Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 січня 2025 р. № 520/22777/24
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панова М.М., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Харківській області, Державної податкової служби України про скасування рішення, -
В С Т А Н О В И В:
Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 звернулась до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 14.03.2024 № 10717127/2490813006 про відмову в реєстрації податкової накладної № 10 від 18.12.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 10 від 18.12.2023, датою фактичного подання.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначила, що оскаржуване рішення відповідача є протиправним та таким, що прийняте всупереч нормам законодавства, яке регулює спірні правовідносини.
Ухвалою суду відкрито спрощене провадження по справі в порядку, передбаченому статтею 257 Кодексу адміністративного судочинства України, та запропоновано відповідачу надати відзив на позов.
Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження надіслана та вручена відповідачам, що підтверджується довідками про доставку електронного листа до Електронного кабінету, які містяться в матеріалах справи.
Представником Головного управління ДПС у Харківській області 10.09.2024 до суду надано відзив на позов, в якому зазначено, що оскаржуване рішення відповідача є правомірним, та прийнятим з дотриманням вимог чинного законодавства. В задоволенні адміністративного позову просить відмовити.
У період з 30.12.2024 по 17.01.2025 суддя Панов М.М. перебував у щорічній відпустці, тому вирішення даної справи здійснюється в перший робочий день після відпустки.
Оцінивши повідомлені сторонами обставини, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 (далі - позивач, ФОП ОСОБА_1 ) зареєстрована як суб`єкт підприємницької діяльності 02.07.2002 та перебуває на податковому обліку у Головному управлінні ДПС у Харківській області, Східне управління, Індустріальна ДПІ (Слобідский район м. Харкова).
Основний вид економічної діяльності за КВЕД: 22.23 - виробництво будівельних виробів із пластмас. Додаткові види діяльності: 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н. в. і. у.
Юридична адреса: АДРЕСА_1 ; фактичне місце здійснення господарської діяльності за місцем знаходження виробничих та складських приміщень: АДРЕСА_2 .
Між ФОП ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ), як Постачальником, та ТОВ «ФІРМА «КОЛОРИТ-СТРОЙ» (код ЄДРПОУ 37575840, ІПН 375758420373), як Покупцем, був укладений Договір поставки Товару № 20-09-2023 від 20.09.2023.
Відповідно до умов Договору найменування, кількість, ціна та асортименті визначаються Сторонами у рахунках-фактурах та відповідних специфікаціях.
ФОП ОСОБА_1 , тобто Постачальником, був складений рахунок № 118 від 15.12.2023.
За вказаним рахунком сторони погодили постачання товарів на загальну суму 695200,48 грн. у т.ч. ПДВ - 115866,75 грн.
Поставка Товару Покупцю здійснена позивачем на підставі Видаткової накладної № 127 від 18.12.2023. Транспортування товару здійснено на підставі товарно-транспортної накладної № Р127 від 18.12.2023.
Оплата за товар частково здійснена ТОВ «ФІРМА «КОЛОРИТ-СТРОЙ» у відповідності по платіжного доручення № 7656 від 29.12.2023.
За першою подією (поставка товару) Постачальником, ФОП ОСОБА_1 , складена податкова накладна № 10 від 18.12.2023 та направлена на реєстрацію в ЄРПН.
Позивачем складено та подано на реєстрацію податкову накладну № 10 від 18.12.2023 на загальну суму 695200,48 грн., в т. ч. ПДВ - 115866,75 грн.
Через автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" позивач отримав квитанцію від 10.01.2024 до податкової накладної № 10 від 18.12.2023, в якій містилась інформація про зупинення реєстрації вказаної податкової накладної відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризикованості платника податку.
Рішенням Комісії з питань зупинення/реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 02.02.2023 № 2766 Фізичну особа-підприємця ОСОБА_1 було визнано такою, що відповідає критеріям ризиковості платника податку.
Не погодившись із зазначеним рішенням контролюючого органу, ФОП ОСОБА_1 звернулась до Харківського окружного адміністративного суду із позовом про скасування такого рішення.
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 02 жовтня 2023 року по справі № 520/19717/23 (яке набуло законної сили 19.01.2024) адміністративний позов Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 задоволено. Визнано протиправним та скасовано Рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 02.02.2023 № 2766. Зобов`язано Головне управління ДПС у Харківській області виключити Фізичну особу-підприємця ОСОБА_1 з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості.
Фізичну особу-підприємця ОСОБА_1 виключено з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості.
У зв`язку із виключенням ФОП ОСОБА_1 з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості, податкова накладна № 10 від 18.12.2023 на загальну суму 695200,48 грн, у т. ч. ПДВ - 115866,75 грн має бути зареєстрована в єдиному реєстрі податкових накладних.
28.02.2024 позивачем до контролюючого органу направлено Повідомлення № 2 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних /розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена та разом з поясненнями були надані підтверджуючі документи - первинні документи, що підтверджують здійснення господарської операції, в кількості 8 одиниць, яке прийнято згідно квитанції № 2 від 28.02.2024.
Позивач у позовній заяві зазначає, що повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 06.03.2024 № 10674672/2490813006 отримано позивачем в електронному кабінеті одночасно із оскаржуваним рішенням. Отже, позивач не мала змоги надати до контролюючого органу додаткові документи, та вважає за необхідне долучити їх до позову.
За результатами розгляду пояснень та первинних документів податковим органом прийнято оскаржуване Рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 14.03.2024 № 10717127/2490813006 у зв`язку з ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів, стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням Головного управління ДПС у Харківській області від 14.03.2024 № 10717127/2490813006 про відмову в реєстрації податкової накладної № 10 від 18.12.2023 та вважаючи його прийнятим всупереч нормам законодавства, що регулює спірні правовідносини, позивач звернулася до суду з даним адміністративним позовом.
Щодо придбання реалізованого ФОП ОСОБА_1 товару позивач зазначила наступне.
Блоки віконні металопластикові та блоки дверні з металопластику були виготовлені ФОП ОСОБА_1 на власному виробництві із застуванням власного обладнання та найманих працівників.
Під час виробництва ФОП ОСОБА_1 використовувала матеріали та комплектуючі, придбані в ТОВ «МІРОПЛАСТ» (код за ЄДРПОУ 34230288), ПП «СТАРПЛАСТ» (код за ЄДРПОУ 32563542), ТОВ «ГЛАСС ІНДАСТРІ ГРУП» (код за ЄДРПОУ 45103019), ТОВ «КОНТИНЕНТ-ГРУП» (код за ЄДРПОУ 40840970), ТОВ «КОМПЛЕКТ СЕРВІС УКРАЇНА» (код за ЄДРПОУ 41636203), ТОВ «КЛІМ- ТЕК» (код за ЄДРПОУ 35474115).
ТОВ «МІРОПЛАСТ» (код за ЄДРПОУ 34230288): за видатковою накладною № 001511011 від 15.11.2023 (складський акт № 001511011 від 15.11.2023), транспортування товару здійснено на підставі товарно-транспортної накладної № М-001511011 від 15.11.2023; за видатковою накладною № 002211020 від 22.11.2023 (складський акт № 002211020 від 22.11.2023), транспортування товару здійснено на підставі товарно-транспортної накладної № М-002211020 від 22.11.2023 від 13.12.2023; за видатковими накладними № 001312007, № 001312008 від 13.12.2023 (складський акт № 001312007, № 001312008 від 13.12.2023), транспортування товару здійснено на підставі товарно-транспортної накладної № М-001312007 від 13.12.2023.
За результатами господарських операцій з ТОВ «МІРОПЛАСТ» (код за ЄДРПОУ 34230288) були складені податкові накладні: № 2 від 20.11.2023; № 13 від 13.12.2023; № 14 від 13.12.2023, які зареєстровані в ЄРПН.
Оплата товару здійснена у відповідності по платіжних інструкцій: №3802 від 13.11.2023; № 3803 від 14.11.2023; №3805 від 14.11.2023; №3810 від 20.11.2023; № 3872 від 25.12.2023; № 3876 від 26.12.2023.
ПП «СТАРПЛАСТ» (код за ЄДРПОУ 325635421: за видатковою накладною № 548 від 16.11.2023, транспортування товару здійснено на підставі товарно-транспортної накладної № Р548 від 16.11.2023.
За результатами поставки ПП «СТАРПЛАСТ» (код за ЄДРПОУ 32563542) була складена податкова накладна № 60 від 16.11.2023, яка зареєстрована в ЄРПН.
Оплата товару здійснена у відповідності по платіжної інструкції № 3808 від 17.11.2023.
ТОВ «ГЛАСС ІНДАСТРІ ГРУП» (код за ЄДРПОУ 45103019): за видатковою накладною № 155 від 16.08.2023, транспортування товару здійснено на підставі товарно-транспортної накладної № Р155 від 16.08.2023.
За результатами отриманої передплати ТОВ «ГЛАСС ІНДАСТРІ ГРУП» (код за ЄДРПОУ 45103019) була складена податкова накладна № 28 від 14.08.2023, яка зареєстрована в ЄРПН.
Оплата товару здійснена у відповідності до платіжної інструкції № 3719 від 14.08.2023.
ТОВ «КОНТИНЕНТ-ГРУП» (код за ЄДРПОУ 408409701: за видатковою накладною № КГХХ0000331 від 11.10.2023, транспортування товару здійснено на підставі товарно-транспортної накладної № КГХП0003378 від 11.10.2023.
За результатами отриманої передплати ТОВ «КОНТИНЕНТ-ГРУП» (код за ЄДРПОУ 40840970) була складена податкова накладна № 498 від 10.10.2023, яка зареєстрована в ЄРПН.
Оплата товару здійснена у відповідності до платіжної інструкції № 3768 від 10.10.2023.
ТОВ «КОМПЛЕКТ СЕРВІС УКРАЇНА» (код за ЄДРПОУ 416362031: за видатковою накладною № 174 від 28.02.2023.
Доставка товару здійснена з використанням транспорту ФОП ОСОБА_1 .
За результатами отриманої передплати ТОВ «КОМПЛЕКТ СЕРВІС УКРАЇНА» (код за ЄДРПОУ 41636203) була складена податкова накладна № 56 від 28.02.2023, яка зареєстрована в ЄРПН.
Оплата товару здійснена у відповідності до платіжної інструкції № 3570 від 28.02.2023.
ТОВ «КЛІМ-ТЕК» (код за ЄДРПОУ 354741151: за видатковою накладною № 270 від 03.11.2022.
Доставка товару здійснена з використанням транспорту ФОП ОСОБА_1 .
За результатами поставки ТОВ «КЛІМ-ТЕК» (код за ЄДРПОУ 354741150) була складена податкова накладна № 325 від 03.11.2023, яка зареєстрована в ЄРПН.
Оплата товару здійснена у відповідності до платіжної інструкції №3564 від 03.11.2023.
З приводу спірних правовідносин суд зазначає наступне.
Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Згідно підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
У відповідності до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; дата відвантаженим товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.
Згідно з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.4 ст. 201 Податкового кодексу України регламентовано, що платники податку в разі здійснення постачання товарів/послуг, постачання яких має безперервний або ритмічний характер покупцям - платникам податку - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер, з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом періоду, за який складається така податкова накладна, протягом такого місяця.
У відповідності п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені (терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та відати покупцю за його вимогою.
Відповідно до п. 2 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Згідно п. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. В свою чергу первинний документи це документ, який містить відомості про господарську операцію.
У відповідності до п. 1 наказу від 14.10.1997 №363 «Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні» товарно-транспортна документація - це комплект юридичних документів, на підставі яких здійснюють облік, приймання, передавання, перевезення, здавання вантажу та взаємні розрахунки між учасниками транспортного процесу.
В свою чергу товарно-транспортна накладна це єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.
Підпунктом 11.1 пункту 11 вказаного наказу регламентовано, що основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна.
Таким чином, товарно-транспортна накладна є достатнім підтвердженням щодо навантаження, транспортування, відвантаження товару, його оприбуткування та бухгалтерського обліку тобто достатнім підтвердженням надання транспортної послуги.
За приписами пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Згідно пункту 74.3 статті 74 Податкового кодексу України, зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.
Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.2010, податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Пункт 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165, передбачає у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Пунктом 11 цього Порядку встановлено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Аналогічні приписи містить абзац 10 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Пунктом 4 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Згідно правової позиції Верховного Суду, викладеної в постанові від 07.12.2022 по справі №500/2237/20, приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.
Відповідно до ч. 5 ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Отже, згідно з направленими до Головного управління ДПС у Харківській області бухгалтерськими та фінансово - господарськими документами ФОП ОСОБА_1 в повному обсязі підтверджено реальність та законність проведення господарських операцій, законність реєстрації податкової накладної в ЄРПН.
Також суд зазначає, що пунктом 25 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019 встановлено, що комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Пунктом 5 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Пунктом 11 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 встановлено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Таким чином, суд приходить до висновку, що рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної, у даному випадку, або "надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства", або "ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку".
Отже, з огляду на вищеописане, рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Харківський області від 14.03.2024 № 10717127/2490813006 про відмову у реєстрації податкової накладної є неправомірним та підлягає скасуванню, а податкова накладна № 10 від 18.12.2023, складена ФОП ОСОБА_1 - реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 262, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Григорія Сковороди, 46, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61057, ЄДРПОУ 43983495), Державної податкової служби України (пл. Львівська, буд. 8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393) про скасування рішення - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 14.03.2024 № 10717127/2490813006 про відмову в реєстрації податкової накладної № 10 від 18.12.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 10 від 18.12.2023, датою фактичного подання.
Стягнути на користь Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) сплачену суму судового збору в розмірі 1514 (одна тисяча п`ятсот чотирнадцять) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області (ЄДРПОУ 43983495).
Стягнути на користь Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) сплачену суму судового збору в розмірі 1514 (одна тисяча п`ятсот чотирнадцять) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (ЄДРПОУ 43005393).
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя М.М.Панов
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.01.2025 |
Оприлюднено | 22.01.2025 |
Номер документу | 124535486 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Панов М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні