністю «КОМУНСЕРВІС» надати запитувану інформацію;
накласти штраф на керівника Товариства з обмеженою відповідальністю «КОМУНСЕРВІС», за порушення Закону України «Про доступ до публічної інформації»;
стягнути з відповідача судові витрати.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що ОСОБА_1 , є журналістом Одеської обласної організації Національної спілки журналістів України. 11 листопада 2022 року він, з метою підготовки журналістського матеріалу, направив до Товариства з обмеженою відповідальністю «КОМУНСЕРВІС» запити вих.№№ 17/1-КС, 17/2-КС, 17/3-КС, 17/4-КС, 17/5-КС, 17/6-КС на отримання публічної інформації. Позивач зазначає, що в порушення Закону України «Про доступ до публічної інформації» запитувану інформацію йому надано не було.
Ухвалою суду від 04 грудня 2024 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (ст.262 КАС України).
Відповідачем надано відзив на позовну заяву, в якому заперечує проти задоволення позову зазначивши, що 16.11.2022 року ТОВ "КОМУНСЕРВІС" надіслало на електронну адресу ОСОБА_1 відповіді на всі його запити, згідно інформації яка наявна у відповідача та розпорядником якої є відповідач.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, відзиву на позовну заяву, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.72-79 КАС України, судом встановлено наступні факти та обставини.
З матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_1 звертався до ТОВ "КОМУНСЕРВІС" з запитами на публічну інформацію в яких просив надати інформацію
- про надання послуг та робіт ТОВ "КОМУНСЕРВІС" за адресою Одеська обл., Овідіопольський р-н, село Лиманка, Ж/М "СОВІНЬЙОН", вул. Берегова, 163 за період 2015-2022 рік (запит 17/1-КС від 11.11.2022 року);
- про надання послуг та робіт ТОВ "КОМУНСЕРВІС" за адресою Одеська обл., Овідіопольський р-н, село Лиманка, Ж/М "СОВІНЬЙОН", вул. Коралова, 1 за період 2015-2022 рік (запит 17/2-КС від 11.11.2022 року);
- (копії) наявності ліцензій, дозволів на роботи з підвищеною небезпекою у підприємства ТОВ "КОМУНСЕРВІС" (запит 17/3-КС від 11.11.2022 року);
- про вартість кВт для абонентів усіх категорій, які обслуговує ТОВ "КОМУНСЕРВІС" підприємство за період 2010-2022 рік (запит 17/4-КС від 11.11.2022 року);
- про відсоткове співвідношення встановлених ел. лічильників (з урахуванням нічного тарифу та без урахування нічного тарифу) у абонентів, що обслуговуються ТОВ "КОМУНСЕРВІС" (запит 17/5-КС від 11.11.2022 року);
- інформацію про кількість відключених абонентів ТОВ "КОМУНСЕРВІС" (копії актів) від електричної енергії в період дії воєнного стану з 24 лютого і до теперішнього часу (запит 17/6-КС від 11.11.2022 року).
Вказану інформацію просив надіслати на адресу: ІНФОРМАЦІЯ_1, або повідомити за телефоном НОМЕР_2, де та коли позивач зможе ознайомитись та/або зробити відповідні копії документів.
Позивач зазначає, що відповіді на свої запити він не отримав, а тому вважає бездіяльність відповідача протиправною та за захистом своїх прав звернувся до суду.
Вирішуючи спірні правовідносини, суд враховує наступні приписи законодавства.
Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес визначає Законом України «Про доступ до публічної інформації».
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про доступ до публічної інформації» публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.
Згідно ст.3 Закону України «Про доступ до публічної інформації» право на доступ до публічної інформації гарантується, зокрема, обов`язком розпорядників інформації надавати та оприлюднювати інформацію, крім випадків, передбачених законом; максимальним спрощенням процедури подання запиту та отримання інформації.
Відповідно до ст.5 Закону України «Про доступ до публічної інформації» доступ до інформації забезпечується шляхом, зокрема, надання інформації за запитами на інформацію.
Пунктом 1 ч.1 ст.13 Закону України «Про доступ до публічної інформації» передбачено, що розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються, зокрема, суб`єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб`єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов`язковими для виконання.
Згідно ст.19 Закону України «Про доступ до публічної інформації» запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні. Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту. Письмовий запит подається в довільній формі.
Відповідно до ст.20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.
Згідно нормам Закону України «Про доступ до публічної інформації» публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.
При цьому, запит на інформацію має за мету забезпечення права на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених Закону України «Про доступ до публічної інформації», та інформації, що становить суспільний інтерес.
Згідно ст.23 Закону України «Про доступ до публічної інформації» рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду. Запитувач має право оскаржити: 1) відмову в задоволенні запиту на інформацію; 2) відстрочку задоволення запиту на інформацію; 3) ненадання відповіді на запит на інформацію; 4) надання недостовірної або неповної інформації; 5) несвоєчасне надання інформації; 6) невиконання розпорядниками обов`язку оприлюднювати інформацію відповідно до статті 15 цього Закону; 7) інші рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації, що порушили законні права та інтереси запитувача.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 звернувся до ТОВ "КОМУНСЕРВІС" з запитом на публічну інформацію в якому просив надати інформацію про надання послуг та робіт ТОВ "КОМУНСЕРВІС" за адресою Одеська обл., Овідіопольський р-н, село Лиманка, Ж/М "СОВІНЬЙОН", вул. Берегова, 163 за період 2015-2022 рік (запит 17/1-КС від 11.11.2022 року). Вказану інформацію просив надіслати на адресу: ІНФОРМАЦІЯ_1, або повідомити за телефоном НОМЕР_2, де та коли позивач зможе ознайомитись та/або зробити відповідні копії документів.
ТОВ "КОМУНСЕРВІС" на електронну адресу позивача листом від 16.11.2022 року № 01-01/182 повідомило, що за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, село Лиманка, ж/м «Совіньйон», вулиця Берегова, будинок №163 ТОВ «КОМУНСЕРВІС» надаються послуги виключно відповідно індивідуальних договорів, які укладені зі споживачами.
ОСОБА_1 звернувся до ТОВ "КОМУНСЕРВІС" з запитом на публічну інформацію в якому просив надати інформацію про надання послуг та робіт ТОВ "КОМУНСЕРВІС" за адресою Одеська обл., Овідіопольський р-н, село Лиманка, Ж/М "СОВІНЬЙОН", вул. Коралова, 1 за період 2015-2022 рік (запит 17/2-КС від 11.11.2022 року). Вказану інформацію просив надіслати на адресу: ІНФОРМАЦІЯ_1, або повідомити за телефоном НОМЕР_2, де та коли позивач зможе ознайомитись та/або зробити відповідні копії документів.
ТОВ "КОМУНСЕРВІС" на електронну адресу позивача листом від 16.11.2022 року № 01-01/183 повідомило, що за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, село Лиманка, ж/м «Совіньйон», вулиця Коралова, будинок №1 ТОВ «КОМУНСЕРВІС» надаються послуги виключно відповідно індивідуальних договорів, які укладені зі споживачами.
ОСОБА_1 звернувся до ТОВ "КОМУНСЕРВІС" з запитом на публічну інформацію в якому просив надати (копії) наявності ліцензій, дозволів на роботи з підвищеною небезпекою у підприємства ТОВ "КОМУНСЕРВІС" (запит 17/3-КС від 11.11.2022 року). Вказану інформацію просив надіслати на адресу: ІНФОРМАЦІЯ_1, або повідомити за телефоном НОМЕР_2, де та коли позивач зможе ознайомитись та/або зробити відповідні копії документів.
ТОВ "КОМУНСЕРВІС" на електронну адресу позивача листом від 16.11.2022 року № 01-01/184 повідомило, що ТОВ «КОМУНСЕРВІС» здійснює господарську діяльність на підставі Ліцензії №423/од- 2020 від 26.06.2020 року, виданою Одеською обласною державною адміністрацією. З якою можна ознайомитись на нашому офіційному сайті за посиланням: http://sovinyon-kms.com.ua.
ОСОБА_1 звернувся до ТОВ "КОМУНСЕРВІС" з запитом на публічну інформацію в якому просив надати інформацію про вартість кВт для абонентів усіх категорій, які обслуговує ТОВ "КОМУНСЕРВІС" підприємство за період 2010-2022 рік (запит 17/4-КС від 11.11.2022 року). Вказану інформацію просив надіслати на адресу: ІНФОРМАЦІЯ_1, або повідомити за телефоном НОМЕР_2, де та коли позивач зможе ознайомитись та/або зробити відповідні копії документів.
ТОВ "КОМУНСЕРВІС" на електронну адресу позивача листом від 16.11.2022 року № 01-01/185 повідомило, що тарифи на електроенергію, що відпускається населенню, затверджуються постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 26.02.2015 року № 220 та зареєстрована в Міністерстві юстиції 02.03.2015 року за № 235/26680, з якою можна ознайомитись за посиланням: https://www.nerc.gov.ua/sferi-diyalnosti/elektroenergiya/naselennya/cini-ta-tarifi-na-elektroenergiyu-dlya-pobutovih-spozhivachiv-naselennya-v-ukrayini/tarifi-na-lektroenergiyu-z-01032017/tarifi-na-elektroenergiyu.
ОСОБА_1 звернувся до ТОВ "КОМУНСЕРВІС" з запитом на публічну інформацію в якому просив надати інформацію про відсоткове співвідношення встановлених ел. лічильників (з урахуванням нічного тарифу та без урахування нічного тарифу) у абонентів, що обслуговуються ТОВ "КОМУНСЕРВІС" (запит 17/5-КС від 11.11.2022 року). Вказану інформацію просив надіслати на адресу: ІНФОРМАЦІЯ_1, або повідомити за телефоном НОМЕР_2, де та коли позивач зможе ознайомитись та/або зробити відповідні копії документів.
ТОВ "КОМУНСЕРВІС" на електронну адресу позивача листом від 16.11.2022 року № 01-01/186 повідомило, що ТОВ «КОМУНСЕРВІС» не здійснює діяльність у сфері статистичних досліджень.
ОСОБА_1 звернувся до ТОВ "КОМУНСЕРВІС" з запитом на публічну інформацію в якому просив надати інформацію про кількість відключених абонентів ТОВ "КОМУНСЕРВІС" (копії актів) від електричної енергії в період дії воєнного стану з 24 лютого і до теперішнього часу (запит 17/6-КС від 11.11.2022 року). Вказану інформацію просив надіслати на адресу: ІНФОРМАЦІЯ_1, або повідомити за телефоном НОМЕР_2, де та коли позивач зможе ознайомитись та/або зробити відповідні копії документів.
ТОВ "КОМУНСЕРВІС" на електронну адресу позивача листом від 16.11.2022 року № 01-01/187 повідомило, що ТОВ «КОМУНСЕРВІС» в період з 24 лютого та до теперішнього часу не здійснило жодних відключень абонентів від електричної енергії.
Також, зазначено, що відповідно Постанови Кабінету Міністрів України за № 206 від 05.03.2022 року встановлено, що до припинення чи скасування воєнного стану в Україні забороняється:
нарахування та стягнення неустойки (штрафів, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, нарахованих на заборгованість, утворену за несвоєчасне та/або неповне внесення населенням плати за житлово-комунальні послуги;
припинення/зупинення надання житлово-комунальних послуг населенню у разі їх неоплати або оплати не в повному обсязі.
Відповідачем надано підтвердження направлення вказаних відповідей на електронну адресу позивача, а саме: ІНФОРМАЦІЯ_1.
Згідно з приписами ст.34 Конституції України кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір.
Здійснення цих прав може бути обмежене законом в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров`я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя.
Положеннями статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» встановлено види інформації, до якої може бути застосовано обмеження в доступі:
1) конфіденційна інформація;
2) таємна інформація;
3) службова інформація, та сукупність вимог, дотримання яких є обов`язковим для такого обмеження.
Відповідно до частини 2 статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» обмеження доступу до інформації здійснюється відповідно до закону при дотриманні сукупності таких вимог:
1) виключно в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи кримінальним правопорушенням, для охорони здоров`я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя;
2) розголошення інформації може завдати істотної шкоди цим інтересам;
3) шкода від оприлюднення такої інформації переважає суспільний інтерес в її отриманні.
Отже, публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом. Обмеження доступу до інформації здійснюється відповідно до закону при дотриманні сукупності вимог, визначених пунктами 1-3 частини 2 статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Відповідно до ч. 2 ст. 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» відповідь розпорядника інформації про те, що інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел, або відповідь не по суті запиту вважається неправомірною відмовою в наданні інформації.
Позивач просив надати йому інформацію про вартість кВт для абонентів усіх категорій, які обслуговує ТОВ "КОМУНСЕРВІС" підприємство за період 2010-2022 рік (запит 17/4-КС від 11.11.2021 року) та (копії) наявності ліцензій, дозволів на роботи з підвищеною небезпекою у підприємства ТОВ "КОМУНСЕРВІС" (запит 17/3-КС від 11.11.2021 року), проте у своїх відповідях на зазначені запити відповідач повідомив позивача, що з даною інформацією можливо ознайомитись за за посиланням: https://www.nerc.gov.ua/sferi-diyalnosti/elektroenergiya/naselennya/cini-ta-tarifi-na-elektroenergiyu-dlya-pobutovih-spozhivachiv-naselennya-v-ukrayini/tarifi-na-lektroenergiyu-z-01032017/tarifi-na-elektroenergiyu та за посиланням: http://sovinyon-kms.com.ua
Таким чином, відповідач у цій частині запитів неправомірно відмовив в наданні інформації.
Позивач просив надати йому інформацію про інформацію про кількість відключених абонентів ТОВ "КОМУНСЕРВІС" (копії актів) від електричної енергії в період дії воєнного стану з 24 лютого і до теперішнього часу (запит 17/6-КС від 11.11.2021 року).
ТОВ "КОМУНСЕРВІС" на електронну адресу позивача листом від 16.11.2022 року № 01-01/187 повідомило, що ТОВ «КОМУНСЕРВІС» в період з 24 лютого та до теперішнього часу не здійснило жодних відключень абонентів від електричної енергії.
Таким чином відповідачем надано повну відповідь на зазначений запит позивача.
Позивач просив надати йому інформацію про надання послуг та робіт ТОВ "КОМУНСЕРВІС" за адресою Одеська обл., Овідіопольський р-н, село Лиманка, Ж/М "СОВІНЬЙОН", вул. Берегова, 163 за період 2015-2022 рік (запит 17/1-КС від 11.11.2021 року) та про надання послуг та робіт ТОВ "КОМУНСЕРВІС" за адресою Одеська обл., Овідіопольський р-н, село Лиманка, Ж/М "СОВІНЬЙОН", вул. Коралова, 1 за період 2015-2022 рік (запит 17/2-КС від 11.11.2021 року);
Відповідач листами від 16.11.2022 року № 01-01/182 та від 16.11.2022 року № 01-01/183 повідомило, що за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, село Лиманка, ж/м «Совіньйон», вулиця Берегова, будинок №163 та за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, село Лиманка, ж/м «Совіньйон», вулиця Коралова, будинок №1 ТОВ «КОМУНСЕРВІС» надаються послуги виключно відповідно індивідуальних договорів, які укладені зі споживачами.
Суд зазначає, що в даному випадку позивач не запитував ані вартість послуг ані персональні дані споживачів яким надаються послуги, ані договори на підставі яких надаються послуги.
Суд, в даному випадку, вбачає, що позивач лише просив надати інформацію про перелік послуг які надаються за вказаними в запитах адресами, а тому відповідачем протиправно відмовлено в наданні такої інформації.
Позивач просив надати йому інформацію відсоткове співвідношення встановлених ел. лічильників (з урахуванням нічного тарифу та без урахування нічного тарифу) у абонентів, що обслуговуються ТОВ "КОМУНСЕРВІС" (запит 17/5-КС від 11.11.2021 року).
ТОВ "КОМУНСЕРВІС" на електронну адресу позивача листом від 16.11.2022 року № 01-01/186 повідомило, що ТОВ «КОМУНСЕРВІС» не здійснює діяльність у сфері статистичних досліджень.
Відповідно до п 1 ч. 1 ст. 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту коли розпорядник інформації не володіє і не зобов`язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит.
З огляду на викладене відповідач правомірно відмовив позивачу у наданні вказаної інформації.
Отже, в ході судового розгляду справи суд дійшов висновку, що відповідачем вчинено протиправні дії, які полягають у наданні неповної інформацію на запита позивача №№ 17/1-КС, 17/2-КС, 17/3-КС, 17/4-КС від 11 листопада 2022 року.
Оскільки судом встановлені протиправні дії відповідача щодо надання неповної інформації на запит, наслідком встановлення таких дій є зобов`язання відповідача надати повну інформацію на запити про надання публічної інформації №№ 17/1-КС, 17/2-КС, 17/3-КС, 17/4-КС від 11 листопада 2022 року.
З урахуванням викладеного суд вважає, що позовні вимоги позивача підлягають частковому задоволенню шляхом визнання протиправними дії Товариства з обмеженою відповідальністю «КОМУНСЕРВІС» щодо надання неповної публічної інформації на запити про надання публічної інформації вих.№№ 17/1-КС, 17/2-КС, 17/3-КС, 17/4-КС від 11 листопада 2022 року та зобов`язання Товариства з обмеженою відповідальністю «КОМУНСЕРВІС» надати повну інформацію на запити ОСОБА_1 про надання публічної інформації вих.№№ 17/1-КС, 17/2-КС, 17/3-КС, 17/4-КС від 11 листопада 2022 року.
Враховуючи те, що відповідачем надавалися частково відповіді на запити позивача позовна вимога про накладення штрафу на керівника Товариства з обмеженою відповідальністю «КОМУНСЕРВІС» за порушення Закону України «Про доступ до публічної інформації» задоволенню не підлягає.
Відповідно до ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Приписами ч. 1 ст. 77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч.2 ст.77 КАС України).
Враховуючи те, що відповідач не надав суду належних та допустимих доказів в обґрунтування своїх заперечень, суд дійшов до висновку про часткове задоволення позову.
Щодо клопотання відповідача про залишення адміністративного позову без розгляду з посиланням на факт пропуску позивачем строку для звернення до суду із вказаним позовом, суд зазначає наступне.
Частина перша статті 118 КАС України визначає, що процесуальні строки - це встановлені законом або судом строки, у межах яких вчиняються процесуальні дії. Процесуальні строки встановлюються законом, а якщо такі строки законом не визначені - встановлюються судом.
Процесуальні строки визначаються днями, місяцями і роками, а також можуть визначатися вказівкою на подію, яка повинна неминуче настати.
Відповідно до частин першої та другої статті 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Згідно із частиною третьою статті 122 КАС України для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Наслідки пропущення строків звернення до адміністративного суду регламентовані статтею 123 КАС України, відповідно до частини третьої якої якщо факт пропуску позивачем строку звернення до адміністративного суду буде виявлено судом після відкриття провадження в адміністративній справі і позивач не заявить про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані ним у заяві, будуть визнані судом неповажними, суд залишає позовну заяву без розгляду.
Строк звернення до адміністративного суду - це проміжок часу після виникнення спору у публічно-правових відносинах, протягом якого особа має право звернутися до адміністративного суду із заявою за вирішенням цього спору і захистом своїх прав, свобод чи інтересів. При цьому перебіг такого строку починається з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Судом встановлено, що в листопаді 2024 ОСОБА_1 , звернувся до Овідіопольського районного суду Одеської області з позовом до ТОВ «КОМУНСЕРВІС» «про порушення права на доступ до публічної інформації». Проте ухвалою від 27.11.2024 у справі №509/6804/24 (головуючий суддя Кочко В.К.) відмовлено позивачу у відкритті провадження по справі, та повідомлено, що спір підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.
З огляду на викладене позивач дізнався про належний спосіб захисту порушеного права лише 27.11.2024 року, а тому строк звернення до адміністративного суду позивачем не пропущено.
Таким чином, на переконання суду, у задоволенні клопотання відповідача про залишення адміністративного суду без розгляду слід відмовити.
Керуючись ст.ст. 7, 9, 241-246, 250, 255, 262, 295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «КОМУНСЕРВІС» (ж/м Совіньон, буд.3, с.Лиманка, Одеська область, 65037) про залишення адміністративного позову без розгляду - відмовити.
Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Товариства з обмеженою відповідальністю «КОМУНСЕРВІС» (ж/м Совіньон, буд.3, с.Лиманка, Одеська область, 65037) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Товариства з обмеженою відповідальністю «КОМУНСЕРВІС» щодо надання неповної публічної інформації на запити про надання публічної інформації вих.№№ 17/1-КС, 17/2-КС, 17/3-КС, 17/4-КС від 11 листопада 2022 року.
Зобов`язати Товариство з обмеженою відповідальністю «КОМУНСЕРВІС» (ж/м Совіньон, буд.3, с.Лиманка, Одеська область, 65037, ЄДРПОУ 30626249) надати повну інформацію на запити ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) про надання публічної інформації вих.№№ 17/1-КС, 17/2-КС, 17/3-КС, 17/4-КС від 11 листопада 2022 року.
Стягнути з Товариство з обмеженою відповідальністю «КОМУНСЕРВІС» (ж/м Совіньон, буд.3, с.Лиманка, Одеська область, 65037, ЄДРПОУ 30626249) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) судові витрати зі сплати судового збору у сумі 1211,20 грн..
В іншій частині позовних вимог - відмовити.
Рішення суду може бути оскаржено до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в місячний строк з дня отримання повного тексту судового рішення, в порядку п.15.5 Перехідних положень КАС України.
Суддя К.С. Єфіменко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.01.2025 |
Оприлюднено | 22.01.2025 |
Номер документу | 124534253 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на доступ до публічної інформації |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Єфіменко К.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні