Рішення
від 15.01.2025 по справі 440/10550/24
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 січня 2025 року м. ПолтаваСправа № 440/10550/24

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Алєксєєвої Н.Ю.,

за участю:

секретаря судового засідання Куць А.С.,

представника позивача Коровяковської Т.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ" до Державної екологічної інспекції Поліського округу про визнання протиправним та скасування рішення,

В С Т А Н О В И В:

Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю "ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ" звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної екологічної інспекції Поліського округу про визнання протиправним та скасування рішення про відбір зразків продукції від 19.08.2024 №2-7/24.

В обґрунтування позовних вимог Товариство з обмеженою відповідальністю «ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ» (далі ТОВ «ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ», позивач) вказало про протиправність та безпідставність рішення Державної екологічної інспекції Поліського округу (далі ДЕІ Поліського округу, відповідач) про відбір зразків від 19.08.2024 №2-7/24 з огляду на відсутність інформації, що дає можливість вважати продукцію, яка реалізована ТОВ «ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ» небезпечною, такою що становить ризик та/або не відповідає встановленим законодавством України вимогам для реалізації автомобільного бензину А-95-Євро5-Е0.

Позивач зазначив, що ДЕІ Поліського округу на підставі Наказу №553-ОД від 15.08.2024 року проводилась позапланова перевірка характеристик продукції, а саме автомобільного бензину А-95-Євро5-Е0 ТОВ «ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ» на АЗС за адресою: Рівненська область, Рівненський район, с. Колоденка, вул. Зелена, 55, на підставі звернення (особа не ідентифікована) від 13.08.2024 року №К-245 та Секторального плану, але предмету звернення від 13.08.2024 року ні направлення №3 від 15.08.2024 року, ні наказ про проведення позапланового заходу не відображали.

ТОВ «ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ» вказало, що в ході проведення позапланової перевірки на запит ДЕІ Поліського позивачем надані документи, що підтверджують походження автомобільного бензину А-95-Євро5-Е0, в тому числі сертифікат якості і документи, за якими можливо встановити ланцюг постачання товару на АЗС за адресою: Рівненська область, Рівненський район, с. Колоденка, вул. Зелена, 55.

Позивачем також вказано, що рішення про відбір зразків від 19.08.2024 року №2-7/24 містить вимогу про необхідність відбору чотирьох зразків, об`ємом кожний 1,0 літрів, загальною кількістю 4,0 літрів (один зразок для визначення тиску насиченої пари). Однак, фабульна частина рішення не містить обґрунтування, з посиланням на нормативно-правові акти, необхідності відбору зразків саме в кількості чотирьох зразків та необхідності проведення визначення тиску насиченої пари. Надати пояснення щодо цього питання як в усній формі так і на письмове пояснення ТОВ «OUI ЦЕНТР РІТЕЙЛ» посадова особа ДЕІ Поліського округу Муранов С.В. відмовився.

А відтак, ТОВ «ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ» стверджує, що рішення про відбір зразків від 19.08.2024 року №2-7/24, яке ґрунтується на підставах, не передбачених нормативно-правовими актами, є необґрунтованим та таким, що не відповідає вимогам законодавства, а отже не створює юридичних наслідків.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 09.09.2024 позовна заява прийнята до провадження, відкрите провадження в адміністративний справі, вирішено розглядати її за правилами загального позовного провадження.

ДЕІ Поліського округу 17.09.2024 до справи наданий відзив на адміністративний позов, за змістом якого проти задоволення позовних вимог заперечується, 16.09.2024 надані документи в обґрунтування заперечень відповідача.

У відзиві на адміністративний позов ДЕІ Поліського округу вказало, що за результатами розгляду звернення громадянина ОСОБА_1 , на підставі підпункту «а» пункту 2 частини першої статті 24 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції», з метою перевірки викладених у зверненні фактів та перевірки розповсюдження продукції (пального марки А-95-Євро5-Е0) ТОВ «ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ» на АЗС «Мотто» за адресою: вул. Зелена, 55, с. Колоденка, Рівненській район, Рівненська область, невідкладно був виданий наказ на проведення позапланової перевірки характеристик продукції від 15.08.2024 №553-ОД та направлення на проведення перевірки від 15.08.2024 №3.

Відповідач стверджував, що в ході проведення перевірки було встановлено, що продукція, яка реалізується на АЗС «Мотто» за адресою: вул. Зелена, 55, с. Колоденка, Рівненській район, Рівненська область, а саме автомобільний бензин А-95-Євро5-Е5 розповсюджується за відсутності документа про якість (паспорту якості), виданого за результатами проведення випробувань акредитованою випробувальною лабораторією щодо відповідності імпортованого палива вимогам Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 №927 (далі Технічний регламент №927). Бензин неетильований EN228-10 PPM GASOLINE STANDART розповсюджується за наявності документа CERTIFICATE OF QUALITY NO. 27558/S, OIL TERMINAL, ROMANIA, який за своїм змістом не відповідає вимогам пункту 9 Технічного регламенту №927.

Крім того, ДЕІ Поліського округу зазначено, що в ході проведення перевірки досліджена товарно-транспортна накладна №67428/1 від 04.08.2024 за якою постачальником продукції бензин неетильований EN228-10 PPM GASOLINE STANDART на АЗС «ТОВ ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ» (вул. Зелена, 55, с. Колоденка, Рівненській район, Рівненська область) є ТОВ «П.РІТЕЙЛ», але позивачем до перевірки наданий договір поставки нафтопродуктів №0512/22/О-2 від 05.12.2022 між ТОВ «Параллель-М ЛТД» та ТОВ «МОТТО РІТЕЙЛ», що не дає можливості встановити ланцюг постачання продукції та постачальника продукції згідно договору. Також, в ТТН №67428/1 від 04.08.2024 вказано три пункти розвантаження продукції (Волинська область, Луцький район, с. Липини, вул. Рівненська, б.1К; Рівненська область, Рівненській район, с. Колоденка, вул. Зелена, 55; Хмельницька область, м. Шепетівка, вул. Котика Валі, б.172А), що не дає можливості встановити поставлений об`єм палива на АЗС «Мотто» за адресою: вул. Зелена, 55, с. Колоденка, Рівненській район, Рівненська область.

Позивачем 30.09.2024 подана до справи заява про уточнення підстав адміністративного позову, де ТОВ «ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ» вказало, що відповідно до вимог статті 23 Закону «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції», під час проведення перевірок характеристик продукції проводиться перевірка документів, у разі необхідності обстеження зразків продукції, за результатами яких приймається рішення про відбір та експертизу (випробування) зразків продукції, про що зазначається в акті, підготовленому відповідно до вимог статті 23-1 цього Закону. З аналізу частини 7 статті 23 цього ж Закону вбачається, що під час перевірки характеристик продукції у випадках, передбачених цим Законом, перевірці підлягають документи, що дають змогу відстежити походження відповідної продукції та її подальший обіг (товарно-супровідна документація або договори).

Підставою прийняття рішення про відбір зразків відповідач зазначає здійснення відпуску пального за відсутності паспорта якості та декларації про відповідність. Позивач наполягає, що ДЕІ Поліського округу в ході проведення перевірки надані всі документи про належну якість та походження продукції, що реалізована на АЗС, зокрема, автомобільного бензину А-95-Євро5-Е0, в тому числі сертифікат якості і документи, за якими можливо встановити ланцюг постачання товару на АЗС за адресою: Рівненська область, Рівненський район, с. Колоденка, вул. Зелена, 55.

Законодавцем на період дії воєнного стану та протягом 90 календарних днів після його припинення або скасування саме для пального, що імпортується на територію України та реалізується кінцевому споживачу введено спеціальні норми щодо підтвердження відповідності палив, що імпортуються, а саме документ, що підтверджує відповідність нафтопродуктів стандартам EN 228 (автомобільні бензини). Документом, що підтверджує відповідність вимогам законодавства палива імпортованого автомобільного бензину А-95-Євро5-Е0, який реалізується кінцевому споживачу, є сертифікат відповідності - CERTIFICATE OF QUALITI NO 27558/S OIL TERMINAL CONSTANTA, ROMANIA, який надавався ДЕІ Поліського округу.

Також ТОВ «ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ» вказало про протиправність наказу №553-ОД від 15.08.2024 про проведення перевірки з огляду на відсутність в зверненні громадянина ОСОБА_1 інформації про шкоду суспільним інтересам, життю та здоров`ю людини, тваринам, рослинам, національній безпеці, охороні навколишнього середовища та природних ресурсів.

Позивач зазначив, що у разі одержання інформації про надання на ринку продукції, що становить серйозний ризик, відповідні накази (рішення) та направлення видаються і оформлюються невідкладно. Документи, оформлені в рамках проведення позапланової перевірки автомобільного бензину марки А-95-Євро5-Е0, в тому числі і звернення громадянина ОСОБА_1 не містять інформації про те, що бензин автомобільний марки А-95- Євро5-Е0, що реалізується на АЗС за адресою: Рівненська область, Рівненський район, с. Колоденка, вул. Зелена, 55, не містять інформації про те, що вказана продукція містить серйозний ризик. Наведене свідчить про протиправність наказу №553-ОД від 15.08.2024, отже такий наказ не створює юридичних наслідків та всі акти індивідуальної дії, прийняті на виконання такого наказу, є протиправними.

Крім того, за поясненням позивача дотримання вимог належної якості товару, роботи або послуги, тобто властивостям продукції, яка відповідає вимогам, встановленим для цієї категорії продукції у нормативно-правових актах, та умовам договору із споживачем та порядок здійснення такого контролю регулюється нормами Закону України «Про захист прав споживачів» та здійснюється орган Держпродспоживслужби України. Таким чином, ДЕІ Поліського округу перевищено свої повноваження та прийнятий наказ про проведення перевірки поза межами компетенції.

Відповідач 02.10.2024 надав до справи додаткові пояснення за змістом яких сертифікат, наданий позивачем в ході проведення перевірки не відповідає вимогам Технічного регламенту №927, а декларація про відповідність продукції та паспорт якості бензину автомобільного А-95-Євро5-ЕО відсутні в позивача.

У відповіді на відзив ТОВ «ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ» позовні вимоги підтримало, вказало на протиправність рішення про відбір зразків від 19.08.2024 №2-7/24, відсутність підстав для його прийняття, адже немає відомостей про небезпечність продукції - бензину автомобільного А-95-Євро5-ЕО. Позивач наголосив про наявність всіх документів, які дозволяють встановити походження та ланцюг постачання товару на АЗС за адресою: Рівненська область, Рівненський район, с. Колоденка, вул. Зелена, 55.

Позивач вказав, що відповідно до пункту «а» частини 1 статті 24 Закону, на який як на підставу правомірності оформлення наказу про проведення позапланової перевірки посилається ДЕІ Поліського округу, органи ринкового нагляду проводять перевірки характеристик продукції у її розповсюджувачів позапланові: а) за зверненнями споживачів (користувачів) відповідної продукції, а також органів виконавчої влади, виконавчих органів місцевих рад, правоохоронних органів, громадських організацій споживачів (об`єднань споживачів), об`єднань суб`єктів господарювання, у яких міститься інформація про розповсюдження продукції, що завдала шкоди суспільним інтересам чи має недоліки, що можуть завдати такої шкоди, і відсутня інформація, за якою виробника такої продукції може бути ідентифіковано, але міститься інформація, за якою може бути встановлено розповсюджувача, у якого було придбано (виявлено) таку продукцію.

Тобто, ДЕІ Поліського округу, як орган ринкового нагляду, в межах виконання своїх функцій може здійснювати ринковий нагляд, зокрема за автомобільними бензинами в частині дотримання ними екологічних показників та загальної безпеки продукції. Але в зверненні громадянина ОСОБА_1 відсутня інформація про шкоду суспільним інтересам, життю та здоров`ю людини, тваринам, рослинам, національній безпеці, охороні навколишнього середовища та природних ресурсів.

В запереченні на відзив на адміністративний позов ДЕІ Поліського округу проти задоволення позовних вимог заперечувало, зазначивши, що посадовими особами ДЕІ Поліського округу дотримані норми чинного законодавства під час здійснення позапланового заходу.

Відповідач вказав, що підставою для видачі наказу №553-ОД від 15.08.2024 на проведення позапланової перевірки характеристик продукції та направлення №3 від 15.08.2024 стало звернення громадянина ОСОБА_1 про розповсюдження неякісної продукції (пального марки А-95-Євро5-Е0) у мережі АЗС «Мотто» за адресою: вул. Зелена, 55, с. Колоденка, Рівненській район, Рівненська область, що завдало шкоди його обладнанню під час експлуатації після купівлі у вищевказаній АЗС.

В ході проведення перевірки встановлено, що автомобільний бензин А-95-Євро5-Е0 розповсюджується за відсутності документа про якість (паспорту якості) за результатами проведення випробувань акредитованою випробувальною лабораторією щодо відповідності імпортованого палива вимогам Технічного регламенту №927, отже посадовими особами державного ринкового нагляду винесене рішення про відбір зразків від 19.08.2024 №2-7/24 на реалізовану продукцію бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0, що розповсюджується на АЗС з магазином ТОВ «ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ» за адресою: вул. Зелена, 55, с. Колоденка, Рівненській район, Рівненська область.

Відповідач наголошував, що під час проведення перевірок характеристик продукції проводиться перевірка документів, у разі необхідності - обстеження зразків продукції, за результатами яких приймається рішення про відбір та експертизу (випробування) зразків продукції, про що зазначається в акті, підготовленому відповідно до вимог статті 23-1 ЗУ «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції») (Частина перша статті 23 ЗУ «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції»).

Оскільки за результатами аналізу наданих позивачем документів не можливо було встановити підстави реалізації пального автомобільного бензину А-95-Євро5-Е0, посадовою особою державного ринкового нагляду ДЕІ Поліського округу винесено рішення про відбір зразків від 19.08.2024 №2-7/24 на реалізовану позивачем продукцію бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 18.12.2024 закрите підготовче провадження у справі, призначена справа до судового розгляду по суті.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримала, просила позов задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання з`явився, надав клопотання про розгляд справи за його відсутності у письмовому провадженні.

Суд, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши письмові докази, надані сторонами до матеріалів адміністративної справи, встановив такі обставини.

ТОВ «ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ» створене та зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб 14.07.2022, номер запису в ЄДРПОУ 1009951020000003876.

Основним видом здійснення Товариством господарської діяльності згідно КВЕД є: роздрібна торгівля пальним (основний) (47.30), а також іншими супутніми товарами.

Господарська діяльність ТОВ «ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ» здійснюється шляхом продажу пального та інших товарів на орендованих об`єктах АЗС, що знаходяться в користуванні позивача зокрема, на АЗС за адресою: Рівненська область, Рівненський район, с. Колоденка, вул. Зелена, 55.

13 серпня 2024 року на адресу ДЕІ Поліського округу надійшло звернення громадянина ОСОБА_1 про розповсюдження неякісної продукції (пального марки А-95-Євро5-Е0), в мережі АЗС «Мотто» за адресою: вул. Зелена, 55, с. Колоденка, Рівненській район, Рівненська область, що завдало шкоди його обладнанню під час експлуатації після купівлі у вищевказаній АЗС.

За результатами розгляду звернення, на підставі підпункту «а» пункту 2 частини першої статті 24 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції», з метою перевірки фактів викладених у зверненні громадянина ОСОБА_1 та перевірки факту розповсюдження продукції (пального марки А-95-Євро5-Е0) ТОВ «ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ» на АЗС «Мотто» за адресою: вул. Зелена, 55, с. Колоденка, Рівненській район, Рівненська область, невідкладно був виданий наказ на проведення позапланової перевірки характеристик продукції від 15.08.2024 №553-ОД та направлення на проведення перевірки від 15.08.2024 №3.

16.08.2024 була розпочата перевірка характеристик продукції ТОВ «ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ» на АЗС за адресою: Рівненська область, Рівненський район, с. Колоденка, вул. Зелена, 55.

В ході проведення перевірки характеристик продукції ДЕІ Поліського округу в позивача запитані документи, передбачені пунктом 3 частини першої статті 15, частиною сьомою статті 23 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції». На виконання вказаного запиту ДЕІ Поліського округу надані документи, про походження автомобільного бензину А-95-Євро5-Е0.

За результатами розгляду наданих позивачем документів, 19.08.2024 ДЕІ Поліського округу прийнято рішення про відбір зразків продукції №2-7/24, відповідно до якого вирішено про відбір зразків продукції, а саме автомобільний бензин А-95-Євро5-Е0, що розповсюджується за наявності документа про якість CERTIFICATE OF QUALITI NO 27558/S OIL TERMINAL ROMANIA.

ТОВ «ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ» не погодилося з рішенням про відбір зразків продукції №2-7/24 від 19.08.2024, вважає його таким, що не відповідає вимогам законодавства, а отже є протиправним та таким, що підлягає скасуванню, звернулось до суду із даним позовом.

Суд, вивчивши та дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази у сукупності, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дійшов наступних висновків.

Відповідно до вимог частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові та організаційні засади здійснення державного ринкового нагляду і контролю нехарчової продукції встановлені Законом України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» (надалі - Закон №2735).

Статтею 1 Закону України №2735 визначено, що державний ринковий нагляд - діяльність органів ринкового нагляду з метою забезпечення відповідності продукції встановленим вимогам, а також забезпечення відсутності загроз суспільним інтересам.

Державний ринковий нагляд - діяльність органів ринкового нагляду з метою забезпечення відповідності продукції встановленим вимогам, а також забезпечення відсутності загроз суспільним інтересам.

Метою здійснення ринкового нагляду є вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів з відповідним інформуванням про це громадськості щодо продукції, яка при її використанні за призначенням або за обґрунтовано передбачуваних умов і при належному встановленні та технічному обслуговуванні становить загрозу суспільним інтересам чи яка в інший спосіб не відповідає встановленим вимогам.

Ринковий нагляд здійснюється органами ринкового нагляду в межах сфер їх відповідальності. Органи ринкового нагляду становлять єдину систему. Сфери відповідальності органів ринкового нагляду включають види продукції, що є об`єктами технічних регламентів, і можуть включати види продукції, що не є об`єктами технічних регламентів, відповідно до частин першої та другої статті 10 Закону №2735.

Стаття 7 Закону №2735 визначає, що суб`єкти господарювання під час здійснення ринкового нагляду та контролю продукції мають право перевіряти наявність у посадових осіб, які здійснюють ринковий нагляд та контроль продукції, наявність службових посвідчень; одержувати від посадових осіб, які здійснюють ринковий нагляд, копії посвідчень (направлень) на проведення перевірок та не допускати їх до проведення перевірок, якщо вони не надали копії таких документів; бути присутніми під час здійснення всіх заходів ринкового нагляду; звертатися за захистом своїх прав та інтересів до суду.

Положеннями статті 15 Закону №2735 визначені права посадових осіб, які здійснюють ринковий нагляд. Так, посадові особи, які здійснюють ринковий нагляд, мають право:

1) проводити у випадках і порядку, визначених цим Законом, документальні перевірки та обстеження зразків продукції, відбирати зразки продукції і забезпечувати проведення їх експертизи (випробування);

2) безперешкодно відвідувати, за умови пред`явлення службового посвідчення та посвідчення (направлення) на проведення перевірки, у будь-який час протягом часу роботи об`єкта: а) торговельні та складські приміщення суб`єктів господарювання і місця, зазначені у пункті 2 частини дев`ятої статті 23 цього Закону, для проведення перевірок характеристик продукції і перевірок стану виконання суб`єктами господарювання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів; б) місця, зазначені в пункті 3 частини дев`ятої статті 23 цього Закону, для проведення перевірок додержання вимог щодо представлення продукції, яка не відповідає встановленим вимогам, перевірок характеристик продукції та перевірок виконання суб`єктами господарювання приписів і рішень відповідно до частини п`ятої статті 26 цього Закону; в) місця, зазначені в пункті 4 частини дев`ятої статті 23 цього Закону, для проведення перевірок характеристик продукції;

3) вимагати від суб`єктів господарювання надання документів і матеріалів, необхідних для здійснення ринкового нагляду, одержувати копії таких документів і матеріалів. У разі якщо оригінали таких документів і матеріалів складені іншою мовою, ніж мова діловодства та документації державних органів, на вимогу органів ринкового нагляду суб`єкти господарювання зобов`язані за власний рахунок забезпечити їх переклад мовою діловодства та документації державних органів в обсязі, необхідному для здійснення ринкового нагляду;

4) вимагати від посадових осіб суб`єктів господарювання та фізичних осіб - підприємців надання у погоджений з ними строк усних чи письмових пояснень з питань, що виникають під час проведення перевірок і вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів;

5) складати акти перевірок та застосовувати в установленому законом порядку штрафні санкції до суб`єктів господарювання за порушення вимог цього Закону, Закону України "Про загальну безпечність нехарчової продукції" та встановлених вимог;

6) складати на основі актів перевірок протоколи про адміністративні правопорушення у сфері здійснення ринкового нагляду та розглядати справи про відповідні адміністративні правопорушення згідно із законом України;

7) залучати у разі потреби в установленому порядку до здійснення ринкового нагляду працівників наукових установ та фахівців. На осіб, які залучені в установленому порядку до здійснення ринкового нагляду, поширюються обов`язки, визначені пунктами 1-5 частини першої статті 17 цього Закону;

8) вимагати від посадових осіб суб`єктів господарювання та фізичних осіб - підприємців припинення дій, які перешкоджають здійсненню заходів ринкового нагляду, а в разі їх відмови від припинення таких дій - звертатися до органів Національної поліції за допомогою у здійсненні законної діяльності з ринкового нагляду.

Статтею 23 Закону №2735 визначений порядок проведення перевірок характеристик продукції.

Частиною третьою статті 23 Закону №2735 встановлено, що органи ринкового нагляду проводять планові та позапланові перевірки характеристик продукції. Планові перевірки характеристик продукції проводяться у розповсюджувачів цієї продукції, а позапланові - у розповсюджувачів та виробників такої продукції.

Перевірки характеристик продукції проводяться на підставі наказів органів ринкового нагляду та направлень на проведення перевірки, що видаються та оформлюються відповідно до цього Закону. У разі одержання інформації про надання на ринку продукції, що становить серйозний ризик, відповідні накази та направлення видаються і оформлюються невідкладно.

Положеннями частин першої, другої статті 23-1 Закону №2735 передбачено, що для здійснення планової або позапланової перевірки характеристик продукції орган ринкового нагляду видає наказ, який має містити предмет перевірки (найменування виду (типу), категорії та/або групи продукції), найменування та адресу об`єкта, де розміщується продукція. На підставі наказу оформляється направлення на проведення перевірки, яке підписується керівником органу ринкового нагляду або його заступником із зазначенням його прізвища, імені та по-батькові і засвідчується печаткою відповідного органу.

Відповідно до вимог статті 23 Закону №2735, під час проведення перевірок характеристик продукції проводиться перевірка документів, у разі необхідності - обстеження зразків продукції, за результатами яких приймається рішення про відбір та експертизу (випробування) зразків продукції, про що зазначається в акті, підготовленому відповідно до вимог статті 23-1 цього Закону.

Зі змісту частини сьомої статті 23 цього ж Закону вбачається, що під час перевірки характеристик продукції у випадках, передбачених цим Законом, перевірці підлягають документи, що дають змогу відстежити походження відповідної продукції та її подальший обіг (товарно-супровідна документація або договори).

Статтею 23 Закону №2735 визначено, що при проведенні перевірок характеристик продукції органи ринкового нагляду враховують ступінь ризику, який може становити відповідна продукція, а також відомості, що містяться у зверненнях споживачів (користувачів) про захист їх права на безпечність продукції, та іншу інформацію щодо продукції.

Частиною четвертою статті 23-1 Закону №2735 передбачено, що направлення є чинним лише протягом зазначеного в ньому строку здійснення перевірки. Посадова особа органу ринкового нагляду не має права здійснювати перевірку без направлення на проведення перевірки та службового посвідчення.

Статтею 24 Закону №2735 встановлений порядок проведення перевірки характеристик продукції у її розповсюджувачів на підставах, визначених пунктом 1 і підпунктом «а» пункту 2 частини першої цієї статті та зазначено, що під час проведення перевірки характеристик продукції у її розповсюджувачів на підставах, визначених пунктом 1 і підпунктом «а» пункту 2 частини першої цієї статті:

1) на початковому етапі перевірки об`єктами перевірки є:

а)наявність знака відповідності технічним регламентам, якщо його нанесення передбачено технічним регламентом на відповідний вид продукції, та додержання вимог щодо форми, опису, правил та умов нанесення знака відповідності технічним регламентам, а також правил його застосування;

б)наявність супровідної документації, яка має додаватися до відповідної продукції (зокрема інструкція з користування продукцією), етикетки, маркування, інших позначок, якщо це встановлено технічними регламентами, та їх відповідність встановленим вимогам;

в)наявність декларації про відповідність, якщо згідно з технічним регламентом на відповідний вид продукції продукція при її розповсюдженні має супроводжуватися такою декларацією;

2) на наступних етапах перевірки можуть бути проведені:

а) обстеження зразків відповідної продукції та ідентифікація виробника продукції;

б)відбір та експертиза (випробування) зразків продукції (у разі якщо є підстави вважати, що продукція є небезпечною, становить ризик та/або не відповідає встановленим вимогам).Відбір зразків продукції і проведення їх експертизи (випробування) здійснюються відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" на підставі вмотивованого письмового рішення керівника органу ринкового нагляду або його заступника (голови та членів або уповноваженої особи державного колегіального органу).

Згідно з пунктом 6 частини четвертої статті 44 Закону №2735 до суб`єкта господарювання застосовуються адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу в разі, зокрема, створення перешкод шляхом недопущення до проведення перевірок характеристик продукції та невиконання встановлених цим Законом вимог посадових осіб, які здійснюють ринковий нагляд, - у розмірі десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Створення суб`єктом господарювання перешкод шляхом недопущення до проведення перевірок характеристик продукції та невиконання встановлених цим Законом вимог посадових осіб, які здійснюють ринковий нагляд, становить склад правопорушення, передбаченого пунктом 6 частини четвертої статті 44 Закону, за яке передбачається відповідальність у вигляді накладення штрафу у встановленому цим Законом розмірі.

Згідно Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 19 квітня 2017 року №275, Держекоінспекція України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів України і який реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Державна екологічна інспекція Поліського округу (далі - Держекоінспекція) діє на підставі Положення, затвердженого Наказом Державної екологічної інспекції України від 20.02.2023 року №32 (далі - Положення), згідно якого Держекоінспекція є міжрегіональним територіальним органом Державної екологічної інспекції України та їй підпорядковується.

Повноваження Інспекції поширюються на територію Житомирської та Рівненської областей. Пунктом 4, розділу 2 Положення встановлено, що Державна екологічна інспекція Поліського округу здійснює державний ринковий нагляд у межах сфери своєї відповідальності.

Державна екологічна інспекція Поліського округу як один з органів ринкового нагляду забезпечує реалізацію європейських принципів здійснення ринкового нагляду в Україні з дотриманням вимог законодавства.

Підстави, межі повноважень та спосіб, за якими зобов`язані діяти посадові особи, що здійснюють державний ринковий нагляд визначені Законом України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції, Законом України «Про загальну безпечність нехарчової продукції», іншими нормативно-правовими актами, що регулюють відносини у цій сфері, у тому числі технічні регламенти.

Статтею 15 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» визначено, що посадові особи, які здійснюють ринковий нагляд, мають право:

1) проводити у випадках і порядку, визначених цим Законом, перевірки документів та обстеження зразків продукції, відбирати зразки продукції і забезпечувати проведення їх експертизи (випробування);

2) безперешкодно відвідувати, за умови пред`явлення службового посвідчення та направлення на проведення перевірки, у будь-який час протягом часу роботи об`єкта:

а) торговельні та складські приміщення суб`єктів господарювання і місця, зазначені у пункті 2 частини шостої статті 23 цього Закону, для проведення перевірок характеристик продукції і перевірок стану виконання суб`єктами господарювання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів;

б) місця, зазначені в пункті 3 частини шостої статті 23 цього Закону, для проведення перевірок додержання вимог щодо представлення продукції, яка не відповідає встановленим вимогам, перевірок характеристик продукції та перевірок виконання суб`єктами господарювання приписів і рішень відповідно до частини п`ятої статті 26 цього Закону;

в) місця, зазначені в пункті 4 частини шостої статті 23 цього Закону, для проведення перевірок характеристик продукції;

3) вимагати від суб`єктів господарювання надання документів і матеріалів, необхідних для здійснення ринкового нагляду, одержувати копії таких документів і матеріалів.

За згодою органу ринкового нагляду документи і матеріали, необхідні для здійснення ринкового нагляду, їх копії можуть надаватися йому мовою оригіналу або іншою мовою, ніж мова діловодства та документації державних органів, якщо ця мова є зрозумілою для посадових осіб, які здійснюють ринковий нагляд. У разі якщо оригінали таких документів і матеріалів складені іншою мовою, ніж мова діловодства та документації державних органів, на вимогу органів ринкового нагляду суб`єкти господарювання зобов`язані у строк не більше ніж тридцять робочих днів за власний рахунок забезпечити їх переклад мовою діловодства та документації державних органів в обсязі, необхідному для здійснення ринкового нагляду;

4) вимагати від посадових осіб суб`єктів господарювання та фізичних осіб -підприємців надання у погоджений з ними строк усних чи письмових пояснень з питань, що виникають під час проведення перевірок і вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів;

5) складати акти перевірок та застосовувати в установленому законом порядку адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу до суб`єктів господарювання за порушення вимог Закону України «Про загальну безпечність нехарчової продукції» та встановлених вимог;

6) складати на основі актів перевірок протоколи про адміністративні правопорушення у сфері здійснення ринкового нагляду та розглядати справи про відповідні адміністративні правопорушення згідно із законом України.

В адміністративному позові, з урахуванням заяви про зміну його підстав, позивач зазначає про протиправність наказу про проведення перевірки №553-ОД від 15.08.2024, адже він виданий ДЕІ Поліського округу за відсутності про розповсюдження продукції, що завдала шкоди суспільним інтересам чи має недоліки, що можуть завдати такої шкоди, із посиланням на відсутність інформації, за якою виробника такої продукції може бути ідентифіковано, але міститься інформація, за якою може бути встановлено розповсюджувача, у якого було придбано (виявлено) таку продукцію.

В ході судового розгляду справи встановлено про отримання відповідачем звернення громадянина ОСОБА_1 про розповсюдження неякісної продукції (пального марки А-95-Євро5-Е0), в мережі АЗС «Мотто» за адресою: вул. Зелена, 55, с. Колоденка, Рівненській район, Рівненська область, що завдало шкоди його обладнанню під час експлуатації після купівлі у вищевказаній АЗС.

Відповідно до положень підпункту а пункту 2 частини першої статті 24 Закону №2735 можливе проведення позапланової перевірки характеристик продукції у її розповсюджувачів за зверненнями споживачів (користувачів) відповідної продукції, а також органів виконавчої влади, виконавчих органів місцевих рад, правоохоронних органів, громадських організацій споживачів (об`єднань споживачів), об`єднань суб`єктів господарювання, у яких міститься інформація про розповсюдження продукції, що завдала шкоди суспільним інтересам чи має недоліки, що можуть завдати такої шкоди, і відсутня інформація, за якою виробника такої продукції може бути ідентифіковано, але міститься інформація, за якою може бути встановлено розповсюджувача, у якого було придбано (виявлено) таку продукцію.

За підпунктом 3-1 пункту 4 Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.2017 №275 Держекоінспекція здійснює державний ринковий нагляд у межах сфери своєї відповідальності.

Статтею 1 Закону України №2735 визначено, що державний ринковий нагляд - діяльність органів ринкового нагляду з метою забезпечення відповідності продукції встановленим вимогам, а також забезпечення відсутності загроз суспільним інтересам.

Згідно із пунктом 21 Постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.2016 №1069 «Про затвердження переліку видів продукції, щодо яких органи державного ринкового нагляду здійснюють державний ринковий нагляд» Держекоінспекція визначена органом, сферою відповідальності якого є ринковий нагляд такого виду продукції як автомобільні бензини, дизельне, суднове та котельне паливо.

За пунктом 1 статті 15 Закону №2735 посадові особи, які здійснюють ринковий нагляд, мають право проводити у випадках і порядку, визначених цим Законом, перевірки документів та обстеження зразків продукції, відбирати зразки продукції і забезпечувати проведення їх експертизи (випробування).

За результатами розгляду звернення, з урахуванням інформації в ньому про завдання шкоди інтересам споживача, що за умови подальшої реалізації продукції, може завдати шкоди іншим споживачам, на підставі підпункту «а» пункту 2 частини першої статті 24 Закону №2735, з метою перевірки фактів викладених у зверненні громадянина ОСОБА_1 та перевірки факту розповсюдження продукції (пального марки А-95-Євро5-Е0) ТОВ «ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ» на АЗС «Мотто» за адресою: вул. Зелена, 55, с. Колоденка, Рівненській район, Рівненська область, був виданий наказ на проведення позапланової перевірки характеристик продукції від 15.08.2024 №553-ОД та направлення на проведення перевірки від 15.08.2024 №3.

До перевірки посадових осіб ДЕІ Поліського округу було допущено, позивачем виконані вимоги про надання документів при отриманні запиту відповідача в межах позапланової перевірки.

Таким чином, твердження позивача про призначення позапланової перевірки в рамках ринкового нагляду відповідальним органом Держекоінспекцією фактів, викладених у зверненні споживача про розповсюдження продукції, що має недоліки і про яку не відома інформація щодо виробника, але відома про розповсюджувача, без належних повноважень відповідача не відповідає положенням законодавства. Відповідно, твердження про протиправність наказу про проведення перевірки №553-ОД від 15.08.2024 не підтверджене в ході розгляду справи.

В ході перевірки, відповідач запитував в позивача, згідно із пунктом 3 частини першої статті 15, частини сьомої статті 23 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» наступні документи:

- документи про якість (паспорти якості палива);

- декларації про відповідність;

- супровідна документація, що додається до відповідної продукції;

- документи щодо системи якості та системи управління якістю;

- документи, що дають змогу відстежити походження відповідної продукції та її подальший обіг (договори, товарно-супровідна документація тощо).

Позивачем на вимогу ДЕІ Поліського округу були надані:

- наказ про прийняття на роботу ОСОБА_2 ,

- договір на поставку продукції від 05.12.2022 року №0512/22/О-2 між ТОВ «Параллель-М ЛТД» та ТОВ «Мотто Рітейл»,

- товаро-транспортну накладну на відпуск нафтопродуктів № 67428/1 від 04.08.2024,

- CERTIFICATE OF QUALITI NO. 27558/S OIL TERMINAL CONSTANTA ROMANIA.

Відповідач зазначає, що за результатами розгляду наданих ТОВ «ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ» документів, ДЕІ встановлено, що розповсюдження продукції - пального марки А-95-Євро5-Е0 (на яке поскаржився гр. ОСОБА_1 ) реалізується без належних документів, а саме: сертифікату якості, сертифікату відповідності, декларації про відповідність, паспорту якості.

На заперечення твердження про відсутність в ТОВ «ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ» документів про якість пального марки А-95-Євро5-Е0 позивач вказує, що Постановою Кабінету Міністрів України від 10.05.2022 №555 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1.08.2013 №927 і від 26.05.2021 №523» відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», Указу Президента України від 24.02.2022 №64 «Про введення воєнного стану в Україні» постановлено внести до постанов Кабінету Міністрів України від 1.08.2013 №927 «Про затвердження Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив» і від 26.05.2021 №523 «Про затвердження Технічного регламенту щодо вимог до авіаційного бензину та палив для реактивних двигунів» зміни, виклавши абзац другий пункту 5 Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1.08.2013 №927, в такій редакції:

«Дозволяється введення в обіг і обіг палив, які ввозяться на митну територію України з держав - членів ЄС та інших держав (крім палива походженням з Російської Федерації та Республіки Білорусь та/або палива, власниками якого є юридичні особи, які зареєстровані на території Російської Федерації та Республіки Білорусь, або кінцевими бенефіціарами яких є Російська Федерація та Республіка Білорусь, фізичні та юридичні особи, стосовно яких застосовано спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) відповідно до Закону України "Про санкції"), на підставі документа, що підтверджує відповідність нафтопродуктів вимогам цього Технічного регламенту, виданого іноземним суб`єктом господарювання або органом з оцінки відповідності мовою оригіналу, що підтверджує відповідність нафтопродуктів стандартам EN 228 (автомобільні бензини) і EN 590 (дизельне паливо) або їх аналогів, - до припинення або скасування воєнного стану в Україні та протягом наступних 90 календарних днів.»

Тобто, на період дії воєнного стану та протягом 90 календарних днів після його припинення або скасування саме для пального, що імпортується на територію України та реалізується кінцевому споживачу введено спеціальні норми щодо підтвердження відповідності палив, що імпортуються, а саме документ, що підтверджує відповідність нафтопродуктів стандартам EN 228 (автомобільні бензини).

Позивач наполягає про наявність в нього такого документу, що підтверджує відповідність вимогам законодавства палива імпортованого автомобільного бензину А-95-Євро5-Е0, який реалізується кінцевому споживачу, а саме сертифікату відповідності - CERTIFICATE OF QUALITI NO 27558/S OIL TERMINAL CONSTANTA, ROMANIA, який надавався ДЕІ Поліського округу в ході перевірки /а.с.31/.

З дослідження змісту вказаного сертифікату вбачається, що CERTIFICATE OF QUALITI NO. 27558/S OIL TERMINAL CONSTANTA ROMANIA виданий для продукції GASOLINE STANDARD 95 , а ТОВ «ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ» на АЗС «Мотто» за адресою с.Колоденка вул. Зелена 55, Рівненський район, Рівненська область реалізує пальне марки А-95-Євро5-Е0, що не є тотожним.

На вид палива А-95-Євро5-Е0 в позивача відсутній документи (сертифікат якості, сертифікат відповідності, декларація про відповідність, паспорт якості), що передбачені технічним регламентом, до перевірки та до суду таких документів ТОВ «ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ» не надавалось.

Крім того, позивач в обґрунтування безпідставності прийняття рішення про відбір зразків продукції від 19.08.2024 №2-7/24 вказує про наявність всіх документів, за якими можливо встановити походження та ланцюг постачання пального марки А-95-Євро5-Е0.

В ході розгляду справи відповідач вказував, що ТОВ «ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ» до перевірки і до матеріалів справи надані копії договору поставки нафтопродуктів від 05.12.2022 №0512/22/О-2 між ТОВ «Параллель-М ЛТД» (м. Запоріжжя) та ТОВ «Мотто Рітейл» (м. Киїі) /а.с.114-121/, товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів №67428/1 від 04.08.2024 /а.с.75/ та копія CERTIFICATE OF QUALITI NO. 27558/S OIL TERMINAL CONSTANTA ROMANIA /а.с.77/.

Тобто, за договором поставки нафтопродуктів від 05.12.2022 №0512/22/О-2 між ТОВ «Параллель-М ЛТД» та ТОВ «Мотто Рітейл» /а.с.114-121/ не можливо встановити про поставку товару на користь позивача.

ТОВ «ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ» до матеріалів справи надана копія іншого договору поставки нафтопродуктів, укладеного 01.08.2024 між ТОВ «П.РІТЕЙЛ» (м. Полтава) - постачальник та ТОВ «ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ» (м. Кременчук) - покупець /а.с.23-30/.

За змістом пунктів 1.1-1.3 розділу 1 договору від 01.08.2024 між ТОВ «П.РІТЕЙЛ» та ТОВ «ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ», ТОВ «П.РІТЕЙЛ» зобов`язується в погоджені строки передати у власність позивачу нафтопродукти, а покупець оплатити і прийняти їх на базисі поставки, в кількості та асортименті, за ціною та в терміни згідно умов даного договору та додаткових угод до нього, що складають невід`ємну частину договору.

Номенклатура товару, його кількість і ціна погоджуються сторонами або у додатках при поставці залізничним транспортом або в розрахункових документах (рахунках-фактурах) та/чи у відвантажувальних документах (видаткових накладних) на товар при поставці автотранспортом, котрі являються специфікацією в розумінні статті 266 Господарського кодексу України.

Товар за цим договором поставляється партіями на підставі отриманих постачальником заявок покупця. Загальна кількість товару, що поставляється покупцю за цим договором, визначається загальною кількістю товару у всіх партіях.

Суд зазначає, що до матеріалів справи не надано документів, які б дозволяли ідентифікувати поставлений за вказаним договором товар, дату, час, обсяг та місце поставки.

Позивачем не надані до матеріалів справи додаткові угоди, додатки, розрахункові, відвантажувальні документи за якими можливо встановити факт отримання ТОВ «ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ» за договором від 01.08.2024 №01/08/24-09/П.Р-НП товарів взагалі та пального марки А-95-Євро5-Е0 чи GASOLINE STANDARD 95, зокрема.

Крім того, ні зі змісту договору поставки нафтопродуктів від 05.12.2022 №0512/22/О-2 між ТОВ «Параллель-М ЛТД» (м. Запоріжжя) та ТОВ «Мотто Рітейл» (м. Київ) /а.с.114-121/, ні зі змісту договору від 01.08.2024 №01/08/24-09/П.Р-НП між ТОВ «П.РІТЕЙЛ» (м. Полтава) та ТОВ «ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ» (м. Кременчук) /а.с.23-30/ не вбачається про постачання товару за сертифікатом якості CERTIFICATE OF QUALITI NO. 27558/S OIL TERMINAL CONSTANTA ROMANIA /а.с.31/ від отримувача товару LLС «NAFTA-IMPORT» Ukraine, Odesa, vul.balkivska, bud. 52, posta code 65006.

Факту постачання товару за сертифікатом CERTIFICATE OF QUALITI NO. 27558/S OIL TERMINAL CONSTANTA ROMANIA на користь позивача не можливо встановити і зі змісту товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів № 67428/1 від 04.08.2024 /а.с.22/

Так, відповідно до змісту товарно-транспортної накладної, наданої позивачем, постачальником продукції бензин неетильований unleaded GASOLINE RON 95 (EN 228) на АЗС «ТОВ ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ» (зокрема, вул. Зелена, 55, с. Колоденка, Рівненській район, Рівненська область) є ТОВ «П.РІТЕЙЛ». Вказано три пункти розвантаження продукції (Волинська область, Луцький район, с. Липини, вул. Рівненська, б.1К; Рівненська область, Рівненській район, с. Колоденка, вул. Зелена, 55; Хмельницька область, м. Шепетівка, вул. Котика Валі, б.172А), що не дає можливості встановити поставлений об`єм палива на АЗС за адресою: вул. Зелена, 55, с. Колоденка, Рівненській район, Рівненська область.

Адресою пункту навантаження за товарно-транспортною накладною № 67428/1 від 04.08.2024 вказане м. Ізмаїл, Одеська область, вул Запорізьких козаків, 2а, що не відповідає адресі отримувача палива за сертифікатом CERTIFICATE OF QUALITI NO. 27558/S OIL TERMINAL CONSTANTA ROMANIA.

З урахуванням змісту наявних матеріалах справи документів суд погоджується із висновком відповідача про неможливість встановлення ланцюга постачання палива автомобільного марки А-95-Євро5-Е0, виробника даного товару та відповідності CERTIFICATE OF QUALITI NO. 27558/S OIL TERMINAL CONSTANTA ROMANIA товару, що реалізований ТОВ «ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ» на АЗС за адресою вул. Зелена, 55, с. Колоденка, Рівненській район, Рівненська область.

На переконання позивача наявність в нього всіх документів, що підтверджують якість товару та джерела його походження доводило протиправність рішення ДЕІ Поліського округу про відбір зразків продукції від 19.08.2024 №2-7/24.

Суд констатує, що заходами ринкового нагляду є перевірки характеристик продукції, у тому числі відбір зразків продукції та їх експертиза (випробування) (стаття 22 Закону №2735).

За частиною першою статті 23 Закону №2735 під час проведення перевірок характеристик продукції проводиться перевірка документів, у разі необхідності - обстеження зразків продукції, за результатами яких приймається рішення про відбір та експертизу (випробування) зразків продукції, про що зазначається в акті, підготовленому відповідно до вимог статті 23-1 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції».

Оскільки за результатами аналізу наданих позивачем документів не можливо було встановити підстави реалізації пального автомобільного бензину А-95-Євро5-Е0, посадовою особою державного ринкового нагляду ДЕІ Поліського округу винесено Рішення про відбір зразків від 19.08.2024 року №2-7/24 на реалізовану продукцію бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0, що розповсюджується на АЗС з магазином ТОВ «ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ» за адресою: вул. Зелена, 55, с. Колоденка, Рівненській район, Рівненська область.

За викладеного, суд приходить до висновку про правомірність, підставність та обґрунтованість рішення ДЕІ Поліського округу про відбір зразків продукції від 19.08.2024 №2-7/24.

Частиною першою та другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Положеннями статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

В даній справі відповідач обґрунтував та довів правомірність і підставність прийняття ДЕІ Поліського округу рішення про відбір зразків продукції від 19.08.2024 №2-7/24, а позивачем не наведено достатніх та допустимих доказів протиправності такого рішення.

Отже, з урахуванням вищенаведеного, суд дійшов до висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог ТОВ «ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ» про визнання протиправним та скасування рішення ДЕІ Поліського округу про відбір зразків продукції від 19.08.2024 №2-7/24.

Підстави для розподілу судових витрат, відповідно до положень статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України відсутні.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ОІЛ ЦЕНТР РІТЕЙЛ" (вул. Чкалова, буд. 213, м. Кременчук, Полтавська область, 39623, код ЄДРПОУ 44702151) до Державної екологічної інспекції Поліського округу (вул. Л.Качинського, 12-А, м. Житомир, 10014, код ЄДРПОУ 42163803) про визнання протиправним та скасування рішення відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною 8 статті 18, частинами 7-8 статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 20 січня 2025 року.

Головуючий суддя Н.Ю. Алєксєєва

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.01.2025
Оприлюднено22.01.2025
Номер документу124534700
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них

Судовий реєстр по справі —440/10550/24

Постанова від 17.03.2025

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 11.03.2025

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 03.03.2025

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 27.02.2025

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 10.02.2025

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Рішення від 15.01.2025

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Алєксєєва

Рішення від 15.01.2025

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Алєксєєва

Ухвала від 18.12.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Алєксєєва

Ухвала від 02.12.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Алєксєєва

Ухвала від 30.09.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Алєксєєва

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні